 |
Právě je 128 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125252430 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: Kdo je vlastně tím Spasitelem?
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:57:17 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Hospodin svou slávu nikomu nedá, ale zároveň že její plnost obdržel Syn - Kristus - Ježíš, a to už před založením světa.
Z Písma víme, že vzbudit z mrtvých a vzkříšit může jen Hospodin, ale přitom totéž má moc činit Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že moc soudit svět má jedině Hospodin, ale zároveň i Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že stvořit stvoření může jedině Hospodin, alestejně tak činí i Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že uctívat máme jedině Hospodina a klanět se jedině jemu, ale zároveň i Synu, který je klaněníhodný Pán.
A zdejší jakožeunitáři se tak snaží upřít Ježíšovi Otcem darované Božství se všemi božskými atributy popsanými Písmem, až musí tak krkolomně překrucovat Písmo, že vytváří DVA PÁNY, DVA SPASITELE, DVA SOUDCE, DVA STVOŘITELE atd. Povžte - UNITÁŘI vytváří DVA se stejnou mocí a stejnou činností, takže ti, kteří tak lpí na JEDNOM JEDINÉM, zavádějí úctu a klanění DVĚMA pánům, dvěma spasitelům, dvěma soudcům, dvěma stvořitelům. Ti, kteří tak lpí na JEDNOM, nakonec zavedli DVA, aby mohli nějakým způsobem usmířit jasná slova Písma se svým mlžným bludem v pokud oponovat těm, kteří konzistentně věří v JEDNOHO JEDINÉHO bytujícího ve třech osobách.
A přitom my křesťané víme, že když věříme ve TŘI, věříme v JEDNOHO, protože sám Ježíš říká, kdo je ten jedne:
"Já a Otec JEDNO JSME."
- ano, toto je ten jediný Bůh, v kterého křesťane věřiti budeš: jeden ve třech osobách: Otec, Syn a Duch Svatý, jak to zjevil jeden z nich: Syn Ježíš Kristus, Bůh, který se stal člověkem a který zjevil, že je Synem Otce a spolu s ním udílející druhého Utěšitele - Ducha. A je to právě Syn, který zjevuje svoji rovnost s Otcem, svoji moc rovnou s mocí Otce, a Ducha majícího stejnou moc jako Otec a Syn. Protože ti tři JEDNO JSOU, a proto máme být do těchto tří nořeni jedním jediným křtem do jednoho jediného jména tří rovných osob, jinak by to bylo modloslužbou dávat na roveń s Otcem i Syna a Ducha. Ale Syn Ježíš dává sebe i Ducha na roveň Otci. Protože Otec a Syn a Duch jedno jsou, jeden jediný Bůh, v kterého věřiti budeš.
A tak také víme, že Syn - Kristus - Ježíš je Spasitel, protože je coby Syn Boha Bůh se stejnou, božskou mocí zachraňovat. Kdyby nebyl Bůh, ale pouhý člověk a smrtelník, musel by sám být zachráněn. Ale on naopak zachraňuje, protože má moc Spasitele, protože je Bůh, který jediný má tuto moc jakožto mocnější od toho, který znemocnil člověka, tj. od ďábla a smrti.
A stejně tak víme, že je Pán, protože je spolu s Otcem a Duchem Bůh: Otec je Pán, Syn je Pán i Duch je Pán - ne tři Pánové, ale jeden jediný Pán neboli Hospodin, každý se stejnou, sobě vlastní mocí jako každý z nich. Protože společně jsou jeden Bůh, kdy každý má tutéž a jednu jedinou božskou moc a přirozenost. Proto jsou jeden Pán a jeden Bůh, ač tři v osobách.
A také víme, že Syn - Kristus - Ježíš je Stvořitel, Život, Dárce života, Vzkříšení, Pravda, Soudce atd., protože je spolu s Otcem a Duchem jeden jediný Bůh. Protože Otec, Syn a Duch JEDNO jsou, jak zjevil Ježíš. A tak my, ktesťané, kteří jsme osočováni z víry v údajné tři bohy, věříme jasně a stále v JEDNOHO JEDINÉHO Boha, kdežto ti trapní a bludní unitářští tajtrlíci, kteří tak usilují se křečovitě držet jednoosobního Boha, jednoho jediného, nakonec ustanovují DVA - DVOJICI, která vládne, tvoří stvoření, zachraňuje a soudí svět, dává život. A tak to dopadá, když se člověk nedrží Písma a vymýšlí si bludy, aby nakonec dospěl k pravému opaku, než si přál, protože lež nikdy nedovede k pravdě. Z unitářů se tak stali duáři neboli dvojičáři, protože odmítli Bohem zjevenou pravdu o třech, kteří jsou JEDINÝ, kdežto oni proti sdělení Písma chtěli tak moc zavést jediného, až nakonec zavedli DVA. Protože jinak nelze usmířit slova Písma s jejich bludem než jedině bludným závěrem. Chtěli popřít Trojici a tak nakonec zavedli Dvojici. A i tím nakonec ukazují, že Syn, Ježíš Kristus, je roven Otci, když mu přisuzují tutéž moc a tytéž tituly jako Otci, jako Bohu, jako Hospodinu. A tak i svým směšným bludem nakonec potvrzují pravdu víry křesťanů a slovo Ježíše Krista, že Syn je roven Otci a je tedy spolu s Otcem stjeným způsobem Bůh, protože zjevil, že je stejně mocným a stejně činícím jako Otec, jako Pán, jako Stvořitel, jako Soudce, jako Spasitel, jako Život a Dárce života, jako ten, kdo udílí Ducha Božího a jako ten mající stejnou slávu jako Otec. ;-)
|
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. leden 2025 @ 09:32:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." vytváří DVA PÁNY, DVA SPASITELE,
DVA SOUDCE, DVA STVOŘITELE atd.
Považte - UNITÁŘI vytváří DVA se stejnou
mocí a stejnou činností, takže ti, kteří tak lpí na JEDNOM JEDINÉM,
zavádějí úctu a klanění DVĚMA pánům, dvěma spasitelům, dvěma soudcům,
dvěma stvořitelům.
Ti, kteří tak lpí na JEDNOM, nakonec zavedli DVA ...."...
Tomuto se říká PARADOX !
|
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 20. leden 2025 @ 22:21:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bible uvádí dva Pány, jediného Pána Boha a jediného člivěka Pána Ježíše Krista. Unitáři nic nového zavádět už nemusí. Nejsou idioti. |
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2025 @ 10:37:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud máte dva různé Pány, pak logicky nemáte právo se nazývat unitáři.
Jste totiž už v samotném principu "duetáři"! |
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 21. leden 2025 @ 10:58:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, je ti to zapotřebí psát takové nesmysly ? :-)
Z těch 2 (dvou) Pánů je Jeden Bůh. Druhý je Mesiáš, Kristus - tj. Bohem Pomazaný. Ten, kterého Pán, Bůh, učinil Pánem i Mesiášem. Proto unitáři. Věříme v Boha Jediného, jak o Něm mluví Písmo. Ne v Boha trojjediného. O takovém Písmo nemluví.
|
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. leden 2025 @ 09:47:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Věříme v Boha Jediného, jak o Něm mluví Písmo - Ne v Boha trojjediného. O takovém Písmo nemluví...."...
Písmo jistě mluví o jediném Bohu - o nebeském Otci, mluví také o jediném Božím Synu, který se za nás u nebeského Otce přimlouvá, a mluví také naprosto zřetelně o Duchu svatém - o našem Přímluvci u nebeského Otce, Utěšiteli, Učiteli církve.
|
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. leden 2025 @ 11:31:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád jsou to ale dva různí "Pánové".
Sám přiznáváš, že máte dva různé "Pány"!
Proto jste ve svojí podstatě Duetáři, nikoli unitáři
|
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 22. leden 2025 @ 11:55:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-))
A co má být ? :-)
Někde jsem ti už Stando psal, že 1) nikoliv Duetáři, nýbrž Binitáři, když už. Ale to nejsme, to jsou ti, kteří věří ve 2 Bohy (třeba v jednom Bohu)
2) Dva různé Pány měl už král David. A potom všichni apoštolové a první křesťané.
Ty si myslíš, že apoštolové nesloužili (1) Bohu I (2) Pánu Ježíši Kristu . Dobrá. OK. Myslíš si, že jednoho z nich měli za mamon, a proto mu nesloužili ...
Komu tedy z těch dvou sloužili ? A komu ne ? Koho považovali za mamon ?
