 |
Zaznamenali jsme 113093803 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Tvorba: MORTALIUM ANIMOS
Vloženo Neděle, 13. leden 2013 @ 22:49:41 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený MORTALIUM ANIMOSENCYKLIKA PIA XI.
Ctihodní bratři,
pozdrav a apoštolské
požehnání.
Lidská srdce nebyla snad
ještě nikdy tak jako dnes naplněna živou touhou posílit a rozšířit
ke společnému dobru lidské společnosti bratrské svazky, jimiž jsme
navzájem spojeni v důsledku společného původu a téže přirozenosti.
Národy totiž dosud nepožívají plně darů míru. Naopak, tu a tam
vyvolávají staré a nové protiklady občanské války a vzpoury. Poněvadž
pak mnohé spory, které ohrožují blaho a pokoj národů, nemohou býti
ve většině případů urovnány jinak než svornou a cílevědomou
spoluprací vlád zúčastněných států, je pochopitelné, že široké
kruhy usilují o těsné spojení mezi národy, opírající se o bratrství
a dnes už o všeobecně uznávanou jednotu lidského pokolení.
Mnozí se snaží uskutečnit
tuto jednotu, i pokud jde o novozákonní řád, stanovený od našeho Pána
Ježíše Krista. Vycházejí z předpokladu, že tak zvaný nenáboženský
člověk je zjev vyjímečný, a na tom, jak se zdá, zakládají naději,
že národy s různými náboženskými názory se bez obtíží shodnou
ve vyznávání několika málo nauk jako na společné základně náboženského
života. Za tím účelem pořádají kongresy, shromáždění,
konference a zvou na ně bez výběru osoby z nejširších kruhů k
diskusi: pohany všech odstínů, křesťany a dokonce i nešťastné
odpadlíky a zatvrzelé popěrače božství Ježíše Krista a jeho božského
poslání. Katolíci rozhodně nemohou schvalovat takové pokusy, které
vycházejí z bludné nauky, podle níž všechna náboženství jsou více
méně stejně chvályhodná a dobrá, poněvadž prý jen různými způsoby
vyjadřují všem společné cítění, které nás povznáší k Bohu a
vede k uznání jeho nejvyšší svrchovanosti. Přívrženci takové
teorie však nejsou jen obětí klamu a omylu, ale odmítají také pravé
náboženství, falšují jeho pojem a propadají bezděčně naturalismu
a atheismu. Z toho zřejmě vyplývá, že všichni, kteří takové
teorie a pokusy bezvýhradně schvalují, zříkají se zcela náboženství
Bohem zjeveného.
Při těchto podnicích k
podpoře jednoty mezi křesťany se mnozí dávají ošálit některými
falešnými důvody. Což není správné, a není to dokonce povinnost -
tak se pořád opakuje - aby ti, kteří odvozují svůj název od Krista,
se už navzájem nekaceřovali a konečně se spojili poutem lásky? A jak
se může honosit Kristovou láskou ten, kdo se nesnaží ze všech sil
plnit přání toho, který prosil Otce, aby jeho učedníci jedno byli?
/Jan 17,21/ Což nechtěl sám Ježíš
Kristus, aby se jeho učedníci
vyznačovali a vynikali právě touto známkou vzájemné lásky?
"Po tom se pozná,
že jste moji učedníci, budete-li se navzájem milovat" / Jan
13,35/. Dej Bůh, říká se dále, aby všichni křesťané jedno byli,
potom by byli schopnější potírat mor bezbožectví, který se den ode
dne šíří a ohrožuje evangelium. Takové a podobné důvody uvádějí
tak zvaní všekřesťané.
Nejsou to jen malé skupiny, ale vzrostly už
velké zástupy, organizované v rozšířených spolcích a většinou
pod vedením nekatolických vůdců, i když si v otázkách víry zachovávají
rozdílné názory. Toto podnikání je tak usilovné, že na mnoha místech
nachází mnohé přívržence a získává dokonce i mnohé katolíky lákavou
nadějí, že se podaří docílit jednoty, jaká patrně odpovídá i přání
Matky Církve, které jistě na ničem tolik nezáleží jako na tom, aby
se její zbloudilé dítky vrátily do její náruče. Ale pod těmito svůdnými
lichotkami a hladkými slovy se skrývá závažný blud, který podrývá
základy katolické víry.
Náš úřad a svědomí
nám ukládá povinnost postarat se, aby stádo Kristovo nebylo sváděno
nebezpečnými iluzemi, a proto Vás, ctihodní bratři, upozorňujeme na
toto veliké nebezpečí, poněvadž jsme přesvědčeni, že Vaším
mluveným a psaným slovem snáze proniknou mezi lid a budou jím
pochopeny zásady a závěry, které Vám teď předložíme.
Takto bude
katolíkům jasno, jak mají posuzovat otázku korporativního sjednocení
všech křesťanů v jednom svazu a jaké stanovisko k tomu zaujmout.
Bůh, Tvůrce vesmíru, nás
stvořil, abychom ho poznávali a jemu sloužili. Z toho vyplývá, že má
plné právo na naši službu. Bůh zajisté mohl dáti člověku jen přirozený
zákon, který samotným stvořením vepsal do našich srdcí, abychom se
jím řídili a pečovali svou obyčejnou prozřetelností o pokrok tohoto
zákona. Ve skutečnosti se však rozhodl uložit nám zákony pozitivní
a během věků, od stvoření lidského pokolení až po příchod a kázání
Ježíše Krista, chtěl sám poučit člověka o povinnostech rozumných
bytostí vůči jejich Tvůrci. "Když mnohokrát a mnoha způsoby Bůh
mluvil k otcům skrze proroky, naposled v těchto dnech k nám promluvil
skrze Syna" /Žid 1,1/.
Je tedy jasno, že není
jiného pravého náboženství kromě toho, které je vybudováno na
zjeveném slově Božím. Toto zjevení, které bylo dáno na počátku a
v němž se pokračovalo pod Starým zákonem, dovršil Ježíš Kristus
Novým zákonem. Když tedy Bůh promluvil - a dějiny dosvědčují, že
vskutku promluvil, pak je jasnou povinností člověka bezpodmínečně uvěřit
Bohu, který se takto zjevil, a podřídit se jeho rozkazu. Abychom to však
mohli učinit, založil jednorozený Syn Boží na zemi svou Církev. Všichni,
kteří se ještě pokládají za křestany, musí přece připustit, že
Kristus založil nějakou, a sice jedinou Církev. V odpovědi na otázku,
jaké vlastnosti tato Církev musí mít, se však mínění rozcházejí.
Mnozí například popírají, že Církev Kristova musí být viditelná,
že by se tedy společnost věřících musela jevit jako jedna a všichni
věřící sjednoceni v tomtéž učení a pod jedním učitelským a pastýřským
úřadem. Viditelností Církve rozumějí pouze jakýsi svaz, zahrnující
více společností, i když tyto společnosti zastávají různé protichůdné
nauky. Kristus Pán však založil svou Církev jako dokonalou společnost,
která je svou povahou smysly vnímatelná, aby dále pokračovala v díle
vykoupení pod vedením jediné nejvyšší hlavy /Mt 16,18 Lk 22,32 Jan
21,15 - 17/, živým učitelským slovem /Mk 1,15/ a udělováním svátostí,
těchto pramenů Božské milosti. / Jan 3:5, 6: 48-49, 20:20, Mk 18:18
atd./ Proto také srovnával Kristus svou Církev se stádem /Jan 21,
15-17/, s ovčincem /Jan 10,16/, s domem /Mt 16,18/ nebo s královstvím
/Mt 13/. Tato Církev, tak podivuhodně ustanovená, nemohla po smrti svého
Zakladatele a apoštolů přestat existovat, protože jí byla svěřena
úloha vést k věčné spáse všechny lidí celého světa a všech dob.
"Jděte a učte všechny národy." /Mk 18,19/ Což mohla Církev
pozbýt síly k plnění tohoto úkolu, když ji po boku stojí Kristus,
který slavnostně slíbil: "Hle, já jsem s vámi až do skonání věků"
/Mt 28,20/? Církev Kristova tedy musí existovat nejen dnes, zítra a
neustále, ale musí existovat tak, jak existovala v dobách apoštolských
, nemáme - li připustit nesmysl, že Kristus nemohl prosadit svou vůli
nebo že se mýlil, když ohlašoval, že brány pekelný jeho Církev nepřemohou
/Mt 16,18/.
A teď je možno odmítnout falešný názor, na němž, jak
se zdá, spočívá celá projednávaná otázka a z něhož vychází i
mnohostranná akce nekatolíků pro sjednocení církví. Podnikatelé této
akce téměř neustále citují slova "aby všichni jedno byli"
a "bude jeden ovčinec a jeden pastýř" /Jan 17,21; 10,16/. Dávají
však těmto slovům smysl pouhého přání a prosby Spasitelovy, které
se dosud nesplnily. Tvrdí, že jednota víry a vedení, tato známka pravé
a jediné Církve Kristovy, tu nikdy nebyla a dosud není. Můžeme si ji
tedy přát a jednou ji snad při dobré vůli věřících také dosáhneme,
prozatím však je to pouhý ideál. Říkají, že Církev je svou
povahou rozdělená, že sestává z mnoha církví nebo z jednotlivých
komunit, které jsou dosud rozděleny, v některých bodech nauky se
shodují a v ostatních si odporují. Církev byla jednotná nanejvýš v
době apoštolské až do prvních všeobecných koncilů. Proto také
vyvozují dále, že musí být staré kontroverze a různosti názorů
které až po naše dny rozdělovaly křesťanstvo, vyloučeny a ze zbývajících
bodů nauky musí býti vytvořena jedna společná norma víry a v tomto
vyznání se pak všichni opět najdou a budou se cítit jako bratři. Jen
takto, spojeny společným poutem, budou mnohé církve a společnosti
schopny energicky a úspěšně zastavit postup nevěry.
Tak se všeobecně mluví,
ctihodní bratři. Jsou sice i takoví, kteří připouštějí a souhlasí,
že protestantismus se neuváženě vzdal jistých nauk a obřadů, které
byly jistě přijatelné a užitečné a které římská Církev podržela.
Hned však připojují, že i tato Církev porušila starou křesťanskou
víru tím, že k ní přidala a předkládala k věření mnohé nauky,
které jsou křesťanství cizí, ba dokonce protichůdné, především
jurisdikční primát svatého Petra a jeho nástupců na římském
stolci. Mezi takovými se najde i několik, kteří přiznávají římskému
papeži jakési čestné prvenství a omezenou pravomoc, nikoliv však z
božského práva, ale v důsledku jakéhosi přivolení a souhlasu věřících.
Někteří chtějí dokonce udělat z římského papeže jakéhosi předsedu
svých smíšených a ze všech konců sehnaných shromáždění. Ze všech
nekatolíků, kteří mají plná ústa křesťanského společenství, však
nenapadne ani jednomu, aby se podřídil autoritě náměstka Ježíše
Krista a naslouchal jeho učení. Prozatím prohlašují ochotu vyjednávat
s římskou Církví, ale na stejné úrovni, jako rovný s rovným.
Není
však pochybnosti, že kdyby jim bylo dovoleno takto vyjednávat, učinili
by to s úmyslem dospět k dohodě, jež by jim umožnila podržet staré
názory, které jsou příčinou, proč bloudí mimo jediné stádo Ježíše
Krista. Je jasné, že Svatý Stolec za těchto okolností se nemůže žádným
způsobem účastnit těchto konferencí. Z těchže důvodů se nemohou
katolíci zúčastňovat takových podniků a podporovat je. Kdyby to činili,
uznávali by falešné křesťanské náboženství, zcela odlišné od
jedné Církve Ježíše Krista. Což můžeme strpět, aby se Pravda, a
to Pravda Bohem zjevená, stala předmětem vyjednávání? To by bylo počínání
svrchovaně hříšné. Jediné, o co se tu jedná, jest, aby zjevená
Pravda byla hájena. Ježíš Kristus poslal své apoštoly do celého světa,
aby hlásali jeho evangelium všem národům, a aby neupadli nikdy do
bludu, dal jim Ducha svatého za učitele veškeré Pravdy /Jan 16,13/.
Což
vyschlo toto apoštolské učení nebo mohlo se někdy v Církvi zatemnit,
když je přece řízena a zachovávána Bohem samým? A když náš
Vykupitel jasně řekl, že evangelium není určeno jen pro dobu apoštolskou,
ale pro všechny budoucí věky, mohl se pak předmět víry během času
tak zatemnit a stát nejistým, že se dnes musí tolerovat všechna navzájem
si odporující si mínění? Kdyby to byla pravda, muselo by se také říci,
že seslání Ducha Svatého na apoštoly, jeho neustálé trvání v Církvi,
jakož i kázání Spasitelovo, už od mnoha staletí ztratily sílu a užitečnost.
Avšak tvrdit něco takového by bylo rouhání. Dále: Jednorozený Syn
Boží nedal svým vyslancům jen příkaz učit všechny národy, ale uložil
také všem lidem povinnost uvěřit hlásané pravdě a "svědkům předem
určeným od Boha." /Sk 10,41/, a k tomuto příkazu připojil
sankci: "Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude spasen, kdo však neuvěří,
bude zavržen." /Mk 16,16/ Tento další příkaz Kristův, totiž hlásat
pravdu a uvěřit jí, by byl naprosto nepochopitelný, kdyby Církev nepředkládala
učení evangelia jasně a neporušeně a kdyby nebyla chráněna všeho
nebezpečí omylu.
Proto se daleko od Pravdy vzdaluje ten, kdo sice uznává
existenci pokladu Pravdy na tomto světě, při tom se však domnívá, že
tuto pravdu je nutno těžko hledat tak dlouhým studiem a disputováním,
že by lidský život sotva stačil na to, aby ji člověk našel a
osvojil si ji. Jako kdyby dobrotivý Bůh promluvil ústy svých proroků
a svého jednorozeného Syna tak, aby jen několik málo lidí a teprve v
pokročilém věku, poznalo pravdu Jím zjevenou a nikoliv tak, aby mravní
nauka, kterou lidem ukládá, jim byla vůdčí hvězdou po celý život.
Všekřesťané jsou snad ve svých snahách o sjednocení církví vedeni
ušlechtilou snahou podporovat lásku mezi křesťany. Ale jak je možná
láska na úkor víry? Víme přece všichni, že to byl právě Jan, apoštol
lásky, jehož evangelium jest jakoby zjevení tajemství Nejsvětějšího
Srdce Ježíšova a kterým svým učedníkům neustále vštěpoval nové
přikázání "milujte se vespolek", který přísně zakazoval
pěstovat styky s těmi, kteří nevyznávali celé a neporušené učení
Kristovo. "Příjde-li k vám někdo a nepřináší-li toto učení,
pak ho nepřijímejte do svého domu a nepozdravujte se s ním." /2
Jan 11/ Poněvadž tedy láska spočívá na základě neporušené a upřímné
víry, musí učedníci Kristovi býti navzájem spojeni svazkem jednoty víry.
Jak je tedy vůbec možno představit si nějaký křesťanský svaz, jehož
členové by si i ve věcech víry zachovávali své vlastní názory,
odporující názorům ostatních?
Kdyby na příklad jedni
pokládali posvátnou tradici za pravý pramen víry, a ostatní by tuto
pravdivost popírali? Nebo kdyby jedni pokládali církevní hierarchii
biskupů, kněží a jáhnů za instituci Bohem zřízenou, a ostatní by
tvrdili, že hierarchie byla teprve postupně zaváděna podle místních
a dobových potřeb? Kdyby jedni uctívali v Nejsvětější Svátosti oltářní
Krista, který je tam skutečně přítomen v důsledku podivuhodné změny
chleba a vína, která se nazývá přepodstatnění, a jiní by tvrdili,
že Kristus je tam přítomen jen skrze víru nebo znamení a v síle svátosti.
Kdyby jedni pokládali Eucharistii za svátost a současně za obět, a
jiní by v ní spatřovali jen vzpomínku na poslední večeři Páně a
Jeho památku. Kdyby jedni pokládali za dobré a spasitelné vzývati
svaté, kralující s Kristem, především Matku Boží Pannu Marii a ctít
jejich obrazy, jiní by pak zavrhovali tento kult jakožto nesrovnávající
se s úctou k Prostředníku mezi Bohem a lidmi /srov. 1 Tim. 2,5/, k Ježíši
Kristu. Nelze si představit, jak by se dala v tomto zmatku názorů
urovnat cesta k jednotě Církve, protože tato jednota nemůže vzniknout
jinak než z jednoho učitelského úřadu, jednoho pravidla víry a z
jedné víry v Krista.
V otázkách víry je dále
naprosto nevhodné rozlišování mezi tak zvanými "základními"
a "nikoliv základními" body víry, jako by jedny musely býti
přijaty ode všech, kdežto přijetí druhých by bylo ponecháno volnému
uvážení věřících. Formální příčinou nadpřirozené ctnosti víry
jest totiž autorita zjevujícího se Boha, která nepřipouští žádné
takové rozlišování. Proto praví učedníci Kristovi přijímají se
stejnou vírou tajemství Nejsvětější Trojice i článek víry o
neposkvrněném početí Matky Boží a věří ve Vtělení našeho Pána
Ježíše Krista stejně jako papežskou neomylnost, jak byla definována
na I. vatikánském koncilu. I když tyto pravdy byly slavnostně definovány
v různých dobách, některé dokonce nedávno, přece musejí býti všechny
stejně pevně a věrně přijímány. Což je všechny nezjevil Bůh?
Učitelský
úřad Církve, který byl Božským úradkem zřízen na této zemi, aby
zjevené pravdy zůstaly stále nezměněně zachovány a snadno a bezpečně
mohly býti od lidí poznávány, jest ovšem denně vykonáván od papeže
a biskupů s ním spojených. Když je ale nutno účinněji vystoupit
proti útokům bludařů nebo jasněji a hlouběji vyložit věřícím některé
body nauky, pak je povinností učitelského úřadu Církve přistoupit k
slavnostní definici této nauky. Tímto mimořádným výkonem učitelského
úřadu se nic nového nevymýšlí, ani se nic nového nepřidává k
souhrnu pravd, které jsou v pokladu zjevení, svěřeném Církvi od
Boha, obsaženy alespoň zavinutě. Takto se pouze objasňují pravdy,
které se dosud mnohým mohly zdát ještě nejasné nebo se předkládají
k věření pravdy před tím od mnohých napadené.
Takto je jasno,
ctihodní bratři, proč Apoštolský Stolec nikdy nedovoloval věřícím
účastnit se jednání nekatolíků. Jednota křestanů se totiž nedá
uskutečňovat žádným jiným způsobem než usilováním o návrat
disidentů k jediné pravé Církvi Kristově, od níž tito nešťastníci
kdysi odpadli. K jedné, pravé Církvi Kristově pravíme, která je
všem viditelná a která podle vůle svého Zakladatele zůstane taková,
jakou ji ke spáse všech založil. Kristova mystická nevěsta nebyla
nikdy během dob poskvrněna a také nikdy nemohla být. O tom svědčí už
sv. Cyprián, když píše: "Nevěsta Kristova nemůže pozbýti cti.
Je neporušená a čistá. Zná jen jeden dům a v cudné kázni udržuje
svatost jen jedné komnaty" /O jednotě katolické Církve, 6, 11/. A
tento svatý mučedník se právem diví, jak je možno věřit, že
"tato jednota, která má základ v Boží neproměnnosti a souvisí
s nebeskými tajemstvími, by mohla býti v samotné Církvi roztržena a
rozbita svárem nejednotných lidí. Poněvadž tedy mystické tělo
Kristovo je jedno /l. Kor 12,12 /, poněvadž je "spojené a spjaté"
/Ef 4,16/ tak jako jeho fyzické tělo, je pošetilé říkat, že toto
mystické tělo může sestávat z odtržených a odloučených údů.
Kdo tedy není spojen s tímto
mystickým tělem, není jeho údem a není spojen s hlavou, jíž je
Kristus. V této jedné Církvi Kristově není a nezůstává nikdo, kdo
se poslušně nepodrobuje autoritě Petrově a jeho právoplatných nástupců
a neuznává takto jejich moc. Což předkové těch, kteří dnes vězí
v bludech Fotiových a reformátorů, neholdovali římskému biskupu jako
nejvyššímu pastýři duší? Synové bohužel opustili dům otcovský.
Ten však proto nezahynul ani se nerozpadl, protože je neustále pod
ochranou Boží. Ať se tedy marnotratní synové vrátí ke společnému
otci, který je s láskou obejme, nevzpomínaje už bezpráví, kterého
se kdysi dopustili proti Apoštolskému Stolci. Jestliže se chtějí, jak
stále říkají, opět sjednotit s Námi a s Našimi, proč se spěšně
nevrátí do Církve, k "matce a učitelce všech věřících v
Krista"? / 4. lateránský koncil c. 5. / Ať poslechnou, co říká
Lactancius: "Jen katolická Církev uchovává pravý kult. Ona je
pramenem Pravdy, domovinou víry a chrámem Božím. Kdo do ní nevstoupí
nebo kdo ji opustí, zůstává vzdálen naděje na život a spásu. Ať se
někdo nepokouší tvrdošíjně klamat sám sebe. Jedná se o život a spásu.
Kdo se jí horlivě a pečlivě neuchopí, tomu se ztratí a pohasne"
/Divin. Instit. 4: 30, 11-12/.
Ať se tedy odloučení
synové obrátí k Apoštolskému Stolci, zřízenému v tomto městě,
který apoštolská knížata Petr a Pavel posvětili svou krví, neboť
zde je "kořen a matka katolické Církve" /sv. Cyprián - Ep.
48 ad Cornelium, 3. /. Nikoliv v domnění a naději , že Církev Boha živého
"sloup a základ Pravdy" /Tim 3,15/, se vzdá čistoty víry a
bude trpět jejich bludy, avšak aby se svěřili jejímu učitelskému úřadu
a vedení. Kéž by se poštěstilo Nám to, po čem tolik našich předchůdců
marně toužilo, abychom totiž mohli opět s otcovskou láskou obejmout
syny, jejichž nešťastného odloučení litujeme. Kéž Božský
Vykupitel, "který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli
poznání Pravdy" /1. Tim. 2,4/, vyslyší naše neustálé prosby a
přivolá všechny bloudící zpět k jednotě Církve. V této tak důležité
záležitosti se utíkáme k nejblahoslavenější Matce Božské Milosti,
přemožitelce všech bludů, Pomocnici všech křesťanů, a voláme k ní,
aby nám svou přímluvou přiblížila den, kdy všichni uslyší hlas
jejího Božského Syna, "zachovávajíce jednotu ducha ve svazku
pokoje" /Ef. 4, 3/.
Víte, ctihodní bratří,
jak velmi po tom toužíme. Ať se o tom dovědí všichni naši synové,
nejen katolíci, ale i děti od nás odloučené. Budou-li v pokorné
modlitbě prosit o nebeské osvícení, poznají nepochybně jednu pravou
Církev Kristovu a vstoupí do ní, sjednoceni s Námi v dokonalé lásce.
V tomto očekávání, jako záruku Božské milosti a na důkaz naší
otcovské lásky, udělujeme ze srdce apoštolské požehnání Vám,
ctihodní bratři, vašemu duchovenstvu a lidu.
