Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vendelín.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16036, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 386027, adminů: 60, uživatelů: 5015  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 88 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Aktualizace podzimních novinek ze života BJB
·Anketa k parlamentním volbám v øíjnu 2021
·Podzimní novinky ze života BJB
·Myanmarské armádní složky zastøelily baptistického pastora
·Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
·Za nového generálního tajemníka EBF byl navržen Alan Donaldson
·Evangelikální baptisté Lovosice
·Evangelikální baptisté Jablonec
·Letní novinky ze života BJB - aktualizováno
·Informace z jednání VV dne 21. èervna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106214948
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Bůh je zde pro všechny.
Kázání

poslal Nepřihlášený

Dle mého vyspělého teologického uvažování jsem skutečně dospěl k tomuto názoru! Bůh je naším životním vzorem a oporou, něčím, co nás pohání vpřed. Pro mě neexistuje lepší věc, než když si po náročném (třeba i neúspěšném dni) mohu večer číst bibli. Ta energie, která je schopna vyzařovat z jedné knihy, to je něco úžasného! Dokážu to vnímat, cítím vibrace v těle, jak mnou boží síly prostupují. No a podle mě Bůh miluje všechny lidi, a to i ty, kteří hřeší. Bůh nám má totiž býti cestou a oporou, jak můžeme naše hříchy napraviti. Ono totiž i člověk, který fetoval, se může závislosti a hříchu zbavit. Víra a boží síla mu v tom může býti velmi nápomocná, a jako vyléčený pak může své zkušenosti předávat dalším závislým, kteří se léčí. Homosexuál, který holdoval smilstvu s muži a hříšnému životu, se také může pomocí víry a vůle z homosexuality vyléčit, pokud k tomu má dostatečnou vytrvalost a umí následovat cestu boží. Pak může žít neposkvrněným životem s ženou a splodit děti, býti přínosným. Dokonce i člověk, který ubližoval lidem, může své hříchy napraviti a následně lidem pomáhat, věnovat se charitám a tak dále. Proto bychom neměli lidem pouze kriticky vyčítat jejich hříchy a vtloukat jim, jak jsou v očích božích neoblíbení. Měli bychom je i pomocí Boha a víry motivovat k tomu, aby své hříchy odčinili a byli opět v oku božím zaslíbeni. 

Vložil: Tomas v Sobota, 16. říjen 2021 @ 19:52:18 CEST (68 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Otec usmířený Synem a Syn s veškerou mocí Otce. To je nyní bytostná forma Boha.
Zkušenosti

poslal Myslivec





Vložil: Tomas v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 21:25:14 CEST (184 čtenářů)
Více... | 4669 bytů | 15 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Tajemství stvoření a jak ho chápat?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Vzpomínám na určitou rozepři mezi mnou a starším kazatelem. Probírali jsme ve společenství stvoření světa. Pan kazatel se rozčiloval nad tím, co se prý ve škole učí děti. Oponoval jsem: 

 "A co byste chtěl, aby se učili? Přece není možné v dnešní době vědeckého poznáni dětem tlouct do hlavy takové příběhy jako zaručenou pravdu."  

To jsem si dal. Všichni proti mně, že jsem špatný křesťan, když zpochybňuji Bibli. Pokud nevěřím Bibli, pak nejsem křesťan. Ale copak já Bibli nevěřím? Zpráva o stvoření byla napsána před několika tisíci léty v době, kdy nebylo vědecké poznání  a lidé nic nevěděli o kulatosti Země a nekonečném vesmíru. Věřili, že země je placka a že slunce se nějak pohybuje na obloze. Nevěděli nic o blesku, neznali elektrickou energii atd. Bylo by možné nějak lidem vysvětlit stvoření Země a života?  Takže podání o stvoření bylo provedeno tímto pohádkovým způsobem. Ale tahle " pohádka" je jiná než lidsky vymyšlené pohádky. Je v ní tolik logiky, jejímž zdrojem nemohl být člověk. Stvoření nevzniká kouzelným proutkem, ale je to proces v určitých časových intervalech, které mají svoji logiku. 

2Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. Ale nad vodami vznášel se duch Boží. ·  3I řekl Bůh: „Buď světlo!“ A bylo světlo. ·  Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy. ·  
5Světlo nazval Bůh dnem a tmu nazval nocí. Byl večer a bylo jitro, den první.  

 Dovedu si představit mrtvé vesmírné těleso, které má v úmyslu Bůh přetvořit. To je možná ten duch Boží. A vedle něho vzniká i Slunce, což je zdroj energie pro život, který bude stvořen. A kam na hmotu dopadnou světelné sluneční paprsky, je světlo a tím je toto těleso odděleno od tmy vesmíru. To je moje představa dnes. Dalo se toto či něco podobného vysvětlit lidem před několika tisíci léty? 
   Druhý den   ·  

6I řekl Bůh: „Buď klenba uprostřed vod a odděluj vody od vod!“ ·  
7Učinil klenbu a oddělil vody pod klenbou od vod nad klenbou. A stalo se tak. ·  
8Klenbu nazval Bůh nebem. Byl večer a bylo jitro, den druhý.   

 Co může být klenbou? Asi atmosféra a v ní voda jako pára, tedy hustá oblaka. Voda předpoklad života. Bez vody nemůže existovat život.   ·  

9I řekl Bůh: „Nahromaďte se vody pod nebem na jedno místo a ukaž se souš!“ A stalo se tak. ·  10Souš nazval Bůh zemí a nahromaděné vody nazval moři. Viděl, že to je dobré. ·  
11Bůh také řekl: „Zazelenej se země zelení: bylinami, které se rozmnožují semeny, a ovocným stromovím rozmanitého druhu, které na zemi ponese plody se semeny!“ A stalo se tak. ·  
12Země vydala zeleň: rozmanité druhy bylin, které se rozmnožují semeny, a rozmanité druhy stromoví, které nese plody se semeny. Bůh viděl, že to je dobré.  

 A zase to vidím tak, že páry kondenzují a vznikají oceány  a souše. Ale překvapuje mne, že první stopy života vznikají na souši, a ne ve vodě. Rostliny mají vliv na složení atmosféry, aby byl v ní kyslík a rostlinná hmota pak potravou živočichů. Potravinový řetězec začíná tedy zde. Jak to Bůh stvořil nevíme. Zázrak  fotosyntézy dosud nikdo nepřipravil v laboratoři. To umí jen listy rostlin a mnoho dalšího umí.     ·  

14I řekl Bůh: „Buďte světla na nebeské klenbě, aby oddělovala den od noci! Budou na znamení časů, dnů a let. ·  
15Ta světla ať jsou na nebeské klenbě, aby svítila nad zemí.“ A stalo se tak. ·  
16Učinil tedy Bůh dvě veliká světla: větší světlo, aby vládlo ve dne, a menší světlo, aby vládlo v noci; učinil i hvězdy. ·  
17Bůh je umístil na nebeskou klenbu, aby svítila nad zemí, ·  
18aby vládla ve dne a v noci a oddělovala světlo od tmy. Viděl, že to je dobré. ·  
19Byl večer a bylo jitro, den čtvrtý.   To, neznamená, že Bůh teprve nyní stvořil Slunce a hvězdy, ale změnila se obloha, přes kterou už bylo lze Slunce a v noci hvězdy a Měsíc  spatřit. Důležité pro život živočichů i rostlin.   ·  
20I řekl Bůh: „Hemžete se vody živočišnou havětí a létavci létejte nad zemí pod nebeskou klenbou!“ ·  21I stvořil Bůh veliké netvory a rozmanité druhy všelijakých hbitých živočichů, jimiž se zahemžily vody, stvořil i rozmanité druhy všelijakých okřídlených létavců. Viděl, že to je dobré. ·  
22A Bůh jim požehnal: „Ploďte a množte se a naplňte vody v mořích. Létavci nechť se rozmnoží na zemi.“ ·  
23Byl večer a bylo jitro, den pátý.   

 Zase je logické, že první živočichové  vznikají ve vodě ve vodě a z vody do vzduchu.  
  • 24I řekl Bůh: „Vydej země rozmanité druhy živočichů, dobytek, plazy a rozmanité druhy zemské zvěře!“ A stalo se tak.
  • 25Bůh učinil rozmanité druhy zemské zvěře i rozmanité druhy dobytka a rozmanité druhy všelijakých zeměplazů. Viděl, že to je dobré.
  • 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“
  • 27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.
  • 28A Bůh jim požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a naplňte zemi. Podmaňte ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nade vším živým, co se na zemi hýbe.“
  • 29Bůh také řekl: „Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm.
  • 30Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu.“ A stalo se tak.
  • 31Bůh viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré. Byl večer a bylo jitro, den šestý
Poslední Boží pracovní den  vzniká plně suchozemský život a je velmi rozmanitý . A právě tehdy mezi těmito suchozemskými živočichy vzniká člověk. A nikoliv náhodou. Má to být bytost, která má na Zemí a vším živým panovat a která má být obrazem Boha, nikoliv však  Bohem.  
Bytost, která žije také v páru, je tedy pohlavní stejně jako ostatní živočichové, nebude se živit masem, ale rostlinou potravou.. Tím první obraz končí. Je tohle jen pohádka? Jak to, že v ní je zakódována určitá logická posloupnost, na kterou by tehdy člověk těžko sám přišel. 
A jak to, že vše vzniká prací Boha v určitých časových intervalech . Výraz den zde nemusí znamenat čas 24 hodin, jak známe. V dané době vzniku této zprávy nebylo možné čas vyjádřit jinak. Pokud budeme bazírovat na tom, že každý výraz tak , jak je napsaný,  je pravda, tak vyvoláme u lidí posměch a u dětí zmatek. 
Pravda to v určitém smyslu je, ale dnes se musí sdělit jinak a vysvětlit. Jak vznikl pak potravinový řetězec, šelmy,  dravci atd, popsáno už není. J

Já si té biblické zprávy hluboce vážím a uvědomuji se, že je v ní zakódováno tajemství stvoření, které tehdy asi neobjevil člověk., ale by to cizí zásah. Můžeme spekulovat o mimozemšťanech, ale proč nepřiznat, že to byl sám Stvořitel? Připadá mi logičtější než evoluce, protože představa náhody mne nedává smysl. Za vším tím stvořením stojí moudrá, mocná  bytost, kterou někteří lidé jsou schopni na rozdíl od zvířat  vnímat.      
Vložil: Tomas v Pátek, 08. říjen 2021 @ 10:59:18 CEST (416 čtenářů)
Více... | 34 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Znáš snad nějaký motiv pro opuštění vlastní zlé cesty?
Zamyšlení

poslal cizinec

Před pár lety jsem se v článku "životní motivace" ptal na motivy lidí k některým věcem k životu a popisoval motivaci, kterou máme k životu my. V článku Pokání nebo lítost jsem popisoval změnu, kterou přinesl do našeho života Bůh a v čem ta změna spočívala.
Před pár týdny jsme se v diskuzi opět bavili o změně života a o tom, že lítost nad vlasními hříchy či výčitky nevedou ke změně života (což potvrzují i vědci).

A Ty znáš snad nějaký motiv pro opuštění vlastní zlé cesty, opuštění svých zlých skutků, který by v sobě nezahrnoval lítost nad tím, kam jsi se to "dopracoval"?

Jestliže se proviníš proti vztahu, nedoprovází nápravu tohoto provinění lítost nad vlastním selháním? Pokud ne, proč se vlastně napravuješ?

Tedy: Znám. A nejeden takový motiv.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 12:22:51 CEST (242 čtenářů)
Více... | 8372 bytů | 19 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený


°
°
°
Jdi se léčit!!!
°
°
°
..obávám se, že uvedeným veršům vyhovuje tak Kristus, Enoch a Panna Maria .. možná ještě pisatel veršů .. 
°
°
°
 Jinak hříšné návyky máme všichni i svatí měli a mají, jde jen o ten "balvan" kterým je hřích.
°°°

Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 12:22:23 CEST (52 čtenářů)
Více... | 1769 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Nechtějí slyšet???
Zamyšlení

poslal Frantisek100

1. Jan 5:20 ...A víme, že Boží Syn přišel a dal nám schopnost znát pravého Boha, a tak jsme v něm, totiž v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

  Jan byl člověk nesmírně citový a k Pánu Ježíši měl ze všech učedníků nejbližší vztah. Proto se také neschovával, ale šel až ke kříži, aby i v poslední chvíli byl  s milovaným Ježíšem. A Pán Ježíš to vnímal a svěřil mu svoji matku do jeho péče. A díky tomu žil Jan ze všech apoštolů nejdéle a nezemřel bolestivou mučící smrtí. Zažil dva roky utrpení ve vyhnanství, ale i tam byl s ním Bůh tím, že mu zjevil důležité věci konce lidstva. Jan svůj první list píše v době, kdy je již ve vysokém věku a uvědomuje si, že je asi jediný, kdo ještě  z apoštolů zůstal naživu.  A on tento list stejně jako ostatní listy píše všem věřícím. O Janovi se často píše jako o apoštolu lásky.  A láska hraje důležitou roli i v těchto verších. Jan hluboce poznal Ježíšovu lásku. Zvláště, když ho viděl na vlastní oči umírat. A pochopil, že toto jednání nebylo projevem nějaké slabosti, vždyť on Ježíš mohl kdykoliv vše stopnout, ale projeven  lásky, kterou chce Bůh ukázat člověku, že ho miluje. Bůh potřeboval lidem zjevit svoji lásku. A právě v Pánu Ježíši bylo možné poznat Boha jinak. Jistě, že někteří poznávají Boha i rozumově, když jsou překvapeni moudrostí stvoření, ale rozum není všechno. Rozum bez citu  a lásky je nebezpečný. Bůh chtěl, aby Ho lidé poznali nejen jako Stvořitele, ale jako milující bytost.  Jan se zamiloval do Krista a tím do Boha Otce. A když člověk je zamilován, tak s tou láskou žije, tedy je v ní, v lásce, v Ježíši Kristu. A Boha poznává jinak, než Ho lidé poznávali dříve. A cítí i velkou vděčnost, protože bez vděčnosti není láska.. Pak věří, že Bůh nenechá člověka , který miluje Boha, zaniknout a smrt není definitivní konec osobní  existence. 


  Jan 3:16 ...Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl věčný
Vložil: Tomas v Neděle, 03. říjen 2021 @ 16:31:52 CEST (289 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

°
°
°
Jdi se léčit!!! 
°°°

Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 10:15:49 CEST (150 čtenářů)
Více... | 1373 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stupid is as stupid does.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený



Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.


Vložil: Tomas v Úterý, 21. září 2021 @ 09:43:55 CEST (148 čtenářů)
Více... | 1306 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Zjevení Janovo 3, 15-16
Humor

poslal Nepřihlášený



>>Při tomto křtu se rodí nový člověk - křesťan - všechno to staré v něm po Adamovi je zlikvidováno - pohřbeno. Ve křtu zemřel a byl pohřben nedědic ( vyhnanec z ráje) - z vody křtu vstává spolu s Kristem (pro zásluhy Krista) člověk nový - dítě Boží, dědic nebeského království.





>> Ten nepřítel ve mě je moje hříšná přirozenost. Má náklonnost ke hříchu, coby dědictví po Adamovi. >>

Vložil: Tomas v Úterý, 07. září 2021 @ 09:22:00 CEST (2153 čtenářů)
Více... | 1148 bytů | 383 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kdo je můj bližní?
Zamyšlení

poslal Magdalena07

Všichni známe Podobenství o milosrdném Samaritánovi, ale pro jistotu si ho znovu uvedeme:


Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: „Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?” Ježíš mu odpověděl: „Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?” On mu řekl: „Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí” a „miluj svého bližního jako sám sebe.” Ježíš mu řekl: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ.”
Zákoník se však chtěl ospravedlnit, a proto Ježíšovi řekl: „A kdo je můj bližní?”
Ježíš mu odpověděl: „Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů; ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‘Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.’
Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?” Zákoník odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.” Ježíš mu řekl: „Jdi a jednej také tak.”

  Otázka tedy zní:" Kdo je můj bližní?"
Často slyším odpověď "všichni jsou naši bližní"
Co myslíte vy, přátelé? Z odpovědi našeho Pána zaznívá něco úplně jiného....
Zdraví 
Magdalena
Evangelium podle Lukáše 10, 25-37 (CEP)
Vložil: Tomas v Úterý, 31. srpen 2021 @ 11:18:36 CEST (842 čtenářů)
Více... | 83 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Nikdy se asi na křtu nedohodneme.
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Tady se stále dohadujeme o křtu a nakonec stejně nedocházíme k pravdě. Pán Ježíš přece prohlásil o dětech: · 

Matouš 19, 14Ježíš však řekl: „Nechte děti a nebraňte jim jít ke mně; neboť takovým patří království nebeské.“ ·  
Marek 10, 14Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. ·  
Lukáš 18, 16Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: „Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží.   

 K čemu u dětí křest? 

Pokud se nedožijí dospělosti, stejně budou v nebi.  

U dospělých je to jinak. Tím rozhodujícím je křest dospělých.  A nejde jen o křest vodou, ale i o působení Ducha.   ·  

1Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. ·  
2Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“ ·  
3Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží.“ ·  
4Nikodém mu řekl: „Jak se může člověk narodit, když je už starý? Nemůže přece vstoupit do těla své matky a podruhé se narodit.“ ·  
5Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího. ·  
6Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.  

 Proč přišel Nikodém k Pánu Ježíši? Ještě nepoložil Pánu Ježíši otázku a Pán Ježíš ji znal. Nikodéma zajímal věčný život, který je u dětí automatický. A tady je odpověď.  Narodit se z vody? Židé znali přece křest. Nedělal se v řece, ale v mikve, kde musela voda přitékat  a i odtékat. Sloužila k rituální očistě a on jako farizej to dobře věděl. A Jan Křtitel začal  s něčím podobným:   ·  

5Tehdy vycházel k němu celý Jeruzalém i Judsko a celé okolí Jordánu, ·  
6vyznávali své hříchy a dávali se od něho v řece Jordánu křtít.   

 Co předcházelo křtu?  Přece pokání. Bez něho nikdo nepochopí oběť Pána Ježíše  a vlastně Pána Ježíše nepotřebuje. A to ponoření je v tekoucí vodě, aby se obrazně odplavilo to hříšné. A proto se člověk ponoří celý, úplně celý. Ne do bazénu, ale tekoucí vody, která hřích obrazně odplaví.   To je ta voda potřebná k narození.  Ale to nestačí.   Po smrti Pána Ježíše byl seslán Duch Boží. 

K čemu?   ·  

26Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.   

 Je třeba pochopit Pána Ježíše a jeho dílo i smrt. A tohle je působením Ducha Božího.   To je další část znovuzrození.    A tom by měl být křest.   Na pořadí nezáleží. Vzpomeňme na Kornélia.  Tady napřed působil Duch Boží. Tak se to může klidně stát i lidem v životě.   Někdy mám pocit, že se ve křtu hledá nějaká magie, ale přece Boží Slovo  nám to chce ukázat jasněji.   Bez pokání, vody mi připadá křest k ničemu a stejně tak bez pochopení Pána Ježíše a jeho oběti
Vložil: Tomas v Středa, 25. srpen 2021 @ 23:06:31 CEST (442 čtenářů)
Více... | 20 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

·  34Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. ·  

35Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej. ·  
36Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život? 

   Pán Ježíš ví, že Ho následovat správně mohou jen lidé, kteří umí zapřít sami sebe a vzít svůj kříž. Co to znamená zapřít sám sebe? Umíme to?  Každý se snažíme nějak se seberealizovat a myslíme hlavně na sebe. Je to pro nás příjemný pocit, že něco dobrého po nás zůstane. Je to i přirozené.  A také toužíme po pochvale, uznání, chceme, aby si nás lidé vážili či nás prostě měli rádi.  Vlastně seberealizace a potřeba uznání patří mezi jedny ze základních lidských psychických potřeb. Někdy to však přeháníme, že se stáváme pyšní a rádi se chlubíme tím, co jsme dokázali. Věřící mají sklon chlubit se tím, jak dodržují zákony a příkazy a že patří k té či jiné církvi či ostatku církve, která má už zaručené spasení. A někdy to vlastně děláme pro onu  záchranu či nesmrtelnost.    

Ale Pán Ježíš chce, abychom zapřeli sami sebe. Aby tyhle naše přirozené potřeby nebyly na prvním místě. Abychom uměli zkrotit svoji pýchu, své touhy po uznání  a pochvale, po slávě a jiných požitcích. Dokážeme toto naše já zapřít? Netoužit po ničem jiném než po tom, aby byl naopak oslaven, chválen  a ctěn On? Náš Pán?  

 A co znamená ten kříž, který si máme vzít sebou? Je to přece popravčí nástroj, na kterém má být  vykonán trest smrti. Proč ho Pán Ježíš zmiňuje a doporučuje do výbavy , když chceme následovat Pána Ježíše? Takový popravčí nástroj nesl i Pán Ježíš na Golgotu. Co nám má symbolizovat? Nejen popravčí nástroj, ale i náš hřích. Pán Ježí ale nesl i naše  a moje  hříchy, hříchy všech lidí.   

 Jaký hřích?
 Co to pořád ti věřící mají  s hříchem? Já přece jsem nikomu tolik neublížil, abych měl být za to popraven. Co je to stále za sebeobviňování? Dejte s ním pokoj!   

 To je problém lidí dnes i v minulosti. Pokání. Uvědomit si svůj stav.   Učedníci už pokání zažili a uvědomili si to před křtem. Stav, který dnes většinou lidé nejsou schopni vnímat. Pán Ježíš si uvědomuje, že ti, kteří ho budou následovat potřebují právě také zapření sama sebe a dále si uvědomit, že na tento popravčí nástroj je On položen místo nich.
 Pán Ježíš. 
On se obětoval.  On se stal obětním Beránkem, čemuž oni učedníci jako Židé velice dobře rozuměli. Obětí, která je zbavuje v očích Boha viny a hříchu  a dělá Božími dětmi.   

 A veškerá snaha zachránit si život a získat věčný život tak, že věříme jen svým lidským výkonům, naopak k životu věčnému nevede a je  marností.

 Pán Ježíš ví, že učedníky čekají velká utrpení, když budou svědomitě a poctivě hlásat Krista a evangelium  a že je bohužel  čeká první smrt. Ale to nebude jejich konec, protože On nad smrtí zvítězí tím, že bude Bohem vzkříšen. Bůh to Pánu Ježíši  ukázal už na Lazarovi, který byl dokonce několik dní v hrobu. Svědků   bylo tehdy mnoho. Pár dnů před jeho popravou.  

 Nyní ještě čas nenadešel a učedníky je třeba poučit, A nejen je, ale všechny, kteří v budoucnu se ujmou stejného úkolu. Proto tak Pán Ježíš takto k učedníkům hovoří. 

 Co z toho plyne pro nás, obyčejné věřící? 

Ne každý dokážeme být učedníky, ale naší prioritou ze všech hodnot v životě by měl být Pán Ježíš. Uvědomit si, že bychom mu měli být vděčni, že   smíme oslovovat  Boha  titulem Otče a že nás neopustí ani ve smrti, která nemusí být definitivním koncem. Neznáme všechna tajemství dobra a zla, ale nejdůležitější je slovy Pavla: Víra, naděje, láska, ale největší je láska. Tu největší oběť lásky nám ukázal Pán Ježíš. Boží Syn.   Hezky se to píše a hezky se to poslouchá. Nejdůležitější je to přijmout. Kéž by to uměl i přijímat?!      
Vložil: Tomas v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 09:54:36 CEST (589 čtenářů)
Více... | 50 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Křest a jeho význam pro život
Studijní materiály

poslal oko

 Když se řekne slovo křest, každému člověku se ihned vybaví křesťanská církev. Slovo křesťan není však odvozeno od slova křest, ale od slova Kristus.

(Zajímají mě vaše názory na křest a na tento článek od nekatolického autora).

http://www.ks-sch.cz/files/Casopis_Idea_65_web.pdf
Vložil: Tomas v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 09:54:21 CEST (1456 čtenářů)
Více... | 21421 bytů | 289 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Bohužel, na co dnes kladou často církve a sekty hlavní důraz???
Žhavá témata

poslal Frantisek100

24Vstal a odešel odtud do končin týrských. Vešel do jednoho domu a nechtěl, aby o tom někdo věděl. Nemohlo se to však utajit; ·  

25hned o něm uslyšela jedna žena, jejíž dcerka měla nečistého ducha. Přišla a padla mu k nohám; ·  26a ta žena byla pohanka, rodem Syrofeničanka. Prosila ho, aby vyhnal zlého ducha z její dcery. ·  27On jí řekl: „Nech napřed nasytit děti. Neboť se nesluší vzít chléb dětem a hodit jej psům.“ ·  28Odpověděla mu: „Ovšem, pane, jenže i psi se pod stolem živí z drobtů po dětech.“ ·  
29Pravil jí: „Žes toto řekla, jdi, zlý duch vyšel z tvé dcery.“ ·  
30Když se vrátila domů, nalezla dítě ležící na lůžku a zlý duch byl pryč.   

 Kdysi jsem tomuto příběhu nerozuměl. Přesto je v něm skryto něco, co je potřeba rozluštit  a pochopit. Vešel do končin týrských. Co to bylo za oblast? Dvě města. Týr a Sidon. , dnešní Saida, starobylé kana­nejské město [Gn 10,15.19], nazvané po prvo­rozeném synu Kanánovu [podle bibl. tradice]. Leželo asi 35 km sev. od Tyru na úzkém  pruhu skal. Důležitý námořní a obchodní přístav ve Fénicii na pobřeží Středo­zemního moře. Byla to velice zámožná oblast díky kvetoucímu obchodu.

 Ježíš se rozhodl hlásat své poselství právě v tomto pohanském materialisticky zkaženém městě.
Vstoupil do jednoho domu a nechtěl, aby o tom někdo věděl, ale jeho ohlas byl silnější a brzy se o něm vědělo. Nebyl to pohanský, ale pravděpodobně dům, kde žili Židé.  Žena, která se o Pánu Ježíši dozvěděla, byla Syrofeničnka.    
Co to znamená?   
 Snad mluvila řecky, ale pocházela z rodu starých Feničanů v Sýrii [Mt 15,22 mluví o téže ženě jako o ženě kananejské]. Prosí Pána Ježíše o pomoc. Musela tedy vstoupit do židovského obydlí a projevit víru v Pána Ježíše, ačkoliv věděla, že je Žid. To jí nevadilo,  a přesto mu věřila.   Musíme si uvědomit však toto:  

 Židé, vyvolený národ, měl u Boha zvláštní výsady a Bůh s nimi uzavřel úžasné smlouvy , svěřil jim Písmo  a přebýval mezi nimi ve stánku, později v chrámě. Naopak pohané byli od společenství Izraele odloučeni.  Pán Ježíš ale přišel především pro izraelský národ, Přestavil se tomuto národu jako král. Evangelium bylo kázáno Izraelcům. 

   Po této úvaze jistě pochopíme jednání Syroféničanky. Když ona požádala , aby Pán Ježíš vyhnal démona z její dcery,  tak se zdálo, že ji Pán Ježíš stroze odbyl. Co to najednou prohlašuje?   Napřed, že se mají najíst děti? Jaké děti? Copak tato žena prosí o jídlo? Co tím myslel, když sděluje ženě, že  není správné vzít chleba dětem a dát štěňatům? Napřed se mají nasytit děti?  Čím, když nejde o jídlo? Nám to může působit drsně,  ale Pán Ježíš tím prověřuje víru  a pokání této ženy Pohanská žena vlastně neměla na něho a jeho pomoc nárok. Uzná ona tuto skutečnost?  
  Uznala to a říká? 
 " Ano, Pane, jsem obyčejné pohanské štěně, ale, vím, že štěňata jedí drobty, které dětem padnou pod stůl. Víc nechci, než trochu drobečků, které zbydou Tvé služby Židům." To byla pozoruhodná víra,  a proto Pán Ježíš  této ženě vyhoví a na  dálku její dceru uzdraví. Není ani potřebná  jeho fyzická přítomnost u nemocné dcery. Takovou má moc.   
  Ale zamysleme nad příběhem ještě jinak!  
  Židé měli na stoje plnou mísu "pokrmů".  Co to je za " pokrmy" , které jim slouží k životu? 
 Příkazy, zákazy, tradice, Zákon….   
  A Pán Ježíš?  Jaké má v té míse "pokrmů" místo?

 Špatné  a nedůstojné. Házejí ho pod stůl. Komu? Štěňatům čili pohanům. To nám chtěl Bůh tímto příběhem také ukázat.

A tak je to i dodnes u Židů i zákonických církví a sekt. Tu moc k záchraně nemá to, co Židé považovali  za důležité na míse "pokrmů, ale drobty z Pána Ježíše, o které prosila tato žena. Bohužel,  na  co dnes kladou často církve a sekty hlavní důraz???
Vložil: Tomas v Úterý, 10. srpen 2021 @ 09:30:38 CEST (600 čtenářů)
Více... | 48 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Jaký je Bůh?
Dotazy čtenářů

poslal Nepřihlášený

Je Bůh malicherný puntičkář bazírující na detailech? Hnidopich? 

Nebo je Bůh spíše velkorysý s širokým srdcem a nadhledem? 
Vložil: Tomas v Pátek, 30. červenec 2021 @ 08:56:44 CEST (449 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Boží království, tisícileté.
O Bibli

poslal Studentbible

Tak, křesťanů je tady celkem dost. I ten, den co den obětující si tak říká a já mu to nemám za zlé. Třeba ti, co věří v jedinou, dostatečnou, dokonalou oběť Božího Syna na Golgotě, nedošli k poznání co se stalo v globálu a o čem je ta tajemná kniha Zjevení. Lituji a modlím se se za ty, kterým je kniha Odhalení Ježíše Krista zahalená. Ježíš odkrývá Sebe a kdo tam hledá něco jiného, je mimo. Že je dnešní Řím, potažmo Vatikán, mimo spásy, nepotřebuji hledat ve Zjevení. Jan psal křesťanům prvního století. A že tam dnes vidíme ŘKC, alespoň vidíme kam to ta jediná pravá dotáhla...a proč nevěřící odmítají 'křesťanství'  v krajině Jana Husa a Komenského.
Vložil: Tomas v Pondělí, 19. červenec 2021 @ 10:53:19 CEST (1889 čtenářů)
Více... | 251 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Hřích začíná PRVNÍM krokem
Kázání

poslal gregorios777

"Potom žádost, když počne, porodí hřích." (Jak 1,15a)

Vložil: Tomas v Sobota, 03. červenec 2021 @ 00:51:02 CEST (529 čtenářů)
Více... | 2684 bytů | 35 komentáře | Skóre: 0



Život víry: TALENT
Kázání

poslal vatatu


                                                Skutky apoštolské 2:37-38
  ,,A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?" Petr jim tedy řekl: "Změňte myšlení (Ř.8:6) a ať se každý z vás ponoří ve jméno Ježíše Pomazaného na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého."

       Ten dar, ten talent je Zákon Ducha života, který mně osvobodil od zákona hříchu a smrti, viz celá sedmá kapitola Římanům a 8:1-4

                      Matouš 25:14-18
 ,,Je to totiž jako když člověk při odchodu na cestu zavolal své služebníky a svěřil jim svůj majetek. Jednomu dal pět talentů, jinému dva a jinému jeden, každému podle jeho schopností, a odešel na cestu. Ten, který dostal pět talentů, ihned šel, nechal je vydělávat a získal jiných pět talentů. Stejně tak i ten, který dostal dva, získal jiné dva. Ale ten, který dostal jeden, odešel, zakopal ho v zemi a tak skryl peníze svého pána."

              Ježíš dává svého Ducha, to je své slovo, viz Jan 6:63
  ,,Duch je ten, kdo obživuje; tělo není nic platno. Slova, která vám mluvím já, jsou Duch a jsou život." (poznámka-mnozí dávají přednost slovům apoštolů.)
                               (poznámka II-Duch nikdy nespolupracuje s tělem, viz Galatským 5:17                                  a Římanům 7:21).

    Talent od Boha je jeho slovo. Slovo Boží je talentem darovaným lidem víry v Ježíše.
  Z toho podobenství o talentech je patrné, že pouze ten jeden člověk z těch tří s tím talentem něco udělal, jenom on si dal tu práci svého těla a zakopal ho do země.
   Ti druzí dva šli a nechali ty talenty vydělávat, nechali pracovat ty dary za sebe, místo sebe a skrze sebe.
   Že tomu tak je potvrdil Ježíš svým slovem v podobenství o rozsévači Marek 4:26-32
 
 ,,Potom řekl: "Boží království působí tak, jako když člověk hodí zrno na zem a spí a vstává ve dne i v noci a to zrno klíčí a roste, a on neví jak. Země totiž plodí úrodu sama - nejdříve stéblo, potom klas a potom zralé obilí v klasu. A když úroda dozraje, ihned přiloží srp, protože nastala sklizeň." Řekl také: "K čemu přirovnáme Boží království? Jakým podobenstvím ho představíme? Je jako zrnko hořčice, které když je zaseto do země, je nejmenší ze všech semen na zemi. Když je však zaseto, roste, až je větší než všechny byliny a vypouští veliké větve, takže i nebeští ptáci mohou hnízdit v jeho stínu." 

    Že tomu tak je, že jsem si to nevymyslel a netoužím nikoho tímto svést z pravé cesty potvrzuje Pavel v listu Židům 4:1.10-11, Galatským 5:17, a Římanům 7:18-21

    ,,Ulekněme se tedy, aby se snad neukázalo, že se někdo z vás opozdil, zatímco trvá zaslíbení o vstupu do jeho odpočinku. Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako i Bůh odpočinul od svých. Vynasnažme se tedy vstoupit do toho odpočinku, aby snad někdo neupadl do téhož příkladu neposlušnosti."

    Jaká to byla neposlušnost těch židů, o kterých tady Pavel mluví? Je to tam také napsáno, totiž to, že oni slyšeli dobrou zvěst, ale nepřijali jí vírou, a tak pro tu nevíru se stali neposlušnými.
                        CO JE TOU NEPOSLOŠNOSTÍ V NOVÉ SMLOUVĚ?
                 ,,CHTÍT VYKONÁVAT DOBRO"
    Chtít dobro je dobré a věřit, že to veškeré dobro Ježíš dokonal na Golgotě na Kříži je Boží záchranou člověka.
    Kdo je v Ježíši, to je v Jeho slovu, a Ježíš přebývá v něm, to je, že Ježíšovo slovo přebývá v tom člověku, ten přebývá v DOKONANÉM DOBRU.
   Proč by ještě někdo budoval svůj dům, když už je ten dům plně dokončený se vší výbavou, a ten člověk v něm již bydlí?
    Kdo nevěří, ten nevidí, a ten se stále snaží budovat svůj dům. 
  Je zcela zřejmé a jasné, že ten dokončený Boží dům není viditelný lidskýma očima, ale jedině vírou v Ježíšovo slovo.
    Jedině Ježíšovo slovo má moc odstranit závoj z obličejů těch, kteří ještě chtějí vykonávat dobro s předsevzetím, že za to vykonávání dobra dostanou jednou od Boha odměnu.
    Tyto dvě skutečnosti, budování svého domu a víra v zbudovaný dům Bohem se dostaly i do překladů písma.
    Je toho víc, ale nejlepší příklad je v listu Židům 4:13
              
                           Židům 4:13 NBK
,,Nic v celém stvoření před ním není skryté; všechno je nahé a obnažené před očima Toho, jemuž musíme složit účet."
                                   Židům 4:13 Kralická
 ,,A neníť stvoření, kteréž by nebylo zjevné před oblíčejem jeho, nýbrž všecky věci jsou nahé a odkryté očima toho, o kterémž jest řeč naše."

    Nejjednodušší vysvětlení je, že lidé vidoucí všechno před očima Božíma nejsou v Bohu, tím pádem nemůžou vidět všechno nahé a odhalené, a proto mají dojem, že se budou Bohu zodpovídat. Tito ještě nezemřeli spolu s Ježíšem na Kříži, protože Kříž ruší lidskou zodpovědnost, viz Římanům 6:7 ek. možnost jiného překladu-"nemůže již být volán k zodpovědnosti za hřích".
    O proti tomu ti, kteří přebývají vírou v Ježíšova slova v Bohu, vidí všechno nahé a odkryté Božím pohledem, který vidí všechno tak jak ve skutečnosti je.
   A ta skutečnost je, že nikdo si u Boha nic nezaslouží, ani svými skutky, ani svým charakterem, to je svým chováním, a dokonce ani svými skutky a svým dobrým chováním nemůže Bohu nikdy nic oplatit, protože všechno, co má nějakou hodnotu, všechno co zůstává na věky je TALENT-DAR od Boha, který nemá původ v člověku, ale v Bohu, a je dáván člověku skrze víru v Boží slovo, která říká, že všechno, co a kdy Bůh řekl, také i uskuteční.
     Ten TALENT je Boží slovo, které je v odpočinku od lidských skutků zachováváno v lidském srdci člověkem, který miluje to slovo více, než vlastní život na této zemi, který je od založení světa charakterizován lidskou pílí a snahou zalíbit se.....
                   Halelujá! Amen.
Vložil: Tomas v Sobota, 03. červenec 2021 @ 00:43:23 CEST (165 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Zákon Ducha života
Kázání

poslal vatatu

         Co je Zákon Ducha života, kde a jak působí?

                                         Římanům 8:2
  ,,Neboť zákon Ducha života v Kristu Ježíši mě osvobodil od zákona hříchu a smrti."                  
       Zákon Ducha života působí pouze v Kristu, tj. (Pomazaném) Ježíši.
     Jak se stane, že se člověk dostane do Pomazaného Ježíše?

                                     1.Janův 4:15
 ,,Kdokoli by vyznal, že Ježíš je Boží Syn, Bůh přebývá v něm a on v Bohu."

                              1.Janův 4:7-8
  ,,Milovaní, milujme jedni druhé; neboť láska je z Boha a každý, kdo miluje, se narodil z Boha a zná Boha. Kdo nemiluje, nepoznal Boha, neboť Bůh je láska."

   Nevěřící v Boha a v jeho Syna Ježíše také milují své blízké, mnohdy očividně více, než věřící.
      Proto:
                           Římanům 5:5
 ,,A naděje nezahanbuje; neboť v našich srdcích je rozlita Boží láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán."

                      2.Korintským 4:16-18 a Koloským 3:1-4
 ,,Proto nepolevujeme, ale ačkoli ten náš vnější člověk podléhá zkáze, ten vnitřní se den ode dne obnovuje. Vždyť naše nynější lehké soužení nám působí nesmírně veliké břemeno věčné slávy, když se nedíváme na to, co je vidět, ale na to, co vidět není; neboť to, co je vidět, je dočasné, ale to, co není vidět, je věčné."
  ,,Když jste tedy byli vzkříšeni s Kristem, hledejte to, co je nahoře, kde po Boží pravici sedí Kristus. Myslete na to, co je nahoře, ne na to, co je na zemi; neboť jste zemřeli a váš život je s Kristem ukryt v Bohu. Až se ukáže Kristus, náš život, tehdy se s ním ve slávě ukážete i vy."

    Ta Boží Láska vylitá do naších srdcí skrze Ducha svatého, kterého nám Bůh dal ne pro naše skutky, ne díky naší lásce, ale ze své milosti, prostě proto, že chtěl a rozhodl se, tak ta Boží láska nemusí být hned zjevná na těle, ale vždycky se časem ukáže i viditelně. Pavel se odvažuje říci, že dokonce až při zjevení Ježíše, našeho Pána, i když samozřejmě to může být i dříve, to podle moci Božího působení v lidech víry.
    Kdyby nám Bůh dával Ducha na základu naších skutků a naší lásky, potom bychom mohli verše z Lukášova evangelia 23:39-43 zcela vypustit.


 "A jeden z těch zločinců, kteří viseli s ním, mu spílal a říkal: "Jestliže jsi Kristus, zachraň sám sebe i nás!" Ale ten druhý mu odpověděl a káral ho slovy: "Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi ve stejném odsouzení! A my jistě trpíme spravedlivě, protože dostáváme, co si za své skutky zasloužíme, ale tenhle nic zlého neudělal." Tehdy řekl Ježíši: "Pane, vzpomeň si na mě, až přijdeš ve svém království." Ježíš mu odpověděl: "Amen, říkám ti, dnes budeš se mnou v ráji." 

                                   Jan 6:44
 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jedině když ho přitáhne můj Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den."

     Toto je Biblí doložitelný a Duchem Božím zjevený způsob, jak může být člověk v Kristu Ježíši.
         Je to proto, že Bůh chtěl, chce a bude vždycky chtít, a také to udělal, protože na to má moc.
               
            Otázku, kde působí Zákon Ducha Života jsme si zodpověděli s tím, že nám ta odpověď byla zjevena Duchem Božím, jinak by to ani nebylo možné.
   Je tu druhá otázka jak působí Zákon Ducha Života?
     Abychom dobře pochopili jak Zákon Ducha Života působí, potřebujeme pochopit co Zákon Ducha Života v nás učinil, o čemž píše Pavel v tom Římanům 8:2.
     "Zákon Ducha života mně osvobodil od zákona hříchu a smrti."
 Abychom dobře pochopili jak mně zákon Ducha Života osvobodil od zákona hříchu a smrti, potřebujeme pochopit zákon hříchu a smrti a to jak tento zákon funguje.
    Oba dva tyto zákony když působí, tak působí tak, jako například Archimedův zákon, nebo zákon přitažlivosti zemské a další.
    Když tyto zákony, zákon hříchu a smrti a zákona Ducha života působí, samozřejmě každý zvlášť, dohromady to nejde, protože jsou proti sobě, tak to prostě a jednoduše nic na celém světě i mimo něj nemůže nikdo změnit, i kdyby chtěl.
     Každý člověk žijící na planetě zemi je buďto pod zákonem hříchu a smrti, a nebo byl vysvobozen od tohoto zákona zákonem Ducha života.
        Nic mezi těmito dvěma zákony neexistuje, žádný neutrální prostor.
  Mnozí lidé žijí v omylu, když si myslí, že žijí mimo zákon hříchu a smrti i mimo zákon Ducha života, sami v sobě a skrze sebe.
                    Jak tedy funguje zákon hříchu a smrti?
  Na to nám Duch Boží skrze Pavla dává jasnou a jednoduchou odpověď.
   Než jí zde uvedu, tak zmíním ještě jednu podstatnou věc, takovou poznámku.
 Ten, kdo byl osvobozen od zákona hříchu a smrti Zákonem Ducha života, ten již nehřeší. A když již nehřeší, tak již žádné hříchy nevyznává. Je to otázka změny myšlení, řecké slovo METANOJA, což se překládá jako POKÁNÍ.  Ve většině lidských myslích je slovo POKÁNÍ spojené se změnou jejích skutků a jejich chování, což jak si za chvíli ukážeme nemůže tak být, protože právě snaha člověka se změnit je tím, co člověka ještě více udržuje pod zákonem hříchu a smrti.
                         Jak tedy funguje zákon hříchu a smrti?

                         Římanům 7:18-21
  "Vím totiž, že ve mně (to jest v mém těle), nepřebývá nic dobrého. Neboť chtění mám u sebe pohotově, ale vykonání toho dobrého nenacházím. Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci, to dělám. Jestliže pak dělám to, co nechci, pak to již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá. Nacházím tedy zákon, že když chci dělat dobro, mám u sebe pohotově zlo."    

         Je tu jasně znějící odpověď jak působí zákon hříchu a smrti.
     Moje chtění vykonávat dobro mně drží mocí tohoto tělesného chtění pod zákonem hříchu a smrti. 
   To je ten Pavlem nalezený zákon "že když chci dělat dobro, mám u sebe pohotově zlo." 
     To znamená, že zákon hříchu a smrti aktivuji svým chtěním vykonávat dobro.
    Jediné dobro které existuje v celém stvoření je to, co popisuje Boží zákon.
  Žádné jiné dobro neexistuje.
   Když se tedy rozhodnu vykonávat toto dobro, tak tím aktivuji zákon hříchu a smrti.
  To popsal Pavel v Římanům 7:7-12, viz Bible.
  Od tohoto zákona hříchu a smrti mně může vysvobodit pouze jedno jediné, a to jedno jediné je Zákon Ducha života, který je a působí jedině v Kristu Ježíši.
   A tak když jsem vírou v Ježíše Bohem přenesen jeho milostí do Krista Ježíše, tak už na mně zákon hříchu a smrti nemá nárok, protože tím přenesením do Krista Ježíše jsem dobrovolně vstoupil do Božího odpočinutí, viz Židům 4:1.10-11, a tak v Pomazaném Ježíši již nechci vykonávat dobro popsané Božím zákonem, ale věřím, že v Kristu Ježíši je celý zákon Boží dokonaný samotným Bohem, a já se tak stal v Kristu Ježíši součástí toho vykonaného Božího zákona.
   Toto myšlení mně zcela a dokonale zbavuje jakékoliv mé touhy chtít vykonávat dobro popsané Božím zákonem, což je jak již jsem řekl jediné dobro, a tím mně vysvobozuje od zákona hříchu a smrti.
   Když jsem ještě žil bez Boha, to je bez víry v Něho, bez víry v Jeho Syna Ježíše, tak jsem byl veden a řízen pouze svými tělesnými vášněmi, dělal jsem si prostě to, co jsem chtěl, to, co se mně líbilo, a tak jsem hřešil.
   Nyní, ve víře v Syna Božího a skrze Něho ve víře v Boha Otce zase dělám jenom to, co se mně líbí, to co chci, s tím rozdílem, že to již není hřích, ale Boží vůle, protože ve mně Bůh tou vírou a skrze ni působí, že chci i činím to, co jemu se líbí, viz Filpským 2:13.
   Tak se stalo Boží milostí, to je Božím mocným působením, že to dobro, které jsem chtěl vykonávat tělem, aby se tak tělesně ve viditelnu zjevilo, již vykonávat nechci, ale vírou, že již to veškeré dobro vykonal sám Bůh, v tom Bohem vykonaném dobru žiji a procházím jim tak, jak mně sám Bůh svým dobrem provází.
   Tím se stalo to, co Pavel popisuje v Římanům 5:20-21.
     A takto jsem vysvobozen od zákona hříchu a smrti, protože takto tím slovem a vírou v něho jsem pod Zákonem Ducha Života.
     Do toho všeho však přicházejí zkoušky víry, které spočívají v různých pokušeních k hříchu.
   Hřích však není "smilstvo", "cizoložství", a podobné věci, to by byly moje hříchy, kdybych je dělal.
  Ve zkoušce víry jsem zkoušen z víry v to, že už jsem svobodný od toho zákona hříchu a smrti, to znamená, že věřím, že již nemohu zhřešit, protože věřím, že o to se již Bůh na 100% postaral.
   Když však přijmu myšlenku těla, že ještě zhřešit můžu, a že je to na mně, abych nezhřešil, že mám použít veškerou svojí sílu na to, abych nezhřešil, tak touto myšlenkou jsem stále v těle, kde působí zákon hříchu a smrti, a tak nakonec zhřeším, protože jsem podlehl hříchu skrze své myšlení těla, které mně namlouvá, že Bůh mně neochrání, že se musím CHRÁNIT sám. Tímto myšlením ve zkoušce víry prohrávám.
   Tento poslední odstavec není tak zcestný, jak by si někdo mohl myslet, neboť toto myšlení se dostalo i do některých překladů Bible. Jde především o 1.Janův 5:18 NBK a ČSP.
  Ta skutečnost, že v ekumenickém překladu je to správně svědčí 2.Tesalonickým 3:3.

  ,,Pán je však věrný – on vás posílí a ochrání od Zlého." 
 
Vložil: Tomas v Sobota, 03. červenec 2021 @ 00:42:49 CEST (220 čtenářů)
Více... | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Pán Ježíš byl zarmoucen tvrdostí jejich srdce
Žhavá témata

poslal Frantisek100

·  1Vešel opět do synagógy; a byl tam člověk s odumřelou rukou. ·  

2Číhali na něj, uzdraví-li ho v sobotu, aby jej obžalovali. ·  
3On řekl tomu člověku s odumřelou rukou: „Vstaň a pojď doprostřed!“ ·  
4Pak se jich zeptal:“ „Je dovoleno v sobotu jednat dobře, či zle, život zachránit, či utratit?Ale oni mlčeli. ·  
5Tu se po nich rozhlédl s hněvem, zarmoucen tvrdostí jejich srdce, a řekl tomu člověku: „Zvedni ruku!“ Zvedl ji, a jeho ruka byla zase zdravá. ·  
6Když farizeové vyšli, hned se proti němu s herodiány umlouvali, že ho zahubí.   

 Muž  s odumřelou rukou má ruku nemocnou asi dlouho. Je v synagoze a nepřišel sem kvůli vyléčení, ale na bohoslužby, protože je sobota. Nepožaduje na Pánu Ježíši vyléčení. Asi sám ví, že v sobotu se nesmí žádné činnosti dělat, a navíc ruku lze uzdravit v jiný den. Pán Ježíš o něm ví a provokativně ho vyzve, aby vystoupil , šel doprostřed a všichni ho viděli. Učiní zázrak a muže vyléčí. Důležitější než léčení jsou  slova:  
 
 „Je dovoleno v sobotu jednat dobře, či zle, život zachránit, či utratit? " 

  Všichni mlčí. Bezhlavě a bez citu dodržují sobotní nařízení. Chovají se v sobotu tak, že je přítěží. Ale Pán Ježíš takový  sobecký odpočinek v sobotu nechce. 
 On nedává pokyny, co se smí či nesmí v sobotu. Pokládá otázku. A nikdo neumí odpovědět.   Je zarmoucen tvrdostí jejich srdce, tvrdostí jejich nařízení. Provokativně muže uzdraví, protože na tom není nic zlého.   A farizeové ? Domlouvat se v sobotu o vraždě je podle nich dobré.   

  Jak se chovají věřící  a pobožní? Jaké mají srdce, když se jedná o praktický náboženský život?
Vložil: Tomas v Sobota, 03. červenec 2021 @ 00:42:29 CEST (474 čtenářů)
Více... | 38 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy