Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Štefan / Sára.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 10, článků celkem: 16834, komentáře < 7 dní: 458, komentářů celkem: 441968, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 166 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120965182
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Sebezničení čast 3
Vloženo Sobota, 19. březen 2005 @ 09:04:54 CET Vložil: Ferda

Historie Sebezničení - část 3 Přeceňování sama sebe Tantalos je jiný řecký hrdina. Je to syn otce boha Dia, který jej zahrnuje bohatstvím a zve jej k hostině bohů. Tam se Tantalos napije medového sladkého nektaru a ji pokrm bohů ambrosii, která dává nesmrtelnost. Tantalos zpychne, chlubí se tajemstvími, která mu bohové svěřili. Ve své zpupnosti chce vyzkoušet vševědoucnost bohů, zabije svého syna Pelopa a nabídne ho bohům za pokrm. Jen Deméter ve svém smutku pro dceru Persefonu pojí kousek plece, ostatní bohové poznají zavražděného syna a složí jej zase dohromady, krásnějšího, než byl dříve. Tantalos je za trest vypuzen do podsvětí. Tam musí trpět trojí muka.Ve vedru stojí v rybníku s křišťálově čistou vodou. Ale jakmile se skloní a chce se napít, voda ustoupí. Trpí hrozným hladem. Nad jeho hlavou jsou větve plné šťavnatých hrušek, jablek a fíků. Když však po těchto plodech sáhne, vyžene jej bouřný vítr až vzhůru do oblak. A do třetice visí nad ním uvolněné mohutné skalisko, které každým okamžikem hrozí, že se sesuje a Tantala rozdrtí.

Tantalos zastupuje lidi, kteří si myslí,že se jím všechno podaří. Ve svém sebepřeceňování se k sobě chovají ukrutně. Nedbají na svá omezení. Provokují Boha tím, že nedbají žádných zákonů. Jejích přeceňování sebe sama vede k tantalovským mukám. Z pět se stáhne všechno, po čem sáhnou, aby utišili hlad nebo žízeň, jsou to lidé, kteří v samém nadbytku zahynou hladem a žízní, protože ztratili schopnost těšit se z okamžiku, užít toho,co,se jim nabízí. Stále tíhli výš a výš. Teď jsou obklopeni životem se všemi jeho dary, a přece z něho nic nemají,Překročit svou vlastní míru, to je podlé této pověsti kruté jednání vůči sobě. Tantalos je také obrazem člověka chamtivého.Tak se na to dívá Schellenbaum. Tantalos podává bohům k jídlu vlastního zabitého syna, a to je znamení jeho nestřídmosti. "Ve své nestřídmosti zničí své vlastní tělo a svou krev - strašný obraz sebezničení - a je za to zmíněným způsobem v podsvětí potrestán. Chamtivec zneužívá své tělo až do zničení, je za to raněn neschopnosti cítit požitek". Chtivost braní skutečnému prožitku. Chamtivec chce prožitek uchvátit - a nedojde žádného uspokojení. To jsou "Tantalová muka chamtivých lidí". Chamtivec nemůže nikdy užívat. "Čím víc konzumuje,tím méně může vychutnávat". Chamtiví lidé nejsou nikdy spokojeni. Stále se domnívají,že přišli ještě zkrátka, i tehdy,kdy konzumovali to nejdražší a nejlepší. Protože nežijí v okamžiku a neumějí okamžiku užívat, je jejích chtivost nenasytná. V požitku už vyhlížejí za požitkem ještě větším. Tak škodí sami sobě, chovají se k sobě krutě a připravují tak sami sobě muka Tantalova. Jsou odsouzeni k tomu,aby žili"kolem" života, aby se rozhlíželi po požitku, a přece jej nikdy nemohli vychutnat. z čas. Prameny zdraví vybral Ferda

"Sebezničení čast 3" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy