poslal gregorios777
Nezměrná pýcha, arogance a vzpoura se staví proti přikázání Pána.
Uvádím zde pasáž z knihy Luboše Pavla Křesiny – Charismata
(str. 376-378). Uvědomte si, že čím větší odpor to ve vás
vzbudí, tím dále jste od Pánových jasných příkazů.
„Jedním z
předpokladů pořádku ve sboru je tichá účast žen při
pobožnostech a jejich celková podřízenost. Nechť ženy ve
sborech mlčí, neboť jim není dovoleno mluvit, ať jsou však
podřízené, jak i Zákon praví (1Kor 14,34)…
Verš 34 neodporuje
1Kor 11,5 (pozn. Greg – o modlitbách a prorokování žen), Pokyny
v první polovině 11.kap. Jsou všeobecného rázu. Není tam zmínka
o shromáždění Církve. Zřejmě je to spojeno s takovými
příležitostmi jako Tit 2,4 , kde zřejmě šlo o sejití žen k
modlitbám. Při těchto příležitostech starší ženy poskytovaly
pokyny a rady mladším ženám. Také 1Tim 2,11-14 je v plném
souladu s 1Kor 14,34. Ti, kdo v pýše a v duchu vzpoury se
odvolávají na to, že šlo o Korintský zvyk nebo o „Pavlův
názor“ nebo o dočasné zřízení s ohledem na tehdejší
„kulturní prostředí“ apod., vůbec neví, o čem mluví!
V 1Kor 14,34 se Pavel odvolává na Zákon. V 1Tim 2,11-14
Pavel argumentuje s pořadím stvoření a s pádem! Žena
se stala příčinou přestoupení! Co se na těchto skutečnostech
změnilo během tisíciletí? Z těchto skutečností Bůh odvodil
trvalé důsledky pro lidstvo! Z toho není úniku. Proto Pavel užívá
tyto odvěké, neměnné a trvající skutečnosti za základ pro své
autoritativní apoštolské pokyny! …
Ve v. 14 nejde o zákaz povídání nebo bavení se mezi ženami,
kterým by vyrušovaly během shromáždění. Slovo lalein –
mluviti, nedovoluje význam povídání nebo bavení se jak ve 14.
kap. (14, 2.6.11.19.29), tak na všech jiných místech. Právě tak
slova „ať mlčí“ neznamenala
„přestat povídat“ nebo „přestat se bavit“, ale zdržet
se veřejných výroků a služby Božím Slovem. Vždyť tentýž
příkaz je dán muži, který by chtěl mluvit jazykem bez
přítomnosti vykladače (14,28).
Tento příkaz také není výtvorem starého, zatrpklého mládence
Pavla,neboť kromě jeho odvolání na Zákon (Gn 3,16), apoštol
dále zdůrazňuje, že všechna předešlá nařízení a pokyny
jsou
(plurál) přikázáním
(singulár) Páně
(14,37)!
Konečně důkazem, že tyto příkazy se netýkaly pouze sboru v
Korintu je, že ve verších 33. a 34. Pavel mluví o sborech v
množném čísle. Také musí být brán zřetel na oslovení,
kterým je tato epištola uvedena: „Církvi
Boží,která je v Korintu… spolu se všemi,
kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista na každém
místě jejich i našem.“
(1,2).
Ap. Pavel uvedl teologické důvody
pro zákaz jakékoli hlasité účasti žen při shromáždění
sboru a pro příkaz
jejich podřízeného postavení. Dnes vidíme, že ve sborech je
konáno bez skutečného poznání Písem, bez soudnosti a
rozumnosti, bez ohledu na apoštolské příkazy. Neslouží to ani k
Boží poctě ani k budování církve, protože
vše je konáno proti jasným příkazům samotného Pána
(1Kor14,37).
V závěrečných verších 14. kap.
Pavel nenechává nikoho na pochybách, že uplatňuje autoritu
apoštola svého Pána, Ježíše Krista. Ovšem věřící ve sboru
v Korintu, vytvořili podmínky a jednali s s takovou arogancí,
jakoby opravdu od nich vyšlo Boží Slovo, nebo
jen k nim samotným přišlo!...
...Pozoruhodné je, že
nejautoritativnější slova apoštol pronesl právě po tom, co
projednal postavení žen v církvi. Co by dnes tento apoštol musel
prohlásit lidem, kteří s ostudnou arogancí zavrhují uvedené
směrnice ohledně žen v církvi, když je ordinují na farářky a
kazatelky, dokonce i biskupky a své počínání omlouvají,
tak jakoby „od nich vyšlo Boží Slovo“, jako by oni byli
trezory Boží pravdy?
Co se Boží pravdy týká,
apoštol je nesmlouvavý.
Každý duchovně smýšlející křesťan pozná, že co Pavel
napsal, „jsou přikázání Páně“. Nikdo
si nemůže beztrestně dovolit přizpůsobovat Boží pravdu svým
choutkám, libůstkám, místní situaci nebo ji „sladit se
soudobou kulturou.“!
Čelíme tu jednotné, nezměnitelné
a svrchované Boží autoritě. Jeho přikázání je nevyhnutelné a
pro nás závazné, jako byl Zákon pro Izraele!"