|
Zaznamenali jsme 116904897 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červenec 2010 @ 14:08:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Kdykoliv chci mít možnost odejít a zhřešit."...
Nikoli že já chci, ale toto je skutečnost, realita.
Každý žijící člověk na této zemi bez výjimky má tuto svobodu zhřešit a nepřiznat si to, znamená jen strkat hlavu do písku.
Moji svobodu si tak necením já, ale samotný Bůh, který mě natolik miluje, že kvůli mé svobodě se omezil ve své všemohoucnosti. Jeho vůlí totiž je, abych byl spasen, abys i ty byl spasen. Pokazit to však můžeme my sami, právě kvůli této svobodě. Toto riziko zde je.
Ale naše svoboda je nutná, je nezbytným předpokladem, abychom sami z vlastní vůle mohli svobodně opětovat Boží lásku.
Moje svoboda není odmítáním Boha, ale je jedinou možností, jak Boha opravdu milovat. Svobodně a dobrovolně.
Ten, kdo není svobodný, kdo si nepatří, se nemůže ani nikomu vydat. Nemá nic, nemůže se darovat.
|
| NadřazenýSvatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 21:05:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Moje svoboda není odmítáním Boha, ale je jedinou možností, jak Boha opravdu milovat. Svobodně a dobrovolně.
V tomhle se asi lišíme, jsem výrazně jiného založení. Svoboda či autonomie, kterou stále dokola popisuješ, mi nic neříká, není pro mne zajímavá, nestojím o ní, nevím, k čemu by byla užitečná. Pro mne je důležitější život ve vztahu a jistotě, tak, že se lidé mezi sebou zavážou a dodržují, co si slíbili. Proto také žiju v manželství a ne na hromádce - hledal jsem si manželku a ne partnerku. Smlouva a jistota, která v ní je, mne uvolňuje k tomu, abych mohl beze strachu dělat to, co je potřeba.
Smlouva mi v lásce nebrání nijak, to, že se člověk zaváže že druhému věnuje svůj život a v té smlouvě žije a bere na ní ohled (Nemá "svobodu odejít" či "svobodu dělat si co chce"), není žádnou překážkou pro to, aby člověk mohl druhého milovat. Mne to spíše připadá naopak: Pokud by mi manželka pořád dokola říkala, že vlastně neví, jestli si vybrala dobře, jestli to se mnou vydrží až do konce, jestli by někde nebyl nějaký lepší, asi by to pro mne byl problém v tom, abych jí měl rád tak jako mám teď.
Tvojí logika okolo tohoto tématu je mi cizí. Nejistota je něco, co mi bytostně vadí. Když tak nad tím přemýšlím, tak ta nejistota, která je základem všech těch skutků v ŘKC byla určitě jeden z prvků, který mě dovedl k tomu, abych hledal Boha a tu jistotu v něm, kterou mají křesťané.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 08:40:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."to, že se člověk zaváže že druhému věnuje svůj život a v té smlouvě
žije a bere na ní ohled (Nemá "svobodu odejít" či "svobodu dělat si co
chce"),"...
Sám si tímto lžeš do vlastní kapsy. Ty máš svobodu odejít a realita života mně dává za pravdu. Vždyť polovina z uzavřených manželství se u nás beznadějně rozpadá! Není to tedy moje logika, ale obraz skutečného života kolem nás.
A zeptej se takových, zda když se brali, tak si už plánovali rozvod! Když se rozmohl hřích, láska vychladne... Říkají: "Už k sobě nic necítíme!"
To, že ze smlouvy neodcházíš není proto, že bys nemohl odejít, ale že nechceš. Je to z tvého svobodného rozhodnutí vytrvat (vytrvat v dobrém až do konce - svoboda Božího dítěte).
A o tom to celé je. Ve svobodě se rozhodnout a nést následky takového rozhodnutí. Dobrého, či špatného. Odpovědnost za své jednání může mít jen člověk svobodný. Jen ten může být odměněn, či potrestán za to, co udělá. Jednání otroka není dobré či špatné, otrok nemá svou vůli, vykonává příkazy. Za takové příkazy nese odpovědnost jeho pán.
Boží dítě se rozhoduje ve svobodě. Nese za svůj život vlastní odpovědnost.
(Ř 8,19-21) Neboť stvoření napjatě vyhlíží a očekává zjevení Božích synů
(stvoření je totiž poddáno marnosti, ne dobrovolně, ale
kvůli tomu, který je poddal)
v naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zkázy do
slavné svobody Božích dětí. Tobě pořád uniká, že smlouva má dvě strany. Tu jistou, o kterou se můžeš opřít, na kterou se můžeš spolehnout, ale také tu naši, nejistou. A tato nejistota v nás bude každého z nás nutně provázet po celý život. Protože nejsme otroci, nebyla nám sebrána možnost volit, nebyla nám ani sebrána možnost zvolit špatně.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. červenec 2010 @ 09:21:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty máš svobodu odejít a realita života mně dává za pravdu.
Je zajímavé, s jakou jistotou jsi schopen mluvit o druhých. Znovu, oko: Nemůžeš podle sebe soudit ostatní okolo. Měl bys lidem trochu věřit, když ti něco o sobě píšou. Pokud nemáš alespoň základní úctu ke slovu druhého, jak můžeš brát cokoliv vážně? Chápu, že mi nevěříš, když ti napíšu něco z historie. Ale nevěřit mi, když ti napíšu něco o sobě? Jak vlastně žiješ život, když nevěříš slovu a lidem, co ti o sobě píšou?
To nevidíš, že lidé, kteří ti tu něco píšou, jsou zjevně v jiné situaci, než ty?
Psal jsem ti tu hodně o té krevní smlouvě, kterou máme s Bohem uzavřenou, jak se projevuje v našem životě, proč si můžeme být některými věcmi jistí. Psal jsem ti, proč se uzavírá krevní smlouva: Že se neuzavírá kvůli lidské síle a dokonalosti, ale právě kvůli slabosti. Pro toho, kdo vytrvá v dobrém až do konce a je sám spravedlivý zemřel Kristus zbytečně: Nepotřebuje ho. Ježíše potřebují právě ti slabí a nepotřebují tu smlouvu s ním na období namachrovanosti a "když jim to jde v dobrém", ale právě na období, kdy mají slabost ve svém životě. Pokud bys měl pravdu ve svých řečech, tak by se na tu smlouvu ani na Boží slovo nemohl nikdo spolehnout, tak by byl Bůh lhář. Jenže tak to není. Bůh není lhář a svoje slovo i svoji smlouvu naplní. A protože on je dokonalý a všemocný, my se na něj můžeme spolehnout a nejistotu života klidně přenechat jiným, těm, co je v nejistotě dobře a Krista nepotřebují, protože to vydrží v dobrém až do konce.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 10:38:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Někdy jsi jako kůň s klapkami na očích.
Nejsi v jiné situaci, než já, jen ji vnímáš nereálně. Neodcházíš nikoli proto, že bys nemohl odejít, ale že sám nechceš. Že ses rozhodl vytrvat v dobrém až do konce.
V dobrém až do konce to můžeš vydržet jedině spolu s Kristem. Jinak to nejde (Má milost ti stačí). Ta nejistota pramení z lidské nestálosti. Milost, sílu zůstávat v dobrém, nedostáváme automaticky, ale plyne z našeho živého vztahu s Kristem. Když se rozmůže hřích, láska vychladne... Vztah s Kristem zevšední, člověk přestane prosit - a nedostane milost dále vytrvat v dobrém, přestane o ni stát. A naděje spásy mizí...
Tedy znovu: Kdykoli máme svobodu odejít a zvolit ke své vlastní škodě zlo. To je realita, daň za to, aby alespoň někteří z nás mohli ve svobodě milovat Boha.
Kdyby nám Bůh tuto svobodu vzal, nebyli bychom už schopni ho svobodně, z vlastního popudu milovat. Mít možnost zvolit zlo, ale stejně zvolit dobro, to je ten pravý výraz skutečné nefalšované a opravdové lásky.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. červenec 2010 @ 12:13:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko. Někdy jsi jako kůň s klapkami na očích. Kdykoli máme svobodu odejít a zvolit ke své vlastní škodě zlo. To je
realita, daň za to, aby alespoň někteří z nás mohli ve svobodě milovat
Boha.
Ano, takhle to funguje u vás, když nejste vázáni smlouvou. Je to jako když lidi žijí na hromádce nebo lidi, pro které je manželská smlouva jen "kus papíru": Když zamilovanost a prvotní nadšení vychladne, rozcházejí se. Mají naprostou svobodu a rozhodně se o ní nechtějí nechat připravit.
Ale u toho, kdo je vázán smlouvou, je to jiné. I když zamilovanost vychladne, nemá svobodu odejít, protože je vázán smlouvou. Ta smlouva ho drží. A všichni víme, jak to vypadá: Zatímco lidé "ve svobodě" prožívají "lásku" za "láskou", zpívají o tom písničky a umírají na depresi, tak lidé, kteří se rozhodli svázat se smlouvou projdou mnohem, mnohem větší těžkosti a nakonej je jejich vztah silnější a šťastnější, než lidí žijících "ve svobodě".
A to je celý ten rozdíl mezi námi, který se ti snažím vysvětlit. Ty jsi svobodný, můžeš kdykoliv odejít. My jsme se zavázali Bohu smlouvou, že mu dáváme celý svůj život. Nejen minulost, ale celý život. Ježíš je nejen "spasitel" ale i "pán" našeho života. Nemůžem si jen tak dělat co chceme a jít kam chceme, ale jsme tou smlouvou, kterou jsme svázání, povinni Ježíše poslouchat.
To je totiž smlouva, která je v Kristu Ježíši, není jiná. Pokud si vymýšlíš nějakou jinou smlouvu a budeš na ní trvat, je možné, že na ní Bůh přistoupí. Ale taky je možné, že budeš žít život v iluzi že máš něco, co nemáš.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:17:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ano, takhle to funguje u vás, když nejste vázáni smlouvou."...
Já snad někde tvrdil, že nejsme vázáni smlouvou? Mluvíme každý pořád o čemsi jiném. Všechny mé komentáře platí pro život ve smlouvě!
Jsou totiž lidé, kteří žili ve smlouvě a stejně ji porušují. " Když zamilovanost a prvotní nadšení vychladne, rozcházejí se." Přesně o tomto mluvím. smlouva samotná ti ještě nic nezajistí, pokud ji sám dobrovolně nectíš. Kde se rozmůže nepravost, láska vychládá...
Každý z nás (i ty) může odejít, odstoupit od smlouvy - nemělo by se to dělat, ale mnoho lidí to už udělalo.
Že jiní vydrželi, neodstoupili od smlouvy, je také důsledek jejich svobodného rozhodnutí. I když jsme se dostali do krize a zamilovanost vychladla, zůstaneme spolu a znovu najdeme k sobě cestu. I taková rozhodnutí jsou udělána ve svobodě. Do něčeho takového nejde nijak nutit. Člověk se pro toho druhého (či bez něho) rozhoduje ve svobodě, smlouva nesmlouva. Taková je realita života.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 05:59:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, pokud by to bylo tak, jak píšeš ve svém příspěvku ty, tak by vlastně smlouva vůbec nebyla potřeba. Tvůj příspěvek je přesný v argumentaci, kterou používají lidé odmítající manželství a žijící na hromádce. Na co je tedy vlastně smlouva, když všechno závisí jen na svobodě? To je pak smlouva zbytečná, jaksi navíc, ne? Jen "kus papíru"?
No, snad už pochopíš, že ne. Snad už jsme se dostali k tomu, že když člověk uzavře nějakou smlouvu, tak není naprosto svobodný, ale je vázán tou smlouvou k tomu, k čemu se ve smlouvě zavázal. Pokud nějaký člověk uzavře smlouvu a je i potom naprosto svobodný od podmínek té smlouvy, je potřeba, aby mu jeho příbuzní co nejdříve sebrali občanský průkaz a dali u soudu návrh na stanovení opatrovníka.
A s krevní smlouvou v Kristu Ježíši je to tak, že se člověk zavázal a svěřil Bohu skrze Krista celý svůj život, vydal ho Bohu do rukou. A ne dočasně, částečně a podmínečně, jako v některých smlouvách, ale plně a navždy, jako v krevní smlouvě.
Zkus se nad tím zamyslet než sem zase vyplivneš nějakou poučku, kterou tě naučili. To je věc, o které si povídáme delší dobu: V ŘKC se sice učí, co je krev a není krev, ale nikdy se tam nemůže učit, co to je krevní smlouva. Pokud se tam něco neučí, tak tomu lidé nerozumí. A pokud tomu nerozumí a neučí se to tam a chtěli by tomu porozumět, musí si to nechat vysvětlit od někoho jiného.
Když se člověk zajímá o jistotu spasení a chce jí pochopit, tak je lepší, když člověk pochopí tu jistotu spasení tak, že přijme spasení v Kristu Ježíši. Pokud jí nemá a nechce svůj život z nějakých důvodů plně vydat Bohu do rukou, může jistotu spasení pochopit alespoň z těchto základních principů smlouvy a speciálně krevní smlouvy.
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 12:00:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že ti ale ta ŘKC pořádně leží v žaludku! Opravdu když řeknu svůj názor, tak jen "plivu poučky?"
Je realita života taková, že lidé ve smlouvě smlouvu porušují, nebo není? I přes veškerou tebou proklamovanou nesvobodu lidí ve smlouvě jim stále zůstává svoboda v rozhodování?
No a o tom je celá řeč!
Spasení v Kristu jsem rád přijal a jsem ve smlouvě. Přestože denně odevzdávám svůj život do Božích rukou, on mě ho nechává řídit stále dál. Snažím se poznávat jeho vůli, ale ne vždycky se to daří, protože "hrouda nohy víže..." A pak jednám v rozporu s jeho vůlí.
Proto je na místě u každého z nás neustálý postoj pokání a jen vědomí naší slabosti v nás udržuje potřebnou ostražitost. Máme se spoléhat na Boha, ale nikoli opovážlivě!
Věci, které jsme schopni udělat sami, ty za nás Bůh neudělá!
|
]
Víra slovu - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. červenec 2010 @ 01:53:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, zrovna teď mi leží v žaludku půlka melouna. Ani spát se mi nechce.
Jinak jsi to napsal moc hezky. Věci, které jsme schopni udělat sami, za nás Bůh neudělá. Ty, které sami schopni udělat nejsme, za nás musí udělat Bůh. Jinak by to nedávalo logiku, nebyla by v tom spravedlnost. Bůh nás nemůže odsoudit že jsme neudělali něco, co jsme nebyli schopni udělat - to by byl cynik a ne Bůh.
A tohle je také důvod, proč když se Bůh stane člověku spravedlností a spasením, proč si může být člověk jistý tím spasením. Kdyby to šlo, aby se mohl člověk zachránit sám, kdyby toho byl schopen, nikdy by si nemohl být jistý, že se to povede.
|
]
|
|
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červenec 2010 @ 14:27:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku Kdybys nebyl svobodný, nemohl bys ani právoplatně uzavřít smlouvu.
|
| NadřazenýSvatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. červenec 2010 @ 15:54:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, vlasntě jsem až na vyjímky nikdy nebyl "svobodý" v tom smyslu, jak to slovo používáš ty (dělat si, co chci).
Od mala jsem byl docela dobře vychován a neměl jsem svobodu dělat spoustu věcí. Moje vychování mi v tom bránilo. Díky Bohu.
V šestnácti jsem svůj život vydal Neposkvrněnému početí, následujících šest let života bylo fakt hodně nesvobodných. Pod jeho mocí bych nikdy s Bohem smlouvu neuzavřel. Když toho nečistého ducha jedna křesťanka v moci jména Ježíš vyhnala, byl jsem vysvobozen alespoň od jeho svázanosti.
Jinak máš pravdu. K uzavření smlouvy je potřeba, aby byl člověk svobodný a bez závazků. Uzavřením smlouvy na sebe člověk bere závazek. Teda alespoň normální člověk, dítě třeba smlouvě nerozumí. Nebo tzv. nepřizpůsobiví, ti smlouvám taky nerozumí. Vidí "telefon za pětset", podepíší smlouvu, vezmou si telefon, dají do do frcu za dva tácy a pak se diví, že O2 chce těch pětset každý měsíc.
Takhle uvažuje dítě, že má "svobodu" dělat si co chce. Dospělý a svobodný člověk ale ví, že uzavřením smlouvy na sebe bere závazek, který mu brání některé věci dělat a některé nedělat. To se ti snažím vysvětlit, když píšu o tom spasení v Kristu a uzavření krevní smlouvy - když píšu o tom, že "jsme otroci Krista" či že se "ta smlouva podobá manželství". To jsou nedokonalá přirovnání toho, co vyjadřují: Že nepatříme sami sobě, nemáme vlastní autonimii, ale jsm vázáni poslouchat Krista.
Je to podobné jako diskuze v článku Přednostní
postavení Říma. Křesťan si nemůže říci: Tak, koho bych dneska ráno poslouchal? No, vyberu si třeba toho největšího, nejznámějšího, nejstaršího, nejvíce namyšleného a namachrovaného a toho budu poslouchat.
Takovouhle svobodu křesťan nemá: Musí poslouchat svého Pána. A pokud to člověk nedělá, a Ježíše neposlouchá, "je autonomní", "má svobodu dělat si co chce", není křesťan, jen si namlouvá že je. Křesťan je ten, jehož Pánem je Ježíš, člověk, který je vázán Ježíšovým slovem, jeho příkazy. Ten, kdo má plná ústa křesťanství ale slovem Ježíše vázán není a má "svobodu" a "autonomii" je třeba sympatizant s křesťansvím, popletený člověk, naivka nebo i podvodník.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červenec 2010 @ 22:13:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."nikdy nebyl "svobodý" v tom smyslu, jak to slovo používáš ty (dělat si, co chci)."...
Pozor! To já nikdy netvrdil, to ty mi podsouváš!
Já zde mluvím o možnosti volby, reálné možnosti každého z nás volit mezi dobrem a zlem a nést také za svoji volbu odpovědnost. Protože kdyby tomu bylo jinak (a rozhodoval by za nás třeba Bůh), za co bychom chtěli získat odměnu? Za poddajnost? Za pasivitu? |
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 07:29:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | 22 let svého života jsem neměl možnost volby mezi dobrem a zlem, ale byl jsem zcela ve vleku světa a výchovy, které se mi dostalo. Kdybych v té době, jestě jako mrtvý v hříchu zemřel i na těle, za co by mne Bůh soudil, když jsem neměl svobodu si vybrat?
Dává ti ta argumentace logiku? Teď argumentuju jako ty.
Svobodu jsem získal až ve chvíli, kdy jsem přijal Ježíše. Do té doby byla jakákoliv svoboda jen iluzí a jediný rozdíl mezi mnou a jinými, které jsem studijně pozoroval, byl v tom, že jsem měl dostatek intelektu si tuhle realitu uvědomovat. Do svých 22 let jsem měl jednu jedinou svobodu: Žít bez Boha a hřešit jak jen jsem si vzpoměl. Žádnou jinou svobodu jsem v té době neměl, byť jsem se snažil jak chtěl. A snažil jsem se hodně.
V té době jsem vydal život Kristu a získal jsem svobodu. Ale byla to svoboda jiného druhu, než o které stále dokola píšeš ty. Kdybych vydáním života Kristu dostal svobodu odejít od Boha a hřešit, na co by mi taková svoboda byla? Takovouhle svobodu jsem od Boha nepotřeboval! Žít bez Boha a hřešit je svoboda, která by mi byla k ničemu, tu už jsem měl od mala! Je přece zbytečné dostat něco, co už máš a máš toho vrchovatě.
Náš Bůh je Bohem řádu, pořádku, logiky, věcí, která dávají smysl. Nedělá věci naprosto nesmyslné, aby člověku dával "svobodu", která mu k ničemu užitečnému není a kterou už měl předtím. Když se v bibli píše o "svobodě, kterou máme v Kristu Ježíši", píše se zjevně o něčem jiném, než co se nám snažíš nabídnout ty.
Snad pochopíš, proč se tak vzpouzím, když se ten termín "svoboda" použitý na mnoha místech snažíš napasovat na něco, čemu my spíš říkáme "bezbožnost".
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 11:43:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jsem neměl možnost volby mezi dobrem a zlem,"...
Přes všechny tyto řečičky má každý člověk možnost volby konat mezi dobrem a zlem a měl by sis to konečně přiznat i ty sám. Kdybys neměl tuto svobodu volby, nemohl bys ani skutečně zhřešit. Protože hřích je svobodné a vědomé přestoupení Božího zákona, který i kdybys neznal Desatero, tak máš stejně zapsán ve svém srdci, ve svém svědomí (Ř 2,15).
Tato svoboda je skutečně čímsi docela jiným, než tebou zmiňovaná svoboda v Kristu. A já nikde netvrdil, že ji snad ztotožňuji, nebo zaměňuji.
Svoboda v Kristu jsou plody Ducha svatého, nikoli prostá svoboda lidské volby mezi dobrem a zlem. Svobodu v Kristu může uchvátit až ten, kdo se nejdřív v prosté svobodě lidské volby už rozhodl pro dobro.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pátek, 23. červenec 2010 @ 11:59:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, je psáno:Je mi známo, Hospodine, že cesta nezávisí na člověku ani jistota kroku na tom, kdo jde.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. červenec 2010 @ 02:16:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přes všechny tyto řečičky má každý člověk možnost volby konat mezi dobrem a zlem a měl by sis to konečně přiznat i ty sám.
To je samozřejmě myšlénka domyšlenka, hereze a neskutečně hloupá lež zcela mimo realitu. Člověk je beznadějně narušen hříchem, někdo více, někdo méně. Má z přirozenosti svobodu dělat kde-co, ale rozhodně ne svobodně volit mezi dobrem a zlem. Běž si o svobodě popovídat s feťákem, kuřákem, smilníkem, modlářem či alkoholikem, jestli mají svobodu volby. To, že tys byl ten "šťastnější" a nezapadl jsi do nějaké závislosti je možná zajímavé, ale těžko to brát jako normu.
Téma svobody jsem zkoumal velmi dost v době, kdy jsem se rozhodoval jestli svůj život vydám Bohu nebo jestli si budu dál držet pošmourného náboženství, ve kterém jsem byl vychován. A tahle věc - to, že jsem neměl svobodu v rozhodování, ale byl zcela zjevně determinován ke hříchu, byla jednou z nejdůležitějších rozumových úvah k tomu, abych uvěřil Kristu. Takže ty svoje chytrosti o tom, co si mám přiznat, jsou poněkud mimo.
Pokud jde o hřích, používáme spíše "biblický" nebo jazykový obsah toho pojmu, t.j. "minutí se cíle" než "že by hřích byl jen a pouze svobodným a vědomým přestoupením zákona". Pokud žije člověk bez Boha, "míjí se cílem" neboli "žije v hříchu" a prakticky je naprosto jedno, jestli to dělá vědomě nebo nevědomě - výsledek života je stejný.
Svoboda v Kristu není svobodou volby odejít od Boha a minout se cílem, ale je svobodou být s Bohem a dojít cíle. Smlouva v Kristu nám nedává svobodu "hřešit si jak chceme" ale dává svobodu "být s Bohem". Tuhle svobodu jsem polovinu života neměl a pak jsem ji v Kristu přijal, takže jsem schopen posoudit ten rozdíl, prožil jsem ho na vlastní kůži. Ta změna je ta životní zkušenost, o které jsme se bavili vícekrát: Když se člověk narodí k věčnému životu z věčného a navěky zůstávajícího Božího slova.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. červenec 2010 @ 09:55:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I ten feťák, kuřák či smilník s tím kdysi začínali a tehdy se pro to museli svobodně rozhodnout. Svobodně zvolili otroctví hříchu.
Zloději a vrahové neměli možnost volby, protože jsou otroky hříchu? Tak proč je zákon trestá, když podle tebe jsou vlastně nevinní? A proč trestá Bůh za hřích, když člověk podle tebe nemá svobodu volit mezi dobrem a zlem?
Chytrost koho z nás je poněkud mimo?
Svoboda v Kristu není volbou mezi dobrem a zlem. Svoboda v Kristu je ovocem předchozí svobodné volby (mezi dobrem a zlem) pro dobro, šťastnou existencí člověka, který žije způsobem, pro který byl stvořen.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. červenec 2010 @ 13:25:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | I ten feťák, kuřák či smilník s tím kdysi začínali a tehdy se pro to
museli svobodně rozhodnout. Svobodně zvolili otroctví hříchu.
No, možná bys měl někdy mezi ty celníky a nevěstky zavítat a popovídat si s nimi, nechat si vyprávět příběh jejich života. Do té doby radši vyprávěj pohádky o svobodě jen náctiletým nebo mladším, ti tomu ještě uvěří.
Nevím koho je chytrost mimo, ale vím, že než člověk přijme Krista a uzavře tu věčnou smlouvu, svobodu ohledně možnosti volit mezi dobrem a zlem nemá. Často ani není schopen rozpoznat co je dobro a co zlo, takže i když "volí dobro" nebo se snaží "volit dobro", vyjde z toho nakonec zlo. Z toho je jediné východisko: Díky Bohu, je z toho možné vyjít v Kristu.
Svoboda v Kristu není volbou mezi dobrem a zlem.
Svoboda v Kristu je ovocem předchozí svobodné volby (mezi dobrem a
zlem) pro dobro, šťastnou existencí člověka, který žije způsobem, pro
který byl stvořen.
Ano, tak to přesně je, to je jasné svědectví církve i písma. Když člověk přijme Krista, stane se Božím dítětem a začne přinášet jiné ovoce. To ovoce je výsledkem té volby vydat život Bohu skrze Ježíše Krista.
Jsem rád že jsi to napsal a neopakuješ ty hlouposti o "svobodě" odejít od Boha a hřešit, což není "svoboda", ale bezbožnost.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 24. červenec 2010 @ 14:23:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec No, možná bys měl někdy mezi ty celníky a nevěstky zavítat a popovídat
si s nimi, nechat si vyprávět příběh jejich života. Do té doby radši
vyprávěj pohádky o svobodě jen náctiletým nebo mladším, ti tomu ještě
uvěří.
Tady už hodně přeháníš
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. červenec 2010 @ 21:30:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bezbožnost je ovšem smutnoun realitou. Člověk za ni podle tebe nemůže? A kdo tedy?
Zkus mně vysvětlit jak je to možné, že Bůh trestá hřích, když podle tebe lidé nemají svobodnou volbu mezi dobrem a zlem. Jak je může spravedlivý Bůh trestat?
Ignoroval jsi mou otázku, protože se ti nehodí. Musel bys uznat, že se mýlíš.
I člověk, který vydal svůj život Kristu, na to může "zapomenout", může sklouznout na šikmou plochu, znovu do otroctví hříchu. Toto riziko naší volby nás provází až do smrti a nikdo nám ho neodejme.
"Má milost ti stačí" říká Kristus. Dokážeme si však o ni vždy říct?.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 24. červenec 2010 @ 22:39:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak především - Bůh trestal za (každý) tvůj hřích svého Syna Ježíše Krista. Jestli si ale nějaký svůj hřích držíš místo toho, abys ho vyznal a opustil, je to tvůj problém, když za takový hřích budeš potrestán. Bůh udělal z Jeho strany všechno, abys trestán být nemusel.
Skutečně věřící člověk - Boží dítě díky Boží milosti, jež mu byla dána, nikdy nezvolí dobrovolně otroctví hříchu, z něhož byl vysvobozen a Bůh svým dětem rozhodně nedal svobodu tebou zmíněné volby. Takže pokud by se stalo to, čím tady neustále strašíš, je otázkou, je-li člověk Božím dítětem. Každé Boží dítě má totiž ve své Bohem dané "výbavě" moc nad hříchem, nad tělem/tělesností a pokud tuto výbavu nepoužívá, Bůh je oprávněně bude brát k zodpovědnosti stejně jako za ne/použití talentů/hřiven, které dostalo.
Pavel neprosil o milost, nýbrž o odstranění ostnu, ale Pán udělal něco lepšího, než že by odstranil osten. Řekl Pavlovi a potažmo i nám věřícím, že Boží milost stačí/ je dostatečná na všechno, k čemu nás Bůh povolal. Na věřících pak je. aby byli a zůstavali oblečeni pokorou, která je jejich kvalifikací k přijetí Boží milosti a aby Boží milost nebrali nadarmo. Tož tak.
willy
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. červenec 2010 @ 11:48:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jestli si ale nějaký svůj hřích držíš místo toho, abys ho vyznal a opustil, je to tvůj problém"...
Willy Ano, a toto je ale problémem mnoha lidí, i těch, kteří kdysi žili jako Boží děti. Přesně o tomto mluvím, své svobody hřešit nepozbyli.
..."Boží dítě díky Boží milosti, jež mu byla dána, nikdy nezvolí dobrovolně otroctví hříchu, z něhož byl vysvobozen"...
Toto apoštolové neučili. Pavel Timoteje zapřísahá, aby neměl podíl na cizím hříchu a aby zachoval čistotu.
Proč by to dělal, kdyby platilo to, co jsi řekl - že Boží dítě nikdy dobrovolně nezvolí otroctví hříchu?
Vnímáš tu absenci logického uvažování?
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 25. červenec 2010 @ 11:57:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tvou logikou si na Pána Boha nepřijdeš. Tvé výhrady a tvá logika není logikou Božího détěte, ale logika padlého stvoření. Tož tak.
w.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: JMK v Neděle, 25. červenec 2010 @ 12:44:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, četl sis někdy tady na GS článek o tom, jak se pozná sekta? Víš, používáš někdy argumenty a píšeš někdy reakce tak, že to pomalu vypadá, jako bys v nějaké sektě byl. Ber to jako dobře míněnou radu, abys na sobě zapracoval a z té své tožtakácké sekty vyrostl v seriozního partnera v debatě. Pokoj s tebou.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. červenec 2010 @ 17:30:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, vraťme se do skutečného života. Jak to vypadá tam? Podívej se na příklad Božího dítěte, horlivého spolupracovníka apoštola Pavla, Démase. Démas nakonec od víry odpadl.
Věř mi, že Boží logika je s realituo života naprosto v souladu.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 25. červenec 2010 @ 18:51:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znám člověka, který se zachoval stejně jako Démas, poněvadž stejně jako Démas miloval více tento svět/nynější věk. V jednu chvíli byl učitelem v biblické škole a ze dne na den odešel do světa. Když jsem ho po čase potkal, měl mrtvé oči. Ale kdoví kromě Boha, jak to s ním dopadne na věčnosti. Pán má moc ho pozvednout, získat znovu a obnovit. Nebo ne?
w-
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 09:50:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže Pán tu možnost má. Ale neudělá to násilím, proti vůli onoho člověka. Jestliže zůstane zatvrzelým v hříchu, zahyne.
To proto je naše spása podmíněna nadějí, nikoli zajištěna jistotou. Nejslabším článkem řetězu naší spásy jsme my sami.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 11:31:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán nemá tu možnost! Jasně jsem napsal v souladu s Písmem, že Pán má tu MOC!!! A o násilí tu píšeš neustále a naprosto nesmyslně ty! Boží moc vůči Božímu dítěti je láskyplná a láska, jak je psáno, je silná jako smrt (Pís. 8:6), takže jí žádný člověk neodolá. Tož tak.
Podle tvého přesvědčení to vypadá, že člověk je silnější než Bůh, ale díky Bohu tomu tak není!
w.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 14:07:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle tvého vysvětlení by ale musel nutně být spasen každý člověk, protože:
(1 Tim 2,3-4) neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání
pravdy.
Jak potom ve světle tvé "pravdy" vysvětlíš toto?
(1 Kor 10,31-33) Ať už tedy jíte nebo pijete nebo děláte cokoli, dělejte
všechno k Boží slávě.
Buďte bezúhonní pro Židy, pro Řeky i pro Boží církev,
jako se i já všem snažím líbit v každém ohledu, nehledaje
vlastní užitek, ale užitek mnohých, aby byli spaseni. Pavel není přesvědčen o užitku pro všechny, ale jen pro "mnohé". I Kristus tvrdí cosi jiného: (Mt 22,14) A znovu to opakuje: (Mt 20,16) ... Je totiž mnoho
povolaných, ale málo vyvolených."
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. červenec 2010 @ 17:33:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby nám Bůh vzal jeho nejcennější dat - naši svobodu, vzal by nám také naši důstojnost Božích dětí.
Ale Bůh své dary nikdy nebere zpět a chce, abychom ho milovali sami a ve svobodě.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 25. červenec 2010 @ 19:02:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejcennějším darem není svoboda, nýbrž víra, jíž žijeme a můžeme a máme se líbit Bohu. Svou svobodou se Bohu nezalíbíš, kdyby ses rozkrájel.
Ale Bůh své dary nikdy nebere zpět a chce, abychom ho milovali sami a ve svobodě.
My Boha nemůžeme milovat sami, poněvadž láska, jíž Ho máme milovat, musí být stejně jako naše víra Boží a Boží láska byla vylita do srdcí věřících skrze Ducha Svatého. Milovat Boha/Pána kromě jiného znamená především milovat bratry, tj. Jeho děti Boží láskou, kterou vylil do našeho srdce, a to sami neumíme. To umíme jenom v Duchu Svatém a jsme-li v našem duchu! Tož tak.
w.
|
]
Svatba - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 09:47:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je darem, který neobdržel každý.
Svoboda volit mezi dobrem a zlem je darem přirozeným, který dostal každý člověk.
Jen v této svobodě je možno milovat Boha. Dar víry je umožněn jen v daru svobody.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. červenec 2010 @ 04:59:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, prosím, mohl bys uvést nějaký zdroj, kde se vzalo to učení o svobodě a svobodné možnosti volby mezi dobrem a zlem? Vlastně by mne to zajímalo, nevzpomínám, kde se vlastně tahle hrozná hereze a zvrácené učení vzalo.
Naše neporozumění je opět dané definicí slov. Pro tebe platí "hřích je svobodné a vědomé přestoupení Božího zákona" (pominu teď nekonzistenci tvé argumentace ohledně Božího zákona). Pokud tedy člověk dělá něco nevědomě nebo nesvobodně, není to hřích?
Pro nás je hřích "minout se cílem", odejít od Boha, žít bez Boha, neposlouchat Boha. Je naprosto jedno, jestli vědomě či nevědomě, svobodně nebo nesvobodně, výsledek je stejný: Na výsledku to, že člověk "hřeší", "míjí se cílem" a je v zahynutí, pekle, nic nemění ani to, že si daný stav nevybral dobrovolně a vědomě.
Je možné, že byl někdy na světě někdy někdo, kdo měl svobodu volby mezi dobrem a zlem - asi nějaký vyvolený či předurčený, nebo co. Já osobně se domnívám, že poslední takový člověk byl Adam.
Moje životní zkušenost i svědectví snad všech lidí, které jsem kdy o tomto tématu slyšel reálně mluvit (ne jen nějaké teoretické odborné doktorské pindy), jsou jednoznačné: Člověk žádnou svobodu v oblasti volby dobra a zla nemá. Je natolik beznadějně narušen hříchem, že pro volbu dobra má jednu jedinou šanci: Poddat svůj život Ježíši Kristu, tak, aby Ježíš byl jeho Pán a poslouchat ho.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. červenec 2010 @ 09:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě by zase zajímalo, jak mohla vzniknout tak hrozná hereze o nesvobodě člověka.
Vztah skutečné lásky je možný jen mezi svobodnými bytostmi.
Nemůžeš se plně jinému dávat, pokud si sám nepatříš.
Zdravý rozum ti nic neříká?
Pokud člověk učiní zlo v nevědomosti, či z donucení, je to cosi docela jiného, než když činí zlo záměrně a svobodně.
I v tomto případě bych se spolehl na zdravý rozum.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. červenec 2010 @ 10:30:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zdravý rozum říká, že by si lidi měli pomáhat, být na sebe hodní, spolupracovat, vycházet jeden druhému vstříc, protože tak se jim dobře daří. Realita je taková, že si lidé závidí, kradou, vraždí, uctívají modly, vedou války, znásilňují, likvidují, nadřazují se, ničí dokonce vlastní zdraví... Proč to dělají, když zdravý rozum říká něco jiného?
Oko, jedna věc je vymyšlená teorie, bludné učení, které zcela zjevně neodpovídá realitě světa a odporuje písmu a druhá věc je ta realita. Já píšu o realitě. A v ní jsou lidé nesvobodní, zotročení Hříchem (bezbožností) a jeho služebníky. A z toho je jediná cesta ven.
Škoda, že alespoň občas neodpovíš na otázku. Teď jsem se fakt ptal, že mne zajímalo, kde se to učení o svobodě, o které píšeš, vzalo.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. červenec 2010 @ 15:49:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odporuje Písmu? Kterému místu přesně???
I učení o svobodě má biblický základ: "Duch Pánův je nade mnou, protože mne pomazal kázat
evangelium chudým; poslal mne uzdravit zdrcené v srdci,
vyhlásit propuštění zajatým a prohlédnutí slepým, propustit
zdeptané na svobodu
a vyhlásit Pánovo milostivé léto."
Ten Pán je Duch, a kde je Pánův Duch, tam je svoboda.
Každý křesťan má svobodu v Kristu Ježíši, to je ta slavná svoboda Božích dětí.
Vy jste přece povoláni do svobody, bratři; jenom tu svobodu
nemějte za záminku pro tělo, ale v lásce služte jedni druhým.
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci.
Realita života je taková, že někteří lidé jednají jako svobodní, ale mají svobodu za pláštík špatnosti. A Bůh se na to dívá... I takové miluje, i takové volá ke spáse. Však nikoho nespasí proti jeho vůli.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. červenec 2010 @ 18:23:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svoboda v Kristu, o které mluví bible, je svoboda od hříchu a nepřítele, svoboda od všelijakých skutků náboženství, svoboda od soudu a smrti, svoboda od strachu ze smrti, svoboda být s Bohem a Bohu sloužit, není to svoboda "vybrat si mezi dobrem a zlem", o které píšeš ty či jakákoliv bezúčelná svoboda ke kdejaké kravině a už vůbec ne svoboda k tomu volit si zlo. To v bibli nenajdeš.
Můžeš nějak odpovědět na otázku? Psal jsi ve smyslu, že existuje svoboda vybrat si dobro nebo zlo a že "jen v téhle svobodě může být láska". Kde tohle učení vzniklo, kdo na to přišel, máš o tom trochu představu?
Bible učí, že stvoření je poddané otroctví hříchu. U nábožných lidí, jako jsem byl já, je to vidět nejvíc - i když se snaží o dobro seč mají síly, ovoce snažení je pak neradostné. Mají sice horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání.
Ježíš tedy řekl těm Židům, kteří mu uvěřili: "Jestliže
zůstanete v mém slově, jste opravdu mými učedníky. A poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí." Odpověděli mu tedy: "Jsme símě Abrahamovo a nikdy jsme
nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: 'Budete svobodní'?" A otrok nezůstává v domě navěky, syn zůstává navěky. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete opravdu svobodní."
Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, říkám vám, že každý, kdo
dělá hřích, je otrokem hříchu.
Tohle jsem přesně zažil: neměl jsem polovinu života žádnou svobodu vybrat si dobro nebo zlo. Ježíš popisuje tu realitu precizně - a vysvětluje to lidem, kteří mu uvěřili.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna,
narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem, aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali
právo synovství. A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého
Syna, volajícího: "Abba, Otče!" A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží
dědic skrze Krista. Tehdy, když jste neznali Boha, otročili jste těm, kdo
přirozeností nejsou bohové. Avšak nyní, když jste Boha poznali (spíše jste však byli
poznáni Bohem), jak to, že se znovu obracíte k těm chabým a
ubohým principům a chcete jim znovu začít
otročit?
Vykoupit nepotřebují svobodní, kteří se mohou rozhovovat jak chtějí pro dobro a zlo, ale otroci, kteří jsou nuceni poslouchat toho, kdo není od přirozenosti Bůh, svého pána (v mém případě tzv. paní). Ti, kteří nemají svobodu a nemohou si vybírat, ti, kteří nepatří sami sobě, musí být nejdřív z otroctví vykoupeni. A my jsme nebyli vykoupeni do možnosti volit dobro a zlo, ale byli jsme vykoupeni pro službu Bohu.
Požehnaný Pán, Bůh Izraele, neboť navštívil a vykoupil svůj
lid! Vyzdvihl nám roh spasení v domě svého služebníka Davida, jak mluvil ústy svých svatých proroků, kteří byli od věků, o vysvobození od našich nepřátel a z ruky všech, kteří nás
nenávidí, aby prokázal milosrdenství našim otcům a vzpomenul na svou
svatou smlouvu - na přísahu, kterou přísahal našemu otci Abrahamovi, - že nám
dá, abychom vysvobozeni z ruky svých nepřátel beze strachu
sloužili jemu ve svatosti a spravedlnosti před jeho tváří po všechny dny
svého života.
Tohle je skutečná svoboda, do které jsme byli vykoupeni Kristem. Neznám jinou svobodu.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:43:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."svoboda být s Bohem a Bohu sloužit, není to svoboda "vybrat si mezi dobrem a zlem,"...
Být s Bohem a jemu sloužit je jedna z možností svobodné volby mezi dobrem a zlem. Existuje svoboda vybrat si dobro, nebo zlo, jak potvrzuje třeba tento verš:
..."Vy jste přece povoláni do svobody, bratři; jenom tu svobodu
nemějte za záminku pro tělo(zlo), ale v lásce služte jedni druhým (dobro)."...
Pletou se ti tu dohromady dvě věci: 1.) svoboda v rozhodování - volit dobro a zlo, kterou má každý člověk po celý život a 2.) kvalita života, která je důsledkem tohoto rozhodování: život buď v otroctví hříchu, nebo ve svobodě Božího dítěte.
Jistě nepopřeš, že i když jsi byl v otroctví hříchu, měl jsi možnost se rozhodnout pro život s Bohem (jinak by nemohl být zachráněn žádný hříšník). Zrovna tak ten, kdo žije s Bohem, má možnost volit zlo. Jiná věc je, že ho většinou nezvolí, protože by byl sám proti sobě, proti svému štěstí. Ale ta možnost tady pořád existuje.
Láska může existovat jen mezi bytostmi svobodnými. Lásku můžeš dávat i přijímat jen jako svobodná bytost. Nikoho nelze mocí a násilím donutit milovat, koho sám nechce. |
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:50:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavně - dobré je to, co je z Boží vůle.
Když chceme Bohu sloužit, těžko mu budeme sloužit navzdory Jeho Vůli, to bychom byli služebníci nehodní a špatní. Bohu sloužíme tím, že plníme Jeho Vůli.
Zlé je to, co se staví proti Boží vůli.
Když chceme být s Bohem a Bohu sloužit, automaticky to jinými slovy znamená, že si vybíráme dobro. Takže Oko má opět bod.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 15:43:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | svoboda v rozhodování - volit dobro a zlo, kterou má každý člověk po celý život
O svobodě vybrat dobro a zlo už jsem ti psal: To co píšeš, není pravdivá informace. Život a svědectví lidí i písmo říká jasně něco jiného.
Jistě nepopřeš, že i když jsi byl v otroctví hříchu, měl jsi možnost se
rozhodnout pro život s Bohem (jinak by nemohl být zachráněn žádný
hříšník).
Ne, to jsem teda neměl, to je tvůj omyl. Kromě toho, že jsem byl od mala nějak vychováván a manipulován k určitému postoji (že opravdový život s Bohem bude až po smrti těla, čili jsem žádný život s Bohem tady na zemi nečekal a nehledal) tak jsem také svůj život zasvětil někomu, kdo ho pak i ovládal, té, kterou nazýváte Prostřednice.
Jakouž takouž svobodu jsem získal po vyhnání toho nečistého ducha, ale stejně pak ještě zůstávalo to, co popisuju Jaele, pýcha a nadřazenost. Byl jsem vychován ve stylu "my víme všechno nejlíp, jsme ti jediní praví". Bylo pro mne nemyslitelné, že by mi něco vysvětloval "nějaký evangelík" (za které jsem považoval všechny nekatolíky).
Ještě když jsem přijal věčný život a narodil se znovu, jsem několik dlouhých měsíců zoufale hledal nějakého katolického kněze, který by mi vysvětlil, co se to se mnou vlastně stalo, protože jsem nebyl ochoten připusit, že by mne měl vyučovat "nějaký protestant". Celé jsem to už kdysi popisoval v článku Čím víc pruhů, tím víc Adidas.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 28. červenec 2010 @ 10:56:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spoléháš-li se na zdravý rozum, tj. na svůj rozum, pak se ve svém důsledku nespoléháš na Boha. Král Šalomoun napsal v knize Přísloví 28:26 toto:
Kdo spoléhá na svůj rozum, je hlupák, ale kdo žijemoudře, unikne. Studijní překlad KMS Na vlastní rozum spoléhá jen tupec, kdo ale žije moudře, bude zachráněn. Překlad 21. století (NBK) Kdo spoléhá na svůj rozum, je hlupák, ale kdo žije moudře, unikne zlému. Ekumenický překlad
Tož tak.
willy
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. červenec 2010 @ 15:39:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je nejvyšší Rozum a víra není s rozumem v rozporu.
|
]
|
|
|
|