 |
Právě je 217 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125422391 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
°
GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme
GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.
|
|
poslal leonet Karikatůra milosti Boží, tak nazval jeden zdejší přispěvovatel to, co tady roky hlasám. Jeho rozhodnutí. Nesuďte předčasně a zkuste si udělat závěry sami.
|
poslal Nepřihlášený Pro současnou, novou Sýrii platí jedno zásadní pravidlo: jinak lidé mluví na ulici a v přítomnosti ostatních a jinak doma, za zavřenými dveřmi. Venku uslyšíte pouze to, jak je teď všechno skvělé, protože s pádem Asada je všechno zlo pryč. Teď už jen všechny čeká mír a svoboda, když jsou na ulicích ozbrojenci z HTS. Jenže je tu i odvrácená strana. Všudypřítomný strach lidí, kteří nepatří k vládnoucí většině.
Bojí se všechny menšiny – nejvíc ale alavité, křesťané, drúzové, jezídové. Těžko se jim divit, když v čele země stanul Ahmad Šara, který byl dříve znám pod jménem Džulání, vedl syrskou pobočku Al-Káidy a spolupracoval s Islámským státem.
Jak mohou Šarovi věřit křesťané, jejichž příbuzní byli v minulých letech uneseni či zavražděni? Když jeden z těch, kteří tyto nájezdy na křesťany řídili, je dnes prezidentem Sýrie? Není lepšího místa, kde to zjistit, než je Malúla, jedna z nejstarších křesťanských vesnic na světě vzdálená zhruba 60 kilometrů od Damašku. Lidé tam ještě stále mluví původním jazykem Ježíše Krista, tedy aramejsky.
|
poslal Nepřihlášený Příchod Krista v noci není příchodem jako když blesk rozetne oblohu.
Příchod Krista v noci znamená, že Pán Ježíš je těsně před vykročením z nebeského chrámu ke svému slavnému příchodu, a dává svým věrných krátký čas na závěrečnou svatební přípravu. Příchod Krista v noci je pro spásu nutnou a krátkou přípravou na setkání. (duchovní očista, odpuštění hříchů jako zahalení nahoty, svatební oděv) Ženich je tady! Křik se rozlehl uprostřed noci, to ale neznamená, že družičky očekávající příchod se s Kristem v noci setkávají, ale rychle se připravují na brzké setkání a upravují své lampy. Pošetilé družičky nevědí co mají dělat, jsou nepřipravené a odchází ke svých slepým duchovním vůdcům. Připravené družičky se setkávají s Kristem až po odchodu pošetilých, vchází spolu s Kristem na svatební hostinu, a dveře svatebního sálu se navždy uzavírají. Pošetilé družičky jsou po svém návratu Kristem odmítnuty. Neznám vás.
Lk 17,24 Jako když se zableskne a rázem se osvětlí všecko pod nebem z jednoho konce nebe na druhý, tak bude Syn člověka ve svém dni.
Slavný a všem viditelný příchod Krista bude nečekaný pro bezbožné. Nastane nečekaně v době největšího duchovního temna, velkého odpadlictví národů od Boha a po konci velkého soužení. Viditelný a slavný příchod Krista ve vše osvětlujícím záblesku nemůže být příchodem zloděje v noci. Příchod Krista ve vše osvětlujícím záblesku? Příchod zloděje v noční temnotě? To se vylučuje. Příchod Krista v noci je časem poslední přípravy na setkání s Kristem. Varováním je, že i připravené družičky v nastalé temnotě usnuly. Zavčasu je hlas Pána probral, vzbudily jedna druhou a uvedly vše do pořádku.
|
poslal Nepřihlášený Článek oznamuje, že se naplňují poslední události doby konce.
O dni a hodině příchodu Krista ví jenom nebeský Otec. Je psáno "den a hodina". O roku se ve verši nic nepíše. To má svůj logický důvod. Existuje proroctví podle kterého s toleranci +-rok příchod Krista určit lze. Je to Danielovo proroctví o 1335 dnech (letech), jehož počátek je již pevně zakotvený v historické události, která navazuje na další předchozí události prorocky předpovězené.Proroctví "1335" určuje rok 2027. Doba však bude zkrácená, takže to bude dříve. O kolik dříve? Nevíme. Přesný čas ví jenom nebeský Otec. Moc času ale nezbývá. Je počátek roku 2025. Falešní proroci příchodu již odvedli svou práci, mnozí v příchod nevěří a nechtějí se znovu nechat oklamat. Který z falešných proroků příchodu staví své výklady na tom jak se proroctví naplňují v kontextu dějinných událostí, aby jedno potvrzovalo druhé? Žádný! Proroctví v Písmu o příchodu Krista se postupně potvrzují historickým naplňováním prorocky předpovězených události. To jsou pevné dějinné faktické body. Svět bezbožných ani svět falešných proroků tato fakta rád nemá. Určují totiž v jakém časovém období se nacházíme v dějinách spásy. Také se potvrzuje, že vše se stále děje a naplňuje ve vůli Boží.
