|
Právě je 531 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116885468 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta
Vloženo Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 17:45:28 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Redaktorka Českého rozhlasu Teresie Bečková pátrala po nejvýznamnějších událostech roku. Ptala se religionisty Pavla Hoška a teologa Miloše Rejchrta.
Svět se stále víc globalizuje, a to má velký dopad i na náboženství. Díky migraci obyvatel modré planety a díky technickým vymoženostem v podobě televize, satelitů či internetu je svět stále propojenější. Zřejmě nikdy v minulosti nebyly informace o různých náboženských systémech tak lehko dostupné, jako nyní. Současně musíme ale dodat, že nikdy nebyla tak naléhavá potřeba jejich dialogu. Když si tedy klademe otázku, jaké byly v letošním roce hlavní události náboženského charakteru, týká se to přirozeně světa jako takového, nikoliv jenom určitého vyznání. Pro religionistu Pavla Hoška je náboženskou událostí roku jednoznačně Barack Obama.
Pavel Hošek: "Musím říct, že tento pán mě velmi inspiruje a fascinuje, že mu nesmírně fandím. Mně se moc líbí, jak Barack Obama mluví o své víře, moc se mi líbí, že považuje evangelium za životní program, za inspiraci, jak změnit svět k lepšímu a když poslouchám jeho projevy, tak mu věřím, dokážu důvěřovat tomu, že to myslí vážně, jeho životopis mě o tom přesvědčuje a mám-li tedy jmenovat událost na náboženské scéně číslo 1 v uplynulém roce, která je pro mě zároveň překvapením, její jméno je Barack Obama."
Americká zkušenost inspirovala i evangelického faráře Miloše Rejchrta.
Miloš Rejchrt: "Docela nedávno mne zaujal jeden dopis, takový stručný zápis jednoho člověka, který nám poslal ze Spojených států ,a týkal se finanční krize a financování církví. Ten člověk je Čech a žije tam v nějaké baptistické komunitě. Tam církev nedostává od státu ani dolar prostě musí si všechno umět zafinancovat sama. No, a dělají to tak, že vždycky ke konci roku obešlou své členy s dotazem, s kolika penězi mohou počítat na příští rok, aby také mohli sestavit odpovědný rozpočet. Nu, přišla finanční krize. Co s tím teď? Obeslali své členy a výsledek byl ne že vybrali méně, ale že vybrali mnohem víc než v době, kdy žádná krize nebyla. A mně se tohle zdá jako velmi významná událost a takové povzbuzení do toho našeho váhání - lidi všímejte si toho, že můžete i finančně přispět na něco, co má budoucnost a co má šanci a nejen v Americe."
Velkých náboženských událostí bychom našli v letošním roce asi víc, záleží na úhlu pohledu. Pro někoho to mohly být iniciativy saúdskoarabského krále, pro někoho jiného třeba nenápadné kroky čínského vedení po tamním zemětřesení. Kolik lidí, tolik pohledů - a možná i to svědčí o pestrosti náboženství.
http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi
|
Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 21:11:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Náboženskou událostí roku by se dal nazvat střet judaismu a islámu v pásmu Gazy.
|
|
|
Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 23:08:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A já s Tebou Avi budu mírně polemizovat.
1-CČE peníze nepotřebuje, jelikož jich i majetku má dost - proč ohlodávat bratčí, když nejlepší použití pro církevní přebytky je nevytáření těchto přebytků a ponechání na tom kterym křesťanu. aby se svejma prachama udělal, co chce. On je vydělal. Církev nikoliv.
2-Lidi by si měli dát nejdřív do pořádku vlastní záležitosti (hypotéky, dloužky atd......) a pak dávat peníze na Círke, ayb nedocházelo k paradoxnim situacim v Anglii běžnym, že lidi nemaj na zaplacení hypotéky, ale desátky platěj - v tom okamžiku začínám chápet svou kamarádku, která by sektáře naférovku střílela.
3-Ve sboru sem nebyl, takže nemužu hodnotit, ale zajímalo by mě, jak ta "kampaň" vypadala. Tj. jestli jako somrování, anebo jenom nalejvání čistýho vína soudruzi.
eleazar
|
]
Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 00:09:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | 1 - Neni mi jasny, v jakym smyslu je tohle polemika s cimkoli, co jsem napsal. Ja jsem se vyjadril tak, ze CCE by statni prachy brat nemela. V zadny forme. Kolik majetku je "dost" si netroufam teda z patra soudit; muj nazor se tykal predevsim tech zdroju.
2 - Kazdej se musi sam rozhodnout, kde si chce schovavat poklady, zda tady na zemi nebo nekde, kde je mol nezere a rez nenici. Kde bude poklad, tak bude srdce. To za prvy. Za druhy, v tomto duchu mel Jezis obzvlastni pochvalu pro jednou chudou vdovu, ktera davala ze sveho nedostatku. Popasuj se s tim, jak umis. Kamaradka by predevsim mela vystoupit ze Svetly stezky a kazdou vec podrobne zkoumat, nez si na ni udela radikalni nazor.
3 - Kampan vypadala tak, jak vypada kazdej rok: kongregace byla seznamena s tim, jak se ty penize pouzivaj (vono se to sice publikuje kazdej mesic v bulletinu, ale na to nemuzes u vetsiny clenstva spolehat, ze si to pilne prectou) a taky s tim, ze je potreba udelat rozpocet na pristi rok. Hlavne bylo potreba zduraznit, ze sborovej rozpocet bude tak velkej, na jak velkej se kongregace slozi. Nevim, co si predstavujes pod somrovanim. Samozrejme, at uz udelas cokoli, v kazdym sboru se vzdycky najde nekdo, kdo bude tvrdit, ze to byla vytejravaci kampan, a pak taky nekdo, kdo ti pak v pulce ledna rekne, ze si na zadnou kampan z listopadu nepamatuje a ze mu nikdo o zadnej prispevek nerek. Extremy se zkratka vyskytuji na obe strany.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: legenda v Neděle, 04. leden 2009 @ 10:20:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no , sice vdova dávala z nedostatku, ale taky na co, ona dávala na chrám....prakticky nejdůležitější věc v dějinách židovského národa.....možná takové hodně nevýstižné srovnání je s národním divaldem , kdy dávali taky chudí , co mohli a to to bylo jen a jen divadlojenže el psal o církvích dneška...a je faktem , že se nemaj zle.... já jsem dlouhodobě platila desátky z nedostatku lidem, kteří si pak baštili a pili a měli se dobře:) dle mého se máme nejdřív postarat o své rodiny, o chudé a vdovy a rozvedené ženské uvěřivší -to je dle mého to samé-nebo se se mnou chce někdo hádat , že tyto ženy nejsou v té samé situaci? dokonce některé to berou vážně a proti mladým vdovám už jsou v horší situaci , že se znovu nevdaj a pokud někdo chce argumnentovat, že zhřešili at si to tedy vypijou...B-h jim odpustil , stjně jako prostitutkám z aštařina chrámua pak apoštolové říkAli, že máme pamatovat na chudé v judsku což asi ted bude hodně aktuální po těch střílečkách a pod.pravděpodobně bude i dost rodin , které přijdou o mužea dávat peníze na to, aby sme měli nové lavice v kostele, lepší hračky do besídky a podobné blbosti, když mým rodičům padá barák na hlavu???? to si myslím, že B-h nechtěl, jinak mimochodem, z čeho mám dávat desátky, když mi muj život nepatří? odevzdala jsem ho totiž celý B-hu :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 04. leden 2009 @ 11:37:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | No milá legendo, je jasné, že tahat desátky z lidí, kteří jsou v tíživé životní situaci je nemravné. Nicméně u nás v ČCE se nic takového neděje, salár se doporučuje ve výši 5% z čistého platu, s tím, že ho mají dávat pouze lidé výdělečně činní a jeho neplacení není důvodem k vyloučení ze sboru. Ale na druhé straně sbor peníze potřebuje, naši faráři ažtak nebaštěj, a lidi do sboru moc nepřispívaj. A to je druhej extrém. Co se týká té chudé vdovy, tak ona to dala ze srdce, z lásky k Bohu, ne proto že do ní někdo hučel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejch (Skóre: 1) Vložil: legenda v Úterý, 06. leden 2009 @ 19:10:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | v TOM sboru , jak si tam pak dobře papali a tak...jsem to taky dávala ze srdce a lásky k B-hu a myslím, že On můj dar přijal.....jde o to, že každý člověk , který se B-hu chce líbit a touží po dobrých věcech je velmi citlivý na kdeco , co je v Písmech...jde o to, zda to platí v této formě stále, podle mě by se prostě neměli platit desátky, ale měli by se dávat dary a co se týče církve -hodně jsme spadli od prvotní-tam měli vše společné ....a totéž by mělo být stále ...u židů je třeba to, že když se vdává chudá nevěsta , je věcí obce,aby jí vystrijili svatbu.....a tak......:)VŠECHNO JE VĚCÍ OBCE.....a u nás to vnímám tak, že jen dotujeme církve ,ale nic z toho, chci svatby pro chudý nevěsty a chci výpomoc pro rozvedený lidi a vdovce a syrotky ......a takmůžu bohužel říct, že ale v církvi to nevidím jako možné....i když u B-ha je možné vše, tgřeba s náma pohne |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše R (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 07. leden 2009 @ 15:53:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Vidím to dost podobně, onehdy jsem o tom napsal takovou polemiku. Jmenuje se to o desátcích a je to myslím tady na GS v těch el. knihách. Akorát dneska spíš řešíme opačný problémy než vymáhání desátků. Nikdo nic moc nevymáhá a tak málokdo něco platí. :-)))
|
]
Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 19:49:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Milý eleazare, zdá se mi, že v poslední době docela prlíš, jak z tebe můžou lízt takový hovadiny. Kdyžtak si nejdřív ty věci ověř, než začneš něco tvrdit.
ad.1-já tak nějak v ČCE jsem a nějak jsem si nevšiml, že bychom měli peněz dost, dokonce snad tolik, že bychom se obešli bez příspěvků od členů. My nevybíráme povinné desátky a není vzácností, že salár činí např 100kč/rok/člen. Státní příspěvek je pouze na plat faráře a to pouze v jeho základní (směšné) výši, takže pokud chce církev dát faráři plat, ze kterého může "přežít" musí vybrat další peníze na tzv, personální fond, což je částka, kterou má dost sborů vůbec problém dát dohromady a jsou zde další výdaje pouze s provozem bohoslužebných prostor (voda, plyn, elektřina). Úplně stranou nechávám opravy budov, na které se peníze schání různým a někdy až hrůzným způsobem. Takže se nemusíš bát, ony se žádný přebytky netvořej, spíš naopak, oni si lidi ty peníze nechaj sami, nemusíš se bát.
ad.2-každý kdo chodí do nějakého sboru by měl mít za samozřejmé se finančně na jeho chodu nějakou rozumnou (a svým podmínkám přiměřenou) částkou podílet a měl by s ní kalkulovat dřív než uzavře nějakou takovou "likvidační" hypotéku. A taky by měl mít každý dost rozumu, aby si dokázal spočítat, zda na hypotéku má nebo nemá. Tím samozřejmě nechci říct, že bych podporoval tu desátkovou praxi. Jinak si myslím, že když dejme tomu někdo by měl platit desátek ve výši 2000 a zaplatí je, tak to ještě neznamená, že má na hypotéku 8000 (což je tak průměrná výše). Čili ty dva tisíce mu nepomůžou, že jo. Ale spíš se bojím, že je dost lidí, který hypotéku nezaplatěj, do církve nedaj ani korunu, ale koupěj si nějakou blbost, kterou vůbec nepotřebujou, např. domácí kino.
|
]
Re: Re: Re: Re: Náboženská událost roku 2008 podle Pavla Hoška a Miloše Rejchrta (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 04. leden 2009 @ 18:14:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | xvejvodame, trochu sem teďka ujel, ale
-V ČR sou církve veřejnoprávnim subjektem, na jehož služby maj místní nárok. Její existenci zajišťuje cézar, provoz hradí cézar podle svýho uvážení a občánci (i my 2) se na sponzorování církví podílíme prostřednictvím daní prostřednictvím cézara. Sou samozřejmě i nadstandartní duchovní služby, který sou mnohdy v soukromejch rukou, a tam nemam nic proti tvrdýmu rozumnýmu přístupu, že jej někdo musí zaplatit a ten někdo neni Jirka Paroubek, ale vlastní konzument tý služby. Ovšem to neni případ CČE -Nechápu, na co chce církev tolik peněz. Jestliže CČE neprodává budovy ani se nezadlužuje, tak objen peněz poskytovanejch cézarem je dostatečnej. Že nebude na rozvoj církve, no tak nebude. Prostě Paroubek rozhod, Paroubek platí.Akdo chce víc,muže/nemusí přispět. Ale církve sou instituce neziskový a jako takový sou schoipný rozfofrovat neuvěřitelný množství peněz (viz USA). A kdo je nejlepšim regulátorem takovýho plejtvání? Odběratelé služeb. -To, že některý lidi sou blbý neinformovaný a neuměj hospodařit je pravda, ale čí je to chyba (mimo toho, že jejich), to už je na jinou debatu. eleazar
|
]
|
|
|
|