 |
Právě je 116 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano JirkaB
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125248810 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Z internetu: Církev v pronásledování neprosí o bezpečí, ale o odvahu hlásat víru
Vloženo Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 17:23:18 CEST Vložil: Olda |
poslal poutnick Na Svatopetrském náměstí se shromáždilo přibližně 25 tisíc lidí, aby si vyslechli pravidelnou papežovu středeční katechezi, v níž podal pozoruhodné charakteristiky modlitby prvotní církve (Sk 2,1-13).
„Stejně jako prvotnímu křesťanskému společenství pomáhá modlitba také nám, abychom chápali osobní i kolektivní dějiny ze správnější a věrnější perspektivy, totiž z té Boží. Také my chceme obnovit prosbu o dar Ducha svatého, který rozehřívá srdce a osvěcuje mysl, abychom rozpoznávali, jak Pán uskutečňuje naše prosby podle své laskavé vůle a nikoli podle našich idejí. Pod vedením Ducha svatého budeme schopni hledět na každou životní situaci jasně, odvážně a s radostí a spolu se svatým Pavel se chlubit „souženími. Víme přece, že soužení plodí vytrvalost. Vytrvalost plodí osvědčenost, osvědčenost plodí naději“, onu naději, která „neklame, protože Boží láska je nám vylita do srdce skrze Ducha svatého, který nám byl dán“ (Řím 3,3-5).“
PLNÉ ZNĚNÍ katecheze Benedikta XVI. ZDE
Zcela na závěr pak Benedikt XVI. ještě dodal:
„Rád bych na závěr srdečně poděkoval za blahopřání, která jsem dostal k 7. výročí svého zvolení na Petrův stolec a k mým narozeninám. Prosím vás, abyste mne podporovali svými modlitbami, abych ve službě Kristu a církvi vytrval.“
|
Re: Církev v pronásledování neprosí o bezpečí, ale o odvahu hlásat víru (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 20. duben 2012 @ 16:16:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak souvisí obsah článku s názvem (bezpečí pronásledovaných)?
|
]
|
|
Re: Církev v pronásledování neprosí o bezpečí, ale o odvahu hlásat víru (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 22. duben 2012 @ 14:18:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Chlubit se souženími? O soužení čteme v Písmu často. Také třeba Pavel:
[Římanům 2:9,10] Soužení a úzkost padne na každého, kdo působí zlo, předně na Žida, ale i na Řeka; avšak sláva, čest a pokoj čeká každého, kdo působí dobro, předně Žida, ale i Řeka.
Když již se máme chlubit souženími, tak jen proto, že nás Pán ze soužení vyvedl nebo že nám dal sílu soužení přestát.
Tohle říká Jeremijáš a svém soužení:
[ Pláč 3:1-17] Já jsem muž, jenž zakusil ponížení pod holí jeho prchlivosti. Hnal mě a odvedl do temnoty beze světla. Ano, obrací znovu a znovu svou ruku proti mně každého dne. Vetchým učinil mé tělo i kůži, roztříštil mé kosti. Obstavěl a obklíčil mě jedem a útrapami. Do temnot mě vsadil jako od věků mrtvé. Postavil kolem mě zeď, že nemohu vyjít, obtížil mě bronzovým řetězem. Jakkoli úpím a o pomoc volám, umlčuje mou modlitbu. Zazdil mé cesty kvádry, mé stezky rozvrátil. Stal se pro mne medvědem číhajícím, lvem ukrytým v skrýších. Zmátl mé cesty, rozdrásal mě, způsobil, že úděsem trnu. Napjal svůj luk a učinil mě terčem svých šípů. Do mých ledví vystřílel obsah svého toulce. Jsem pro smích všemu svému lidu, předmětem jejich popěvků každodenně. Nasytil mě hořkostmi, napojil pelyňkem. Nechává mě o štěrk si drtit zuby, přitiskl mě do popela. Vytrhl mne z pokojného života, zapomněl jsem na všechno dobré.
A proč to Jeremijáš říká? Ne proto, aby se svým soužením chlubil, ale proto, že ani soužení ho nezbavilo o důvěru v Hospodina. A že v soužení očekává Hospodinovo milosrdenství. Milosrdenství, které ho ochrání před soužením. [Pláč 3:18-27] Proto jsem řekl: "Je veta po mně i po mém čekání na Hospodina." Rozpomeň se na mé ponížení a zmatené toulání, na pelyněk, na jed. Má duše se rozpomíná, rozpomíná a hroutí se ve mně. Beru si však k srdci a s důvěrou očekávám Hospodinovo milosrdenství, jež nepomíjí, jeho slitování, jež nekončí. Obnovuje se každého rána, tvá věrnost je neskonalá. "Můj podíl je Hospodin," praví má duše, proto na něj čekám. Dobrý je Hospodin k těm, kdo v něho naději složí, k duši, jež se na jeho vůli dotazuje. Je dobré, když člověk potichu čeká na spásu od Hospodina.
|
|
|
|
|