|
Zaznamenali jsme 120419878 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Pokání = stav po celý život
Vloženo Čtvrtek, 12. říjen 2017 @ 16:17:08 CEST Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Dnes žijeme naštěstí v krásné
době. Nemáme válku, je tu celkem klid, docela je i slušná životní úroveň. Když
to porovnávám se svým mládím, tak opravdu se v naší zemi máme až moc dobře, až
si toho nevážíme. Ale přece jen tu existuje i určitá nejistota a obavy a i
strach. Pořád je ten náš život něčím ohrožen. Něčím, kde na konci je smrt. Je
fakt, že se nemá a nesmíme pořád na to myslet, to bychom se z toho pomátli.
Strach škodí našemu tělesnému i psychickému zdraví. A proto Pán Ježíš právě učedníkům říká toto:
· Matouš 6.34 Nedělejte
si tedy starost o zítřek; zítřek bude mít své starosti. Každý den má dost
vlastního trápení.
Lehce se to řekne. Nedělejte
si starosti o zítřek! A která maminka či tatínek nemají starosti, co bude
zítra. Vzpomínám si, jak za první republiky měl dělník práci na den a co bude
zítra nevěděl. neměl jistotu. Dnes jsou podpory v nezaměstnanosti, máme důchod,
máme určité jistoty, ale přesto s e lide strachují.
Ano, nic se nesmí přehánět a
trápení nad tím, co ještě tu není, nám škodí a bere radost z přítomnosti. Dlouhotrvající
takový stav se může stát spouštěčem i různých duševních poruch. Dnes ve světě je obrovská spotřeba antidepresiv,
které užívají dokonce už i děti.
Strach je u mnohých lidí
jejich vlastnost. Ale nejde jen o živobytí.
Víme, že se bohužel můžeme setkat: s
nemocemi, úrazy, haváriemi, přírodní katastrofami, zločiny a další a
další. Tohle trápilo lidi ale vždycky. Nikdy nebyla doba, aby byl světový i politický
mír. Byly i horší doby. To nejcennější, co nyní máme a co nelze zaplatit ani
zlatem, je náš život. Můžeme si ho pomocí léků a správné životosprávy prodloužit a žít i
třeba sto roků, ale každý jednou zemřeme. Ovšem něco jiného, když člověk zemře tak
je například napsáno na konci Jobovy
knihy.
- 16Jób potom
žil ještě sto čtyřicet let a viděl své syny i syny svých synů do čtvrtého
pokolení.
- 17I zemřel Jób
stár a sytý dnů.
Ale budiž to Jobovi přáno za
to , co vytrpěl.
Takový skon života nás moc
nepřekvapí. Je nám po zesnulém smutno, ale víme, že je to přirozený jev života.
Ale něco jiného je, když
zemře mladý člověk a ještě k tomu bolestech, v utrpení, při mučení či jinak.
Něco jiného je, když zahynou lidé v letadle, ve vlaku anebo při přírodní
katastrově a stejně tak při třeba teroristickém útoku a ve válkách.
Pak je tu velká otázka. Proč?
A lidí, pokud vědí, že jste věřící, vás zastavují a ptají se stejně . proč.
Umíte mi to vysvětlit? Proč to Bůh dopustil? A máme uspokojivou odpověď na
takovou otázku a pro takové tázající. ??
Vraťme se dva tisíce roků
napřed. Jsme v Jeruzalémě, kde se něco stane.
Učedníci a židé v době Pána
Ježíše to nemají lehké. Izrael je okupován Římany a ti někdy se velice a tvrdě chovají vůči
židům. A právě tady se stane toto:
Písmo to takto popisuje.
Cituji:
· 1Právě tehdy k
němu přišli někteří se zprávou o Galilejcích, jejichž krev smísil Pilát s krví
jejich obětí.
Co se stalo?
Galilejci přišli do Jerusalema,
aby tu uctili Boha a obětovali . To se nelíbilo Pilátovi, který o
tom dozvěděl, a neměl jako pohan pro tohle jednání pochopení. Dal rozkaz ke zmasakrování těchto židů. To jistě ještě nebyli křesťané, byli
to prostě židé z Galileje.
Kdo to jsou galilejci?
Krajané Pána Ježíše.
A tak se nedivme, že učedníci
přicházejí a na Pánu Ježíši chtějí znát
jeho názor, protože je to zneklidňuje, podobně jako nás zneklidňuje to, když se
dozvíme něco strašného o našich
blízkých.
A čekají na odpověď.
A ta odpověď je strašně
překvapí.
· 2On jim na to
řekl: „Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než ti ostatní, že to
museli vytrpět?
Pán Ježíš jim neodpovídá, ale
vidí do jejich mysli.On ví, o čem oni přemýšlí, ale místo odpovědi dává jim dá
otázku k přemýšlení. Byli to větší hříšníci nebo nebyli?
Dovedu si představit, jak
učedníci v duchu se diví. Jak by mohli být větší hříšníci? Vždyť se šli poklonit
Bohu. Možná, že v někom mohla být i taková kacířka otázka. Proč je Bůh neochránil,
proč zrovna oni.
A pán Ježíš pokračuje:
· 3Ne, pravím
vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni podobně zahynete.
Takže on říká, ne, nebyli
větší hříšnici než ostatní, tečka. Ale to, že zahynuli potká i vás, každý někdy
nějak zahyne, zemře, a neví a ani jak a
proč a kdy.
Ale teď ještě něco důležitého. Nebudete-li činit pokání
Učedníci nechápou
A tak Pán ježíš dává další
příklad
· 4Nebo myslíte,
že oněch osmnáct, na které padla věž v Silme a zabila je, byli větší viníci než
ostatní obyvatelé Jeruzaléma?
· 5Ne, pravím
vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“
Tady zahynuli i zedníci. Nešlo o politickou událost, ale o
neštěstí. Zemřít a zahynout ted můžeme růžným způsobem a každý.Ale jak se tomu
vyhnout?A dá se tomu vyhnout?
Smrti se těžko vyhneme, ale
věčnému zahynutí se lze vyhnout.
Protože Pán Ježíš říká, nebudete-li
činit pokání. Čili možnost tu existuje. To stojí za přemýšlení.
A teď si pomysleme, že bychom
takto měli odpovědět na už na začátku uvedené otázky svým tazatelům a bližním a vůbec všem lidem.
Ptají se vás, proč tito či tamti lidi potkalo neštěstí a zemřeli a ví
jim odpovíte:
Nebudete-li činit pokání,
také tak zahynete.
Nechápali by vás a nemůžeme
se tomu divit. Odešli by od vás a
považovali vás za duševně pomatené.
Nemůžeme se však jim divit.
Neví, co znamená pokání a k čemu je to cesta.
Ale Pán Ježíš si může dovolit
takto mluvit, protože to říká lidem, kteří už něco o pokání vědí a vědí více
než my v 21. století.
· Matouš 3, 2„Čiňte
pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“
Kdo říká?
Přece Jan
Křtitel, když se vrátil z pouště,
17Od té chvíle začal Ježíš kázat: „Čiňte pokání, neboť
se přiblížilo království nebeské.“
I Pán Ježíš, když se vrátil
po pokoušení Satanem v poušti, říká totéž
Čili abychom pochopili, co
Pán Ježíš myslel v odpovědi, musíme pochopit pojem pokání.
Pokání v hebrejštině znamená
změna cesty, návrat proti ní v protisměru, ale i vzdychání a lítost. A v náboženském
jazyce pak nové orientování se v našem jednání od toho, co je zlé a navrácení
se k Bohu.
V Bibli máme mnoho příkladů
pokání:
Marnotratný syn, který se
vrátil zpět k motci.Petr po tom, co zapřel Pána Ježíše a jiní a jiní.
Tady vidíte, že opravdu to
byla cesta zpět. Úplně jiným směrem než před tím. A tak je to i s námi. I my musíme, nechceme-li zahynout,
změnit směr naší životní cesty. A to o
180 stupňů.
Pokání je také i o lítosti a pláči.
O Janu Křtiteli , který
zdůrazňuje pokání, je ještě něco důležitého psáno.
