poslal Nepřihlášený Ministerstvo školství a tělovýchovy odsouhlasilo založení nové
střední školy „Sion High School“ v Hradci Králové a tím umožnilo
zahájení její vzdělávací činnosti. Své první studenty bude škola moci
přivítat od září 2012.
Co se týče zaměření školy, je inspirována americkými „high school“,
pro které je typická široká škála předmětů a různých úrovní jejich
náročnosti. Jedním z hlavních specifik by měla být možnost
individuálního studijního plánu šitého na míru každému studentovi podle
jeho zaměření a perspektiv.
Sion High School nabízí studium Střední pedagogické školy J. A.
Komenského, Střední sportovní školy, Gymnázia a méně studijním typům
učební obor Prodavač.
Po vzoru J. A. Komenského, učitele národů, chce škola stejně jako v MŠ a
ZŠ vycházet z toho, že je důležité do dětí a mládeže vkládat nejen
znalosti, ale také jasné životní hodnoty a napomáhat jim v budování celé
osobnosti, charakteru, dobrých sociálních vztahů a osobní
zodpovědnosti.
"Vzhledem k tomu, že jsme souhlas dostali až v minulém týdnu a
mezitím proběhlo prvním kolo přijímacích zkoušek na střední školy,
nabízíme zájemcům o studium na Sion High School termín druhého kola
přijímacích zkoušek, který je plánován na 2. května," uvedla Kateřina Hegerová.
Bližší informace jsou k dispozici na www.highschool.cz.
Hodnoty školy
Individuální přístup
· Chceme, aby se studenti mohli rozvíjet v pozitivní atmosféře, kde je kladen důraz na jejich individuální schopnosti a možnosti.
· Je
pro nás přirozený osobní přístup ke studentům a chceme, aby mohli mít
dobré osobní vztahy i se svými učiteli (více než jen učitel-student).
· Chceme
poskytovat individuální studijní plány dle zaměření studenta (příprava
na magisterské studium – pedagogické, humanitní, přírodovědné,
technické; na vyšší odborné studium; na přímé uplatnění v praxi).
· Zároveň
chceme nabídnout volitelné úrovně náročnosti vybraných předmětů dle
perspektivy studenta (např. 2 úrovně - 1. k praktickému životu, 2.
příprava ke studiu na vysoké škole) - literatura, angličtina,
matematika, fyzika.
Důležitost vztahů
· Velmi nám záleží na ovzduší, ve kterém studenti budou trávit svoji závěrečnou cestu do dospělosti.
· Chceme
klást důraz na rozvoj kvalitních vztahů, učit je navzájem se přijímat,
respektovat i při různostech. Je naší prioritou, aby se studenti
dokázali domluvit, vyjít s ostatními atd.
Bezpečné a zdravé prostředí
· Přejeme
si, aby se studenti ve škole cítili bezpečně. Aby zde měli zázemí, kde
se cítí dobře, kde se nemusí bát mluvit o svých problémech atd.
· Chceme, aby všichni studenti věděli, že mají svou hodnotu, a ve škole v tom byli vždy utvrzováni.
· S touto oblastí souvisí i důslednost v ochraně před možnými negativními vlivy, jako je nabídka drog apod.
Rozvoj celé osobnosti
· Chceme,
aby studenti ve škole nevstřebávali jen znalosti, ale chceme rozvíjet
schopnosti jejich samostatného uvažování, řešení problémů, rozvíjet
analytické myšlení atd.
· Chceme je učit přinášet dotazy, otevírat témata k diskusi. Budeme jim pomáhat v rozvoji charakteru, sebeovládání, vůle apod.
· Povedeme studenty k tomu, aby dokázali prezentovat myšlenky, rovnat si je, komunikovat i se prosadit.
· Respekt
k osobnosti studenta se bude projevovat především v osobním přístupu ke
studentům – způsobem, který nesráží osobnost, ale který ji respektuje a
podněcuje k dalšímu rozvoji.
· Zvláštní
důraz bude veden na vedení studentů k osobní zodpovědnosti (jak
v plnění studijních povinností, tak i v docházce a školním dění).
Propojení s praxí
· Ve škole bude kladen důraz na praktické použití teoretických znalost a vědomostí.
· Jedním z cílů školy bude i to, aby student zvládl základy vybrané odbornosti včetně praxe – ať už manuální nebo intelektuální.
Škola – místo, kam chodím rád
· Chceme, aby škola byla místem, kam studenti chodí rádi i přes nároky na ně kladené a nutnost se učit.
· Klademe důraz na atraktivní prostředí, které je podnětné pro studenty, na zajímavé pojetí předmětů, maximální zapojení studentů.
· Chceme
studentům nabídnout i širokou škálu nadstandardních aktivit, které je
budou podněcovat a budou jim nabízet dostatečný prostor k týmové i
individuální aktivitě i smysluplné využití volného času (např.
novinářská činnost, asertivita a umění komunikace, právní povědomí,
sportovní aktivity a kluby, sebeobrana, orchestr, divadlo a drama apod.)
Spolupráce s rodiči
· Chceme, aby rodiče byli do školního dění opravdu zapojeni, a budeme k tomu vytvářet prostor a povzbuzovat je.
· Chceme
s nimi být v pravidelném kontaktu, který se neomezí jen na prospěch
studenta, ale celkový rozvoj jeho osobnosti. Chceme, aby škola a rodiče
spolupracovali jako jeden tým.
Spolupráce se zahraničními školami
· Připravujeme partnerskou spolupráci se školami v zahraničí.
· Chceme v rámci studií nabídnout dobrovolné půlroční studium na partnerské škole.
· Chceme podporovat i spolupráci a výměnu učitelů s partnerskou školou.
· V budoucnu
počítáme s volitelnou výuka vybraných odborných předmětů v angličtině -
matematika, fyzika, chemie, biologie, zeměpis…(1 nebo ½ ročníku – po
stáži na high school, pro level 2 – k orientaci v odborné literatuře)
Kvalitní tým pedagogů
· Budeme
klást veliký důraz na výběr pedagogů, kteří nejsou jen odborně zdatní
(což považujeme za samozřejmé), ale budou i kvalitními osobnostmi.
· Chceme, aby byli lidmi, kteří jsou vedení studentů opravdu odevzdaní a jsou ochotni se jim osobně věnovat.
· Od učitelů budeme vyžadovat jejich neustálý rozvoj.
· Budeme otevřeni i působení pedagogů ze zahraničních partnerských škol.
Pozitivní hodnoty základem školy
· Škola
je založena na pozitivních hodnotách vycházejících z křesťanských
kořenů euroatlantické civilizace, jako je zájem jeden o druhého, láska k
pravdě, čestnost, upřímnost, přijímání slabších atd.
· Věříme, že tyto hodnoty jsou důležité pro zdravý vývoj člověka a chceme, aby byly obsaženy ve veškerém školním dění.
Škola pro všechny
· Škola
je otevřena pro všechny studenty. Není školou výběrovou, je otevřena
všem, kteří si přejí, aby jejich dospívající „děti“ byly vzdělávány
právě v takovém prostředí, jaké bylo výše zmíněno.
· Přijetí studentů není podmíněno rasovým, sociálním ani náboženským pozadím.
· Přes hodnoty školy vycházející z křesťanství není podmínkou, aby rodiče a studenti byli křesťané.
· Zároveň
bude škola nabízet více variant vzdělávání, aby si v ní to „své“ našli
jak „studijní typy“ toužící i po dalším vzdělávání, tak i lidé tíhnoucí
více k manuálním či asistentským činnostem – viz další bod.
Nabízené obory
· V souladu s heslem „Škola pro všechny“ chceme nabídnout pestrou škálu maturitních i nematuritních oborů:
o Gymnázium se sportovní přípravou (4-leté maturitní studium)
o Gymnázium všeobecné (4-leté maturitní studium)
o Pedagogické lyceum (4-leté maturitní studium)
o Předškolní a mimoškolní pedagogika (4-leté maturitní studium)
o Prodavač (3-leté vzdělávání s výučním listem)
o Provozní služby (2-leté vzdělávání s výučním listem)
· Součástí vzdělávací koncepce pro všechny obory je již z podstaty našeho přístupu i etická výchova