Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 430079, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 569 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
Mikim
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116853056
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Činím pokoj a tvořím zlé ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. prosinec 2019 @ 06:19:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Křesťanským "před-obrazům" nerozumím. Spíše jde o zpětné hledání analogie ke křesťanskému křtu, hledání teologického zdůvodňování a to bez podoby.

  Ne, o to opravdu nejde. Ale vaše nepochopení a vaše postupy vysvětlují vaši situaci, jak aktuální, tak dřívější ;-)

  V křesťanství jde o vysvětlení tématu na tom, co lidé znají. Když se vysvětluje nějaké téma u nás, také se vysvětluje na reáliích, které žijí a znají lidé tady v Čechách, na analogiích ze života. Je to naprosto běžný postup.

  Jediný rozdíl je ten, že příběh s Noem v potopě a Izraelem v moři se stal kvůli nám, abychom rozuměli.

Už jsem jasně psal, že Noe byl uzavřen v arše, chráněn před vodami potopy, ani se do těch vod nenamočil. Tak stejně se do vod moře nenamočili Jisraelci a nevyšli z vody, tak jako křtěnec u křtu. Podobnost nulová.

  A já jsem odpovídal: Správně. 

  Dalo by se dál pokračovat: Noe byl v arše se zvířaty, stejně tak Izrael v moři ale křtěnec se žádnými zvířaty do vody nevstupuje. Podobnost v tomto nulová.

  Ale není trochu nesmysl hledat či vymýšlet analogie/podobnosti v tom, v čem jistě nejsou? 

  Ta podobnost je v něčem jiném. Voda neměla pohřbít ty, co jsou v arše ani ty, co prošli mořem, ale něco/někoho docela jiného.

  Ale to už je zase na vás, jestli budete chápat v čem je analogie, nebo opakovat, v čem analogie jistě není. ;-) 

  Pokud nechápete, už lépe vysvětlit nedokážu.


Divím se, že křesťané hledají nějaké spojitosti i například k obřízce a nehledají spojitost tam, kde je spojitost naprosto zřejmá. :)

  Nevím o tom, že by křesťané hledali kdy spojitost s obřízkou - mezi křtem a obřízkou neexistuje žádná spojitost, analogie. Křest i obřízka se týkají různých věcí.

  Jestli křesťané mají nějakou analogii k obřízce těla, tak je to obřízka srdce [obohu.cz] - tedy znovuzrození, vstup do smlouvy s Bohem, Boží vlastnictví. Tam ani není třeba podobnost hledat, tam je zjevná a předpovězená, stejně jako mezi křtem a potopou.

  Cizinec.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.78 sekundy