· 1Za těch dnů
vystoupil Jan Křtitel a kázal v čudské poušti:
· 2„Čiňte pokání,
neboť se přiblížilo království nebeské.“
· 3To je ten, o
němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte
cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘
A pán Ježíš říká o Janu Křtiteli:
· 10To je ten,
o němž je psáno: ‚Hle, já posílám posla
před tvou tváří, aby ti připravil cestu.‘
Připravil cestu. To byl Janův
úkol. Pokání je cesta k Pánu Ježíši a tím k věčnému životu. To je ta příprava
na jeho přijetí. bez pokání Ježíše nepochopíme a správně nepřijmeme.A Jan
na tuto cestu ukazuje.
Ale vzpomeňme na to, jak dopadl Jan Křtitel?
Přítel Ježíšův a tohle ho potká!! Hrozná smrt.
A dále je psáno toto, co se
nám také může zdát nepochopitelné.
· 12Janovi
učedníci potom přišli, odnesli jeho tělo a pohřbili je. Pak šli a oznámili to
Ježíšovi.
Takže Pán Ježíš se to právě
dovídá.
A reakce??
Cituji:
· 13Když to
Ježíš uslyšel, odplul lodí na pusté místo, aby byl sám; ale zástupy o tom
uslyšely a pěšky šly z měst za ním.
V tom posledním verši je
zpráva o tom, že to uslyšel a odplul na
pusté místo, aby tam byl sám
Jak bychom se zachovali my,
kdybychom se dozvěděli, že náš přítel byl zavražděn. Co bychom dělali? Měli
bychom náladu něco mluvit, pronést řeč, kde odsoudíme zlo a poštveme lidi proti
králi a vzbudíme emoce a zášť? Pán Ježíš
odchází a odplouvá na pusté místo, aby ho nikdo neviděl, aby tam totiž plakal.
Bůh pláče. Bůh pláče i dnes v nebi a my
to nevidíme. Pán Ježíš nemohl zasáhnout, nemohl Janovi pomoci. My nevíme proč? Nevíme
, proč toto utrpení potkalo člověka, který tak sloužil lidem, aby mohli najít
cestu k Pánu Ježíši. To je to tajemství, to je to, na co nemáme odpověď, ani
dnes, když nám lidí říkají proč , proč, proč?
To, že Bůh pláče, neznamená,
že je slabý. On s námi cítí a udělá vše proto, abychom přesto nezahynuli.
My nevíme, proč připustil zlo. Je to tajemství.
A odpověd nemáme.
A tak jako Job neznal
tajemství svého trápení, ani my dnes ještě nejsme moudřejší.
My nemáme na různá utrpení odpověď
tak jako to neznal Job. A proto Pán Ježíš učedníkům nedává odpověď, proč se tem
masakr jejich krajanům stal, stejně jako proč Jan Křtitel tak zahynul, nemůžeme
i my vědět víc.
Ale můžeme vědět, jak se vyhnout věčnému
zahynutí.
K pochopení Pána Ježíše je
potřeba pokání. A to se projevuje emocemi i činy. A každý si to musí prožít
sám.
Tento duchovní proces, kdy
přijímáme Pána Ježíše, se nazývá obrácení a nebo také znovuzrození. A není k
tomu třeba učených knih. Pak by přece
pochopit Pána Ježíše mohli jen ti
teologicky vzdělaní.
A
Jan ve svém evangeliu zachytil slova Pána
Ježíše.
· 16Neboť Bůh
tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,
nezahynul, ale měl život věčný.
· 17Vždyť Bůh
neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět
spasen.
· 18Kdo v něho
věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno
jednorozeného Syna Božího.
Nevíme proč a známe k cestu k
záchraně.
Tak, jak tedy odpovědět těm,
kteří se nás ptají proč?
Milý příteli. Mně to také
bolí, když slyším o utrpení lidí, o tom jak zahynuli a i já mám stejnou otázku
jako Ty. A pak si uvědomím, že stejnou otázku položili i učedníci Pánu Ježíši,
když jejich krajané byli zmasakrováni I oni
čekali , že jim Pán Ježíš dá
odpověď, ale on jim odpověděl jinak, než si přestavovali,. Asi takhle. Každý z
nás někdy zahyneme čili zemřeme.. Nevíme kdy jak ani proč, Takový je tento svět.Ale Bůh nás má rád a tak to zařídil, že pokud jsme s Bohem usmířeni
díky pokání a víře v Pána Ježíše, pak s
člověkem zahynulo sice jeho tělo ,ale
nikoliv duch a Bůh nás vzkřísí ne k
soudu, ale k životu. Takže na jedné straně to bolí, na druhé je naděje. A není
důležité jak zemřeme, co budeme muset vytrpět, ale podle Pána Ježíše, je
důležité, abychom byli spaseni a spasení
je dar pro každého, kdo činí pokání, věří
a miluje Ježíše Krista.Bůh tedy dopustí, to neznamená, že nezaviní, že
nás potká bohužel i nějako utrpení a abychom pustili tento hříchem poničený
svět, ale pro nás má lepší život, lepší existenci bez utrpení a smrti v nebi.
Já to vnímám takto a přál bych Ti, abys to
také tak pochopil a žil nadějí a vírou.
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 21. říjen 2017 @ 00:48:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Františku, proč se pořád někam ohlížíš? Buď zemřel Ježíš za tebe a můžeš to dál hlásat a stát se bláznem, nebo být civilem, který má strach o svou spásu. |
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 09:04:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka je , jak hlásat. Pokud se budu chovat, jako ten blázen,
tak spíše uškodím. Znal jsem lidi, kteří hlásali Ježíše i ozdobou svého auta
hesly typu Ježíš král a jiné. Pak v městě,
kde působili, zadělali pro několik nemanželských dětí a utekli. A vzpomínka v
lidech? Hrozná? Blázen je člověk duševně nemocný a působí asi jako Rasputin u
carského dvora. To není cesta, která nevěřící přivede ke Kristu, ba naopak. |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 12:49:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak souvisí ozdoba na autě s nemanželskými dětmi? Mohl bys o tom Františku napsat více? |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 13:46:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Po roce 89 jezdil s takto vyzdobeným vozem, aby tím ukázal
asi na Ježíše. Sám byl aktivní v AC. Měl dítě se svojí manželkou a pak s dalšími ženami. Pak z města odešel. A v
lidech zůstalo poznání, že křesťané jsou pokrytci. Zpočátku se dalo toto
jednání s autem nazvat bláznovstvím, ale to druhé ukazovalo zase na jinou vlastnost,
mnohem horší. Pán Ježíš neříká, abychom se chovali jak blázni. Spíše ostatní
nás mohou za některé naše projevy tak nazývat. Možná právě proto, že budeme
poctiví,čestní, přátelští a budeme se umět radovat i z maličkostí. Nepochopí,
proč nejsme jako oni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 21:52:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je strašné, Franto. Ale stále platí, co jsem Ti psal před chvílí. Jsou to pózisti, dají na vnější věci, ale jejich bohem je břicho, či jak je psáno (Fil 3). Takovou nechutnost jsem osobně nezažil ani u svých ateistických přátel. |
]
|
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 15. říjen 2017 @ 18:52:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Snad každý psycholog potvrdí, že člověk, který začne hlouběji přemýšlet o sobě a světu zjistí, že svět je hrozné místo, na kterém nelze žít, aniž by nepropadl zoufalství. Přestože se zdá tento názor nadsazený, tak každý člověk se k tomu názoru přiblíží, když mu zemře někdo milovaný, blízký..., nebo když se setká se smrtí na vlastní kůži - v posledních chvílích života, nebo, což je hroznější, když mu lékař řekne diagnózu o které se dozví, kolik dnů, měsíců a snad i let mu do konce života zbývá.
Svět je tedy hrozné místo. Jak je v jedné písni, je jen slzavým údolím. A to již žijeme v naprosto přepychové době, kdy naše životy nelze srovnat s neustále přítomnou smrtí ve starověku a středověku.
Hrozné místo je ale svět, pokud je bez Boha.
To poznali již mnozí filozofové. Někteří z nich pak tvrdili, že věřící v Boha mají Boha jako berličku. Buď aby naplnili své vzpomínky na dětství, kdy měli jistotu v otci, případně že jde o ztrátu svobodného myšlení. Nebo dokonce o schizofrenní představy. Naděje, že bude něco lepšího než tento hrozný svět je základním principem křesťanské víry. Vzkříšení z mrtvých je zmíněno ve SZ jen 2 x - Iz 26:19 a pozdní apokalyptika Dn 12:3. Všeobecné vzkříšení, o němž hovoří Nový zákon, vzniklo vlivem parsismu (učení perského Zarathusthry). Nebýt přiznání Boha k Ukřižovanému (F 2:9-11), neměli bychom nic, v co by bylo možné doufat a v čem mít naději. Nyní mají tedy věřící naději na věčný život, ale jen z víry. Zásluhy, na kterých je založen vztah k Bohu podle Starého zákona, jsou mimo takovou naději.
Málokdo si však uvědomí, co publikoval Ernst Bloch, že věrnost takové naději, přicházející navzdory dané realitě tohoto, bez víry beznadějného světa, současně znamená, že věřící dává ne vůči počátku Božího stvoření, kdy Bůh vše učinil a řekl, že je to dobré. Bloch přímo říká, že tím se Bůh zkompromitoval. Na tomto beznadějném světě plném vzájemného zabíjení, požírání a katastrof toho moc dobrého není. Naděje v "Boží království" se tak stává skrytým cílem náboženství bez Boha. Této myšlence trochu oponuje Fromm, který upozorňuje, že člověka stvořil Bůh, aniž by pak řekl, že právě stvoření člověka bylo dobré. Podle Fromma je tedy člověk nedokonalý a sám se musí zdokonalit, aby se stal nakonec obrazem Božím. Pak přichází nutnost neustále na sobě pracovat, aby člověk naplnil etická pravidla zakotvená ve Starém zákoně a radikálně doplněná a přetvořená v zákoně Novém.
Takže víra dává naději, ale přitom platí, jak říká Abbé Piere a což je přiblížením k buddhistům:
Není rozdíl mezi věřícím a nevěřícím, ale mezi těmi, kteří se starají a kteří se nestarají. |
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 15. říjen 2017 @ 19:44:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naprosto nesouhlasím s tím, že by svět byl hrozné místo k žití. Ani neznám moc psychologů, kteří by něco takového tvrdili. Podstatnou část svého života jsem prožil ve zločineckém režimu a byl přesvědčený ateista. Přesto mi téměř nic nechybělo a byl jsem subjektivně velmi spokojený.
Stejně jsem prožíval tento svět jako krásný i později, když jsem se obrátil ve víře k Pánu Ježíši. Tím jediným motivem obrácení, o kterém skutečně vím, byla touha po poznání pravdy a následování pravdy. Dostal jsem se do stádia, kdy už předchozí postoje byly pro mou mysl nadále neúnosné. A svět byl stále krásný i s Bohem. Akorát byl v mých očích pravdivější a smysluplnější.
Toto je podle mne především i o vnitřním postoji a nastavení osobnosti. Jsou lidé negativně naladění, ale jsou i lidé jiní. I nyní, kdybych neměl žádný příslib a naději věčného životě, neřešil bych to. Beru to jako Boží slib, ale nevidím důvod nazývat tento svět hrozným. Bůh nám dává dobré věci i zde na Zemi a je to jen na nás, zda je budeme vnímat, vidět a přijímat - nebo zda budeme v zajetí negativismu a relativismu, jako nějací filozofové a další mudrci, jež ani neznali Krista, ani nebyli pozitivně laděnými osobnostmi.
Ano máme mnohé trápení a těžko se vyrovnáváme s tím, když nám umře blízká osoba. Jsou i další bolesti, jež život přináší. Nicméně pokud máme postoj vděčnosti za vše dobré, co nám život příináší - a pokud věříme Bohu, tak co nám Pán dal a čím nás zaopatřuje, tak je tolik krásných věcí, že vůbec není třeba náš svět nazývat hrozným místem.
//Naděje, že bude něco lepšího než tento hrozný svět je základním principem křesťanské víry.
Nikdy jsem takto křesťanství nevnímal. Může to tak někdo chápat, nicméně z mého pohledu je to naprosté nepochopení a soběstředný postoj.
//Všeobecné vzkříšení, o němž hovoří Nový zákon, vzniklo vlivem parsismu (učení perského Zarathusthry).
Dokaž takové tvrzení. Jednak NZ nehovoří o všeobecném vzkříšení - pokud vzkříšení k soudu a zahynutí za všeobecné nepovažuješ - a potom, Nový Zákon hovoří jasně. A pochopitelně jinak.
//věřící dává ne vůči počátku Božího stvoření, kdy Bůh vše učinil a řekl, že je to dobré.
Tak toto je totální blábol. Kdo to prosím tě napsal? Pokud to byl onen zmíněný Ernst Bloch, tak je otázkou, zda tak iracionálně postupoval často a zda má vůbec smysl jeho názory a pseudo-dedukce publikovat. Mám Ti to vysvětlit, nebo na to přijdeš sám? Nápovědou budiž to, kdy Hospodin toto vyslovil, a co se stalo potom. Pokud někdo ignoruje kontext, časové posloupnosti a události, jež v průběhu času vstupují do děje, pak je mizerný filosof, teolog, či myslitel.
//Bloch přímo říká, že tím se Bůh zkompromitoval.
Wollek říká, že tím Bloch zkompromitoval zdravý rozum a logické myšlení :(. A věřím, že by s tímto postojem souhlasili mnozí - minimálně ti, co Pána znají a nesnaží se ve své marnosti proti Němu bojovat, i když na to absolultně nemají.
//Této myšlence trochu oponuje Fromm, který upozorňuje, že člověka stvořil Bůh, aniž by pak řekl, že právě stvoření člověka bylo dobré. Podle Fromma je tedy člověk nedokonalý a sám se musí zdokonalit, aby se stal nakonec obrazem Božím.
Opravdu? A na to pan Fromm přišel jak? A jak vlastně může vědět, že člověk byl nedokonalý? To jako zase Bůh selhal? Proč tu pořád používáš citáty a myšlenky takových náfuků? Kolik z nich opravdu důvěrně poznalo a prožilo to, o čem s takovou zaujatostí chtějí hovořit, soudit a hodnotit? Souhlasím sice s tím, že člověk není dokonalý, ale právě tučně vyznačený text ukazuje na to, že pan Fromm na tom není o moc lépe, než ten jeho kolega před tím. Proč na to upozorňuje? Těžko by na to upozorňoval, pokud by zároveň byl přesvědčený, že stvoření člověka bylo dobré. Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl taky evolucionista. Nehledě na to (že logicky), pokud bylo všechno dobré, tak i stvoření člověka bylo dobré:
Gn 1:31 Bůh viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré. Byl večer a bylo jitro, den šestý.
Nezlob se na mne, ale pokud tu budeš stále postovat bezhlavé názory bezbožníků, a nebudeš je umět dostatečně obhájit a vysvětlit, aby se je dalo konstruktivně popřít, tak budu muset reagovávat takto :-(. Právě proto, že podobné blbosti a hlouposti jsi tu zdaleka neposílal poprvé. A kdo umí trochu myslet, pozná to velmi rychle, jak zoufale na tom tito murdci jsou (pokud tedy vycházím z toho, že jsi jejich slova intepretoval precizně a věrohodně - jinak by mi nezbylo, než je považovat za fiktivní postavy, jež sis vytvořil sám, a mé komentáře by tedy byly validní vůči těm fikcím, nikoliv vůči reálným osobám těchto jmen). |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 15. říjen 2017 @ 21:30:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Pán zná myšlenky moudrých a ví, že jsou marné."
|
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 18. říjen 2017 @ 19:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud jsi prožíval a prožíváš svět krásný, jak píšeš, je to tvé osobní vyznání.
Citoval jsem téměř doslova vyjádření filozofů (viz třeba shrnutí v Richardu Schaefflerovi) a psychologa (Ericha Fromma). Zvláště psychologové mají za sebou mnoho zkušeností se svými pacienty. Takže popis tvých emocí je jedno svědectví, a zda má souvislost s oním nepochopením dění ve světě nebo s tvým determinovaným chápáním, mi nepřísluší posuzovat.
To ostatní si musíš vyřídit s citovanými autory, kteří u tebe nezanechali pozitivní odezvu. To je zase jen tvůj problém, zvláště když tlacháš do věcí, o kterých evidentně nic nevíš. Zdali vůbec někdy něco od Fromma četl? Nebo zda víš, co napsal filozof Ernst Bloch? Pokud ve své omezenosti takto zůstáváš, nedivím se, že věci chápeš jinak, než ve skutečnosti jsou. Pro mně jsi jen potvrzením toho, co jsem se snažil ve stručnosti vyjádřit. Nejsi ani schopen vyvrátit logicky Blochovo tvrzení o kompromitaci Boha. Píšeš jen o svém subjektivním vidění světa, které nemá s realitou nic společného. Nedivím se, že takové vnímání světa je odborníky posuzováno jako příznak duševní nemoci.
Ani jsi nedokázal biblicky vyvrátit Frommovo tvrzení.
Srovnej Gn 1:23-25 (živočichové) s Gn 1:26-28 (člověk). Stvořeným lidem nebylo explicitně Bohem řečeno, že stvoření bylo dobré. Ale byli zahrnuti do veškerého božího dobrého činění (v. 31), takže člověk není explicitně posouzen jako dobré stvoření, ale jen na všeobecné úrovni. Kromě toho je ve Frommově vyjádření použito jeho znalostí z výkladů podle mišny a talmudů, neboť měl judaistické vychování a vzdělání.
Jinak neber mou odpověď jako osobní útok, docela ti fandím, že prožíváš svou pěknou emociální víru bez ohledu na realitu. Pokud ale chceš o věci diskutovat, zdrž se osobních výpadů, neboť jimi prokazuješ sám svou omezenost, nevzdělanost a neschopnost věcné diskuze. Nediv se, že se proto zdržím vůbec na tvé výplody reagovat. |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 18. říjen 2017 @ 23:25:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli jediná tvoje argumentační schopnost je to, že jsem omezený - pak jdi už s těmi stupidními citacemi, jež jen papouškuješ jako slepá ovce, někam.... - hlavně hodně daleko odsud.
PS: Pro ostatní odpovím separátně. |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 18. říjen 2017 @ 23:33:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Zvláště psychologové mají za sebou mnoho zkušeností se svými pacienty.
Každý normální člověk pochopí, že lidé bez psychických problémů a duševních poruch k psychologům chodit nebudou, takže opravdu vzorek těch, co chodí jako pacienti k psychologům, rozhodně nepředstavuje objektivně nezávislou referenční skupinu obyvatelstva zeměkoule.
//To ostatní si musíš vyřídit s citovanými autory, kteří u tebe nezanechali pozitivní odezvu.
Autoři o Bohu píší nesmysly, a není moudré je citovat, aniž by bylo možné je obhájit, zatímco autoři zde nediskutují. Jinými slovy naprostá rezignace na možnost věcné diskuze.
//Pokud ve své omezenosti takto zůstáváš, nedivím se, že věci chápeš jinak, než ve skutečnosti jsou.
Nic víc než manipulační a útočná rétorika. Věcná argumentace nula.
//Nejsi ani schopen vyvrátit logicky Blochovo tvrzení o kompromitaci Boha.
Tady zase unshaken 'zaperlil'. Blochovo tvrzení je ze své podstaty nesmyslné, nelogické, vycházející z nepochopení základní podstaty stvoření, nepochopení základních charakteristik Boha. A především z toho, že dotyčný filozof patrně vůbec nepochopil podstatu neposlušnosti člověka vůči Bohu, a následné Boží prokletí. Je to typický duch anti-kristův, kdy dobře stvořený člověk s možností rozhodnout se pro Boha, nebo proti Němu, selže, ale vina, kompromitace se hodí na Boha.
Kdo tady souhlasí s tím, že se Bůh zkompromitoval? Pokud ano, prosím o opravdu logické vysvětlení takové dedukce, aby bylo vůbec co vyvracet. Bláboly totiž opravdu vyvrátit ani logicky nejde, protože nejsou logicky odvozené.
//Píšeš jen o svém subjektivním vidění světa, které nemá s realitou nic společného.
Prostá lež typická pro bezbožníky, satanisty a antikristy. Samozřejmě každý má i své subjektivní vidění světa, nicméně ta subjektivita může být porovnávána s objektivní realitou. A to, co objektivně ani poznat nejde - třeba, kde se na světě vzalo zlo, jak vznikl první hlemýžď, nebo co je smyslem života každé lidské bytosti - k tomu můžeme mít zjevení. Nebo taky nemusíme. Toto je pochopitelně záležitostí další diskuze. Nicméně ta je možná pouze s lidmi, jež prezentují vlastní názory a vlastní poznání, jež druhého neshazují a nepovyšují se nad něj na základě toho, zda kolik toho četl od autorů třetích stran - zejména, když názory autorů jsou už v některých základních tezích a úsudcích zcela pomýlené. Opět jsou otevřen diskuzi - ale opravdu inteligentní. Má někdo něco na obhajobu výše zmíněných pánů a jejich proti-božských názorů?
//Ani jsi nedokázal biblicky vyvrátit Frommovo tvrzení.
Nedělal jsem si ambice vyvracovat něco, co ve mně v prvé řadě vyvolávalo zásadní otázky. Cituji: "Opravdu? A na to pan Fromm přišel jak? A jak vlastně může vědět, že člověk byl nedokonalý? To jako zase Bůh selhal?". Tedy místní přepisovatel myšlenek bezbožníků se odpovědi na ty otázky důmyslně vyhnul, i když jsem jednoznačně naznačil, že předpoklad pana Fromma je chybný. Pan Fromm sice tvrdí, že Bůh neřekl, že "právě stvoření člověka bylo dobré". Jenže proč by Bůh měl explicitně citovat, že právě stvoření člověka bylo dobré, když Písmo jasně říká, že celé stvoření, tedy včetně stvoření člověka, bylo velmi dobré? Jenže to, že pan Fromm buď neumí ani číst, nebo minimálně logicky myslet (toto je opravdu triviální výroková odvozovačka), opravdu není problém můj. Argumentovat judaistickým vychováním, bez konkrétních věcných argumentů, má celkem nulovou hodnotu - zejména pro pamětníky telete, jež bych počat z Ducha Svatého, považoval se ta Spasitele a byl za určitých okolností schopen masově zabíjet - patrně se z judaismu dá odvodit cokoliv - tím to nechci svádět na judaismus samotný, ale mohl jsem poznat, že se za něj dá velmi dobře skrýt téměř jakékoliv antikristovské názory.
//Stvořeným lidem nebylo explicitně Bohem řečeno, že stvoření bylo dobré.
Několik nelogičností:
1) Nikdo nemůže vědět, zda to bylo explicitně lidem řečeno. Dá se předpokládat, že ano, a dá se předpokládat, že Bůh člověku řekl před pádem podstatně více věcí, než máme zapsaných v Genesis.
2) Není podstatné, jestli to bylo řečeno explicitně takto, zejména když se to nedá zpětně rekonstruovat. Podstatné je, že když celé stvoření bylo velmi dobré, potom nutně muselo být velmi dobré i stvoření člověka
3) Před tím unshaken psal, že "člověka stvořil Bůh, aniž by pak řekl, že právě stvoření člověka bylo dobré". Nyní však přidává požadavek, že Bůh to musel říci člověku. Dejme tomu, že to Bůh člověku explicitně neřekl, a řekl mu explicitně pouze něco, z čeho se to dalo logicky odvodit - nicméně ani z jednoho předpokladu nelze jednoznačně usuzovat, že to Bůh neřekl nikdy nikomu...
4) Chtít po mně vyvracet takovéto nesmyslné konstrukce nějakých pošetilých filozofů je opravdu zcestné - pakliže ten, kdo to po mne žádá, těm výrokům sám prakticky nerozumí, nebo rozumí, ale odmítá je sám obhájit.
//prožíváš svou pěknou emociální víru bez ohledu na realitu.
Zbytečné manipulátorské řeči - dobré tak pro vyrojení usměvu na tváři - typické rétorika evolucionistých zoufalců. Nijak nepřekvapující, ale ani nepřínášející nic podnětného, ani věcného do diskuze. Emoční víru bych si samozřejmě mohl strčit někam... možná tak vedle knížek pana Fromma, Blocha a podobných myslitelů :-).
//Nediv se, že se proto zdržím vůbec na tvé výplody reagovat.
Bylo celkem jasné, že tady unshaken nemá co obhájit, když jeho přejatá dogmata stojí na vodě. Nicméně to neznamená, že se ani v budoucnu jeho citovačkám nebudu věnovat, a komentovat je v podobném duchu - dokud nezačne psát aspoň trochu rozumně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 19. říjen 2017 @ 08:43:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíš wollku , že na granu bude někdo souhlasit, nebo obhajovat z pozice člověka ( stvoření) kompromitaci Boha ( Stvořitele) ? Unshaken to dělá ? Nesouhlasím ze vším co vyvozuje, ale rozumím z čeho a proč vyvozuje.