U apoštola Pavla to vypadá, že sloužil Bohu svých otců - tedy Bohu Izraele, Bohu JHWH (Jahve), Bohu Abraháma, Izáka a Jákoba. A Pánu Ježíši Kristu nesloužil. Nemohl. Mohl sloužit pouze jednomu... Ježíše tedy podle tebe považoval za mamon :-)
Sk 24:14: Ale vyznávám ti, že podle té Cesty, kterou nazývají sektou, takto sloužím Bohu svých otců a věřím všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích. Sk 27:23: Tuto noc přišel ke mně anděl toho Boha, jemuž patřím a kterému sloužím,
Ř 1:9: Bůh, jemuž sloužím ve svém duchu v evangeliu jeho Syna, je mi svědkem, že se o vás stále zmiňuji 2Tm 1:3: Děkuji Bohu, jemuž sloužím s čistým svědomím jako moji předkové, když tě neustále připomínám ve svých modlitbách dnem i nocí.
Stando, a nesnaž se mi tvrdit, že Bůh Izraele, Bůh Pavlových Otců, Pavlových předků, byl Ježíš. Nebo Trojice... :-)
|
]
|
|
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 14:37:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Hm, žáku z 3.B :-) Nic než nepochopení principu Božího Šalijacha, reprezentanta, který se vine celou Biblí ... a kterému ty totálně nerozumíš.. možná až ve vyšší třídě.. Písmo tomu zastupitelství, reprezentaci Boha, vyslanectví od Boha říká Šalijach. (Obdobně jako je Mesiáš - Mašijach).
Takových příkladů je v Bibli, i ve SZ, hodně. Kdy Bůh řekl, že udělá (On sám) to nebo tamto, a ve výsledku to udělal Anděl Boha. Boží Šalijach. Nebo jiný Jeho reprezentant, vyslanec - např. soudce, jiný vyslanec Boha, prorok, Boží muž - také Šalijach. Vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám. Mluví a vystupuje jménem Boha.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Například:
Dt 31:3: Před tebou půjde Jahve, tvůj Bůh, on před tebou zničí ty národy a vyžene je. Před tebou půjde Jozue, tak jak to řekl Jahve.Kdo tedy půjde před Izraelem ? Bůh Jahve, nebo Jozue ? Jozue je zde příkladem Božího Šalijaha. Ruší snad skutečnost, že před Izraelem šel Jozue, to, že před Izraelem šel Jahve ? No ne, určitě ne. Vyvozovat však z toho, že Jozue (Boží Šalijach) je ten Bůh Jahve, který ho poslal, je úsměvná pošetilost a hloupost. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jiný příklad: Ex 7:17: Toto praví Hospodin: Podle toho poznáš, že já jsem Hospodin: Hle, holí, kterou mám v ruce, udeřím do vody v Nilu, a změní se v krev. 18 Ryby v Nilu uhynou a Nil bude páchnout, takže Egypťané nebudou schopni vodu z Nilu pít. 19 Pak Hospodin řekl Mojžíšovi: Řekni Áronovi: Vezmi svou hůl a vztáhni ruku nad egyptské vody. Nad jejich řeky, nad jejich kanály i nad jejich jezera a nad každou jejich vodní nádrž. Stanou se krví. Krev bude v celé egyptské zemi i v dřevěných a v kamenných nádobách. 20 Mojžíš a Áron učinili tak, jak Hospodin přikázal. Áron zvedl hůl a udeřil do vody v Nilu
Bůh, Hospodin řekl, že udeří vody Nilu. Ve skutečnosti vody Nilu udeřil Áron. Vyvozovat z toho, že Áron je Hospodin - Bůh Jahve, je nesmysl. Áron je zde jako Boží Šalijach, Boží reprezentant. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Další příklad: Ex 3:2: I ukázal se mu Hospodinův anděl v ohnivém plameni zprostřed keře. Mojžíš hleděl, hle, keř planul ohněm, ale nebyl stravován. 3 Mojžíš si řekl: Odbočím a prohlédnu si ten veliký úkaz, proč ten keř neshoří. 4 Když Hospodin viděl, že odbočil, aby se podíval, zavolal na něho Bůh z prostřed keře: Mojžíši, Mojžíši! Ten odpověděl: Tady jsem. 5 I řekl: Nepřibližuj se sem! Zuj si z nohou sandály, protože místo, na kterém stojíš, je půda svatá. 6 Dále řekl: Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.
Hospodinův anděl jako Boží Šalijach vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám.
Štěpán o tom mluví následovně:
Sk 7:30: A když se dovršilo čtyřicet let, ukázal se mu v pustině u hory Sinaj Pánův anděl v plameni hořícího keře. 31 Když to Mojžíš uviděl, divil se tomu vidění; šel blíž, aby se pozorně podíval, a tu zazněl Pánův hlas: 32 ‚Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.‘ Mojžíš se roztřásl a neodvažoval se podívat. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ? Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ? Ex 33:1: : Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Jdi a vytáhni odsud, ty i lid, který jsi vyvedl z egyptské země, do země, o níž jsem přísahal Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi slovy: Tvému potomstvu ji dám. 1S 10:18: Synům Izraele řekl: Takto praví Hospodin, Bůh Izraele: Já jsem vyvedl Izrael z Egypta, vysvobodil jsem vás z ruky Egypťanů a z moci všech království, která vás utiskovala Znamená to snad, že Mojžíš je Hospodin, Bůh Jahve ? Protože vyvedl lid z egyptské země, když Bůh řekl, že "Já jsem vyvedl Izrael z Egypta" ? No, nikoliv, že. Pouze ve zcela pošetilém myšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání?
Štěpán o tom mluví následovně: Sk 7:38: To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.
Ex 31:12: Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18: Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.
Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach. Mluví, jako by to mluvil Bůh sám. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A stejný princip je i v případě Pána Ježíše. Spasitel je Bůh, Hospodin -> spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel. Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.
Bůh je soudce, Bůh bude soudit -> avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi
atd atd....
Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil...
|
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 14:43:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
pokračování...
Další příklad: Kdo mluvil s Mojžíšem z ohnivého keře ? : Ex 3:2: I ukázal se mu Hospodinův anděl v ohnivém plameni zprostřed keře. Mojžíš hleděl, hle, keř planul ohněm, ale nebyl stravován. 3 Mojžíš si řekl: Odbočím a prohlédnu si ten veliký úkaz, proč ten keř neshoří. 4 Když Hospodin viděl, že odbočil, aby se podíval, zavolal na něho Bůh z prostřed keře: Mojžíši, Mojžíši! Ten odpověděl: Tady jsem. 5 I řekl: Nepřibližuj se sem! Zuj si z nohou sandály, protože místo, na kterém stojíš, je půda svatá. 6 Dále řekl: Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.
Štěpán o tom mluví následovně:
Sk 7:30: A když se dovršilo čtyřicet let, ukázal se mu v pustině u hory Sinaj Pánův anděl v plameni hořícího keře. 31 Když to Mojžíš uviděl, divil se tomu vidění; šel blíž, aby se pozorně podíval, a tu zazněl Pánův hlas: 32 ‚Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.‘ Mojžíš se roztřásl a neodvažoval se podívat.
Hospodinův anděl jako Boží Šalijach vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ? Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ? Ex 33:1: : Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Jdi a vytáhni odsud, ty i lid, který jsi vyvedl z egyptské země, do země, o níž jsem přísahal Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi slovy: Tvému potomstvu ji dám.1S 10:18: Synům Izraele řekl: Takto praví Hospodin, Bůh Izraele: Já jsem vyvedl Izrael z Egypta, vysvobodil jsem vás z ruky Egypťanů a z moci všech království, která vás utiskovala Znamená to snad, že Mojžíš je Hospodin, Bůh Jahve ? Protože vyvedl lid z egyptské země, když Bůh řekl, že "Já jsem vyvedl Izrael z Egypta" ? No, nikoliv, že. Pouze ve zcela pošetilém myšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání?
Štěpán o tom mluví následovně: Sk 7:38: To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.
Ex 31:12: Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18: Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.
Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach. Mluví, jako by to mluvil Bůh sám. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A stejný princip je i v případě Pána Ježíše. Spasitel je Bůh, Hospodin -> spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel. Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.
Bůh je soudce, Bůh bude soudit -> avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi
atd atd....
Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil...
|
]
Re: Kdo je vlastně tím Spasitelem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 18:14:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
pokračování...
Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání? Štěpán o tom mluví následovně: Sk 7:38: To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.
Ex 31:12: Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18: Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.
Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach. Mluví, jako by to mluvil Bůh sám. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A stejný princip je i v případě Pána Ježíše. Spasitel je Bůh, Hospodin -> spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel. Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.
Bůh je soudce, Bůh bude soudit -> avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi
atd atd....
Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil...
|
]
|
|
|
|