|
Právě je 573 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano oko Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116811119 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Modlitby za nemocné
Vloženo Středa, 19. leden 2011 @ 09:56:44 CET Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený
Tento
článek je psán tak, aby byl srozumitelný pro každého- jak pro
toho, kdo jde k Ježíši poprvé, až po toho, kdo je obdarován
nějakým darem Ducha svatého, např. darem jazyků, a má s
modlitbami za nemocné zkušenosti. Je určen i pro čtenáře mimo
církve. Poskytuji jej i potřebným, abych si ušetřil
vysvětlování.
I
Uzdravování má tři významy: 1) projev moci Ducha svatého-
potvrzení Boží existence; 2) uzdravení od nemoci; 3) projev Boží
lásky, protože je to z milosti a zdarma.
Nejde
o návod k uzdravení. O tom rozhoduje jen Ježíš. Jde o odstranění
překážek, které by mohly uzdravení bránit a souvisící
informace, protože když nedojde k uzdravení na první modlitbu,
sníží se víra nemocného a někdy i sloužícího.
Proto
když se za někoho modlím, snažím se překážky vyloučit. Bez
vědomí, že je podle Písma vše v pořádku a že mě Pán
konkrétně vede, bych neměl dostatečný pokoj při modlitbě.
Takovou přípravu sloužící i nemocní nedělají vždy, nebo jen
neúplně a také povrchně. Jestliže není nemocný uzdraven
napoprvé, snižuje se velmi jeho víra.
Nemoc
nemusí být jen za hřích nemocné osoby nebo jejích předků do
třetího pokolení (4. Mojž.14,18:“..navštěvuje trestem vinu
otců na synech, na třetí i čtvrté generaci.“ ), nemoci mají i
své přirozené příčiny. Ale může s hříchem souviset, i když
si nemocný momentálně žádný hřích neuvědomuje. Bible to
jasně říká (zaslíbení Mojžíšovi, když bude poslouchat Boha
Dt 7,11-15:“Hospodin od tebe odvrátí každou nemoc ). Výjimky,
jako byl Job, nebo slepý od narození (J 9,3) je zbytečné
zmiňovat, protože v Písmu máme přímo potvrzeno, že jejich
nemoc nesouvisela s hříchem, ale přišla ke slávě Boží.
Znovuzrozený
má hříchy odpuštěny a není trestán on ani jeho potomci za
hříchy předků do třetího pokolení. Vliv minulosti je zrušen.
Ale znám příklad znovuzrozeného, kdy jeho sedmileté dítě vždy
dostalo „bezdůvodně“ teploty, když opakoval hřích. To se
dělo asi desetkrát, než na to přišel, i když pokaždé
jednotlivě z hříchu činil pokání. Tedy pokud znovuzrozený
udělá hřích, Bůh trestá jeho hříchy do třetího pokolení,
dokud z toho nečiní pokání.
I
když nemoc může mít přirozenou příčinu, bez vědomí Boha
nezačne. Rozhoduje jak bude probihat i kdy skončí. Jinak by ďábel
zařídil, aby všichni lidé nemocí zemřeli v hříchu, protože
si přeje, abychom dopadli jako on. A nejrychleji by zemřeli v
nějakém hříchu ti, kteří se snaží sloužit Ježíši.
I
přirozenou příčinu můžeme zavinit my. Slovo zavinit souvisí s
vinou- hříchem. To ale neznamená, že máme být úzkostliví při
výběru jídla apod. Přesvědčení, že nám něco bude škodit,
může znamenat otevření se svázanosti, stresu a tím vznik např.
alergie. Citát v bibli o neškodlivosti jedu, který spasení
náhodou snědli, platí i pro dnešní chemikálie v potravě- ale
je potřeba tomu věřit (Mk.16,18).
Když
jsem vkládal ruce na nakažlivě nemocné, neonemocněl jsem. Ne
vždy jsem si pak mohl hned umýt ruce. Kdo se bojí položit ruku na
nakažlivě nemocného, nevěří, že Bůh rozhoduje vše o
onemocnění. Pak by ale nerozhodoval ani o uzdravení. Jestli by Bůh
neměl vše pod kontrolou, pak by Bible neměla pravdu.
Ježíš
neuzdravuje jen pro uzdravení samotné, aby lidé mohli žít stejně
jako dosud či snadněji hřešit – ale proto, aby poznali, že
Ježíš je živý a slyšeli evangelium (viz 3 důvody z počátku),
jak je Ježíš miluje. Apoštolé uzdravovali na potvrzení svých
slov – evangelia. Tak dnes odlišíme léčitele, kteří
neuzdravují Boží mocí- neřeknou správně evangelium a
neříkají:“Ve jménu Ježíše Krista“.
Podobně
to funguje dnes, i když ani tehdy ani nyní nebývají uzdraveni
všichni. Např. v Nazaretu Ježíš nemohl učinit mnoho mocných
činů Mt 13,58. Tedy některé nešly učinit vůbec. … nebyl k
nim poslán, protože jej nectili – L 4, 23-26. Šel tam z důvodu
příkladu.
To
znamená, že nemohl uzdravit lidi, kteří k němu neměli víru a
úctu, ani jinde. Ježíš znal předem jejich postoj, který
neumožňoval uzdravení, a vůbec se za takové lidi nemodlil. Na
Nazaretu nám to jenom chtěl ukázat.
Stejně
to platí dnes. Bůh chce uzdravit všechny, ale postoj a souvisící
duchovní stav některých lidí to neumožňuje. Tím neříkám, že
jejich nemoc nemohla mít přirozenou příčinu. Ale už jejich
postoj je hřích. Proto je nesprávné očekávat, že misionář na
stadioně uzdraví všechny. Na videokazetách a DVD z evangelizací
spojených s uzdravováním jsou logicky uvedeny jen případy
uzdravení- hlavně pro nevěřící, jako doklad existence Boha a
pravdivosti evangelia. Nikdo by z toho neměl vyvozovat, že každý
byl, nebo měl být, uzdraven. To by odporovalo smyslu bible.
Co
tedy máme říkat? „Záleží jen na tobě, nemocný člověče,
jestli tě Ježíš uzdraví ihned, nebo až se zbavíš překážek.
Miluj Ježíše i bližního a očekávej požehnání.“
Je-li
někdo potřebný, to by k modlitbě za uzdravení stačit nemělo.
Bůh neporušuje své zásady. Kdo není ochoten ani přijít,
očividně nemá vážný zájem, abychom se modlili za jeho
uzdravení. Když nemocného vyzveme, aby za námi přišel, dáme mu
tím příležitost, aby potvrdil svůj zájem. Neúspěšné
modlitby v bytě nemocných, kteří ani nechtěli přijít, to
potvrzují. Neměli bychom se vnucovat. Před začátkem modlitby je
dobré se zeptat např: „Co chceš, aby pro tebe Ježíš udělal?“
Také Ježíš se ptal, ne snad proto, že by neviděl tomu člověku
do srdce, ale pro dobro nemocného, aby si uvědomil, o co žádá a
proč to chce. Odpověď není vždy taková jakou očekáváte,
leckdy i odporuje Písmu. Pak máte možnost s nemocným jeho
pohnutky a plány řešit.
Jestli
někdo chce od Boha uzdravení, musí k němu chtít přijít upřímně
a s otevřeným srdcem. Bůh prohlédne každou vypočítavost.
„Vyznáš-li
svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že
ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“
(Ř 10,9) Písmo nás vede k vyznání vlastními ústy, protože
to je velmi závažná první část smlouvy mezi člověkem a Bohem.
Pravděpodobnost uzdravení bude omnoho vyšší, když bude chtít
pokračovat na cestě k Ježíši. To znamená, že modlitba za
zdraví kamaráda nebo zaměstnance, kterému se v podstatě vnutíme,
má malou naději na úspěch.
Uzdravení
„vyšší mocí“ bez „duchovního pozadí“ není možné –
neexistuje duchovní vakuum. Buď se lidé obrátí o pomoc k Ježíši,
přijmou nabídku evangelia a nechají ho vést jejich život
z vlastního rozhodnutí, nebo „hledají alternativu“ bez
Ježíše- u léčitelů. Jakkoli se to zpočátku nezdá, i zde
vládne duchovní moc, ale ne ta od Boha. Léčitelství, východní
medicína a leckterá „zaručená metoda“ vypadají nezávazně,
zdravotní stav někdy zlepší, případně i uzdraví, ale ne z
moci Ježíše. Mocnost, která se takto projevuje se maskuje mnoha
líbivými tvářemi a sliby, ale nemá povinnost své sliby dodržet
a člověka svazuje stále více. Úmysl ďábla je škodit, ne
uzdravovat. Použitím jeho služeb, mu vznikne na člověka právo
jej ovládat, až po tragedie později v životě a věčné
zatracení. Konce těch, kdo se do toho zamotají, jsou krutější a
„dražší“ než úleva od příznaků nemoci.
Bůh
požaduje obnovení oboustranného vztahu mezi ním a jeho stvořením
láskou – ukončení oddělení hříchem a požehnání v životě.
Pokud je poslušnost jen ze strachu, musí dorůst v lásku.
Aby
lidé nevyznávali víru zmateně čí falešně, je možné jim
poradit, aby řekli např.: „Ježíši,
jestli existuješ, tak tě prosím, abys se stal mým Pánem,
Spasitelem i lékařem.“
Mám zkušenost, že Ježíši to stačí a 99 % lidí je ochotno to
takto jednoduše vyznat. Ježíš nepotřebuje dlouhé řeči, ale
upřímné. To je první krůček, po němž by měly následovat
další. ( Sk 2. kap.)
Všechna
čest a sláva patří Bohu, což je nezbytné přitom slovy
vyznávat.
Zůstat
pod ochranou Ježíše vede k trvalosti uzdravení.
Existuje
dlouhá řada vyučování, postupů či teologických názorů, ale
jediným spolehlivým kriteriem co máme dělat a žít je Bible.
Učení různých církví, se ve svých výkladech tak liší od
jejího textu, že znemožňuje uzdravení. Všechno v každé církvi
máme rozsuzovat podle Nového Zákona 1.Kor. 14,29. Nový zákon je
dnes už běžně dostupný a Duch svatý jej pomáhá pochopit.
Dítěti
se nepočítají hříchy, protože ještě nemá odpovědnost. Pokud
ještě není ve věku, aby samo vědomě přijalo Ježíše, je
důležité, aby byl přítomen rodič dítěte, skrze jehož pokání
a víru může být dítě posvěcené a uzdravené (1.Kor.7,14)
Uzdravení
hříchy vždy brání, takže je potřeba, s tím nejprve něco
udělat. Ježíš byl ochoten nést odplatu za hříchy (minulé,
současné i budoucí) všech lidí. Zaplatil místo nás na kříži
svým životem, abychom my nemuseli zemřít ve svých vinách a
mohli žít věčně. Byl vzkříšen a má právo odpustit každému,
kdo ho žádá. Člověku stačí pro začátek upřímně říct:
„Ježíši, prosím tě, odpusť mi mé hříchy“, i když ještě
přesně neví, co všechno hřích je. Pro Ježíše je důležité
opravdové chtění. Připomínám, že takové vyznání hříchů
ještě není pokání, to by mělo následovat!
Požádat
Ježíše o odpuštění hříchů platí i pro ty, kteří říkají,
že jsou věřící, protože všichni tu a tam hřešíme. Někteří
mají místo Boha na 1.místě dítě, peníze nebo kariéru, hřeší
v podnikání, nedbali přiměřeně o zdraví atd. Také si myslí,
že Ježíš je jen láska, a že jim odpustí stálé zneužívání
této lásky. Jenže Bůh je jeden, a tedy Ježíš představuje i
přísnost Boha Starého zákona. Stejně jako dítěti při výchově
nemůžeme jen odpouštět bez potrestání, tak i od Boha musíme
cítit a vydržet následky hříchů.
Neříkal
zbytečně, že cesta k němu je úzká. Jsou i křesťané, kteří
si spasení představují: „Odříkám přijetí Ježíše a mám
vyhráno.“ Kdo věří jen tomu, že Ježíš existuje, a třeba se
i třese, ale nedělá co říká, spasen není, ať má jakoukoliv
službu. David zhřešil, ale pokáním měl odpuštěno (nezemřel,
ale další následky zůstaly). I ďábel věří a třese se, ale
neposlouchá ho. Pak přijde nemoc a divíme se proč.
Před
modlitbou za uzdravení, měl by být nemocný ochoten vyslechnout
stručné evangelium podle Bible a přijmout Ježíše za Pána. Jeho
pravdivost Ježíš potvrdí uzdravením, které se ale nemusí stát
hned. Danielova modlitba byla vyslyšena hned, ale na uskutečnění
čekal 21 dní. (Dan.10,13; Mt 6,33; 5.M7,14-15; 2.M23,26). Doma je
potřebné si učení církve ověřit podle Bible, aby to, čemu
věří, bylo nezkreslené a úplné evangelium. Rozsuzovat je
povinnost ve všech církvích! 1. Kor. 14,29
I
ve tvé církvi by měl každý říci: „Jestli mám nějaké
hříchy, tak mi je prosím pomoz poznat a odpusť mi. Už je nechci
dělat. Prosím tě, uzdrav mě to a to.“ Pokud se mám za někoho
modlit, tak tu prosbu chci od něho zřetelně slyšet- i od člena
církve.
U
lidí, kteří byli nevěřící, nebo jsou z církví, kde není
jisté, jak a co učí o hříších, už před modlitbou nebo určitě
po ní, s nimi probírám hříchy. Častý hřích, který
znemožňuje uzdravení, nebo způsobuje obnovu nemoci, je hřích
neodpuštění. Odpustit znamená už nevzpomínat, i když se jedná
o velká provinění a zradu, kdy následky zůstanou! Když
neodpustíš, nemůže Ježíš odpustit tobě a tím nejsi spasen.
Máš to v „otčenáši“ (Luk.11,4). Schopnost odpustit dává
Duch svatý. Také bychom měli požádat o odpuštění toho, proti
komu jsme se provinili. Pokud jsme měli z hříchu majetkový
prospěch a nejde to vrátit, nebo by vrácením vznikly velké
problémy, můžeme to dát Bohu. Např. jeden bratr to vyřešil
tak, že slouží Bohu vším co má, jak to jde. Také může církvi
darovat majetek.
Další
vážnou překážkou uzdravení je účast při večeři Páně
(připomínka oběti Ježíše přijetím chleba a vína) v době
hříchu- před opravdovým pokáním. ( 1.Kor.11,27a 29 „Kdo by
jedl nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi
Páně...Proto jsou mezi vámi mnozí neduživí a mnozí zemřeli“).
Pak modlitba za uzdravení není úspěšná, postižený nechápe a
navíc tvrdí, že jeho nemoc za hříchy není. Nemoc totiž často
nepřijde hned po hříchu.
Dále
je potřeba zeptat se na závislosti, abychom se mohli modlit cíleně
nebo rozvazovat. V přítomnosti dalších lidí nebo i životního
partnera se je často nedovíš, takže bude potřeba další
modlitba bez nich. Požádám partnera, aby nás nechal chvilku o
samotě. I proto za mnou jezdí lidé z větší vzdálenosti,
protože se nechtějí svěřit ani kazateli. (Někteří mají
zkušenost, že se pak na ně díval přes prsty, i když byli
čistí.) Např. alkoholismus, kouření, pornografii na internetu,
pověry, cizoložství, démoni církve, která se neřídí Biblí
(Bible nezná žádné uctívané předměty, tím méně sochu
Ježíše nebo Marie (Iz.44,9-10; 5.M4,15-19:“..abyste si neudělali
žádnou sochu muže nebo ženy...a klaněli se jim“) atd. Jestliže
to zatají, nemohu jej rozvázat a je to překážka uzdravení nebo
trvalosti. Samozřejmě dodržuji zpovědní tajemství.
Moje
zkušenosti s lidmi odpovídají tomu, co je napsáno už v Bibli-
že sexuální nečistota nebo svázanost je rozšířená více, než
si myslíme, protože se o ni nezajímáme, a je velkou zbraní
satana od počátku. Zneužívá to, co Bůh lidem dal do
manželství, aby se manželé stále přitahovali. Těžce se
někteří z chyb v této oblasti dostávají. I když se to jeví
jako svázanost, téměř vždy je to svévole. I zdánlivě nevinné
seriály „ze života“ v televizi mohou způsobit hřích, když
bychom se vžívali do role osoby, která se tam sexuálně stýká
nebo i „jen“ flirtuje (Mat.5,28 „..kdo hledí na ženu tak, že
po ní zatouží, již s ní zcizoložil ve svém srdci“). Satan
útočí přes oči, uši, vůně, doteky, myšlenky aj. Je vhodné
vyhýbat se erotickým podnětům a situacím. Např. ne každá
kulturní akce je vhodná. Měli bychom vědět, že to během života
zkusí u každého. Jak chceš, aby se manželka chovala k mužům,
tak se chovej k ženám. A naopak. Platí zkušenost, potvrzená
výzkumem, že dlouhodobý pobyt ženy a muže v jedné místnosti,
obvykle v zaměstnání, může vést velmi snadno k sblížení,
které už je hříchem. Satan má od Boha dovoleno zkoušet lidi
(Luk.22,31: „Satan si vyžádal, aby vás vytříbil jako pšenici“
). Když nás napadne špatná myšlenka a včas ji odmítneme, hřích
to není. Pokud se mu něco podaří, tak nezoufej, pokáním
Ježíšova krev očišťuje rychle.
II.
Dosud jsme si ukázali, jak mají postupovat při modlitbě za
nemocné křesťané obecně. Neměli bychom zároveň podceňovat
ani duchovní čistotu služebníka, který se modlí. Velmi záleží
na tom, aby neměl vědomé hříchy a závislosti. Jinak je podle
Písma prioritou, dát si do pořádku nejprve svůj život, a pokud
se jedná o uzdravování, ať se zatím modlí jen za sebe. Bible
neříká zbytečně: „Mnoho zmůže modlitba spravedlivého
opravdová“(Jk 5,16). Také vytrvalost v prosbě je důležitá
(Luk.11,5-13; Luk.18,1-8; Mat.7,7-11)- zvláště u nepokřtěných
Duchem svatým. Kdo není plně očištěn Ježíšem od svých
hříchů, neměl by se při modlitbě dotýkat nemocného ani na něj
vzkládat ruce. Dovolíme-li, aby na nás někdo vzkládal ruce,
dostáváme se pod jeho duchovní působení – buď Ducha svatého,
nebo ducha nečistého, případně žádného. V některých
skupinách vkládá ruce hromadně kde kdo.
