Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 565 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116629367
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát.
Vloženo Neděle, 02. červen 2013 @ 22:46:28 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

A nic se nestalo. Měl si proto zoufat? Měl na Boha zanevřít? Měl snad z toho usoudit, že ho Bůh nemá rád, nebo že snad Bůh ztratil moc? Víme, že reakce tohoto apoštola byla jiná.
Píše: Rád přijímám slabost, urážky, útrapy, pronásledování a úzkosti pro Krista. Vždyť právě když jsem sláb, jsem silný (2K 12:10).


Pavel zakládá toto vyznání na vzácném slibu Božím, který mu zazněl těmito slovy:
Stačí, když máš mou milost; vždyť v slabosti se projeví má síla. (2K 12:9)

Jinými slovy, když na mne dopustí Bůh nemoc, nějaký neduh, chorobu, je to k našemu dobru, k naší duchovní síle, k projevu Boží moci v našem životě. Vůbec tím nechci říct, že by snad nemoc a bolest byly příjemné.

I věřící člověk jimi trpí, je si jich vědom a my víme, že v dokonalosti Boží přítomnosti tyto věci neexistují. Jednou i pro nás přestanou existovat. Zatím však žijeme ve světě porušeném hříchem, kde nemoc, bolest, utrpení a smrt jsou reality, s nimiž musíme počítat, a kterým jsme poddáni, my, věřící, společně se všemi ostatními lidmi.

Naše reakce na tyto věci je však diametrálně odlišná od reakce nevěřícího člověka. Víme, že náš život nepatří nám, že je to Boží dar, a že k ničemu v našem životě nedochází, aniž by Bůh o tom věděl. V tom je projev Jeho milosti a tady by se měla projevit naše víra, naprostá důvěra v Boží jednání s námi. Pán Bůh má moc uzdravit dnes stejně jako kdysi. O tom žádný skutečný křesťan nepochybuje ani na okamžik. I dnes od nás žádá a očekává víru, kde má učinit zázrak.¨

Ovšem skutečná zkouška víry přichází ve chvíli, kdy Pán Bůh neuzdraví a zázrak neudělá. Tady se ukáže, do jaké míry se skutečně na svého Pána spoléháme a do jaké míry Mu důvěřujeme. Tady se ukáže, jestli nám k radostnému životu skutečně stačí Jeho milost. „Stačí, když máš mou milost“, řekl apoštolu Pavlovi. A když to stačilo Pavlovi, mělo by to bohatě stačit i nám. Kdo se raduje z Boží milosti, jiných důvodů k radosti nepotřebuje.

Jak jsme na tom my, ty a já? Hledáme všelijaké jiné důvody k radosti, anebo nám stačí, že se můžeme každý den a každý okamžik radovat z Boží milosti?

(výňatek  Otakar Vožeh)

"Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát." | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 03. červen 2013 @ 10:08:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto slovo jsem v různých podobách slyšel už mnohokrát a je v něm hodně pravdy. Jenom mi vrtá hlavou čím to, že Ježíš uzdravil téměř každého, kdo k němu přišel. Apoštolům řekl, že budou činit ještě větší skutky nežli on a oni také uzdravovali a křísili z mrtvých. V darech Ducha ap. Pavel vyjmenovává dar uzdravování. A dnes? Kdejaká církevní organizace se pyšní, že ona je ta jediná pravá církev a přitom v žádné z nich Bůh neuzdravuje, nedává dar uzdravování ani divů činění. Přitom když se Jan ptal Ježíše, jestli je ten pravý mesiáš, nebo má čekat jiného, tak Ježíš odpověděl: Hluší slyší, slepí vidí, chromí chodí a chudým je zvěstováno evangelium. Čím to, že se dnes zvěstuje evangelium bez těchto průvodních jevů, které se děly skrze Ježíše a pak skrze apoštoly? To je dneska málo nemocných? Není to tím, že se církevní organizace chlubí svým učením, ale ruka Páně s nimi není? A proč s nimi není, když oni jsou ti jediní praví?



Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. červen 2013 @ 13:46:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš Kristus se svými zázraky nechodil chlubit. Často dokonce říkal těm které uzdravil aby o tom s nikým nemluvili. nesdtál o lacinou senzaci a překroucené pověsti. Kromě toho spousta očtých svědků zůstala slepá a hluchá, přestože viděli ty největší zázraky. Když slepí viděli, hluší slyšeli, chromí chodili a když byli četní zástupové nasyceni z malého množství potravy. V lepším ? případě si mysleli že je bude Boží syn zadarmo živit a v horším ? se ho pokoušeli zesměšnit nebo zavraždit. Říkali s odpuštěním že uzdravuje z moci ďábla a ještě k tomu v sobotu.

Totéž říkají od těch dob Boží nepřátelé o tom když uzdravuje církev. Pokud už to nejde ignorovat. O nespočetných zázracích na přímluvu Panny Marie nebo třeba blahoslaveného Jana Pavla II. Který měl moc uzdravovat i v době dokud byl naživu. Svatý Don Bosco zas například jednou rozdával z malého množství jídla a také se z něho nasytili mnozí.

Zázraky stejně nemohou dát člověku víru. Mohou jí pouze posílit nebo pomoct přijmout.

Zatím jsem také neslyšel že by někoho uzdravil nějaký odpůrce církví.



]


Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 08. červen 2013 @ 07:40:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Neměl by ses nejprve kouknout na svůj trám v oku? Věříš v JK? Činíš větší skutky než on? 


]


Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. červen 2013 @ 15:25:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když o tom tak přemýšlím tak neznám ani jednoho světce který by si užil světskou slávu a popularitu a měl pohodlný život. Od biblických dob až dodneška. Apoštolové zemřeli mučednickou smrtí a utrpení se nevyhnulo dokonce ani svatému Janovi Evangelistovi a svatým ženám které stály pod křížem.  Často si svatí lidé ani neužili radost z Božího zjevení a z přímé komunikace. Žít svatým životem znamená nést Kristův kříž,  trpělivě snášet utrpení a obětovat ho pro spásu druhých. Včetně těch kteří přijdou na vinici až večer a budou pracovat jen nepatrný okamžik. Trpělivě trpěli i ti do kterých by to nikdo na první pohled neřekl, kteří se postili s pomazanou hlavou a úsměvem na tváři.




Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 03. červen 2013 @ 16:04:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Utrpění jistě vede k slávě a je to dokonce jedno z Božích "zaslíbení". Nicméně utrpení není cílem života křesťana. Např. tvrzení, že ex-papež trpěl kloubním onemocněním za spásu lidstva je rouháním. Taktéž různé střepy v botách, bičování apod. je naprostým nepochopením dokonalého a dokonaného díla spásy. Kdo si chce utrpením činit zásluhy, nechť se rovnou vyklestí. 


]


Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 03. červen 2013 @ 20:50:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
D. Heczko je kazatelem v CB a rád jsem poslouchal jeho kázání. Pak vážně onemocněl a netajil se s tím a pojednával o své nemoci na netu. Pokud si dobře pamatuji, tak se mezi jinými vyjádřil přibližně i takto "teď mám možnost si ověřit sám na sobě, zda to co jsem kázal druhým, jestli tomu sám věřím". Mluvíme o důvěře a víře Bohu. Za to vyznání si ho vážím, že měl tu odvahu to říci nahlas a nehrát si na laciného hrdinu a to i přesto, že s ním nesouhlasím v některých věroučných věcech, což jsem mu i napsal.

rastan




Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 03. červen 2013 @ 21:03:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel neprosil Pána Boha za uzdravení !!! Nic takového v Bibli není. Tedy co se toho ostnu týče.



Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 04. červen 2013 @ 07:28:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Br. Vožeh píše, cit.  : " A když to stačilo Pavlovi, mělo by to bohatě stačit i nám. Kdo se raduje z Boží milosti, jiných důvodů k radosti nepotřebuje"


 Je potřeba vidět úsek Písma v souvislostech , cit. 2 Kor.12 : 8 - 9 "    Kvůli tomu jsem třikrát volal k Pánu, aby mne toho zbavil, ale on mi řekl: "Stačí, když máš mou milost;......"


Až nám Bůh ŘEKNE, že nemusíme dál prosit a stavět se proti nemoci, tak pak přestaňme. Ale pokud nám to neřekne, tak se se s nemocí nemám co smiřovat, ale vyhlašovat uzdravení v Kristově oběti na Golgotě. Pavlovi stačilo slovo o milosti teprve tehdy až mu Bůh v podstatě řekl, že dál prosit nemusí, protože Svrchovaný rozhodl jinak. Nemoci mohou být také vypůsobené démony a tam už smiřování se " s dostatkem milosti" už vůbec nepřichází do úvahy. Tam je potřeba " mařit skutky ďábla " na všecky způsoby jak kdo umí a jak dává sílu Pán . Jsem přesvědčen, že toto místo platilo pro Pavla a nelze jej vykládat jako recept, jak máme "třikrát a dost" a pak pokorně snášet chorobu.  To, co říká br.Vožeh, lze   aplikovat ve chvíli, kdy uzdravení z nějakých důvodů nepřichází. Ano, je posilující vědět, že rozhodující pro spásu je Boží milost zjevená v Kristu ke které jsme přidali svou víru. Ale to neznamená, že se máme jaksi "univerzálně" vzdát modlitebného zápasu za uzdravení. Věřící mají zkušenosti jak s uzdravením zásahem Boží moci, tak s tím, že i přes modlitební zápas člověk uzdraven nebyl a to ani při nasazení nejmodernější  léčby . Nemusíme všemu rozumět a musíme umět přijmout to i ono, ale musíme bojovat dokud nám Bůh neřekne, že to "nemá cenu" . O té milosti přeci víme a nikdo o ní nepochybuje ( " milostí spaseni jste" ) .




Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 04. červen 2013 @ 15:43:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si také myslím, že nemoci je třeba vždy odmítat, dokud nedostaneme zjevení, že už tak činit nemáme. A protože každý člověk na nějakou nemoc zemře, pak se můžeme důsledným odmítáním dopracovat až k nesmrtelnosti!


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 05. červen 2013 @ 06:48:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý člověk nezemře kvůli nemoci. Mnoho lidí umírá stářím, přesně tak jak je to nastaveno Stvořitelem. Dá se říci, že nemoc je důsledkem Adamovského hříchu v Ráji. Bůh nestvořil nemoci, ty přišli jako sousputník hříchu . Z toho je potřeba vycházet . Kdybych myšlenku br.Vožeha dovedl až do konce, tak pak se máme třikrát pomodlit k Bohu s prosbou o uzdravení a pak skončit a trpět pod chorobou s vědomím, že nám stačí milost, kterou neseme ke spáse. O tom víme i bez nemoci a jsme za to Pánu vděčni a je to to hlavní co jsme od Krista dostali. Ale to neznamená ohýbat hřbet před chorobami a ještě se prsit tím, jak jsem pokorný a jak pokorně nemoc snáším. Je dobré promlouvat Boží slovo do svého života ohledně mnohých zaslíbení, která se týkají zdraví nejen ducha a duše, ale i těla.  


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrá (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Sobota, 08. červen 2013 @ 00:34:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže když s sebou fláknu na namrzlých schodech a způsobím si zlomeninu lebeční kosti a krvácení do mozku, tak je to důsledkem Adamova hříchu v ráji a mám to odmítat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem tř (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 08. červen 2013 @ 06:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože nejsi  fanatik, tak se sebereš a půjdeš k doktorovy a/nebo Tě tam odvezou ti, kdo Tě najdou. Pravdou současně je to, že kdyby nebylo hříchu v Ráji, tak nebudou ani choroby. Jak přesně to měl Bůh nastavené v oblasti pádů, úrazů apod. nevíme, ale teprve vykonáním  tohoto hříchu přišla na svět smrt. Bůh nás nestvořil tak, abychom podléhali smrti. Adamovským hříchem napochodovala na svět smrt duchovní a později první lidé prošli ( a my procházíme také) smrtí fyzickou . Člověk po vykonání tohoto hříchu byl vyhnán z Ráje. Jde o opatření Boží lásky, aby mohl být lidský rod spasen , protože tam byl i strom života, ze kterého mohli jíst ( zákaz se  týkal jen stromu poznání dobrého a zlého ) . Kdyby z něho v hříšném a nevyřešeném vztahu s Bohem jedli, žili by věčně pod mocí hříchu. Jinak takovýto úraz není důsledkem Adamovského hříchu, ale nevykonáním opatření, které by uklouznutí na schodech zabránily. Nechme slovíčkaření, mohl by si dát jiný příklad.
 
Jsem zastánce vítězného postoje v Kristu bez náboženského fanatismu. Nemusíme vědět proč, ale víme, že nemusíme  trpně snášet nepříznivou situaci vzniklou díky úrazu nebo nemoci do chvíle, dokud je naděje. Otec jednoho našeho bratra měl velmi vážný úraz, kdy hrozila amputace nohy. Rodina i další věřící se modlili, aby Bůh zasáhl a nohu mu lékaři zachránili. Stalo se díky Boží milosti, která má moc  a nohy jsou zachráněny. Jestli by se to podařilo i bez modliteb nevím, ale já v tom vidím vyslyšení modliteb . Spekulovat o tom co a jak by se stalo bez víry na uzdravení a vyhlašování Božího slova do té situace nevím a ani mě to nezajímá. Pokud nenastanou konečné následky úrazu nebo přijde i smrt, tak nepřestanu s vyhlašováním a modlením za tu věc. Teprve až když nastanou konečné důsledky úrazu nebo nemoci , přijmu ji  s tím, že Bůh je a pořád bude Svrchovaný. Jak jsem již řekl : Nemusíme všemu rozumět. Ale to neznamená, že to nebudu příště dělat zase !   
 
Příkladem pro nás může být David, který se modlil za uzdravení dítěte, které měl s Bat - šebou . Sedm dní zápasil na modlitbách a postil se ( hledal Boha). V textu není přesně řečeno, zda bojoval duchovní zápas sedm dní nebo jeden den . Podle kontextu to vypadá, že zápasil celou dobu.Dítě nakonec přes všechno pokání, půst a hledání Boha zemřelo. A tady se mi libí Davidova reakce , cit.      "  Sedmého dne dítě zemřelo. Davidovi služebníci se mu báli oznámit, že dítě zemřelo. Říkali: "Když dítě bylo ještě naživu, domlouvali jsme mu, ale neuposlechl nás. Jak bychom mu teď mohli říci: »Dítě zemřelo«? Provedl by něco zlého."  Když David viděl, že si jeho služebníci šeptají, porozuměl, že dítě zemřelo. David se tedy svých služebníků zeptal: "Dítě zemřelo?" Odvětili: "Zemřelo." A David vstal ze země, umyl se, pomazal se, převlékl si oděv, vešel do Hospodinova domu a klaněl se. Pak vstoupil do svého domu a požádal, aby mu předložili chléb, a jedl "  ( 2 Sam.12:18 - 20 )
 
Odmítám výklad Pavlovi neuzdravené nemoci oním proslulým lidoveckým " 3 x a dost " . Není to to universální model pro to, jak se modlit v případě nemocí resp. jak se po třech modlitbách už dál nemodlit a trpně snášet chorobu. V případě ap. Pavla  "mu Bůh řekl" , že je to konečná. A to, že máme "dosti milosti"  je skutečností v Kristu i bez choroby 
 
 
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celke (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 08. červen 2013 @ 09:52:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 vítězný postoj v Kristu : nemusíme  trpně snášet nepříznivou situaci vzniklou díky úrazu nebo nemoci do chvíle, dokud je naděje

To je vítězný postoj?

Vítězný postoj jestli chápu povzbuzující slova ap. Pavla je, že máme "Naději"  v dostatku i v nedostatku, ve zdraví i nemoci.

 Máme Boží milost!!  je  to jak píšeš skutečnost v Kristu, tak proč  postoj "trpně snášet"?, od chvíle, když už není naděje.

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu c (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 08. červen 2013 @ 10:01:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.reformace.cz/zod/bozi-uzdravujici-moc-cislo-82



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu c (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 09. červen 2013 @ 06:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je, protože mnozí křesťané se řídí výkladem, který uvedl Ota Vožeh. Po několika modlitbách mají podle něj sklonit hlavu a tiše trpět nemoc aniž by zápasili na modlitbách vyhlašovali Boží slovo do své nemoci . Vítězný postoj máme v Kristu , ne sami ze sebe. Ježíš už naše nemoci nesl a na Golgatě byly uzdraveny . Postoj není ještě výsledek. Když se stane, že z nějakých důvodů dojde i fatálním následkům, pak se nesesypu , ale chválím Boha dál, protože nemusím všemu rozumět. To je ten příklad Davida, který zápasil za život dítěte a když to nedopadlo ( a my víme proč) , tak se zvedl, najedl se a nemělo to vliv na jeho vztah k Bohu. V našich životech často nevíme proč, protože náš příběh není součástí psaného textu Bible ( aby v něm bylo rozkryto pozadí ) . Nehledej v tom nějaké filipiky nebo rozsáhlé výklady, kterými se často zdůvodňuje, proč nemít víru na zázraky. Buď tu víru máš nebo jí nemáš. Můžeš také ve víře růst . Každý ať to dělá jak umí. Rozhodující myšlenka je v tom, že to ap.Pavlovi " Bůh řekl" . Tady jde o individuální zjevení, které nemůžu aplikovat na všechny věřící všech dob. To, že máme "dosti milosti" přeci víme i bez chorob jako i s chorobami apod.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého nedu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 09. červen 2013 @ 08:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj


To je, protože mnozí křesťané se řídí výkladem, který uvedl Ota Vožeh
.

Nevím v čem se liší od tvého, výkladu? Výklad  jen kopíruje Boží slovo, není v ničem nebiblický, nemluví nic o tom, že nemáme mít víru na zázrak, o tom není  přece téma článku: Ale hovoří o tom, co se stalo ap. Pavlovi, a co se stává běžně i v našich životech. 

Ani nikde v článku jsem se nedočetla, že by se tam psalo "třikrát a dost". :(( ale dokáži si představit, některé vykladače, kteří mají zálibu vytrhávat biblický text z kontextu, a mohli by pak vnucovat modlitební postoj 3x a dost. Ale tuhle nebibličnost ve výkladu nevidím. 

Proč polemizuji?  Protože to možná bude o tom, teda já si to myslím. Že ty budeš ten, kdo vyhlašuje zdraví, povzbuzuje k víře, modlíš se za zázraky u svých přátel (například u nás  v našich společenstvích je to třeba při těžkých diagnozách i dva tři roky- modlitební provázení s vírou na zázrak, plné zdraví) a já se zase hodně setkávám s těmi, kdo potřebují právě slyšet slova povzbuzení, když plné zdraví nepřichází. Modlitby, vyhlašování zázraku slyšely od nás roky, slova o uzdravení je provázela dlouhé období, to bude dobré, tolik lidí se za to modlí, ale pomalu přichází situace udělat krok víry a nemoc, situaci přijmout. Vyhlašovat zázraky je jednoduché, ale jak hovořit s těmi, kde zdraví nepřichází, jak hovořit s těmi, když je jasné, že zázrak se nekoná.  Nevím???  Myslím si, že zmínka o ap. Pavlovi, že "zdraví není modla"= to Pavlovo pomyslné 3x a dost, je dobré připomenutí, povzbuzení - obrácení pohledu od nemoci k Bohu, to je kvalitnímu životu s Boží milosti, ke kvalitnímu životu i s nemocí. 

Příklad s Davidem je trochu o něčem jiném- "dítě zemřelo", je to zcela evidentní,  zázrak se nekoná.

rive





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 10. červen 2013 @ 08:11:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začnu zezadu. David zápasil až do chvíle, kdy dítě zemřelo. Pak vstal, " utřel si ústa " a neměl hořkost vůči Bohu, který ho nevyslyšel. To je důležité . Nesesypat se , když se nestane. Vždycky víme, že Bůh je svrchovaný. Zrovna tak vždycky víme o tom, že máme "dosti milosti".


V tom článku Ota Vožeh cituje verš, který nesmíme vytrhnout z kontextu ( přesně jak to říkáš). Ke konci článku píše, že Pavlovi bylo řečeno k neuzdravenému ostnu v jeho těle, že "Stačí, když máš mou milost". Já znám výklady bratří z prostředí ve kterém je Br.Vožeh a proto jsem psal svůj komentář. Tam se neučí vytrvalá víra, ale klade se důraz na milost. Je to takový únik z prostoru víry na zázraky. V kontextu uvedeného verše  v článku je řeč o tom, že se Pavel třikrát modlil a nebyl zbaven onoho ostnu ( uzdraven) a dostalo se mu odpovědi od Boha , cit.  " Stačí, když máš mou milost " . Tady je celý úsek o kterém je řeč


2 Kor. 12: 7 - 10 "  A abych se nepovyšoval pro výjimečnost zjevení, jichž se mi dostalo, byl mi dán do těla osten, posel satanův, který mne sráží, abych se nepovyšoval. Kvůli tomu jsem třikrát volal k Pánu, aby mne toho zbavil, ale on mi řekl: "Stačí, když máš mou milost; vždyť v slabosti se projeví má síla." A tak se budu raději chlubit slabostmi, aby na mně spočinula moc Kristova. Proto rád přijímám slabost, urážky, útrapy, pronásledování a úzkosti pro Krista. Vždyť právě když jsem sláb, jsem silný "

Jinak souhlasím s tím, že pokud uzdravení nepřichází je potřeba mít pro nemocné slovo povzbuzení .  Ale zase to neznamená, že budu rezignovat na modlitebný zápas. To by mělo jít ruku v ruce. Zralý křesťan musí umět jednat citlivě a v Boží moudrosti. Neslibovat, ale věřit , že Bůh se může smilovat ( my můžeme vyhlašovat do aleluja, ale Bůh musí k tomu říci své ano ) . Nepoužívat příklad ap.Pavla, který je individuální záležitostí mezi Bohem a apoštolem tam, kde Bůh čeká  na zápas víry a projevy lásky vůči trpícímu .  Smyslem mých komentářů je povzbudit křesťany, aby si nebrali příklad z tohoto místa Božího slova jak se stavět k nemocem, které do našeho života někdy vstoupí , protože jde o individuální záležitost. Pavel taky v textu neříká, že je rád " slabý", aby se pak stal "silným". Mluví o svém životě, který byl plný urážek, napadání, útrap nejen při cestování, ale i při zvěstování evangelia a zakládání sborů. Dostalo se mnu pronásledování od věřících Židů z Jeruzalémského sboru atp. Ve všech těch situacích se projevila Boží moc, která ho ochránila a dávala sílu jít dál a dál. Právě v těchto situacích se projevuje Boží moc



]


Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 04. červen 2013 @ 17:08:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když čteme evangelia, která zaznamenávají život Pána Ježíše Krista tady na zemi, zjišťujeme, že přibližně dvě třetiny těchto záznamů se týkají uzdravování nemocných. Pán Ježíš uzdravoval téměř všude, kam přišel.

Když čteme o životě prvotní Církve, vidíme, že i tam patřilo uzdravování nemocných k běžným událostem. Petr, Pavel, Filip a jiní apoštolové měli moc uzdravovat a dokonce i křísit z mrtvých. Tak to Pán Ježíš chtěl a tak to zařídil.

Jsou věřící lidé, kteří si myslí, že stejně i dnes by v Církvi měly existovat podobné projevy Boží uzdravující moci, a někteří jdou až tak daleko, že tvrdí, že věřící člověk by vůbec neměl mít zapotřebí lékařské pomoci, že by ho vždycky měl uzdravit Bůh prostřednictvím víry. Jiní zase říkají, že dar uzdravováni dnes neexistuje, a někdy to zní tak, jako by s Boží mocí uzdravit vůbec nepočítali.

Toto je však naprosto nesmyslný konflikt, vytvořený lidskými názory stavějícími se nad Boží slovo. Obě dvě strany se snaží vtěsnat Pána Boha do svých předsudků a do lidské logiky. Bůh se však podobnému uvažování vymyká, protože je svrchovaný, mocný a ve své velikosti nedostupný. Stejně tak Boží Duch jedná v souladu s Boží vůlí naprosto svrchovaně.

Nevidím konflikt mezi uzdravením Boží mocí prostřednictvím víry a léčením za pomoci nejmodernějších objevů medicíny. Evangelista Lukáš byl lékařem. Můj věřící otec byl lékařem. Po celém světě jsou tisíce věřících lékařů, ošetřovatelů, chirurgů a zdravotních pracovníků. Tito lidé jsou přesvědčeni o možnostech moderního lékařství, a zároveň jsou neméně přesvědčeni o nesmírné moci Boží. Roentgen je fantastický vynález. Moderní lékařské přístroje jsou něco úžasného. Dr. Jiří Mrázek ve své knize „Kde začíná budoucnost“ hovoří v  jedné kapitole o „příslibu medicíny“. Nesmírně poučné. Dnešní věda a technika umožňuje neslýchané věci. Avšak zároveň si uvědomujeme, že když se člověk skloní k tiché modlitbě a ve víře se spojí se svým Stvořitelem, Bohem, je tu něco ještě daleko vyššího a úžasnějšího než i ty nejmodernější lidské objevy a vynálezy. Duchovní svět je jiná dimenze a dopouští se nesmírné chyby každý, kdo ji ignoruje.

 Boží moc je pro věřícího člověka naprosto reálná a modlitba ve víře v její působení v našem životě je pro nás samozřejmostí. A tak když onemocním, anebo když jsem postižen nějakou chorobou, nevyhýbám se lékařskému ošetření, které se nabízí. Zároveň si však uvědomuji, že znalost lékařů je přece jen i dnes do značné míry omezená, a ve víře volám k Bohu, aby mne On uzdravil, je-li to Jeho vůle.

  (rozšíření k výše napsanému článku- tématu podle : Otakar Vožeh, ZOD)



Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. červen 2013 @ 08:39:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věda a technika dokáže mnohé, zvlášť když jí používá dobrý a zbožný člověk.  Až na to že nemá moc odpouštět hříchy a nebere v potaz potřebu obrácení a pokání.  Nehlásá Evangelium. Což je dost podstatný rozdíl. Psychiatrie se dokonce snaží léčit duši na kterou oficiálně vůbec nevěří.

Pán Ježíš nejdřív odpouštěl hříchy a dával konkrétní rady a pokyny v čem se má ten který konkrétní člověk změnit. Neuzdravil všechny nemocné a zázračné nasycení  nedělal příliš často. Přestože to většina lidí očekávala, v dobrém i ve zlém. V rámci světského království. Těm které uzdravoval často říkal ať o tom pomlčí a když se sešel moc velký zástup dychtivý senzace tak odcházel do ústraní. Ti kteří ho nenáviděli tvrdili že uzdravuje s pomocí zlého ducha.

Podobná situace je v katolické církvi. O tom kdo uzdravuje ani o tom kdo je uzdraven se veřejně téměř nemluví, zvlášť v době kdy se to děje. K uzdravením dochází na nejrůznějších místech na přímluvu Panny Marie.  Což také někteří lidé nemohou snést a prohlašují to za dílo zlého ducha. K nejvíce uzdravením dochází pravděpodobně v Medugorje, k těm o které lidé prosí i k těm které dostanou aniž by o uzdravení vůbec uvažovali. Na přechodnou dobu i na trvalo. Neduhy velké i malé. Známý tam jel s malým synem kterému léta marně léčili exém, bez jakéhokoliv výsledku. Tam se najednou ztratil a už se neobjevil. Moje příbuzná se zbavila natrvalo záduchy.  Vím nejméně o jednom případu kdy se nemocný vrátil a doktor mu doma diagnostikoval nemoc což se předtím 6 let nedařilo. Jsou tam dvě hory na které se chodíme modlit, v podstatě hromady mramorových balvanů s ostrými hranami, místy do hloubky ohlazenými nohami poutníků a zatím jsem neviděl že by tam někdo nedošel. Ze starých, slabých a nemocných lidí, s poruchami chůze. Každému se chůze výrazně zlepší přinejmenším během pobytu.Vozíčkáře nosí na zádech vyléčení narkomani.  Je tam pravidelně uzdravováno i veliké množství posedlých.

Jak je to v jiných církvích nedokážu posoudit ale jestli někde dochází k něčemu podobnému tak z toho pravděpodobně také nedělají show a přijde tam ten komu je to od Boha dáno. To co dělal Pán Ježíš  a apoštolové se do veřejného povědomí tehdejšího světa také příliš nedostalo. Věděl a věřil jen ten kdo chtěl.



]


Re: Re: Apoštol Pavel prosil Pána Boha o uzdravení svého neduhu celkem třikrát. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. červen 2013 @ 14:22:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy je zvláštní, jak někteří vykladači Bible, kteří se jinak pokládají za zastánce biblické ortodoxie, mají problém s tím věřit Bibli tak, jak je napsána. Pokud se právě nyní něco neděje, co se dělo v Bibli běžně, nehledá se důvod, proč tomu tak není, ale vymýšlí se teologie, která ospravedlní status quo. Nesouhlasím s těmi, kteří uzdravení předstírají nebo dělají Konference ohně. Na druhou stranu je zvláštní, jak se někteří až zoufale snaží tvrdit, proč už dnes Bůh jedná jinak, proč zrovan toto zaslíbení už dnes neplatí a proč zrovna tato pasáž v Bibli už nám dnes nemá co říci.

Kdysi jsem mluvil s jedním, zřejmě fundamentalistou, kterému vadilo, jak se dnes dělá z Bible trhací kalednář. Jako většina fundamentalistů ovšem nesnášel modlitbu v jazycích, a tak prohlsil, že Mk 16 kapitola do Kánonu nepatří. Asi netušil, že využil výdobytků "textové kritiky", kterou samozřejmě neuznával. Inu, napasovat Ducha svatého do svého schematismu máme asi sklon všichni. 


]


Stránka vygenerována za: 0.65 sekundy