Dáno v Římě u sv.
Petra, 6. 1. 1928, na svátek Zjevení Krista, našeho Páně, v 6. roce
našeho pontifikátu
PIUS XI.
Zdroj: http://katolikrevue.ath.cx
|
Re: MORTALIUM ANIMOS (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Úterý, 15. leden 2013 @ 15:18:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Klíčovým prvkem
za celou touto historickou deklarací, je dříve nemyslitelné připuštění
na straně vedoucích Evangelíků, že aktivní účast v katolické církvi
udělá člověka Křesťanem. Je-li tomu skutečně tak, potom celá Reformace
byla jediným tragickým omylem! Miliony těch, kteří byli umučení (během
tisíce let před Reformací a od ní až po dnes) za odmítání Katolicismu
jako falešného evangelia zemřeli zbytečně. Ale pakliže Reformátoři měli
pravdu, potom tato dohoda mezi Katolíky a Evangelíky je tou
nejrafinovatější a nejsmrtelnější ranou proti evangeliu, v celé
historii Křesťanství!!! Ať už tak či onak, důsledky dohody jsou
nesmírné. Při chvále deklarace jeden vedoucí evangelík prohlásil:
Tento
dokument má potenciál větší, než všechny ekumenické debaty minulých
let. Toto je nový den. Naši nejbližší přátelé, jako evangelíci, v
úkolech kulturních a ve fundamentálních úkolech teologických, jsou
římští Katolíci. Moody, May 1994, str.62)1
Teologické rozdíly
mezi Katolíky a Protestanty byly kdysi považované za tak veliké, že
miliony raději zemřeli jako mučedníci, než aby dělali kompromis. Jejich
katoličtí katové byli právě tak přesvědčeni o důležitosti těchto
rozdílů. Byly tyto diference nějak vyřešeny? Co se stalo, že nyní
vedoucí evangelisté prohlašují, že katolické evangelium, které
Reformátoři prohlásili za heretické, je nyní podle některých evangelíků
biblické? Toto evangelium se nezměnilo. Bylo komromitováno přesvědčení
za účelem vytvoření obrovské koalice mezi konzervativci pro sociální a
politické cíle?
Výňatok z knihy:Žena jazdiaca na šelme.
|
Re: Re: MORTALIUM ANIMOS (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 16. leden 2013 @ 08:50:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ďábel vidí vždycky jen dvě extrémní alternativy a obě prohlašuje za špatné. Ať už tu cizoložnici s krutou radostí ukamenujeme a nebo s ní začneme cizoložit. Ať platíme daně a nebo ne. Bůh nám ale vždycky dává ve svém milosrdenství další alternativu k záchraně. |
]
|
|
Re: MORTALIUM ANIMOS (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Úterý, 15. leden 2013 @ 17:28:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | /Jan 17,21/ Což nechtěl sám Ježíš Kristus, aby se jeho učedníci vyznačovali a vynikali právě touto známkou vzájemné lásky? "Po tom se pozná, že jste moji učedníci, budete-li se navzájem milovat" / Jan 13,35/.
A co vám brání ve vyjití z toho města, abychom se mohli navzájem milovat, aby se poznalo, že jsme jeho učedníci?
Zj 18,4 A slyšel jsem jiný hlas z nebe: „Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy.
Snad tato věta z článku?
"V této tak důležité záležitosti se utíkáme k nejblahoslavenější Matce Božské Milosti, přemožitelce všech bludů, Pomocnici všech křesťanů, a voláme k ní, aby nám svou přímluvou přiblížila den, kdy všichni uslyší hlas jejího Božského Syna, "zachovávajíce jednotu ducha ve svazku pokoje"
Pláčete po lásce na nesprávném hrobě.
|
Re: Re: MORTALIUM ANIMOS (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 16. leden 2013 @ 08:53:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvit o hrobě zrovna v souvislosti s Pannou Marií je také svým způsobem náboženský vtip, i když velice špatný a smutný. |
]
|
|
|
|