Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. duben 2021 @ 10:24:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jste to pořád ale vy - vaše klika: Rosmano, Cizinec, Milka a spol. - co tvrdíte, že spasení se dosahuje skrze víru - zde máš právě případ opaku - onen člověk (bez rozumu - posedlý) dosáhl spasení i bez toho, že by měl víru.
Chceš - li pochopit alespoň trochu smysl Písma, nevyčteš to z jednoho místa!
Musíš znát celé Písmo v úplnosti. A v tomto Písmu je popsána náplň služby jáhnů - zda měli jen sloužit u stolů, nebo dělali i další činnosti - např, kazatelské.
Vezmi si třeba příklad jáhna Štěpána: (Sk 6,8-10) Štěpán, plný milosti a moci, činil mezi lidem veliké divy a znamení. Tu povstali někteří ze synagogy zvané Libertinských, Kyrénských a Alexandrijských, z Kilikie a Asie, a hádali se se Štěpánem. Ale nemohli odolat moudrosti a Duchu, v němž mluvil.
Popisuje tu Písmo snad podle tebe službu u stolu, nebo cosi jiného?
|
| NadřazenýRe: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 06. duben 2021 @ 14:55:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Jste to pořád ale vy - vaše klika: Rosmano, Cizinec, Milka a spol. - co tvrdíte, že spasení se dosahuje skrze víru /
Oko, nějak mě tu (i s jinými) dost často v poslední době používáš ke své argumentaci. Že jako tvrdím, že spasení se dosahuje skrze víru.
Chtěl bych to upřesnit.
V prvé řadě to tvrdí Písmo, konkrétně např. apoštol Pavel. A ap. Pavel není žádná klika. Pak až já (nebo další).
Ef 2:8 [www.obohu.cz]:Neboť jste zachráněni (spaseni) milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás — je to Boží dar; Ř 3:22 [www.obohu.cz]:Boží spravedlnost skrze víru Ježíše Krista pro všechny a na všechny ty, kdo věří. Není totiž rozdílu: Ř 3:25 [www.obohu.cz]:Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření skrze víru v jeho krev, aby ukázal svou spravedlnost s ohledem na prominutí prohřešení, jež byla spáchána již dříve Ř 3:30 [www.obohu.cz]:Vždyť je přece jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru. Ř 5:1 [www.obohu.cz]:Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. A tak dále. A také jsem řekl, a uvedl toto slovo Písma: 1Te 1:5 [www.obohu.cz]:neboť naše evangelium k vám nepřišlo jen ve slovu, ale i v moci a v Duchu Svatém a v plné přesvědčivosti; vždyť sami víte, jací jsme byli mezi vámi kvůli vám. Takže víru srdce probouzí nejen slovo. Určitě ne slovo, které se dotýká jen rozumu, je na úrovni pouze rozumu. Ale slovo, které zasáhne srdce. A to může být pro malé děti, nebo pro lidi s omez. mentálními schopnostmi, např. jednoduché "Bůh tě má rád, Bůh tě miluje". Důležitá je u toho Boží moc, Duch svatý. Přesvědčivost. Protože Duch svatý se dotýká srdce člověka.
Ap. Pavel také napsal, že
1K 4:20 [www.obohu.cz]:Neboť Boží království nespočívá v řeči, ale v moci. (nezakládá se na slovu, ale na moci)
Ten posedlý něměl rozum, ani neměl víru. Ale Bůh svou mocí zasáhl a ten člověk byl zachráněn, získal tím, co prožil, živou víru. Ta jeho víra nebyla o tom, že si v hlavě zesumarizoval a utřídil poznatky o Bohu, o Ježíši. Rozum k tomu nepotřeboval.
Stejně tak Saul. Ačkoli jinak byl člověk velice rozumný. Neměl víru. Nebylo to tak, že by si v hlavě srovnal informace o Ježíši, porovnal je s proroky, a tím uvěřil. Zasáhl Bůh svou mocí. Ježíš zasáhl jeho srdce. Tehdy uvěřil. Vůbec to nebylo závislé od mentálních schopností Saula.
/Musíš znát celé Písmo v úplnosti. A v tomto Písmu je popsána náplň služby jáhnů - zda měli jen sloužit u stolů, nebo dělali i další činnosti - např, kazatelské.
Vezmi si třeba příklad jáhna Štěpána: (Sk 6,8-10) Štěpán, plný milosti a moci, činil mezi lidem veliké divy a znamení. Tu povstali někteří ze synagogy zvané Libertinských, Kyrénských a Alexandrijských, z Kilikie a Asie, a hádali se se Štěpánem. Ale nemohli odolat moudrosti a Duchu, v němž mluvil.
Popisuje tu Písmo snad podle tebe službu u stolu, nebo cosi jiného?/
Pleteš tady věci, které spolu nesouvisí.
Náplň služby diakonů je v Písmu jasně daný.
"V těch dnech, kdy přibývalo učedníků, nastalo reptání Helénistů proti Hebreům, že při každodenní službě jsou jejich vdovy zanedbávány. Proto apoštolové — oněch Dvanáct — svolali veškeré množství učedníků a řekli: „Není správné, abychom my zanechali Božího slova a sloužili při stolech. Vyberte si tedy, bratři, mezi sebou sedm osvědčených mužů, plných Ducha Svatého a moudrosti, které ustanovíme pro tento úkol;"
Ustanovení apoštoly těchto 7 mužů se týkalo tohoto konkrétního úkolu.
Kromě toho tito bratři měli od Ducha svatého různé duchovní dary, pověření, kterými sloužili také.
Např Štěpán - měl dar slova moudrosti, dar divučinění. A těmi dary sloužil. Filip - od Boha byl dán jako evangelista. A tuto službu vykonával.
A nemělo to nic společného s ustanovením těchto bratří do služby diakonů.
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. duben 2021 @ 10:18:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A to může být pro malé děti, nebo pro lidi s omez. mentálními schopnostmi, např. jednoduché "Bůh tě má rád, Bůh tě miluje"...."...
Pochop už konečně, že jsou někteří lidé rozumově na tom tak špatně, že vůbec nerozumí smyslu ani jediného slova, jsou schopni vnímat pouze lásku - např. když ho pohladíš, šťastně se usměje.
Uslyšet nějakou zvěst o Kristu a uvěřit je tedy pro ně naprosto nedostupné. Osobní uvěření je pro tyto lidi zhola nemožné.
Všude v Písmu máš ale, že spasení se dosahuje skrze víru - nikoli skrze osobní uvěření! U takto postižených lidí je to víra jejich opatrovníků (třeba rodičů), kteří je přinesou ke křtu. A ve křtu jsou vírou těchto rodičů, vírou církve , spojeni také s Kristem a stávají se Božími dětmi.
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 07. duben 2021 @ 11:16:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, tvé rozumářské pojetí i přijetí "víry" je až moc dobře známé každému kdo byl vězněm katolicismu. To pochop konečně hlavně ty. Pochop, že popisuješ to, co jsme žili, co známe.
Oko, mentální výkonost není kriteriem kvality víry. Víra se nepřijímá rozumem, při přijetí víry je rozum většinou ten poražený, který se víře do posledního okamžiku bránil.
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 07. duben 2021 @ 20:13:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pro ně zvěstí o Kristu je ta láska. Bůh je láska.
/Všude v Písmu máš ale, že spasení se dosahuje skrze víru - nikoli skrze osobní uvěření! /
Co zas to je za nehorázná blbost ? !
Kde to je to "všude v Písmu " ?
Ukaž mi aspoň jedno z "všude v Písmu" míst, které mluví o víře, která není osobním uvěřením .
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 15:28:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Ř 10,17) Víra je tedy ze slyšení zvěsti a zvěst skrze slovo Kristovo.
A tato víra pak přivádí ke křtu. Ve křtu se narodí nový Kristův učedník, nový úd Kristovy církve. (Žádný, který v Krista uvěřil avšak není ještě pokřtěn, nemá zatím přístup k Pánovu stolu - protože údem Kristovy církve - učedníkem - se stane až ve křtu, kdy bude obřezán Kristovou obřízkou srdce.
Takže kdo slyší zvěst a uvěří, přichází ke křtu a stává se ve křtu křesťanem. To je příklad osobní víry, která přivedla člověka ke křtu.
V případě lidí víry neschopných je však křtěnec křtěn nikoli pro osobní víru (které mentálně není schopen), ale pro víru těch, kteří jej ke křtu přinesli.
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 16:14:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Všude v Písmu máš ale, že spasení se dosahuje skrze víru - nikoli skrze osobní uvěření! / Co zas to je za nehorázná blbost ? ! Kde to je to "všude v Písmu " ? Ukaž mi aspoň jedno z "všude v Písmu" míst, které mluví o víře, která není osobním uvěřením ./
Asi jsi mě nepochopil. Já se neptám na vaše smýšlené konstrukce ohledně křtu.
Já se ptám na aspoň 1 místo v Písmu, kterých je údajně v Písmu "všude", které mluví o víře, která není osobním uvěřením. |
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. duben 2021 @ 08:31:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jste to pořád ale vy - vaše klika: Rosmano, Cizinec, Milka a spol. - co tvrdíte, že spasení se dosahuje skrze víru - zde máš právě případ opaku - onen člověk (bez rozumu - posedlý) dosáhl spasení i bez toho, že by měl víru.
Jojo, vaše klika, Stando. A to píšeš jen sám za sebe, z tvého života, viď.
Jaký opak sis ty k tomu vymyslel k tomu, jak Pán Ježíš zachránil toho posedlého? Myslíš například tenhle opak, který jsme měli v sektě k tomu, co dělal Ježíš?
Nebo máš ty nějaký jiný opak k té spáse člověka bez rozumu?
Chceš - li pochopit alespoň trochu smysl Písma, nevyčteš to z jednoho místa!
Určitě, Stando.
Popisuje tu Písmo snad podle tebe službu u stolu, nebo cosi jiného?
Určitě popisuje písmo něco docela jiného, než dělají lidé, kterým se říká "jáhni". Písmo v tomto případě popisuje běžnou službu lidí, kteří byli naplněni Duchem svatým. A k službě u stolů byli klidně vybráni i lidé, kteří byli naplněni Duchem svatým - protože v církvi se běžně stává, že jsou lidé naplněni Duchem svatým. I ti, kteří slouží u stolů.
To jsi ale odběhl od tématu.
Plný Ducha svatého byli Štěpán i Filip už před tím.
Ke službě evangelisty pak dal církvi Filipa Bůh.
Toník
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. duben 2021 @ 10:11:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je - li člověk už plný Ducha svatého - k čemu je ještě dobré na něj vkládat ruce?
Nebylo by to už nadbytečné?
(Při vkládání rukou apoštolů (biskupů) sestupuje Duch svatý na toho dotyčného člověka se svými dalšími dary pro právě ustanovovanou službu).
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. duben 2021 @ 10:25:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je - li člověk už plný Ducha svatého - k čemu je ještě dobré na něj vkládat ruce? Nebylo by to už nadbytečné?
Myslíš, že bylo nadbytečné, když apoštolové vkládali ruce na evangelistu Filipa nebo na Štěpána, svědka Ježíše?
Jak jsi přišel na to, že to bylo nadbytečné?
Toník |
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. duben 2021 @ 15:20:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si nemyslím, že by to bylo nadbytečné.
To ty jsi říkal, že Štěpán byl plný Ducha svatého už před vložením rukou
- já říkám, že při každém vložení rukou biskupů je člověk dále Duchem více obdarováván dalšími milostmi, schopnostmi pro daný druh služby a silou Ducha svatého.
|
]
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 09. duben 2021 @ 15:41:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě, že je spasení z víry. To by pak Pán Ježíš na kříži lhal,
když mu řekl, že s Ním bude v ráji. A proč mu to řekl? Protože tenhle člověk
uvěřil, že ten muž vedle je Syn Boží, který bude v nebi, a také činil pokání. Je to subjektivní stav,
který je při uvědomění si toho provázen velkou radosti a takovými pocity, že
k nim patří i hlasité projevy díků a lásky k Bohu. Ale tento stav se navenek určitě i nějak projevuje, a to dary Ducha. Člověk
se změní a chová se jinak než dříve. Bohužel asi u většiny lidí tento stav má
krátké trvání. Aby nevyprchal, proto je třeba vést i duchovní život a
podporovat tento stav a vědomí. Ten muž
na kříži nevíme , co dál po oznámení Ježíše, cítil. Přece prožíval obrovskou
bolest a možná ji lépe snášel než ten druhý. Pravda o spasení je však vždy jen
ve stadiu víry. Až to bude realitou, budeme v novém těle a na nové zemi. Víra,
naděje a láska. A když někoho milujme, tak ho milujeme ještě dřív, než od něho
staneme to, co slíbil. Spasení v nás nemůže být bez lásky k Pánu Ježíši a k
Bohu Otci. |
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. duben 2021 @ 14:26:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Spasení, záchrana, je Františku z Ježíše.