Když nebylo učení o vzkříšení, muselo někdy, nějak vzniknout.( A období SZ tuto víru 'nemá') Smrt a pak nic. Záleží tedy na životě. (Na životě v hojnosti, na původu.)
Bůh člověka neproklel ani neztrestal, to v genesis není. Bůh stvořil člověka bez onoho "dobrý", i proto , že je ze země ( hlíny, pustoty a prázdnoty), a řád nastoluje člověk "poslušností" maje v sobě dech života ( nišmat chajim). Jestliže Bůh stvořil člověka 'takového', je to kompromitace ? Pro koho?
Bůh litoval ( cítil se být kompromitován ?) , že člověka stvořil ,(Gen.6) .
Podívej Tele tu není, tak jej ( jeho osobu) nech být, prosím. ( Protože cituješ vytržené Myslivcem(( i jeho osobu nechávám být)) nesouvislosti.)
Unshaken nemá dogmata, jen svůj "styl", a "nutí" člověka aspoň přemýšlet :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 19. říjen 2017 @ 11:03:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zeryku - samozřejmě, že tomu, co přezval od ostatních (a podle mně si s tím celkem jednoznačně ztotožňuje), docela dobře rozumím - a proto tam také vnímám ty zásadní nedostatky, které takové nepovedené odvozovačky mají.
Tele tu není, a taky jsem nepsal nic nového - prostě v daném kontextu to mělo 'argumentační smysl' - pokud vím, tak tu tyto názory prezerntoval bez ohledu na Myslivce. Myslíš, že by mnoho 'opravdových' křesťanů takové výroky napsalo v jakékoliv souvilosti? Osobně si to představit nedovedu.
//Bůh člověka neproklel ani neztrestal, to v genesis není.
Psal jsem o Božím prokletí, nikoliv konkrétně o Božím prokletí člověka. A jestli člověka netrestal? Sice si nevybavuji, že bych to psal, ale oponovat Tvému výroku se dá celkem snadno:
Gn 3:16 Ženě řekl: "Velice rozmnožím tvé trápení i bolesti těhotenství, syny budeš rodit v utrpení, budeš dychtit po svém muži, ale on nad tebou bude vládnout." 17 Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; po celý svůj život z ní budeš jíst v trápení. 18 Vydá ti jenom trní a hloží a budeš jíst polní byliny. 19 V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš."
Je to celé o Božím trestu vůči člověku, mj. trápení, bolesti a smrt. Kvůli člověka je prokleta země - čímž víceméně rozumím celý hmotný svět - což by však bylo na diskuzi.
//Jestliže Bůh stvořil člověka 'takového', je to kompromitace ? Pro koho? Bůh litoval ( cítil se být kompromitován ?) , že člověka stvořil ,(Gen.6) .
Pojem kompromitace si v tomto kontextu vymyslel nějaký samozvaný filosof. Nepovažuji to za vůbec užitečné k pochopení podstaty. To, že Bůh něčeho litoval - a řada dalších obdobných vyjádření na adresu Boha - pochopitelně v kontextu chápu jako přiblížení emočního stavu Boha člověku. Jak to Bůh skutečně prožíval, když to předem věděl, když vlastně nežije v čase, nevím. Netroufám si se vciťovat do našeho Stvořitele, ale rozhodně z toho nelze v kontextu celého Písma odvozovat nesmysly typu Fromm, Bloch a podobné 'konstruktérské kotrmelce'.
//Když nebylo učení o vzkříšení, muselo někdy, nějak vzniknout.( A období SZ tuto víru 'nemá') Smrt a pak nic. Záleží tedy na životě.
Ale to přece vůbec není o učení. Je to o tom, co připravil Bůh už před stvořením světa. Myslíš si, že je učení k něčemu dobré, pokud by nemělo odraz v realitě? A myslíš, že je učení k něčemu dobré, když by bylo pouze výmyslem nebo domněnkou lidskou, ale nepocházelo od Stvořitele? Z mého pohledu a z hlediska víry nemá to, jak a že nějaké učení muselo nějak a někdy vzniknout žádný smysl. Smysl to má z hlediska ateisty, který zkoumá, jak vzniklo náboženství. Bůh pak existuje pouze v hlavách lidí, ale od toho se pak odvíjí i všechny jejich dedukce, jež jsou pochopitelně z hlediska Písma snadno napadnutelné. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 19. říjen 2017 @ 22:23:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Trest za účelem výchovy wollku možno brát jako "milost", jen toho koho Bůh miluje trestá a kárá. Zde se ubíraly mé myšlenky, a v genesis tedy vidím Boží ochranu a milost před trestem a zlořečením ( možná mylný překlad ? , četl jsem o vyvržení místo zlořečení)
Ne každá žena při porodu trpí ( ženy odpusťte, byl jsem jen u třech porodů) , ne každý muž se lopotí jako zemědělec... Ale za dob Mojžíše na 100%...
Takhle "filosoficky" jak přemýšlíš Ty, nomádi nemysleli ;-) , Bůh byl vždy v čase dokonavém nebo nedokonavém, nebyl vzdálen ...
Před stvořením světa ;-) připravil ? Něco jako osud ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 19. říjen 2017 @ 23:08:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Příběh Genesis nepůsobí zrovna jako výchova z lásky... můžeš si to tak vykládat, ale tato myšlenka, tedy skutečnost, patří poněkud jinam. Do jiného časového momentu popsaného také v Písmu.
Nevěřím na osud - tedy ne v tom smyslu, jak se běžně používá. Na Boží vyvolení ovšem ano. Nevím, jak přemýšleli nomádi. Sám přemýšlím tak, abych se v poznání Pána a pravdy, maličkými krůčky posouval dále. Alespoň se o to snažím a je to mým záměrem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 08:15:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Wollku.
Zeptal ses, tak ti odpovím. Trochu se divím, že ses přidal k těm pomluvám a štvaní vůči teleti.
Ty sám píšeš, že někdy odpovídáš přísně logicky a popravdě. Dělám to také tak.
Když jsem se na téma hříchu bavil s okem a ten tady tvrdil, že má naprostou svobodu hřešit, ptal se mne tehdy zda mám "schopnost" hřešit. A popravdě a logicky jsem odpověděl, že mám.
Tedy mám schopnost zabíjet, mám schopnost nenávidět své rodiče, mám schopnost se šest dní flákat a sedmý den pracovat jak ďas. Střílet umím po předcích docela dobře, zkoušel jsem zatím jen aisoft nebo střelbu na pohyblivé a pevné terče, byl bych schopen nejspíše zabíjet dobře. Považuju se za křesťana a klidně to napíšu.
Každý by si mohl moje slova vzít a používat. Kdyby k nim nevěděl, že jsem z principu nešel na vojnu a vojnu nemám rád, kdyby k nim nevěděl, jak mne Bůh vychovával, zcela jistě by si do nich domyslel to, co sám žije a jak sám uvažuje.
Ty nemáš schopnost zabíjet? Nejsi schopen zabíjet?
Ty ses nenarodil z Ducha svatého, tak jako Ježíš? Ty nejsi jeden z mnoha bratří?
A tak by se dalo pokračovat.
To, že se někdo chytne těchto slov, promítne si do nich svoje představy, překroutí je podle sebe a svého uvažování a útočí s nimi na lidi v diskuzích a používá je k ponižování je pochopitelné, ukazuje to na charakter člověka, který to dělá, co žije, co má v sobě, jak uvažuje.
To, že se k nim ty přidáš je z mého pohledu hodně nelogické.
