|
Právě je 557 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116644290 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2016 @ 17:34:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ještě doplním jednu podstatnou věc: Bůh při odpuštění hříchů odpouští vždycky i věčný trest. Kdybys v tom okamžiku zemnřel, určitě bys nebyl zavržen, ale po odstranění všech ostatních překážek tvé hříšné závislosti - v očistci - bys byl nakonec spasen. Až bys dozrál pro nebe, protože do nebe nic nečistého (ani myšlenka, ani zotročující závislost) vejít nemůže. Bůh tedy při odpuštění hříchů neodpouští tresty časné, nezbavuje člověka jen tak lehce jeho závislostí na hříchu.
Vyzpovídáš - li se např. z hříšné závislosti na pornu, bude ti odpuštěno ihned. Bůh tě však tímto ještě nezbaví tvé nezřízené sexuální žádostivosti. Tohle uzdravení nechává proběhnout takovým způsobem, abys na něm měl sám osobní účast, abys spoluprací s Bohem a také svým úsilím, svou námahou a svým odříkáním se naučil zvládat svoji sexualitu. Poněvadž jen takové zrání osobnosti v potu a námaze je zráním trvalým a opravdovým.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 17. únor 2016 @ 18:57:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Vyzpovídáš - li se např. z hříšné závislosti na pornu, bude ti odpuštěno ihned. Bůh tě však tímto ještě nezbaví tvé nezřízené sexuální žádostivosti. Tohle uzdravení nechává proběhnout takovým způsobem, abys na něm měl sám osobní účast, abys spoluprací s Bohem a také svým úsilím, svou námahou a svým odříkáním se naučil zvládat svoji sexualitu. Poněvadž jen takové zrání osobnosti v potu a námaze je zráním trvalým a opravdovým.
No to jsou zase hlouposti Oko. Zase ta tvoje samospásná námaha plná zrání? A nebude za tím tvým trvalým dlouholetých sexuálním zráním spíš fakt, žes jsi vlastní sexualitu dostal pod kontrolu až pro stáří tvého těla. U kterého nastalo přirozené umrtvení sexuální žádostivosti?
Kdo chce mít pod kontrolou vlastní sexualitu, v prvé řadě musí umět rozlišovat duchy a v této schopnosti rozlišení umět bojovat s pokušením. Pokud ducha, který tě pokouší zavčasu nerozlišíš v pravdě Ducha na úrovni duchovní, je tvůj další boj marný. Což nastává v okamžiku, kdy pokušení duchovní, přejde do fáze duševní. Tehdy propukne žádostivost, jelikož trouba, který neuměl rozlišit co to na jeho vrata klepe za návštěvníka, ho pustil dál do svého bytu.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2016 @ 08:56:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Každé zlo bez výjimky vyvolává u Boží spravedlnosti trest. V případě učinění pokání, nastavil Kristus za tebe svá záda a nechal se za hřích zbičovat. Chápeš ten princip?
Třeba rozlišovat mezi jednotlivými výrazy "hřích", "vina", a trest. Každé označuje významem cosi trochu jiného a nelze to zaměňovat.
..."Jestli se v něčem ten člověk nezměnil v uvažování a
jednání, pak určitě pokání z toho hříchu neučinil a nečiní, co je
spravedlivé. Takže, bylo mu už odpuštěno nebo nikoliv?"...
Jsi trochu z reality. Nikdo se pokáním hned nezmění do dokonalosti! To je virtuální svět. Vždycky v člověku zůstanou oblasti, na kterých musí dále pracovat, zdokonalovat se ve spolupráci s Duchem svatým. Pokání jsi schopen učinit konkrétně a vědomě ze hříchů, které si uvědomuješ, Z těch hříchů, které si neuvědomuješ, těžko můžeš činit pokání konkrétně a cíleně. Bůh ti sice v pokání odpouští i tyto nevědomé hříchy, ale vede tě postupně k jejich poznání a k dokonalosti.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 16. únor 2016 @ 18:44:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
Ad) Každé zlo bez výjimky vyvolává u Boží spravedlnosti trest. V případě učinění pokání, nastavil Kristus za tebe svá záda a nechal se za hřích zbičovat. Chápeš ten princip?
Budu provokativní. Ne nechápu to. Ježíš přinesl na konci časů, v příhodný čas .. jen jednu jedinou a nikdy více opakovatelnou oběť svého těla Bohu a prolil svou krev jen jednou jedinkrát a navždy. Takže, v případě toho, že by nikdo neučinil pokání, prolil obětoval se zcela zbytečně, ano? A jestli by uvěřilo jen deset lidí, nesl jen jeden jediný a více neopakovatelný trest za těch jen deset lidí. A jestli by jich uvěřila stovka, stále to jen ten jeden a stejný dostatečný trest, jako za jednoho jedinkého člověka, který by uvěřil. A kdyby to byly tisíce, statisíce, milióny či miliardy nebo i všichni lidé celého světa ve všech dobách, stále ten trest a ta oběť jsou dostatečnými za všechny, ať jednotlivě nebo společně. Tedy rozhodně nikoliv, Stando, v pouze v případě učinění pokání nějakého člověka, ale za všechny. Trest se nenavyšuje a nerozšiřuje pokáním více lidí, je dostatečným za hříchy celého lidstva. A jen jedna jediná oběť jeho těla, je dostatečnou úlitbou Bohu za viny celého světa. Nepřináší se znovu a znovu za dalšího a dalšího kajícníka. On se obětoval a byl trestán za všechny, jak za ty kdo uvěřili či uvěří, tak i za ty kdo neuvěřili a neuvěří. On je smírčí obětí za hříchy celého světa, nejen za naše hříchy, těch co činí pokání. Chápeš ten princip?
Ad) Třeba rozlišovat mezi jednotlivými výrazy "hřích", "vina", a trest. Každé označuje významem cosi trochu jiného a nelze to zaměňovat.
Stando, někdy mi připadáš jako takový profesůrek, co nevím proč, učí prvňáčky na základní škole. Nevím, proč mi to píšeš, ale dobře, jsem rád že jsi na toto narazil. Jen tak bokem, srovnej si to např.: Mt 6,12; L11,4.
Ad) ..."Jestli se v něčem ten člověk nezměnil v uvažování a jednání, pak určitě pokání z toho hříchu neučinil a nečiní, co je spravedlivé. Takže, bylo mu už odpuštěno nebo nikoliv?"... Jsi trochu z reality. Nikdo se pokáním hned nezmění do dokonalosti! To je virtuální svět. Vždycky v člověku zůstanou oblasti, na kterých musí dále pracovat, zdokonalovat se ve spolupráci s Duchem svatým. Pokání jsi schopen učinit konkrétně a vědomě ze hříchů, které si uvědomuješ, Z těch hříchů, které si neuvědomuješ, těžko můžeš činit pokání konkrétně a cíleně. Bůh ti sice v pokání odpouští i tyto nevědomé hříchy, ale vede tě postupně k jejich poznání a k dokonalosti.
Děkuji za poučení, profesorku :-) Takže mu tedy Bůh odpustil i to, z čeho pokání ještě neučinil nebo ne?
Tele
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. únor 2016 @ 10:10:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Takže mu tedy Bůh odpustil i to, z čeho pokání ještě neučinil nebo ne?":..
Když činíš pokání, činíš pokání ze všeho. Jedná se přece o postoj srdce, nikoli o výčet hříchů. Když tedy činíš pokání, činíš ho nevědomě i z hříchů, které si neuvědomuješ. Tyto hříchy však v životě opakuješ neustále dál. Proto je k dozrání pro nebe nutné poznání a likvidace i takových hříchů.
..."A jen jedna jediná oběť jeho těla, je dostatečnou úlitbou Bohu za viny celého světa."...
Jistěže je! Ale pouze za podmínek, které pro odpuštění hříchů stanovil Bůh:
1.) Pokání hříšníka a obrácení.
2.) Odpuštění prohřešků našich bližních vůči nám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. únor 2016 @ 17:09:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, píšeš:
Pokání jsi schopen učinit konkrétně a vědomě ze hříchů, které si uvědomuješ, Z těch hříchů, které si neuvědomuješ, těžko můžeš činit pokání konkrétně a cíleně. Bůh ti sice v pokání odpouští i tyto nevědomé hříchy, ale vede tě postupně k jejich poznání a k dokonalosti.
a
Zasa zajímavá konstrukce.
Můžeš nám napsat, jak činíš pokání, které těžko můžeš činit, ze hříchů, které si neuvědomuješ, a Bůh ti je odpouští i když si z nich konkrétně a vědomě neučinil pokání?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. únor 2016 @ 18:05:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Můžeš nám napsat, jak činíš pokání, které těžko můžeš činit, ze hříchů, které si neuvědomuješ, a Bůh ti je odpouští "...
Pokání je postoj zkroušenosti lidského srdce před Bohem (žalm 51). Při zpytování svědomí i vyznání hříchů si jsem vědom, že to není konečný výčet mých hříchů. Jednak z lehkých hříchů se principiálně zpovídat ani nemusím (podle svého uvážení) ve zpovědi vyznávat (ty byly odpuštěny už v okamžiku, kdy jsem si je jako hřích uvědomil a učinil z nich pokání), jednak jsem si vědom, že mnohé své "nedokonalosti" a prohřešky proti lásce zatím ani nevidím.
Při pokání není důležitý maximalistický výčet úplně všeho spáchaného, ale spíš je důležitější onen postoj lidského srdce, postoj kající. Postoj, ve kterém si člověk uvědomuje svoji nedokonalost a svoji životní závislost na Bohu a jeho milostech. Je ale bezpodmínečně nutné vyznat Bohu a církvi úplně všechny hříchy smrtelné - pokud je tedy kajícník má).
Jen Bůh zná dokonale všechny naše hříchy a ve svátosti pokání je odpouští. Úplně všechny.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. únor 2016 @ 20:34:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jen Bůh zná dokonale všechny naše hříchy a ve svátosti pokání je odpouští. Úplně všechny.
Takže tobě Bůh odpouští všechny hříchy, i ty, ze kterých jsi neudělal pokání (třeba proto, že jsi o tvém hříchu nevěděl)?
Když jsi tedy psal boldem a podtrženě (asi to pro tebe bylo důležité):
Tak to jsi se spletl?
Nebo máš zase nějakou jinou kličku? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 11:01:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tedy ještě jednou. Snad už naposledy.
Pokání není žádným dokonalým seznamem všech učiněných hříchů člověkem.
Pokání je postojem srdce člověka, který si uvědomuje svoji hříšnost a chce s tím něco udělat, napravit. Je pochopitelné, že si svoji hříšnost uvědomuje jen nedokonale a jenom v těchto intencích se ze hříchů vyznává.
Víra vzniká působením Boží milosti a souhlasem člověka. Ve víře člověk pak dále roste, zdokonaluje se.
Podobně působením milosti přichází dar pokání a je člověkem souhlasně přijímán. Svátostné odpuštění hříchů Bohem je vždycky dokonalé (odpuštění všech hříchů) - i když hříšníkovo svědomí je v některých oéblastech ztemnělé a nerozpoznává ještě v některých svých neláskách hřích. Protože ale ve víře roste, jeho duchovní zrak se vyjasňuje a on na sobě objevuje další hříchy, které jako hříchy dříve ani nevnímal.
K učinění pokání a dosáhnutí naprostého odpuštění všech hříchů není bezpodmínečně nutné si každý hřích uvědomit. Stačí učinit pokání z těch hříchů, které jsou člověku zřejmé. To ostatní přijde časem a růstem ve víře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. únor 2016 @ 19:45:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | K učinění pokání a dosáhnutí naprostého odpuštění všech hříchů není bezpodmínečně nutné si každý hřích uvědomit. Stačí učinit pokání z těch hříchů, které jsou člověku zřejmé. To ostatní přijde časem a růstem ve víře.
No, já chápu tvou konstrukci, není tak složitá.
Člověk třeba lže jako když tiskne, klaní se modlám, ale vůbec si neuvědomuje, že je to hřích. Ale uvědomuje si úplně jiný hřích a tím se trápí, je zkroušený, třeba to, že ho lákají cizí ženy. No a to stačí, aby mu ve tvé konstrukci byly odpuštěny úplně všechny hříchy, i ty, které si neuvědomuje a ze kterých činil pokání. Když si tedy dojde ke zpovědi.
Pochopil jsem dobře o čem píšeš?
Tvoje věta "bez pokání ze hříchů není odpuštění" boldem napsaná a ještě podtržená, mnohokrát opakovaná, má tedy limity: Člověku jsou podle tvých teorií odpuštěny hříchy, ze kterých ten člověk vůbec pokání nečinil. Pokud už sis tedy vymyslel takovouhle konstrukci, tak snad chápeš, že tvůj "argument" ve stylu "bez pokání ze hříchů není odpuštění" je k diskuzi irelevantní.
Ono bys na to mohl přijít i bez toho, kdybys tvé teorie porovnal s realitou a tím, co jsi ve skutečném křesťanství zažil.
|
]
|
|
|
|