Závislosti
se může člověk zbavit i sám, ( Jk4,7:“Vzepřete se Ďáblu a
uteče od vás“).
Má za sílu prosit, aby závislost nechtěl a pak teprve je prosba
za osvobození upřímná (dodržet abstinenci, setrvat v úplném
rozhodnutí, žádné kompromisy- Bůh sílu dá).
Bez
plnosti Ducha sv. se sice můžeme za závislého modlit, aby mu Bůh
pomohl, ale přikazovat, aby závislost odešla, může účinně jen
člověk mající Ducha sv. Ale i tehdy odejde jen když ji postižený
opravdu nechce a má před Bohem vyřešenou minulost.
U
očištěných křesťanů, kteří mají skutečný křest Duchem
sv. se položením ruky přenáší moc Ducha sv. Proto je velmi
důležité, jestli jej člověk skutečně má. Bůh jej slíbil
každému. Nadpřirozená moc byla v první církvi u všech
pokřtěných Duchem svatým běžná a předpokládaná. Ježíš
plní podmínky na své straně smlouvy s člověkem. Proto by měla
být tak přijímána i dnes.
Že
mají tento křest mohou tvrdit všechny církve, ale potvrzen je až
projevy darů Ducha svatého, což je například dar jazyků,
uzdravování, poznání, dělání divů a ověřené prorokování.
Apoštolská církev správně učí, že křest Duchem sv. se často
projevuje darem jazyků. Samozřejmě, že předpokladem přijetí je
momentální čistota a většinou už i vykonaný křest ponořením.
Duch sv. bude ještě člověka dále učit a vychovávat. Přijetí
např. daru jazyků neznamená, že už jde o ideálního člověka.
Je to nejčastěji se vyskytující dar a napomáhá rozvíjení
dalších darů podle Božího plánu (1.Kor.12,31:“..vy však
usilujte o větší dary milosti“; 14,1:“Usilujte o lásku a
dychtěte po duchovních projevech, nejvíce však, abyste
prorokovali“).
Bez
skutečného křtu Duchem sv. je položení rukou neúčinné a
modlitba i služba slovem méně účinná. Také je neúčinné
svazování, rozvazování a osvobozování, protože tam není moc
Ducha sv. Dokonce je nebezpečné, protože bez Ducha sv. je člověk
slabší než démoni. Je známo, jak často démoni prohnali
exorcisty, kteří chtěli osvobozovat, přikazovat démonům, a
neměli skutečný křest Duchem svatým.
Jak
se tedy modlit?
-
Vírou,
kterou máme, se stavět na sliby o uzdravení, které jsou v Bibli-
nahlas je citovat (1.Petr 2,24:“..Jeho zraněním jste byli
uzdraveni“; Iz.53,4-5:“Ale on byl proboden za naše
přestoupení...na něho dopadl trest pro náš pokoj a jeho šrámy
jsme uzdraveni“; Mat.8,17:“On sám naše slabosti vzal a nemoci
odnesl“; D7,14-15 aj.).Je nutná schopnost z Ducha svatého
představit si vírou změnu- něco jiného než nyní vidíme. Ruce
nepokládat, pokud nemá křest Duchem svatým. (Když není
sloužící svázaný, k přenosu z něj nemůže dojít, ale nemůže
dojít ani k přenosu moci Ducha svatého.) Ježíš to již
vyřešil a jde o to, jestli to nemocný i sloužící přijmou
vírou.
-
Kteří
mají křest Duchem sv. mohou přikazovat ve jménu Ježíše
Krista- i když se nejedná o démony, aby nemoc odešla i s
příčinami, které ji působí, a to bez následků a třeba
okamžitě. To formuluje podle míry své víry ten, který slouží
nemocnému. Důležité je přikázat ve jménu Ježíše Krista a u
každého jednotlivě. Tak to říkali i apoštolé. Ježíšovou
mocí. Naše osoba málo znamená. Ruku položit na hlavu nebo na
tělo nebo na nemocné místo. Nemocná žena ať položí svoji
ruku na nemocné místo a sloužící muž teprve na její.
Modlíme
se vždy za všechny nemoci a problémy, aby tam nezůstal žádný
vliv toho zlého. To se opomíjí!
(Rozvazování
ze závislostí, svázaností, pověr, okultismu, vlivu léčitelů,
kteří neuzdravovali ve jménu Ježíše, strachu, lenosti,
hněvivosti, pornografie, homosexuality atd. je vhodné udělat jako
první část modlitby, aby to neblokovalo uzdravení. Neúplné
vymítání (rozvázání) bez ověření je velmi častý důvod
neuzdravení. Svázaných je více lidí, než si myslíme.)
-
Modlit
se darem jazyků, protože Duch sv. se modlí účinněji než my
česky. (Délku by neměl určovat nedostatek času – ale vedení
Ducha svatého. Modlí se i za následnou ochranu.) Účinněji
proto, že je to Duch sv. a navíc zná všechny příčiny nemoci,
souvislosti a problémy.
(Dar
jazyků je možné použít i tehdy, když víra sloužícího je
slabá a proto první dvě části nejsou účinné. Zde je vhodná i
vytrvalost Luk.11,5-13; 18,1-8; Mat.7,7-11)
Sloužící
nesmí zapomínat stále vzdávat čest Bohu. Jak přísně to Bůh
bere, čteme o Mojžíšovi a Aronovi- kvůli tomu nevešel do
zaslíbené země (4.Mojž.20,12:“Protože jste mě nevěřili a
nedosvědčili jste moji svatost..proto nepřivedete toto shromáždění
do země, kterou jsem jim dal“). Samozřejmě je důležitá
momentální čistota sloužícího. Nemocný by měl ihned po
modlitbě Bohu poděkovat za přijetí našich modliteb, i když se
účinek ještě neprojevil- nedávat příležitost ďáblu k
námitkám ani v nejmenším! Nezapomínat!
Příklad
slovy: „Pane ježíši Kriste, bratr David tě požádal svými
ústy o odpuštění hříchů a uzdravení vírou, kterou má. Více
nemá. Dej mu , prosíme, víru Boží. Děkujeme ti za tvou lásku,
že jsi se obětoval za naše hříchy a že jsi na kříži odtrpěl
i naše nemoci. Společně tě prosíme o odstranění bolesti v
rameni i o odstranění její příčiny. Já se stavím vírou na
slovo Boží, že tvými ranami a tvou sinalostí jsme uzdravení.
Minulý čas říká, že se tak stalo už tehdy na kříži.
Přijímáme to vírou.
A
pokud je potřeba přikázat, tak přikazuji ve jménu Ježíše, aby
bolest odešla i s příčinami, které ji způsobují. Také, aby
odešlo, co brzdí bratrovu víru. Děkujeme ti Ježíši za milost
uzdravení. Halelujah!
Duchu
svatý, ty znáš souvislosti, a proto se chci modlit i darem
jazyků:........“-např. několik vět.
Příklad
s ramenem je podle skutečnosti. Po modlitbě za bolest tato
přestala, ale rentgen ukázal, že zranění z hokeje tam zůstalo.
Po následné modlitbě zranění na rentgenu již nebylo. Proto je
potřeba modlit se vždy i za odstranění příčin. Bolest má vždy
příčinu, stejně i jiné problémy.
Pokud
osoba při modlitbě upadne, není to mdloba ani hypnoza, ale projev
moci Ducha svatého. Člověk všechno vnímá a neví proč upadl.
Kdo už ví o co jde, ten se raduje. Někdy osoba jen couvne, jakoby
ji odfoukl vítr, i když nic necítila.
Z
textu vyplývá, že při nedostatku času a žádosti typu: “Bratři
pojďte položit ruce na sestru“ je vše uspěchané, na leccos se
zapomene a proto bývají modlitby méně účinné nebo neúčinné.
I
sloužící někdy potřebuje podporu. Např. Benny Hinn se začal
modlit, přikazovat, za hluchoněmé děvčátko a řekl R. Bonnkemu,
aby mu položil ruku na rameno. Je to doklad přechodu moci Ducha
svatého, stejně jako když se lidé drží v kruhu za ruce, přes
jednoho přichází požehnání v moci, a citlivější lidé
upadnou, i když to nejsou jeho sousedé. Určitá moc Ducha svatého
může z člověka vycházet stále, ale může ji i vědomě
aktivovat.
Jindy
zase zůstane určitou dobu moc i na lidech, kteří chytali
padající. Znám případ, kdy na Romech, kteří pomáhali
misionáři, zůstala několik dní určitá moc, takže někteří
lidé upadli, když na ně vložili ruce. (Pokusili se toho využít
k výdělku.)
Známý
je přenos moci přírodní tkaninou, na kterou se vkládaly ruce, a
ze které pak moc Ducha svatého uzdraví nemocného. Dnes se používá
tehdy, když není možnost osobního kontaktu.
Menší
účinnost je samozřejmě také při nedostatku víry, nebo i vlivem
neúplné formulace prosby. Máme se modlit za takové uzdravení, na
jaké máme víru. Např. ne za okamžité a třeba přes doktory.
Ale kdo spoléhá napřed na léky a pak se teprve modlí, spoléhal
více na člověka než na Boha, čehož se ďábel hned chytne.
Na
ty, kteří už ví, co by měli dělat – aktivní členy církví,
je Ježíš přísnější. Bůh nejedná proti svým biblickým
zásadám i když má s lidmi soucit. Může sice k uzdravení dojít,
ale nemoc dostanou znovu, musí se očistit, neztratit víru a
nezapomínat děkovat Bohu před lidmi- trvalým svědectvím
udržovat uzdravení (Luk.17,15-19- jedna z verzí výkladu je, že
ostatní dostali nemoc znovu). Zvláště u křesťana je svědčení
nezbytné. Je to nejúčinnější evangelizace. I uzdravení na
jednu hodinu byl zázrak. Je to Boží oslovení a potěšení
nemocného, že Bůh panuje, chce ho uzdravit a uzdravení je možné.
Obnovení nemoci je nové napadení- ne vrácení nemoci, protože
Bůh dary zpět nebere (Řím.11,29).
Po
odstranění překážek bude uzdraven trvale a začne mu cesta
služebníka a bojovníka ( Žid.6,4-6). To je pokání, křest
ponořením těla (křest dítěte před jeho uvěřením je
neplatný) ve jménu Otce, Ježíše Krista i Ducha svatého, přijetí
večeře Páně – chleba i vína, a křest Duchem svatým potvrzený
darem. Nebude zapomínat na denní modlitbu, podle možnosti
navštěvovat církev a číst Bibli. Bude mít požehnání v
manželství, v práci, ve zdraví aj. Pozná štěstí, radost a
jistotu spasení.
III.
Pokud je nemocný věřící, Bůh vyžaduje spoluúčast víry. Je
známá věc, že u lidí, kteří právě přicházejí k Ježíši,
Bůh ví, že jej považují za poslední možnost a tím poznají,
že existuje, a proto jsou modlitby vyslyšeny ve větším procentu,
než u „ věřících“, i když by tomu mělo být naopak. I v
církvích se vyskytují lidé, kteří řeknou, že věří v
existenci Boha na 95 %. Jsou tedy nevěřící. To pak vyžaduje
jejich prosbu jako od nevěřícího, aby nebyla falešná.
Mnoho
křesťanů už prožilo, že po modlitbě za uzdravení se nic
nestalo. Chyba není u Ježíše. Zaslíbení v Bibli nepřestala
platit. Ježíš vyžaduje nejen poslušnost, ale i živou víru
(Mk. 11,22:“Mějte víru Boží.“). Čím větší, tím lepší.
Ježíš v Nazaretě řekl, že nemají víru- ne, že nemají
poslušnost. Židé tam byli poslušni Staré smlouvy(Mt 13,
57-58:“Prorok není beze cti, leda ve své vlasti a ve svém
domě.“; L 4, 24). Ale pohrdali Ježíšem a nevěřili v jeho
skutky, o kterých už věděli. Odmítl je uzdravovat pro hřích
nevěry v Něho-sloužícího. I dnes mívá sloužící ve vlastní
rodině méně cti a víry v jemu danou moc. Pozvěte jiného. Ježíš
chce, abychom si sloužili vzájemně.
Duch
svatý dá poznat, jestli se osoba snaží věřit. Také proto
nejsem poslán např. do nemocnic nebo některých církví. Nejde
něčemu věřit a něčemu ne. Je potřeba dát do pořádku vlastní
život, činit pokání a modlit se za víru. Prosit za co největší-
za víru Boží. Bez víry nejde ani vzkládat ruce.Víra Boží je
podobná představivosti. Dokáže si předem představit zdravý
stav. Apoštol Petr měl víru a proto mohl říci „...co mám, to
ti dám: ve jménu Ježíše Krista vstaň a choď.“Tu moc měl
darem on. Nebylo potřeba prosit. Přikázal on!(Sk.3,2-8) Stejně
jako Štěpán, i když byl jen číšník u stolů. Tak by to mělo
být i dnes.
Nemoc
je většinou výchova - pokud nás Ježíš už nechce odvolat ze
světa, protože na něco umřít musíme. Nemoci ve stáří jsou
sešlost věkem, které Bůh většinou neuzdravuje, nebo je jen
zmírňuje, zvláště bolesti. I potom tělo dále stárne, nemůžeme
omládnout. Víte, že v šedesáti letech u všech zdravých lidí
funguje srdce maximálně na 55 %? Ale rozumná zátěž ve stáří
nevadí.
Stejně
jako úbytek fyzické síly stářím není nemoc, tak i úbytek
sluchu nebo zraku a horší funkce různých orgánů i nižší
schopnosti je normální stav, i když se u jednotlivců liší.
Proto Bůh řekl, že někdo se dožije 70 let, někdo 80 a někdo až
120 (Ž 90,10; 1.M 6,3). Tím nevylučuji, že někoho může Bůh
zachovat v síle až do smrti jako Mojžíše.
Pokud
byla nemoc za hřích, někdy proběhne trest i když to Ježíš už
odpustil. Tak jako při výchově dítěte nemůžeme stále jen
napomínat, vysvětlovat a netrestat, abychom dosáhli účinku, dělá
to tak i Bůh. I pro zajištění trvalého účinku výchovy někdy
zůstávají některé následky hříchu a nemoci. Např. zhojená
zlomenina při změně počasí může bolet, po operaci zůstanou
jizvy a chybí vyoperovaná část, zůstane náchylnost k nemoci
atd. Následky zůstaly i po hříších božích mužů v Bibli.
Jednou,
když přišlo na moji evangelizaci v Kroměříži, po uveřejnění
v tisku, asi 80 osob, jsem jen přikazoval ve jménu Ježíše a
všichni, u kterých to šlo poznat na místě, byli ihned uzdraveni-
asi polovina. Kromě jedné paní, která měla koupeny 2 drahé
vstupenky na psychotronika a bylo jí líto je vyhodit . Kdo si pak
uzdravení udržel je druhá věc. Jindy nedošlo k uzdravení tím,
že žena střídavě navštěvovala nás a léčitelku.
Ježíš
uzdravoval různě. To může platit i pro nás, pokud dostaneme
vnuknutí od Ducha svatého. Např. bez přípravy se někoho
dotknu, řeknu stručnou větu darem jazyků a Duch svatý se
projeví. Nebo místo modlitby řekneme sestře v Kristu, kterou bolí
kotník, aby se před námi procházela ve jménu Ježíše Krista. A
kotník během minuty přestane bolet. Přitom je samozřejmě
potřeba určitá víra, aby to považovala za možné, aby byla
schopna zapomenout co bylo předtím. Po modlitbě za uzdravení
každému řeknu: „Zapomeň jak to bolelo před modlitbou, a řekni
mi, jestli to nyní cítíš méně, stejně, nebo jestli to nebolí.
Ve skutečnosti nejde o to, aby zapomněli, ale o to, aby vůbec byli
schopni uvažovat jinak. Nemáme říkat: „Teď tě to nebolí,“
protože by to mohla být sugesce. Ta není trvalá. Ale i uzdravení
někdy není trvalé, pokud člověk ještě není v pořádku, nebo
pokud si nechá uzdravení zpochybnit ve své mysli malověrnými
nebo ďáblem. Stálým svědectvím o uzdravení si jej udržujte
Nevěřící
někdy zpochybňují uzdravení sugescí nebo placebem, což by byl
jen dojem nemocného, případně dočasné zlepšení.Texty o
uzdraveních v Bibli mluví jako o faktu, kdežto definice placeba
říká o nejistotě. Kdo nemá víru Boží, pro toho to může být
placebo- ten může nemoc dostat znovu. Kdo má skutečný křest
Duchem svatým, ten má víru Boží- pro toho bude uzdravení
trvalé, protože víra Boží je nadpřirozená moc. Je samozřejmé,
že někdo může nemoc dostat znovu (o příčinách nyní
nemluvím), ale ne tak, že uzdravení předtím nenastalo.
V
Bibli není o placebu a sugesci ani zmínka proto, že patří do
světa světské lékařské praxe, která není duchovní, ale
tělesná a duševní. Podle nevěry světských lékařů a církví,
které nedosahují ke křtu Duchem svatým, potvrzeném nějakým
darem, se nemůžeme řídit. Bible nelže. Nemůžeme něčemu z
bible věřit a něčemu ne. Kdo věří v Boha a ne v uzdravení,
není v pravém smyslu věřící. Bible vždy hovoří o uzdravení-
ne o nejistém nebo zdánlivém. Nepřijímejme pochybnosti o
zaslíbeních Bible od nevěřících.
O
totálním zpochybňování uzdravování ve jménu Ježíše Krista
zde nemluvíme. Kdo chce, může i na internetu, např. na „Moje
Tv7“, najít viditelná fyzická uzdravení, např. zmizení
nádoru, narovnání kosti, prodloužení nohy, obnovení sluchu nebo
zraku, uvolnění pohyblivosti aj.
Nehledět
jak to bylo před modlitbou je vlastně nutnost při každé modlitbě
- prostě uzdravení očekávat. Pokud tam bolest ještě je po první
modlitbě, modlím se velmi krátce a za urychlení ještě dvakrát.
Opakovaně se modlil i Ježíš (Mk.8,23-25:“Pak opět vložil
ruce na jeho oči a on prohlédl a viděl zřetelně“). Pak nechám
působit moc D.sv. a vyzvu nemocného k hledání překážky a
činění pokání. Např. znamení ze zvěrokruhu na nošeném
přívěsku způsobovalo vracení bolestí, i když osoba byla z toho
rozvázána a už na to nevěřila. Pak nová modlitba. Radím
nemocnému, aby zůstal pod ochranou Ježíše a neodkládal křest
vodou a Duchem svatým. Jinak je snadný cíl pro ďábla.
Pokud
jsem cítil větší soucit z Ducha svatého, k uzdravení vždy
došlo. Také když modlitba v jazycích přejde intonací do
chválení a oslavného tónu, vím, že Boží moc působila.
Nebo
sedím po modlitbě, bavím se s nemocným, a najednou mě něco vede
k tomu, abych se naklonil k němu, dotkl se jej rukou a řekl větu
darem jazyků. A on řekne:“Teď se něco stalo“. Proč? Třeba
proto, že se rozhovorem změnila situace, např. ohledně víry.
Potřebuji
více vnímat Ducha sv., např. úvodní modlitbou, nebo se projít
sem a tam, aby mě dal poznat, co a jak mám dělat, nebo co
nemocnému říci. Pokud by chtěl vkládat ruce zároveň i někdo
jiný, musel by čekat. Pokud by promluvil s menší vírou než já,
účinnost zmenší nebo zruší. Nemocní poznají přesně podle
slov a intonace, jestli sloužící má víru, nebo jen naději, což
není víra. Že Bůh může uzdravit nemusíme říkat, to každý
ví a k modlitbě za uzdravení to nepatří. Proto se nejraději
modlím sám. A nedivím se, že mnozí misionáři založili
samostatné služebnosti.
Všechno,
co jsem napsal, může dělat každý s darem jazyků. Jestli mu to
funguje méně než mě je možné, ale to neznamená, že mám dar
víry nebo dar uzdravování. Diskuze o tom je zbytečná, hlavně že
se Bůh projevuje. A lituji toho křesťana, který nevěří
svědectvím. Takovému doporučuji návštěvu evangelizací na
stadionech. Kdo chce jména a adresy uzdravených, ať se podívá do
Bible, že ani tam nejsou. Nechtějí je uvádět ani uzdravení
služebníci některých církví.
Jen
Bohu patří všechna čest, sláva, moc a díky. Nezapomínejme
děkovat a dělat mu radost svědčením. Kolik ovoce Ducha sv. dáte
na jednu misku vah, tolik moci Ducha sv. můžete dostat. Ale záleží,
jak vás Bůh chce použít. Zkoušejte se modlit za nemocné a
nenechte se odradit některými křesťany. Mnohým misionářům
bylo ledacos vyčítáno, většinou těmi, kteří neznají
okolnosti, ani to, co všechno musí zvládat. Jeden vážený
kazatel to vyřešil větou, že Bůh prostě jiné lidi pro tuto
službu nemá. Raději se za tyto služebníky modlete.
Nabídněte
tímto způsobem modlitbu za uzdravení např. nevěřícím nebo
neaktivním křesťanům. Pozvěte je na návštěvu. Jenom
nezapomeňte říkat celé evangelium, to znamená včetně potřeby
přijmout dary Ducha svatého (dar jazyků), aby mohli být
všestranně úspěšní. Spasení je důležitější než
uzdravení. Ale nikdy se nevnucujte. Když někdo bez zaujetí
odříkal žádost k Ježíši, uzdraven zpravidla nebyl.
Ale
něco zanechá každá modlitba. Nemocný rakovinou odříkal žádost
o uzdravení, ale v noci při bolestech proklínal Boha. Takovému
není pomoci. Přesto byl užitek z mých návštěv v tom, že žena
a dospělé děti přijaly Ježíše a vyznaly hříchy. Původně
proto, aby mohly účinně prosit za tatínka. Jindy v rodině přátel
měli nemocné dítě. Vnutil jsem se, že se pomodlím. Matka,
katolička, byla proti. Otec s váháním souhlasil. Nedodržel jsem,
že rodič má požádat Ježíše a mít pozitivní přístup. Nic
se nestalo, ale ta dívka nyní chodí do letniční církve. Přesto
nic takového už nedělám.
IV.
Rozvazování je totéž jako vymítání a osvobozování, neboli
zbavování lidí démonů a jejich vlivů. Je to nejtěžší
služba. Svázáním naopak démon zůstal, jen je na určitou dobu
omezen.
V
obou případech jde o situace, kdy je uvnitř těla a ducha člověka.
Kromě toho může i zvenčí způsobit nemoc tělesnou nebo duševní,
ale až na výjimky jen tehdy, kdy má na to právo z důvodu hříchů
člověka nebo jeho nevědomosti, kterou se do toho dostal. Pro
hříchy rodičů způsobené svázaností mohou si potomci nést
prokletí a dostat i stejné démony. Pak to budí
dojem, že je zdědili. Na spaseného předkové vliv nemají.
Rozvazování
může dělat účinně jen člověk skutečně pokřtěný Duchem
svatým, nejlépe ve dvojici s bratrem, který se přitom modlí
darem jazyků, což má několik významů ( řešení toho, o čem
nevíme, ochrana, spolupráce). Ježíš také posílal apoštoly po
dvou. V letničních církvích nebo samostatných sborech je
rozvazování běžná praxe.
Pokud
by to dělal nepokřtěný Duchem svatým, buď se nic nestane, nebo
může démon přejít na něj, nebo ho jinak napadnout. (Na konci
příklad.) Ten by se mohl jen modlit- potom bývá osvobození velmi
dlouhodobá záležitost.
V
blízkosti nemají být neznovuzrození lidé včetně jejich dětí,
protože démon by mohl přejít na ně. Mimo to se někdy nejedná o
pěknou podívanou (L 4, 35).
Také
zde musí postižený před vymítáním dobrovolně svými ústy
požádat Ježíše o odpuštění hříchů ,uzdravení a
osvobození- pokud je schopen.
Přikazuje
se ve jménu Ježíše Krista v souladu s vůlí Boží, což
předpokládá znát Bibli a pokud možno poznat předem stav a
okolnosti u postiženého.
Zde
budeme mluvit jen o přikazování démonům a satanovi, i když
můžeme přikazovat i nemocem, které s démony nesouvisí,
zvířatům, rostlinám a věcem. Příklady v bibli i dnešním
životě.
Podle
citátu Mat.12,43-45 „...když najde dům prázdný, vezme sedm
horších duchů a bydlí tam...“zastávám názor, že v člověku,
ve kterém je Duch svatý, nemohou být zároveň démoni. Z textu
vyplývá, že do domu těla, které zabydlí Duch svatý, se vrátit
a zabydlet démon nemůže. Ale mohou působit zvenčí. Ale i ti vně
člověka mohou být příčinou posedlosti nebo nemoci uvnitř těla.
I u člověka s darem jazyků to pak může vypadat, že je démon v
něm a při rozvázání a uzdravení se nepozná odkud působil.
Přitom mu totiž zastavujeme i jeho činnost.
Napadení
bez viny je výjímečné. Vina je většinou i to, když se jim
nějak otevřeme. Za vinu mají právo napadnout v míře, kterou jim
Bůh povolí.
Napadení
způsobuje nejen nemoci tělesné a psychické, ale i „neodolatelné“
nutkání buď trvalé nebo nárazové k čemukoliv-kouření, drogy,
alkoholismus, pornografie, kleptomanie, lenost, ospalost, hněv, v
Bibli zapovězený sex aj. Ale dostat se do člověka mohou i přes
okultismus, pověry, návštěvy léčitelů, kteří neuzdravovali
výslovně ve jménu Ježíše Krista, učení církve, která se
hrubě nedrží Bible (i klanění se soše Ježíše) aj.Mohla
vzniknout svázanost, ale také nemusela- pak je to jen svévole
člověka. Možno rozvazovat z čehokoliv a pokud to svázanost
nebyla, ničemu to nevadí. Horší by bylo, kdyby to byla a my
nerozvázali. Když jsou všichni venku, musí se člověk naplnit co
nejdříve Duchem svatým, jinak se za čas vrátí (Mat.12,43-45 ).
Nedokončené vymítání bez ověření je častá chyba sloužících
a způsobí obnovení nemoci. Vždy je také potřeba, aby všechny
závislosti člověk skutečně nechtěl a nelhal, což je často
problém.
Jak
provést kontrolu máme v bibli 1. Jan.4,13-15, že prohlásit Ježíše
za Božího syna je možno jen v Duchu svatém. Proto vyzveme
rozvázaného, aby vyznal: „Ježíš Kristus je Bůh, který přišel
v těle člověka, zemřel na kříži, třetí den vstal z hrobu a
nyní sedí po pravici Boha Otce. Tento Ježíš je můj Pán a
Spasitel.“ Jestliže to neřekne bez vytáček, začne kašlat nebo
se vyslovení nějak chce vyhnout, rozvázání není dokončeno.
