poslal tk Kristus a mediální scéna
Nad českou mediální odezvou člověk žasne, kolik vzdělaných osobností pracuje na onom malém políčku zvaném filmová kritika. Naprostá většina recenzentů je víc než doma v biblistice, co víc, ve volném čase se věnuje kunsthistorii.
Někteří znale vykládají bibli, Kosatík (HN) vám prozradí, že poselství Nového zákona se ke čtenáři blíži odkudsi z pozadí, mezi řádky, jiní ji citují Tomáš Baldýnský (Reflex) zná nejen Žalm 22, 15-19, má načtenou i A. K. Emmerichovou, další shodně vyloví ze své paměti plátna italského barokního mistra Jacopa Michelangela Merisi da Caravaggia - Darina Křivánková (LN): výtvarně působivé záběry, které odkazují na Caravaggiovy obrazy, Zuzana Onderková (Premiere): nápodoba šerosvitu C. maleb, Michal Šobr (Cinema): tlumené tóny C. obrazů. Onderková dokonce došla k názoru, po pečlivém studiu ikonografie asi, že Ježíš je ve filmu zobrazen čistě ikonicky. Všichni (kromě Šobra) bezpečně vědí, jakým způsobem se rozhodně nemá podávat evangelium, co je a co není spiritualita, co Gibson přidal, co ubral, a o co rozhodně námět ošidil. Dokonce Gibsonovi navrhují (Onderková) do hlavní role jakéhokoliv komparsistu s příslušnými fyziologickými rysy.
Celý článek si přečtěte zde.