Ježíš je spasitel, on je ta záchrana, on je ta Spása.
A to není slovní hříčka, nebo tak, to je důležité.
Ta Spása je stejná pro člověka docela bez rozumu, kterého Pán Ježíš zachránil, jako pro zločince, co visel na kříži, jako pro Šavla, který pronásledoval církev, jako pro Kornelia a jeho dům, stejná, jako je pro nás.
Ta záchrana je mnohem hlubší, než pocity. Ty jsi hodně pocitový člověk, oko taky hodně píše o pocitech a zážitcích, hodně se na ně soustředíte. Ale pocity jsou jen povrchní záležitost - dnes jsou a zítra budou docela jiné. Dneska je ti líp, bavíš se slušně, píšeš něco k tématu, zítra tě něco rozčílí, začneš zase nadávat, útočit... Takové jsou pocity. Mávají člověkem, jak jim zrovna přijde.
Na pocity se hodně soustředí sekty - proto mají vznosné budovy, výzdobu, hodně hlasitou nebo podmanivou muziku, světla, různé vykuřování, vůně, tělocvik, klekání, sedání, vstávání, různé hraní na pocity lidí. K tomu jsme psal i článek.
Spasení v Ježíši je ale mnohem hlubší, než pocity - to je změna života. Proto je psané "nové" - nové srdce, nový duch, nový život, nové stvoření. Není to starý život s novými pocity na chvilku.
Pravda o spasení není vždycky ve stádiu víry - a u někoho vůbec nemusí být ve stádiu víry. Já jsem třeba nikdy na spasení nevěřil - když mi křesťané o Spáse svědčili, posmíval jsem se jim a díky pocitům jsem měl takový despekt, že jsem určitě spáse nevěřil. Když mne pak Bůh zachránil, už nebylo potřeba stadium víry. Stadium víry jsem tedy u spasení minul. A to určitě nejsem výjimka.
Určitě ale budou existovat i lidé, pro které je spasení jen ve stadiu víry. Ale to nemusí být navždy.
Jak říká Bůh [obohu.cz]: " Odpovím ti v čase přízně a pomůžu ti ve dni záchrany". A apoštol k tomu dodává [obohu.cz]: Teď je ten čas záchrany. A to říkáme dodnes: Dnes je čas záchrany, Františku. Ode dneška nemusí být pro tebe spasení už jen ve stadiu víry, může být realitou ve tvém životě.
A to se určitě projeví i pocity - třeba má člověk světlo a radost místo rozčarování a deprese.
Toník
|
]
Re: Čiňte mi učedníky. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 09. duben 2021 @ 15:41:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě, že je spasení z víry. To by pak Pán Ježíš na kříži lhal,
když mu řekl, že s Ním bude v ráji. A proč mu to řekl? Protože tenhle člověk
uvěřil, že ten muž vedle je Syn Boží, který bude v nebi, a také činil pokání. Je to subjektivní stav,
který je při uvědomění si toho provázen velkou radosti a takovými pocity, že
k nim patří i hlasité projevy díků a lásky k Bohu. Ale tento stav se navenek určitě i nějak projevuje, a to dary Ducha. Člověk
se změní a chová se jinak než dříve. Bohužel asi u většiny lidí tento stav má
krátké trvání. Aby nevyprchal, proto je třeba vést i duchovní život a
podporovat tento stav a vědomí. Ten muž
na kříži nevíme , co dál po oznámení Ježíše, cítil. Přece prožíval obrovskou
bolest a možná ji lépe snášel než ten druhý. Pravda o spasení je však vždy jen
ve stadiu víry. Až to bude realitou, budeme v novém těle a na nové zemi. Víra,
naděje a láska. A když někoho milujme, tak ho milujeme ještě dřív, než od něho
staneme to, co slíbil. Spasení v nás nemůže být bez lásky k Pánu Ježíši a k
Bohu Otci. |
]
|
|