Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 544 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116570864
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Střípky katolické III.
Vloženo Čtvrtek, 08. prosinec 2022 @ 13:08:52 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

..."Kdybys třeba napsal, jaký konkrétní užitek v životě máš ze mše."...


Dlouho jsem přemýšlel, jak na tuto Cizincovu výzvu odpovědět srozumitelným způsobem i pro lidi naprosto mimo, naprosto nezasvěcené a bez základních znalostí katolické víry.
Pořád totiž platí, že pokud člověk zrovna nemluví "jazykem mého kmene", tak dorozumění "rukama nohama" bývá značně obtížné.

Katolické chrámy jsou svým tichem a prostorem ideálním místem pro modlitbu, pro osobní rozhovor s Bohem - a to bez ohledu na náboženské vyznání člověka, který třeba zrovna hledá Boha. Není k tomu potřeba nic dalšího - žádné znalosti katolické víry ani ničeho jiného. Od srdce k srdci se zde v tichu může zformovat vztah člověka k Bohu.

Zcela jinak to ale platí v případě katolické bohoslužby.
Nelze jí porozumět ve správném smyslu bez jistých základních znalostí toho, co se zrovna děje. Neznalý člověk nerozumí významu postojů těl (proč si třeba zrovna stoupáme či klekáme), prostředí je pro něho nepochopitelné a může tím být i stresující. Celá liturgie mše předpokládá jistou orientaci a je tedy určena pro lidi znalé, zasvěcené.
Nehodlám zde ale popisovat podrobný průběh bohoslužby - to se dá dneska dohledat úplně jinde. Jen tedy věci naprosto nezbytné pro pochopení ...

Všechno, co dnes o katolické mši řeknu, zformuloval už někdo dávno přede mnou - v úplných počátcích církve. My římsko-katolíci máme tyto předávané vědomosti jako vzácný poklad církve. 
(Apeluji zde na bývalé římsko-katolíky, kteří jsou o sobě stále přesvědčeni, že pořád znají katolickou víru hodně dobře, aby si ve svědomí sami porovnali své skutečné znalosti s tím, co jim já dnes o katolické víře prozradím).


Křesťanská spiritualita je duchovní život, který postupně prostupuje třemi fázemi: očištěním, osvícením a sjednocením.

V první etapě se velmi a opakovaně snažíme o umrtvení svých hříšných návyků, abychom si vytvořili životní styl, který je skutečně oddaný Bohu.

Ve druhé etapě pokračuje očišťování našich mravních nedokonalostí, ale převládajícím tónem je osvícení Boží milostí, jelikož Bůh nás stále iniciativněji učí své svrchované dobrotě. V této fázi se stáváme vnímavějšími; protože hlavní překážky byly odstraněny, Bůh v nás může stále volněji působit. Boží realita  se stále více stává výchozím bodem našich myšlenek, vůle a skutků - bodem, k němuž směřují.

Ve třetí fázi  nás Bůh vtahuje do kontemplativního spojení se sebou samým: jde výhradně o jeho dílo. Jen On nás může povznést k takovému zakoušení a vidění své dobroty a my se můžeme pouze otevřít jeho lásce. Není to spojení, ke kterému bychom se odhodlávali sami, ale spíše jde o spojení, které v nás uskutečňuje On - je to skutečně nebe, které se vlamuje do našeho světa.

Nemáme se starat o to, ve které etapě se zrovna nacházíme (Už tam budu? Stane se mi to? Kdy se mi to stane Nevzdaluji se tomu cíli?). Takové starosti by se mohly smísit s rafinovanými formami pýchy či zoufalství.

Svatý Tomáš Akvinský přejímá tento trojí postup od svatého Dionýsia Areopagity - "O nebeské hierarchii" (Andělé mají ve své hierarchii tři funkce kvůli těm, kteří jsou pod nimi...- pro zajímavost - právě ten vymyslel i slovo hierarchie).

I v modernější duchovní literatuře se vyskytují snahy dělit křesťanskou cestu lidí na očistnou, osvěcující a sjednocující. Takové pokusy jsou většinou neužitečné - příliš narcistické a příliš zkušenostní, protože se snaží udělat vědu z něčeho, co prostě vědou není, a chce rozlišovat - nebo vnucovat duchovnímu životu soubor obecných jevů - což nefunguje a ani to nejde.


Původem očistného, osvěcujícího a sjednocujícího je právě andělská hierarchie (Od Boha) - a pak církevní svátosti., které jsou naší lidskou účastí na ní.
Dobří andělé neustále sdělují  Boží dobrotu těm, kdo jsou v hierarchii níže, a přitahují je blíž a blíž k Boží radosti tím, že očišťují, osvěcují a zdokonalují ty, kdo jsou jim svěřeni.

Připomeneme  - li si , že původ této trojí klasifikace je v Dionýsiově a Akvinského učení o tom, co vyšší andělé dělají pro anděly nižší, uvědomíme si, že Bůh nás současně očišťuje, osvěcuje a sjednocuje se sebou, a to jak přímo,tak prostřednictvím stvořených zprostředkovatelů.

Katolická církev - to není ve vztahu člověk versus Bůh - to je člověk přímo koupající se v Boží lásce ze všech možných směrů.
Duchovní prostor v katolické církvi se uskutečňuje v plnosti tří hlavních rozměrů: vztah k Bohu (vertikální), vztah ke společenství všech lidí dosud žijících své pozemské životy (horizontální) a vztah k andělům a svatým v nebi (k církvi vítězné v nebi) - (třetí osa "předozadní" - jak ji známe z geometrie). Tyto vztahy si navzájem nijak nekonkurují - uskutečňují se totiž každý v odlišných rovinách. Naši osobu posvěcuje sám Bůh. Jsme ale posvěcováni také modlitbami našich bližních (1 J 5,16) a podobně jsme posvěcováni proudem Božích milostí také skrze přímluvy andělů a svatých v nebi. Účast (spolupráce) všech tvorů na Božím díle spásy člověka je vrcholným smyslem, cílem a naplněním života každého tvora na nebi i na zemi. Je výsadou, je odměnou....


Každá mše svatá se skládá ze tří základních částí:

1.) Přípravných obřadů kajícnosti.
V Confiteor vyznáváme své hříchy, v devateronásobném "Kyrie eleison" prosíme o Boží milosrdenství - očišťujeme se od všeho, co by mohlo bránit našemu sjednocení s Kristem.

2.) Poučení z Božího slova.
Prosíme o milost a otevíráme svoji mysl a srdce, abychom  se nechali utvářet Božím slovem. Jsme - li bdělí a pozorní, bude Boží slovo moci proniknout do naší duše, aby jeho pravda dala tvar a míru našim myšlenkám a našim touhám. Bůh nás formuje, abychom byli připraveni na spojení s ním samým...

3.) Zpřítomnění kalvárské oběti, kdy je božská oběť přinášena Bohu a my, její údy, jsme obětováni Bohu ve spojení s Kristem.
Chléb a víno, které jsme připravili a přinesli na oltář - tím Pánu říkáme, že jsme připraveni přinést sebe sama jako oběť, že jsme připraveni připojit se k jeho sebeobětování na kříži a odevzdat se ohni jeho lásky.
Vstupujeme na cestu sjednocení, připraveni přijmout Pána Ježíše, který k nám přichází v Oběti a dává nám sám sebe. To on nás tím přijímá do společenství se sebou samým!

Jak říká svatý Augustin, zatímco obyčejný pokrm se proměňuje v tělo toho, kdo ho jí - tento nebeský pokrm, který je skutečnější a silnější než my, nás proměňuje v sebe sama, a tak nás spojuje s našim Pánem.

Pán Ježíš je přítomen a připraven očistit nás, kteří k němu v pokoře voláme, dychtivý osvítit nás svým slovem a touží sjednotit nás se sebou, vložit svůj vzkříšený život do našich těl a duší. Vstupujeme do této velké modlitby Krista a jeho církve - činíme ji svou vlastní modlitbou, osou, kolem níž se točí zbytek našeho života.
Zakoušíme, jak milosrdný je Pán k těm, kdo se ho bojí a vzývají jeho jméno nikoli snad jen ústy, ale hlavně svým životem.


(Pokračování příště).


"Střípky katolické III." | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 10. prosinec 2022 @ 09:04:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O omši (Martin Luther)
Neprávom sa našim zborom vytýka, že zrušili omšu. Veď je očividné, že sa u nás omša slúži – nechceme sa tým chváliť - s väčšou vážnosťou a zbožnosťou ako u našich protivníkov. Taktiež ľudí s väčšou starostlivosťou a častejšie poučujeme o tom, načo bola sviatosť svätej Večere ustanovená a na čo má slúžiť, totiž na potechu prestrašenému svedomiu. Týmto sa povzbudzujú ľudia k účasti na prijímaní a omši. Okrem toho ich tiež v tejto sviatosti poučujeme o iných falošných učeniach. Napokon v poriadku verejných omšových služieb Božích sme nezaviedli nijaké pozoruhodnejšie zmeny, iba na niektorých miestach sa okrem latinských piesní spievajú nemecké spevy, aby sa nimi ľud poúčal a cvičil. Lebo všetky obrady pri službách Božích majú v prvom rade slúžiť tomu, aby sa ľud pri nich poučil, čo má vedieť o Kristovi. 
Je očividné, že v minulosti bola omša zneužívaná rozličným spôsobom. Urobili z nej jarmok, kde sa predávala a kupovala a vo všetkých kostoloch ju slúžili prevažne pre peniaze. Učení a zbožní ľudia toto zneužívanie už predtým veľmi často kritizovali. Teraz naši kazatelia kážu o tom, že kto nehodne požíva túto sviatosť, previňuje sa proti telu a krvi Kristovej (1K 11,27). Tým upozorňujú kňazov na túto strašnú hrozbu, ktorá musí pohnúť každým kresťanom. Preto v našich zboroch napokon odpadli platené a pokútne omše, ktoré sa posiaľ slúžili len pre peniaze a dôchodky kňazov. 
Pritom sme zavrhli a karháme aj ten strašný omyl, keď sa učilo, že náš Pán Kristus svojou smrťou urobil zadosť len dedičnému hriechu a pre ostatné hriechy ustanovil omšu ako obeť. Tak z omše urobili obeť pre živých i mŕtvych, aby ňou odňali hriech a zmierili Boha. To malo za následok, že sa diskutovalo o tom, či omša, ktorá sa slúži za mnohých, má práve taký istý účinok, ako omše, ktoré sa slúžili za jednotlivcov. Takto sa objavilo nespočetné množstvo omší, ktorými (títo ľudia) chceli u Boha dosiahnuť všetko, čo potrebovali. Na vieru v Krista a pravú bohoslužbu sa pritom zabudlo. Preto bolo bezpochyby veľmi dôležité vyučovať, aby všetci vedeli, ako sa má táto sviatosť správne užívať. Po prvé: Sväté písmo na mnohých miestach dosvedčuje, že okrem Kristovej smrti nie je nijaká iná obeť za dedičný hriech a za všetky iné hriechy. Lebo v liste Židom 9, 24-27 sa píše, že Kristus sa raz navždy obetoval a tým zadosťučinil za všetky hriechy. Je to celkom neslýchaná novota v učení cirkvi, že Kristova smrť činí zadosť len za dedičný hriech a že nie je aj zadosťučinením za všetky iné hriechy. Preto dúfame, že každý pochopí, že sme tento blud zavrhli oprávnene. 
Po druhé: Pavol učí, že milosť pred Bohom dosahujeme vierou a nie skutkami. Tomuto zjavne odporuje zneužitie omše, keď sa myslí, že týmto výkonom (omšou) sa dosahuje milosť. Ba vieme, že omša sa používa ako prostriedok na zbavenie sa hriechov a na dosiahnutie Božej milosti a všetkého dobra - a kňaz toto docieľuje nielen pre seba, ale aj pre celý svet a pre všetkých živých i mŕtvych ľudí. 
Po tretie: velebnú sviatosť neustanovil Pán nato, aby bola obeťou za hriechy, veď taká obeť už bola dávno vykonaná, ale nato, aby povzbudila našu vieru a aby potešila svedomie. Tak skusujú v tejto sviatosti, že sa im Kristovým prostredníctvom pririekla milosť a odpustenie hriechov. Preto si táto sviatosť vyžaduje vieru a bez viery sa prijíma zbytočne. 
Omša teda nie je nijaká obeť za iných, aby, či už živých alebo mŕtvych, zbavila hriechov, ale má byť slávnosťou spoločného prijímania, pri ktorej kňaz a iní prijímajú sviatosť pre samých seba. Preto sa u nás zachováva nasledovný poriadok: Vo sviatky, ale aj inokedy, keď sú (prítomní) komunikanti, slúži sa omša a sviatosť sa prisluhuje tým, ktorí po nej túžia. Takto sa u nás omša používa v správnej forme, ako tomu bývalo predtým v cirkvi. Toto sa môže dokázať z Pavlovho listu (1K 11) a zo spisov mnohých otcov. Lebo Ján Zlatoústy hovorí, ako kňaz denne stojí pri oltári a jedných vyzýva k prijímaniu a druhým zakazuje pristúpiť. Aj staré cirkevné zákony ukazujú, že len jeden kňaz slúžil Večeru Pánovu a prisluhoval ju iným kňazom a diakonom. Lebo takto je napísané v jednom z nicejských kánonov: „Diakoni majú po poriadku po kňazoch prijímať sviatosť od biskupa alebo od kňaza.“ 
Tu sa teda nezaviedli nijaké novoty, ktoré by už predtým neboli bývali v cirkvi. Nijaké pozoruhodnejšie zmeny sa nezaviedli ani vo vonkajších omšových obradoch. Odstránili sa a odpadli iba dodatočné nepotrebné omše, ktoré sa zneužívali a slúžievali popri hlavných bohoslužbách. Preto je iste spravodlivé, aby sa tento spôsob omšovej slávnosti nezavrhoval ako kacírsky a nekresťanský. Veď ani predtým sa omša neslúžila denne ani vo veľkých cirkevných zboroch s veľkým počtom veriacich, a to ani v takých dňoch, keď sa zhromaždilo veľa ľudí. Svedčí o tom i dejepisná kniha Historia Tripartita, kde 9. kniha píše, že v Alexandrii sa v stredu a piatok čítavalo Sväté písmo s výkladom a aj inokedy sa všetky bohoslužby konali bez omše.

Vášmu cisárskemu Veličenstvu najpoddanejší poslušní 
Johann, vojvoda saský, 
kurfirst Georg, 
markgróf brandenburský Ernst, 
vojvoda lüneburský Philipp, 
landgróf hesenský Hans Friedrich, 
vojvoda saský Franz, 
vojvoda lüneburský Wolf, 
knieža anhaltský 
Mesto Norimberg Mesto Reutlingen
jún 1530



Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. prosinec 2022 @ 12:33:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je to celkom neslýchaná novota v učení cirkvi, že Kristova smrť činí zadosť len za dedičný hriech a že nie je aj zadosťučinením za všetky iné hriechy. "...


Luther si zde vytvořil herezi, která dosud nikde neexistovala a pak se proti ní statečně vymezuje!
(Středověcí kněží evidentně zrovna moc "kovaní" v teologii nebyli!).

Katolická církev nikdy nic takového o mši neučila - mše je zpřítomněním Kristovy oběti, aby také generace lidí po Kristu měli stále možnost mít osobní živou účast na událostech na Kalvárii. Kdo se zúčastní pozorně mše, prožije sám události Kristovy oběti, jako by i on stál pod křížem s Ježíšovou matkou a s apoštolem Janem...


..."Omša teda nie je nijaká obeť za iných, aby, či už živých alebo mŕtvych, zbavila hriechov ...."...

Kristus zemřel za hříchy lidí - zástupnou obětí - aby naplnil Boží spravedlnost. Zemřel z lásky k nám. Tato jeho oběť umožnila křest na odpuštění hříchů u každého křtěnce. Tato křestní nevinnost je Božím darem, bez našich zásluh. Pokud křesťan později znovu zhřeší, žádná mše mu hříchy neodpustí.
Když učiní pokání, změní svůj život a vyzná své hříchy, skrze službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23) mu budou znovu odpuštěny.


..." a sviatosť sa prisluhuje tým, ktorí po nej túžia."...

A já až dodnes byl přesvědčen, Ivane, že ty na žádné svátosti nevěříš!



]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 10. prosinec 2022 @ 15:14:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Luther si zde vytvořil herezi, která dosud nikde neexistovala a pak se proti ní statečně vymezuje!
(Středověcí kněží evidentně zrovna moc "kovaní" v teologii nebyli!).

ale no tááák...
protestanti v stredoveku založili po celej Európe mnoho najkvalitnejších univerzít či už lutherského alebo kalvínskeho typu. protestantská teologia bola na rozdiel od skostnatelej katolíckej scholastiky rozvinutý, prepracovaný ucelený systém. stačí čítať polemiky v čase reformácie... je tam odpoveď na akýkoľvek teologický problém. stačí otvoriť rozum a srdce a čítať (nie len katechizmus RKC) 


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 10. prosinec 2022 @ 18:55:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ivanp






]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 09:21:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Katolická církev učí, že mše je zpřítomněním Kristovy oběti (oběť svatá, oběť neposkvrněná, svatý chléb věčného života a kalich věčné spásy).

Tato Kristova (jediná) oběť vyváží všechny hříchy světa - třeba se k ní ovšem "přihlásit" vírou a křtem (ten změní úděl potomka vyhnanců z ráje na Boží dítě, na dědice nebeského království.

Když křesťan později znovu zhřeší, Bůh mu hříchy znovu odpustí (službou církve hříchy odpouštět) - pokud z nich ovšem učiní pokání a hříšného života se zřekne a obrátí se způsobem života k Bohu.

V katolické praxi není nějakého "odpuštění hříchů skrze mši", ale skrze hříšníkem učiněné pokání a vyznání hříchů Bohu i církvi ve svátosti smíření (J 20,21-23). (Může to být i ve mši (i mimo mši) vyznáním své hříšnosti, vzbuzením lítosti - takto jsou odpuštěny hříchy lehké - hříchy těžké třeba řešit ve svátosti smíření se svým zpovědníkem).

Úmysly mší jsou spíš na poděkování za dosavadní život, prosby o uzdravení těla, prosby o dar víry pro konkrétního člověka a pod.
Nebo jsou to mše tzv. "zádušní" - jako poděkování Bohu za dar tohoto zemřelého člověka pro celé společenství místní církve spojené s prosbami o jeho věčnou spásu.




]


Nové kouzlo (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 08:57:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: Kdo se zúčastní pozorně mše, prožije sám události Kristovy oběti, jako by i on stál pod křížem s Ježíšovou matkou a s apoštolem Janem...

Asi nějaké nové řk kouzlo.. :-)))


Pokud křesťan později znovu zhřeší, žádná mše mu hříchy neodpustí.


Správně Oko, právě jsi vylil s vaničkou i dítě. 


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 10. prosinec 2022 @ 12:24:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Stando, díky za normální sdílení v první osobě, bez těch tvých přehazovaček tvých omylů, problémů a těžkostí na druhé. Je dobře, že se snažíš, alespoň takto občas.


V první etapě se velmi a opakovaně snažíme o umrtvení svých hříšných návyků, ...
Ve druhé etapě pokračuje očišťování našich mravních nedokonalostí, ..
Ve třetí fázi  nás Bůh vtahuje do kontemplativního spojení se sebou samým...

  A tohle ty Stando tedy žiješ?

  Pokud ano, jak dlouho to tak žiješ?

  Pokud ne, proč to nežiješ?


Nemáme se starat o to, ve které etapě se zrovna nacházíme (Už tam budu? Stane se mi to? Kdy se mi to stane Nevzdaluji se tomu cíli?). Takové starosti by se mohly smísit s rafinovanými formami pýchy či zoufalství.

  Pokud něco z toho žiješ, když dáš stranou starost a starání, ve které etapě či fázi se tak ty nacházíš?

  Ve které etapě se nachází lidi z tvé rodiny, lidi okolo tebe, nebo lidi u vás v kostele?

  Toník



Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 09:01:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, podle mne není důležité vědět, ve které fázi s zrovna nacházím já či kdokoli jiný.

Důležitý je ten životní postoj - usilovat stále o křesťanskou dokonalost, vědomě se vyhýbat hříchu i příležitosti k němu.
Využívat dober, které nabízí církev svým údům.


Když vezmu např. spektrum diskutujících zde, každý tu má většinou tu svoji představu "Boha". A tyto představy jsou značně rozdílné. Je to ryze lidské. Je ale třeba své představy opustit a brát Boha takového, jaký skutečně je. Přijat do života Boží řád, Boží způsoby jak nám On vstupuje do našich životů.

Také Jan Křtitel měl své lidské představy o Mesiáši.
A ty byly také hodně rozdílné od skutečnosti Ježíšova působení. Představy, jak Mesiáš má v ruce lopatu a radikálně oddělí zrno od plev. Jak sekerou u kořene stromu  vymýtí zlé lidi z Izraelského národa. Ve svých pochybách posílá učedníky se vzkazem: "Jsi to ty, nebo máme čekat jiného?"

A Pán Ježíš mu odpovídá slovy Izaiáše - slovy, které Jan dobře znal. A Jan opustil své představy o Mesiáši a přijal Mesiáše takového, jaký skutečně byl.
Boží soud a hněv totiž není proti žádnému člověku, ale je proti našemu zlu v různých i rafinovaných podobách, které nás od Boha oddělují.
Bůh zasahuje proti zlu jinak, než si člověk představuje - zasahuje po svém způsobu ....


Nejinak je tomu s církví.
Třeba nám opustit všechny ty naše lidské představy o tom, jak by měla církev vypadat (a nevypadá) a přijat církev takovou, jaká skutečně je.



]


Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 09:39:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to jsi to Oko pořádně pohnojil. Jsi to ty kdo zde má představy o Bohu, a nyní to tvoje náboženství představ projektuješ i do Jana Křtitele!? Uffff.

Také Jan Křtitel měl své lidské představy o Mesiáši.
A ty byly také hodně rozdílné od skutečnosti Ježíšova působení. Představy, jak Mesiáš má v ruce lopatu a radikálně oddělí zrno od plev. Jak sekerou u kořene stromu  vymýtí zlé lidi z Izraelského národa. Ve svých pochybách posílá učedníky se vzkazem: "Jsi to ty, nebo máme čekat jiného?"

Vzhledem ke tvé velmi nízké mentální výkonnosti tě Oko poučím. 
Oddělení zrna od plev a  vytínání sekerou není v žádném případě PŘEDSTAVA Jana Křtitele, je to PROROCTVÍ!

Tvoje primitivní představivost Oko ukazuje na stav tvého nitra. Projektuješ si do Jana posla před tváří Boha sám sebe, svou malost, svou nevíru a své pochybnosti. Důvod proč Jan posílá za Kristem své učedníky s otázkou je zcela jiný než POCHYBNOST! O tom jaký je to důvod se lze dovtípit pečlivým studiem evangelia.



]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 05:30:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

No to jsi to Oko pořádně pohnojil...
Vzhledem ke tvé velmi nízké mentální výkonnosti tě Oko poučím...
Tvoje primitivní představivost Oko ukazuje na stav tvého nitra..

  Myslivče, je toto nutné v této diskuzi? 

  Cizinec


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 06:44:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nutné to není, ale je správné upozornit notně natvrdlého modláře na jeho svévolné projekce do Jana Křtitele největšího z lidí.

Cizinče, je správné děkovat prolhanému hulvátskému svévolníkovi za to, když se vzácně vyjádří sám za sebe?


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 06:52:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Cizinče, je správné děkovat prolhanému hulvátskému svévolníkovi za to, když se vzácně vyjádří sám za sebe?

  Ano, jsem rád za takovou vzácnou chvíli, Myslivče. Proto rád poděkuju, když místo přehazovaček napíše něco sám za sebe. 

  A zeptám se, co to teda žije, pokud to žije. A zajímá mne to. 


  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 07:17:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tázal jsem se na to, zda je to správné. Ne na to, zda jste rád. To, že jste rád je zřejmé.

A to za ta léta pořád nevíte, že se pořád ptáte? K čemu je tento váš dlouholetý zájem? Řekl toho o sobě snad ještě málo?

Asi Vám tu vaši "vzácnou" chvíli pokazím, ta "vzácná" chvíle u toho modláře spočívá v tom, že pro jednou nepřehazoval na vás, ale na někoho jiného. To, že je to v jeho následujícím komentáři sám Jan Křtitel vám již zřejmě nevadí, hlavně, že to nejste vy. A za něco takového děkujete? Budeme zde snad  pořádat děkovačky za to, když se pro jednou ti zdejší řk hulváti vyjádří k věci a slušně?

Ale jinak si samozřejmě děkujte za co chcete, je to vaše věc. U mne má však slovo DĚKUJI podstatně větší váhu.


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 17:29:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Tázal jsem se na to, zda je to správné.

   A odpověď byla Ano. Měl jsem jí napsat s tečkou, aby to bylo srozumitelnější.


A to za ta léta pořád nevíte, že se pořád ptáte? 

  To, na co jsem se ptal, jsem nevěděl. Proto jsem se tentokrát ptal.

  Ale někdy se ptám řečnicky. 


A za něco takového děkujete?

  Tak. U oka poděkuju i za to, když slušně odpoví na otázku k tématu.

  Cizinec


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 21:27:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A za něco takového děkujete?

Všiml jste si vůbec čeho se to "něco" v otázce na kterou přitakáváte týkalo?


]


Re: Mlho, ke studiu budete docházeti každou středu v šestnáct nula nula. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 14:55:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to máme velmi rozdílné náhledy na vzácné chvíle.


]


Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 09:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důležitý je ten životní postoj – usilovat stále o křesťanskou dokonalost..

Ale to o tobě moc dobře víme Oko. Tvoje náboženství ti vymylo mozek když ti nalhalo, že vždy budeš hříšník, že nikdy dokonalosti nedosáhneš, ale že je důležité abys neustále o svou dokonalost USILOVAL. Že se cení tvá SNAHA, tvé úsilí. Je to přesně ANTI podle toho jak je to v křesťanství.
Byli jsme hříšníci ale v Kristu Ježíši již my křesťané hříšníci nejsme.
Byli jsme nedokonalí, ale v milosti Krista se naše slabosti proměňují v sílu.


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 11:36:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, Myslivče:

Kdysi jsi býval nedokonalý, hříšný, nafoukaný a  pyšný .... Otravný a lidi tě nesnášeli....



Dneska ale už jsi skromný, pokorný, dokonalý, svatý a zcela bez hříchu ... A všichni tě tady za to přímo žereme!



A toto všechno ti jde dneska lehce a samo od sebe ....


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 12:14:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano v Kristu to jde lehce a samo od sebe. Mnohem lehčí je nehřešit než hřešit. Chápu Oko, a zažil jsem to co ty nyní žiješ, že pro tebe je nehřešení něco jako scifi. Vychází ti to ze všech těch tvých scifi náboženských představ ve kterých ti nevěstka nalhává lži které tě neustále odvádí ode všeho, čím Kristus mocně působí právě nyní a teď. Žiješ v zacykleném modlářském systému, ze kterého je jediným tvým spasitelným východiskem smrt po které očekáváš dokonalost. Vyměnil jsi středobod viry Krista za smrt. Tvým spásným středobodem víry je smrt. Věříš ve smrt a svou slabost a nedokonalost více než Kristu! Proto jsi mrtvý nyní a budeš mrtvý i potom. Tvá víra je již ve své podstatě mrtvá, je to víra smrti, víra ve smrt. Uvěř Kristu, a ten tě z této modlářské šlamastyky rychle vytáhne!

My křesťané máme život věčný již nyní a v životě v Kristu nehřešíme. Tomu ovšem srdnatě vzdoruješ, protože ve tvém životě s nevěstkou se ti nikdy hřích odstranit nepodařilo, a zašlo to tak daleko, že si hříchy hulvátství, lží a pomluv ani nepřiznáváš..
To tě Oko staví do velmi prekérní situace. Nejenom, že neustále LŽIVĚ tvrdíš, že prý VŠICHNI stále hřeší tak jako ty, ty ani nejsi schopný některé své hříchy jako hříchy rozlišovat, a ze hříchu který ti ten tvůj bůh dovoluje dokonce děláš nástroj nápravy. 



]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 11. prosinec 2022 @ 16:22:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My křesťané máme život věčný již nyní a v životě v Kristu nehřešíme. - píše nick myslivec

Já se vám do vašich teologických přestřelek mezi katolíky a protestanty nevměšuji, ani je z 95% nečtu, ale tady mi to nedalo. :-)

Tady mi to fakt nedalo. Váš Ježíš říká, že se máte modlit "Otče náš..." a jedna pasáž je tam: "odpusť nám naše viny (hříchy), jakož i my odpouštíme našim viníkům." A ty tvrdíš, že už žádné chyby, hříchy, viny nemáš? Ty vo.le, víš co jsi udělal? Ty jsi udělal z Krista idiota, že vám dal špatnou modlitbu. Páč podle tvé ideologie měl Kristus místo toho říct, abyste se modlili, "Otče náš... díky, že už nehřešíme." :-) 

Myslivče, ty jsi fakt tak nabubřelý 3,4čusek. Jestli existuje peklo, tak ty se tam budeš smažit v první řadě se Satanem. Však pýcha je podle Bible první hřích a trpí tím Satan. Ty jsi hned druhý pyšný za ním. :-) 

Tím neříkám, že jsem kámoš nicku oko. To je jen další pošuk. :-) Dva pobožní pošuci se tu přetahují o to, kdo je blíže k vymyšlené postavě z vaší knížky. :-) 

Hele, ta postava je sice vymyšlená. Já na ni nevěřím. Ale rozhodně nehlásala, že jste bez hříchu nebo kdy budete bz hříchu nebo bez chyby. Naopak máte se bít v prsa a modlit se k vašemu bohovi  odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům

Tohle si myslivče, opakuj každý den. 

odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům



]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 09:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syntez







]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 09:58:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No hlavně by sis měl uvědomit, že jsi mě u jiného vlákna křivě obvinil, že údajně jsem zaměřen jen na katolíky a mám něco speciálního proti katolíkům. 

Není tomu tak. 

Měřím všem stejně. Padni komu padni. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 15:27:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syntez






]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 16:09:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednak mi to tvoje žalování na myslivce připomíná žáky ve škole, co na sebe žalovali navzájem. :-) A žalobníčky nemá nikdo rád..

A za druhé tvoje teze, že když je někdo jednou katolíkem, tak je katolíkem navěky, je jen proklamace. Nežijeme ve středověku. Tvoje Katolická církev už nemá moc k sobě někoho poutat až do smrti. Ale ty to myslíš jen jako hru. Je to pro tebe jen verbální cvičení a jistě to nemyslíš vážně. Páč po republice běhají možná miliony lidí, co byli někdy někde jako mimo pokřtěni, ale rozhodně nespadají pod tvoji církev. 

Stejně jako psovi nepatří každý patník, který si pochčije, tak ani katolíkům nepatří každé mimino, které si pokropí. :-)


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 18:45:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava:  Po republice běhají možná miliony lidí, co byli někdy někde jako mimino pokřtěni, ale rozhodně  v současnosti nespadají pod katolickou církev. 
Stejně jako psovi nepatří každý patník, který si pochčije, tak ani katolíkům nepatří každé mimino, které si pokropí. :-)



]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 18:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syntezátor
po*****ní srovnávaš s křtem?



]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 19:30:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není srovnávání. Spíše o princip značkování. Když si někdo něco označkuje, neznamená to, že to je jeho, notabene navěky. Když si sprejer barvou označkuje nějaký most nebo vagón, neznamená to, že je jeho. Rituál udělaný s miminem je to samé. Jedno, zda ho dělají katolíci nebo židi nebo esoterici pod vedením nějakého guru. Ani obřízka neznamená doživotní povinnost vyznávat víru. 

Ti, co trpí nějakou ideologií, rádi značkují svoje teritoria nebo lidi. Však proto katolíci stavěli svoje kříže všude, kde se dalo. komunisti zase sochy Lenina nebo srp a kladivo. To samé dělají muslimové. O značkování by se dal udělat samostatný článek. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 19:35:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A samozřejmě veškeré lidské značkování má původ v zvířecím značkování. Zvířata si taky značkují jak teritoria, tak mláďata. Třeba pachově. Takoví tučňáci, kdyby si své mládě neoznačkovali, tak ho ani v tom množství dalších nenajdou. 




]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 12:43:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syntez








]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 13:50:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino, ty zde stále žaluješ na myslivce. A chceš po mně jako co? Rozsouzení? :-) Bobku, já vás rozsuzovat nebudu. Pro mě jste oba dva spíše jako dvojčata. Něco jako Pažout a Horáček. Nepsal jsem vám to už náhodou kdysi? :-)

A tělocvik a dílny jsem taky učil, to sis zapamatoval správně. Vidíš, bobku, že aspoň něco si pamatuješ správně. Ale státnice mám z češtiny a matematiky. A psychologie a pedagogiky. Plus diplomku na téma psychologická problematika hudebního nadání. 


A učil jsem taky zeměpis, fyziku a spoustu dalších předmětů. Nejvíce ale mě ale vždycky používali přes hudebku a přes počítače. Plus ozvučení. Byl jsem takový technik, zvukař dýdžej, atd. 

Ty dílny a tělocvik - to mělo být pohrdání, pochopil jsem. Ale to ukazuje spíše na tvoje předsudky, kdy si myslíš, že manuální dovednosti a fyzická zdatnost jsou k ničemu. Asi nad to nadřazuješ znalost katolického katechismu. Pro mě je znalost katolického katechismu balast. A ty dílny a tělocvik jsou miliardkrát užitečnější. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 14:05:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo ale musím uznat, že myslivec se o něco vylepšil a ubral z agresivity. Takže asi na sobě pracuje a už to není ten nervní myslivec, co kdysi. Zatímco, martino, ty startuješ jako opička na gumce, když někdo píše jiný názor, než máš ty. Kdybych to měl brát podle projevu zde, tak ty jsi asi největší bouřlivák a poděs. Ale ani tak jsem nehlasoval pro tvé zablokování, páč jsem principiálně proti cenzuře. Jen piš, katolíku, co ti katolická slina přinese na jazyk. :-) 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 16:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syntez




Martino, ty zde stále žaluješ na myslivce. A chceš po mně jako co? Rozsouzení?





martino




A komu zde žaluji na Myslivce? Já sis sním vytírím schody. Nepotřebuji si na něho někde žalovat. Nejsem malé dítě. Jsi z té školy již psychicky narušený s tím žalováním. A proč píšeš v minulém čase? Už si nepotřebný? Vyhodili tě? Školy naopak potřebují stále učitele. Jinak samozřejmě tělocvik je důležitý. Ve zdravém těle zdravý duch a dílny znamenají zručnost a schopnost člověka. Tak si to hlavně dnes jako učitel v důchodu srovnej i rozumově, že na žádného Myslivce nežaluji, nejsem zde malé děti, jen sem zabloudil jeden pošahaný bývalý učitel co mu z té celoživotní praxe se na mozku zaseklo školní žalování a používá to ať je to vhod či nevhod. O Myslivce se nestarej s tím si poradím sám. Nauč se být výstižný, přesný a diskusně věrohodný. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 17:26:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na základce jsem učil naposledy v r. 2019. Odešel jsem kvůli inkluzi a vypisoval jsem to tu asi tak 15 krát... Vypisoval jsem tu i detaily o inkluzi a proč nejsem progresivista a jaký konkrétní vliv na můj život má politika a proč tak moc na ní záleží. Momentálně učím jen pár hodin týdně na SŠ a už jen hudebku, hudební nauku a klávesy. Jsou to holky - budoucí učitelky mateřinek. A potom ženy z praxe, co si doplňují vzdělání, tzv. dálkářky. Plus mám hodiny pro dospělé na keyboard. Děcka už neučím vůbec. (Jako malá jestli myslíš.) 

Nejsem pošahaný a ani nejsem moc profesně deformovaný. A to právě tím, že jsem měl v životě spoustu koníčků a věnoval jsem se lecčemu. Mě školství nesemlelo. Na rozdíl od jiných. A diskusně jsem přesný, výstižný. Ostatně proto mě tak rád čteš, bobku. :-) 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 09:16:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec





My křesťané máme život věčný již nyní a v životě v Kristu nehřešíme.





martino




Ďáběl v rouše beránka se právě vyblil. To Satanovo uslintané a prolhané čuně tvrdí, že nehřeší. Každý hřeší i svatý, ale jeho hřích nevede ke smrti. Ďábel o objal a políbil. Tento nick muž nebo žena není rozhodující, kdo se za ním skrývá je hlas Ďábla. Každý skutečný křesťan by se mu měl nejen vyhnout, ale jak hlásá apoštol sv. Petr, každý by před takovým služebníkem měl utéct, tedy zde na GS by s ním měl být v diskusním kontaktu jen zase Ďábel. A kdo není křesťan by se mu měl vyhnout ze společenských důvodů, protože vystupuje tento nick jako společensky odporný buran, který nezvládá normu slušnosti a reaguje jaho hulvát. To vše je ovoce nicku Mylivce, ze sekty která se skrývá před státními orgány a odmítá se nechat zaregistrovat. Skutečné podvratné Ďáblovo dílo tohoto Ďábla který nehřečí. Cizinče, Milko, D42 vy jste přátelé a diskusní spolupracovnící tohoto Ďábla co nehřeší, vy také nehřešíte? Také se nebojítě Boha za tyto urážky? Nebo najdete odvahu se veřejně přiznat, ano hřešímě a distancujeme se od toho Ďábla co svádí ostatní že nehřeší, jen proto, že prý má již život věvěčný nyní, jako by nevěděl že přijde hodina kdy bude muset vydat počet ze svých skutků, jak praví Pán. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 21:02:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • 1. Janův 3, 6 [www.biblenet.cz]Kdo v Synu zůstává, nehřeší; kdo hřeší, ten ho neviděl ani nepoznal.
  • 1. Janův 5, 18 [www.biblenet.cz]Víme, že nikdo, kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a Zlý se ho ani nedotkne.


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 22:45:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No jo, jenže apoštol Pavel zase říká: 

Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá. Římanům 7

A Pavel byl obrácený, znovuzrozený podle Bible. 

Víme, že Zákon je duchovní, ale já jsem tělesný, zaprodaný hříchu. Sám nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, ale to, co nenávidím. Jelikož dělám to, co nechci, souhlasím s tím, že Zákon je dobrý. Nedělám to tedy už já, ale spíše hřích, který je ve mně. Vím totiž, že ve mně (to jest v mé tělesnosti) není nic dobrého. Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne. Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci. Jelikož tedy dělám to, co nechci, nedělám to už já, ale hřích, který je ve mně. Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo. Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem, ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v mých údech. Jak ubohý jsem člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto smrtelného těla? Díky Bohu – on to udělá skrze Ježíše Krista, našeho Pána! Sám o sobě tedy svou myslí sloužím Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hříchu.

Máte tam napsáno, že jednou budete bez těla, v nebíčku, vysvobozeni od hříšků, ale v současnosti v těle musíte umřít jako hřísníci. :-)

A důležitější, než co hlásal Jan nebo Pavel, je to, co hlásal sám Ježíš. A ten nic o bezhříšnosti nekázal. 

Protestanti všeho typu rádi poukazují, že jsou něco více než katolíci. Ale já to kdysi všechno prošel osobně a není tam nic lepšího. Vůbec se nedá hovořit o nějaké bezhříšnosti protestantů. Jsou to ti stejní lidi jako katolíci. Chodil jsem tam i tam. Akorát ke katolíkům méně, páč měli tu svoji Marii, svaté a spoustu dalšího balastu včetně ceremonií, atd. Ale současně zase méně fanatismu. Všude je něco. Ale hovořit o bezhříšnosti je směšné. Je to fikce. Vždyť ani není definováno, co to hřích je. Je to slovo s pružným obsahem, který si každý vykládá podle své chuti. 


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 18. prosinec 2022 @ 08:57:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."

Víme, že Zákon je duchovní, ale já jsem tělesný, zaprodaný hříchu.
"...


Jenže tady si to někteří nábožní pomatenci dávají jako na časovou osu - sedmá kapitola = Pavlova minulost, která už není aktuální - kapitola osmá = současný stav apoštola .
Jsou to pobožní blouznivci se svými výklady a teoriemi!


Jenže ono je to pořád psáno v jednu dobu - jako jeden dopis!
Pro Pavla platí pořád jak kapitola sedmá, tak i kapitola osmá!

A pro každého křesťana platí pořád také!

Třeba si uvědomit, že kapitoly se tomu dopisu  přiřadily až později - původně to byl  jeden ucelený text.


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 18. prosinec 2022 @ 09:33:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele Oko, největší tvojí nectností je lhaní, a tato tvoje nectnost je zjevná přímo. Druhá tvá největší nectnost je ukrytá a skrývá se za tvým neustálým vyhlašování platností, zneplatňováním platného a pseudovědeckým definováním. Jestli pak víš která tvoje nectnost to je?


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 19. prosinec 2022 @ 08:19:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi ubožák. Víš to?


]


Re: Usilování (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 19. prosinec 2022 @ 08:52:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I přes tento tvůj výrok můžeš tu tvou druhou největší nectnost vysledovat.


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 05:27:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Toníku, podle mne není důležité vědět, ve které fázi s zrovna nacházím já či kdokoli jiný.

  Díky, Stando za odpověď. Tomu rozumím, že to pro tebe není důležité. Už jsme si psali, že v tomto se hodně lišíme, já jsem spíše praktický, pro mne je hodně důležité bilancovat, ohlédnout se, přemýšlet.

  A víš to, nebo to nevíš?

  Pokud to víš, ve které etapě či fázi se tak ty nacházíš? 

  Ve které etapě se nachází lidi z tvé rodiny, lidi okolo tebe, nebo lidi u vás v kostele? Toník

  Ptám se proto, že z toho, co stále dokola píšeš do diskuzí (hříchy, hřešení, bojování se hříchy, ...), to na první, druhý i třetí pohled vypadá, že se nacházíš v první fázi, tedy pokud žiješ to, co popisuješ.



  Na otázky k tématu odpovíš?

V první etapě se velmi a opakovaně snažíme o umrtvení svých hříšných návyků, ...
Ve druhé etapě pokračuje očišťování našich mravních nedokonalostí, ..
Ve třetí fázi  nás Bůh vtahuje do kontemplativního spojení se sebou samým...

  A tohle ty Stando tedy žiješ?

  Pokud ano, jak dlouho to tak žiješ?

  Pokud ne, proč to nežiješ?


  Myslím, že když už jsi začal psát hezky sám za sebe, že by bylo dobré držet se tématu a neodbíhat.  Chápu, že tu má většina různé představy o "bohu" a různé si tvoří, někdo si rozpůlí toho svého na půlky pomlčkou, další si toho svého rovnou rozporcuje na třetiny a dohaduje se pak o těch třetinách, další má boha, co je na prachy a trochu třídní, další má boha na hřešení, další na nachytávky, další na symbolické výklady a já nevím, co vše mají ještě lidi za "bohy".

  Ale lepší by bylo držet se tématu a psát k tomu, co jsi uvedl v článku. Pokud tedy máš zájem se sdílet - snad tě Myslivec neodradí.

  Toník


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 09:19:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Jsem rád za mírný tón v diskusi, protože sdílet se o své víře v ovzduší urážek a útoků prostě dost dobře ani nejde.

A vysvětlovat tu Myslivci, že když se Bůh stal člověkem, tak se stal logicky také tvorem (protože člověk je tvorem - stvořený Bohem). Nelze být člověkem a nebýt tvorem - komu toto není jasné, je politováníhodný, ale já s ním ztrácet čas nebudu.
Mám v úmyslu na toto téma prožívání mše a eucharistie vložit ještě další pokračování - snad se mi podaří lépe vyjádřit i věci, na které se ptáš.

Domnívám se, že většina těch katolíků, kteří berou život s Bohem vážně a žijí tedy i pravidelným svátostným životem, tak se nacházejí zpravidla někde mezi druhou a třetí fází. Včetně mne.

Dneska ráno jsem byl v kostele na "rorátech" a téměř jsem tam zkolaboval. Občas se mi to stává, že mně spadne z neznámých důvodů tlak (tak 70/35) a někdy i ztratím vědomí. Doktoři si s tím nevědí rady, prošel jsem x vyšetření a nic mi nenašli. "Nutí" mě to žít způsobem, abych mohl odejít z tohoto světa kdykoli si mě Pán zavolá. Ta trvalá nejistota je mě docela prospěšná. Nevím, který den bude můj poslední a tyto náhlé kolapsy mi připomínají, že to není jen věcí nějaké teorie či daleké budoucnosti, ale reálné přítomnosti. Jak Pán Bůh dá.


..."Pokud ano, jak dlouho to tak žiješ?"...

Jsou procesy, které trvají průběžně - jako vývoj. Těžko určit začátek. Jak dlouho jsi dospělý? Odpověď závisí od kriterií, které si stanovíš. Celý život je postupnou cestou přibližování se Bohu. Jistě bylo v mém životě i několik výrazných mezníků, kdy se mi skrze zvláštní události Bůh zcela mimořádně "připomněl".


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 10:20:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vysvětlovat tu Myslivci, že když se Bůh stal člověkem, tak se stal logicky také tvorem..

Víš co Oko, zkus tuto "logickou" pitomost raději "vysvětlit" vašemu faráři, rychle tě vyvede z omylu. Jemu budeš možná věřit.

Občas se mi to stává, že mně spadne z neznámých důvodů tlak (tak 70/35)

To umí dělat krční páteř Oko. Jestli ti při pohybu hlavou v krčáku šustí a lupká tak je to jasné.  Ta bývá za těmito "neznámými důvody". Lékaři mne posílali od čerta k ďáblu až mi jeden známý starý lékař obvoďák řekl, že to bude krční páteř. A měl pravdu. Krk nemusí být nutně zatuhnutý a nepohyblivý, aby "krčák" dělal tyto záludné problémy. Náhlý pokles krevního tlaku je pocit jako by se člověk loučil se životem. Symptomy jsou stejné jako při infarktu povídal mi pan primář na interně kde jsem se ocitnul po prvním kolapsu. Znám docela dost lidí co tento zdravotní problém mají a všichni mají jedno společné. Buď počítač v kanceláři, anebo ti co celý život pracovali venku. U těch počítačových pomáhají cviky, u těch "venkovních" pouze medikace (teplo a tabletky). Takže v případě nutnosti užiji Nimesil a elektricky vytápěnou šálu na krk a hajdy do revíru. Ta šála je super. 
 Problém s krčákem je záludný v tom, že pokles krevního tlaku přijde bez varování v okamžiku, je to jakoby na mne sáhla smrt, ale již jsem si zvyknul, od srdce to není a na to se neumírá, i když to tak při kolapsu vypadá.




]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 10:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dneska ráno jsem byl v kostele na "rorátech" a téměř jsem tam zkolaboval. Občas se mi to stává, že mně spadne z neznámých důvodů tlak (tak 70/35) a někdy i ztratím vědomí. - píše uživatel oko

A nemáš to z chladu? Mně se spouští arytmie, tachykardie když jsem venku a je mráz. Nebo když je třebas naopak + 33 °C. V mládí jsem neměl žádné takové problémy. Až poslední roky. Možná to dělá i věk. Tlak mám ok. Sranda, že mi tu uživatel LD vypisoval, že prý ať se mi nezvedne tlak z diskuse. Ale diskuse beru jako zábavu a nemá to vliv na nic. Ale vadí mi ty teplotní výkyvy. Řeším to tak, že když je venku velké horko nebo velká zima, jsem tam jen na chvíli a jen tak daleko od auta, abych se mohl vrátit. Vědomí jsem zatím neztratil. Jen to srdce reaguje na prudké změny teplot jako by to bylo nějaké ohrožení a začne bušit. Ale jen někdy. Včera i dneska jsem odhazoval sníh venku a nic. Možná že když makám a hážu sníh, že se tělo více zahřeje a nevadí to. Asi vadí jen tak sedět v zimě. Nebo stát. Si myslím. 

Nevím, co to jsou roráty, ale jestli to jde, zkus u toho tančit a to by ti tlak neměl klesnout. :-) 


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 22:00:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nemáš to z chladu? Mně se spouští arytmie, tachykardie když jsem venku a je mráz. Nebo když je třebas naopak + 33 °C. 

To měl můj dědek. Fungovala mu na to slivovice. Do revíru sebou stále tahal placatici. V létě chladí v zimě hřeje, říkával. Dožil skoro devadesátky. Aktivní doposledka. 


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 22:49:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, díky za inspiraci. Placatici slivovice si s sebou budu taky vozit. A až mě zastaví silniční hlídka, ukážu jim tady tuto debatu. :-) 

Nemyslím to zle. Určitě to může fungovat, páč to může fungovat na bázi podrážení bloudivého nervu. Nebo roztažení tepen apod. Akorát ten alkohol bych nemohl užívat před jízdou. :-) Nebo mohl, ale musel bych jezdit autem leda někam do lesa. 


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 17:34:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Víš, že mne ani tak nezajímají víry, ale praktický život, co konkrétně děláš, v jaké jsi situaci. A určitě jsem radši za normální tón v diskuzi, kdy píšeš normálně sám za sebe.

  Díky za odpovědi, Stando.

  Toník


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 07:37:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."... mne ani tak nezajímají víry, ale praktický život, co konkrétně děláš, v jaké jsi situaci."...

To si myslím, že je i z pohledu věčné spásy v lidském životě hodně důležité - skutky, kterými si každý "píše" svůj život.
Tak trochu si vzpomínám na dobu, kdy jsem sem začal chodit; co práce mi to dalo vyvracet omyly některých, že důležitá je jenom víra a že spasení přece není ze skutků - proto jsou skutky prý nedůležité.

Ale ono je pro život křesťana s Bohem potřeba obojího - jak správné víry, tak i života podle Boží vůle. A ten náš život píšeme skutky.

Víra bez skutků je mrtvá.
Obrácení z víry a z důvěry v Boha stačí sice pro záchranu člověka pro věčnost v okamžiku smrti, ale pozemský život křesťana píše víra spojená se skutky.

A zde má správná podoba víry hodně rozhodující úlohu.
Proto např. Rosmanovi bez uhýbání vysvětluji, že zastává ryze ariánskou herezi - ale přesto se i tak s ním snažím vyjít v pokoji.
Útočná konfrontace jen člověka znechutí; kdo z nás přijme nabízenou ruku od člověka, který ho předtím označil třeba za blba? Před takovým si zamkne ústa i srdce.




]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 08:02:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,

vidím, že mě tady vzpomínáš :-)
Já se také s tebou snažím vyjít v pokoji :-)

Víš, s tou "ryze ariánskou herezí" -  Já věřím tomu, o čem svědčí Ježíš a apoštolové. Bez uhýbání.
Pokud někdo tomu říká ryze ariánská hereze, protože kdysi nějaká skupina hlasováním k tomu dospěla a ostatní to po nich bezmyšlenkovitě přejímají, pak dobře, není žádný problém, lidé mívají různé názory a nápady. A Ježíš i apoštolové byli ryze ariánští heretici.


Ovšem otázkou je, jestli náhodou ti, co dospěli k jiným závěrům než sám Ježíš a apoštolové, nejsou ryzí heretici.


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 08:55:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, vím, že tady vedete zbytečné debaty nad vašimi problémy s vírami a se skutky, vyvracíte si navzájem nějaké domněnky. To mne ale nikdy nezajímalo. Ani neřeším nějaké omyly, na které stále upozorňujete. To se dá přečíst jednou a stačí. A navíc je to každého věc, pokud chce upozorňovat na omyly místo slušné diskuze, také je to vizitka člověka.


  Co je zajímavé je právě praktický život, svědectví. Proto jsem vždy psal praxi (třeba i ke křtu, na který se tě ptám - zda už rozumíš křesťanské praxi křtu, že se křesťané dávají pokřtít jednou a nikdy ne znovu) a proto jsem se vždy zajímal o praxi.


  Určitě je to tak i s tím útočením, jak píšeš. 

  Pokud někdo útočí na lidi okolo a nadává místo toho, aby něco napsal k tématu, ukazuje jen svůj charakter. Někdy to taky je k tématu, ale většinou ne.

  Toník


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. prosinec 2022 @ 08:35:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, nemohu v tomto s tebou souhlasit; 
Není vůbec jedno, jestli se Bůh stal v Kristu člověkem (ponížil se pod svoji božskou přirozenost), nebo zda Ježíš je jenom člověkem a nikoli už Bohem.

Toto je pro křesťanství zcela zásadní postoj, ze kterého se vychází pro všechno další.


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 07:51:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Také Jan Křtitel měl své lidské představy o Mesiáši.
A ty byly také hodně rozdílné od skutečnosti Ježíšova působení. Představy, jak Mesiáš má v ruce lopatu a radikálně oddělí zrno od plev. Jak sekerou u kořene stromu  vymýtí zlé lidi z Izraelského národa. Ve svých pochybách posílá učedníky se vzkazem: "Jsi to ty, nebo máme čekat jiného?"
"...


Ještě vysvětlení - aby tu někoho nepopletlo to Myslivcovo plácání.

Židé měli za stovky generací svoji představu o Mesiáši - spíš jako o politickém vůdci, který pozvedne Izraelský národ nad ostatní národy, který silou porazí všechny okolní vládce a pak nastane zlatý věk - všichni zločinci budou vyhubeni (včetně římských okupantů) ...


Ježíš naplnil toto Izaiášovo proroctví bezezbytku; ale naplnil ho po svém - po Božím způsobu - nikoli po způsobu lidském.


A každý člověk i dnes , když uvěří Bohu  a začne žít jako křesťan, tak si musí nutně upravit své původní lidské představy o Bohu na základě osobní zkušenosti s Ním. Protože Bůh nejedná vždycky podle toho, jak my si představujeme a jak očekáváme. Jeho myšlení není myšlením našim a jeho cesty nejsou cestami lidskými.




]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 09:59:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Copak modláři? S projekcí tvých notně hloupých představ do Jana Křtitele jsi skončil a nyní se projektuješ do generací židů.
Poučím tě Oko. Dle slov Krista je Jan Křtitel největším z lidí, a podle něho jsi ty nula, ubohá nula která si poslu před boží tváři opovážlivě dovoluje podsouvat své hloupé představy. Znovu tě upozorňuji, že to o čem zde plácáš nejsou žádné PŘEDSTAVY Křtitele, jsou to PROROCTVÍ Křtitele. 
Na to abys správně pochopil Křtitelovu otázku ke Kristu musíš mít větší znalost evangelia a historie.
K poučení a správnému ti poskytnu tyto indicie (KAPITÁLKY).

Jan posílá s otázkou UČEDNÍKY z VĚZENÍ.
Jan pokládá otázku až poté, co Krista pokřtil a přede křtem jasně Syna božího IDENTIFIKOVAL.

Tak co Oko, dáš to na základě těchto indicií?


..a začne žít jako křesťan..

Nemusíš Oko stále zdůrazňovat, že žiješ jenom JAKO křesťan. Již to víme jako křesťane.



]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 14. prosinec 2022 @ 22:53:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.."Kdybys třeba napsal, jaký konkrétní užitek v životě máš ze mše."...


Oko: Dlouho jsem přemýšlel, jak na tuto Cizincovu výzvu odpovědět srozumitelným způsobem...

Dlouho jsi přemýšlel Oko, dlouho. V článku Oko popisuješ všechno možné, ale nikde v něm není ani zmínka o tom, JAKÝ    TY   máš      ve     tvém     ŽIVOTĚ      UŽITEK   ze mše. V článku popisuješ všeobecné mešní PROŽITKY, ale ne tvé OSOB NÍ UŽITKY!

Je mi tě až líto Oko jak nedokážeš říct jaký užitek ze mše máš ve tvém životě. Snažíš se zde neustále cosi vysvětlovat, a přitom ani nevíš co ti mše dává respektive nedává tak jak by měla. Kdyby se mne Oko někdo zeptal v době kdy jsem mše prožíval zrovna tak jako ty nyní, na mé UŽITKY ze mše tak bych mu tehdy odpověděl TOTO. Budu nyní mluvit jazykem "našeho" kmene.

Z posvátného kostelního ticha mám užitek usebrání se, zklidnění, kontemplace při modlitbě.
Z kázání mám užitek rady do života k řešení problémů, povzbuzení k nápravě a odhalování kořene hříchu.
Ze zpovědi mám užitek takový, že mi dává očistnou sílu opět vstát z bláta hříchu a proměňovat svůj život.
A z eucharistie je můj užitek těžce popsatelný slovy. Je zakomponovaný do úchvatných duchovních vjemů a je to něco jako nový začátek, který se pak projevuje ve vztazích s lidmi.

Jenomže. Žádný z těchto mých tehdejších "užitků" neměl dlouhého trvání, nic natrvalo nezměnil, nic dobrého po něm nezůstalo. 
Bylo to něco takového, jako když sedlák vzorně opečovávající své pole naseje obilí které vzejde, ale déšť nepřijde a všechno uschne. Sušina se zaorá. Pole se opět připraví, oseje, obilí vzejde a zase všechno zaschne. A tak pořád dokola. Marnost a prázdnota. Marná práce bez výsledků!
 Plodiny stále nikde, a užitek z plodin žádný. Bůh stále kdesi ve vnějším neznámu a ne ve vlastním srdci.
Užitek z rady při kázání měl vždy krátkodobý účinek, hřích se mi po zpovědi zakrátko vrátil a úchvatné eucharistické vjemy vzali rychle za své stejně jako nový začátek. Všechno uschlo a celý marný kolotoč jsem opakoval znovu a znovu neboť mi nalhali, že vše je prý má chyba, že všechno toto ztrácím.
Nacházíš se v tom Oko? Dokážeš si přiznat, že přesně tak tomu je?





Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 18. prosinec 2022 @ 03:40:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dává mi také trpělivost vytrvale ignorovat zlo jedovatých slin od lidí tvého typu, nekumulovat ho a nešířit ho dál. A nenechat se tím tvým zlem otrávit.


]


Re: Střípky katolické III. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 18. prosinec 2022 @ 19:24:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Cizinec se oka zeptal: ."Kdybys třeba napsal, jaký konkrétní užitek v životě máš ze mše."...





martino




https://www.youtube.com/watch?v=8kOsIPMkAiw&list=PLY5tDJrF4vnsIT1VSY13E54pwZFR9XNKi






Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy