poslal Willy Ko 1:24-29
Nyní se raduji v utrpeních pro vás a ve svém těle doplňuji, co zbývá ze soužení Kristových pro Jeho Tělo, jímž jest Církev.
Jejím služebníkem jsem se stal podle Boží správy, která mi pro vás byla svěřena, abych na/doplnil slovo Boží - to tajemství, které bylo od věků a od prvních pokolení ukryté, nyní však bylo zjeveno Jeho svatým, kterým Bůh toužil oznámit, jaké je bohatství slávy tohoto tajemství mezi pohany: tím tajemstvím je Kristus ve vás, naděje slávy. Jeho my zvěstujeme napomínajíce každého člověka a vyučujíce každého člověka ve vší moudrosti, abychom každého postavili dokonalého v Kristu. Proto také usilovně pracuji a zápasím v souladu s Jeho působením, které je ve mně mocné.
Apoštolu Pavlovi byla dána milost od Boha v podobě zjevení tajemství Boha, jímž je Kristus a tajemství Krista, jímž je Církev coby Tělo Kristovo, které je v jistém smyslu také tajemstvím - tajemstvím Církve.
Bez Pavlovy doplňující služby bychom neznali Krista coby tajemství Boha ani Církev jako tajemství Krista. Bůh toužil oznámit svým svatým, Kým je v osobě Pána Ježíše Krista, v Němž podle Otcova zalíbení přebývá plnost Božství tělesně (Ko 1:19, 2:9).
A tuto Boží touhu napnil Bůh skrze nejmenšího ze svatých a prvního z hříšníků Saula z Tarsu, který se stal apoštolem Pavlem.
Bez Pavlových listů bychom nevěděli, Kdo je Bůh v Kristu, Kým je Kristus, co je Církev a jakým způsobem Pán Církev buduje. Neznali bychom Boží novozákonní ekonomii/správu a nevystižitelná bohatství Kristova, jejichž rozdílením, tzn. rozdílením sebe sama, tj. vším Kým a čím je, vším co má, co vykonal a získal Kristus jako Hlava buduje své Tělo - Církev.
Nevěděli bychom, že Kristus je životem Těla, jednotou Ducha, pokojem a radostí, že se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením a vykoupením. Kristus je všepojímajícím a všezahrnujícím životodárným Duchem, Jímž se ve vzkříšení stal (1K 15:45b), aby žil ve svých svatých jako jejich život, jímž je zachraňuje v jejich duchu, posvěcuje (proměňuje) v jejich duši a vykoupí jejich těla tím, že je přetvoří ve stejnou podobu těla Jeho slávy působením, kterým je mocen si také všecko podmanit (Fp 3:21).
Nevěděli bychom, že kdo se připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch (1K 6:17), tzn. že se Duch Boží mísí s lidským duchem a ti dva duchové se stanou jedním duchem, čímž se Bůh a člověk stávají jednou osobou - bohočlověkem, tzn. člověkem majícím Božský věčný život a žijícím Božským životem skrze Krista, který je tím životem s mocí Jeho vzkříšení. Nevěděli bychom, že po svém znovuzrození máme v sobě dvě přirozenosti - lidskou a Božskou přirozenost starého a nového stvoření (Ř 7. a 8. kap.), a že je třeba chodit/žít podle Ducha, abychom se stali účastníky Božské přirozenosti (2P 1:4).
Žádnému jinému apoštolu Bůh nezjevil to, co apoštolu Pavlovi ohledně Krista a Církve coby Hlavy a Těla Kristova a Boží novozákonní ekonomie/správy, kterou Bůh buduje svůj dům, Jímž je církev a Boží svaté město - Nový Jeruzalém, o němž se sice mnohem více zmiňuje ve své opravující službě apoštol Jan zejména v knize Zjevení, ale bez Pavlovy doplňující služby by nebylo co opravovat. Jinak a stručně řečeno - bez Pavlovy služby by nebylo budování Církve jako Těla Kristova, jako Boží stavby a naplnění touhy Božího srdce.
Tož tak.