Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Apolena.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16976, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 447677, adminů: 60, uživatelů: 5287  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 128 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125252430
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Kdo je vlastně tím Spasitelem?
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:57:17 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.


Z Písma víme, že Hospodin svou slávu nikomu nedá, ale zároveň že její plnost obdržel Syn - Kristus - Ježíš, a to už před založením světa.

Z Písma víme, že vzbudit z mrtvých a vzkříšit může jen Hospodin, ale přitom totéž má moc činit Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že moc soudit svět má jedině Hospodin, ale zároveň i Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že stvořit stvoření může jedině Hospodin, alestejně tak činí i Syn - Kristus - Ježíš.

Z Písma víme, že uctívat máme jedině Hospodina a klanět se jedině jemu, ale zároveň i Synu, který je klaněníhodný Pán.

A zdejší jakožeunitáři se tak snaží upřít Ježíšovi Otcem darované Božství se všemi božskými atributy popsanými Písmem, až musí tak krkolomně překrucovat Písmo, že vytváří DVA PÁNY, DVA SPASITELE, DVA SOUDCE, DVA STVOŘITELE atd. Povžte - UNITÁŘI vytváří DVA se stejnou mocí a stejnou činností, takže ti, kteří tak lpí na JEDNOM JEDINÉM, zavádějí úctu a klanění DVĚMA pánům, dvěma spasitelům, dvěma soudcům, dvěma stvořitelům. Ti, kteří tak lpí na JEDNOM, nakonec zavedli DVA, aby mohli nějakým způsobem usmířit jasná slova Písma se svým mlžným bludem v pokud oponovat těm, kteří konzistentně věří v JEDNOHO JEDINÉHO bytujícího ve třech osobách.

A přitom my křesťané víme, že když věříme ve TŘI, věříme v JEDNOHO, protože sám Ježíš říká, kdo je ten jedne:

"Já a Otec JEDNO JSME."

- ano, toto je ten jediný Bůh, v kterého křesťane věřiti budeš:
jeden ve třech osobách: Otec, Syn a Duch Svatý, jak to zjevil jeden z nich: Syn Ježíš Kristus, Bůh, který se stal člověkem a který zjevil, že je Synem Otce a spolu s ním udílející druhého Utěšitele - Ducha. A je to právě Syn, který zjevuje svoji rovnost s Otcem, svoji moc rovnou s mocí Otce, a Ducha majícího stejnou moc jako Otec a Syn. Protože ti tři JEDNO JSOU, a proto máme být do těchto tří nořeni jedním jediným křtem do jednoho jediného jména tří rovných osob, jinak by to bylo modloslužbou dávat na roveń s Otcem i Syna a Ducha. Ale Syn Ježíš dává sebe i Ducha na roveň Otci. Protože Otec a Syn a Duch jedno jsou, jeden jediný Bůh, v kterého věřiti budeš.

A tak také víme, že Syn - Kristus - Ježíš je Spasitel, protože je coby Syn Boha Bůh se stejnou, božskou mocí zachraňovat. Kdyby nebyl Bůh, ale pouhý člověk a smrtelník, musel by sám být zachráněn. Ale on naopak zachraňuje, protože má moc Spasitele, protože je Bůh, který jediný má tuto moc jakožto mocnější od toho, který znemocnil člověka, tj. od ďábla a smrti.

A stejně tak víme, že je Pán, protože je spolu s Otcem a Duchem Bůh: Otec je Pán, Syn je Pán i Duch je Pán - ne tři Pánové, ale jeden jediný Pán neboli Hospodin, každý se stejnou, sobě vlastní mocí jako každý z nich. Protože společně jsou jeden Bůh, kdy každý má tutéž a jednu jedinou božskou moc a přirozenost. Proto jsou jeden Pán a jeden Bůh, ač tři v osobách.

A také víme, že Syn - Kristus - Ježíš je Stvořitel, Život, Dárce života, Vzkříšení, Pravda, Soudce atd., protože je spolu s Otcem a Duchem jeden jediný Bůh. Protože Otec, Syn a Duch JEDNO jsou, jak zjevil Ježíš. A tak my, ktesťané, kteří jsme osočováni z víry v údajné tři bohy, věříme jasně a stále v JEDNOHO JEDINÉHO Boha, kdežto ti trapní a bludní unitářští tajtrlíci, kteří tak usilují se křečovitě držet jednoosobního Boha, jednoho jediného, nakonec ustanovují DVA - DVOJICI, která vládne, tvoří stvoření, zachraňuje a soudí svět, dává život. A tak to dopadá, když se člověk nedrží Písma a vymýšlí si bludy, aby nakonec dospěl k pravému opaku, než si přál, protože lež nikdy nedovede k pravdě. Z unitářů se tak stali duáři neboli dvojičáři, protože odmítli Bohem zjevenou pravdu o třech, kteří jsou JEDINÝ, kdežto oni proti sdělení Písma chtěli tak moc zavést jediného, až nakonec zavedli DVA. Protože jinak nelze usmířit slova Písma s jejich bludem než jedině bludným závěrem. Chtěli popřít Trojici a tak nakonec zavedli Dvojici. A i tím nakonec ukazují, že Syn, Ježíš Kristus, je roven Otci, když mu přisuzují tutéž moc a tytéž tituly jako Otci, jako Bohu, jako Hospodinu. A tak i svým směšným bludem nakonec potvrzují pravdu víry křesťanů a slovo Ježíše Krista, že Syn je roven Otci a je tedy spolu s Otcem stjeným způsobem Bůh, protože zjevil, že je stejně mocným a stejně činícím jako Otec, jako Pán, jako Stvořitel, jako Soudce, jako Spasitel, jako Život a Dárce života, jako ten, kdo udílí Ducha Božího a jako ten mající stejnou slávu jako Otec. ;-)


"Kdo je vlastně tím Spasitelem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. leden 2025 @ 09:32:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." vytváří DVA PÁNY, DVA SPASITELE, DVA SOUDCE, DVA STVOŘITELE atd. 

Považte - UNITÁŘI vytváří DVA se stejnou mocí a stejnou činností, takže ti, kteří tak lpí na JEDNOM JEDINÉM, zavádějí úctu a klanění DVĚMA pánům, dvěma spasitelům, dvěma soudcům, dvěma stvořitelům

Ti, kteří tak lpí na JEDNOM, nakonec zavedli DVA ...."...


Tomuto se říká  PARADOX !



Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 14:37:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hm, žáku z 3.B :-)
   Nic než nepochopení principu Božího Šalijacha, reprezentanta, který se vine celou Biblí ... a kterému ty totálně nerozumíš..    možná až ve vyšší třídě..
Písmo tomu zastupitelství, reprezentaci Boha, vyslanectví od Boha říká Šalijach. (Obdobně jako je Mesiáš - Mašijach).

Takových příkladů je v Bibli, i ve SZ, hodně. Kdy Bůh řekl, že udělá (On sám) to nebo tamto, a ve výsledku to udělal Anděl Boha.  Boží Šalijach. Nebo jiný Jeho reprezentant, vyslanec - např. soudce, jiný vyslanec Boha, prorok, Boží muž - také Šalijach.   Vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám. Mluví a vystupuje jménem Boha.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Například:

Dt 31:3Před tebou půjde Jahve, tvůj Bůh, on před tebou zničí ty národy a vyžene je. Před tebou půjde Jozue, tak jak to řekl Jahve.

Kdo tedy půjde před Izraelem ?  Bůh Jahve, nebo Jozue ?

Jozue je zde příkladem Božího Šalijaha.

Ruší snad skutečnost, že před Izraelem šel Jozue, to, že před Izraelem šel Jahve ?   No ne, určitě ne.
    Vyvozovat však z toho, že Jozue (Boží Šalijach) je ten Bůh Jahve, který ho poslal, je úsměvná pošetilost a hloupost.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jiný příklad:

Ex 7:17:   Toto praví Hospodin: Podle toho poznáš, že já jsem Hospodin: Hle, holí, kterou mám v ruce, udeřím do vody v Nilu, a změní se v krev. 18 Ryby v Nilu uhynou a Nil bude páchnout, takže Egypťané nebudou schopni vodu z Nilu pít. 19 Pak Hospodin řekl Mojžíšovi: Řekni Áronovi: Vezmi svou hůl a vztáhni ruku nad egyptské vody. Nad jejich řeky, nad jejich kanály i nad jejich jezera a nad každou jejich vodní nádrž. Stanou se krví. Krev bude v celé egyptské zemi i v dřevěných a v kamenných nádobách. 20 Mojžíš a Áron učinili tak, jak Hospodin přikázal. Áron zvedl hůl a udeřil do vody v Nilu

Bůh, Hospodin řekl, že udeří vody Nilu. Ve skutečnosti vody Nilu udeřil Áron.
     Vyvozovat z toho, že Áron je Hospodin - Bůh Jahve, je nesmysl. Áron je zde jako Boží Šalijach, Boží reprezentant.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Další příklad:

Ex 3:2:  I ukázal se mu Hospodinův anděl v ohnivém plameni zprostřed keře. Mojžíš hleděl, hle, keř planul ohněm, ale nebyl stravován. 3 Mojžíš si řekl: Odbočím a prohlédnu si ten veliký úkaz, proč ten keř neshoří. 4 Když Hospodin viděl, že odbočil, aby se podíval, zavolal na něho Bůh z prostřed keře: Mojžíši, Mojžíši! Ten odpověděl: Tady jsem. 5 I řekl: Nepřibližuj se sem! Zuj si z nohou sandály, protože místo, na kterém stojíš, je půda svatá. 6 Dále řekl: Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.

Hospodinův anděl jako Boží Šalijach vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám.

Štěpán o tom mluví následovně:

 Sk 7:30:  A když se dovršilo čtyřicet let, ukázal se mu v pustině u hory Sinaj Pánův anděl v plameni hořícího keře. 31 Když to Mojžíš uviděl, divil se tomu vidění; šel blíž, aby se pozorně podíval, a tu zazněl Pánův hlas: 32 ‚Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.‘ Mojžíš se roztřásl a neodvažoval se podívat. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dále: Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ?  Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ?

Ex 33:1:  : Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Jdi a vytáhni odsud, ty i lid, který jsi vyvedl z egyptské země, do země, o níž jsem přísahal Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi slovy: Tvému potomstvu ji dám.

1S 10:18:  Synům Izraele řekl: Takto praví Hospodin, Bůh Izraele: Já jsem vyvedl Izrael z Egypta, vysvobodil jsem vás z ruky Egypťanů a z moci všech království, která vás utiskovala

Znamená to snad, že Mojžíš je Hospodin, Bůh Jahve ?   Protože vyvedl lid z egyptské země, když Bůh řekl, že "Já jsem vyvedl Izrael z Egypta" ?    No, nikoliv, že.  Pouze ve zcela pošetilém myšlení.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání?

Štěpán o tom mluví následovně:
 Sk 7:38:  To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.

Ex 31:12Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18:  Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.


Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach.  Mluví, jako by to mluvil Bůh sám.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A stejný princip je i v případě Pána Ježíše.
   Spasitel je Bůh, Hospodin  ->  spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel.  Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.

  Bůh je soudce, Bůh bude soudit  ->  avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi

atd atd....

Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil...





Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy