Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 08:51:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Odolávat pokušení, to je skutečně běžný jev, co nesouvisí s tvými věřícími nebo nevěřícími ani s tvýma náboženskýma vírama. Odolávat pokušení nebo zdolávat hřích ale není vysvobození ze hříchu.
Když je člověk vysvobozený ze hříchu, nemusí odolávat pokušení, nebo se hříchu vyhýbat či hřích zdolávat. To musí dělat člověk, který vysvobozený ze hříchu není.
Ježíš určitě neshrnul desatero na dvě přikázání - nemluvil k Desateru, ale k přikázání Zákona, odpovídal na otázku "které přikázání Zákona...". O tom už jsme si psali. Ale to je jiné téma.
Ježíš kudy chodil, vysvobozoval - i ze hříchu a jeho následků. To byla jeho hlavní služba, hlavní práce, hlavní úkol. A je dodnes.
Osvobození od hříchu chápu jako osvobození od nevíry v Boha. Prostě věřím v Boha a v Pána Ježíše a v to, co Pán Ježíš vykonal záchranu člověka od věčné smrti.
A tím "vírou v Boha" či "nevírou v Boha" myslíš co?
To, že člověk věří, že Bůh existuje? To určitě žádné osvobození od hříchu není. Hodně lidí věří, že Bůh existuje, ale pořád jsou otroci hříchu a osvobození od hříchu nezažili.
Nebo to, že člověk věří Bohu, důvěřuje mu, svěří mu svůj život? Tak to je velké osvobození od hříchu, od toho docela základního a nejhoršího minutí života. A to je důležité osvobození od hříchu.
Toník
|
| NadřazenýRe: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 18. září 2022 @ 09:12:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen velmi malá reakce , na tento článek . Já sám jsem příkladem ,kdy jsem byl osvobozený od některých negativních záležitostí . Příkladně mě Bůh zbavil závislosti na kouření . A je toho více. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 18. září 2022 @ 09:16:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ti lidé, co tvrdili, jak svěřili život Pánu Ježíši a věří v Boha,
to je snadné vyslovit, ale pak je otázkou, zda podle toho žijí. Takové lidi
neznám, kteří by pak podle Krista žili. To jsem přece poznal u letničních. Jen prázdná
slova. A jak jsou zranitelní a naletí.
Vím, jak většinou fandí západní ideologii a Amíkům, jak ztrácí svůj cit a
rozum. K čemu jim je údajný Ježíš, když se tak snadno dají ovládat
politickými zájmy??!!! Od jakého hříchu jsou osvobozeni, když jinému hříchu
naletí??!!
Když je člověk
vysvobozený ze hříchu, nemusí odolávat pokušení, nebo se hříchu vyhýbat či
hřích zdolávat. To musí dělat člověk, který vysvobozený ze hříchu není.
Čili tenhle člověk nemůže hřešit?? Když si to myslíš, tak si
to mysli. Ale tohle je idealismus. To vůbec nefunguje. Jen si něco namlouváš. U
letničních a jim podobných je jasně vidět, jak to nefunguje. To by Pavel
nemusel psát o tom, jak bojuje. Všechno by šlo automaticky. Ideální člověk, ale
tím byl jen Pán Ježíš, Boží Syn. Navíc při takovém pojetí může člověk hřešit
víc než nevěřící, ale on je přesvědčen, že vše dělá Kristus v něm a tak je vše OK. Nebezpečné náboženství, které
vede k pýše a k vědomí dokonalosti, která ve skutečnosti neexistuje. Připomíná
mi to jednoho pána, který si hned ráno zpíval pobožné písně a pak urážel moji dívku,
která ještě nebyla mojí manželkou, když se posmíval, že její maminka je katolička.
On, pán Dokonalý a bezhříšný, odolný
vůči pokušení a hříchu. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 11:57:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, neodpovídáš na otázky, nepíšeš k tématu.
Zajímá tě téma, chceš se bavit k tématu, nebo jen budeš pohazovat tvoje letniční, prázdná slova, naletí hříchu, západní ideologie, amíky, ztrácí cit a rozum, údajné ježíše, ovládat politickými zájmy, nemůže hřešit, idealismus, co ti nefunguje, jen si něco namlouváš, všechno by šlo automaticky, tvoje pojetí co může člověk hřešit víc než nevěřící, nebezpečná náboženství, která tě vedou k pýše, k vědomí dokonalosti, pobožné písně, urážení ...?
Chápu, že je to tvůj svět co žiješ a porád přinášíš do diskuze, ale zkus se bavit k tématu nebo se zajímat o téma.
Ptal ses:
Neměli bychom přesně popsat, co znamená osvobozen od hříchu?
A k tomu ti píšu.
Ježíš je ten, kdo vysvobozuje ze hříchu. Tak, že člověka hřích nesvazuje, neotravuje, člověk je svobodný od hříchu. Ať už je to náboženství, bezbožnost a modlářství a s tím související beznaděj, deprese a temnota, co jsme žili my, nebo třeba drogy, alkohol, cigarety, nebo závist, nenávist, zloba ... Hříchy, které ničí lidem život, jsou různé.
Vysvobození ze hříchu se netýká nápadů typu může hřešit - nemůže hřešit.
Otroctví hříchu a nesvoboda hříchu je o tom, že člověk musí hřešit - že je váben, tlačen, nucen, přitahován dělat hřích. Není svobodný vzhledem ke hříchu. Když je člověk z hříchu vysvobozený, nemusí hřešit.
Může jít v klidu kolem modly a nic mu to nedělá. Nic ho nenutí, aby před modlou poklekl. Má svobodu. Může jít v klidu kolem regálu s alkoholem a nic ho nenutí, aby tam zabrousil a něco koupil. Může vidět úplně bezvýchodnou situaci, ale nic ho nenutí upadnout do beznaděje a deprese. ..
Je to pro tebe srozumitelné, co myslím "vysvobození ze hříchu"?
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 18. září 2022 @ 15:53:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kolik těch hříchů je ? Mne nikdy nelákal alkohol, kouření
ani klekání před modly. Někoho třeba ano. Tyhle příklady přece nesouvisí s hříchem.
To by pak hříchem byl celý svět. Špatné jsou závislosti. A píše o tom Pán Ježíš ? A nazývá to hříchem? |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 20:52:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
V něčem to mám podobné. Nelákal mne alkohol, ani kouření.
Třeba s kouřením to mám tak, že kouřil můj táta - všude, kde to šlo, doma, v autě, na zahradě, ... Kdykoliv cítím cigaretu, voní mi. Vzpomenu si na tátu. Ale mám nulové nutkání si zapálit - jsem svobodný. Když jdu okolo kasy, kde je halda krabiček cigaret, můj maximální zájem je tak jednou za rok, že se podívám, kolik stojí, abych opravil kalkulačku, co jsem kdysi dělal.
S modlami je to jiné - do model jsem se narodil, všude byla dřívka, prstýnky, růžence, medailky, amulety, obrázky, přívěsky, sošky, ... Odmala jsme jezdili na posvátná návrší a do posvátných hájů. Poslouchali a uctívali jsme všelijaká zjevení andělů světla. Z toho jsem vysvobození potřeboval. A Bůh mne z toho vysvobodil.
Nevím, kolik je hříchů. A myslím si, že to není podstatné a že s tématem nesouvisí, kolik je hříchů.
Alkohol, kouření, modly, beznaděj, závist, nenávist, deprese, nevíra, bezbožnost, ... To vše je hřích. Otroctví, které ničí život člověka - a co je mnohem, mnohem horší, ničí život lidí okolo toho člověka, často jeho nejbližších, v rodině, lidí v práci, ale i dále.
Neznamená to, že hřích je celý svět - jak jsi na to přišel? Proč by byl hřích celý svět?
O vysvobození ze hříchu je celý život Pána Ježíše. Vzpomeň si na to, co říkal anděl Josefovi: „ Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou ženu; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha Svatého. Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“
A to bylo důležité. Proto to Matouš zapsal.
A píše o tom Pán Ježíš ? A nazývá to hříchem?
Ježíš nenazývá skoro nic hříchem - alespoň ne v písmu. Nebyla jeho úloha nazývat něco hříchem.
Na rozdíl od vysvobození lidí ze hříchu. To byla jeho úloha. A tu zvládá dobře, když se na něj člověk obrátí nebo když mu vydá život.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. září 2022 @ 08:34:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Už Abrahám jel na horu "Moria" obětovat Izáka.
Také prorok Eliáš šel na své setkání s Hospodinem na horu Sinaj. Čtyřicet dní a čtyřicet nocí!
Lidé odjakživa vystupovali "na horu", aby byli "blíže" Bohu.
Dělal to i Pán Ježíš s učedníky.
Proměnění Páně se událo na hoře, kázání osmera blahoslavenství se událo na hoře. "Posvátným hájem" se stala i Getsemanská zahrada.
..."Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“"...
V tomto smyslu Pán Ježíš "vysvobodil lidstvo z jeho hříchů tím, že vzal ony hříchy na sebe - vzal na sebe veškerou lidskou vinu svojí zástupnou obětí.
Tím otevřel lidem, kteří o to stojí, cestui do nebe. To je skutečný význam slov" vysvobození ze hříchů" - otevření dveří do nebe. Dveří, ketré byly lidem do té doby uzavřeny (po pádu prvních lidí).
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. září 2022 @ 08:18:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Lidé odjakživa vystupovali "na horu", aby byli "blíže" Bohu.
Tak. A taky si "hory" stavěli, třeba Mayové. O tom jsem psal.
My jsme se taky omylem domnívali, že když vystoupíme na nějaké posvátné návrší, budeme blíže Bohu.
No, to byl omyl. Ve vystupování na kopce to "blíže Bohu" opravdu nespočívá.
V tomto smyslu Pán Ježíš "vysvobodil lidstvo z jeho hříchů tím, že vzal ony hříchy na sebe - vzal na sebe veškerou lidskou vinu svojí zástupnou obětí.
Tak. V tom je vysvobození ze hříchů (a nejen) - v tom, že Pán Ježíš vzal na sebe náš hřích. Jak to píše Izaijáš v té dobré zprávě:
Byly to naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl. On byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni. My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech.
A to napsal dobře, věděl, o čem píše.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. září 2022 @ 11:22:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hora je symbol - je vyjádřením lidské touhy obecně být blíže Bohu.
Tato touha není nic špatného.
Nějak jsi se opoměl vyjádřit ke skutečnosti, že i Pán Ježíš vystupoval "na horu". Že k proměnění Páně došlo na hoře. Že horské kázání se událo také na hoře.
Nic o tom, že přikázání byla dána Hospodinem na hoře Sinaj. Nic o tom, že Abrahám putoval několik dní ha horu Moria obětovat Hospodinu.
Blábolíš tu přitom cosi o Mayích - co to má společného s křesťanstvím?
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 20. září 2022 @ 12:38:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
to s těmi horami je pravda, ale nezapomeň, že Pán Ježíš se tehdy pohyboval ještě na starozákonní půdě. Byl pod Zákonem. A Zákon plnil.
Ale blížila se již jiná dispenzace o níž Pán řekl:
Jan 4:20 : Naši otcové se klaněli Bohu na této hoře, a vy říkáte, že místo, kde je třeba se klanět, je v Jeruzalémě." 21 Ježíš jí říká: "Věř mi, ženo, že přichází hodina, kdy se nebudete klanět Otci ani na této hoře ani v Jeruzalémě. 22 Vy se klaníte tomu, co neznáte. My se klaníme tomu, co známe, protože záchrana je ze Židů. 23 Ale přichází hodina, a již je zde, kdy praví ctitelé se budou klanět Otci v duchu a pravdě; vždyť sám Otec hledá takové ctitele. 24 Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musí se mu klanět v duchu a pravdě."
Dnes už ani hory ani chrámy nemají žádný význam.
|
]
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 20. září 2022 @ 20:32:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko,
no pro vás mají, protože vy se nacházíte spíše ve starozákonním ritu.
Ano, opuštěná místa ano - ale ne nutně hory nebo chrámy, ani žádná "svatá" místa.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. září 2022 @ 08:21:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já také neříkám, že jen nutně hory nebo chrámy, ale jistě jsou počád místa vhodná pro setkávání člověka s Bohem i místa méně vhodná.
Pán Ježíš není žádný Starý zákon a právě ten nás nabádá, že když se chceš modlit, odejdi do svého pokojíčku!
(Mt 6,6) Když se pak modlíš ty, odeber se do svého pokoje, zavři za sebou dveře a modli se ke svému Otci, který je ve skrytu; a tvůj Otec, který vidí, co je ve skrytu, ti odplatí.
Proto poustevníci odcházeli žít na poušť či do volné přírody, třeba do jeskyní. Aby je nerušil ruch světa a hříchy jiných.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 18:27:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Blábolíš tu přitom cosi o Mayích - co to má společného s křesťanstvím?
S křesťanstvím nic. Reagoval jsem na příspěvek, ve kterém bylo napsané: 'Lidé odjakživa vystupovali "na horu", aby byli "blíže" Bohu.'
A to je pravdivé. A to jsi psal k tomu, o čem jsem psal já - o hříchu a vysvobození z něj.
Proto jsem odpovídal: 'A taky si "hory" stavěli, třeba Mayové. ' Taky měli touhu být blíž k Bohu. A to nebylo nic špatného.
Dokonce si k tomu postavili horu, aby byli blíž Bohu. A na té hoře měli modli a obětovali. A to už bylo špatné.
My jsme se taky omylem domnívali, že když vystoupíme na nějaké posvátné návrší, budeme blíže Bohu. A na posvátných návrších jsme měli modly, o kterých jsme se domnívali, že jsou mocné. A to byl hřích.
Dokonce jeden člověk vyletěl do vesmíru a když se vrátil, prý poznamenal, že v nebi žádného Boha nespatřil.
No, to je omyl, principielní, hřích, minutí se cíle, pokud by člověk chtěl najít Boha nebo jít k Bohu. Ve vystupování na kopce to "blíže Bohu" opravdu nespočívá. Ani když člověk vyletí do vesmíru, nebude blíž Bohu.
A v tom omylu jsme žili. A z toho hříchu jsme potřebovali vysvobodit. O tom jsem psal.
Hora je symbol - je vyjádřením lidské touhy obecně být blíže Bohu. Tato touha není nic špatného.
Přesně tak. Tak to chápu.
Nějak jsi se opoměl vyjádřit ke skutečnosti, že i Pán Ježíš vystupoval "na horu". Že k proměnění Páně došlo na hoře. Že horské kázání se událo také na hoře.
Nic o tom, že přikázání byla dána Hospodinem na hoře Sinaj. Nic o tom, že Abrahám putoval několik dní ha horu Moria obětovat Hospodinu.
No, samozřejmě. Proč bych se k tomu vyjadřoval?
Protože to se nijak netýkalo ani mého příspěvku, ani tématu "vysvobození ze hříchu", o kterém jsem psal já, nevyjadřoval jsem se k tomu.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 09:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, neustále znovu mě fascinuje tento tvůj virtuální svět tvých náboženských představ.
Že ti to tak dlouho vydrželo!
Vždyť už musíš jednou i sám vlastní zkušeností přijít na to, že takto věci vůbec nefungují!
Všichni musíme oddolávat různým pokušením hříchu až do své smrti.
(Mt 26,41) Bděte a modlete se, abyste nevešli do pokušení. Duch je sice ochotný, ale tělo slabé.“
(Toto je myšleno ve smyslu, abysme nepodlehli pokušení. Křesťan má přímo povinnost se vyhýbat situacím, které rozumem poznává jako rizikové - vyhýbat se příležitosti ke hříchu. Záměrně - preventivně).
(Gal 6,1) Bratři, kdyby byl někdo i přistižen v nějakém přestoupení, vy, kdo jste
duchovní, napravujte takového člověka v duchu mírnosti a dávej si každý
pozor sám na sebe, abys i ty neupadl do pokušení.
(Žd 2,18) Protože sám vytrpěl pokušení, může pomoci těm, kteří jsou pokoušeni.
(Jk 1,2) Pokládejte za velikou radost, moji bratři, když upadnete do rozličných pokušení. Víte, že zkoušení vaší víry působí vytrvalost..
(L 17.1) Ježíš řekl svým učedníkům: „Není možné, aby nepřišla pohoršení, běda však tomu, skrze koho přicházejí. Pro toho by bylo lépe, kdyby mu přivázali na krk mlýnský kámen a uvrhli ho do moře, než aby pohoršil jednoho z těchto maličkých.
Správně ale píšeš, že úplně nejdůležitější je svěřit svůj život do Božích rukou - pod jeho vedení. Uvěřit Bohu že nás miluje tak moc, jak žádný člověk nedokáže. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 12:00:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Toníku, neustále znovu mě fascinuje tento tvůj virtuální svět tvých náboženských představ.
Já vím, Stando. Vysvobození ze hříchu v Ježíši Kristu, o kterém svědčíme, a které žijeme, je pro nás realitou, je pro tebe "virtuální svět tvých náboženských představ".
A "svoboda" hřešit a k tomu bůh, co ti hřích dovoluje, schvaluje, umožňuje a souhlasí s ním, to je tvoje "realita".
To je tvoje věc, co žiješ. Jestli ti to tak vyhovuje a chceš v tom zůstat, nikdo ti to brát nebude. Bůh tě nezachrání násilím. Pokud nebudeš jednat jako svatý Pavel, když ještě nebyl svatý.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 12:26:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svědčíte ovšem evidentně jen o svém přesvědčení - o své nepravdivé nereálné virtuální realitě.
Nesvědčíte o věcech, které by se skutečně staly. Stalo se to jen ve tvé hlavě.
Věci, které mi zde vytýkáš, jsem tu už dříve vysvětlil dostatečně - ale ty jsi se rozhodl nerozumět.
S tím už nikdo nic nenadělá. Svobodné rozhodnutí - i když je špatné, je pořád výsadou každého z nás.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 15:59:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to už vím z minulosti, že svědčíte ovšem evidentně jen o svém přesvědčení - o své nepravdivé nereálné virtuální realitě. Nesvědčíte o věcech, které by se skutečně staly. Stalo se to jen ve vaší hlavě.
Jako když jsi psal, že ' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným', To byl přesně ten případ - to jsi svědčil o nějakém fiktivním Toníkovi, co dělal něco hypoteticky, ale právě jen ve tvé hlavě. S tím už nikdo nic nenadělá. Svobodné rozhodnutí - i když je špatné, je pořád výsadou každého z nás.
Pokud je svobodné rozhodnutí skutečně výsadou každého z vás, tak jste třeba se schopni svobodně rozhodnout psát v diskuzích k probíranému tématu, nelhat a neútočit na lidi?
Schválně.
Téma, které tu probíráme, je "vysvobození ze hříchu". Ptal se na něj František. A psal: "umět odolávat různým pokušením a závislostem je otázkou vůle. A tuto vůli odolat mají i nevěřící. K tomu není třeba náboženská víra. Stejně tak mnoho lidí má deprese a řadu psychických problémů a umí to vlivem terapie zdolávat i mnozí nevěřící."
K tomu jsem mu odpovídal:
Odolávat pokušení, to je skutečně běžný jev, co nesouvisí s tvými věřícími nebo nevěřícími ani s tvýma náboženskýma vírama. Odolávat pokušení nebo zdolávat hřích ale není vysvobození ze hříchu.
Když je člověk vysvobozený ze hříchu, nemusí odolávat pokušení, nebo se hříchu vyhýbat či hřích zdolávat. To musí dělat člověk, který vysvobozený ze hříchu není.
Ježíš určitě neshrnul desatero na dvě přikázání - nemluvil k Desateru, ale k přikázání Zákona, odpovídal na otázku "které přikázání Zákona...". O tom už jsme si psali. Ale to je jiné téma.
Ježíš kudy chodil, vysvobozoval - i ze hříchu a jeho následků. To byla jeho hlavní služba, hlavní práce, hlavní úkol. A je dodnes.
Osvobození od hříchu chápu jako osvobození od nevíry v Boha. Prostě věřím v Boha a v Pána Ježíše a v to, co Pán Ježíš vykonal záchranu člověka od věčné smrti.
A tím "vírou v Boha" či "nevírou v Boha" myslíš co?
To, že člověk věří, že Bůh existuje? To určitě žádné osvobození od hříchu není. Hodně lidí věří, že Bůh existuje, ale pořád jsou otroci hříchu a osvobození od hříchu nezažili.
Nebo to, že člověk věří Bohu, důvěřuje mu, svěří mu svůj život? Tak to je velké osvobození od hříchu, od toho docela základního a nejhoršího minutí života. A to je důležité osvobození od hříchu.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. září 2022 @ 08:21:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným"... |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. září 2022 @ 08:49:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Tedy ke tvým problémům a k realitě.
Nenormální je nazýváno normálním (oni se tak narodili) - instituce manželství přestává být posvátná a je relativizována - lidé žijící podle Božího řádu jsou vysmíváni a karikatizováni.
A to jsi psal dobře. A jistě sám za sebe, za nikoho jiného. Nikdy v diskuzi nepíšeš za nikoho jiného. Alespoň jsi to tvrdil.
Psal jsi o tom mnohokrát, že ses narodil jako hříšník, že hřešíš, někdy pořád, někdy vydržíš bez hříchu, že je to tak normální a že v tom zůstaneš až do smrti a půjdeš s tím na soud.
Mnohokrát ses nám vysmíval, že žijeme podle Božího řádu, víra Bohu je pro tebe "ujetá", karikuješ to, když píšeme o znovuzrození, o novém životě, o poslušnosti Bohu.
No a v té diskuzi mne zajímalo, to, co jsi psal, tedy že "instituce manželství přestává být posvátná a je relativizována". To totiž přesně dělá ŘKC u většiny manželství svých členů, když o svatbě na úřadě říká, že je to neplatná svatba a o takovém manželství že "to není manželství".
Zajímalo mne tedy, zda ty také relativizuješ manželství a ptal jsem se tě k tématu - tedy zda civilní manželství římských katolíků považuješ za manželství a je pro tebe posvátné, nebo zda podobně jako sektáři takové manželství relativizuješ a není pro tebe posvátné.
No a v diskuzi se zjistilo, že nejenže instituce takového manželství pro tebe není posvátná a je z tvé strany relativizována, ale dokonce jsi měl tu drzost se navážet do mého manželství, uzavřeného svátostně a tvrdil jsi o něm, že je to neplatné manželství. Jinak řečeno - hulvátství a drzost nejhrubšího zrna, kdy jsi na mne hodil, že žiju s manželkou třicet let na hromádce, i když jsme před mnoha lety uzavřeli svátostné manželství.
Když jsem tě na to upozornil, tak jsi kličkoval, uhýbal, mlžil, ale nakonec ses po dlouhé době přeci jen malinko "chytnul za nos", začal ses vykrucovat a napsal jsi, že jsi nepsal o mně, ale o nějakém fiktivním světě, co máš ty v hlavě.
Tím byla a je věc uzavřena alespoň v tom, že ses jasně vyjádřil, žes psal o nějakém fiktivním světě.
Za tvoje hulvátství a drzé lhaní ses ale dodnes neomluvil - v tomto není věc uzavřena, podobně jako u jiných tvých drzých hulvátských lží, které tu prášíš, podobně jako další sektáří a manipulanti od vás - martino a akuzativ.
A to je k tématu - protože od té doby jsi takovou věc udělal už Sedmdesátkrát!.
Od té doby je tedy v diskuzi sedmdesát podobných věcí jako 'ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným' a ty uzavřené nejsou, ještě ses nechytil za nos a nerozumíš, že stejně jako o mém manželství píšeš o tvém fiktivním světě ve všech ostatních sedmdesáti případech.
Takže teď ti zbývá, aby ses v těch ostatních sedmdesáti případech chytil za nos.
Vždycky, když ti připomenu, jak jsi psal ' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným' či jinou tvou hulvátskou lež ve stylu ' Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ, že lítost nad hříchem ničemu nepomůže' (u které ses mimochodem za nos ještě nechytnul ani trošku), můžeš vědět, že zase píšeš jen a jen o fiktivním světě, co je ve tvojí hlavě. Že tvé psaní se netýká lidí, kterým tvůj fiktivní svět popisuješ.
Toník
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. září 2022 @ 20:10:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už dlouho jsem neviděl takto zmatený komentář!
Nic o tom, že si vypomáháš z argumentační nouze pořád dokola fiktivní domělou urážkou, za kterou bys chtěl omluvu. Sedmdesátkrát to samé!
To už je teda síla!
Toníku, jsi ve svém jakémsi neustálém náboženském rauši už jako robot - vhodím korunu, stisknu příslušné tlačítko - a z tebe vypadne příslušná naučená a léty vybroušená fráze.
Na toto ti ale není nikdo zvědavý - abys nám tu tlačil jakési své padlé ideologie!
Když diskutuji, chce diskutovat s člověkem, kterému to samostatně myslí, který reaguje k věci, co se zrovna probírá. Tehdy mě zajímá jeho názor. Samostatný osobitý a jedinečný názor, krterý máš zrovna v tuto chvíli.. Na naučené fráze (systém CTRL C - CTRL V) tu není nikdo zvědavý!
..."ale dokonce jsi měl tu drzost se navážet do mého manželství, uzavřeného svátostně a
tvrdil jsi o něm, že je to neplatné manželství. Jinak řečeno -
hulvátství a drzost nejhrubšího zrna, kdy jsi na mne hodil, že žiju s
manželkou třicet let na hromádce, i když jsme před mnoha lety uzavřeli
svátostné manželství."...
To je od tebe, Toníku, lež
- hned, když jsem zjistil, že jsi měl katolickou svatbu, tak jsem svůj výrok odvolal s tím, že jsem se zmýlil a, že tvoje manželství je platné.
Osobně pochybuji, že tvé manželství bylo uzavřeno i svátostně (platně však ano!) - to by totiž tvoje žena musela změnit svoji evangelickou víru.
Máš tedy platné církevní manželství, ale velmi pravděpodobně nikoli svátostné manželství.
Nakonec - pro tvoji orientaci - si vzpomeń, zda byla tvoje svatba spojená se svatební mší, či zda se jednalo o svatební obřad mimo mši. Tolik si snad pamatuješ - a podle toho se můžeš orientovat, zda bylo tvoje manželství uzavřeno svátostně či zda je jenom přirozené.
Ovšem - i kdyby bylo tehdy uzavřeno svátostně (oba dva jste tehdy osvědčili víru v tuto svátost - a o tom silně pochybuji) tak stejně dneska svátostně nežiješ - takže je to úplně jedno, jako kdyby jsi měl svatbu na úřadě či u husitů.
Milost ze svátosti manželství stejně jako odpadlík od římsko-katolické církve nečerpáš - i kdyby jsi měl tehdy svatbu svátostným způsobem.
Nebo si myslíš, že to, co Pán Ježíš skrze církev nabízí jako výsadu jenom svým údům, tak dostává i odpadlík a heretik?
Evidentně jsi vůbec nepochopil význam "ex opere operantis".
Za co bys tedy vlastně chtěl v tom tvém popleteném virtuálním světě ode mne omluvu?
Až budete žít oba dva v katolické církvi svátostným způsobem, pak se můžeme spolu bavit o čerpání milostí ze svátosti manželstvíé.
Do té doby pořád o tobě platí, že ty sám jsi se postaral, aby tvoje manželství milosti ze svátostí čerpat nemohlo. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 18:46:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Za co bys tedy vlastně chtěl v tom tvém popleteném virtuálním světě ode mne omluvu?
Stando, za nic. Proč bych měl chtít v tom tvém popleteném virtuálním světě omluvu? K čemu by mi byla omluva v tom tvém popleteném virtuálním světě ?
Stando, napsal jsi tu haldu hulvátských, agresivních, zlých, pomlouvačných lží, jak se na hříšníka sluší. V jedné konkrétní sprosté a hulvátské lži ses výjimečně trošku "chytil za nos" a pochopil, že jsi psal jen o tvém virtuálním světě a přehazoval jsi ho na mne.
A píšeš:
Normální člověk by toto považoval za uzavřenou záležitost - věci jsme si vyjasnili.
Záležitost tedy z tvé strany nebyla uzavřena. Naopak, dále eskaluješ tvé amorální chování.
Pro tebe to napíšu jednoduše:
Přestaň v diskuzi lhát a pomlouvat lidi. Přestaň lhát a pomlouvat v reálném světě.
Ale opět: Tvoje věc, co uděláš. Jen svědčíš sám o sobě, o tvém stavu.
Máš tedy platné církevní manželství, ale velmi pravděpodobně nikoli svátostné manželství.
Stando, to že drze a tučně stupňuješ tvé pomluvy místo omluvy, opět svědčí jen o stavu, do kterého ses dostal.
A pokud budeš dále lhát a pomlouvat, ztratíš nárok na diskuzi, podobně jako ty další tři trollové od vás.
Toník
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 14:53:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Máš tedy platné církevní manželství, ale velmi pravděpodobně nikoli svátostné manželství.
Nakonec
- pro tvoji orientaci - si vzpomeń, zda byla tvoje svatba spojená se
svatební mší, či zda se jednalo o svatební obřad mimo mši. Tolik si snad
pamatuješ - a podle toho se můžeš orientovat, zda bylo tvoje manželství
uzavřeno svátostně či zda je jenom přirozené. "...
Já přece tímto o tobě nijak nelžu!
Dávám tobě na zhodnocení, zda je tvoje manželství svátostné (pokud si totiž tvoje žena ponechala svoji evangelickou víru, tak svátostné být nemohlo!) - zda vůbec bylo svátostně uzavřeno - dneska je přece o tobě jasné,že milost ze svátosti čerpat nemůžeš, protože jsi zpřetrhal své napojení na římskokatolickou církev.
Nic o tobě neříkám konkrétně, znám přece jen patřičné indície.
Ty sám se nad svým manželstvím zamysli!
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 16:12:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. září 2022 @ 08:59:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino,
Přijetí každé svátosti je podmíněno vírou v tuto svátost.
Když nevěříš, nemůžeš čerpat milost. Nejde tu o to, že by milost od Boha nebyla přítomna. Jde o to, že bez víry po tobě milost sklouzne bez užitku.
Svátostné manželství může být jenom mezi pokřtěnými, kteří uzavřeli svůj sňatek s požehnáním církve a kteří věří v sílu a moc této svátosti.
Pokud cokoli z toho chybí, jedná se o manželství přirozené. Manželství svátostné se může v plnosti uskutečňovat jen mezi údy stejného Kristova těla - církve.
I manželství přirozená, kde je jen jedna strana křesťanská, získávají požehnání církve (typicky všaksvatební obřad bez bohoslužby). Zde je nekřesťanská strana připravována přijmout křesťanství. V případě, že se takto stane, tak se takové manželství ihned stává také svátostným.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 24. září 2022 @ 19:28:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko platí toto:
Katolická církev také uznává jako svátostné (1) manželství mezi dvěma pokřtěnými protestanty nebo mezi dvěma pokřtěnými pravoslavnými křesťany, jakož i (2) manželství mezi pokřtěnými nekatolickými křesťany a katolickými křesťany.
Podle kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni překážkou k uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od biskupa. Podle Apoštolské konstituce „Sacrae
disciplinae leges“ je takové manželství svátostné. V kánonech 1055-1165.
Uvedené kánony upravují pojetí manželství, typologii, pastorační péči o manželství,
překážky a zákazy manželství, formu uzavření, důvody působící neplatnost, zplatnění
manželství a rozloučení platně uzavřeného manželství.
Kanonické právo zavazuje katolíky, aby uzavírali manželství podle kanonického práva
a to i v případě, že se jedná o sňatek, kde jen jeden ze snoubenců je katolík.
Manželství se uzavírá souhlasem obou snoubenců, který musí být vyjádřen před
příslušným oddávajícím a před dvěma svědky. Toto je způsob, jakým musí být
manželství uzavřeno. Povinnost kanonické formy pro uzavření platného manželství v ŘKC je
stanovena od vydání dekretu „Tametsi“ z 11.11.1563 na Tridentském koncilu. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. září 2022 @ 06:58:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Podle kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni překážkou k uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od biskupa. Podle Apoštolské konstituce „Sacrae disciplinae leges“ je takové manželství svátostné.
Martino, odkud je zdroje této informace?
Řekl bych, že není pravdivá. Že neexistuje dispens, kterým by bylo možno udělat v ŘKC svátostné manželství s člověkem, kterému nebyla udělena svátost křtu - takový dispens nemá ani biskup, ani papež.
Proto také, když si ŘK berou někoho, komu nebyla udělena svátost křtu, je často vyvinut nátlak, aby dotyčný svátost křtu přijal. Což se i stává a takové manželství je pak svátostné.
Že by byl dispens, kterým by se stalo svátostným manželství někoho, komu svátost křtu udělena nebyla, jsem neslyšel.
Jinak díky za to, že Oku vysvětlujete věci, které nezná a nerozumí jim, snad je od vás přijme.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 25. září 2022 @ 14:51:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče ty jsi byl členem ŘKC? Dva mladí snoubenci navštěvují chrám, neboť každý čtvrtek po mši je varhaní koncert. Takže dochází jen proto, že se zajímaní o koncert. Ale protože koncert je po mši svaté a lavice jsou již obsazené věřícími kteří byli na mši rozhodnou se příště, že raději přijdou již na tu mši, aby pak mohli již zůstat sedět v lavici i po mši. A tak to začnou praktikovat stále. Ani jeden z nich není věřící a nyní slyší čtení z Bible ze SZ, Evangelium z NZ a ještě homilii kněze a celé je to nějak vtahuje do součásti mše svaté, že si řeknou, že by chtěli mít svatbu v kostele. Jdou za farářem a ten zjistí, že nejsou pokřtěni, ale mají živý zájem a začne je připravovat na svátost křtu kdy je potřeba od biskupa získat dispens na zkrácení katechumenátu, které ve farnosti trvá jeden až tři roky, ale jejich svatba nepočká bude za tři měsíce a proto je třeba mít na zkrácení lhůty katechumenátu ten dispens. Pokud jsi snad rozuměl tomu tak, že svátost manželství lze získat i když jsou oba nepokřtění, tak to je blbost. Já jsem zde nyní popsal skutečný příběh mých přátel, kteří studovali v Praze, byli z Moravy a na Moravu se vrátili. Je to příběh více jak 30 let starý. Špatně jsem se vyjádřil, že jsem se nerozepsal hned. Ale rozhodně ani v ŘKC ani Církvi Pravoslavné, nelze přijmout žádnou svátost bez první svátosti, kterou je svátost křtu. Já osobně se domnívám, že se tato možnost velmi zneužívá a já bych ji rozhodně neumožňoval. Vzpomeňme jen např. na "slavnou" svatbu zpěvačky Lucie Bílé. Taková to byla velká sláva a za rok bylo po manželství. Jiná věc zde byla již popsána je možnost smíšeného manželství, kdy jeden ze snoubenců musí být pokřtěný a praktikující katolík a kdy strana nevěřící nebo jiného náboženství musí dát před uzavřením církevního manželství písemný slib, že nebude straně katolické bránit v křesťanské výchově dětí. Ale to vše zde již bylo mnohokrát opakováno. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. září 2022 @ 06:06:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cizinče ty jsi byl členem ŘKC?
Ano, Martino.
Navíc jsem dané téma díky okolnostem v životě poměrně podrobně probíral. Proto téma velmi dobře znám už přes třicet let.
Špatně jsem se vyjádřil, že jsem se nerozepsal hned. Ale rozhodně ani v ŘKC ani Církvi Pravoslavné, nelze přijmout žádnou svátost bez první svátosti, kterou je svátost křtu.
Rozumím. Toto jsem vysvětloval vedle v diskuzi, kde jste statečně oponoval.
Snad už tedy rozumíte, že pokud mají svatbu v kostele dva lidé, co jim oběma nebyla udělena svátost křtu, je to pro ŘKC tzv. nesvátostné manželství. To může být například žena římskokatolička a muž budhista (pokud tedy tomu muži nebyla udělena svátost křtu). A nebudete zde psát zde vaše omyly, že je při takovém smíšeném manželství řádně přijata svátost manželství.
Pokud jsi snad rozuměl tomu tak, že svátost manželství lze získat i když jsou oba nepokřtění, tak to je blbost.
Napsal jste to takto, Martino: "Podle kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni překážkou k uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od biskupa."
A já vám vysvětloval, že to je omyl, že neexistuje v ŘKC dispens, který by umožnil lidem bez svátosti křtu přijmout svátost manželství.
Jinak děkuji za svědectví, zajímavé.
Hezký den |
]
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 26. září 2022 @ 20:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 27. září 2022 @ 12:01:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vy fakt pokřtíte člověka, aniž by vyznal své hříchy, prosil Boha o odpuštění a opustil ty hříchy ?
No to se ale nedivím, že to v katolicismu potom vypadá jak vypadá... |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 27. září 2022 @ 15:57:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
Vy fakt pokřtíte člověka, aniž by vyznal své hříchy, prosil Boha o odpuštění a opustil ty hříchy ?
No to se ale nedivím, že to v katolicismu potom vypadá jak vypadá...
martino
rosmano opakuji, starej se o Rusko a nekomentuj víru, náboženství, křesťanství a ŘKC. Ke svátosti smíření se chodí po křtu když hřešíš. Svátost křtu smývá z tebe veškerý minulý hřích a jsi ve stavu čisté svatosti jako po fyzickém narození. Svátost křtu činí z člověka hříšného člověka svatého do okamžiku než spáchá první hřích myšlenkou, slovem nebo skutkem. Máš to v hlavě přeházené věnuj se komentářům kterým rozumíš a si v nich dobrý jako válečný zpravodaj. Z jaké jsi sekty, že tě dosud nedoučili?
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 27. září 2022 @ 16:50:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Písmo jasně svědčí, jaká je posloupnost v případě obracení člověka k Bohu a křtu:
Např. zde:
"Petr odpověděl: "(1)Čiňte pokání a každý (2) se nechte pokřtít ve jménu Ježíše Krista, aby vám byly odpuštěny hříchy. I vy přijmete dar Ducha Svatého,"
Mt 3:6: vyznávali své hříchy, a on je křtil v Jordánu. Mk 1:5: Vycházela k němu celá judská země i všichni Jeruzalémští, vyznávali své hříchy a on je křtil v řece Jordán.
že vy neumíte číst a nerozumíte psanému textu, je mi líto. Ale dělejte si to jak chcete. Jen přátelská připomínka...
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 27. září 2022 @ 18:24:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino píše:
|
]
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 27. září 2022 @ 10:44:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče již jsem vše věrohodně vysvětli děkuji. Causa finita. Roma lacuta. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. září 2022 @ 11:07:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto já přece nijak nerozporuji!
Proč si o tom, Martino, nejdřív nezjistíš víc a děláě tady zbytečně vlny?
Kánon 1055, bod 2. Proto mezi pokřtěnými nemůže být platná manželská dohoda, která by nebyla tím samým svátostí.
Problém tedy nestojí na staně Boha, že by milost ze svátosti manželství nenabízel (u manželství křesťanů - nikoliv však manželství křesťana s ateistou, či budhistou).
Problém využití milosti svátosti bývá na straně lidí - pro jejich nevěru.
Jestliže třeba evangelík nevěří ve svátost manželství, nemůže se tato svátost u něho prakticky uplatnit, protože svojí nevěrou ji účinně blokuje. Jako by tedy nebyla. Proto také evangelíci nemají problém se rozvádět.
..."Podle
kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni překážkou k
uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od
biskupa. Podle Apoštolské konstituce „Sacrae
disciplinae leges“ je takové manželství svátostné. "...
Uveď zde přesný zdroj tohoto svého tvrzení, ať si to každý může sám ověřit!
Toto tvoje tvrzení je totiž zcela proti logice věcí, jak chápat účinky svátostí. Podmínkou pro čerpání milosti z jakékoli svátosti je přece víra!
Kdo nevěří v existenci svátostného manželství, ten nemůže mít svátostné manželství.
I v době apoštola Pavla byla taková smíšená přirozená manželství.
Osoba křesťanského manžela takto posvěcuje celé "tělo rodiny" - tedy jak manžela, tak i děti z tohoto manželství. Ovšem posvěcuje je "zvnějšku" - nikoli vnitřně. Proto je možné děti křesťanů křtít už v miminkovském věku - protože od křesťanského rodiče jsou posvěcovány zvnějšku. Ovšem až křtem se stávají i vnitřně svatými.
Manželství nekřesťana s křesťanem nemůže být svátostné!
Apoštol doporučuje takové manželství zachovat (pokud nejsou jiné vážné příčiny) - osoba nekřesťanského manžela je tak pozičně připravována k obrácení. Však dokud není manžel pokřtěn, není svatým vnitřně a jejich manželství nemůže být svátostné - to znamená, že by oba dva manželé čerpali z Krista a oba dva s ním byli "jedno tělo" (skrze eucharistii).
(1 Kor 7,12) Ostatním pak pravím já, ne Pán: Jestliže má některý bratr nevěřící ženu a ona je ochotna s ním žít, ať ji neopouští.
A má-li některá žena nevěřícího muže a on je ochoten s ní žít, ať svého muže neopouští. Neboť nevěřící muž je posvěcen ve své ženě a nevěřící žena je posvěcena ve svém muži. Vždyť jinak by vaše děti byly nečisté, avšak nyní jsou svaté.
Jestliže se však nevěřící chce rozvést, ať se rozvede. Ten bratr nebo ta sestra nejsou v takových případech otroci. Neboť Bůh nás povolal ku pokoji.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. září 2022 @ 17:18:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě doplním: manželství křesťana s ateistou či jinověrcem je manželstvím přirozeným - i když bylo uzavřeno církevně (s dispensem od biskupa).
Toto manželství přirozené lze na rozdíl od manželství svátostného církevně i rozvést: (privilegium petrinum; privilegium paulinum;...).
Na rozdíl od manželství svátostného, kde rozvod možný není. Jen z vážných důvodů odloučení od stolu a lože.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 25. září 2022 @ 18:57:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko moc si se do toho zapletl. Snad bude užitečné pro tebe a Cizince tento odkaz na Arcibiskupství Olomoucké.
https://www.ado.cz/arcibiskupstvi/cirkevni-instituce/cirkevni-soud/chapani-manzelstvi-v-katolicke-cirkvi/
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. září 2022 @ 08:11:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Martino, vy jste srandovní.
Zapletl jste se do toho vy, napsal zde několik zavádějících, falešných či hodně neúplných informací ohledně svátosti manželství a snažíte se vaši situaci přehodit na Oka?
Hezký den Cizinec |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 29. září 2022 @ 17:56:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče nemám důvod nic měnit a přehodnocovat. Bez svátosti smíření nelze přijmout žádnou svátost jsem napsal. Dále jsem napsal, že je zde možnost církevních dispensí a to nikoliv jako samozřejmost, ale jako prostředek pro mimořádné případy v řešení. Uvedl jsem i příklady. Na ničem mě nenachytáš. Nejdříve si to vše podrobně nastuduj a pak žvaň. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. září 2022 @ 06:15:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, já vím, že "nelžeš".
Píšeš tohle k tématu, které jsi ty sám nahodil, 'Co je vlastně normální?' Psal jsi tam tehdy: ' Úchylné chování sebe samo více než sto let zpodobňuje jako normální. ... Domov, kde se nectí rodiče, je nenormální.'
Na to jsem se tě ptal, jestli to tak máš. No a teď se to tvé chování snažíš mermomocí dokázat - když žijeme podle Božího řádu, známe Boha, žijeme pro něj, milujeme ho a sloužíme mu, vysmíváš se nám, karikuješ, útočíš, pomlouváš.
Instituce manželství, ve které žiji, pro tebe není posvátná, máš tu drzost, že se navážíš dokonce do svátostného manželství s církevním sňatkem a relativizuješ ho.
I ten chlup už ti vysvětlil tvoje omyly, Stando a napsal ti na tvoje nápady "je to naprostá kravina u ukázka nevzdělanosti církevního práva."
Ani to se za nos nechytneš?
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. září 2022 @ 10:11:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, nejsem takový ničema, za jakého mě považuješ. Co o tobě neustále lže a tě uráží.
Nemám vůči tobě nepřátelství, ani tě nepovažuji za žádného svého soka, kterému je to tu potřeba "napařit".
Občas tu - docela přátelsky - vyjadřuji nahlas své myšlenky. Snad budou někdy někomu k užitku.
Ohledně osoby Martina; věci, o kterých se bavíme, běžný katolík obvykle nezná - nikdy je znát nepotřeboval .
..."... že se navážíš dokonce do svátostného manželství s církevním sňatkem a relativizuješ ho."...
Člověk by ze tvých ublíženeckých reakcí usuzoval, že tobě svátost manželství pořád něco říká, že to pro tebe je důležité, že to pro tebe není vyprázdněný pojem.
Tak nevím.
Já jsem ti dal vodítko, abys jsi si sám posoudil, jaký že tvůj sňatek kdysi byl. Zda svátostný, zda přirozený.
Až ale budete oba dva - ty i tvoje žena - žít plným svátostným životem, pak se můžeme tady bavit o tom, zda je tvoje manželství svátostné. Do té doby - pokud nežijete svátostně - jakou má vůbec cenu se bavit o svátosti manželství? To není magie jednou provždy - svátosti se musí žít každým dnem!
Pořád mi připadáš jako ta "chytrá horákyně" - jedna svátost je pro tebe důležitá - a co ostatní svátosti? Ty už důležité nejsou?
Zkus se nad tím, prosím, zamyslet.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. září 2022 @ 06:26:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, tak vidím, že tu je téma vysvobození ze hříchu, povídá si tu o něm několik lidí. A ty jsi jeden z těch, kdo do tématu trollí, útočí, pomlouvá a lže, odvádí znovu a znovu od tématu. Od tématu, které je v křesťanství podstatné a důležité. To, že nám Bůh dal nový život a zbavil nás hříchu, vysvobodil nás z toho, co nás trápilo a ničilo život, je důležitá součást života s Bohem. Proto o tom svědčíme.
K tématu vysvobození ze hříchu jsi psal jen okrajově - snad jeden dotaz.
Vážím si toho, když se občas bavíš docela přátelsky, je to příjemné osvěžení po těch mnoha útocích, lžích, pomluvách, co píšeš mimo téma.
Poskytl jsi mi opět vodítko, které ukazuje na to, že stále nerozumíš tomu, co je svátostné manželství a čím se liší od nesvátostného - ani mše o svatbě to opravdu není, Stando.
Chápu, že věci ohledně svátostného manželství, o kterých se bavíme, neznáte, že jste je neměli nikdy potřebu řešit. Já je znám přes třicet let, protože jsem měl potřebu je řešit. A téma tedy znám.
Proč bych se měl zamýšlet nad věcmi, které si vymýšlíš ve tvém fiktivním světě? To by ses měl zamýšlet ty, když si vymýšlíš různé virtuální ptákoviny - ne lidé, kteří tvoje nápady nežijí a netýkají se jich.
Téma manželství a svátosti manželství pro nás bylo velmi důležité. Jedním z podstatných důvodů veřejného uzavření manželství je to, že lidé okolo vědí, že dva jsou manželé. A respektují to manželství.
Takže jsme řešili, aby naše manželství bylo platné z pohledu okolí. Představa, že pro půlku příbuzenstva nebude sňatek platný a budou si myslet, že žijeme na hromádce a zavdáme záminku k pomluvám nějakému pomlouvačnému hajzlikovi ovládanému maminkou (které v té době u nás v ŘKC dělal faráře) - určitě nic, čemu bychom se chtěli vystavit. Však možná víš, jak to měla Lídka a že to neměla snadné.
Já a moje žena svátostným životem nikdy žít nebudeme a ani to nepotřebujeme. Cizinka dala život Pánu Ježíši v šestnácti, o šest let dříve, než já. Jsme tedy oba křesťané a výmysly sekt, kterými se sekty snaží oddělit od ostatních, jsme v životě nepotřebovali.
Zato jsme potřebovali nový život, opustit starý život bez Boha, potřebovali jsme Boží milost, která je v Ježíši Kristu, moc Ducha svatého, odpuštění, vysvobození ze hříchu, z prokletí. A uzdravení z nemocí. A to se nám, díky Bohu, dostalo.
Toník
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. září 2022 @ 08:38:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednu věc je teřba od té soudkyně dovysvětlit: "Když katolík a pokřtěný nekatolík nebo dva pokřtění evangelíci uzavřou platné manželství, je to svátost."
Pouze v případě, že manželé věří v účinek této svátosti jsou schopni ji také využívat.
O tom jsem tu psal už několikrát:
Jestliže evangelíci v tuto svátost manželství vůbec nevěří, nemohou z ní ani čerpat - je jim na nic, bez užitku.
Čerpání mimořádných milostí ze svátostí je vždycky podmíněno vírou - je možné jen do té míry, nakolik je víra opravdová.
Viz případ Ivana:
Ukaždé svátosti jsou dvě strany stejné "mince".
1.) Zda je z pohledu církve svátost přítomna (udělena platně). viz - ex opere operato.
2.) zda je svátost přijímajícím křesťanem adekvátně využita (přijmuta platně, či přijmuta svatokrádežně). Viz. - ex opere operantis.
Když tedy dva křesťanští snoubenci uzavřou manželství, uzavírají ho svátostně. Protože oba dva jsou údy stejného Kristova těla a Bůh je připraven jim tu milost dát.. (problém nastává u rozdílných konfesí, kdy evangelíci podle katolického pohledu nemají jednotu Kristova stáda s Kristem pověřeným pastýřem a říkáme jim "odloučení bratři", kteří ve svátosti nevěří.
Však v principu utavření manželství u dvou pokřtěných nemůže být jiné, než svátostné. Svátost je přítomna, Bohem udělena, nabídnuta k zužitkování. (ex opere operato).
Je to ale pořád o postoji lidských srdcí k této svátosti.
Skutečný problém nastává až nyní, kdy by manželé měli začít ze svátosti čerpat milosti pro řádný křesťanský život v manželství. A zde hraje podstatnou úlohu víra - pokud člověk ve svátost manželství nevěří (viz evangelík Ivan) , nemůže z této svátosti (která i u něho byla pravděpodobně reálná) vůbec nic načerpat. Pro svoji nevíru. (Ex opere operantis).
Tedy v důsledku jako by svátost nebyla. Prvek osobní víry v účinek svátosti zde chybí.
Nejde tu tedy o to, že by tvoje manželství tu někdo nerespektoval - jde o to, že ty jsi svými postoji svátostný život už dávno opustil a milosti ze svátostí tedy svojí nevírou účinně blokuješ.
Nemůžeš o svém manželství pravdivě prohlásit, že je svátostné - protože o kterých to svátostech vlastně mluvíš? - Já a moje žena svátostným životem nikdy žít nebudeme a ani to nepotřebujeme.
Když to nepotřebujete, tak to ani mít nebudete. Toto pochopitelně platí pro každopu svátost - tedy i pro svátost manželství.
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. září 2022 @ 08:33:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
1.) Zda je z pohledu církve svátost přítomna (udělena platně). viz - ex opere operato.
Takovéhle věci církev vůbec neřeší, Stando. To řeší ŘKC. A k tomu jsem vysvětloval, jak to je, protože učení i praxi ŘKC v této věci podrobně znám. Byť se za třicet let dost změnila - manželství je v ŘKC od doby kdy jsem se ženil, výrazně v nižší úctě, je relativizováno. Tak, jak to předvádíš i ty.
To za nás v ŘKC nebylo.
Však v principu utavření manželství u dvou pokřtěných nemůže být jiné, než svátostné.
Takže už jsi konečně po mnoha měsících porozuměl, že když se berou dva evangelíci nebo dva pravoslavní, že takové manželství bere ŘKC jako svátostné, stejně jako když se berou dva katolíci (pokud se tedy berou před knězem)?
Nejde tu tedy o to, že by tvoje manželství tu někdo nerespektoval
To nevím - nejde tu o to? Už se tedy do mého manželství nebudeš navážet?
Nemůžeš o svém manželství pravdivě prohlásit, že je svátostné
Tučně a podtrženě ve tvých příspěvcích. To už víme, co znamená, když se "rozjedeš" a začneš psát tučně a podtrženě. Znovu a znovu lživé a hulvátské útoky z tvé strany na mé manželství. A zcela mimo téma.
To vám nedojde, jak se tu "prezentujete"?
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. září 2022 @ 09:04:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty sám jsi svými životními postoji znevážil své manželství!
A byla to tvoje volba.
Tak o jaké že to svátosti manželství u sebe chceš ještě mluvit?
Nemůžeš o svém manželství pravdivě prohlásit, že je svátostné - a zároveň i tvrdit, že svátostným životem žít nechceš!
Toto se navzájem logicky napropsto vylučuje!
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. září 2022 @ 09:13:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ty sám jsi svými životními postoji znevážil své manželství!
Že se nestydíš, ty lháři a hulváte jeden.
Stando, téma tu je "vysvobození ze hříchu". Můžeš napsat něco k tématu, pokud máš. Tím, že místo tématu trollíš a hulvátsky se navážíš do manželství druhých, ukazuješ maximálně to, že vysvobozen ze hříchu nejsi.
A to z velmi těžkého hříchu. I V ŘKC je lhaní a pomluvy těžký hřích, Stando.
Toník |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 27. září 2022 @ 16:26:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko ono to s tím manželstvím Cizince bude asi divné. Už to jak zde v minulosti glorifikoval cizoložníka. To vyjádření Cizince: Já a moje žena svátostným životem nikdy žít nebudeme a ani to nepotřebujeme. "
O čem to vypovídá? Kdyby mi toto řekl věřící katolík, tak pak bych z tohoto vyjádření byl oprávněn se domnívat, že pokud věřící katolík a a Cizinec je stále katolík, jen je to dezertér, tak z takového vyjádření jsem srozuměn, že Cizinec je se svou manželkou dohodnut, že cizoložství je dovolené. Pokud vím, tak ten kdo žije ve svátostném manželství, tak cizoložství odmítá. Ano chápu to, evangelíci mají sexuální volnost. Cizinec zde glorifikoval cizoložníka, který si pak vzal svoji milenku. Před pár měsíci u Jílkové na ČT1 evangelický farář obhajoval žehnání svazkům homosexuálům...atd. Já mám pocit, že ten Cizinec je vážně hodně ujetý. |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. září 2022 @ 08:13:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Martino, zajímavé projekce vašeho stavu poté, co jste dezertoval k evangelíkům.
Psal jste tu neustále dokola o konkubíně, o touze utéci od manželky a od dětí, o drogách, alkoholu, .... Teď dokonce píšete o homosexuálech a že jste se a manželkou dohodli, že cizoložství je dovolené. To je novinka - to asi souvisí s tou konkubínou, o které jste psal z vašeho života před tím a ke které jste chtěl utéci?
Evangelíky jste si tedy vybral proto, že vám schvalují tyhle věci, o kterých z vašeho života píšete?
Hezký den Cizinec |
]
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. září 2022 @ 08:17:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To chápu, Martino, že se takto vyjadřujete, je to celkem logické, ve vašem stavu. Vím, že vaše vyjadřování není urážkou vaší konkurence, jen prezentujete váš stav poté, co jste dezertoval k evangelíkům, dohodl se s manželkou na tom, že cizoložství je dovolené a už asi nechcete od manželky utéci.
Je možné, že jste nenapravitelně zlý člověk. Ale Boží milost je dost silná i na vaše cizoložství, evangelíky, co vám ho schvalují, na drogy, alkohol, blázince a na vše to, co o sobě do diskuze prozrazujete.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 24. září 2022 @ 19:44:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
|
]
Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 21:20:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toník píše:
|
]
|
|