|
Právě je 219 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124974766 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Aktuality: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství)
Vloženo Pondělí, 27. listopad 2023 @ 22:23:25 CET Vložil: Tomas |
poslal brusle7 Na den 27.11.2023 je vyhlášena stávka, zejména ve školství. Oč jde v této stávce učitelům, vychovatelům, účetním, kuchařkám, uklízečkám, připojujícím se rodičům dětí, studentům, ostatním? Jaký chce naše společnost vlastně další směr školství? Shodneme se na něm i s ministrem školství p. Bekem, nebo je třeba stávkovat?
Asi shrnu tuto tématiku do několika bodů, na které i já sama hledám odpovědi:
1/ Jak chceme investovat do kvalitní výuky dalších generací? Do přípravy budoucích učitelů a dalších pracovníků ve školství? Chceme investici i v tom smyslu, aby měl učitel prostor i pro individuální /či dělenou/ výuku některých žáků včetně inkluze u zdravotně či sociálně znevýhodněných žáků s jejich integrací v systému, nebo chceme učitele s přeplněnými třídami a s minimálním prostorem i pro individuální práci s dětmi, tj. učitele "robota" pro veliké skupiny s výrazným omezením jeho práce s individuálními potřebami jednotlivých žáků? (V rámci jeho běžné pracovní doby a v rámci prevence syndromu vyhoření z případného nadměrného vyčerpání, pokud bude přetížený?)
2/ Chceme ve školách uklízečky, kuchařky, školníky a další nepedagogické pracovníky, nebo si mají po sobě uklízet děti samy (nebo u nejmenších dětí jejich maminky)? A chceme nebo nechceme ve školách kuchařky (řádně zaplacené za jejich mimořádně náročnou práci), nebo budeme dětem dávat do školy námi připravené studené obědy (nebo peníze na obědy) jako v dobách před 100 lety? (A peníze - nikoliv třeba 30-40 Kč za teplý školní oběd i s polévkou a s nápojem a s přítomným pedagogickým dohledem, jako za školní obědy, ale minimálně za 150-200 Kč za oběd ve veřejných jídelnách a bez dohledu, kde jsou kuchařky zpravidla lépe zaplacené?)... A budou tatínkové chodit do školy pravidelně dělat údržbářské práce místo školníků a dalších pracovníků, nebo si raději připlatí z daní i na školníka?
V naší škole 27.11.2023 stávkují zatím jen kuchařky a uklízečky. Jeden den si zkusí žáci i zaměstnanci školy vyučování bez těchto služeb, kterých si jinak nikdo moc neváží, protože jsou velmi levné (dotované) a automatické - a žáky jsou spíše kritizované než vážené (i když naše kuchařky vaří opravdu výborně). A úklidy? Žáci vlastně budou mít ten jeden den radost, že je uklízečky nebudou napomínat ohledně přezouvání - a minimálně dvojnásobnou špínu prozatím uklidí bez odměny druhý den (protože den stávky nebudou mít zaplacený) , než úklidy i v listopadových "čvachtanicích" možná v budoucnu převezmou po svých (přezutých i nepřezutých) dětech maminky?
Jaké chceme mít školství a fungování škol? Moderní, nebo návrat do minulosti , kdy se žáci učili ve spojovaných třídách najednou více ročníků, nosili si do školy namazané chleby se sádlem na celý den a vyhládlí se po odpoledním návratu domů těšili na teplou polévku a pozdní teplé obědy od maminek?
Těším se na Vaše názory. (Článek napsán a odeslán v sobou 25.11.2023.)
Brusle7
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 01:30:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kvůli pošahané inkluzi je ve školách spousta asistentů. Tito asistenti odebírají z resortu školství peníze. Zrušit inkluzi, vrátit to zpátky, jak to bylo v 90. letech nebo počátkem milénia. Asistenty propustit. Rázem budou peníze, které základní škola může použít na dělenou výuku pro cizí jazyk. Asistenti je odsávají prostředky. Inkluze je finančně nákladná, neefektivní, nesmyslná. Je to jen ideologie.
Co se týká jídelen a obědů, tak kdyby to záleželo na mě, oddělím to od školství a učitelů. Učitel by měl učit, ne rozlívat v jídelně dětem polívku do talířů. To je mrhání vysokoškoláky. Kvůli tomu snad člověk nestuduje VŠ, aby dělal dozor v jídelně a rozlíval polívky. To zvládne nějaká pomocná sila. Nejlépe, kdyby si děcka po ukončení vyučování přebrala jiná organizace, která si tam bude dělat stravování a zodpovídat si za to. Se sborovnou to ale nemá mít nic společného.
Jinak moje návrhy ke školství jsem tu psal pod jiným článkem.
Co se týká stávky, tak pokud stávkují voliči pětikolky, tak tomu říkám bizár. Proti čemu stávkují? Proti své volbě. Tak to ukazuje na úpadek učitelů. Čím dál více učitelů z mladší generace jsou progresivisti. Progresivismus je smrt rozumu.
Brusle napasla článek, který jsem ovšem nepochopil, kam směřuje. Nechápu její koncepci. |
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 28. listopad 2023 @ 09:12:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak může být moderní školství,
když se společně učí děti nadané se zaostalými a s dětmi se speciálními
potřebami? To je takový nesmysl, který si vymysleli v Bruselu a pak to
chtěli asi rodiče některých dětí. Něco jiného je mít ve třídě žáka s pohybovými
vadami. Takový žák nevyrušuje. Vždy se takoví mentálně postižení vyučovali ve
zvláštních školách a tam jsem i rád učil. I malí Romové se dali zvládnout,
aspoň dříve. Platy kuchařek jsou podobně nižší i v sociálních zařízeních a v nemocnicích, kde plat trochu zvýší příplatky za soboty, neděla a svátky. Navíc jsou děti rozmlsané a protivné.
Neví, co by jedly. Na Západě jsou školní jídelny výjimkou. Děti musí
z domova dostávat balíčky anebo mít dvě hodiny volno na oběd domů. Školní
jídelny byly za totality vymoženost, kterou dnes někteří kritizují. Mně tam
vždy chutnalo. Vybavenost škol je dost dobrá, ale problém je v kázni a
nerespektování autorit. Pokud jde o pomůcky, když jsem si vybavoval kabinet,
zhrozil jsem se z cen za pomůcky. Na tom si někdo mastil kapsu. Stejně tak
internet do škol byl předražený a stál miliardy. Na co potřebujeme plno
nesmyslných středních škol, když nám chybí vzdělaní učni. Podporovat by se mělo
učňovské školství a umožnit ten schopným pak maturitu a případné další studium.
Měli jsme dobré školství a naší
studenti patřili k nejlepším. Vlivem hnusného Bruselu jsme si vše zničili.
A k čemu je ve škole známka z chování? Venku může páchat i trestnou činnost
a pokud ve škole učitele někam nepošle či nešikanuje, má za jedna. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 10:02:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemám nic proti hromadnému stravování. Jenom jsem psal, že bych to oddělil od práce učitelů. Mladý kluk má nějaké ambice. Když studuje práva a nastoupí jako právník nebo koncipient nebo u nějakého soudu, tak zpočátku taky dělá tu méně kvalifikovanou práci. I takový mladý doktor musí poslouchat ty starší a nedělá zpočátku tu nejzodpovědnější práci. Ale pak časem postoupí a nikdo ho neponižuje.
U učitelů to beru jako ponižování. Vymysleli to proto, že většina učitelů jsou ženy. Ženám ani s VŠ vzděláním nevadí nabírat polívku a hlídat, kolik snědí. No mně toto přišlo na práci učitele to nejhorší. Rozlívat polívku děckám v jídelně a hlídat, kolik kdo sní. To mi přijde pod úroveň. Proč to mají dělat lidi s IQ 120, VŠ vzděláním? Proč k tomu nutit muže? Je odrazující. Řekni mladému klukovi, ať si vybere dělat doktora, právníka nebo učitele s tím, že jako učitel bude dělat tyto pomocné a hlídací úkony. Tím oni chlapy do školství nenaberou. To není atraktivní pro chlapa. Méně peněz než jako doktor nebo právník a ještě bude ponižován tím, že bude dělat něco jako chůvu nebo matku. A ještě starší, zasloužilé učitelky mu budou říkat, že má nalívat děckám té polívky více nebo méně. Protože ony v tom mají praxi. Jako kvůli tomu jsem VŠ nestudoval. Proto se nedivím, že na Západě toto není povinnost učitele. A já nevím, kolik mám přesně nalít tomu děcku tak, aby nějaké učitelce to přišlo vhod. Jako mladý kantor jsem tím byl rozhozen, demotivován. Když jsem ve třídě a předávám vzdělávací ibsah, tak vím, co mám učit a můžu si to obhájit. Ale kolik polívky musí sníst Věruška a kolik Mireček - s tím ať jdou do háje.
Stravování nemá souvislost s výchovně vzdělávacími cíli školy. Stravování je biologická potřeba. Stejně jako kakání, spánek, atd. To fakt nemá řešit učitel. Učitel má učit. A budovat vztahy ve třídě. Ne rozlívat děckám polívku do rendlíků. To může dělat kuchařka, uklízečka nebo nějaká asistentka nebo jiný pomocný personál.
Za další - ten kravál ve školní jídelně. Mě jídla ve školách chutnala, nejsme vybíravý, ale jíst to tolik roků v tom kraválu - strašné. Pokud jsem jenom mohl, tak jsem se najedl o volné hodině. Ideálně když jsem měl 4. nebo 5. vyuč, hodinu volno a šel jsem do jídelny, když tam nebyla děcka. to byla pohoda.
No já už mám alergii na dětský křik, randál. O prázdninách, když se chci koupat, nejedu na koupaliště, kde jsou děcka, ale někde na přehradu, kde nejsou děcka.
Co se týká inkluze, tak tu naši politici zavedli, aby se zalíbili Bruselu. Nikdo to po nich explicitně nechtěl. Politici jsou bezmozci, korouhve, prodejné děvy. To samé dělalí za bývalého režimu vůči Sovětskému svazu. Poláci, Ma´daři nelezli do zadku Moskvě jako my. Poláci, Maďaři nelezou do zadku Bruselu jako my. Většina problémů Česka včetně inflace, stagnace, odlivu kapitálu a odlivu dividend je výsledkem servility českých politiků, nulové národní hrdosti, lokajství. Proto se necítím být Čech. Slovo Čech je pro mě synonymem pro zrádce, zbabělce, moulu. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 28. listopad 2023 @ 10:51:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plně chápu tvé pocity z jídelen. Já měl to štěstí, že
jsem jako začínající učitel v pohraničí učil už starší žáky a někdy si
odběhl do jídelny dříve. Učitelky žáků první až třetí třídy byly jak mámy a
bylo to pochopitelné a správné. U těch
starších šlo spíše o dozor, aby se tak nebavili
a nekřičeli. Jídlo jsem ani nekontroloval, co vrací či nejí mně, bylo
lhostejné. Děti obvykle nemají rády polévky a jsou vybíravější. Dnes mne ale
připadají všichni strašně vybíraví a nad vším ochrnou nos. Často jejich nechuť
ovlivňují i jejich rodiče. Kdyby bylo na mne, nechal bych to na vůli strávníků.
Když nechceš, tak nejez nic. Jsme taková rozmazlená doba a je vidět, že je
mnoho let po válce a bídě.
Viděl jsem jednou dokument o školní jídelně někde
v Portugalsku. Reportér se ptal, zda děti nechávají zbytky. Kuchařka
odpověděla: „Kdepak, tady jsou děti rády, že mají teplé jídlo a možná jediné teplé jídlo za den. Je zde
velká nezaměstnanost a rodiče nevaří, nemají na to ani peníze.“
Znám dobře práci ve školní jídelně. Vedoucí už měla PC a tam
ji vždy vycházel výsledek spotřeby jednotlivých surovin. Musela se hlídat sůl,
cukr, ovoce, ryby, mléko atd. Hygiena i tohle sledovala a běda, když byl nějaký
větší výkyv od povoleného množství, kontrovaly se sklady, uložení potravin a jejich
exspirace atd. Kdyby stravování dětí měl na starost nějaký soukromník, tak ten by
se s tím tak netrápil a cena by byla
několikrát vyšší. Jistě by zajistil i dozor, pochopitelně za prachy.
Možná, že školní jídelny se časem přemění na soukromé firmy.
Trend západního života.
|
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 09:27:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Děti, které doma nejsou od mala s rodiči výchovně zapojovány do procesu/koloběhu nákupu/výroby potravin, zpracování, vaření, úklidu po vaření apod., likvidace odpadu apod. , vůbec netuší, kolik je za školním obědem naservírovanými kuchařkami předchozí lidské práce (samozřejmě i za procesem výroby potravin zejména v zemědělství - neznají už zpravidla sadbu a sběr brambor, krmení a kydání hnoje kolem zvířat "na maso" apod.). Děti, které tento proces znají, si jídla a práce druhých váží - a jídlo bez vážných důvodů nevyhazují.
Je mi strašně líto třeba situací, kdy kuchařky ve školních jídelnách uvaří luxusní kachnu, bramborové knedlíky a zelí - a více než polovina kachních stehen se vrací od mládeže zcela netknutá do odpadu, který se zpět zkrmuje zvířaty. O polévkách a dalším raději ani nemluvím, co vše se dokola školní mládeži připravuje a vyhazuje... S dotací státu a z daní všech pracujících... (Kachna v restauraci - bez polévky a nápoje - kolem 200 Kč, dotovaný školní oběd i s polévkou a s nápojem - kolem 40 Kč)...
Brusle7 |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 06. prosinec 2023 @ 20:38:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsem viděl taky mockrát. U děcek funguje silněji než u dospělých davová psychóza. Dospělý má hlad, sní jídlo, i když soused má jiné chutě a jídlo vrací. U děcek je to jinak. Stačí, aby u stolu jeden začal vést "odbojné" řeči, že to jíst nebude a vracejí všichni. Ani to neochutnají. Děcka jsou manipulovatelná a nejvíce svými vrstevníky fajírky. Proto by konzumace jídla neměla probíhat v dětském kolektivu, ale v rodině, kde si to rodiče snad aspoň trochu pohlídají. Já bych státní stravování zrušil. Ale chápu, že můj názor je menšinový a většina veřejnosti, rodičů i učitelů si asi přeje opak toho, co já. Tedy zachování stávajícího stavu a trvajícího desítky let. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 06. prosinec 2023 @ 21:15:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To ale hodně záleží i na výchově. Ci se týče jídla, u nás doma se po jídle odevzdával prázdný talíř a ve školní jídelně mne ani nenapadlo, že bych něco nesnědl nebo nedojedl. Když byla dobrá omáčka, talíř jsem vylizoval doma i ve škol. jídelně. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. prosinec 2023 @ 09:37:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bohužel to tak opravdu je. Proto v rámci výchovy, by se alespoň starší žáci/studenti měli ve školách na těchto procesech kolem vaření, úklidu apod. také podílet., v rámci praktického vyučování a přípravy na život. Nejpozději od 2. stupně + na SŠ (VŠ). Nebo zrušení veškerých dotací na školní stravování a služby žáků/studentů alespoň na úklidy, údržbářské práce apod. (i například na odklízení sněhu a další věci související s přípravou na praktický život). Automatická nároková obslužnost dospívající mládeže dospělými, bez praktické znalosti těchto rolí, je pro náš stát velmi drahá a celkově kontraproduktivní. |
]
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 28. listopad 2023 @ 10:44:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Naši učitelé jsou přeplaceni a jejich výkony jsou žalostné. Vím o čem mluvím. Ano jsou mezi nimi "fanatici" pro děti, kteří si neumějí svůj život bez dětí představit. Ostatní se do školství nahrnuli v době, kdy tam Babišova vláda začala sypat peníze. A pokud jde o to rozdělení učitelé "honorace" kuchařky a uklízečky odpad těm se nepřidává, to ve mě vyvolává pocit diskriminace. At se někdo raději podívá na tabulky v Lucembursku kolik tam bere ta uklizečka. U nás zcela otevřeně se propaguje rozdělení společnosti už Jsitím, že se otevřeně hlásá, když pracuješ rukama dostaneš málo. Co to znamená? Jsi otrok tak drž hubu a buď vděčný za to co máš. Copak dělník ve Škodovce co utahuje šrouby je něco více než školník, kuchařka a uklizečka ve škole? Mě se to jako křesťanu nelíbí to rozdělování lidí. Rozumím, že chirurg musí brát prioritně zvýšený plat, ale proč stále takové ponižování lidské práce jen proto že někdo vaří nebi uklízí. Stejně tak mě uráží když jsem v Itálii a mám na účtence v restauraci zahrnuté "dýško" pro číšníka. Tam se dýško nedává, tam se prostě strhne automaticky jen proto, že majitelé si mastí kapsu a mají zájem, aby jim personál neutekl, tak jim zajišťují jistý příjem. Stejně tak se činí v Israeli. Než se od nás vyjede, mají cestovky v nabídce cenu a k tomu i položku že každý má mít kapesné 100 USD na vstupy a 100 USD pro personál jako dýško neboť ten systém s tím počítá, že zákazníci dotují platy personálu hotelů a restaurací. Zlaté Česko, zde prostě nedám nic, protože pokud jsem za plátek krůtího řízku s bramborem dal nedávno v Rokycanech v hospodě 260 korun tak za takovou zlodějnu nic nedávám. |
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 11:02:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tím, že uklízečky, školníci, kuchařky mají být slušně zaplaceni - souhlas.
S tím, že jsi za plátek krůtího řízku s bramborem dal v hospodě 260 korun - to jsou služby. Tzv. terciální sféra. Tato terciální sféra - služby - byla za socialismu slabá. V kapitalismus je silná. Jenže skutečné hodnoty vznikají spíše v primární a sek.undární sféře. Tedy v průmyslu, zemědělství, potravinářství. Tento přeprodaný výrobek - jídlo - konzumuješ s přirážkou. A čím větší je ta přirážka, tím více pak nabobtná na konci roku při účetní uzávěrce HDP státu. Ale to je fiktivní číslo. V tom byl rozdíl mezi socialismem a kapitalismem. Čísla ze socialistického tábora byla poctivější, protože byla dána stavebnictvím, zemědělstvím, průmyslem. Čísla z kapitalismu byla vždycky trochu švindl, protože rozbujelé služby, kde se nic neprodukuje, ale jen přeprodává fiktivně zvyšují HDP. Proto kapitalistické země vycházely tak zázračně dobře.
Škoda, že jsem to nevěděl dřív. Byl jsem mladík 17 - 18 letý za převratu 89 - 90 a naivně jsem věřil, že čísla ze západních zemí jsou fakt dobrá.
A dneska i Česká republika jede v tomto švindlu. Méně se produkuje. Podívej se na všechna sídliště, vodní přehrady, elektrárny vodní, jaderné, atd. Kdyby to komunisti nepostavili, tak nemáme nic. Budeme si akorát přeprodávat plátky krůtího masa a účetně tak zvýšíme HDP. Ale reálně tvoříme méně. Co se reálně tvoří dneska? Jakou novou přehradu postavil nový režim? Jakou elektrárnu? Jaká sídliště? Ha ha. Nic. Pár cyklostezek... |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 15:17:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Komunisti postavili sídliště, elektrárny, přehrady, školy, a nemocnice.
Kapitalisti postavili cyklostezky, akvaparky, sexshopy a nevěstince.
Z toho vyplývá, že kapitalisti se chtějí více bavit.
Ideální by bylo, kdyby se po 20 letech vždycky prostřídali a postavili si to svoje, podle svých priorit... |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 12. prosinec 2023 @ 14:06:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"proč stále takové ponižování lidské práce jen proto že někdo vaří nebi uklízí" (?)
Já bych spíše položila otázku, proč tu práci lépe a přímo neplatí ti lidé, co ji využívají nad rámec potřebných služeb ve školství, zejména u mládeže nad 12 let?
Nebo je opravdu výchovné a nutné, aby mladá generace např. ve věku 12-19 let čerpala tyto služby od dospělých? Mají po mládeži opravdu uklizečky uklízet? Mají dospívající mládeži kuchařky vyvářet, aby následně mládež práci kuchařek nevědomky zkritizovala a vyhazovala?
Chceme právě dospívající mládež ve škole naučit tyto základní služby sebeobsluhy a chodu běžných domácností prakticky, nebo budeme u mládeže podporovat její kritičnost a nevážení si práce kolem nich? |
]
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 13:04:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Mám docela jiné body a názory než autor článku:
1. Článek na Grano nepatří.
2. K tématu článku: a) nejprve si musíme jako lid říct, co od našeho školství očekáváme, jaké školství chceme, jak a jaké lidi chceme skrze to školství "vyprodukovat", jak a na co je do života připravit.
b) Naprosto nechápu, máme-li v historii našeho národa takovou osobnost, jakou je Jan Amos Komenský, jehož podobizna v mém dětství visela v každé třídě, který učil celé národy tomu, jak a čemu děti naučit, proč hledáme inspiraci někde jinde a navíc k vlastní škodě celého národa.
c) Náš bratr Jan, navazující na jiného našeho bratra, Jana Husa, vyzýval český národ, aby se navrátil je Kristu. Vidím to jako jedinou možnou cestu nejen pro školství. Tomáš G. Masaryk kromě jiného řekl: "Hus - toť program nám a celému světu. Náš národ nešel za Husem za požitkem a hmotou, šel za duchem, a také my chceme zase podle Husa duchovně žít." "Hus také celým světem je ctěn, a Komenský stal se učitelem celého světa."
Nevrátíme-li k těmto našim kořenům a nebudeme-li pokračovat v této cestě, nebudeme mít řešení pro jakýkoli náš problém a jako národ před Bohem selžeme. Místo toho, abychom se z chyb minulosti poučili, v podstatě vymýšlíme chyby nové a horší než předchozí.
Nepedagogické záležitosti jsou na celospolečenskou diskuzi, co má budovat a provozovat stát, co soukromý sektor, jak a z jakých zdrojů má být to vše financováno. Z výstupů diskuze by následně ministerstvo školství a vláda ve své činnosti vycházely a zakotvily je ve svém programu. Tož tak. |
Platón k přistání Američanů na Měsíci: (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 15:02:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Komenský a Hus byli fajn a leccos od nich je přínosem i dneska. Ale všecko už podle nich dělat nejde.
Vy jste tady na granosalis, zvláštní konzervy. :-) Já jsem taky konzerva, ale až ne tolik. Samé staré texty zkoumáte a v nich hledáte všechny odpovědi. Starý zákon, Staré Pavlovy epištoly, Spisy od Komenského a Husa.
Jak říkám, nejsem proti, ale redukovat to na staré mistry s tím, že máme vyřešeno, ha ha. No to bychom neměli vyřešeno.
Zeptej se Komenského a Husa, jaký mají názor na mobily ve škole. Dovolit, zakázat? Co na to Pavel z Tarsu? Co Hus? Co Komenský? Co říkají o mobilech?
Stando, dneska je doba někde jinde. Co umělá inteligence? Jaký má názor Pavel z Tarsu, Komenský a Hus na umělou inteligenci?
:-)
A co akvaparky? Má jít třídní učitel na výlet s e střídou do akvaparku? Co na to říká Hus? :-)
A co říkají na dělené hodiny s angličtinou?
A jaký měli Komenský, Hus a Pavel z Tarsu názor na černé díry, kvasary a neutronové hvězdy?
|
]
Re: Platón k přistání Američanů na Měsíci: (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 16:14:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Komenský a Hus byli fajn a leccos od nich je přínosem i dneska." Měl jsem na mysli právě to "leccos". ;-)
"Ale všecko už podle nich dělat nejde." Samozřejmě, že nejde. Zas taková konzerva nejsem, Jirko. |
]
Dabing (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 29. listopad 2023 @ 09:25:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Konec dabingu v Čechách? Umělá inteligence už přeloží dialog včetně tónu hlasuZdroj: https://www.idnes.cz/kultura/film-televize/dabing-umela-inteligence-ai-rask.A231127_093419_filmvideo_ts?zdroj=top
I do u nás dosud velice ceněného řemesla dabingu začíná výrazně promlouvat umělá inteligence. Každý si již nyní ostatně může vyzkoušet program, který se hercům časem patrně úplně vyrovná. Čeští herci popisují, že už se s jejich hlasy začíná experimentovat. To může vést k úplnému vynechání živých mluvčích z dabování zahraniční produkce.
Může umělá inteligence nahradit dabéry? Nejenže může, už to zkouší. I v Česku. „Několik herců pozvali do studia, měli jsme namluvit pár stránek textu ze seriálů, které pravidelně dabujeme. Pořád tytéž věty dokola, ale s různou emocí a intonací: vesele, naštvaně, tiše, s křikem. Připadalo mi to divné, tak jsem nahrávání zastavil,“ vypráví herec Michal Holán.„
Povídám režisérovi: ‚Víš ty vůbec, co tu děláme? Toho já se neúčastním!‘ Režisérovi prý řekli, že jde jen o nějaký test, ale souhlasil se mnou a celé natáčení zastavil. Vím jen, že to byla zakázka od maďarské firmy, ale sám jsem po téhle zkušenosti nahrál video se vzkazem kolegům, ať své hlasy neprodáváme,“ líčí herec známý i ze seriálu Policie Modrava.
----------------------------------------------------------------
No, to je nový etický problém. Může nějaká společnost používat něčí hlas? Nebo je hlas, barva hlasu, intonace majetkem herce? Já jsem v tomto směru na straně herců. Kdyby to záleželo na mě, tak zakážu svévolné používání něčího hlasu. A nebo když ten herec sám je ochoten svůj hlas prodat společnosti, která pak pomocí umělé inteligence s tím jeho hlasem bude namlouvat filmy, tak budiž. Ale stejně to je rizikové. Kde má herec záruku, že s jeho hlasem nebudou namlouvat třeba co já vím, protistátní výzvu nebo pornofilm nebo cokoli, co by nechtěl? Kdo jednou prodá svůj hlas, udělá chybu, které bude litovat. |
]
Re: Dabing (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 29. listopad 2023 @ 15:04:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, a jsme u toho, Jirko. Etika, morálka, ideologie, charakter člověka - to přece nejsou hmotné věci. Ve světě, který celý leží v tom Zlém, jde všechno do kopru, do kytek. Království světa je královstvím satana a podle toho to v něm vypadá. A proto je tu i boj Království proti království a království proti Království. My víme které z nich to vyhraje, poněvadž Království Boží trvá navěky.
Ve světě vidíme, že jde "cu grunt" a že nemůže vydržet věčně. A fakt je, že člověk bez Boha nemá šanci s tím něco udělat. A Antikrist tomu nasadí korunu způsobí tomu všemu konec a bude mu na to stačit pouhých sedm let - nebude potřebovat ani 10, natož 30 nebo 40 let. Tož tak.
|
]
Re: Dabing (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 29. listopad 2023 @ 17:26:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vám zdejším křesťansky založeným uživatelům rozumím. Proto taky tady jsem a nerozumím si s progresivisty. Chápu i vaše obavy z toho, kam se řítí svět. A vyhýbám se, čemu jen jde. Jakýkoli náznak Velkého bratra je pro mě hnus. Mám mobil tlačítkový. Odmítám platit mobilem. Můj mobil to ani neumí. V obchodě platím v hotovosti. Nemám čipovaného ani psa, radši platím pokutu 300 Kč ročně obci. Auto jsem si pořídil takové, kde nejsou žádní asistenti, tzn. hlídací psi. Dneska je všechno zneužitelné. Škola už nemá takový smysl jako kdysi. K čemu by měl učitel dávat domácí úkoly, když to doma žáci zadají umělé inteligenci, ta to vypracuje? No doba se změnila hodně a když vidím youtubery, na které se dívají mladí lidi, tak to je úpadek. Mávají rukama, melou nesmysly, samá afektovanost a prázdnota. Takže vidím úpadek. Fyzická kondice mladých jde dolů. Nejsou schopni koncentrace.
Ale nevidím tam skryté síly. Vidím jen lidi, kteří jsou manipulovatelní. Vy tomu říkáte "mocnosti temna", já tomu říkám "davová psychóza". Plus mediální tlak.
Že to není nic nadpřirozeného - na to mám důkaz. Stačí vypnout elektriku - a jim se všechno hroutí a nemají nic. Absolutní nic. Veškerá jejich moc se dá zlikvidovat vypnutím elektrického proudu. Moc těch mediálních a virtuálních systémů, studií, ideologických skupin, všech těch, kterým říkáš království zlého. Stačí jim vypnout elektřinu a jejich moc je rovna nule. Bez elektřiny nemohou nasadit ten svůj systém. Když bude nejhůř, budeme stříhat dráty. Můžete se klidně modlit, ale současně se mnou stříhejte dráty. Zatím to není akutní, ale ono to fakt funguje. Já jsem si v bývalém autě takto zrušil jednu funkci. Auto mě buzerovalo, že něco nedělám správně, tak jsem našel drátky, které vedly k tomu čidlu a urval jsem je. A auto mi dalo klid. :-) Nemohl jsem vyndat jen pojistky, protože přes pojistku šlo více funkcí, musel jsem najít ten drátek.
Vždycky se dají urvat drátky a oni tím ztratí moc. Ke každé totalitní moci vede nějaký drátek a ten je vyživován elektřinou. Šmik a je konec. Oni si to zase spraví, ale ty jim to zase můžeš šmiknout. Když se ve společnosti najde hodně lidí, co má nůžky a budou mít vůli se bránit, žádný soudný den, ani totalita nenastane. Trochu je to nadsázka, ale snad lze pochopit ten princip. No a co se týká samotných lidí, tak to je právě na rodičích a učitelích, aby vedli mladou generaci k tomu, aby si nenechali líbit totalitu a být ovládaní médií, nebo nějakou ideologickou centrálou. |
]
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 15:14:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
K doplnění článku:
Ježíš řekl: „Nechte maličké přicházet ke mně“... Nemáme jim bránit...
I Ježíš učil - a bez státního zajištění učitele, ale zdarma (nebo jen za pohoštění) a jen toho, kdo se učit chtěl (jeho "škola" nebyla povinná a nebyla materiálně státem zařízená včetně stravovacích a uklízecích či "hlídacích" služeb, ani státem vedená)...
---
Jak řešit současné školství? Je správná povinná školní docházka nařízená státem, nebo by zodpovědnost měla být více na rodičích a dětech, zda a jakou formou budou vzdělávány? (Ježíš byl vzděláván a připravován na budoucí povolání v rodině, nikoliv ve státní instituci).
Opakovaně se nad tímto zamýšlím - a pokud bych měla připojit svůj názor, byla bych někde u kompromisu:
Povinné základní vzdělávání dětí v instituci (nebo doma s přezkoušením) bych navrhovala maximálně 5 let před pubertou - protože nechceme zcela negramotné generace (psaní, čtení, počítání, základní přehled). Toto financovat z daní a státem (učebny, učitele, základní provozní náklady se školníkem, uklizečkou, účetním). Vše ostatní by mělo být výběrové a dobrovolné a státem (z daní všech) nefinancované a neorganizované. Platby rodičů by tudíž poté šly účelně jen vybranému typu zařízení či školy- nebo například předškolní výchova či řemeslo jen v rodině bez potřebných plateb (ad Ježíš). Studium - místo daní formou přímých plateb či sponzorování organizacemi s závazky (např. u lékařů) pak studium využít v určité nemocnici, ČR (nebo při odchodu z ČR studium sponzorovi doplatit).
Protože toto nejde zcela hned, ale znamenalo by rozsáhlou reformu školství a celého systému, začala bych rušením povinnosti státem organizovat jídlo ve školních jídelnách (které by převzaly dle zájmu a poptávky soukromé kuchařky či firmy). Postupně bych dále rušila povinnost státu zajišťovat školky, družiny, domovy mládeže apod. (které by dle poptávky převzaly soukromé instituce, placené přímo rodiči - nikoliv skrze daně).
A ani aktuální stav, kdy jsou například téměř všechny "děti" na nástup na SŠ tlačeny rodiči (i když se zhruba z 50% ti procent dále vzdělávat nechtějí) nemůže být dlouhodobě udržitelný a nedává žádný přínosný smysl, ale je prostě "zdarma" a z povinných daní - tak proč nevyužívat zatím? Včetně nároku středoškoláků na uklízečky a kuchařky a obslužné služby všech dalších zaměstnanců na SŠ "zdarma"? Včetně nároku na opakování ročníku a dalším "státním" zajištění i při zřejmém nezájmu?
Brusle7 |
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 15:44:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak na tom se shodneme, že na školách je přemíra studentů a vzdělávání je nesmyslně dlouhé, nikam nevedoucí. Nic to už dál nevylepšuje. Nemá smysl, aby účetní měla magisterský titul.
Mrhá se nejlepšími roky mladých. Spousta z nich by už mohla pracovat, místo toho se zašívají na školách. Přitom je tu poptávka po pracovní síle. Ale my jim to neustále prodlužujeme. Nejdříve udělali z 8 let základky 9 let. Takže se všechno prodloužilo o rok. Maturuje se o rok později než za nás. My jsme nastupovali do práce po maturitě v 18. Dneska kdeže. Maturita 19, různé další formy studia. Mnozí mamánci studují snad až do 30.
Přitom mladí jsou čerství. Podali by v práci skvělý výkon. Ale oni se nechají živit od střední a starší generace. Je to na hlavu postavené. Starým se prodlužuje věk do důchodu. Za chvíli budou nutit 68 letého seniora, ať dělá hasiče a běhá do schodů. Prolhaná média tvrdí, že nejsou peníze na staré lidi, na důchodce. Přitom tito často pracovali už do svých 15 let. Kdysi se tak nestudovalo. Takže střední a starší generace má mnohem více odpracováno. Je sedřená a ještě se jim prodlužuje věk odchodu do důchodu. A to kvůli tomu, aby mladí paraziti mohli žít studentský život nekonečně dlouho a vymýšlet svoje nesmysly, jak si ukrátit nudu
Ve videu student politologie předvádí svůj šampón Václava Havla. Jindra Rajchl mu dobře odpoví. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 18:03:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Paradoxní je, že v rámci systému to máme na státních školách dlouhodobě nastaveno tak, že například dospívající mladí lidé se na základní a střední škole se učí jen velmi málo se o sebe postarat v rámci přípravy na 18 let a dospělost (což by naopak mělo patřit k základnímu praktickému vzdělávání právě ve věku zhruba 12-18 let), ale naopak si navykají na "automatickou služebnost" uklízeček a kuchařek , které jsou i v naší škole zpravidla v předdůchodovém či důchodovém věku a mladým lidem vaří, uklízí po nich apod. (bez úcty mladých k jejich dřině - ad špinavé třídy a lavice plné odpadků po vyučování, problematické přezouvání, neúcta k jídlu - kdy zhruba polovina vší předchozí lidské práce a peněz kolem výroby a zpracování potravin se vyhazuje nebo zkrmuje dobytkem apod. - znám z dozorů v jídelnách)... Jen k zamyšlení - neekonomické i nevýchovné dopady systému , kdy po naší mládeži uklízí důchodkyně a vaří jí levné pracovní síly apod... a mládež se uklizečkám ještě směje, pokud je napomenou za nepřezouvání - nebo mládež často kritizuje a vyhazuje zdravá a chutná jídla a to bohužel včetně kritiky s rodiči (kteří své děti neučí vděčnosti či k dovednosti uvařit si doma lépe, ale kritizování kuchařek podporují)...
Souhlasím s tím, že vzdělávání by mělo být kratší a efektivnější a mladí lidé aby nastupovali do zaměstnání po vyučení nebo po SŠ kolem 18-ti let, po VŠ kolem 23-25 let (což by bylo mnohem vhodnější, než aby pak pracovali místo do 65 až třeba do 70). Souvisí s tím i pokud možno nepovolovat ve velké míře odklady školní docházky kvůli drobnostem (třeba výslovnosti, která je věc vývoje a logopedie) - ale je třeba naopak vytvořit v 1. třídě sociální podmínky a učivo v takové míře a tempu, aby se do něj zvládli po 6. roce zapojit i méně zralí jedinci - a postupně během první třídy dozráli - jak to ostatně bylo i dříve - nikoliv škola zbytečně až od 7-8 let, jak toho býváme stále více svědkem a systém je vůči tomu bezmocný. Ani na SŠ není ideál mít dospělé jedince již během 1.-2. ročníku (tam naopak spíše úspěšně dostudují i ti problematičtější, pokud jsou ještě tvární a nezletilí - tj. ideálně ve věku 14-18 SŠ, nikoliv 17-21 - z více důvodů). |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 21:27:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to se shodneme. Kéž by si to tu přečetli zodpovědní politici. |
]
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 28. listopad 2023 @ 20:59:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Babiš opět vynikající...... https://www.youtube.com/watch?v=lvqA9N9OEJ8
|
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. listopad 2023 @ 08:14:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Jako rodič bych si přál, aby ve školství nebyli ideologové s totalitním nenávistným myšlením, kterým po hlavě pořád běhá majetek, závist, kapitalisti a komunisti, jejichž hlavním cílem je děti znormovat do jejich pohledu. Aby tam nebyli úchylové, kteří o suplování pustí dětem pornofilm.
Aby tam byli lidé, kteří znají něco z praxe, ne studenti přisátí na věčné peníze od státu, bez znalosti běžné reality (to bych si ostatně přál i v politice). Lidé, kteří nejdřív něčeho dosáhli, někde něco prakticky dělali, klidně i rukama, a ne ti, co jim jdou ručičky dozadu (což je často vidět i na jejich designu).
Jak se to udělá, nevím.
Kdybych to měl řešit, zavedl bych ve školství svobodu, jako všude jinde. Zrušil většinu nesmyslných ustanovení typu počet záchodů na žáka či co, jsme v jednadvacátém století, předpoklad je, že kdyby někdo dělal školu, tak tam záchod udělá. A když tam záchod nebude, tak tam rodiče děti nepošlou. Stejně tak zrušit všechna nesmyslná nařízení ohledně lidí - povinné vysoké školy, nemožnost vyhodit někoho, kdo vyšiluje, přednosti při přijímání lidí, ...
Financování zpočátku spravedlivé nebo rovné, lépe pak daňové asignace. Vzniklo by postupně větší množství škol, nejdřív pro střední třídu, kteří by to mohli ufinancovat, pak pro chudší. Školy by dělali ti, co tomu rozumí. A obvykle ti, kteří mají nějakou praktickou životní zkušenost.
Bohatí už dávno svoje školy mají a "do státního" svoje děti nepošlou, aby si je nechali zlikvidovat nějakou rozvedenou tlustou vystresovanou uřvanou psychotičkou.
Obědy v každém městě zařídí několik dobrých restaurací a k nim desítky horších. Určitě by se přidaly i bývalé školní jídelny, kdyby bylo financování alespoň trochu normální a nebylo na oběd polovina prostředků, než je potřeba.
Okamžitě bych zrušil výuku ideologií a nesmyslů typu biflování o tom, co je pazourek (to se ještě učí v 21. století - pazourky a oštěpy!!!). Dějepis by se začínal učit od letošního roku zpátky. Třeba od rodičů, dědečka a babičky, ...
Ale já naštěstí nejsem odborník, takže to nikdy nebudu řešit a nikdo nebude vystaven mým experimentům. A nezávidím tomu, kdo to řešit bude. ;-) I kdyby to někdo řešit chtěl, bude to běh na fakt dlouhou trať, generaci minimálně, spíše dvě
Toník |
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 29. listopad 2023 @ 09:14:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naše školství už nic nezachrání.
Nadále poroste segregace mezi těmi, co budou mít prachy poslat děti do soukromých
škol a ty státní budou mít úroveň škol, jak známe z filmů z USA. Tam se
naučí brát drogy a násilí. Prostě nás zahltil kapitalistický způsob života se svojí
špínou a to bude pokračovat. Nic dobrého novou generaci nečeká, příroda zničená,
války a nenávisti.
Měli jsem krásné dětství i mládí. Mnozí nadávali na socialismus,
ale tahle doba bude mnohem horší. Možná to vyřeší pár atomovek či sama příroda.
Jsem už pesimista. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 29. listopad 2023 @ 10:36:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Měli jsem krásné dětství i mládí. Mnozí nadávali na socialismus, ale tahle doba bude mnohem horší. Vložil: Frantisek100
Jaká tahle doba? Kapitalismus? Nebo popřevratová doba? Ta už tu je pěkně dlouho. Vždyť to se za chvíli vyrovná v délce trvání. Socialismus jsme budovali 41 let (1948 - 1989), kapitalismus budujeme 34 let (1989 - 2023). Takže to máme 41 let versus 34 let. To už není velký rozdíl. Ještě pár let a bude to fifty fifty.
Co se týká názorů na socialismus od mladých, to jsou legrační fráze. Mně píšou mladí, že prý kdysi jsme žili v bídě, posílali nás do gulagů. Ano přímo to slovo mi píšou. Asi se to učili ve škole nebo to četli na seznamu a dalších "chytrých" webech. O době před rokem 1989 poučují současné mladé čtenáře novináři, kterým je 25, 30 a kteří to taky nezažili. A tak vznikají nové legendy. Já jsem svědkem, jak v přímém přenosu vznikají legendy. Půjdu na sraz spolužáků z gymplu, abych se od nich ujistil, zda to vidí taky tak.
Říkal jsem mladým, že jsme se měli dobře, konkrétně moje rodina. A že do gulagů nás neposílali. Mě nebyli schopni ani vyhodit z gymplu, jak byli měkcí a slabí. Když jsem nechodil na 1. máje, VŘSR, ruské filmy, tak jsem měl akorát neomluvené hodiny a důtku ředitele školy. To byla jediná sankce proti mně za celý můj život. Dost slabé. Na to, že jsem si říkal, co jsem chtěl. To dneska je to horší. Pozor na to. 80. léta si pamatuji jako druhou nejlepší dekádu svého života. Nejlepší pro mě zůstanou devadesátky. 80. tky druhá nejlepší doba. Samé diskotéky, sport, fotbal, motorky, furt jsme lítali venku a něco dělali. Pocit naprosté svobody. Nesvoboda byla akorát na té škole. Ale v jak které hodině. Měli jsme češtinářku chytrou, ta četla moje slohovky, i když byly už tehdy plné ironie, sarkasmu, jízlivosti vůči tehdejšímu režimu. No a jiný češtinář mě za totéž pronásledoval. Takže to je vždycky o lidech. Víc než na režimu záleží na konkrétních lidech a konkrétní škole, konkrétním regionu. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 29. listopad 2023 @ 11:05:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro mladé lidi jsou 80. léta i 90. léta pravěk. Oni mají představy, že jsme prali na valše v potoku, jedli kořínky v lesích, po ulicích chodili bolševici s pendreky a naháněli nás do gulagů. Tak nějak vidí 80. a 90. léta. Ano, i 90. léta. Polovina mladých netuší, že v 90 letech už byl jiný režim.
No a když vidím, jak se za mého života falšují dějiny, tak o to méně mám ochotu věřit knihám z tzv. historie. Protože co to je historie a dějepis? Snůška bájí. A historické knihy aspoň předstírají snahu o autenticitu a faktografii. Takové náboženské spisy si s tím hlavu nelámou a co kdo napsal, co měl kdo jakou představu, vidinu, nápad, tak to tam je. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 08:39:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Naše školství už nic nezachrání. Nadále poroste segregace mezi těmi, co budou mít prachy poslat děti do soukromých škol a ty státní budou mít úroveň škol, jak známe z filmů z USA.
Tak nějak, Františku.
Prostě nás zahltil kapitalistický způsob života se svojí špínou a to bude pokračovat.
A tak to máte v tom vašem ideologickém dělení úplně naopak, než naprostá většina českého školství.
České školství je totiž totálně pohlcené socializmem, téměř na 100% českého školství je čiročirý socialismus, až na světlé výjimky. Téměř veškeré školství - to, co je popsané v článku, ty stávky, všechno, to je čiročirý socialismus.
Funguje to tak, že se lidem násilím seberou peníze, v tomto případě 264 miliard korun, a ty jdou na školství. Ty peníze se násilím seberou těm, co chtějí platit školství i těm, co nechtějí, vyrobí se rozpočet a z toho se pak platí školství.
Celý obor pak vedou politici, lidé dosazení stranou.
Říká se tomu běžně socialismus. 100% socialismus.
Kapitalismu je v tomhle českém školství nulovatá nula. Není tam nikde.
A to skoro nikdo nechce zrušit - ani ti rodiče, co to podporují, ani učitelé, ani kuchařky, ani školníci, socialismus jim vyhovuje. Chtěli by jen ještě více sosat peníze. Zvětšit ten rozpočet, který se násilím vybírá od lidí, od těch, co chtějí, i od těch, co nechtějí.
V ČR existuje naštěstí samozřejmě i klasické svobodné školství, založené na dobrovolnosti, spolupráci, co se tomu běžně říká "kapitalismus".
V praxi jsem viděl asi dva druhy - jeden druh pro bohaté, jeden pro nadšence.
Bohatí či šťastlivci, co dostanou dobrovolná stipendia, mají svoje svobodné školství, kde jsou kvalitní učitelé, většinou muži, vzdělaní, znalí několika jazyků a oborů, mají za sebou praxi, a obrovské zkušenosti.
Do toho školství šli učit buď proto, že jim to školství nabídlo ještě více, než měli v praxi, nebo z ehthusiasmu, že chtějí předávat znalosti. Tyhle školy se platí dvěma způsoby - zajedno bohatými donory, kteří dobrovolně založí kvalitní školu za peníze, které si vydělali, nebo ze školného, které bývá ve váši řádově 400 000 Kč ročně. Nebo kombinací.
Z toho školství nastupují lidé na Oxford a Yale. A to školství netrpí věcmi uvedenými v článku a nemusí stávkovat, řešit nesmyslné problémy, které - zákonitě - řeší socializmus, ať už ve školství, nebo kdekoliv jinde.
Pak je druhý druh školství - jsou nadšenci, obyčejní lidé, co si založí vlastní školu z enthusiasmu, ze starosti o své děti, aby nebyly jejich děti vystaveny tomu šílenství socialistického školství, popsanému v článku. Dají dohromady nějaké svoje vlastní prostředky, pronajmou si prostory, sami učí nebo najímají podobné nadšence, jako jsou sami, hledají sponzory. U nás ve městě je jedna taková škola, má 5 tříd, ve třídě asi 10-15 žáků. Tedy zhruba 5% dětí ve městě a okolí je ve svobodném školství. 95% je socialismus.
Školné mají malinké, asi 50 000 Kč ročně, aby ho v pohodě ufinancovali obyčejní pracující lidé. Což pak ale způsobuje poměrně silné podfinancování celé školy, taková škola trpí tedy dost v oblasti financí podobnými neduhy, jako školství socialistické, ale dohání to právě nadšenectvím, enthusiasmem, dobrovolnickou prací. Třeba tatínci se na konci prázdnin seberou a dělají školníky - přidělávají nástěnky, opravují žaluzie, řežou dřevo, ...
Ve škole učí hlavně učitelky, nejsou tak odborné, nemají tolik zkušeností, o to více dohání práci nadšením. A jde jim to celkem dobře.
Větší školné nejde - protože socialistické školství sebere násilním těm tatínkům a mamínkám každému asi 60 000 Kč ročně, to je dohromady 120 000 Kč, aniž by z toho měli nějaký užitek a viděli z toho jedinou korunu. A dobrovolně platí 50 000 Kč školného ve své soukromé škole...
Řešení by samozřejmě bylo, kdyby stát násilím těm rodičům nesebral 120 000 Kč ročně a oni mohli dát tyhle peníze jako školné nějaké škole. Za to by se jakákoliv základní škola úplně v klidu ufinancovala. Kdyby se k tomu přidalo ještě 50 000 školného, byla y ta škola docela bohatá.
Jenže to v české společnosti skoro nikdo nechce. Průzkumy průběžně uvádí že nějakých 70-80% lidí chce socialismus, a to i ve školství, nestojí o svobodu. Svobodu chce nějakých 20-30%m lidí. A to je málo.
A že hyň máme tu demokracíju, tak bude školství v ČR za dané konstelace i nadále téměř 100% socialistické. Jen si vystávkují větší rozpočet, takže rodičům se sebere místo 120 000 Kč ročně třeba 130 000Kč ročně, politické strany ve vládě budou mít více peněz a bude zase o kus těžší to celé zastavit.
Toník |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 11:24:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Socialistické
školství existovalo před rokem 89. A fungovalo dobře. Ostatně z té
doby pochází dnešní starší generace lékařů, vědců i šikovných řemeslníků a
dělníků. Děti mentálně slabší se učily ve zvláštních školách a měly možnost pak
nastoupit na učňovské školy. Znám několik řemeslníků, co chodili do zvláštní
školy a dopadli velice dobře. Můj plat byl menší než vyučeného dělníka. Nikdo
si nedovolil ve školství stávkovat. Někteří učitele měli ještě jedno
zaměstnání, hlavně o prázdninách. Já na to vzpomínám rád. Co existuje dnes je obyčejný chaos způsobený
bezbřehou svobodou. Každý si vyskakuje, každý chce mít málo práce a velký plat, rodiče si dětí ani nevšimnou, je
nárůst psychických poruch dětí, drogově či jinak závislých a do toho hnusná
inkluze. Bohatí rodiče to řeší tím, že děti dají za sto tisíc ročně do
soukromých škol, které ale také dostávají dotace od státu. Ti chudší budou ve
školách, kde bude klesat úroveň. Kdybych se narodil v této době, asi bych
skončil na takových školách. Já měl štěstí na socialistické totalitní školství,
kde jsem měl možnost se učit, studovat a žít nadějí na lepší života budoucnost.
Vychvalovaný způsob vzdělávání, jak je vidět v USA a na
Západě, kde vznikají jen segregace, nenávist, válečná generace, nemocní lidé
závislí na drogách či jiných závislostech, se mi nelíbí. Je nespravedlivý a vede do
sociální propasti. Rok 89 znamenal destrukci toho, co by dobré, a nahradil to zmetkem, který je označován
za socialistický, ale já v tom vidím chaos, zmatek, zneužití demokracie a svobody.
Možná po třetí světové válce ten zbytek bude rozumnější, pokud nějaký zbytek zbude. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 12:27:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | František
Socialistické školství existovalo před rokem 89. A fungovalo dobře. Ostatně z té doby pochází dnešní starší generace lékařů, vědců i šikovných řemeslníků a dělníků
martino
Ano, souhlasím s jedním upozorněním, "bez té komunistické ideologie" ale ta byla všude. Jinak to opravdu fungovalo. Dnes již neexistuje řada učebních nebo specializovaných oborů. Pokud dnes jsou idiotské návrhy že není potřeba respektovat normy o počtu žáku a potřebě k tomu potřební toalety atd. Nebo Zajíčková z ODS razí školky bez plotů s výběhem dětí do ulic s tím, že zkušené vychovatelky to jistě zvládnou pak já již vše přehodnotil. Dnes již máme osobní zkušenost s ODS a dalšími. Vše co bylo za komunismu nebylo špatné, špatná byla jen ta totalitní ideologie se kterou si Češi poradili po svém. Osobně vím že po roce 1968 zakázaný mládežnický Junák trval dál pod praporem turistický oddíl. Vše bylo o lidech a je jisté, že po tom teroru z 50 let a po uvolnění v 60 letech a v roce 1968 se pak již nikdy nepodařilo komunistům ovládnout společnost strachem a vlastně se vše smělo kritizovat, jen se nesměla kritizovat KSČ. Vzpomínám na řadu ekonomických pořadů v televizi. Diskutovalo se, ale následně nikdy již nerealizovalo. Čuba a Slušovice co někdo pak vykládal jako komunistickou výlohu byla ve skutečnosti podnikatelská šikovnost Čuby. Stejně se zachoval hudebník Martin Kratochvíl a již před rokem 1989 byl milionářem v gramofonovém průmyslu. Prostě když to pak popisoval po roce 1989 jak je možné, že byl soukromník a milionář, tak nápad mu dal kamarád, který za komunismu kdyse nesmělo podnikat provozoval autodílnu. Prostě ten kamarád s dalším kamarádem založili podle tehdy platných zákonů družstvo a provozovali autodílnu a servis. A stejně tak pak to učinil Martin Kratochvíl a hned po roce 1989 měl již své osobní letadlo. |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. prosinec 2023 @ 17:07:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jen k pojmům, Františku. Když už tu pohazujete socializmy a kapitalizmy.
Často si lidi převrací pojmy.
Když je někde nabídka-poptávka, volný trh, svoboda, říká se tomu kapitalismus.
Když by rodiče měli peníze a objednávali si u škol vzdělání dětí, vybírali by si ve městě svobodně a dobrovolně třeba z pěti, deseti škol a těm školám platily za vzdělání, byl by to volný trh, svoboda. Když by k tomu byly nadace, spolky, které by organizovaly dobrovolné vybírání peněz pro školy, pro jejich zakládání, financování, říká se tomu svoboda. Kapitalismus.
Když někde násilím stát vybírá peníze od lidí a z těch násilím vybraných peněz 100% financuje školství, a rodiče si musí vybrat povinně z jedné ze spádových škol, neříká se tomu svoboda, volný trh a kapitalismus, ale říká se tomu socialismus. S kapitalismem a svobodou to nemá společného nic.
Pokud je 95% školství financováno násilím vybranými penězi státem, a 5% škol je financováno na volném trhu svobodným výběrem rodičů, je to 95% socialismus a 5% kapitalismus.
Situace v českém školství popsaná v článku nemá s volným trhem, svobodou a kapitalismem společného nic. Je to čiročirý produkt socialismu a s tím souvisejících nešvarů.
Toník |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 09:30:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"A nezávidím tomu, kdo to řešit bude. ;-) I kdyby to někdo řešit chtěl, bude to běh na fakt dlouhou trať, generaci minimálně, spíše dvě "
Přesně... Díky, Brusle7 |
]
|
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 07:35:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj
Trochu jsem nad tím přemýšlel, asi by se dalo něco prakticky udělat.
1. Daňový bonus - pro všechny rodiče, kteří by se nechtěli účastnit na socialistickém školství popsaném v článku, bych dal daňový bonus ve výši (rozpočet MŠMT / počet daňových poplatníků), který by mohli použít na libovolný způsob vzdělání svých dětí.
To by během krátké doby tak max 10 let vytvořilo poptávku od zhruba 10-30% lidí po jiném způsobu vzdělávání a vytvořilo by zárodek paralelního školství, které by dalo možnost dalším lidem se přidat.
2. Určitě zkrátit povinné školní vzdělávání o rok. V tom se shodnu s ostatními. My jsme byli ve škole 8 let a i to bylo až dost. ;-) Rok práce navíc v mládí je určitě o dost více, než rok práce v pětašedesáti.
3. Dal bych nějakou výraznou úlevu lidem po ukončení školy - třeba dva roky nějakého normálního daňového paušálu nebo rovnou prázdniny (ze všech daní), nižší minimální mzdu a pod., aby lidi mohli co nejsnáze začít pracovat.
Toník
|
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 09:13:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Toníku,
díky za přemýšlení nad školstvím.
1 - naprostý souhlas - ideál - změna daňového systému ve školství... 2 - ad zkrácení jednotné povinné školní docházky - klidně bych ji zkrátila i na 5-6 let u nestudijních typů a u těch, kteří se OPRAVDU učit dále nechtějí či studium kritizují - s náhradou pak již od 12-13 ti let konkrétním praktickým vzděláváním s přípravou na budoucí praktické povolání (např. u rodičů třeba v zemědělství, nebo u rodičů či firem v jiných praktických oborech - i kdyby to byly třeba pomocné kuchařské či úklidové práce nebo potřebné praktické "školnické - opravářské" činnosti i ve školách, v sociálních službách, ve zdravotnictví apod. - místo nedobrovolného sezení v lavicích mládeže s povinnou obsluhou dospělými na ZŠ do 15-17 ti let věku)... 3 - ano - bezva - souhlas - daňové úlevy pro úspěšném zakončení studia. A sankce pro dlouhodobě neúspěšné - nikoliv podporování opakování ročníků bez vážného důvodu a s placením z daňových odvodů všech pracujících.
Jen jsem trochu skeptická a sama nevím, jaké kroky mají lidé učinit, aby byla nějaká podobná "reforma" školství mohla být začít projednávána a přijata?
Brusle7 |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. prosinec 2023 @ 17:42:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jen jsem trochu skeptická a sama nevím, jaké kroky mají lidé učinit, aby byla nějaká podobná "reforma" školství mohla být začít projednávána a přijata?
No - my jsme začali tím, že jsme naše děti do chřtánu tehdejšího školství - ještě nomenklaturním kádrům komunistické partaje - nedali, aby je schroupalo. Byli jsme u počátku domácího vzdělávání. Pak u počátku soukromé školy tady v NY. Obojím se dá začít. Teda domácí škola pro vysokoškoláky poměrně snadno, středoškoláci by to asi měli těžší. Pokud mají lidé nějaké kladné hodnoty, mohou začít tím - buď jedním, nebo druhým.
A pak volby - volit lidi, co s tím chtějí něco udělat. Zaměřené spíše na svobodu a odpovědnost, než na povinnost a neodpovědnost.
No a křesťani pak mnohem víc - dělat to, co Ježíš. Přinášet záchranu tam, kde je potřeba. U nás třeba do rodin ve vyloučených lokalitách. Pozvednout lidi, co jsou na tom nejhůř a potřebují pomoci - jako to dělal Ježíš.
|
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 12. prosinec 2023 @ 14:14:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. prosinec 2023 @ 18:21:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je, no. Nevim, jak je to teď, ale ta opozice před tím byla taková - no, ideologická, principielní. Fakt třeba učitelky myslely, že dva vysokoškoláci nedokáží zajistit dostatečně odbornou výuku dětem na 1. stupni základní školy. Bylo v tom cítit takovou tu rivalitu, strach o jejich nepostradatelnost, povyšování se, ... Tak si dokážu představit, jak asi vařily někomu s menším vzděláním. Však to tu je vidět i v diskuzích, ta mentalita.
Taky je to samozřejmě dost těžké, když člověk chodí do práce, to už vyžaduje mnohem větší oběť, než nám. Při domácí škole jsem měl rok dovolenou, jinak jsem dělal na zlomek úvazku a to jsem ještě nejradši dělal v noci, když rodina usnula. A Cizinka byla na mateřské.
Že se děti vzdělávají společně beru jako ohromné plus - domácí školu spíše jako nouzovku ve chvíli, kdy školství funguje dost hrozně, problematicky. Nebo ve chvíli, kdy rodiče žijí v cizině. Nebo při jiných příležitostech.
Bylo by lepší dát nějak dohromady lepší školství.
Ale ...
Dneska jsem koukal na příspěvek pirátů. Piráti slavnostně oznámili, že připravili zákon na korespondenční volbu. Takže v 21. století budou po světě pobíhat další tuny a tuny papíru, místo aby člověk v Canbeře nebo Tokiju kliknul na mobil. No, snad v tom zákoně nebude položka "přepřahání poštovních koní" ;-) A to jsou Piráti! Co měli v programu elektrifikaci státní správy! Co ten zbytek, co má za starosti a uvažování ...
Toník |
]
Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. prosinec 2023 @ 08:24:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"Bylo by lepší dát nějak dohromady lepší školství."
Ano. Souhlas. Každopádně školství bych viděla ideálně jako co nejvíce možno volitelné a svobodné, co nejméně povinného. Povinné by měly být snad jen nějaké dílčí zkoušky u dětí například volitelné mezi věkem 4-12 let (například celkem 5 zkoušek po roce, např. v 7, 8, 9, 10, 11 letech - věk dle volby rodičů a dle zralosti dítěte). Zkoušky by ze strany státu sledovaly, zda se dítě postupně učí číst, psát, počítat a podobné základní dovednosti. A zda by si ke vzdělávání rodiče vybrali z nabídky škol, nebo učili své dítě v rámci rodiny či příbuzných od vhodného věku, by bylo na rodičích. Stát by mohl nařídit vzdělávání ve "státních" školách jen tehdy, kdyby třeba dítě na zkouškách opakovaně "propadalo" a bylo by v zájmu dítěte i v zájmu státu a společnosti, aby pro život nezůstalo negramotné. Zůstala by i volba věku u vzdělávání např. u sourozenců a možnost jejich společného vzdělávání (pamatuji si, že například můj mladší syn uměl kompletně číst ve 4 letech po první třídě od 3 roky staršího sourozence, tudíž by šlo sourozence jednoduše v mnohém vzdělávat i doma najednou, přirozeně, souběžně).
Druhý stupeň nad 11-12 let věku bych váhala, zda dále nechat ještě nějakou formou povinný, nebo povinně volitelný, nebo úplně již jen dobrovolný (formou teoretického vzdělávání ve volitelných školách, nebo praktické vzdělávání např. u řemeslníků, praxe v jídelnách, v nemocnicích, ve službách apod., nebo nějaká jiná kombinace). Rozhodně bych do teoretického vzdělávání ve věku nad 12 let nikoho už nenutila, ale mělo by být pro mládež jistou "odměnou" a motivací do dalšího profesního života, nikoliv povinností. Otázkou a úkolem dospělých by bylo zajistit (výchovně-pracovní) alternativy pro ty, kdo se teoreticky učit už nechtějí (praktické varianty a nabídky tam, kde by to nebyli schopni zajistit u svých potomků rodiče mládeže 12-15 let).
Střední a vysoké školství samozřejmě volitelné z nabídky více škol.
Ale nevím, kdo kdy jakou reformu vymyslí pořádně a hlavně ji realizuje. To, co se aktuálně řeší na ministerstvu, mi nepřijde jako reforma, ale jen neustálé předělávání zcela nepodstatných věcí, místo skutečné potřebné (i finanční a daňové) reformy...
Brusle7 |
]
Reforma školství podle raketového inženýra Cizince (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Neděle, 10. prosinec 2023 @ 08:26:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Cizinec by rád základní školy postupně převedl do soukromého sektoru a zavedl školné. Dokonce se zdá, že navrhuje, aby bylo technicky možné zadlužit splácením školného nejenom rodiče dětí, ale uvažuje i o tom, že by vhodné zadlužit přímo 14letá děcka, který by opouštěla osmou třídu ZŠ ... asi proto, aby si hned od mala uvědomovali hodnotu peněz - Cizinec by jim odpustil 2 roky daní, ale na druhou stranu by snížil minimální mzdu, aby měli větší problémy dluhy splatit a aby měli menší šanci se dříve osamostatnit - ono jídlo, oblečení, bydlení a doprava taky něco stojí...
A co by na to řekl Ježíš? Podle Cizince by s tím určitě nadšeně souhlasil - protože Ježíš byl přece povahou asociální kapitalista, který nade vše miloval svobodu.
|
]
Re: Reforma školství podle raketového inženýra Cizince (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 12. prosinec 2023 @ 14:18:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
|
|
|
|