|
poslal Nepřihlášený „A život věčný je v
tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal,
Ježíše Krista.“ (J 17, 3)
- Ježíš tímto veršem neříká, že by on sám nebyl Bůh, ale
zdůrazňuje, že jediný pravý Bůh je ten, kterého on zjevuje a kterého on dává
poznat. A jak ho dává poznat? Ne nějakým povídáním, protože pouhé povídání a
naslouchání tomu není poznáním Boha. On ho zjevuje ve své osobě, sám v sobě
a sám sebou: právě to znamená, že „dal jsem jim poznat tvé jméno“ neboli „dal jsem
jim poznat to, kým jsi a jaký jsi“. Jméno totiž v Písmu značí konkrétní osobu
a poznat jméno znamená poznat osobu a uvěřit ve jméno znamená uvěřit v tu danou
osobu, v to, kým skutečně je sama o sobě. A právě toto uvěření znamená v teologii apoštola Jana
ono poznání:
„Tato však zapsána
jsou, abyste věřili, že Ježíš je Kristus, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu.“
|
poslal Nepřihlášený Poslechněme si, jak autor vysvětluje selhání matematické predikce Kristova návratu do roku 2024.
|
poslal Nepřihlášený Po Granu se producíruje mnoho velkých znalců a slovutných učenců v Písmu, v řečtině, hebrejštině, biblické archeologii, biblické teologii, biblické antropologii a kulturologii apod.: tu docent, tu kandidát věd, tu profesor, tu odborník na řečtinu, aniž by tu řečtinu dokázal alespoň přečíst atp.
|
poslal Nepřihlášený Jsou nevěřící lidé, kteří nepřenesou přes srdce, že by Ježíš byl skutečně Bohem. Proto se chytají různých jehovistických "apologií", které przní a překrucují biblický text, jen aby neuznali to, co Písmo píše jasně: že JEŽÍŠ KRISTUS JE PÁN A BŮH.
To se týká i jasného a vrcholného verše Janova evangelia:
"PÁN MŮJ A BŮH MŮJ!" (J 20,28)
které je jasně řečeno o tom, který přišel vprostřed učedníků skrze zavřené dveře, tedy o tom, který byl mrtev a hle, je živ: o Ježíši Kristu.
Naopak popírači slova pravdy a zvěsti evangelia tento verš překrucují a przní, že prý nebyl řečen o Ježíši a k Ježíši, ale že je obecným výkřikem oslavujících Hospodina (jako kdyby Ježíš nebyl Hospodin).
Ale samo slovo evangelia, samotný jazyk, samotný význam slov Písma říká jasně, o kom a vůči komu tato slova do té doby pochybující Tomáš říká:
"A odpověděl Tomáš a řekl JEMU (řec. autó): Pán můj a Bůh můj!"
|
poslal Nepřihlášený Bloudí tu jeden takový bloud, který, i když mu bylo už tolikrát prokázáno a doloženo, že apoštolové kromě toho, že zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš, zvěstovali také a kázali, že Ježíš je jednorozený Syn Boží a BŮH, přesto stále opovážlivě a se selektivní intelektuální slepotou tady trousí, že apoštolové nic takového údajně nehlásali a ani nezvěstovali, a to prý ani v drobné zmínce.
A aby bylo jasno, jak tento bloud odmítá pořád dokola přijmout tento prostý a v Písmu jasný fakt, protože si zamiloval více svoji lež než Boží pravdu, pojďme učinit pár zmínek, co a jak apoštolové zvěstovali, že Ježíš Kristus je skutečně Bůh, což i je, jak sám Pán Ježíš zjevil a jak ho apoštolové hlásali a šířili tutuo zvěst dál.
|
poslal Nepřihlášený
Někteří bludaři stále dokola omílají smyšlenku, že pry Slovo, když bylo u Boha a když se potom stalo tělem, prý bylo v pouhém předzvědění, než se stalo coby myšlenka skutečností, podobně jako naše spása:
"Ty, které předzvěděl, ty také předem určil..." (Řím)
|
poslal Nepřihlášený Jakýsi bludař píše, že Bůh se prý nestal tělem.
Co nám k tomu říká Písmo?
Písmo říká, že SLOVO SE STALO TĚLEM.
Jaké SLOVO?
SLOVO, které BYLO BŮH:
"Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.
A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu ..."
|
poslal Nepřihlášený Bludaři neznalí věci a spoléhající se na to, že
někteří jejich naslouchači jsou rovněž neznalí věci, rádi papouškují ničím
nepodložené tvrzení, že víru v Trojici zavedla "zlá církev" a
prosadila ji násilím až ve 4. století. Ale nic není vzdálenějšího pravdě.
Protože fakta mluví jasně a rozbíjí každou lež svojí vlastní výmluvností.
Křesťané
totiž věří v Trojici už od počátku, protože OD KRISTA.
Tuto víru dosvědčuje už Písmo ve zjevení Ježíše
Krista, ve zjevení Nového zákona, jehož Starý zákon byl pouhým stínem,
náznakem, ale naplněním a plným zjevením Boha a všeho byl až Ježíš Kristus,
který naplnil to, co Starý zákon pouze naznačoval a zasliboval a předobrazoval:
|
poslal JirkaB Jak chápete souvislost veršů 20 a 22?
|
poslal gregorios777 Protestantismus vyznává bludné učení - "Jednou spasen - navždy spasen."
|
poslal oko Svěcená voda je velkým pokladem církve.
Při vstupu do kostela křesťané namáčejí ruku do kropenky a dělají znamení kříže. Kdo však dnes ještě rozumí, proč kněz na začátku mše svaté zanotuje
„Asperges me“ a potom přítomné věřící pokropí svěcenou vodou? Kdo ještě
rozumí, proč kněz na konci mše za zemřelého žehná rakev svěcenou vodou a
proč kněz žehná medailku nově pokřtěného nebo také prsteny snoubenců?
|
poslal Nepřihlášený Různí unitáři a další podobná bludařská havěť stále odpírá vůbec možnost, aby se Bůh mohl vtělit. Ve své umanutosti stále odpírají a tvrdí, že je nemožné, aby se Bůh vtělil, aby se stal člověkem. A jsou na tom podobně jako židé, ale podobně i jako platonici nebo gnostici: všichni tito považovali za skandální a nemyslitelné a nepřijatelné, až odporné, že by se Bůh stal člověkem: Nejvyšší něčím tak nízkým, jakým je prý lidství, kterým zejména ty dvě posledně jmenované skupiny tak hluboce pohrdali, že tělo nazývaly hrobem duše a chápaly tělo jako nepřítele duše. Jako by snad ani stvoření a matérie nebyly od Boha a byly něčím protikladným vůči Bohu, naprosto odpuzujícím jeho svatost, transcendentnost a duchovost.
|
poslal Nepřihlášený Apoštol Pavel píše, že je to Bůh, "pro něhož je vše a skrze něhož je vše" (Žid), a podobně i jinde: "Vždyť z něho a skrze něho a pro něho je všecko!" (Řím)
ovšem na jiném místě píše také:
"jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho" (1Kor)
"On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna. ... v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi - svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti - a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. On předchází všechno, všechno v něm spočívá" (Kol)
|
poslal Nepřihlášený Konečně po mnoha letech práce na překladu vyšla stěžejní kniha křesťanské teologie, jedna z nejzásadnějších a nejcitovanějších:
Titul, u kterého srdce zaplésá zejména zdejším unilhářům rosmanovi a mikimausovi ;-)
Už teď, krátce po vyjití, se stala knižním bestsellerem ve své kategorii a předpokládám, že brzy bude vyprodána, protože v češtině dosud ještě nevyšla a je skutečně jedním z nejzásadnějších děl, takže je o ni značný zájem.
DOPORUČUJI!!!
|
poslal Nepřihlášený Nechtěná humornost některých zdejších uživatelů vyvolává člověku opakovaný úsměv na tváři.
Tak např. nick mikim už po několikáté zahlásal:
"Slovo osoba se v Bibli nevyskytuje ani 1x",
aby to následně dokázal veršem z Písma ... kde je přímo slovo osoba:
"U Boha není přijímání osob" (Řím 2, 11)
|
|
|