 |
Právě je 346 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: martino Willy rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 114796362 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Je opravdu možné ztotožňovat homosexuály se sodomity a ohavníky?
Vloženo Středa, 09. květen 2007 @ 17:37:46 CEST Vložil: bolek |
poslal Standa "Sodomský hřích" Následujícím příspěvkem, jenž je přepisem kázání pana faráře ThMgr. Jiřího P. Štorka, se ještě jednou vrátíme k tématu "bible a homosexualita" a podíváme se alespoň na jeden biblický text podrobněji:
Příběh o Sodomě a Gomoře, popisovaný v 19. kapitole první knihy Mojžíšovy, by jistě stál za obšírnější zamyšlení, než jaké můžeme na tomto místě předložit. V každém případě však nám i toto krátké rozjímání umožní, abychom dané téma shlédli v prostoru mnohem dynamičtějším, než jak bývá obvyklé. Sodomský hřích je totiž v biblickém kontextu chápán v mnohem širších a zajímavějších souvislostech, než jak jsme zvyklí z povrchního podání. Nuže!
Soubor abrahamovských textů 11. či 12. kapitolou počínaje je z určitého úhlu pohledu jakýmsi vyučujícím textem - řekněme katechismem, který má sloužit k podněcování "těch, kteří slyší", aby zvolili správnou cestu. Touto biblickou historií jsme totiž vtaženi do jakýchsi základních lidských příběhů, které se nás zásadně týkají. Souvisí totiž s naší volbou, s naším každodenním rozhodováním, s naší celoživotní orientací. Všimněme si nejprve širších souvislostí.
Příběhy Abrahama a Lota jako by vytyčovaly dvě cesty, dvě volby. Pro Lota je vždy důležitější to, co se týká blahobytu, úspěchu, užitku a požitku. V zorném úhlu jeho pohledu jsou spíš zahrady egyptské se všemi možnostmi, nabídkami a bohatstvím. Když má volit, kudy půjde, volí právě tuto cestu, tento životní styl. "Lot se rozhlédl a spatřil celý okrsek Jordánu směrem k Soaru, že je celý zavlažován, že je jako zahrada Hospodinova, jako země egyptská. ... Proto si Lot vybral celý okrsek Jordánu a odtáhl na východ" (Gn 13, 10nn).
Praotec Abraham je naproti tomu zřetelně mužem jiného zacílení života, jiné volby. Vyniká to zvláště při čtení Gn 13, 16: "Učiním, že tvého potomstva bude jako prachu země. Bude-li kdo moci sečíst prach země, pak bude i tvé potomstvo sečteno." Na rozdíl od Lota, který "se usadil v městech toho okrsku a stanoval až u Sodomy", "Abram se usadil v zemi kenaanské" (Gn 13, 12). Abraham (potud ovšem stále ještě jen Abram) je mužem víry z lidského pohledu nezajištěné, ba až troufale riskantní a možná i naivní.
Lot volí ráj na zemi prezentovaný zemí egyptskou, zajištěnost měst (civilizaci). Abraham volí způsobem, odpovídajícím jeho prvnímu rozhodnutí, jež je poslušností: "Odejdi ze své země, ze svého rodiště a z domu svého otce do země, kterou ti ukážu" (12, 1). Posluchač má býti vtažen do tohoto příběhu. Je přizván na cestu a záměrně odrazován od pouhého klidu, sytosti a jistot.
Prorok Ezechiel v 16. kapitole mluví ústy Hospodinovými proti dceři jeruzalémské: "Hle, toto byla nepravost tvé dcery Sodomy; pýcha, sytost chleba a sebejistý klid, ...ale ruku utištěného ubožáka neposilovala" (Ez 16, 49). A Izajáš hned v první kapitole, zvláště v 17. verši, říká: "Hledejte právo, zakročte proti násilníku, dopomozte k právu sirotkovi, ujímejte se vdovy." Nepochybujeme o tom, jaký a čí "křik ze Sodomy a Gomory je tak silný," že jej už nemůže neslyšet Hospodin, a jaký a čí "hřích tak těžký, že už musím sestoupit a podívat se" (Gn 18, 2Onn). Stejně i apoštol Petr, když ve druhém listě mluví o lživých učitelích: "Ve své hrabivosti budou vám předkládat své výmysly, aby z vás těžili," se zmiňuje o záhubě Sodomy (2 Pt 2, 1nn). Určitou novozákonní obdobou zničení Sodomy je jistě narážka z knihy Zjevení 11, 1nn, a není jistě náhoda, že vedle Sodomy je jmenován i Egypt jako v příběhu Lotově. Sám Ježíš se drží stejného tématu (Lk 17, 2O-37, ale i Mt 11, 20-24).
Když budeme nyní číst ten abrahamovsko-lotovský příběh, asi nás již neupoutá temné místo: "Vyveď nám je, abychom je poznali" (Gn 19, 5). Zato si začneme pozorněji všímat jiných momentů: Lotovy pohostinnosti a úcty k příchozím na straně jedné, a xenofobických projevů sodomských na straně druhé. ("Sám je tu jen jako host a bude dělat soudce!" - 19, 9) V tomto dramatu je naznačen rub té cesty, na niž se Lot vydal, rub touhy po blahobytu zaplacený násilím a bezuzdnou touhou po ponížení těch slabých, kteří nepoznali právo a bezpečí.
Skoro by se dalo říci, že tento příběh je v mnohém ospravedlněním té bezprávné menšiny. Důvodem tak strašného soudu Hospodinova je tedy hrabivost, touha po moci, páchané bezpráví, sociální útisk atd. A proč je tento příběh vypravován? To nám jakoby náznakem napoví nepatrná zmínka o Lotovu "posledním" přání (19, 20-22): Lot si nedá říci a nepřestane toužit po městě, alespoň "maličkém" - Soar.
Z toho poznáváme, že příběh o Sodomě a Gomoře je opravdu součástí vyučujících textů pro Boží lid, pozváním na cestu Hospodinovu, na cestu milosrdenství a zastání. Je to opravdu "jen" cesta. Ne konzum ve městě.
Necháme-li nyní na sebe působit myšlenku, že ona touha po "poznání" těch dvou mužů je polemickou karikaturou snad pohanského obcování s anděly, ucho Izraelce zde zachytí poselství, kam až vede tato nezřízená touha po majetku, vlastním bezpečí a usazenosti - že vede až k nejhroznějšímu rouhání se Bohu a jeho poslům. Kdo zajišťuje sebe sama, nakonec sáhne na samého Boha. Kdo se drží slova Božího, kdo nalézá uspokojení v zastání se druhých a ve skutcích Ježíšových (Mt 11, 2Onn), raději hledí k praotci víry Abrahamovi, jemuž nakonec Boží věrnost připravila naplnění.
Myslím, že tento příběh nejenže se ani v nejmenším nedotýká homosexuální orientace, ale že není ani argumentem proti homosexualitě jako takové, natož pak, nedej Bože, aby se používal jako kladivo na homosexuály. Je pozváním k věrnosti Bohu, k obhajobě práva Boží lásky a zastání se slabých - až s rizikem vlastního života. Zároveň je však ohlášením soudu všem násilníkům, nepřátelům uprchlíků a bezdomovců, všem, kdo se sami staví soudci a kdo druhými opovrhují či manipulují.
|
Podobná témata
 |
|
Re: Ano homosexuálové jsou sodomity a ohavníky. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Středa, 09. květen 2007 @ 18:33:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Ano homosexuálové jsou sodomity a ohavníky. Nový zákon, List Judův:
1,7 Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně. (ekumenicky)
1,7 Podobně obyvatelé Sodomy a Gomory i okolních měst, kteří šli cestou nemravnosti a sexuální zvrácenosti, jsou stále výstražným příkladem hrozného konce ve věčném ohni. (překlad Slovo na cestu)
Sexuální zvráceností a zvrhlostí je v jazyku Bible homosexualita.
Uvědomte si, že v Sodomě, dle rozhovoru Abrahama s Bohem, nebylo ani 10 spravedlivých. A to tu standardní laťku pro spravedlivé Bůh ještě velmi velmi snížil, neboť se do ní vešli poslední dva domorodí heterosexuální muži sodomští - nastávající manželé Lotových dcer, kteří však neuvěřili Bohu, a proto zůstali v Sodomě; opilec (ale heterosexuál) Lot; jeho manželka, která však cestou ze Sodomy neposlechla Boha, a tak se změnila v solný sloup; 2 Lotovy dcery, které opily svého tátu do němoty tak, aby se s ním bez jeho vědomí mohly sexuálně incestně (avšak heterosexuálně) pomilovat. Čili v Sodomě žilo těsně před Božím ohnivým soudem pouze 6 heterosexuálních osob – tyto osoby nemusely v Sodomě uhořet, nebyly ještě hodny ohně – byly tzv. spravedlivé, čili normálně heterosexuální.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
Cestovatel Milan Latka zde umístil fotografie i text o archeologickém nalezišti Sodoma na hranicích Izraele a Jordánska. Viz:
Zde 3 nově přidané stránky: |
Re: Re: Ano homosexuálové jsou sodomity a ohavníky. (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 15:48:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Libore, nic proti do nekonečna se opakujícím odkazům na tyto stránky, jistě ale mají i své oponenty, kteří nabízejí i jiné vysvětlení, pro uvedené jevy, nešlo by v zájmu objektivity zobrazit i tyto odkazy ?
Honza
|
]
Re: (Skóre: 1) Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 18:23:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | V zájmu objektivity si dovolím napsat svůj názor, že zvedené stránky jsou z valné části výmysly a nesmysly. Může se o tom přesvědčit každý, kdo se do nich pořádně začte. Marek2 |
]
Re: Re: (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 11. květen 2007 @ 16:42:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Marku, děkuji za odpověď, myslím, si něco podobného. jen jsem byl zvědavý na názor stálého vkladatele těchto odkazů.
Honza
|
]
|
|
Se docela divím (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 09. květen 2007 @ 20:30:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | že na Lotovy dcery nespadla nějaká ta sirná koule když páchali incest se svých otcem- ani si nevyžádaly jeho souhlas ani tak nekonali na příkaz tamního božstva.
Lot
pak vystoupil ze Sóaru a usadil se se svými dvěma dcerami na hoře,
protože se bál usadit se v Sóaru. Usadil se s oběma dcerami v jeskyni.Tu řekla prvorozená té mladší: "Náš otec je stařec a není muže v zemi, aby k nám podle obyčeje celé země vešel.
Pojď, dáme otci napít vína a budeme s ním ležet. Tak dáme život potomstvu ze svého otce." Daly mu tedy té noci pít vína. Pak vešla prvorozená a ležela s otcem. On však nic nevěděl, ani když ulehla, ani když vstala. Příštího dne řekla prvorozená
té mladší: "Hle, na dnešek jsem ležela s otcem já. Dáme mu pít vína i
této noci a vejdeš ty a budeš s nim ležet. Tak dáme život potomstvu ze
svého otce."
Daly mu tedy pít víno i této noci a mladší přišla a ležela s ním. On však nic nevěděl, ani když ulehla, ani když vstala.
Také obě Lotovy dcery otěhotněly se svým otcem.
Je také zvláštní jak se jim ho podařilo vzrušit,když když byl opilí a nic nevědel ,zřejmě orálními praktikami,ale i tak..
|
Se docela divím (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Středa, 09. květen 2007 @ 20:34:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | nula, a co ked to bol BSDM? Sa Ta na to pytam, lebo Ty vidis do Pisma asi najhlbsie s nas, zvlast v tejto oblasti. :-))) |
]
Re: Se docela divím (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 13:02:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | mas na mysli business systems development method nebo bondage discipline / dominance submission / sadism masochism
|
]
|
|
Re: Je opravdu možné ztotožňovat homosexuály se sodomity a ohavníky? (Skóre: 1) Vložil: roboz v Středa, 09. květen 2007 @ 21:33:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | i ja sa nad tým divím, ako sa im to podarilo
najmä to, že tam niet živých mužov naokolí
nebolo to naopak?
|
|
|
Gojim (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 07:41:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --nula, a co ked to bol BSDM?--
to těžko Gojime,jak je obecně známo BSDM je založené na dobrovolnosti a souhlasu obou zůčasněných stran,tam se dcerky otce vůbec neptaly dneska by za podobné jednání zřejmě vyfasovaly pěkných pár let natvrdo za znásilnění.
-- Sa Ta na to pytam, lebo Ty vidis do Pisma asi najhlbsie s nas, zvlast v tejto oblasti. :-)))--
když myslíš:-) |
|
|
Re: Je opravdu možné ztotožňovat homosexuály se sodomity a ohavníky? (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 07:48:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --i ja sa nad tým divím, ako sa im to podarilo najmä to, že tam niet živých mužov naokolí nebolo to naopak?--
bych řekl neohrabaná snaha autora dané pasáže jak ten incest ještě bez vědomí otce omluvit.To takový Kain měl větší štěstí -vykračuje si po cizí vzdálené zemi a najednou tam potká svoji sestru:-) -těžko říci jak se tam zatoulala- možná utekla rodičům z domova v pubertě. |
|
|
Pane Halíku! Nenávist, pohrdání, diskriminace a odsuzování patří také do Sodomy. (Skóre: 1) Vložil: Standa v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 10:03:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pane Halíku!
Vaše názory a postoje k homosexuálním lidem jsou extrémní a homofobní. Měl by jste vědět, že podobné názory k homosexuálním lidem byly běžné ve středověku, v době nacismu a totalitních režimů. Hříšné vlastnosti sodomských lidí nebyly jen v homosexualitě! Jistě víte co to je nenávist, pohrdání, diskriminace a odsuzování! Přestože Vás tyto hříšné vlastnosti zdobí, nikdy bych si nedovolil Vás nazvat sodomitou nebo ohavníkem.
Matouš 7,1 Nesuďte, abyste nebyli souzeni. 2 Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám. Lukáš 6,37 Nesuďte, a nebudete souzeni; nezavrhujte, a nebudete zavrženi; odpouštějte, a bude vám odpuštěno. Římanům 14,13 Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení. Galatským 5,22 Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost,
Význam sodomie je dán pro: pohlavní úchylku, pohlavní styk se zvířetem, zoofilii
Ve středověku se tímto slovem označoval homosexuální styk mezi muži. V 18. a 19. století se slovem sodomie označoval anální sex mezi muži, případně mezi mužem a ženou. V některých zemích byla sodomie trestná a hrozil za ni trest smrti upálením. V některý zemích (např. Saúdská Arábie) je sodomie trestná dodnes. V současnosti se tento termín používá pro označení zoofilie.
Sodomský hřích je nečistost proti přirozenosti (např. masturbace, homosexuální pohlavní styk; heterosexuální styk, jehož cílem není reprodukce). Tento termín pochází z názvu biblického města Sodoma, jehož obyvatelé byli potrestáni za své nemorální chování podle přijaté interpretace katolické církve.V roce 1952 byla homosexualita podle Diagnosticko statistické příručky amerických psychiatrů, které se jinak říká také bible psychiatrů, považována za sociopatickou úchylku, protože šlo o zneužívání partnera pro homosexuální styk. V roce 1968 byla diagnóza homosexuality (DMS II) podle psychiatrů přeřazena z oblasti sociopatických úchylek do kategorie ostatních sexuálních úchylek a praktik. V roce 1973 došlo ke třetí změně (DMS III) a podle nové definice zůstává homosexualita problematickou pouze v případě, trpí-li dotyčný psychickými problémy a výčitkami svědomí. Každý, kdo přijímá vlastní homosexualitu jako normální sexuální chování, nepatří do patologické kategorie. Poslední, čtvrtá revize psychiatrů (DMS IIIR) vypustila homosexualitu z kategorie sexuálních úchylek úplně. Homosexualita byla během několika let znormalizována. To, co bylo dříve nepřijatelné, se stalo přijatelným. |
|
|
Otřesné svědectví o nenávisti a pohrdání lidmi! (Skóre: 1) Vložil: Standa v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 12:14:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toto svědectví najdete z d e ! |
Re: Otřesné svědectví o nenávisti a pohrdání lidmi! (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 13:09:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | smutne, jako z halikovych "clanku" :( |
]
|
|
|
|