Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471330
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje
Vloženo Pátek, 08. říjen 2021 @ 10:58:57 CEST Vložil: Tomas

Ekumenismus poslal MilanH

Židovství historického Ježíše Krista  nezpochybňuje, to jen někteří extremisté nebo příliš velcí žárlivci, zřejmě bez patřičného rozhledu..

ŽIDOVSKÝ POHLED NA JEŽÍŠE KRISTA V POJETÍ GEZY VERMESE A JEHO MOŽNÝ VLIV NA ŽIDOVSKO-KŘESŤANSKÝ DIALOG 

https://theses.cz/id/m383uf/E._Goldstein_-_DP.pdf


prosím křesťanské horlivce všeho druhu aby hned "nezvraceli" (ano, je to racionalisticko- liberální dílo..) ale všimli si některých argumentů, jež de fakto  vyvracejí teze přednášené zde Votou  ..

Kdybych měl věřit Votovi nebo Gézovi .. - tak bych si typl, že přeci jen Géza má větší rozhled ..

Závěr: "hele Vota, nepřednášej nám tu o Judaismu a Křesťanství ale koukaj se dovzdělat.. nakonec mají to tu grátis"..  :-)

"Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 95 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 11. říjen 2021 @ 14:03:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<Židovství historického Ježíše Krista  nezpochybňuje, to jen někteří extremisté nebo příliš velcí žárlivci, zřejmě bez patřičného rozhledu..<<


A ten důkaz o tom, že židovství nezpochybňuje historicitu křesťanského Ješu, jste přinesl kde? Autor spisů o křesťanském Ješu toliko spekuluje, vytváří si sám možný historický obraz historicky nedoložené osobnosti.


A co se týče Talmudu, už jsem to tu tolikrát dokládal, že se křesťané sami střílejí do nohy, když o dobrých 100 let dříve žijícího Ješu, o kterém se v Talmudu píše, ztotožňují s tím křesťanským. Nicméně, je to zcela možné, že až za cca něco přes 100 let později vznikla vymyšlená a od skutečnosti značně překroucená legenda o tomto Ješu z Talmudu, kterou jeho učedníci a následovníci vytvořili :) Tomu bych se ani moc nebránil. Tohle kliďánko možné.


Kdo si zjistí, jakých fópa se křesťanská evangelia vzhledem k historii dopouštějí, a nejen - i v popisu událostí mezi sebou navzájem, tomu nebude ani divné, že jde o pouhopouhou konstrukci, která stvořila legendu :) 



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Úterý, 12. říjen 2021 @ 12:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že je naprosto zbytečné, abychom se zde zabývali pseudoproblémem, zda rabínský judaismus uznává/neuznává, zpochybňuje, či nezpochybňuje Pána Ježíše Krista. 

A to z toho důvodu, že rabínský judaismus nastoupivší po r. 70 je ve flagrantním rozporu se samotným SZ - o NZ vůbec nemluvě. To ovšem znamená, že rabínský judaismus je principiálně vadný. Prostě původní židovská bohoslužba obsažená v SZ, která byla definitivně ukončena v r. 70, což rozumný člověk, mající respekt k SZ musí nutně vzít na vědomí.

A protože je rabínský principiálně vadný, jsou vadná i všechna díla, z tohoto myšlenkového proudu vycházející - tedy např. i Talmud. 

My, následovníci Kristovi se musíme, zvláště v dnešní době, utíkat ke Kristu, naší jediné naději. 

Skutky apoštolů 4, 12 [biblenet.cz] V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“

Vytržení církve je blízko - a proto obraťme svou pozornost od jalových, nic neřešících úvah ke Kristu, který přemohl svět!!!

Jan 16, 33 [biblenet.cz] To jsem vám pověděl, abyste nalezli ve mně pokoj. Ve světě máte soužení. Ale vzchopte se, já jsem přemohl svět.“

NEJDE TU O KRISTA JAKO HISTORICKOU OSOBU - ALE O KRISTA, SPASITELE SVĚTA!!!

Kdo to nechápe (zvlášť v dnešní době), toho je mi upřímně líto . . .


redifon





Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 08:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
chtěl bych poprosit zde přítomné Rabanity aby toto vlákno nechápali jako "apologetiku synagogální Bohoslužby" ale prosté konstatování že z v článku uvedeného zdroje alespoň Ž(ž)idé  zabývající se historií s největší pravděpodobností Ježíše ha-Nocri prostě berou jako historickou postavu a ne jakýsi "pozdněkřesťanský konstrukt ukutý z některých veršů novožidovského rabanitského kompendia zvaného "Naučení"(?) - Talmud" (i v Talibanu byl jakýsi "Al Talmudí" tak to bude asi něco jako "učitel"?)

Jo a Rabanité - ráčej si přečíst onu diplomku ..  Ten Lapide Pinchas se také jeví jako zajímavá postava ..

Howgh.



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 19:47:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, křesťané!

Opravdu se divím tomu, že diskutujete s přítelem judaistou. Abychom se mohli s judaisty na něčem dohodnout, musela by mát diskuse nějaký společný bod. Jinak jde o mimoběžnou diskusi, která se zde provozuje už několik let. 



Zacharjáš 9, 9 [biblenet.cz] Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.
 
Matouš 21, 5 [biblenet.cz]‚ Povězte dceři siónské: Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku té, která je podrobena jhu.‘

Jan 12, 15 [biblenet.cz] ‚Neboj se, dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku.‘

Je dnes vůbec myslitelné, aby Mesiáš, tedy Král králů, přijel na oslátku??? Byl by v dnešní době vůbec jako Král přijat - anebo by byl vysmíván a poté zavřen do psychiatrické léčebny???

Je jasné, že doba, kdy mohl král vjet do Jeruzaléma na oslátku a vzbudit přitom nadšení davů, je už dávno pryč. 

Matouš 21, 8 [biblenet.cz] A mohutný zástup prostíral na cestu své pláště, jiní odsekávali ratolesti stromů a stlali je na cestu.

Marek 11, 8 [biblenet.cz] Mnozí rozprostřeli na cestu své pláště a jiní zelené ratolesti z polí.

Jan 12, 13 [biblenet.cz] Vzali palmové ratolesti, šli ho uvítat a volali: „Hosanna, požehnaný, jenž přichází ve jménu Hospodinově, král izraelský.“

Zjevení Janovo 17, 14 [biblenet.cz]  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní."

Zjevení Janovo 19, 16 [biblenet.cz]  Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů


Dále je tu tvrzení přítele judaisty, že král Šalomoun předzvěděl redukovanou bohoslužbu, tedy bohoslužbu odlišnou od ustanovení 3M. 16.

Byla použita pasáž 2 Par. 6; 17-40

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šelomouna pronesenou ve znovupostaveném chrámu, který existoval v letech -520/515 až +70. 

Ve zkratce:

a) Boha nemohou pojmout nebesa, natož dům, který vybudoval Šelomoun (v. 18)
b) prosba, aby Bůh má upřeny své oči na tento chrám ve dne i v noci (v. 20)
c) bude-li Izrael poražen, bude prosit Boha o smilování v tomto chrámu (v. 24)

Zajímavé jsou verše 36-40.

Ve zkratce:

Zhřeší-li Izrael a Bůh se na něj rozhněvá, vydá je Bůh nepříteli, který je odvede do své země a v této zemi se budou modlit k Bohu směrem ke své zemi, k městu, které Bůh vyvolil, a chrámu, který vybudoval Šalomoun, Bůh je vyslyší a odpustí jim. Tento oddíl končí prosbou, ať má Bůh oči otevřené a uši ochotné slyšet modlitbu na tomto místě, tj. v Šalomounově chrámu (v 40)

V tomto oddíle jde o případ, kdy zajatci deportovaní do cizích zemí, kde nemají svobodu pohybu a nemohou se vrátit, se tudíž nemohou modlit v Šalomounově chrámu. V tom případě Bůh připouští, aby se Židé modlili směrem ke své zemi, k Jeruzalému a ke svému chrámu. Zřejmě v mysli krále Šalomouna ožila vzpomínka na utrpení izraelského lidu v Babylóně. 

Dnes už Židé svobodu pohybu mají, mohou se vrátit do Izraele, nicméně Šalomounův chrám už nestojí, protože byl zničen římskou armádou v r. 70 n.l. Proto výše uvedené texty pro ně již neplatí.

Další texty o chrámu:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

2. Paralipomenon 7, 20 [biblenet.cz] vytrhnu vás ze své země, kterou jsem vám dal, a zavrhnu od své tváře tento dům, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno, a vydám jej za pořekadlo a předmět výsměchu mezi všemi národy.

2. Paralipomenon 7, 21 [biblenet.cz] Nad tímto domem, který byl nejvyšší ze všech , ustrne každý kolemjdoucí a řekne: ‚Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?

2. Paralipomenon 7, 22 [biblenet.cz] A bude se odpovídat: ‚Protože opustili Hospodina, Boha svých otců, který je vyvedl z egyptské země, a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně uvedl všechno toto zlo.‘“

Bůh tedy vyvolil chrám, aby tam NAVĚKY dlelo jeho jméno. 

1) Takže je tu otázka: jak může chrám. který je dílem lidským trvat na věky, aby tam prodlévalo Hospodinovo jméno? (7,16)

2) Jak je možné, že bude tento chrám zavržen a vydán posměchu?? (7,20)

Řešení má přesah do Nového Zákona - ve Starém Zákoně řešení neexistuje. 

I.) Spasitel je novým, věčným chrámem (7,16)

Jan 2, 19 [biblenet.cz] Ježíš jim odpověděl: „Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím.“

Jan 2, 20 [biblenet.cz] Tu řekli Židé: „Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?“

Jan 2, 21 [biblenet.cz] On však mluvil o chrámu svého těla.

II. Chrám musí býti zavržen (7, 20)

Lukáš 17, 25 [biblenet.cz] Ale nejprve musí mnoho trpět a být zavržen od tohoto pokolení.


III. Chrám musí býti posmíván (7, 20)

Matouš 9, 24 [biblenet.cz] řekl: „Jděte odtud! Ta dívka neumřela, ale spí.“ Oni se mu posmívali.

Marek 15, 31 [biblenet.cz] Podobně se mu mezi sebou posmívali velekněží spolu se zákoníky. Říkali: „Jiné zachránil, sám sebe zachránit nemůže.

Dále viz: 
Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [notabene.granosalis.cz]


Tak to jen velmi stručně k problému chrámu, Téma je to na knihu, ale dnes musí postačit i toto.

A pokud jde o Oz. 14,3, jen stručně:

Jde o prorokovu výzvu k návratu k Hospodinu, která byla vyslovena ještě před pádem Samaří v r. -722. "Samaří ponese svou vinu" sdělení je v budoucím čase!

Teď bych se vrátil na úvod, kde přítel judaista na křesťanském serveru šermuje hebrejskými termíny, jimž zde na křesťanském serveru nikdo nerozumí, ani rozumět nechce. Z mnoha vybírám velmi frekventovaný výraz, jímž nás přítel judaista častuje, totiž "avoda zara". 

Co je avoda zara? 

V rámci judaismu je modloslužba označována jako avoda zara (עֲבוֹדָה זָרָה) – doslova „služba cizí“ či „nevěrná“. Za avoda zara je považována jakákoli služba cizím bohům.


Jestliže nás přítel judaista pokládá za modláře a pohrdá námi, pak nechápu dvě věci:

1) Proč na křesťanský server vůbec vnikl
2) Proč se vůči němu někdo z křesťanské obce důrazně nevymezil

O motivaci jednání přítele judaisty si myslím toto:

Odpadl od Krista k judaismu, což je nesporné. 
Překopíruji: 








 








Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Pondělí, 18. říjen 2021 @ 15:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj první komentář se vůbec nepovedl. Můj druhý komentář v dalším přiblížení vypadá takto:

Přátelé, křesťané!

Opravdu se divím tomu, že diskutujete s přítelem judaistou. Abychom se mohli s judaisty na něčem dohodnout, musela by mít diskuse nějaký společný bod. Jinak jde o mimoběžnou diskusi, která se zde provozuje už několik let. 



Zacharjáš 9, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.
 
Matouš 21, 5 [biblenet.cz] [biblenet.cz]‚ Povězte dceři siónské: Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku té, která je podrobena jhu.‘

Jan 12, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] ‚Neboj se, dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku.‘

Je dnes vůbec myslitelné, aby Mesiáš, tedy Král králů, přijel na oslátku??? Byl by v dnešní době vůbec jako Král přijat - anebo by byl vysmíván a poté zavřen do psychiatrické léčebny???

Je jasné, že doba, kdy mohl král vjet do Jeruzaléma na oslátku a vzbudit přitom nadšení davů, je už dávno pryč. 

Matouš 21, 8 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A mohutný zástup prostíral na cestu své pláště, jiní odsekávali ratolesti stromů a stlali je na cestu.

Marek 11, 8 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Mnozí rozprostřeli na cestu své pláště a jiní zelené ratolesti z polí.

Jan 12, 13 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Vzali palmové ratolesti, šli ho uvítat a volali: „Hosanna, požehnaný, jenž přichází ve jménu Hospodinově, král izraelský.“

Zjevení Janovo 17, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní."

Zjevení Janovo 19, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů


Dále je tu tvrzení přítele judaisty, že král Šalomoun předzvěděl redukovanou bohoslužbu, tedy bohoslužbu odlišnou od ustanovení 3M. 16.

Byla použita pasáž 2 Par. 6; 17-40

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šelomouna pronesenou ve znovupostaveném chrámu, který existoval v letech -520/515 až +70. 

Ve zkratce:

a) Boha nemohou pojmout nebesa, natož dům, který vybudoval Šelomoun (v. 18)
b) prosba, aby Bůh má upřeny své oči na tento chrám ve dne i v noci (v. 20)
c) bude-li Izrael poražen, bude prosit Boha o smilování v tomto chrámu (v. 24)

Zajímavé jsou verše 36-40.

Ve zkratce:

Zhřeší-li Izrael a Bůh se na něj rozhněvá, vydá je Bůh nepříteli, který je odvede do své země a v této zemi se budou modlit k Bohu směrem ke své zemi, k městu, které Bůh vyvolil, a chrámu, který vybudoval Šalomoun, Bůh je vyslyší a odpustí jim. Tento oddíl končí prosbou, ať má Bůh oči otevřené a uši ochotné slyšet modlitbu na tomto místě, tj. v Šalomounově chrámu (v 40)

V tomto oddíle jde o případ, kdy zajatci deportovaní do cizích zemí, kde nemají svobodu pohybu a nemohou se vrátit, se tudíž nemohou modlit v Šalomounově chrámu. V tom případě Bůh připouští, aby se Židé modlili směrem ke své zemi, k Jeruzalému a ke svému chrámu. Zde zřejmě král Šalomoun předvídá zkázu Samaří, nicméně jeho proroctví se vztahuje jen k tomuto chrámu, který byl zničen v r. -587/586 babylónskou armádou. 

Další texty o chrámu:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

2. Paralipomenon 7, 20 [biblenet.cz] [biblenet.cz] vytrhnu vás ze své země, kterou jsem vám dal, a zavrhnu od své tváře tento dům, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno, a vydám jej za pořekadlo a předmět výsměchu mezi všemi národy.

2. Paralipomenon 7, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nad tímto domem, který byl nejvyšší ze všech , ustrne každý kolemjdoucí a řekne: ‚Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?

2. Paralipomenon 7, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A bude se odpovídat: ‚Protože opustili Hospodina, Boha svých otců, který je vyvedl z egyptské země, a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně uvedl všechno toto zlo.‘“

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šalomouna pronesenou v chrámu, který existoval v letech -970/931 až -587/586.

Nicméně Bůh vyvolil chrám, aby tam NAVĚKY dlelo jeho jméno. 

Vznikla tedy je otázka: Jak může chrám. který je dílem lidským, tedy je z principu dočasný,  trvat na věky, aby tam prodlévalo Hospodinovo jméno? (2Par. 7,16)

Jak je vůbec možné, aby chrám, určený k tomu, aby v něm navěky dlelo Hospodinovo jméno, byl zavržen??? (2Par. 7,20)

Chrám i bohoslužba pokračovala i po zničení Šalomounova chrámu v r. -586, jenže v jiné formě.

Bohoslužba jako ustanovení věčné, definovaná v (3M. 16), resp. (3M. 16,34), přece nemohla zaniknout se zničením Šalomounova chrámu!!!

Výchozí situace

-existovali ještě proroci
-existoval i velekněz

Víme, že s první skupinou Židů, kteří se do Jeruzaléma pod Zerubábelem vrátili, byl i velekněz Jéšua. Lze mít za to, že i v babylónském zajetí (i když o tom Písmo dle mého zjištění, nic nepraví), byla konána bohoslužba, kterou vysluhoval již zmíněný velekněz, bohoslužba prostinká, jako na poušti, když Izrael vycházel z Egypta. 

Kontinuita věčné bohoslužby musí být zachována!

Ezdráš 2, 2 [biblenet.cz] Přišli se Zerubábelem, Jéšuou, Nechemjášem, Serajášem, Reelajášem, Mordokajem, Bilšánem, Misparem, Bigvajem, Rechúmem a Baanou. Soupis mužů izraelského lidu:

Ezdráš 3, 2 [biblenet.cz] Jéšua, syn Jósadakův, s bratry kněžími a Zerubábel, syn Šealtíelův, se svými bratry začali budovat oltář Bohu Izraele, aby na něm mohli obětovat zápalné oběti, jak je předepsáno v zákoně Mojžíše, muže Božího.

Ezdráš 3, 3 [biblenet.cz] Zřídili oltář na jeho původních základech, neboť žili ve strachu z národů zemí, a obětovali na něm zápalné oběti Hospodinu, zápaly jitřní a večerní.

Ezdráš 5, 2 [biblenet.cz] Tu se vzchopili Zerubábel, syn Šealtíelův, a Jéšua, syn Jósadakův, a začali budovat Boží dům v Jeruzalémě. A ti Boží proroci při nich stáli a posilovali je.

Ageus 1, 12 [biblenet.cz] Tehdy Zerubábel, syn Šealtíelův, a velekněz Jóšua, syn Jósadakův, i celý pozůstatek lidu uposlechli hlasu Hospodina, svého Boha, a slov proroka Agea, protože ho poslal Hospodin, jejich Bůh, a lid se začal bát Hospodina.

Ageus 2, 4 [biblenet.cz] Buď rozhodný, Zerubábeli, je výrok Hospodinův, buď rozhodný, veleknězi Jóšuo, synu Jósadakův, buď rozhodný, všechen lide země, je výrok Hospodinův. Dejte se do díla, neboť jsem s vámi, je výrok Hospodina zástupů,

Důležitý je text (Ezd. 3,3). Židé zřídili oltář na původních základech, proto byla zachována duchovní kontinuita. Původní chrám byl tedy zničen, ale na jeho místě nebyl postaven svatostánek cizího náboženství.

Tato situace byla jedinečná a nebude se již nikdy opakovat. Původní místo tedy nebylo znesvěceno cizím náboženstvím, Ale dnes na tomto místě stojí islámská svatyně, zvaná Skalní dóm. Tím dal Hospodin zřetelně najevo, že původní židovská bohoslužba definitivně skončila. 

Spasitel je tím věčným Chrámem, vrcholem, k němuž oba pozemské chrámy, tedy Šalomounův i Zerubábelův odkazovaly. 

Jen v takovém chrámu může navěky dlít Hospodinovo jméno:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

I.) Spasitel je novým, věčným chrámem (2Par. 7,16)

Jan 2, 19 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ježíš jim odpověděl: „Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím.“

Jan 2, 20 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tu řekli Židé: „Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?“

Jan 2, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz] On však mluvil o chrámu svého těla.

II. Chrám musí býti zavržen (2Par. 7, 20)

Lukáš 17, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ale nejprve musí mnoho trpět a být zavržen od tohoto pokolení.


III. Chrám musí býti posmíván (2Par. 7, 20)

Matouš 9, 24 [biblenet.cz] [biblenet.cz] řekl: „Jděte odtud! Ta dívka neumřela, ale spí.“ Oni se mu posmívali.

Marek 15, 31 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Podobně se mu mezi sebou posmívali velekněží spolu se zákoníky. Říkali: „Jiné zachránil, sám sebe zachránit nemůže.

Situaci po zničení Zerubábelova chrámu v r. +70, popisuje druhý link níže.

Písmo nás informuje i o tom, že bude postaven třetí chrám, navzdory tomu, že židovská bohoslužba již byla definitivně ukončena. 

Antikrist přeruší obnovenou bohoslužbu třetím chrámu

Dn. 9,27

27 [biblenet.cz] Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí.“


V tomto chrámu se Antikrist prohlásí za Boha 

2Tes. 2; 1-4

1 [biblenet.cz] Pokud jde o příchod Pána Ježíše, kolem něhož budeme shromážděni, prosíme vás, bratří,

2 [biblenet.cz] abyste se nedali snadno vyvést z rovnováhy nebo vylekat nějakým projevem ducha nebo řečí či listem, domněle pocházejícím od nás, jako by den Páně měl už nastat.

3 [biblenet.cz] Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení.

4 [biblenet.cz] Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha.

Tento rouhavý čin bude mít děsivé následky: 

a) zemětřesení v Jeruzalémě a zničení třetího chrámu
b) nastolení celosvětového teroru


a) Mt. 24; 15-18

15 [biblenet.cz] Když pak uvidíte ‚znesvěcující ohavnost‘, o níž je řeč u proroka Daniela, jak stojí na místě svatém – kdo čteš, rozuměj –

16 [biblenet.cz] tehdy ti, kdo jsou v Judsku, ať uprchnou do hor;

17 [biblenet.cz] kdo je na střeše, ať nesestupuje, aby si něco vzal z domu;

18 [biblenet.cz] a kdo je na poli, ať se nevrací, aby si vzal plášť.

Zj. 11,13

13 [biblenet.cz] V tu hodinu nastalo veliké zemětřesení, desetina toho města se zřítila a v zemětřesení zahynulo sedm tisíc lidí. Ostatních se zmocnil strach a vzdali čest Bohu na nebesích.

PŮJDE O ČAS!!!

b) Mt. 24;21,22

21 [biblenet.cz] Neboť tehdy nastane hrozné soužení, jaké nebylo od počátku světa až do nynějška a nikdy již nebude.

22 [biblenet.cz] A kdyby nebyly ty dny zkráceny, nebyl by spasen žádný člověk; ale kvůli vyvoleným budou ty dny zkráceny.

PODOBENSTVÍ O FÍKOVNÍKU [www.notabene.granosalis.cz]

*   *   *
Celý Starý Zákon směřuje ke Kristu; proto je ve Starém Zákoně mnoho odkazů na Krista, Spasitele světa. Zbývá jen dvojí: tyto odkazy VIDĚT, a podle nich se ZAŘÍDIT. 

Přátelé,
dnes je již jasné, že těmto událostem jsme nebezpečně blízko! Nenechme nadarmo uplynout dobu milosti!

redifon

























Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Pondělí, 18. říjen 2021 @ 21:41:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanští přátelé,

já jsem se s judaistickým přítelem Votou navždy rozloučil. Měl jsem tedy za to, že na mé příspěvky již nebude reagovat. Obracel jsem se v mém posledním komentáři na své křesťanské přátele. Konstatoval jsem mnohokrát, aby to bylo jak říkal s oblibou ředitel našeho ústavu "jó jasný", že křesťanství je s judaismem neslučitelné, už z toho důvodu, že judaisté dodnes zůstávají na pozici nepřátel Spasitelových, tedy těch, kteří chtěli Spasitele zabít - což se jim nakonec podařilo. 

Tím ovšem Židé i všichni ti, kteří jejich víru přijmou, přivolali prokletí Hospodinovo na sebe i na své děti, prokletí, kterého je zbaví Spasitel až při svém druhém příchodu na tento svět v moci a síle. 

Pak budou Židé podle proroka Zachariáše plakat nad tím, kterého bodli a budou nad ním naříkat jako nad smrtí jednorozeného - což ovšem znamená. že se vina Židů přenáší z pokolení na pokolení, přesně  dle evangelia svatého Matouše. 

Protože pan Vota, kterého již nemohu nazývat svým přítelem, neustále reaguje na mé příspěvky, které mu nejsou určeny, musím konstatovat, že v jeho případě se už jedná o DÉMONICKOU POSEDLOST, což nutně znamená, že  tento člověk již směřuje neodvratně do pekel. Prostě už nemá svobodu přestat. Je zaživa mrtev.

A on ví, že už je navěky zavržen, a proto se snaží jako strhnout lidi do záhuby, stejně jako  Kníže věku tohoto,  vládce tohoto světa, který je již je odsouzen . . . (J. 16,11)

Z těchto důvodů, již nemohu žádnému křesťanu doporučit, aby s panem Votou komunikoval. To, co on zde hlásá, je nesmírně "lepivé" a mohlo by i upřímného křesťana strhnout do záhuby. 

A na úplný závěr ocituji slova apoštola Pavla: 

Gal. 1,8 

Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!

redifon






Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 20. říjen 2021 @ 08:59:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh se sklání k člověku:

Lukáš 19
  • [biblenet.cz]Když už byl blízko a uzřel město, dal se nad ním do pláče
  • 42 [biblenet.cz]a řekl: „Kdybys poznalo v tento den i ty, co vede k pokoji! Avšak je to skryto tvým očím.
  • 43 [biblenet.cz]Přijdou na tebe dny, kdy tvoji nepřátelé postaví kolem tebe val, obklíčí tě a sevřou ze všech stran.
  • 44 [biblenet.cz]Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil.“




Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 20. říjen 2021 @ 19:12:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm... tak mě ta Votova skepse k Josefovi začíná být jasná..

Flavius Iosephus
https://cs.wikipedia.org/wiki/Flavius_Iosephus

cituji:
Rabínská literatura Josefa za jeho kolaboraci s Římany přešla hrobovým mlčením. 


prostě "notičky z Bruselu" ...  :-)

aby to bylo fér, tak dokončím citát:
Ani mezi antickými autory se mu nedostalo ohlasu. Jeho děl si cenili církevní otcové, pozdější opisovači do nich ale pravděpodobně vsunuli i chtěné dodatky potvrzující novozákonní výklad o prvotním palestinském povstání.[1] Až do 18. století proto Josef patřil k nejčtenějším antickým spisovatelům. Teprve analýzy badatelů 19. století vedly ke kritickému náhledu na jeho dílo, což zpočátku vedlo k přehnanému skepticizmu.

jo jo, nic se nemá přehánět, ani skepticizmus!



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 21. říjen 2021 @ 13:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak podle tohodle byla vlastně Septuaginta perfektní překlad ...
https://www.ou.org/holidays/translation-seventy/

To že se ji "zmocnili národy jako zbraně" je už přece věc jiná ..
Navíc Geza naznačuje, ž dle svitků v Kumránu to vypadá tak, že 72 překladatelů vycházelo z předlohy starší než "standard Hebrew" pochrámové éry ..



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 21. říjen 2021 @ 20:28:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je něco ke starci Simeonovi z pravoslavných luhů a hájů ..


Simeon
Svátek je vzpomínkou na událost popsanou v Bibli evangelistou Lukášem. Přesv. Bohorodice s Josefem Pěstounem přinášejí malého Ježíše do jeruzalémského chrámu, aby splnili příkazy Mojžíšova zákona. Kniha Leviticus (12. kapitola) stanovuje, kdo, kdy a jak má obětovat a konkrétně pro chudé je pro tento případ stanovena právě oběť dvou hrdliček či holoubátek. Jedno zvířátko bylo k obětování za novorozence, druhé pak k očištění rodičky. Odehrávají se tu vlastně tři události. Podle Zákona je každý prvorozenec zasvěcen (čili patří) Bohu a musí být tedy vykoupen. Panna Marie má obětí v chrámu ukončit své čtyřicetidenní očišťování po porodu (čtyřicetidenní poporodní očišťování, kdy rodička nemůže vstupovat do chrámu, se děje v pravoslavné církvi dodnes). V chrámě se setkávají se Simeonem a prorokyní Annou, kteří v Ježíšovi svým duchovním zřením poznávají zaslíbeného a očekávaného Mesiáše. Tyto tři události: vykoupení Ježíše, Mariino očišťování a setkání Simeona s Mesiášem, jsou podkladem tří různých druhů názvů, pod kterými byl svátek v církvi slaven (o nich více níže).

Podle posvátné Tradice byl starec Simeon jedním z dvaasedmdesáti učenců, kteří tři století před Narozením Kristovým překládali knihy Písma Svatého z hebrejského jazyka do řečtiny, což byl obecný jazyk tehdejší ekumeny - čili římského světa.

Jednalo se o tzv. "Septuagintu" (čili překlad sedmdesáti; označuje se dnes běžně zkratkou LXX), který vznikal v Alexandrii přibližně ve 3. století před Kristem. Král Ptolemaios II. Filadelfos dal někdy ve 3. století př. n. l. za úkol 72 židovským mudrcům přeložit Tóru pro potřeby alexandrijské knihovny. Překlad byl určen Židům, žijícím mimo Palestinu, kteří měli problémy rozumět tehdy již v běžném styku nepoužívanému hebrejskému jazyku. Tento překlad převzala do svého používání prvokřesťanská církev. Naprostá většina starozákonních citací uváděných v knihách Nového zákona je právě z překladu LXX; proto tento překlad - autorizovaný svatými apoštoly - dodnes užívá pravoslavná církev a je východiskem pro pravoslavné překlady Starého zákona do jiných jazyků (zvláště to platí pro texty žalmů).
Evangelista Lukáš píše, že starci Simeonovi bylo "Duchem svatým předpovězeno, že neuzří smrti dokud nespatří Hospodinova Mesiáše". Na tuto Lukášovu informaci hledíme z perspektivy svědectví církevních Otců: Když mudrc Simeon překládal text knihy proroka Izaiáše, jež mu byl přidělen, dostal se až k verši: "Hle, Panna počne a porodí syna a dá mu jméno Emanuel" (Iz 7, 14), napadlo ho, že je to asi nějaká chyba v textu, protože panna přece nemůže rodit, a proto váhal a chtěl slovo "panna" nahradit slovem "žena". A tehdy ho Duch Svatý napomenul, aby věřil, co je v Písmu psáno, a nic neměnil; zároveň mu oznámil to, co uvádí evangelista Lukáš, čili že "neuzří smrti, dokud nespatří Hospodinova Mesiáše - Krista Páně".

Lukášovo evangelium pokračuje dalším popisem událostí, jež propojují život Simeonův s přinesením dítěte Ježíše jeho rodiči (viz Luk 2, 27), aby splnili, co o dítěti předpisoval Zákon. Tehdy Simeon veden Duchem Svatým přišel do chrámu, aby se zde setkal s Marií a dítětem Ježíšem. Když přicházeli, byl Simeon už v chrámu, přistoupil k nim, vzal s chvěním čtyřicetidenní dítě na lokte a celým svým srdcem pocítil, že toto jemné tělíčko není jen obyčejné nemluvňátko, ale je to samotný Ten, kdo je smyslem jeho života a kdo je Spasitelem světa - sám Bůh. A chválil tehdy Boha, pronášeje chvalozpěv:

Nyní propouštíš služebníka svého, Pane, podle slova svého, v pokoji. Neboť viděly oči mé spasení tvé, kteréž jsi připravil před obličejem všech lidí, světlo ku zjevení pohanům, a slávu lidu tvého Izraelského. (Luk 29-30)

Proživ 360 let, dočkal se Simeon naplnění toho, co mu bylo kdysi zvěstováno. Tak se naplnilo proroctví o narození z Panny dané skrze proroka Izaiáše i to, co určil Duch Svatý Simeonovi nad překladem Bible v Alexandrii. Tuto pozoruhodnou událost si připomíná podnes celá Církev.

Simeonův chvalozpěv: "Nyní propouštíš, Pane..." je vlastně uzavřením nejen Simeonova života ale celé starozákonní epochy lidských dějin. Dodnes je v pravoslavné církvi zpíván (či v Řecku: recitován) v závěru každé večerní bohoslužby (jejíž symbolický rámec má svým způsobem starozákonní charakter).

http://www.ambon.or.cz/ambon.pl?from=608&type=form+intro+nocal&visible=3




Stránka vygenerována za: 0.82 sekundy