Ale snad k tomu máš nějaký důvod, "logiku"?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 13:09:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
nesouhlasím s tím, že bych se přidal k pomluvám telete. Jednak většinu těch věcí sám napsal, a bylo jich více. A pokud jde o "schopnost zabíjet", vybavuji si (aniž bych to chtěl teď dohledávat), že jsem se před Myslivcem telete zastával ve smyslu, že schopnost (tedy být fyzicky přizpůsobem tomu to teoreticky provést) zdravý člověk má - pak to tele potvrdil, jak to myslel - a to už bohužel v tom smyslu, jak jsem to sdělil nyní :(. Právě proto, že jsem si byl vědom této myšlenkové smyčky nebo "chytáku", který tu někteří rádi používají, tak jsem se telete přímo zeptal, resp. jej nějak v teoretické rovině bránil (nepamatuji si přesně) - následně se přiznal, že by to vědomě udělal - a to už je něco jiného, než co mi tu píšeš. Další věc je třeba hřešit - a považovat to za správné. Nebo se k tomu stavět jako apoštol Pavel. Skoro všechno se dá překroutit. Také sis u mne neověřil, jaké pohnutky mé k mému komentáři vedly a už operuješ tím, že jsem se "se přidal k těm pomluvám a štvaní vůči teleti". Opak je pravdou - co jsme si psali trochu soukromě, a co jsem ho mohl poznat i jinak - mimo víru, snažil jsem se s ním vycházet v dobrém a úplně jinak - k mému zklamání to postupně pošlapával, až to zcela pošlapal :-(. Ano byl jsem vysoce zklamán - kdyby ses mně chtěl zeptat.
//Ty nemáš schopnost zabíjet? Nejsi schopen zabíjet?
Schopnost mám ve smyslu, jak jsem se zastával telete. Ale nemám to v plánu, není to mé přesvědčení - a pokud bych to udělal, považoval bych to za své selhání, za neposlušnost Pánu Ježiši.
//Ty ses nenarodil z Ducha svatého, tak jako Ježíš? Ty nejsi jeden z mnoha bratří?
Můj fyzický život v těle mé matky nebyl započat z Ducha Svatého. Neexistuje žádné tvrzení, na jehož základě bych mohl něco podobného tvrdit. Samozřejmě, že Bůh svým slovem stvořil svět a svým slovem ho (tedy i přírodní zákony) drží pohromadě - opravdu si myslíš, že příběh o početí Ježíše hovoří o tomto, a je aplikovatelný na každého člověka?
//A tak by se dalo pokračovat.
A tak bych taky mohl odpovídat.
//To, že se k nim ty přidáš je z mého pohledu hodně nelogické.
Podle mně je nelogické, že sis to takto vyložil, protože patrně neznáš všechny mé motivy a patrně jsi nečetl všechny mé diskuze s takovými. Rozhodně nemám pocit, že bych se k někomu nelogicky přidával. Musel bys mi to logicky zdůvodnit a obhájit.
//Ale snad k tomu máš nějaký důvod, "logiku"?
Pochopitelně - a rád ji vysvětlím, budeš-li mít konkrétní příklady. Pochopitelně, mohu se přehlédnout, mohu se mýlit, a mohu se taky nechat unést svými emocemi. Toto jsem však psal při plné racionálním vědomí :-).
Měj se,
wollek |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 18:48:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Také sis u mne neověřil, jaké pohnutky mé k mému komentáři vedly a už operuješ tím, že jsem se "se přidal k těm pomluvám a štvaní vůči teleti".
Díky Wollku za odpovědi.
Omlouvám se za moje velmi nešťasné vyjádření. Ale nemohl jsem přehlédnout, jak se v diskuzi na toto téma bavíš. Jednoduše: Nenapadlo tě, že tak, jak já jsem tentokrát nepochopil tebe, nepochopils ty vyjadřování někoho jiného?
opravdu si myslíš, že příběh o početí Ježíše hovoří o tomto, a je aplikovatelný na každého člověka?
Ne, to si nemyslím. Jen si myslím, že je podobnost křesťana v těle i duchu s Ježíšem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 23. říjen 2017 @ 22:13:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
z mé strany to bylo úplně v pohodě a byl jsem za Tvůj komentář rád. Alespoň jsem mohl něco vysvětlit. A také, ano, uvědomuji si, že se může stát, že druhého špatně pochopíme. Dávám si na to velký pozor, nicméně nelze se vždy ubránit chybě, předsudkům, chybnému vidění druhého člověka. I proto jsem Ti psal, že další otázky jsou vítány, Vlastně jsem Ti na to pak snad už minule celou tou větou odpověděl.
Myslím, co jsem napsal na adresu telete jsem měl od něj dostatečně potvrzené, že to tak v daném kontextu myslí vážně - proč to udělal, nevím. Je to jeho věc. Schopnost masově zabíjet mne pochopitelně jako první napadla ve smyslu "ability", tedy snad teoretická tělesná způsobilost takový skutek provést. Tedy se apriori snažím hledat u vyjádření druhého přijatelnější vysvětlení. Když ho záhy popře a trvá si na svém, jsem nucen to brát jako fakt.
//Ne, to si nemyslím. Jen si myslím, že je podobnost křesťana v těle i duchu s Ježíšem.
Taky bych to tak bral, že můžeme být znovu narozeni z Ducha Svatého, pokřtěni Duchem Svatým - myšleno duchovně, nikoliv tělesně. Opět tento výklad z kontextu všeho, co zde tele napsal ohledně toho, že on sám je počat z Ducha Svatého stejně jako Ježíš (a pak dodal i každý další člověk - píšu z patra, jak si to pamatuji), nebyl možný. Šlo taky o to, že trval na tom, že Ježíš byl fyzicky počat Josefem. Pamatuješ?
Nevím, co dál Ti k tomu vysvětlit. Určitě mám zájem si vše ujasnit a uznat svou chybu, pokud jsem ji udělal. Logiky, resp. různých rozumových důvodů, je za mým psaním je obvykle mnohem více, než dávám přímo najevo. Vím, že mě pak někteří lidé za to moc "nemusí", protože není snadné mne "dostat", mimo demagogii a osobní útoky. Jenže o toto vůbec nejde. Prostě to tak je, neříkám, že je to dobré, nebo špatné - neumím to jinak :-(.
Pokoj Tobě,
wollek |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. říjen 2017 @ 21:28:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píšeš jen o svém subjektivním vidění světa, které nemá s realitou nic společného.A tys to očividně zcela objektivně posoudil... No, u tebe tomu ani nemůže býti jinak:-)
|
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 29. říjen 2017 @ 21:59:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Naděje, že bude něco lepšího než tento hrozný svět je základním principem křesťanské víry.
Nikdy jsem takto křesťanství nevnímal.
O tom ani křesťanství není, že ne, wolleku? :) Tohle mohl napsat jen ten, jemuž je tato víra cizí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 29. říjen 2017 @ 23:13:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //O tom ani křesťanství není, že ne, wolleku? :) Tohle mohl napsat jen ten, jemuž je tato víra cizí.
Samozřejmě, že to není základním principem :-).
Toto jsou hloupé závěry, rádoby založené na analýze a syntéze, marný pokus o nějaké zobecnění - ovšem vycházející ze zcela nesprávných předpokladů. Myslím bych dokázal celkem slušně popsat, jak k takovému závěru, co tu nakopíroval Unshaken, dospět. Jsou to typické výplody z dílny nevěřících, nebo liberálních teologů, věřících v evolucionistický vývoj a vznik člověka, podobně jako náboženství - a na základě takových představ docházejí k podobně nesmyslným závěrům - navíc vnitře nekonzistentních s vlastím obsahem toho, co se snaží hodnotit, tedy Bible.
Usnhaken, který z těchto zdrojů čerpá často, žel není autorem těch nápadů, a pokud jim vůbec rozumí, tak je neumí vysvětlit, a to se pak tady těžko o tom s někým diskutuje a ukazuje mi v čem ta nesmyslnost odvození takových závěrů spočívá a proč je tedy dobré takové věci na křesťanstký server neposílat - nebo tak jako ostrašující případ, nikoliv jako alternativní pohled do diskuze. |
]
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 18. říjen 2017 @ 20:48:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | unshaken:
"To poznali již mnozí filozofové."
Milka: Píšeš tu o názorech jiných. Ty s nimi souhlasíš?
Píšeš, že svět je hrozné místo, pokud je bez Boha.....Není to jasné. I pro tebe je bez Boha?
"Podle Fromma je tedy člověk nedokonalý a sám se musí zdokonalit, aby se stal nakonec obrazem Božím. Pak přichází nutnost neustále na sobě pracovat, aby člověk naplnil etická pravidla zakotvená ve Starém zákoně a radikálně doplněná a přetvořená v zákoně Novém."
S tímto souhlasíš?
|
]
|
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 12. říjen 2017 @ 20:24:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kaz 6,3 Kdyby někdo zplodil synů sto a byl živ mnoho let a bylo sebevíc dnů
jeho věku, pokud dobra neužil a nebyl řádně pohřben, pravím, že mrtvý
plod je na tom lépe než on. |
|
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pátek, 13. říjen 2017 @ 08:33:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | - Takový skon života nás moc nepřekvapí. Je nám po zesnulém smutno, ale víme, že je to přirozený jev života. Ale něco jiného je, když zemře mladý člověk a ještě k tomu bolestech, v utrpení, při mučení či jinak. Něco jiného je, když zahynou lidé v letadle, ve vlaku anebo při přírodní katastrově a stejně tak při třeba teroristickém útoku a ve válkách. Pak je tu velká otázka. Proč?
- Reakce : smrt není přirozený jev života. Smrt je mzda za hřích !!!. Důkaz : Vzkříšení Ježíše jež byl bez hříchu.
- 10To je ten, o němž je psáno: ‚Hle, já posílám posla před tvou tváří, aby ti připravil cestu.‘ Připravil cestu. To byl Janův úkol. Pokání je cesta k Pánu Ježíši a tím k věčnému životu. To je ta příprava na jeho přijetí. bez pokání Ježíše nepochopíme a správně nepřijmeme.A Jan na tuto cestu ukazuje. Ale vzpomeňme na to, jak dopadl Jan Křtitel? Přítel Ježíšův a tohle ho potká!! Hrozná smrt.
- Reakce : Jan Křtitel byl anděl poslaný samotným Bohem, před jeho příchodem na zem. Tímto andělem se stal Eliáš protože byl věrně oddaný Bohu a ten si ho vzal k sobě - udělal z něj anděla. Který později přišel do těla a narodil se jako Jan Křtitel. Tedy Jan Křtitel přesně splnil poslání jaké dostal od Boha a hned po smrti byl opět andělem.
- Závěr : Jsme v dědičném hříchu, tedy pokud nepřijmeme Svatého Ducha umíráme. Kdo jej přijímá má život věčný protože je s Otcem a stává se jeho synem, bratrem Krista. Možná si někdo řekne proč umře někdo mladý ale chybou je dívat se na mladost těla a nevnímat "stáří" ducha, který se na nás přelívá od Adama a Evy. Dále je pak nutno vědět, že čas je čistě subjektivní veličina. To znamená, že dnes je někomu 20 let a říká si že má ještě hodně času. Ale jak bude mít 70 bude bude to jen mžik od doby kdy měl 20. Tak stejně jak je pro Boha 1000 let jen "pouhým mžikem". Teprve pak v tom stáří bude člověk bude postaven tomu "nevyhnutelnému" a uvědomí si jak vše rychle uběhlo. Proto říkám, už teď je lepší býti starcem nežli mladým. Protože kdo je teď starcem na sklonku najde pramen života.
|
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. říjen 2017 @ 18:57:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čus Dzehenuti,
nějak dlouho jsi se neozval ;-)
Pokud je smrt mzda ( výplata) tedy odměna, co je potom život ? |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 16. říjen 2017 @ 08:54:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sleduju teď volební debaty a četl jsem nějaké knížky o kvantové fyzice a další zajímavé. Budu dělat co nevidět takový experiment "Reunion" který souvisí se sjednocením s Bohem :). tedy spíše sjednocení ducha ve veškerenstvu což je jediná cesta pro poznání pravdy veškeré duše. |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 16. říjen 2017 @ 08:57:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No za prvé by bylo dobře připomenout, že jsme sešli z cesty....tedy smrt vůbec neměla být. Po sejití z cesty se stal člověk tedy spíše jeho duše smrtelnou.Život je zcela evidentně hra jediného Boha. |
]
|
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Pátek, 13. říjen 2017 @ 09:31:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo je autor? Tohle jsem už někde četl... |
|
|
Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 13. říjen 2017 @ 21:32:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | "Lehce se to řekne. Nedělejte si starosti o zítřek! A která maminka či tatínek nemají starosti, co bude zítra.."
Já se hlásím:):)Já, maminka:):) Nemám starost o zítřek.
|
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Sobota, 14. říjen 2017 @ 07:08:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Paní Babišová?...;-) |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 14. říjen 2017 @ 16:27:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdepak, quido, to bych si starosti dělala:) Protože zloději do Království Božího nepůjdou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Sobota, 14. říjen 2017 @ 17:27:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíš, že se to týká i jejich hezčích poloviček? Možná mají utrum všechny bloncky, nwm ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 14. říjen 2017 @ 20:46:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Copak by mohly mít výjimku a Boží slovo pro ně neplatilo? :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Sobota, 14. říjen 2017 @ 22:11:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Touché! :-) |
]
Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 14. říjen 2017 @ 10:30:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je sice pravda, že Pán Ježíš říká:
·
34Nedělejte
si tedy starost o zítřek; zítřek bude mít své starosti. Každý den má dost
vlastního trápení.
Ale každá maminka a rodič má starost o svoje děti i svoje
blízké. Proto se modlí. Jedině fanatický člověk uvažuje jinak. Je jak opilý a
žije přítomností. Ale tohle snad Pán Ježíš nechce. Právě proto, že máme starost
či strach, se obracíme k Bohu o pomoc. Nejsme jako zvířátka, která nepřemýšlí.
Ale je fakt, že mozek lze pomocí drogy vypnout. Pak ani Boha nepotřebujeme, protože
nepřemýšlíme. |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Sobota, 14. říjen 2017 @ 13:33:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Ježíš lže nebo si dělá šoufky? Byl ožralý nebo zfetovaný? hmm... |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 14. říjen 2017 @ 15:11:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jiné řešení Tě nenapadlo? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: quido v Sobota, 14. říjen 2017 @ 17:32:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z předchozího Františkova postu? Možná ještě fanatik, nemyslící zvířátko... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 14. říjen 2017 @ 18:06:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, spíše jsem měl na mysli ten Ježíšův citát. Faktem je, že většina lidí si starosti o budoucí dny dělá - jinak by k nim Ježíš takto nepromlouval. Tedy:
//Takže Ježíš lže nebo si dělá šoufky? Byl ožralý nebo zfetovaný?
Řekl bych, že pochopitelně mluvil pravdu. Vycházel z toho, jací lidé vesměs jsou, a radil jim to, jací by měli být, resp. jak smýšlet. Nemyslím, že je to o nezodpovědnosti a žití současností na úkor budoucnosti, ale nestrachovat se budoucími věcmi, které stejně nemůžeme ovlivnit. Přesto mnoho lidí strach má.
Řešení je třeba v:
1 Jan 4:18 Láska nezná strach; dokonalá láska strach zahání, vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.
Na druhou stranu Franta má pravdu, že určité prostředky, opiáty, mohou člověka dostat také do stavu, že mu je skoro všechno jedno. Tedy strach je přirozený, a buď ho můžeme překonat láskou (zejména láskou k Bohu), nebo může být částečně smyslů zbavený. A taky nemusí být duševně v pořádku - lidé s vážnou duševní poruchou také strach z budoucnosti moc nepociťují. Ideální stav je plně zodpovědný jedinec, který si nedělá strach jenom proto, že je naplněn láskou Boží. |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 14. říjen 2017 @ 16:38:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, Ježíš toho o starostech říká mnohem víc. Zejména v kraličtině např. toto zní moc hezky: A kdo z vás pečlivě mysle, může přidati ku postavě své loket jeden?:)
A taky pojďte ke mně, já dám odpočinutí duším vaším...a další a další.
"Ale každá maminka a rodič má starost o svoje děti i svoje blízké. Proto se modlí."
Taky jde o to, jak se modlí. Jestliže budu pořád prosit, a přitom nebudu věřit, že se o mé blízké postará, jaká je v tom pak víra? Co je to za modlitbu? Když poznám Boží slova, tak jim přece můžu věřit. Naopak nevěřit Bohu je hřích, nemyslíš? A když pak ještě zkušeností s Bohem víra vzroste, je to o zfetování, nebo spíš o důvěře a vzájemném vztahu s Bohem? |
]
Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 14. říjen 2017 @ 21:04:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Trochu tě zlobím, Františku:) uznávám... tak se nezlob To ta tvoje melancholická zamyšlení ve mně nějak...bublají, či co... Víš, asi to na mě působí podobně, jako když se ve filmech objevuje postava Krista ztvárněná jako nějakého "mimoně" s očima obrácenýma v sloup, pronášejícího vznešené fráze ....zkrátka není v tom ten opravdový život, vždyť on byl muž , nebo líp - chlap, opravdový, moudrý, klidná síla s rozvahou, plně přítomný a vědomý si lidí kolem sebe, měl své učedníky rád, žil s nimi, a oni šli za ním přitahováni tou úžasnou osobností. A byla v nich radost, když byli s ním. A i když dnes tu není v těle, je možné zase žít tu radost, s ním..."..Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce. Toto jsem vám pověděl, aby má radost zůstala ve vás a aby vaše radost byla úplná." |
]
Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 15. říjen 2017 @ 08:39:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prožívat radost je moc důležité. A ještě větší radost je z
přítomnosti Ježíše mezi námi. V poslední době, a nejen nyní, se setkávám s jevem,
který mne rozlaďuje. Znám moc hodného člověka, který hledal Boha. VAC, kam chodil
a nechal se pokřtít, však jistil určité věci, které se mu nelíbily. Sám kazatel
nebyl moc poctivý. A stalo se, že ho oslovili jehovisté a on začal k nim
chodit. Zapadl tam dobře a stal se aktivním členem a byl i pokřtěn. Nyní ,
ačkoliv sám aspoň stokrát darovával krev,
vystupuje proti transfůzi. Nechápu ho. Mrzí mi to. Studuje Bibli v jehovistickém
překladu, a je tam šťastný. Jeho chování ohledně transfůze mi připadá právě
jako projev fanatismu. V Bibli nic o tom není. Přijal učení vedení své sekty. A
proto se strašně bojím všech forem fanatismu, kdy se zdánlivě vychází z Bible,
ale pak se tam přimísí něco zcela jiného a vyvodí pak absurdní závěry.
Měj se hezky |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 15. říjen 2017 @ 11:44:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, radost, o které jsem psala, byla slova Ježíšova z Janova evangelia. Když se podíváš na celou tu kapitolu, o čem a jak s učedníky Ježíš mluvil, pak je vidět o jakou radost jde. Jde zevnitř, z ducha, protože člověk , Ježíš a Bůh jsou v jednotě. Je to o napojení, o čerpání z Boha, mluvil o lidech jako ratolestech - ratolesti nežijí samy o sobě, jejich život jde z toho spojení s kmenem. Tato radost není pocit, je to hluboký pokoj založený na důvěře, víře, který je v člověku, a může být v něm díky tomu spojení. Lidé běžně znají radost jako pocit, který zažívají z duše - to mohou všichni, věřící i nevěřící cítit, prožívat, mají přece emoce - tedy až na nějaké choré jedince. Ti to znát nemusí, mohou to imitovat, ale nemusí, či spíš neumí to opravdu hluboce prožívat, vnímat tak, že tu radost procítí až ve změnách tělesných pocitů. Píšeš o člověku, který našel pocit štěstí. Ta jeho euforie pramenící z toho nalezení jehovistů a napojení na ně, je toho druhého druhu. Má radost z duše - prožívá štěstí díky lidem, jeho pocity jsou závislé na nich. Nejspíš vždy pro něj byli lidé natolik určující jeho reakce, že opustil nějakou církev, protože ho zklamali lidé. Chápu, že tě mrzí, že našel takovou sektu a mění se, přijímá jejich učení, ...Ty vidíš, že je to špatné, že jejich učení a evangelium nejsou v souladu. On zatím ne. Tam totiž funguje neskutečné vymývání mozků, brainwoshing. Ale nemusíš ztrácet naději, ten člověk může prohlédnout. Je mnoho takových, kteří od jehovistů odešli. Jednou jsem někde viděla statistiku - navzdory vytrvalému získávání nových členů se nijak významně počet aktivních členů nemění. Možná někteří zemřou, ale tolik ne:) Rozhodně jich odchází velmi mnoho, a proto počet členů je víceméně setrvalý, někdy i klesá... Ale něco pro toho člověka můžeš udělat už ted. Víš, tihle lidé hodně ztrácejí kontakty s lidmi, kteří nejsou členy sekty. Až jednou - dřív či později, v něm začnou hlodat pochybnosti, pokud je upřímný, tak začnou...tak aby měl k tobě důvěru a mohl za tebou přijít. Neodmítej ho jako člověka ani dnes, když je takový...fanatický, umanutý, slepý,...Měj ho rád, prosím a dej mu tu šanci. A svěř to všechno Bohu, on jeho srdce zná. Vytáhne ho z toho, pomůže, zachrání. A možná budeš i ty jedním z těch, kteří mu pomohou prohlédnout. Ale ne hádkami a přesvědčováním, to tvoje láska k němu a pravdě, skutečnému evangeliu mu může pomoci. Přeju hodně pokoje v Pánu:)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 15. říjen 2017 @ 14:50:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky moc za hezkou a potěšující odpověď. S tím člověkem se
stýkám a mám ho rád. Vím, že tam našel něco, jako je seberealizace. Cítí se tam
užitečný a chválí ho. Vždy se hezky obleče a cítí se tam proto dobře. Už i
veřejně čte texty a na službu odjíždí pravidelně do sousedních míst, kde chodí
ještě s jedním věřícím po domech a
besedují s lidmi. Tohle bych já
nedokázal a i by mi to připadalo takové násilné. Já věřím, že nejvíc mohu
zapůsobit tím, jak budu žít, jak jsem ochoten pomáhat, s lidmi promluvím a potěším. Když mají lidé nějaké trápení,
klidně při loučení řeknu, že se budu za jejich trápení modlit a některým i nevěřícím
je to i milé. Řeknou, když nám to pomůže, tak děkujeme. Je to sice ale málo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 15. říjen 2017 @ 18:38:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přečetl jsem si vaše hezké komentáře - díky Tobě Franto, i Milko. Pokud jde o sektářství, mám za to, že nejlepší obrana je skutečně osobní vztah s Bohem - pokud člověk hledá Boha skrze lidi, pak může narazit jak v církvi, tak v sektě. Bohužel nevím, jak toto předat někomu jinému. Problémem může být hřích, hříšný postoj - třeba touha po uznání, po přijetí jinými lidmi - třeba i na úkor upřímnosti vůči Písmu a Duchu Svatému. Neumím Ti poradit, Milka Ti to napsala moc hezky. Možná bych zkusil pátrat po kořenech hnutí Jehovistů, co kdo proč a s jakým cílem tuto sektu založil (je to prostě byznys). A taky jsou známé jejich předpovědi o konci světa, jež se opakovaně nevyplnily - přesto ani toto většině jehovistům oči neotevřelo. Ale asi bych to zkusil. Ukazovat na nesrovnalosti a falešná proroctví - ale zase opatrně, aby se Ti nezačal zcela vyhýbat. Trpělost, láska a vše co Ti psala Milka. Tranfúzi bych neřešil, horší když se bude více a více překrucovat a znehodnocovat jeho vztah ke Kristu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání = stav po celý život (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 15. říjen 2017 @ 19:09:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím nakolik znás jehovisty, wolleku, a jejich učení, ale právě ten vztah ke Kristu je u nich hodně mimo pravdu evangelia. Většina dnes žijících členů této sekty žije ve víře, že bude žít na zemi v pozemském ráji, že nemají ducha svatého, nejsou Kristovi bratři, při večeři Páně (té říkají Památná slavnost a mají ji jednou za rok) skoro nikdo nepřijme ani víno ani chléb. To můžou jen "pomazaní duchem" s nebeskou nadějí. Tolik ve zkratce k jejich učení:) Nevím, jak je na to Františkův známý, ale pokud tam tak vplul...tak nejspíš tohle všechno přijal. Až jednou narazí na nesrovnalosti, bude-li skutečně číst Bibli a bude upřímně hledat Boha a jeho pravdu, tak najde hodně informací o této sektě, historii, omylech, falešných proroctvích, organizaci a jejich nařízeních, vlivu na lidské životy,....Existují svědectví bývalých členů. Zatím je číst nemůže, to se totiž nesmí hovořit s těmi, co odešli nebo byli vyloučeni, ale až pro něj bude důležitější poznat pravdu víc než poslušnost organizaci, pak to všechno dohledá. Velice poučná je kniha bývalého člena nejužšího vedení, jmenuje se Krize svědomí, ten odhaluje pravdu o tom, jak je tato organizace řízená, jak vznikají pravidla, kterými jsou pak všichni nuceni se řídit. Ale teď, když je ten člověk ve fázi nadšení, by něco takového odmítl jako pomluvy. Jako útok satanův na jedinou pravou boží organizaci.
|
]
|
|
|
|