Osvobozený
pak musí trvale odmítat myšlenky, že démon (závislost apod.) v
něm znovu je, aby se mu neotevřel. Vydržet čistý je často boj,
ale když budeš chtít, nakonec zvítězíš, i kdybys vícekrát
nevydržel. Opakováním uvedeného textu můžeme kontrolu opakovat.
Pokud to řekneš, ale závislost dále cítíš, není to démon v
tobě, ale jen tvoje svévole, i když možná vznikla pokušením od
démona. Ale pokušení máme odmítat. Pokušení nám satan smí
dát jen takové, které jsme schopni zvládnout (1.Kor.10,13:“Bůh
vás nenechá zkusit více, než snesete a s pokušením dá i
východisko, abyste jej mohli snést“). Pokoušet má satan právo
kohokoliv.
Zbavit
se útoků démona můžeme i jen vírou v Duchu svatém, protože
bible říká: „Vzepřete se mu a on od vás uteče“ ( Jak.4,7).
Když ho přestaneme poslouchat, půjde jinam. Ale někdy je to velmi
těžké a démon se několikrát pokouší vrátit.
Při
rozvazování se démoni někdy pokouší sloužícího rušit nebo
zesměšnit, nějak se tomu vyhnout. Jindy mluví ústy postiženého,
že mu to nepomůže a že s nimi nic neuděláme. Zakažte jim to.
S démony nikdy nediskutujme. Nepřikazujme jim nějak se projevit.
Mohlo by to být děsivé. Můžeme jen přikázat, aby se všichni
představili jménem a bez dalších komplikací vyšli. Osvobozeného
bychom měli vést k bezprostřednímu obrácení a prosbě o křest
v Duchu svatém, abychom posílili jeho ochranu a odolnost. Je
nezbytné zůstat v pravidelném kontaktu se společenstvím
křesťanů. Samozřejmě, že u každého příkazu musíme
vyslovit: Ve jménu Ježíše Krista. Tehdy démoni nesmí lhát a
musí se podřídit. Buď jména postižená osoba vysloví, nebo
řekne, co ji napadlo. Pak je totiž můžeme vyhnat jmenovitě. Oni
se totiž i rádi schovávají. Aby se při odcházení neprojevovali
neobvyklými zvuky nebo osobu nepoškodili, je potřeba jim výslovně
přikázat, aby odešli bez jakéhokoliv vnějšího projevu (Luk.
4,35). Jinak by mohli vydávat např. zvířecí zvuky, nebo by mohli
osobou udeřit o zem aj. Např. v Kroměříži žena syčela a
plazila se jako had. Také kam mají nebo nemají jít.
Většinou
jsou venku ihned, jindy to může trvat hodiny. I když musí
uposlechnout, někdy neodejdou hned. (Da 10, 13- archanděl přišel
za 21 dní, i když modlitba byla vyslyšena) Známe svědectví o
uzdravení hluchoněmého tři měsíce po modlitbě. Pocit uvolnění
a zklidnění postiženého není jistým znakem osvobození. Je
potřeba udělat kontrolu výše uvedenou. Také pocit z Ducha
svatého sloužícímu napoví, jestli je potřeba pokračovat v
osvobozování. Pokud musí z nějakého důvodu osvobozování
přerušit, má démony svázat na nezbytnou dobu.
Osvobozování
jen modlitbou, i spojenou s psychoterapií, je málo účinné nebo
neúčinné, i když zabere např. rok. Ve světě se vyskytují i v
Katolické církvi vyjímečně jednotlivci, kteří se poučili od
letničních, mají Ducha svatého s darem jazyků a slouží
exorcismem. Prakticky to už vlastně nejsou katolíci, protože
neuctívají Marii, ani jiné modly atd. (Viz české vydání
jednoho z nich 2009: Francis Mac Nutt: Služba osvobozování od
zlých duchů, kde i o této naší běžné praxi letničních
křesťanů píše.) Démoni se musí podřídit jen příkazům
člověka, který má Ducha svatého, ve jménu Ježíše Krista a
většinou ihned.
Můžeme
použít vždy i dar jazyků, zvláště když je málo informací.
Duch sv. může cizím jazykem i přikázat.Samozřejmě, že se
můžeme modlit za osvobození i jen darem jazyků.
Špatný
příklad z Rožnovska, který jsem zaznamenal během své praxe:
Nový křesťan viděl v církvi vymítání, ale ještě neměl
křest v Duchu svatém. Seděl sám v parku na lavičce a okolo šel
jeho známý, o kterém věděl, že je určitým způsobem svázán.
Odmítl se s ním zastavit a šel dál. Křesťan řekl: „Ve jménu
Ježíše stůj! Pojď sem!“ Známý se zastavil a jako loutka šel
k němu. Bratr řekl: „Pusť ho!“(Tyto rozkazy nebyly od Ježíše-
démon si dělal co chtěl.) A známý odešel. Od toho dne k tomuto
křesťanovi začali mluvit démoni. Řekli mu také, ať jde vykrást
obchod, jinak že mu zabijí malé dítě. On odmítal a v zuřivosti
mlátil okolo sebe, čímž nadělal škody ve svém bytě. Nakonec
to vzdal. V noci dlažební kostkou rozbil výlohu, nabral zboží,
nic jej nevyrušilo. Za několik dní jej přišli zatýkat 4
policisté, roztrhl jim pouta a jednomu zlomil ruku, i když předtím
takovou sílu neměl. Když řekl pravdu, umístili jej do
psychiatrické léčebny. Jeho žena mě požádala o pomoc. Byl jsem
za ním třikrát. Vyznával hříchy. Modlil jsem se za něj a
dotýkal se přes oka drátěného plotu, protože byl v uzavřeném
oddělení. Brzy jej propustili. Bůh jej osvobodil, nevznikla ani
závislost na nových drogách, které mu podávali v léčebně v
nadměrném množství, aby je vyzkoušeli. Byl úplně uzdraven.
Vydával svědectví při evangelizaci na stadioně.
Žehnám
vám ve jménu Ježíše Krista!
Kopírování
a rozšiřování povoleno.
Mgr.
Rostislav Klimt, Morkovice- Slížany 340
Literatura:
Allen
A.A. Cena za Boží plnou moc
Wiglesworth
S. Apoštol víry
Rivera
The Force; Cho: Réma
Bonnke
R Hospodin, který tě uzdravuje
Branham
W. Bojíte se rakoviny?
Brown
R. Přišel osvobodit zajaté
Ryder
S. Ježíš uzdravuje
Osborn
7 kroků k uzdravení Kristem
Hinn
B. Dobré ráno, Duchu svatý
Kuhlmanová
K. Dary Ducha svatého aj.
|
Podobná témata
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 19. leden 2011 @ 11:07:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Starý identifikační pozdrav který měl ukázat koho máme před sebou byl Chval každý duch Hospodina. Správná odpověď byla i Ježíše, jeho Syna. Právo provádět exorcismus má u nás výhradně biskup nebo osoba biskupem pověřená a nikdo jiný. Jestli Vám někdo bude někdy tvrdit že je to snadné nebo bez nebezpečí tak na něm můžete vyzkoušet ten pozdrav. Pravděpodobně neví o čem mluví nebo sám potřebuje pomoc kterou nabízí. Pýcha v tomhle případě opravdu není na místě. Pannu Marii zlí duchové nenávidí snad ještě víc než samotného Boha. Nevím jistě proč tomu tak je, předpokládám že proto že prohrát s někým koho považují za obyčejnou, hříšnou a slabou ženu jim připadá potupnější než prohrát se Silným a Všemohoucím Stvořitelem. Taková rána bolí podstatně víc. Ani ďábel prý nevěděl že Ježíš je Bůh tak jako naši prarodiče nevěděli že je v Ráji pokouší ďábel. Dozvěděl se to až ve chvíli kdy vyvedl spravedlivé z Abrahamova lůna. Nikdy bych nevěřil člověku který tvrdí že je exorcista a odmítá Pannu Marii. Tu která má Hada za podnož svých nohou. Náš nejúspěšnější exorcista se Panně Marii zasvětil celým svým životem a na celý život. Na případná hnusná obvinění předem odpovídám že byla vznesena již proti samotnému Ježíši. Doporučuji aby si každý přečetl o čem mluví zanedlouho potom.
|
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 19. leden 2011 @ 11:53:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | "Nikdy bych nevěřil člověku který tvrdí že je exorcista a odmítá Pannu Marii. Tu která má Hada za podnož svých nohou."
Tohle může napsat jen modlářský idiot. Tečka, a amen.
|
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 19. leden 2011 @ 12:18:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chval každý duch Hospodina. |
]
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 11:13:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutníku Marie byla hříšná žena , jako každý z nás. Je jistě naše sestra i matka ,která stejně jako my potřebovala Spasitele.A tak každý duch chval Hospodina a to platí i pro ni. |
]
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 19. leden 2011 @ 14:22:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ve světě se vyskytují i v Katolické církvi vyjímečně jednotlivci, kteří se poučili od letničních, mají Ducha svatého s darem jazyků a slouží exorcismem. Prakticky to už vlastně nejsou katolíci, protože neuctívají Marii, ani jiné modly atd. (Viz české vydání jednoho z nich 2009: Francis Mac Nutt: Služba osvobozování od zlých duchů, kde i o této naší běžné praxi letničních křesťanů píše.)
- Lukáš 1:48 | že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,
Marii budou blahoslavit všechna pokolení. Exorcista, který ji neblahoslaví je pro mě nevěrohodný. Jestliže Marii blahoslaví Bůh, nevěřím smrtelnému člověku- je psáno: jeho duch odchází a on se vrací do své země. Blaze tomu, kdo má ku pomoci Bohu Jákobova, který učinil nebe a zemi a všechno,co kolem jest. |
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 07:58:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Článek v některých věcech popisuje věci docela správně, ale jinde docela "ujíždí".
..."Je-li
někdo potřebný, to by k modlitbě za uzdravení stačit nemělo.... Pokud se mám za někoho
modlit, tak tu prosbu chci od něho zřetelně slyšet- i od člena
církve."...
Srovnejme s Písmem:
((1 j 5,14-16) A toto je ta smělá důvěra, kterou máme k němu, že o cokoli
bychom prosili podle jeho vůle, slyší nás.
A víme-li, že nás slyší, když o cokoli prosíme, víme, že
prosby, které jsme mu předkládali, máme naplněné.
Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti.
..."
zdravotní stav někdy zlepší, případně i uzdraví,... Mocnost, která se takto projevuje se maskuje mnoha
líbivými tvářemi a sliby, ale nemá povinnost své sliby dodržet
a člověka svazuje stále více. Úmysl ďábla je škodit, ne
uzdravovat."...
To samé vyplývá i ze zkušeností katolických exorcistů.
..."Dítěti
se nepočítají hříchy, protože ještě nemá odpovědnost. Pokud
ještě není ve věku, aby samo vědomě přijalo Ježíše, je
důležité, aby byl přítomen rodič dítěte, skrze jehož pokání
a víru může být dítě posvěcené a uzdravené (1.Kor.7,14)"...
To jsem zvědav, co na toto řeknou popírači křtu miminek!
..."Jsou i křesťané, kteří
si spasení představují: „Odříkám přijetí Ježíše a mám
vyhráno.“ Kdo věří jen tomu, že Ježíš existuje, a třeba se
i třese, ale nedělá co říká, spasen není, ať má jakoukoliv
službu."...
No, to je ale krásné! Dokonalý portrét mnohých přispěvovatelů zde. A položme si otázku: Kdo z nás poctivě dělá jen to, co Ježíš říká?
Toto je moc dobré, s tím souhlasím.
..."sexuální nečistota nebo svázanost je rozšířená více, než
si myslíme, protože se o ni nezajímáme, a je velkou zbraní
satana od počátku."... ..."Jak chceš, aby se manželka chovala k mužům,
tak se chovej k ženám."...
|
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: helena v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 09:42:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nikde není psáno, křťete mimina, ani v Jordáně je nikdo nekřtil, protože je psáno, kdo uvěří a pokřtí se... I.Kor 7,14: Posvěcen je nevěřící muž pro ženu, a nevěřící žena pro muže; jinak děti vaše nečistí by byli, ale nyní svatí jsou! je to židovské vyjádření a je vpořádku, ale o křtu miminek zase, ani slovo! To je jako ta nanejvýše šťastná Mária, šťastná, nikoli kvůli sobě, protože jinou, tak šťastnou neznáme, ale to co jí Bůh daroval, a podívej co vám z toho udělali lež na lež a zavedení od pravdy a posadili jí na nebesa dokonce v těle...proč to rouhání nechápete? |
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 10:37:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | tak,tak sestro Heluš,u Jordánu nestál dav s nemluvňátky a Jan tam jistě neměl kasičku... |
]
Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 10:46:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastiku v Bibli to není napsané, že se nekřtily děti.Je tam jenom nechejte maličké přijíti ke mně, neboť jejich je království nebeské ne?......
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 10:52:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano ,tak je nechejme přijít.. |
]
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 08:18:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Pozná štěstí, radost a
jistotu spasení.
"... - jistotu spasení v naději Božího příslibu pro věrné. Naše věčná spása je podmíněna naším pozemským životem v Bohu, vytrváním v dobrém až do konce. V opačném případě o věčnou spásu přijdeme. Neuvědomovat si to a hovořit o tom, že už teď jsem jistě spasen, je nepochopením křesťanství.
V článku nezaznělo to, co je pro křesťana nejdůležitější.
Nejčastějším "exorcismem" i prevencí před zlými duchy jsou svátosti. Svátost pokání s následným přijímáním živého Krista, těla a krve Páně. Takto svobodně zvolený způsob života nedává zlým duchům nejmenší šanci škodit.
|
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: helena v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 09:02:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO, je vidět, ře spása v Tobě pracuje, protože zmiňuješ a to je dobře! Naše plná spása nemá podmínky lidsky stanovené je pouze darem a milostí od Boha! své podmínky tam dali nevěrci a trvají na nich, neb nechápou NIC, nemají mysl Kristovu! I.Kor 2,14-16; Řím 9,16: Není na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který a SMILOVÁVÁ! |
]
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 08:31:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo se zajímáte o téma služby osvobozování od zlých duchů, doporučuji:
Lidé, démoni a eorcismy. (Giovanni Battista Proja / vydalo:Paulínky 2004)
Uzdravení rodových kořenů (Kenneth Mc All / Vydalo: Karmelitánské nakl.)
Ježíš - lékař těla i duše (Elias Vella / Karmel...)
Služba osvobozování od zlých duchů (Francis Mac Nutt / Karmel ...)
Jakož i veškerá díla Vojtěcha Kodeta, zkušeného českého exorcisty.
|
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pátek, 21. leden 2011 @ 11:06:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě bych doporučil Kladivo na čarodějnice a srovnávat s prvním jmenovaným titulem. Aby si člověk zachoval zdravě kritický odstup. Každý exorcista podle mě trpí chtě nechtě chorobou z povolání a tento odstup mu chybí. ;-)
|
]
|
|
Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 08:47:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na rozdíl od exorcismu, který může provádět jen křesťan oblečený v Boží zbroj (Ef 6,11-18) - v ŘKC jen kněz pověřený biskupem, modlitbu za osvobození mohou konat jak jednotlivci, tak i modlitební shromáždění.
Zlý duch má andělskou inteligenci, která přesahuje lidské intelektuální schopnosti. Z uvedeného důvodu je naprosto nezbytné pomáhat lidem v jejich úsilí o odhalování ďábelské rafinovanosti.. Ďábel je chytřejší a silnější než člověk, Ježíš z Nazareta ho ale porazil a osvobodil lidi z jeho moci. Toale platí pro ty, kdo od Boha zmíněnou svobodu přijímají a váží si jí. Křesťan, vštípený do Krista je proniknut Boží milostí a to mu dává sílu přemáhat jakoukoli prohnanost a proradnost zlého ducha. Tato kniha byla napsána právě proto, aby křesťané dokázali v tomto boji obstát. Autor pokládá tyto stránky k nohám té, která od Boha dostala moc, aby dokázala srazit do prachu pyšnou hlavu pekelného hada. Pane, vysvoboď nás od ďábelských úkladů prostřednictvím Marie a svých svatých andělů.
(Giovanni Battista Proja)
|
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 09:58:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec a co k tomu chceš dodat ty |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 10:19:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Nevím, co jsi chtěl dodat. Nic jsem nenašla.
Co mme napadlo po přečtení tvého odkazu?
....a neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého...... ....odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům.......
Ďábel má rád zmatek, Bůh miluje jednotu a pokoj. |
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 11:15:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řekl bych že jste našel opravdovou perlu. Tenhle článek vysvětluje a ukazuje mnohé. Kampaň kolem nebohé Anneliese Michel jejíž součástí byl i film jako obvykle neuváděla konkrétní fakta ani obvinění a snažila se nepřímo naznačit že dívka zemřela aniž by k ní byl povolán lékař a že jí utrápili kněží a rodiče, popřípadě že jí ty rány zasadili oni a ubili jí k smrti. Tenhle článek nám říká že tomu tak nebylo. Že jí vyšetřovali a zkoušeli léčit řádní a fundovaní lékaři a že neuspěli a nedokázali pomoct. K exorcismu došlo až potom. A to že si mnohé rány způsobila v průběhu času sama. Tyhle věci se dají dohledat i jinde a těžko je někdo může popřít. Démoni ze zásady lžou a proto bych nepřikládal význam tomu co říkali a nezajímá mne to. Podrobnosti si zrovna tak dobře mohl vymyslet bulvární novinář nebo tvůrce politické propagandy a mohly se postupně přebírat. Dál tady máme dva možné závěry. Exorcismus se nepovedl nebo byl proveden moc pozdě. Démon(i) dívku usmrtil(i) dřív než odešel, nebo zemřela vyčerpáním. A nebo byla opravdu člověkem který vzal svůj kříž a šel za Kristem a přibral i část toho co jsme měli nést my ostatní. V téhleté hrůzné podobě. Takových duší byla v dějinách celá spousta a zároveň nám to naznačuje jak neuvěřitelně veliký smysl má jakékoliv utrpení které dokážeme přijmout. Jestliže věříte článku a jeho autorovi tak tady názorně vidíte i to že démoni a spolu s nimi i posedlý člověk reagují na sochu Panny Marie a na svěcenou vodu podobně jako na přítomnost Ježíše Krista nebo lidí skrzeva které uzdravoval v biblicky doložených případech. Strachem a nenávistí. Kdyby je takové věci přitahovaly tak by posedlí lidé reagovali jinak. O svěcené vodě jsem se nedávno dozvěděl od pravoslavných bratší a sester že když si jí naberou a přechovávají v lahvi při pokojové teplotě tak se jim nikdy nezkazí, i když každé ráno vypijí malý doušek. Pohříchu musím přiznat že jsem jí já doma zatím moc nepřechovával a nepoužíval, ale dá-li Bůh tak zjistím jestli to platí i pro tu naši. U vody z lurdské jeskyně to funguje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 12:59:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnick Svěcená voda se také nezkazí. Mám několik let v jedné lahvi stejnou vodu a je stále dobrá, jako čerstvá.
Článek vnímám tak, že Annelise šla za Pánem Ježíšem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: helena v Pátek, 21. leden 2011 @ 08:37:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no a pak se máme shodnout, není na čem |
]
Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. leden 2011 @ 18:55:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dál tady máme dva možné závěry. Exorcismus se
nepovedl nebo byl proveden moc pozdě. Démon(i) dívku usmrtil(i) dřív než
odešel, nebo zemřela vyčerpáním. A nebo byla opravdu člověkem který
vzal svůj kříž a šel za Kristem a přibral i část toho co jsme měli nést
my ostatní. V téhleté hrůzné podobě. Takových duší byla v dějinách celá
spousta a zároveň nám to naznačuje jak neuvěřitelně veliký smysl má
jakékoliv utrpení které dokážeme
To jste si popletl, poutnicku, stačí si přečíst informace k danému tématu, byť i jen ten jeden článek.
Démony dívka přijala se souhlasem jakési krásné ženy, která se vydávala za Marii a která se té ubohé dívce zjevila. Pod stejným vedením byli i exorcisté, kteří démony vymítali: Opět spolupracovali s démonem, který se vydává za Marii. Bylo tedy zákonité, jak celá věc dopadne, není nad tím třeba dlouze spekulovat.
Celý případ je velmi bolesnou a cynickou ukázkou tématu, o kterém si tu delší dobu bavíme, tématu kdy nějaký démon přesvědčí člověka, že je potřeba, aby se mu člověk nevzpíral, ale trpělivě nesl to, co mu ten démon naloží. Takto fungují lidé v jakékoliv svázanosti, lidé v duševních nemocech, v drogách, v pornografii, mafiích všeho druhu, kdy ďábel likviduje jejich život a skrze ně životy i nejbližších lidí okolo. Lidé, kteří neznají písmo svaté a jsou oblbnuti tou nelidskou démonskou ideologií zástupného utrpení pak podobným zjevením a vedením podléhají, přijímají to, co je oď ďábla, nevzpírají se tomu a jsou tak díky té zvrácené ideologii vydáni napospas zlým duchům, aniž by se mohli bránit.
S celým tématem mám velmi bolestné a velmi osobní zkušenosti, proto jsem tolik vděčný za evangelium Ježíše Krista, za jeho vysvobození ze hříchu a svázanoztí, za uzdravení nemocí ve jménu Ježíše Krista i za to, že ve jménu Ježíš démoni prchají z lidských životů. Jsem vděčný i za velmi jasný a přímý příkaz apoštola Jakuba v této věci: "Poddejte se tedy Bohu. Postavte se proti Ďáblu, a uteče od vás. Přibližte se k Bohu, a přiblíží se k vám." protože kdo ten příkaz apoštola dodržuje, neprohloupí.
|
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: helena v Pátek, 21. leden 2011 @ 08:45:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | všechno zakázaná duchařina a spiritismus; dovolávání se mrtvých a posedlých, to jsou ty nečistoty ducha pod k oltářem; |
]
Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 21. leden 2011 @ 09:10:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen sestro, jako by neměli Krista živého. Kdo se má pořád hrabat v těch mrtvolách? |
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Irena v Neděle, 23. leden 2011 @ 17:03:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky, Cizinče, za ten odkaz. Dívala jsem se na ten film V moci ďábla (je to na www.uloz.to, kdyby někdo chtěl). Je to hnus, co ta holka musela zažít. Nevěřím, že je to Boží vůle, aby poražený ďábel trápil takto lidi. K čemu by Mu to tak asi bylo? Za naše hříchy? Za ty už trpěl jednou provždy Ježíš. Za duše v očistci? Nevěřím v očistec a Bůh taky ne (ať je kolem toho debata, jaká chce, a citují se Makabejští ostošest). Za nevěřící? Těm máme kázat my evagelium a modlit se za ně, aby Bůh změnil postoj jejich srdcí a oni mohli uvěřit.
Je to odporná ďábelská manipulace. Kdo přišel, aby kradl, zabíjel a ničil? Ďábel! Kdo přišel, aby dával život a dával ho v hojnosti? Ježíš! Pročpak asi neřekl Ježíš posedlému od Gadarenského jezera např. - " nic, žádné osvobození, jen hezky trp za své hříchy i za hříchy nevěřících, a kdyby ti to bylo málo, můžeš i za duše v očistci" ? Ježíš, když viděl nějakou potřebu, tak ji naplnil = uzdravil, vzkřísil z mrtvých, osvobodil od zajetí satanem. Nikdy nepřidal trpícímu nad jeho utrpení. To je naprosto ďábelské učení, které tvrdí, že Bůh si používá ďábla k něčemu takovému, jako musela zažít ta holka a její rodina. Ďábel není Boží služebník! Ďábel je Boží protivník.
Tohle nedělá milosrdný a laskavý Otec! Prosím všechy, kdo si myslí opak, aby se nad tím aspoň trochu zamysleli. |
]
Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 10:58:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | "Autor pokládá tyto stránky k nohám té, která od Boha dostala moc, aby dokázala srazit do prachu pyšnou hlavu pekelného hada. Pane, vysvoboď nás od ďábelských úkladů prostřednictvím Marie a svých svatých andělů."
Kde je něco takového v Písmu, vy papeženečtí idioti? :-o
Matouš 28,18 Ježíš přistoupil a řekl jim: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Překrucujete Písmo, ke svému vlastnímu zatracení... :-(
|
]
Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 11:30:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na každém místě kde Bůh někomu pomohl prostřednictvím člověka nebo anděla. Pokaždé když někoho varoval, uzdravil, vzkřísil z mrtvých nebo vyhnal z někoho zlého ducha. Ve Starém i v Novém zákoně. Ať už to byl Eliáš (vzkříšení syna vdovy ze Sarepty), Rafael nebo apoštolové. Mohl byste nám na oplátku prozradit jméno toho ducha který používá výrazy jako je idiot ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 11:38:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Učím se od toho, který takto mluvil k pomateným náboženským činitelům:
Matouš 23,17 Blázni a slepci, co je větší: zlato, nebo chrám, který to zlato posvěcuje?
Slovo, které je zde (milosrdně) přeloženo jako "blázni", je řecké μωροὶ, neznamenající blázny ve smyslu duševní choroby, ale přímo pomatené hlupáky...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 11:49:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Četl jste ale také o tom kdo propadne soudu, veleradě a pekelnému ohni ? Nevidím důvod proč bychom na sebe měli být hnusní a pokoušet jeden druhého. Lepší by bylo se navzájem obohacovat, společně chválit Boha a modlit se jeden za druhého. Společně nebo každý zvlášť, jak kdo chce. Ať na nás vyplní svou vůli a oslaví své jméno. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 12:27:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----pokoušet jeden druhého---
No vidíš ,tak nepokoušej. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 13:04:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastik Ano, nepokoušej Vlastíku, máme se modlit a chválit Hospodina. Amen |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 15:23:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Právě vy, ohavnému modlářství propadlí papeženci, provokujete a pokoušíte ty, kterým se modly hnusí!
Nechte si tu vaši falešnou pannu, a neotravujte svou idolatrií spravedlivé - chcete-li mermomocí skončit v ohni, je to vaše věc. Ale nesnažte se strhávat ostatní na svou stranu, špatní služebníci, uctívači převlečeného Ďábla... :-(
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 15:37:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaela Vám teď momentálně nenabízí vůbec nic a nemluví s Vámi ale s někým jiným. Jestli Vás to tak rozčiluje že ani nevidíte co čtete a na co reagujete tak proč chodíte na ekumenický server ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 15:49:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | "Momentálně". :-)
A proč sem vlastně lezeš ty, osle? Když jsou moje slova pro tebe nestravitelná, choď si katolické stránky, a budeš mít pokoj... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitby za nemocné (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 15:52:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Právě proto, že je to ekumenický server mi ty nebudeš diktovat, co a jak mám psát, modlářský ubožáku. :-(
|
]
|
|
|
|