|
Zaznamenali jsme 122827833 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY
Vloženo Pátek, 07. červen 2024 @ 13:10:28 CEST Vložil: Tomas |
poslal Ekrazit Moje odpověď uživateli JirkaB:
Nicméně, pan Cizinec debatu rozšířil i o Starý Zákon, kde Královna nebes vyskytuje, a to jako modla, jejíž oslavování odsoudil prorok Jeremiáš v 44. kapitole.
Panu Cizincovi jsem napsal:
Kde jsou důkazy, že římští katolíci svoji "Královnu nebes" ztotožnili se starozákonní modlou?
Nicméně, neměl jsem jasno a tak jsem začal o problému přemýšlet. Už teď tuto svoji větu pokládám za primitivní a hloupou.
Kořeny tzv. mariánského kultu, vidím u nepochopení tzv. Protoevangelia:
Genesis 3, 15 [www.biblenet.cz] Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“
Katoličtí bohoslovci odmítli původní znění hebrejské: "ono rozdrtí (potře)" a nahradili ho zněním Vulgáty "ona rozdrtí".
Jeruzalémská Bible v poznámkách k 1M. 3,15, praví:
" . . . spolu s Mesiášem je zde zahrnuta i jeho Matka a mariologický výklad latinského překladu ipsa conteret (ona potře), se v církvi stal tradičním."
Tím byl Kristus definitivně odsunut do pozadí a byl nahrazen nikoli biblickou, nýbrž katolickou Marií, která byla výnosem papeže Pia IX. dne 8.12. 1854 učiněna neposkvrněně počatou.
Naproti katolické Panně Marii, se biblická Marie nenarodila bez dědičného hříchu, protože i ona vyznávala, že má zapotřebí Spasitele:
Lukáš 1, 46 [www.biblenet.cz] Maria řekla: „Duše má velebí Pána Lukáš 1, 47 [www.biblenet.cz] a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,
A tuto biblickou Marii je třeba oslavovat tak, jak Písmo si žádá:
Lukáš 1, 48 [www.biblenet.cz] že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení, Lukáš 1, 49 [www.biblenet.cz] že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný. Svaté jest jeho jméno *
Lukáš 1, 26 [www.biblenet.cz] Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do galilejského města, které se jmenuje Nazaret, Lukáš 1, 27 [www.biblenet.cz] k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria.
Ano, byl poslán k panně, jejíž jméno bylo Maria - nikoli k Panně Marii, či Panně Marii milostiplné, Bohorodičce, či ke Královně nebes. Tyto všechny nespadají do Písma, ale do CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE. Mezi Písmem a ideologií musíme velmi ostře rozlišovat, protože reálně hrozí, že pokud to neuděláme, zůstaneme ve vězení církevních ideologií trvale odděleni od Písma, tedy od spásy.
Lukáš 1, 28 [www.biblenet.cz] Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“
A zde se dostáváme k další katolické úchylce, která ponižuje Krista:
Zdrávas: Zdrávas Maria milostiplná . . .
Milosti plný je pouze Kristus!
Jan 1, 14 [www.biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
K orientaci v biblických problémech uvedu téměř neznámý, či málo známý fakt: Totiž že každá bytost z duchovního světa má své UNIKÁTNÍ JMÉNO, které náleží jen jí.
Není tedy možné, aby bytost Světla (+), měla stejné jméno, jako bytost Tmy (-).
Prokazuji-li úctu biblické Marii (Lk. 1,48), pak prokazuji úctu jen jí - a nikomu jinému
Prokazuji-li úctu Panně Marii, pak nevím komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii
Prokazuji-li úctu Bohorodičce, pak nevím komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii
Prokazuji-li úctu Královně nebes - tak tím prokazuji úctu duchovní bytosti, jejíž uctívání již dávno odsoudil prorok Jeremiáš ve 44. kapitole!
Toto není obecně známo, a přestože je to jasné a nezpochybnitelné, Vatikán to nikdy nepřizná, protože by to vedlo ke zhroucení římskokatolického náboženství.
* Ruku v ruce s vyvyšováním katolické Panny Marie, jde ponižování Krista:
Jan 1, 1 [www.biblenet.cz] Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. Jan 1, 2 [www.biblenet.cz] To bylo na počátku u Boha. Jan 1, 3 [www.biblenet.cz] Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest. Jan 1, 4 [www.biblenet.cz] V něm byl život a život byl světlo lidí. Jan 1, 14 [www.biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Tak Spasitele popisuje Písmo.
Jenže římskokatolická církev snižuje Jeho božství, nazývaje ho "Bohočlověkem" , či "pravým Bohem a pravým člověkem" - čímž snižuje Kristovo Božství.
Písmo říká, že "Slovo se stalo tělem" - a nikoli "Slovo se stalo člověkem". Tím je Spasitel ponížen na jakýsi slepenec Boha a člověka, tedy, dle římských katolíků, "Bohočlověka".
Ten, kdo k Písmu přidává, musí počítat s tímto:
Zjevení Janovo 22, 18 [www.biblenet.cz] Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.
Jak z toho ven?
Jen tak, že se budeme úzkostlivě držet Písma, nic k němu nepřidávat, ani neubírat. Jakékoli odchylky od Písma jsou církevní ideologií, která je smrtící pastí, ze které už nemusí být úniku.
Mějme na paměti, že duchovním otcem jakýchkoli církevních ideologií, tedy úchylek od Písma - je Satan !!!
1. Petrův 5, 8 [www.biblenet.cz] Buďte střízliví! Buďte bdělí! Váš protivník, ďábel, obchází jako ‚lev řvoucí‘ a hledá, koho by pohltil.
ecr
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 08. červen 2024 @ 08:27:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Katoličtí bohoslovci odmítli původní znění hebrejské: "ono rozdrtí (potře)" a nahradili ho zněním Vulgáty "ona rozdrtí". "...
Asi tu bude užitečné vysvětlit, kdo že jsou to ti "katoličtí bohoslovci".
Jsou to studenti teologie a dalších odvětví, kteří zamýšlí nastoupit na životní dráhu katolického kněze. Tito studenti docela určitě neurčují podobu katolické víry, protože sami ji teprve studují.
Marie samozřejmě "rozdrtí" hlavu satana v jenom přeneseném významu - ve svém Synu, skrze svého Syna. Kdyby totiž Maria neřekla své "Ano" Božímu plánu, Spasitel by se nenarodil a nemohl zachránit svět. V tomto jejím dobrovolném souhlase je obsažen celý význam Marie (Matky Pána Ježíše) v katolickém chápání Božího díla spásy.
V tomto smyslu to přeložil svatý Jeroným ve svém překladu latinské Vulgáty. (přelom 4. a 5. století).
Samozřejmě protoevangelium má svůj výklad hned ve dvou různých rovinách:
1.) vztahuje se na Kristovu matku Marii a její význam v díle spásy. 2.) Vztahuje se na Kristovu církev, která neustále rodí své děti (ve křtu) a svojí existencí v tomto světě poráží satana (srov. Žd 12,4).
Obojí výklad je správný, obojí je platný.
Bůh si Marii předem připravil, aby byla takového souhlasu vůbec schopna. Celou ji naplnil svojí milostí už při jejím početí - takže nezbylo žádného místa pro hřích. (Když je sklenice plná až po okraj, už nic do ní nepřidáš!).
Že je Maria plná milosti nelze nijak zpochybnit. O této skutečnosti svědčí přece anděl Gabriel svým pozdravením.
Samozřejmě Maria také potřebovala být vykoupena Kristem. Ani jako bezhříšná - však pořád jen potomek vyhnanců z ráje - neměla žádný nárok na nebe. Ani bezhříšný Henoch, ani bezhříšná Marie by se bez Krista do nebe nedostali. To až Kristus svojí obětí otevřel nebe všem spravedlivým Starého zákona (srov. 1 Pt 3,19).
Tak to doopravdy učí katolická církev.
Žádný z lidského rodu se nemůže prohlašovat za jedno s nebeským Otcem - Kristus může. Žádný z lidského rodu nemůže o sobě sebevědomě prohlašovat, že všechno, co má nebeský Otec je také jeho. Kristus však může....
Žádný z lidského rodu - ani kdyby se snažil sebevíc - nemůže sejmout hříchy ani svoje - natož hříchy celého světa! Kristus může.....
Je - li Kristus Bohem - Maria ho porodila - je tedy logicky Bohorodičkou.
Tato skutečnost Krista nijak neponižuje.
Kristus je plně Bohem i plně člověkem. Slovo na sebe přece vzalo lidství - aby vykoupilo lidství. Jen to, co bylo přijato Slovem, mohlo býti spaseno.
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 15. červen 2024 @ 12:40:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kde se píše v Bibli, že Marie byla bezhříšná? Napovím ti: "NIKDE" ! Jediným bezhříšným člověkem byl Ježíš Kristus |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. červen 2024 @ 10:31:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Bůh si Marii předem připravil, aby byla takového souhlasu vůbec schopna. Celou ji naplnil svojí milostí už při jejím početí - takže nezbylo žádného místa pro hřích.
Krásná řimskokatolická bajka. Nic víc. |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. červen 2024 @ 10:57:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani bezhříšný Henoch, ani bezhříšná Marie by se bez Krista do nebe nedostali. To až Kristus svojí obětí otevřel nebe všem spravedlivým Starého zákona (srov. 1 Pt 3,19).
Neskutečný a nebiblický blábol.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Gen 5:24: "I chodil Henoch s Bohem. A nebylo ho, neboť ho Bůh vzal."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Žid 11:5: "Henoch věřil, a proto nespatřil smrt, ale Bůh ho vzal k sobě. `Nebyl nalezen, protože ho Bůh přijal.´ Ještě než ho přijal, dostalo se Henochovi svědectví, že v něm Bůh našel zalíbení."
O tom, že by byl Henoch bezhříšný se v Bibli nikde nepíše. Je to další římskokatolická bajka. Henoch byl vzat do nebe, protože věřil Bohu jak je psáno. O Ježíši Kristu nevěděl Henoch vůbec nic. Ježíš Kristus určitě nespasil Henocha. Henoch nemusel čekat až ho spasí Kristus a odpustí mu všechny hříchy. Bůh Jehovah odpouštěl hřichy ve Staré smlouvě a odpouští je skrze Ježíše i v Nové smlouvě. Bůh Otec je také nazván v Písmu vicekrát Spasitel a bez něj bychom nebyli spasení nikdo, protože spasení jak je v Bibli psáno je Boží dar a jediným Bohem je Bůh Jehovah.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Řím 3:23-26: "všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši. Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý (pozn. Bůh Jehovah), když již dříve trpělivě promíjel hříchy. Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše." V novém zakoně budou všichni spaseni darem Božím skrze Ježíše Krista a jeho prolitou krev.
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. červen 2024 @ 10:59:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Je - li Kristus Bohem
Ne není, protože Bible nic takového nepotvrzuje. Proto ani Miriam (Marie) není žádnou bohorodičkou jsk si vymyslela řinsko katolická cirkev a nic takového se v Bibli nepíše. |
]
HLAS ZAZNÍVAJÍCÍ Z HLUBIN PEKELNÝCH - MIKIM ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 06. červenec 2024 @ 14:13:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | HLAS ZAZNÍVAJÍCÍ Z HLUBIN PEKELNÝCH - MIKIM !
* Vložil: mikim v Čtvrtek, 04. červenec 2024 @ 10:57:13 CEST
"Ekrazit ty se budeš za svá rouhavá sliva smažit v pekle strašně to to přeji!!!"
AUTOR TOHOTO ZLOŘEČENÍ - MIKIM !!!
ecr
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. červen 2024 @ 11:03:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Žádný z lidského rodu se nemůže prohlašovat za jedno s nebeským Otcem - Kristus může. Žádný z lidského rodu nemůže o sobě sebevědomě prohlašovat, že všechno, co má nebeský Otec je také jeho. Kristus však může....
Jan 10:30
Jan 10:30
Já a můj otec jsme jedno. (KJV)
1. Není žádný důvod chápat tento verš tak, že Kristus řekl, že on a Otec tvoří „jednoho Boha“. Ta fráze byla běžná a i dnes, kdyby ji někdo použil, lidé by přesně věděli, co tím myslel – on a jeho otec jsou si velmi podobní. Když Pavel psal Korinťanům o své tamní službě, řekl, že zasadil semeno a Apollos je zaléval. Potom řekl: „Kdo sází a kdo zalévá, jsou jedno“ (1. Korintským 3:8 – KJV). V řeckých textech je Pavlovo znění stejné jako v Janovi 10:30, ale nikdo netvrdí, že Pavel a Apollo tvoří „jednu bytost“. Kromě toho NIV překládá 1. Korintským 3:8 jako „ten, kdo sází a kdo zalévá, mají jeden účel“. Proč překládat frázi jako „jsou jedno“ na jednom místě, ale jako „mají jeden účel“ na jiném místě? V tomto případě překlad stejné fráze dvěma různými způsoby zatemňuje jasný význam Kristova výroku v Janovi 10:30: Kristus vždy činil Otcovu vůli; on a Bůh mají „jeden záměr“.
2. Kristus používá pojem „jedného“ na jiných místech a z nich lze vidět, že je míněno „jeden účel“. Jan 11:52 říká, že Ježíš měl zemřít, aby všechny Boží děti učinil „jedním“. V Janovi 17:11, 21 a 22 se Ježíš modlil k Bohu, aby jeho následovníci byli „jedno“, stejně jako on a Bůh byli „jedno“. Myslíme si, že je zřejmé, že se Ježíš nemodlil, aby se všichni jeho následovníci stali jednou bytostí nebo „substancí“, stejně jako on a jeho Otec byli jednou bytostí nebo „substancí“. Věříme, že význam je jasný: Ježíš se modlil, aby všichni jeho následovníci byli jedno v záměru, stejně jako on a Bůh byli jedno v záměru, modlitba, která dosud nebyla vyslyšena.
3. Kontext Jana 10:30 přesvědčivě ukazuje, že Ježíš měl na mysli skutečnost, že měl stejný záměr jako Bůh. Ježíš mluvil o své schopnosti chovat „ovce“, věřící, kteří k němu přišli. Řekl, že je nikdo nemůže vzít z jeho ruky a že je nikdo nemůže vzít z ruky jeho Otce. Potom řekl, že on a Otec jsou „jedno“, to znamená, že mají jeden účel, a to chovat a chránit ovce.
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. červen 2024 @ 11:03:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Žádný z lidského rodu se nemůže prohlašovat za jedno s nebeským Otcem - Kristus může. Žádný z lidského rodu nemůže o sobě sebevědomě prohlašovat, že všechno, co má nebeský Otec je také jeho. Kristus však může....
Jan 10:30
Jan 10:30
Já a můj otec jsme jedno. (KJV)
1. Není žádný důvod chápat tento verš tak, že Kristus řekl, že on a Otec tvoří „jednoho Boha“. Ta fráze byla běžná a i dnes, kdyby ji někdo použil, lidé by přesně věděli, co tím myslel – on a jeho otec jsou si velmi podobní. Když Pavel psal Korinťanům o své tamní službě, řekl, že zasadil semeno a Apollos je zaléval. Potom řekl: „Kdo sází a kdo zalévá, jsou jedno“ (1. Korintským 3:8 – KJV). V řeckých textech je Pavlovo znění stejné jako v Janovi 10:30, ale nikdo netvrdí, že Pavel a Apollo tvoří „jednu bytost“. Kromě toho NIV překládá 1. Korintským 3:8 jako „ten, kdo sází a kdo zalévá, mají jeden účel“. Proč překládat frázi jako „jsou jedno“ na jednom místě, ale jako „mají jeden účel“ na jiném místě? V tomto případě překlad stejné fráze dvěma různými způsoby zatemňuje jasný význam Kristova výroku v Janovi 10:30: Kristus vždy činil Otcovu vůli; on a Bůh mají „jeden záměr“.
2. Kristus používá pojem „jedného“ na jiných místech a z nich lze vidět, že je míněno „jeden účel“. Jan 11:52 říká, že Ježíš měl zemřít, aby všechny Boží děti učinil „jedním“. V Janovi 17:11, 21 a 22 se Ježíš modlil k Bohu, aby jeho následovníci byli „jedno“, stejně jako on a Bůh byli „jedno“. Myslíme si, že je zřejmé, že se Ježíš nemodlil, aby se všichni jeho následovníci stali jednou bytostí nebo „substancí“, stejně jako on a jeho Otec byli jednou bytostí nebo „substancí“. Věříme, že význam je jasný: Ježíš se modlil, aby všichni jeho následovníci byli jedno v záměru, stejně jako on a Bůh byli jedno v záměru, modlitba, která dosud nebyla vyslyšena.
3. Kontext Jana 10:30 přesvědčivě ukazuje, že Ježíš měl na mysli skutečnost, že měl stejný záměr jako Bůh. Ježíš mluvil o své schopnosti chovat „ovce“, věřící, kteří k němu přišli. Řekl, že je nikdo nemůže vzít z jeho ruky a že je nikdo nemůže vzít z ruky jeho Otce. Potom řekl, že on a Otec jsou „jedno“, to znamená, že mají jeden účel, a to chovat a chránit ovce.
|
]
|
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 08. červen 2024 @ 09:34:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Prokazuji-li úctu biblické Marii (Lk. 1,48), pak prokazuji úctu jen jí - a nikomu jinému ..."...
Nic není tak vzdáleno pravdě!
My přece prokazujeme úctu všem andělům i svatým v nebi - nejenom Marii! Svaté v nebi ctíme - však jenom Bohu se klaníme.
Pokud se vrátím k mému oblíbenému popisu tří rozdílných os v prostoru - andělé a svatí v nebi jsou postaveni na vodorovné (předo-zadní) ose, protože jsou nám rovni ve skutečnosti, že jsou také tvorové jako my. Tam stojí o Marie, matka našeho Pána.
Vaše úcta i klanění směřuje však hlavně k Bohu, a je směrována zcela odlišným směrem - na osu svislou. Na osu vyjadřující nerovnost člověka s Bohem.
Naše úcta ke svatým v nebi si tedy s naší úctou a klaněním se Bohu nijak nekonkuruje!
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 08. červen 2024 @ 10:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím Oko. že teologicky je to jak píšeš, že žádný katolík se klaní jen Bohu. Ale pouze teologicky, život velmi často ukazuje něco jiného, skutky ukazují komu se klaní kdo více. Jestli Bohu nebo mamonu, jestli Bohu nebo Marii, jestli Bohu nebo boji proti fašismu.
Člověk je vor inteligentním i v ŘKC se již čte Bible, čtou ji i farníci, je logické, že se nikdo z nich nebude klanět člověku, ale jen a jen Bohu. Tedy ve své víře, přemýšlení... realita života ukazuje ovšem něco jiného. Ale pro objektivitu, stejnou nemocí trpí i většina protestantů co znám. říkají správně nic jen Kristus a pak vidíš, že to je hlavně nějaký prorok, prorokyně, učitel nebo i touha po moci. Současnému křesťanství v tomto smyslu nejvíce škodí znalost Bible. Je to smutný paradox. Reformace začala tím, že si někdo otevřel Bibli ....protože ji do té doby vlastně neznal, a Slovo mu otevřelo oči. Dnes už lidé Bibli běžně znají, takže jim oči moc neotvírá, protože podle Bible každý ví že se klaní jen a jen Bohu, nikoliv lidem. Nejsou schopni uvidět co žijí. Ani ty to nevidíš, kdybys to viděl, tak by jsi to nedělal, protože znáš. Takže jsi v pasti jako mnoho lidí kolem. Třeba číslo 66 Milujte se! také ukazuje realitu. |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. červen 2024 @ 10:51:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za můj život se vztahy v naší farnosti zcela zásadně změnily.
Z kvantity se postupně stala kvalita. Kostel se sice hodně vyprázdnil, ale životu ve farnosti, opravdovosti, je to ku prospěchu.
Z původního zvykového náboženství se stává důraz na následování Krista, na mezilidské vztahy.
Tím, že je nás méně, se lépe poznáváme osobně, ve svých kvalitách i nedostatcích. Víme jeden o druhému, jak on žije svoji víru, naučili jsme se toto o sobě navzájem sdílet. Setkáváme se v menších skupinkách i na různých společenstvích mimo bohoslužby. Věc, která dříve u nás nebyla.
Osobní vztah člověka s Bohem je silně individuální.
Každý ho prožívá různě hluboce (či povrchně) a podle svého stupně vzdělanosti ve víře. I mezi katolíky se tedy najdou lidé poznamenaní různými projevy modlářství. Domnívám se, že je to jednak o nedostatečné vzdělanosti ve víře, jednak o přílišném lpění na věcech tohoto světa.
Z Bible se v katolické církvi četlo od jakživa. Nedílnou součástí každé mše je "bohoslužba slova" - čtení z písem Starého zákona, čtení ze Skutků a epištol, a nakonec i čtení evangelia. Takže v dřívějších dobách i analfabeti měli "odposloucháno Písmo" a měli obecnou představu o tom, co je v Písmu. Navíc v kázáních se toto čtení Písma pak vysvětlovalo. Nedá se tvrdit, že by katolíci dříve neznali Písmo. Faktem ovšem je, že v nynější době se klade na Písmo ještě větší důraz, než za mého mládí.
|
]
|
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 08. červen 2024 @ 10:19:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vážený pane,
můj článek je naprosto přesný a nepopíratelný. To konstatuji jako statistický fakt, který nelze smazat.
Je nepopíratelné, že v osobě tzv. "Královny nebes", uctíváte MODLU, jejíž uctívání už odsoudil prorok Jeremiáš.
To, co zde tvrdíte, jsou katechetické bláboly, tedy CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE, které může akceptovat jen prostoduchý člověk.
A v rámci takové CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE je možné opravdu všechno: Genocida albigenských, masakry valdenských, inkvizice, pronásledování jinověrců, křížové výpravy proti muslimům a mnohé jiné.
Tyto hrůzy prováděli sice NOMINÁLNÍ křesťané (křesťané podle jména); avšak SKUTEČNÍ křesťané by se těchto ohavností ani nemohli dopustit! Dnešní "křesťanství" je mrtvé - až na několik málo skupinek lidí, kde je Kristus stále živý. Spasení nikdy nebude masovou záležitostí. Úzká je cesta k životu a málokdo ji nalézá:
Matouš 7, 14 [www.biblenet.cz] Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.
Vy, vážený pane, jste lapen do pasti vaší CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE, že pro vás zřejmě už není úniku.
Chápu vás: Uvnitř této IDEOLOGIE se vám žije docela pohodlně.
Přesné a jasné slovo Písma vám nevoní a proto zde obtěžujete svými katechetickými bláboly, které může akceptovat jen velmi, velmi prostoduchý člověk.
Přeji krásný den. ecr
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 08. červen 2024 @ 16:23:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jdi k čertu magore a fanatiku. |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 08. červen 2024 @ 17:53:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji vám za vlídně projevený názor. Ať se všichni seznámí s postojem římského katolíka . . .
Boží Slovo pro vás vůbec nic neznamená.
Vy už u čerta jste - což dáváte po celou dobu, co tu škodíte, zcela jasně najevo. Jenže tam, kde jste NYNÍ vy, se mi vůbec nechce . . .
ecr |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. červen 2024 @ 11:20:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možná jsem prostoduchý - pokud však mě právě takového chce Bůh, nemám nic proti tomu.
Tento článek prozrazuje především znalostí deficit autora o katolické církvi a jejím učení. Představa, jak prý katoličtí bohoslovci mění Písmo je převelice úsměvná.
Nejinak je tomu s tvými znalostmi historie a skutečných příčin různých událostí dějin.
Píšeš prý o katolické církvi, vyjadřuješ se prý k jejímu učení - ale ve skutečnosti se vyjadřuješ jen ke svým pochybeným představám o katolické církvi. Neznáš ji vůbec - a jak bys ji také mohl znát?
|
]
|
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 05:54:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Samozřejmě že Panna Maria, samozřejmě že Bohorodička a samozřejmě že Královna nebes.
Proč Panna Maria? Protože "panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel, tj. Bůh s námi" a "jméno té panny bylo Maria" ;-)
Proč Bohorodička? Protože je to "matka mého Pána". Jakého Pána? Přece Pána Adonai - Boha. Protože panna počala a porodila Boha, který je s námi, je tou, která porodila Boha neboli je rodičkou Boha - Bohorodičkou. ;-)
A proč je Královnou nebes? Protože je psáno: "a jestliže s ním i vytrváme, budeme spolu s ním i kralovat". A kdo je největším králem v nebi po Bohu? Přece ten kdo je zde na zemi největším služebníkem pro Boha, ten, kdo je tady nejmenším, aby byl Pánem v nebi učiněn největším. A kdo je tím největším neboli nejpokornějším služebníkem Boha? Přece "služebnice v největším ponížení", ke které "se sklonil Hospodin" a kterou "budou blahoslavit všechny národy" – matka Božího Syna.
Takže všechno je to v Písmu, jen ne v srdcích některých křesťanů. ;-)
|
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. červen 2024 @ 10:18:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naprosto přesně vyjádřeno - souhlasím.
Chce - li někdo biblické zdůvodnění, proč ctít Matku Pána, zde se mu ho dostalo.
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 10. červen 2024 @ 12:03:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy jste už zhlouplý tou vaší vaší církevní ideologií do té míry, že se vůbec neuvědomujete, že PÍSMO JE SVATÉ - tedy, že jakkoli ho "vylepšovat", významově natahovat, či překrucovat, je pod Božím trestem???
Asi vám už není pomoci. Z toho kriminálu zvaného CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE, se dostane jen málokdo.
Kdybyste měl SKUTEČNÝ RESPEKT k Písmu, tak byste takové hlouposti (tak jak jste se zde předvedl), nikdy nenapsal!
ecr |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 12:45:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-D |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 12:23:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Protože je to "matka mého Pána". Jakého Pána? Přece Pána Adonai - Boha. /
No to ne.
To nebylo tak, že Bůh přišel za Marií a zeptal se ji:
"Marie, prosím tě, byla bys tak hodna a porodila mě ?"
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 12:44:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, to totiž bylo, že za ní přišel Boží anděl a zeptal se jí: "Maria, porodila bys Ho?" ;-)
A koho? No přece toho, o kterém její příbuzná Alžběta říká, že je Pán, dokonce její Pán. A nikdo jiný není Pánem než Adonai. ;-)
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 13:29:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ A nikdo jiný není Pánem než Adonai. /
Ale kdepak. Mezery v Písmu, a z toho plynoucí bludné závěry...
1K 8:6: my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho. 1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, Ef 4:5: jeden Pán, jedna víra, jeden křest; jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 13:32:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Jan:
"Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. ON JE TEN PRAVÝ BŮH A VĚČNÝ ŽIVOT."
Takže smolíček pacholíček, pac a pusu! ;-)
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 13:49:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak koukám, že ten tvůj pravý Bůh Ježíš má syna, který se shodou okolností také jmenuje Ježíš :-)
Pac :-) |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 13:59:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ať koukám, jak koukám, tak pravým Bohem je nazván ten Syn, což je v řečtině vyjádřeno použitým ukazovacím zájménem ουτος, čudlo. ;-)
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 14:02:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nikoliv.
Pravým Bohem je ten, který má Syna.
Pán Ježíš má Syna ? Odkdy ? A ten Syn Pána Ježíše Krista se jmenuje Ježíš Kristus ?
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 14:49:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opakuji hlášení: ουτος εστιν αληθινος θεος - Písmo mluví jasně. ;-) Ukazovací zájméno totiž ukazuje na ten předmět nebo osobu, o kterém je řeč těsně předtím. Takže smolíček dolíček. ;-)
A Syna nemá Ježíš, ale Syna mívá zákonitě Otec. ;-) A od kdy? No před od "dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM (Εγω ειμι, hebr. JHVH). ;-)
A jakého Syna? No přece toho, který se stal tělem, který byl na počátku u Boha, skrze kterého bylo vše stvořeno a který byl od počátku Bůh, který stále spočívá v lůně Otcově a je s Otcem sjednocen neboli ενος. ;-)
Rosmano má smůláno. ;-)
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 18:58:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, Písmo mluví jasně. I Pán Ježíš mluví jasně - je Jeden Pravdivý (Pravý) Bůh - a tím je Bůh Otec, Otec Ježíše Krista, Bůh Ježíše Krista.
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Ježíš neříká : "aby poznali nás, trojjediného pravého Boha..." nebo " aby poznali tebe, jediného pravého Boha, i mne, jediného pravého Boha.."
1 Jana 5,20 mluví o tom stejném. Jan ani Pán Ježíš si neprotiřečí
1J 5:20: Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho PRAVÉHO , a jsme v tom PRAVÉM , v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Ten PRAVÝ je ten PRAVÝ Bůh. A my jsme v tom PRAVÉM Bohu. A také v Synu toho PRAVÉHO Boha, v Ježíši Kristu.
Ten verš mluví přesně to stejné, jako Pán Ježíš ve své modlitbě k Otci před ukřižováním.
Převrátit smysl napsaného se ti Lve Nikolajeviči nepovede :-) |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 19:28:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sitě na tě, milé dítě. Kdo chce, vidí, že Ježíš je Bůh. Kdo nechce, sám si na hlavu sype řeřavé uhlíky. Čus, puso! ;-)
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 19:37:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kdo má vidiny, ten vidí...
Ježíš o sobě ani apoštolové nikde o Pánu Ježíši nemluví, nesvědčí, nekážou, že je Bůh. Nikoho k takové víře nevedou.
Není v Písmu jediný případ, kdy by uvěřivší v Pána Ježíše Krista svědčili, že uvěřili v Ježíše Boha.
A ty si věř čemu chceš. Pro tebe není směrodatná Bible, svědectví Ježíše ani Jeho apoštolů.
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 10. červen 2024 @ 22:15:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je docela nepochopitelné jak někdo kdo má IQ 90 a čte Bibli může ještě dnes považovat člověka Ježíše i za Boha jako je jeho Bůh Otec, který sám řekl, že o žádném jiném Bohu než je On neví.
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 22:27:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
1700 let opakovaná nepravda se stala pravdou... a to ještě pomocí zastrašování, násilí, pronásledování, vyhnanství a smrti
A pomocí několika málo překroucených biblických textů |
]
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:27:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 2:5: "Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"
CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 3:20: "Prostředníka není potřebí tam, kde jedná jen jeden, a Bůh je jeden."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mar 12:29-30: "Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své mysli a z celé své síly!´"
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 8:6: "my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 6:13-16: "Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život, a Kristem Ježíšem, který vydal svědectví svým dobrým vyznáním před Pontiem Pilátem, abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 15:3-4: "a zpívali píseň Božího služebníka Mojžíše a píseň Beránkovu: "Veliké a podivuhodné jsou tvé činy, Pane Bože všemohoucí; spravedlivé a pravdivé jsou tvé cesty, Králi národů. Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo.""
|
]
BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 11. červen 2024 @ 14:23:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Existence Boží Trojice nemusí být naprosto nepředstavitelná, a stojící a priori proti zdravému rozumu.
Každý si může představit třeba trojúhelník, tedy nejjednodušší plošný útvar, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvoří jeden celek.
Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám všem dobře známá voda, chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích : pevném, kapalném a plynném. A teď pozor: existuje stav, kdy je voda na parametrech tzv. Trojného bodu (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – čti kilopaskalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru existují v rovnováze současně všechna 3 skupenství, tedy led, voda i pára. Tyto skutečnosti jsou známy dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.
Trojný bod je tak důležitý, že od něj, a od absolutní nuly (teploty vesmírného prostoru) byla odvozena jednotka teplotního rozdílu, již zmíněný Kelvin (K).
A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel ??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit ? Třeba trojrozměrným prostorem v němž všichni žijeme?
Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat euklidovskou geometrií nebo termodynamikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení postačí.
ecr
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 11. červen 2024 @ 20:42:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi dobře, pane Tolstoj.
ecr |
]
]
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:27:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 2:5: "Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"
CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 3:20: "Prostředníka není potřebí tam, kde jedná jen jeden, a Bůh je jeden."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mar 12:29-30: "Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své mysli a z celé své síly!´"
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 8:6: "my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 6:13-16: "Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život, a Kristem Ježíšem, který vydal svědectví svým dobrým vyznáním před Pontiem Pilátem, abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 15:3-4: "a zpívali píseň Božího služebníka Mojžíše a píseň Beránkovu: "Veliké a podivuhodné jsou tvé činy, Pane Bože všemohoucí; spravedlivé a pravdivé jsou tvé cesty, Králi národů. Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo.""
|
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 10. červen 2024 @ 13:57:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi správně, pane Tolstoj.
ecr |
]
Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 14:00:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi blbě.
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
JÁ S VÁMI NEDISKUTUJI-JEN VÁS FACKUJI (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 10. červen 2024 @ 18:49:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | SNAD SE VÁM V MOZKOVICI ROZSVÍTÍ . . .
ecr |
]
Re: JÁ S VÁMI NEDISKUTUJI-JEN VÁS FACKUJI (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 19:05:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tobě se bohužel nerozsvítí. Zůstaneš ve tmě.
Nikdy nepochopíš, co znamená JEDINÝ. Nikdy nepochopíš, co znamená JEDINÝ PRAVDIVÝ Nikdy nepochopíš, co znamená JEDINÝ PRAVDIVÝ BŮH.
Vždycky budeš lživě tvrdit, že kromě JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA je ještě další PRAVDIVÝ BŮH. A asi také JEDINÝ. (nebo TROJJEDINÝ ??)
Pro tebe jsou 2 JEDINÍ PRAVÍ BOHOVÉ.
|
]
Re: JÁ S VÁMI NEDISKUTUJI-JEN VÁS FACKUJI (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 10. červen 2024 @ 22:55:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K MÝM ČLÁNKŮM SE RADĚJI NEVYJADŘUJTE - NEB VÁM TO NEBERE VAŠE LEB
Hezký večer
ecr
|
]
NAFACKUJ SI (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 10. červen 2024 @ 23:01:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K tvým slátaninám se nevyjadřuji |
]
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:14:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bla bla bla |
]
]
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:30:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 2:5: "Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"
CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 3:20: "Prostředníka není potřebí tam, kde jedná jen jeden, a Bůh je jeden."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mar 12:29-30: "Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své mysli a z celé své síly!´"
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 8:6: "my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 6:13-16: "Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život, a Kristem Ježíšem, který vydal svědectví svým dobrým vyznáním před Pontiem Pilátem, abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 15:3-4: "a zpívali píseň Božího služebníka Mojžíše a píseň Beránkovu: "Veliké a podivuhodné jsou tvé činy, Pane Bože všemohoucí; spravedlivé a pravdivé jsou tvé cesty, Králi národů. Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo.""
|
]
]
|
|
BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 11. červen 2024 @ 13:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Existence Boží Trojice nemusí být naprosto nepředstavitelná, a stojící a priori proti zdravému rozumu.
Každý si může představit třeba trojúhelník, tedy nejjednodušší plošný útvar, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvoří jeden celek.
Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám všem dobře známá voda, chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích : pevném, kapalném a plynném. A teď pozor: existuje stav, kdy je voda na parametrech tzv. Trojného bodu (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – čti kilopaskalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru existují v rovnováze současně všechna 3 skupenství, tedy led, voda i pára. Tyto skutečnosti jsou známy dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.
Trojný bod je tak důležitý, že od něj, a od absolutní nuly (teploty vesmírného prostoru) byla odvozena jednotka teplotního rozdílu, již zmíněný Kelvin (K).
A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel ??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit ? Třeba trojrozměrným prostorem v němž všichni žijeme?
Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat euklidovskou geometrií nebo termodynamikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení postačí.
ecr
|
Re: BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 12. červen 2024 @ 10:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Existence Boží trojice je - a stále zůstává - tajemstvím.
Nepochopíme jej jenom hlavou, dokonce jej nepochopíme ani jenom srdcem.
Toto tajemství o jediném Bohu Otci, Synu a Duchu svatém zůstává ústředním bodem křesťanské víry - doslova pilířem křesťanské víry!
Toto tajemství přijímáme vírou (s bázní a třesením) současně hlavou i srdcem.
|
]
Re: BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 12. červen 2024 @ 10:53:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Všechny problémy kolem Boží trojice vznikly a jsou kvůli uzákonění dogmatického tvrzení, že Ježíš je stejný jako Bůh a rovný Bohu ( homoúsios ). 325 AD - Nicea.
Pokud by se toto nestalo, nejsou žádné problémy s Boží trojicí ani žádná "tajemství".
Když se na scéně objevil 2. Bůh, stejný jako Bůh, muselo se s tím filosoficky něco vymyslet, aby se zároveň zachovalo zdání monoteismu. A tak se vymyslelo. |
]
]
Re: BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 07:11:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
Kdyby se toto nestalo, znali bychom Boha pořád jenom vzdáleně - jako jeho služebníci. Nepoznali bychom Boha důvěrně, jako jím přijaté děti.
Jsme totiž "adoptované" děti nebeského Otce a Kristu jsme bratry v jeho lidství, jsme však stejně tak i Kristovy děti - děti, které mu dal Bůh...
(Žd 2,9 ...) Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany. Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, když říká: ‚ Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu opěvovat.‘ A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘ Protože děti mají účast na krvi a těle, podobně i on se jich stal účastným, aby skrze smrt zahladil toho, kdo má vládu nad smrtí, totiž Ďábla, a osvobodil ty, kteří byli strachem ze smrti drženi po celý život v otroctví.
(1 J 4,12) Boha nikdo nikdy neviděl. Jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
|
]
Re: BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 16:38:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, ano, jsou to slova Písma, a ta jsou pravdivá.
Ovšem nemají nic společného s Trojicí |
]
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:31:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 2:5: "Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"
CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 3:20: "Prostředníka není potřebí tam, kde jedná jen jeden, a Bůh je jeden."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mar 12:29-30: "Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své mysli a z celé své síly!´"
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 8:6: "my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho."
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 6:13-16: "Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život, a Kristem Ježíšem, který vydal svědectví svým dobrým vyznáním před Pontiem Pilátem, abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 15:3-4: "a zpívali píseň Božího služebníka Mojžíše a píseň Beránkovu: "Veliké a podivuhodné jsou tvé činy, Pane Bože všemohoucí; spravedlivé a pravdivé jsou tvé cesty, Králi národů. Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo.""
|
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 22:37:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Lidé raněni trojiční slepotou tyto texty nevidí, nerozumí nebo nechtějí porozumět. |
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. červen 2024 @ 07:35:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Sami sebe tu usvědčujete z neznalosti: My přece máme prostředníka spásy - jednoho Jediného, Ježíše Krista. A Bůh je jeden!
Zde jedná jenom jeden!
|
]
Re: ZÁKLADNÍ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 14. červen 2024 @ 08:45:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, přečti si v Galatským celý ten kontext, abys pochopil o co jde.
Bůh na jedné straně, a na druhé straně Potomek Abrahámův - Kristus, kterého se týkalo Boží zaslíbení, dané Abrahámovi, není jen jeden. To jsou dva.
Ale Bůh je jeden, to určitě. |
]
DŮVOD A NUTNÝ NÁSLEDEK DUCHOVNÍ SLEPOTY PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 14. červen 2024 @ 09:34:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DŮVOD A NUTNÝ NÁSLEDEK DUCHOVNÍ SLEPOTY PANA ROSMANA
DUCHOVNÍ PROFIL PANA
ROSMANA [www.granosalis.cz] [www.granosalis.cz]
a následně
a konečný následek
Matouš 13, 14 [www.biblenet.cz] A plní se na nich proroctví Izaiášovo: ‚Budete stále poslouchat, a nepochopíte, ustavičně budete hledět, a neuvidíte.
Matouš 13, 15 [www.biblenet.cz] Neboť obrostlo tukem srdce tohoto lidu, ušima nedoslýchají a oči zavřeli, takže neuvidí očima a ušima neuslyší, srdcem nepochopí a neobrátí se – a já je neuzdravím.‘
TAKŽE S VAŠÍM PŘÍSTUPEM K PROBLÉMU, NEBUDETE UZDRAVEN !
ecr
|
]
Re: DŮVOD A NUTNÝ NÁSLEDEK DUCHOVNÍ SLEPOTY PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 14. červen 2024 @ 15:43:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Název článku hovoří i kritice Ř-K nauky. Římsko katolická církev má svou nauku stejně, jako každá jiná z nespočtu církví, o jejichž naukách se mlčí, ačkoli z veliké části staví na nauce právě církve Římsko Katolické. Má li tato církev jinou nauku, neý církev moje, mohu s tím maximálně polemizovat, protože nejsem členem té církve. Poznal jsem, že v ŘK církvi, stejně jako v jiných, je spousta dítek Božích , milujících Boha stejně i přes věroučné rozdíly. Většina církví, které se odštěpily od církve Římské odešla i stím, co bylo do této církve dodáno dodatečně jako "doplněk" pravdy evangelia a pokud jim to nevadí, kde berou právo církev Římskou kritizovat? Rosmano a mikim zde nesčetněkrát poiukázali na Biblické verše, které byly naopak diskutujícími vykládány jinak, ale poukázali na jednu věc, kterou nikdo rozporovat nemohl a která souvisí s převzetím Římské teologie odštěpenými církvemi, které je trřeba pochválit za hledání pravdy, ale pokárat za ustrnutí na "poznání" svých zakladatelů ve středověku, mnohdy se praktikami nelišících od praktik kritizovaného Říma. Držme se toho, co je psáno v Bibli a jestliže k tomu má někdo jiný výklad, tak vězme, že to nebudeme my, kdo mu ho změní - takové změny bych si ani nevážil, protože lidských nauk už je dost - a Pán Bůh, který dá porozumění a nebo nedá - ví, s jakým srdcem k Němu bratr přistupuje a podle toho srdce ho bude soudit. Argumenty Rosmana beru jako Biblické a odtržené od dědictví ŘK dodatků. Pokud nauku ŘK církve chceme kritizovat, pak si nejprve zameťme před vlastním prahem to, co jsme od ní převzali. |
]
]
Re: DŮVOD DUCHOVNÍ SLEPOTY PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 14. červen 2024 @ 23:16:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ekrazit ty jsi se už dočista zbláznil :). |
]
HLAS ZAZNÍVAJÍCÍ Z HLUBIN PEKELNÝCH - MIKIM ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 06. červenec 2024 @ 14:17:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | HLAS ZAZNÍVAJÍCÍ Z HLUBIN PEKELNÝCH - MIKIM !
* Vložil: mikim v Čtvrtek, 04. červenec 2024 @ 10:57:13 CEST
"Ekrazit ty se budeš za svá rouhavá sliva smažit v pekle strašně to to přeji!!!"
AUTOR TOHOTO ZLOŘEČENÍ - MIKIM !!!
ecr
|
]
Re: HLAS ZAZNÍVAJÍCÍ Z HLUBIN PEKELNÝCH - MIKIM ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 07. červenec 2024 @ 09:44:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dej si pozor koho bezdůvodně obviňuješ!
CEP Ekumenický překlad, 1979 Jak 3:6: "I jazyk je oheň. Je to svět zla mezi našimi údy, poskvrňuje celé tělo a ničí celý náš život, sám podpalován pekelným plamenem." |
]
1J. 3,15 : KDO NENÁVIDÍ SVÉHO BLIŽNÍHO JE VRAH ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Neděle, 07. červenec 2024 @ 14:12:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Janův 3, 15 [www.biblenet.cz] Kdokoliv nenávidí svého bratra, je vrah – a víte, že žádný vrah nemá podíl na věčném životě. Zjevení Janovo 22, 15 [www.biblenet.cz] Venku zůstanou nečistí, zaklínači, smilníci, vrahové, modláři – každý, kdo si libuje ve lži.
Vložil: mikim v Čtvrtek, 04. červenec 2024 @ 10:57:13 CEST
"Ekrazit ty se budeš za svá rouhavá sliva smažit v pekle strašně to to přeji!!!"
AUTOR TOHOTO ZLOŘEČENÍ - MIKIM !!!
* VŠICHNI SE JEDNOU BUDOU MUSET PŘED BOŽÍM MAJESTÁTEM SKLONIT . A JEN TI, KTEŘÍ TAK UČINÍ DOBROVOLNĚ, Z TOHO BUDOU MÍT UŽITEK . A TI DRUZÍ ?
Jan 18, 4 [www.biblenet.cz] Ježíš, který věděl všecko, co ho má potkat, vyšel a řekl jim: „Koho hledáte?“
Jan 18, 5 [www.biblenet.cz] Odpověděli mu: „Ježíše Nazaretského.“ Řekl jim: „To jsem já.“ Stál s nimi i Jidáš, který ho zradil.
Jan 18, 6 [www.biblenet.cz] Jakmile jim řekl ‚to jsem já‘, couvli a padli na zem.
PROČ COUVLI ? PROČ PADLI NA ZEM ? PROTOŽE MUSELI VZDÁT ÚCTU BOŽÍMU MAJESTÁTU !!!
ALE PROTOŽE TAK UČINILI NEDOBROVOLNĚ, BYLO TO PRO NĚ BEZ UŽITKU . A PO SVÉ SMRTI ODEŠLI DO PEKEL - KE SVÉMU PÁNU .
A SOUDIL JE NIKOLI ČLOVĚK - ALE BŮH !!!
Jan 5, 22 [www.biblenet.cz] Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,
TEN, KDO DRUHÉMU PEKLO PŘEJE - SÁM PEKLU PATŘÍ !!!
ecr
|
]
|
|
|
|