Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jonáš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16019, komentáře < 7 dní: 118, komentářů celkem: 385507, adminů: 60, uživatelů: 5010  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 105 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Za nového generálního tajemníka EBF byl navržen Alan Donaldson
·Evangelikální baptisté Lovosice
·Evangelikální baptisté Jablonec
·Letní novinky ze života BJB - aktualizováno
·Informace z jednání VV dne 21. èervna 2021
·Edith Gatesová - první ordinovaná baptistická kazatelka v Anglii
·Informace z jednání VV dne 14. kvìtna 2021
·Zpráva pro Sjezd delegátù BJB 2021 za sbory Lovosice a Jablonec nad Nisou
·Jan Jackaniè, tajemník Výkonného výboru BJB ke kauze lovosického sboru
·Pavel Coufal, pøedseda Výkonného výboru BJB ke kauze lovosického sboru

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
105976478
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ
Vloženo Čtvrtek, 14. únor 2008 @ 16:35:58 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal Gregorios777

V poslední době je zde často slyšet slova, že ti, kteří zde varují před bludy katolicismu to dělají z toho důvodu, aby "nebyla ohrožena spása římských katolíků", že prý jde o jejich spásu.






Biblickým faktem ale je, že věčná spása je závislá pouze na víře v Syna Božího, v Pána Ježíše Krista. A ten nikdy neřekl, že ti, kteří v Něj věří a jsou znovuzrozeni, by mohli být skrze přijetí falešného učení znovu zatraceni. Ano, pokud věřící přijme falešné učení, ztratí svoji ODMĚNU (2Jan 7-9), ale nikoliv svoji věčnou spásu. Nevejde do Království Kristova (1000 let na zemi), a ve své duši bude nakažen bludným duchem cizího učení a neponese tedy Bohu ovoce, protože ve své duši většinou nebude mít Ducha svatého (má ho jen ve svém duchu), ale o věčnou spásu nepřijde.

Jestliže tedy nějaký katolík skutečně uvěřil v Syna Božího, pak má ve svém duchu věčný život a přijetí falešného učení katolicismu na to nemůže mít žádný vliv. Není to otázka věčné spásy. Je sice faktem, že v ŘKC je skutečně znovuzrozených věřících jen pomálu, většina jsou neznovuzrození náboženští lidé širokého spektra, počínaje upřímnými katolíky až po formálně věřící, kteří navštíví kostel jednou, dvakrát za rok. Ale ani to neznamená automaticky jejich věčné zatracení. Jako příklad uvedu nábožného římského setníka Kornélia (Sk 10,1-2), který byl "nábožný a bohabojný a činil almužny mnohé lidu (Židům)" a je o něm psáno, že byl Bohu příjemný (Sk 10,35). Přesně v tomto stavu je mnoho katolíků a pravoslavných, jsou to nábožní lidé, mají Boží bázeň, činí dobré skutky a jsou to slušní lidé, ale NEJSOU ZNOVUZROZENI. I přesto se však mohou líbit Bohu a být v Jeho očích spravedlivými. Oni totiž patří do skupiny, které nebylo dáno znovuzrození, protože nebyli Bohem předzřízeni k věčnému životu (Sk 13,48), nebyli vyvoleni před ustanovením světa (Ef 1,4) za syny Boží. Proto, i kdyby jim někdo kázal Evangelium horem dolem, stejně by nikdy nedošlo k jejich znovuzrození. Rozumově však Evangelium přijímají a ústy vyznávají, že věří v Ježíše Krista. Tito lidé budou Bohem souzeni podle svého svědomí, podle zákona Božího a podle svých skutků (Ř 2,13-16). Mnozí z nich třeba na soudu svým ctnostným životem potupí i znovuzrozené věřící nebo Židy (Ř 2,27). Důkazem toho je i soud nad pohanskými neznovuzrozenými národy před trůnem velebnosti Kristovy v Mt 25,31-46. Mnozí z těchto národů vstoupí do Tisíciletého Království Krista na zemi (Zj 20,7-9), zatímco mnozí znovuzrození věřící (a bude jich většina), tam nevstoupí (Mt 7,21-23). Bůh a Pán Ježíš zná tyto věřící pouze jako jejich Otec a Spasitel, ale už je NEZNÁ jako jejich PÁN a KRÁL. Pán je zná v tomto smyslu pouze jako činitele nepravosti. Proto do Království nevstoupí, přestože jejich věčná spása jim nebude odňata. Do Království je však předejdou třeba i některé milosrdné prostitutky a jiní hříšníci, kteří i přes své neznovuzrození projevovali svým přirozeným životem Kristův charakter. Proto je také o nich řečeno, že jsou požehnaní Pánova Otce, a že se mají dědičně ujmout Království, které je pro ně připraveno od ustanovení světa (Mt 25,34).

Samozřejmě, klasický protestant mi hned namítne, že není spravedlivého ani jednoho a že v všichni zhřešili a že naše vlastní lidská spravedlnost je jako ohyzdné roucho. A to je pravda. Zároveň však také platí, že i mnozí neznovuzrození lidé, jsou v Bibli nazváni spravedlivými ( např. Noé, Job, Kornelius a mnoho jiných). A také platí, že i neznovuzrození lidé mohou žít ctnostnější život, než mnozí znovuzrození, kteří měli být pod vlivem a mocí Ducha svatého, a tak měli možnost žít kvalitativně mnohem vyšším Božím životem. Dělo se tak z toho důvodu, že jim byla Bohem dána velká míra tzv. všeobecné milosti, protože i toto je milost a je to dar z milosti.

Jinak řečeno, Bůh bude každého soudit podle světla, které mu bylo dáno a podle jejich skutků. A každopádně také platí, že když neznovuzrozený přirozený člověk činil ve svém životě milosrdenství a jednal skrze lásku (i když přirozenou - žádnou jinou neměl), tak toto milosrdenství nakonec zvítězí nad soudem (Jak 2,13). Neboť Bůh se má k milosrdným milosrdně a k upřímným upřímně. On je spravedlivý.

Proto ohledně katolíků platí, že pokud jsou někteří z nich znovuzrozeni, mají věčný život, o který nepřijdou ani kvůli přijetí falešného učení. Kdyby tato možnost existovala, byly by zatraceny i desítky miliónů pravých Božích dětí, které naivně naletěly falešným učitelům a prorokům současnosti (např. některé větve charismatiků, Hnutí víry apod.). Pán Ježíš neřekl, že věčná spása je závislá na kvalitě učení. Ta závisí pouze na víře v Krista, která byla vlita do ducha člověka s Božím Slovem, které znovuzrodilo jeho ducha. A ti neznovuzrození katolíci, pokud nebudou ještě znovuzrozeni později (do konce života), se líbí Bohu, pokud jsou zbožní a bohabojní a pokud činí skutky lásky a milosrdenství.

Uvědomme si, že podle Bible půjdou do věčného zatracení pouze ďábel, jeho andělé, démoni a synové Zlostníka (Mt 13,37-43), tedy ti, kteří jsou zrozeni z ďábla - krátce řečeno - bude to pouze satanova rodina - on a ti, co jsou jeho. Ne všichni nevěřící jsou synové Zlostníka. Jsou lidé, kteří jsou z Boha, pak lidé, kteří jsou z ďábla a pak jsou lidé, kteří nepatří ani do jedné ze dvou jmenovaných skupin. To jsou národy, které "přijdou ke spasení". Ty nebudou znovuzrozeny, budou pouze obnoveny do původního Adamova postavení (Zj 21,24 // Zj 22,2). Nebudou mít věčný život v sobě (v kvalitativním smyslu), ale přesto budou v časovém smyslu žít navěky. A Boží synové jim budou s Kristem spravedlivě vládnout (Zj 2,26-27). A to jak v Království, tak i na Věčnosti.



Podobná témata

Kázání

"VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

taktika (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. únor 2008 @ 18:46:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo,
přiznám se bez mučení, že uspořádání v Nebesích neni moje parketa,tak Ti tady položim několik otázek technicko-taktickýho charakteru, neber to prosím, jako manévr, jen jako mou soukromou zvědavost:
1)Když budou znovuzrozený a odměněný vládnout s Ježíšem v Království, tak komu tam budou vládnout? Tj. kdo tam bude bydlet mimo nich (nás?) Mám-li usilovat vo odměnu, tak čim detailnějc si jí představim, tim silnější motivace.
2)Co je takticky výhodnější? Přijmout Ježíše a nemít skutky, anebo mít jenom ty skutky? Co je pro člověka lepší jenom víra či jenom skutky?
3)Věříš ve věčný utrpení (vobojí podtrženo) zavrženců?
4)Věříš na ňákou alternativu mezi Královstvim a peklem? Meziprostor? Neexistence?
5)Myslíš si, že mezi smrtí a vzkříšením člověk žije, anebo je mrtvej (nic necejtí, nic ho nezajímá...)?
dík za odpovědi
eleazar



znovuzrození??? (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 15. únor 2008 @ 00:44:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je to podle tebe znovuzrození?
Podle mého křesťnem je každý, kdo vyzná, že Ježíš je Pán.  Pokud se toho drží, tak to ke spáse stačí.
Jak si dovoluješ soudit, kdo je znovuzrozený a kdo ne???



Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 00:45:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorie, tímto příspěvkem jsi nejen vyrovnal třecí plochy mezi charismatiky a necharismatiky a jinými, ale povýšil jsi v mé hlavě na znalého člověka.
S povděkem Miro




zpověď agnostika? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 16. únor 2008 @ 22:33:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim kluci (hlavně Gríšu a Toníka),
přečítával sem si s Písmi v ruce Vaše názory, a tak bych měl asi zareagovat:

1)myslim si, že neni možný zjistit o nikom, ani o sobě samym, jestli je spasenej, předurčenej do pekla či něco jinýho, protože člověk se dycky muže stát obětí sebeklamu, viz tamty bludaři, jak učej blbosti a myslel si, kdoví jak všemu nerozumněj
2)kdybych žil v I.století, tak bych byl asi saducej (nejen muj názor)
3)kdybych byl současníkem St.Pavla, tak by přede mnou nejspíš lidi varoval
4)neni mi blízkej tzv. "duchovní pohled";= že za všim stojí nějakej duch, protože to vlastně popírá svobodnou mysl člověka, prostě mě uráží jako biologickej druh myšlenka, že démoni by měli mít právo myslet a lidi ne
5)nedovedu pochopit, že jak se jednou někdo narodí, tak vlastě by měl už furt existovat i po smrti, tj. že je buď v pekle, anebo v ráji, že by vlastně nemělo bejt ňáký čekání na vzkříšení, během něhož nikdo nic nevnímá.
    5a)pojetí smrti je dost důležitý. Buď je smrt vysvobozením od nepravossti světa (člověk už "neexistuje"), anebo je to po smrti ve většině případů horší než zaživa (=sebevražda nic neřeší, narození v dřívějších dobách sou natom hůř než ti, co umřou těsně před apokalypsou, případně je proti zájmu těch, co sou aktuálně v ráji apo soudu by měli přijít do pekla, aby soud přišel...)
eleazar



Ne každý chce být spasen (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 17. únor 2008 @ 11:31:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ptá se Kudlanka nábožná jetele: "Jeteli, proč se nemodlíš?" "Nechci být spasen."



Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 15:30:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dovolte mi prosim poznamenat, ze neni jineho evangelia nez toho v Bibli. Ze v Bibli je proklet kazdy, kdo jine evangelium, nez ono biblicke, prinasi.

Dale mi dovolte poznamenat, ze kralostvi nebes neni totozne s tisiciletym kralostvim, z jednoducheho duvodu: Tisicilete kralsotvi bude jeste na tomto svete, kralostvi nebes, o kterem je rec v evangeliich, vsak neni z tohoto sveta. Kralostvi nebes, ktere je kazano v evangeliich, prijde az po tisiciletem kralsotvi. Je to Novy Jeruzalem na Novem nebi a na Nove Zemi.



Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 19. únor 2008 @ 12:08:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vyklad Pisma vzdy MUSI vychazet z toho, co je psano. Je li psano, ze vira bez skutku je na nic, je nemozne tvrdit, ze takovato vira muze kohokoliv spasit, komukoliv pomoci. Je li vyklad v protikladu s tim, co je psano v Pismu, nelze upravovat Pismo, ale vzdy jen vyklad.



777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 20. únor 2008 @ 12:32:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a je-li psáno asi na 150 místech NZ, že spása je z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků, tak je spása z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků.Že nerozumíš tomu jednomu místu v Jakubovi, je mi líto. Víš, co to je MILOST?--

To není o tom,že by tomu místu u Jakuba nerozuměl,jen vy se snažíte stvořit kočkopsa-tedy za každou cenu spojit odlišné pohledy,vycházející z dogmatu,že když je to v Bibli tak rozpory automaticky existovat nemohou -prostě různí bibličtí autoři to viděli různě,stejně jako se teď vy hádáte co je nutné ko spáse.

Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu? jakub 2,20




Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy