Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 19:59:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Boj, který bojuji, je společný boj Ježíše a můj. Ale už to není boj o můj život, oko, ten je dávno vybojován. Ty se pořád snažíš tlačit nějakou představu ve stylu lavírování "nevím jak to bude a jak se rozhodnu, jestli pro Ježíše nebo proti". Jestli to ty nevíš, to je tvoje situace. Já to léta vím. Jediný život, který mám je ten, který žiji pro Ježíše. Žádný jiný život a jiné rozhodnutí není, není pro něj důvod. Svůj život jsem ztratil, prohrál, pohřbil, jediné co mám je život v Ježíši.
Možná jsi ještě nedozrál ke spasení, ještě nevíš, jestli budeš chtít být s Bohem nebo ne, jestli ho přijmeš nebo odmítneš, nedošel jsi k tomu životnímu rozhodnutí. Pak ale do své situace nemanipuluj druhé lidi: Ne všichni jsou na tom jako ty.
Křesťanství není pasivita, kterou ty hlásáš: "Když my ve svém boji, který spočívá v tom, že
patříme Ježíši a jsme Boží děti, padneme, Ježíš nás zvedne a přenese
přes to těžké období.".
Oko, to si nějak nerozumíme. Pasivitu hlásáš ty, já o pasivitě nikdy nic nepsal. Moje věta byla o Boží věrnosti a zaslíbeních, které Bůh dodrží, o svědectví všech lidí co jich jen znám, kteří Bohu dali život, a nejen jich. Bůh je věrný a Ježíš jedná způsobem, který je v tom podobenství uveden: Tam, kde síly člověka nestačí, Ježíš ho podpoří.
Nevím, jak sis z Boží věrnosti a Boží pomoci v tom, co člověk nezvládne a v čem je slabý našel pasivitu. To musí být nějaká tvoje utkvělá představa.
Ježíš nás zvedne jedině v tom případě, že si ve svém pádu nebudeme hovět a libovat, že sami projevíme snahu skrze pokání se napravit. Toto naše úsilí je oním bojem za naši spásu.
No, proto je právě dobré, když se člověk narodí znovu z těch nepomíjitelných věcí, ze slova obživeného Duchem svatým. To je jedna z nejdůležitějších věcí, která se znovuzrozením stane: Změní se přirozenost člověka. Člověk už nepatří světu, patří Bohu. Nelibuje si v pádu. Proto také o znovuzrození tolik píšu, proto také tolik rozlišuju "znovuzrození" od pojmů s jiným obsahem.
Pokud si libuješ a hovíš v pádu, tak se nedivím, že ještě stále bojuješ o svůj vlastní život. A pokud ne, o čem to píšeš?
|
| NadřazenýBabička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 15:25:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Boj, který bojuji, je společný boj Ježíše a můj."...
Jsem rád, že v něčem nacházíme i společnou řeč.
Jestli však tento boj není pořád o tvůj život, tak o co vlastně bojuješ? To jsi zapomněl vysvětlit. Já žiji v přesvědčení, že tento boj je pořád bojem o náš věčný život, o naši věčnou spásu. Za nic jiného nestojí bojovat. Kristus svou obětí na kříži vybojoval pro nás nejen možnost být věčně spaseni (možnost, kterou lidí SZ neměli), ale také pro tento pozemský život možnost žít už za života jako dítě Boží, přijat dar věčného života. V tomto stavu (bez hříchu ke smrti, ve spolupráci s Bohem) je však třeba vytrvat až do smrti. To se nemůže nikomu podařit bez pokání, bez neustálého obnovování našeho vztahu s Bohem. Tento boj je o vytrvání v dobrém, abychom mohli mít užitek z Kristovy oběti.
"Když my ve svém boji, který spočívá v tom, že
patříme Ježíši a jsme Boží děti, padneme, Ježíš nás zvedne a přenese
přes to těžké období.".
Pasivitu vnímám v opovážlivém spoléhání na Boží milost. Formulace této věty vylučuje jakoukoli jinou možnost a v pokušení můžeš snadněji podlehnout do hříchu - u vědomí jistoty, že Ježíš tě přece stejně pak zvedne, tak proč si to neužít.
Pokud jsi to tak nemyslel, dobře. Ale pak opatrněji formuluj věty.
Protože je pravdou, že kde naše síly nestačí, Ježíš nás podpoří. Ale po nás bude stejně vyžadovat maximální úsilí o svatost. Nikdo nebyl nikdy pokoušen nad své síly - přesto mnozí pokušení podlehli. Bůh svůj díl práce sice odvedl, ale člověk nikoli.
Že si nelibuji v pádu, je pro můj vztah s Kristem. Tehdy vidím jasně a hřích se mi oškliví. Pokud bych však tento vztah přestal budovat a obnovovat (modlitbou a postem), začal bych znovu i jako Boží dítě žít životem podle těla a v pokřiveném vidění mnohý z hříchů by pro mě mohl znovu získat na přitažlivosti.
Lidé žijí a vnímají různě. Mám kus pozemku, kde jsem si nasadil les. Dneska jsem si tam jel uřezat vánoční stromek a zjistil, že asi dvacet stromků už chybí. Zloději přišli s motorovou pilou a řádili. Docela cynicky tam dokonce jeden uřezaný stromech nechali, málo se jim nakonec líbil. A to byl docela hezký, nám stačí. Ale co je to za uvažování, jak takoví lidé mohou prožívat vánoce? Chudáci.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 20:21:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kristus svou obětí na kříži vybojoval pro nás nejen možnost být věčně
spaseni (možnost, kterou lidí SZ neměli), ale také pro tento pozemský
život možnost žít už za života jako dítě Boží, přijat dar věčného
života. V tomto stavu (bez hříchu ke smrti, ve spolupráci s Bohem) je
však třeba vytrvat až do smrti.
Prosím tě, oko, kde jsi četl, že Ježíš pro nás vybojoval možnost?
Jestli však tento boj není pořád o tvůj život, tak o co vlastně bojuješ?
To jsi zapomněl vysvětlit. Já žiji v přesvědčení, že tento boj je pořád
bojem o náš věčný život, o naši věčnou spásu. Za nic jiného nestojí
bojovat.
Fakt nestojí zato bojovat o nic jiného než o sebe a o svůj život a o svoje spasení?
Ačkoliv totiž chodíme v těle, nebojujeme podle těla. Zbraně našeho boje totiž nejsou tělesné, ale jsou v Bohu
mocné k boření pevností: Boříme výmysly a každou povýšenost, která se pozdvihuje proti
poznání Boha; uvádíme každou myšlenku do zajetí, aby byla
poslušna Krista, a jsme připraveni potrestat každou neposlušnost, až se naplní
vaše poslušnost.
Jeho (Ježíše) kážeme, napomínajíce každého člověka a učíce každého
člověka ve vší moudrosti, abychom každého člověka postavili
dokonalého v Kristu Ježíši. A právě proto pracuji a bojuji podle jeho moci, která ve
mně mocně působí.
A žádám i tebe, věrný spojenče, pomáhej jim. Ony přece
spolu se mnou bojovaly v evangeliu, a také s Klementem a s mými
ostatními spolupracovníky, jejichž jména jsou v knize
života.
Máš pocit, že apoštol bojoval o svoji věčnou spásu? Kdybys byl "věčně spasen", opravdu bys nenašel jeden jediný důvod, proč bojovat? Co třeba z lásky bojovat na život a na smrt za svého nevěřícího ztraceného souseda, aby poznal Ježíše Krista, který za nás bojoval až na smrt? Máme tu nějakých skoro deset milionů nevěřících sousedů...
Mám kus pozemku, kde jsem si nasadil les. Dneska
jsem si tam jel uřezat vánoční stromek a zjistil, že asi dvacet stromků
už chybí. Zloději přišli s motorovou pilou a řádili. Docela cynicky tam
dokonce jeden uřezaný stromech nechali, málo se jim nakonec líbil. A to
byl docela hezký, nám stačí. Ale co je to za uvažování, jak takoví lidé
mohou prožívat vánoce? Chudáci.
Kdybys jen mohl přestat bojovat o svoji spásu, protože bys zjistil, že ten boj za tebe vybojoval tvůj Spasitel, fakt už by nebylo na světě docela nic, za co by ještě stálo bojovat?
Opravdu byl ten boj, který vedl apoštol, ve stylu "zavřít se do kostela a držet se zuby nehty Boha jen ať se ty brány pekel nezvednou, nenastartují motory, nezaútočí a nepřemůžou nás"?
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 14:24:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby se nejednalo pouze o možnost, o Boží nabídku, na kterou je potřeba adekvátní lidské odpovědi, byli by pak pro zásluhy Kristovy oběti automaticky spaseni všichni lidé, dobří i zlí.
Ale církev nikdy nic takového neučila.
Každý člověk má přece na výběr: Buď žít tak, aby byl navěky spasen, nebo žít tak, aby byl na věky zavržen.
Tam, kde je volba, jsou také možnosti volby, kde není volba, všechno je dané direktivně, tam možnosti nejsou.
..."zavřít se do kostela a držet se zuby nehty Boha"...
Toníku pořád mně snažíš podsouvat podobu jakési zmršeniny skutečné víry. Zeptám se tě obráceně: Máš pocit, že apoštol nebojoval o svou věčnou spásu, o nepomíjející věnec? (1 Kor 9,25-27) A každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý. Oni to ovšem
dělají, aby získali pomíjející věnec, my však nepomíjející.
Já tedy běžím takto, ne jako v nejistotě; takto bojuji, ne
jako bych bušil do větru.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
Snad někdy pochopíš a přijmeš křesťanství v plné šíři, poznáš, že ono vůbec není jen o spáse jednotlivce který kráčí k Bohu, vztahem soukromým,, ale že k Bohu kráčíme společně. Že křesťanství je o naší společné záchraně skrze život v církvi, skrze vzájemnou pomoc živých na zemi i svatých v nebi - dokonce i skrze pomoc andělů.. Takže když křesťan mluví o své spáse, nic z tohoto nelze vynechat.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 14:39:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pocit, že apoštol nebojoval o svou věčnou spásu, o nepomíjející věnec?
Apoštol samozřejmě o svou věčnou spásu nebojoval. Boj, který bojoval, byl boj víry, aby zachoval víru a aby se osvědčil ve službě a dokonal/naplnil službu, kterou od Pána přijal.
Dokud si budeš plést věčnou spásu s odměnou za službu/vykonané dílo, budeš mít problém, který mají jiní vyřešený, takže nemusí bojovat o sebe a o svou spásu, ale o druhé, kteří buď ještě spaseni nejsou nebo ač spaseni ještě nejsou zdokonalení! Tož tak.
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 09:05:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Apoštol samozřejmě o svou věčnou spásu nebojoval."... ??????????????
..."Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
"...
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 09:25:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (2 Tm 4,6-8) Já už totiž začínám být obětován a nastal čas mého odchodu.
Bojoval jsem dobrý boj; běh jsem dokončil, víru jsem zachoval.
Nakonec je pro mě připravena koruna spravedlnosti, kterou mi
dá v onen den Pán, ten spravedlivý soudce; a nejen mně, ale i
všem, kdo si zamilovali jeho příchod.
(Jk 1,12) Blaze muži, který snáší zkoušku, neboť až se osvědčí,
dostane korunu života, kterou Pán zaslíbil těm, kdo ho
milují.
(Zj 2,10) Nic se neboj toho, co máš vytrpět. Hle, ďábel uvrhne
některé z vás do vězení, abyste byli vyzkoušeni, a budete mít
soužení po deset dní. Buď věrný až do smrti a dám ti korunu
života.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 11:18:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pavel, Jakub i Jan píší o odměně. Koruna spravedlnosti či života je odměnou pro věřícího za to, co konali po té, co byli spaseni - odměna za věrnost ve službě.
Citoval jsi Zj 2:10, kde je koruna života zaslíbena, ale ve Zj 3:11 už věřící korunu/věnec vítěze mají. Mohou však o něj přijít, pokud nebudou pevně držet to, co mají, tj. to, co přijali od Pána.
K tomu mám jeden nádherný příběh, který jsem kdysi slyšel. Už jsem ho sem na GS psal, ale nemohu ho najít, tak ho napíšu znovu.
Stalo se to v komunistickém Rusku na Sibiři, kam byli do gulagů deportováni kromě jiných také křesťané pro jejich víru. Tehdy se stalo, že bylo 5 křesťanů v krutém mrazu postaveno nahých před popravčí četu a opodál stála vytopená maringotka, v níž byly kožichy, samovar s čajem a jídlo. A těm křesťanům bylo řečeno, že když se zřeknou své víry v Krista, budou moci jít do maringotky, obléci si kožich, najíst a napít se, co hrdlo ráčí. Po chvíli se staly dvě věci: jeden z těch pěti to nevydržel a do maringotky utekl - to by se dalo pochopit. Ale vzápětí se jeden z vojáků v popravčí četě svlékl donaha a stoupl si na místo jednoho z křesťanů - to už tak lehké k pochopení není. Vysvětlení je toto: ten voják viděl nad hlavou každého z těch 5 křesťanů zlaté zářící koruny, a když ten jeden utekl, jeho koruna tam zůstala. Takže se svlékl, stoupl si na místo utečence a koruna byla jeho. Tož tak.
Ale říkám znovu: to všechno je o ODMĚNĚ, nikoli o spáse!!!
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:51:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věčná spása není snad odměnou?
(1 Tim 6,18-19) Také ať činí dobře, bohatnou v dobrých skutcích, jsou
štědří a dělí se s ostatními;
ať si ukládají dobrý základ pro budoucnost, aby
se chopili věčného života.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:58:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | NE, VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ODMĚNOU!!!
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 21:02:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokaž z Písma!
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 21:45:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokázáno v minulosti mnohokrát a nejen mnou!!! Takže je na čase, abys důkazy, ačkoli tedy nejsme u soudu, přestal ignorovat. Znám to od pozemských soudců - u těch je ignorování nebo zpochybňování důkazů poměrně běžný jev; je to jejich věc, nikoli má starost Ale u tebe si na to zvykat nehodlám! Za 1) Nejsi soudce, 2) tudíž ti ani nepřísluší nějaké důkazy požadovat.
Máš Bibli, tak nebuď líný a najdi si to v Písmu. A jsi-líný hledat v Bibli, najdi si to tady. Obávám se však, že problém není v nedostatku důkazů, ale spíše v jejich přijetí jako relevantních.
Tož tak.
w.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 09:36:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A zase ani jeden odkaz na Písmo! Jak příznačné!
Kdo je zvědavý na nastavovanou omáčku?
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 10:00:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
jsi ohavně nespravedlivý. Těch odkazů jsi tu měl v minulosti dost, ale tys je naprosto ignoroval a ignoruješ je i teď! Takže na co je chceš psát znovu?!:-(
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 19:26:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Třeba mám krátkou paměť. Je dokázáno, že teprve sedmkráte opakovaná věc se stává trvalou pamětí.
(1 Pt 1,6-10) V tom se radujete, i když jste nyní, je-li to potřebné,
maličko zarmouceni různými zkouškami,
aby se pravost vaší víry (mnohem dražší než zlato, které
pomíjí, ačkoli se zkouší ohněm) ukázala k vaší chvále, cti a
slávě při zjevení Ježíše Krista.
I když jste ho neviděli, milujete ho; a i když ho dosud
nevidíte, přece v něj věříte a radujete se nevýslovnou radostí
plnou slávy,
ZATÍMCO DOCHÁZÍTE CÍLE SVÉ VÍRY, TOTIŽ SPASENÍ DUŠÍ.
Toto spasení se snažili vyhledat a objevit proroci, kteří
prorokovali o té milosti, která měla přijít k vám.
|
]
Je za co nás odměnit?! (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 09:53:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
prosím tě, ZA CO by ta odměna ve formě věčné spásy asi tak byla. Ruku na srdce - opravdu si myslíš, že je za co nás odměnit?!
L 17:10 „Tak i vy, když uděláte všechno, co vám bylo přikázáno, řekněte: ‚Jsme neužiteční otroci; udělali jsme, co jsme byli povinni udělat.‘“
Fakt, že nám Pán dá odměnu za službu, je čistě akt lásky, milosti a milosrdenství, nikoli nějakých našich zásluh. Vždyť Tím, kdo pro nás věřící spasené znovuzrozené předem připravil dobré skutky a stvořil nás v Kristu Ježíši, abychom v nich chodili, je Bůh. Tím, kdo v nás působí chtění i skutečné činění toho, co se Bohu líbí, je také Bůh. Takže znovu - je ZA CO nás jakkoliv čímkoliv odměnit? Já mám za to, že není!
Tož tak.
willy
|
]
Re: Je za co nás odměnit?! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 19:36:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."opravdu si myslíš, že je za co nás odměnit?"...
(1 Kor 9,24) Nevíte snad, že ti, kdo běží závod, běží sice všichni, ale
vítěznou odměnu dostává jen jeden? Běžte tak, abyste ji
získali.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 09:35:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen pro upřesnění: "...nebyl sám vyřazen." V KMS překládají "neosvědčil". Zajímalo by mne proč si myslíš, že jde o vyřazení ze spásy. Verše předešle hovoří o odměně, přijde mi tedy bližší pohled, že budeš vyřazen z odměny ("tvé dílo shoří, ty však i přesto budeš zachráněn"). A nemyslím si, že věčná spása je odměnou, protože pokud by byla odměnou, jak by potom mohlo být napsáno "jste spasení milosti"? Milost se přece neuděluje na základě skutku. |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 12:47:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věčná spása je souhrn milosti Božího daru SPASENÍ (vykoupení z hříchu) a lidské adekvátní odpovědi. Svým způsobem života se rozhodujeme tento vzácný nezasloužený dar přijmout, být ho hodni. Nebo ho hříšným řivotem odmítáme.
Pokud by spása byla jen záležitostí Boží dobroty, byli by přece spaseni všichni lidé bez výjimky. Bůh přece nabízí spásu každému člověku. Pak záleží už jenom na nás, zda Bohu dáme adekvátní odpověď.
(Jk 2,14-24) Co je platné, bratři moji, říká-li někdo, že má víru, ale
nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?
Kdyby bratr nebo sestra byli nazí a postrádali by denní pokrm
a někdo z vás by jim řekl: "Jděte v pokoji, zahřejte se a
nasyťte!" ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co
je to platné?
Tak také víra, nemá-li skutky, je sama o sobě mrtvá.
Někdo ale řekne: "Ty máš víru a já mám skutky." Ukaž mi tu
svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích.
Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. I démoni tomu věří
- a třesou se!
Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je
mrtvá?
Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků,
když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm
skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a
bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím
přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen
z víry.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 16:56:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli tě tedy dobře chápu, potom máš za to, že tou odměnou (1. Kor 9,24) je naše spása. Je to tak? Tvé pojetí spásy ("Svým způsobem života se rozhodujeme tento vzácný nezasloužený dar přijmout, být ho hodni") je však v úplným opakem tohoto: Ef 2,8 "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás — je to Boží dar; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil." Protože pokud by to bylo jak píšeš, mohl bych se přece chlubit tím, že jsem svým způsobem života byl o cosi lepší, než ten druhý, který skončil v Ohnivém jezeře. Potom chápu, že nemůžeš mít jistotu spásy, protože nevíš, jestli tvůj způsob života je dostatečný k tomu, abys spásy byl hoden. Vlastně uvidíš až po smrti. Ano, tohle vše by byla pravda, pokud by nebylo Ježíše Krista. Já v Kristu vidím něco jiného - usmířeni s Bohem, spočinutí od mé vlastní snahy dojít spásy, od mé vlastní snahy ukázat se být hoden spásy. |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:13:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkusím to stručně zopakovat: Nejdřív přichází od Boha dar víry. Na něj má člověk možnost volby ho přijmout, nebo odmítnout. Svým uvěřením přijímá dar víry. Následuje křest, skrze který se člověk znovuzrodí do novosti života, stává se křesťanem.
Křest znamená uzavření smlouvy o odpuštění hříchů ponořením do Kristovy smrti a přijmutí daru věčného života Božího dítěte. Tedy skrze křest jsme byli zachráněni od života podle těla a stali jsme se Božími dětmi. Tato záchrana není z nás - nikoli na základě skutků, ale z pouhé Boží milosti.
Křesťan, kterému byly ve křtu odpuštěny hříchy, pokud by v tomto stavu zemřel, bude jistojistě věčně spasen. Právě proto, že tato záchrana není z nás.
Ovšem nikdo z nás nedokáže po svém křtu už vůbec nehřešit a znovu se
kupí naše hříchy. Každý hřích nás od Boha vzdaluje a proto je třeba se
pravidelně z hříchů očišťovat pokáním. Hřích ke smrti pak ukončuje úplně
náš vztah s Bohem (jak už plyne z jeho pojmenování) a bere nám dar věčného života až do okamžiku, kdy je nám skrze pokání a službu církve odpouštět hříchy tento hřích odpuštěn a dar věčného života (milost posvěcující) navrácen..
Pokud nechceš skončit v Ohnivém jezeře, budeš muset skutečně žít o cosi jinak, než ten, který tam skončí. To si nedělej iluze.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 20:35:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ......Pokud nechceš skončit v Ohnivém jezeře, budeš muset skutečně žít o cosi jinak, než ten, který tam skončí. To si nedělej iluze........
To je špatný motiv, změnit svůj život ze strachu, já z nám lepší, změna způsobená Jeho milosti, láskou. |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 12:45:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
z toho co píšeš vyplývá, že by bylo pro křesťana nejlepší a nejbezpečnější zůstat celý život ve vodě. V tomto stavu kdyby zemřel, bude jistojistě věčněs pasen. To byste mohli mít i vy katolíci jistotu spasení.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 21:00:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle tebe by ovšem nestačilo být jen ve vodě, aby to fungovalo, musel bys být neustále ponořen! :-))
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 06:49:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak, staňo, člověk má možnost volby, ale jen dle charakteru svého srdce. Neboť je psáno:
1. Korintským 2,14 Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem. Jan 6,44 Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den. Jan 14,17 Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude. S vámi zůstává a s vámi bude!
Když budeš mít srdce přirozeného člověka, srdce poplatné světu, aniž by tě přitáhl Otec, změnil ti působením Ds srdce kamenné na masité, nemůžeš pochopit věci Ducha pravdy a tudíž se nemůžeš svobodně rozhodnout, jen v mantinelech toho, kdo je tvým otrokářem. Je snad to, že ti dá Bůh darem svobodu od toho zlého, že ti promění srdce nevolníka na srdce schopné se rozhodnout pro dobro, čehož jsi dříve nebýval schopen, popřením tvé svobody, či začátkem tvé svobody? Jen musíš rozlišovat, od kdy a díky komu jsi se mohl svobodně rozhodnout! Ježíš zemřel za naše minulé, přítomné i budoucí hříchy. Pokud budeš tvrdit, že jen za naše minulé a ostatní jsou na nás, znevažuješ Jeho dílo na kříži. Kolikrát se chceš rozhodnout pro Jeho zástupnou smrt na kříži? Chceš svým dalším rozhodováním zneuctívat Jeho oběť? Chceš Ho dávat i nadále v posměch tím, že neuznáváš dokonalost Jeho díla a křižuješ jej stále znovu a znovu? Spasil nás křest, nebo Pán Ježíš Kristus? Znovuzrodil nás Duch svatý, či voda? Máme milovat Ježíše Krista ze strachu před trestem, či za to, že nás dokonale očistil od všech hříchů, minulých, přítomných i budoucích, či je tam ale, a musíme dokonat sami, vědomi si "polovičatosti spasení", v důsledku vyzdvihování svého posledního slova beroucího konečné slovo Bohu? Zamysli se prosím nad tvou úlohou a Jeho pravomocemi jako Stvořitele a Spasitele, hlínou a Hrnčířem............ Nechtěj se stavět v oblasti rozhodování na úroveň převyšující úlohu Boha v tomto! |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 17:48:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec"...
To je samozřejmě pravdou. Na druhé straně je pravdou, že není na světě člověka, kterého by se nesnažil Otec přitáhnout. Je to logicky jediné možné vysvětlení, pokud platí nahoře uvedené tvrzení a zároveň musí platit, že Bůh chce, aby byli všichni lidé spaseni (1 Tim 2,4).
Bůh volá každého bez výjimky. Změna tohoto srdce u jednoho a "nezměna" srdce u jiného tedy závisí už jen na lidské odpovědi Bohu.
Pán Ježíš zemřel za všechny naše hříchy, za hříchy lidí celého světa a všech dob. Přesto všechny tyto hříchy smazány nebudou, protože lidé je Kristu neodevzdají skrze pokání, aby jich očistil.
Ve křtu Bůh odpouští jen všechny dosavadní hříchy člověka. Hříchy, které člověk spáchá už jako znovuzrozené dítě Boží, je třeba znovu očistit pokáním - skrze službu církve odpouštět hříchy (J 20,23; 1 j 1,9).
Znovuzrozeni (zachráněni) jsme byli skrze vodu křtu Duchem svatým (J 3,5; Ř 6,4; 1 Pt 3,20-21) pokřtěním (ponořením do Kristovy smrti) ve jméno Otce, Syna a Ducha svatého (Mt 28,19).
Zda nás Pán Ježíš očistí i od našich hříchů budoucích, bude záležet na tom, zda my budeme schopni a hlavně ochotni jich litovat a vyznat. Zda dáme průchod své touze po stavu svatosti (po společenství s Bohem), kterou v nás vzbuzuje Duch svatý.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 16:56:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věčná
spása je souhrn milosti Božího
daru SPASENÍ (vykoupení z hříchu)
a lidské adekvátní odpovědi. Svým
způsobem života se rozhodujeme tento vzácný nezasloužený dar přijmout, být ho
hodni. Nebo ho hříšným řivotem odmítáme.
Pokud
by spása byla jen záležitostí Boží dobroty, byli by přece spaseni všichni lidé
bez výjimky. Bůh přece nabízí spásu každému člověku. Pak záleží už jenom na nás,
zda Bohu dáme adekvátní odpověď.
oko, to je pořád dokola a pořád špatně, respektive
jinak, než jak to učí Písmo Svaté!
Význam jména Ježíš je "Hospodin
(je)
spása", to
znamená doslova, že Pán Ježíš Kristus coby Spasitel, je spásou
věřících, která je darem Boží milosti věřícím a jediný způsob, jak ji lze
přijmout, je VÍROU!
Věřící vírou, která je také Božím darem, přijímají Pána Ježíše Krista coby
Spasitele a tak jsou spaseni. Způsob života, jakým věřící člověk po svém
znovuzrození/uvěření/spasení žije, svědčí o tom, že se skutečně v životě člověka
něco stalo/změnilo (nový duch a srdce), jak ti tu dlouhodobě a trpělivě svědčí
Toník.
Způsob života tedy není rozhodováním spásu přijmout/přijímat, ale
svědectvím o tom, že spása v Osobě Spasitele - Pána Ježíše Krista už byla
přijata - věřící jsou přece Pánovými svědky (Sk 1:8), kteří svědčí o tom, že Pán
žije - že žije v nich a že chce žít v dalších lidech, tzn. že chce přivést mnoho
synů do slávy (He/Žd 2:10).
Záležitostí Boží dobroty je pokání = změna
smýšlení i jednání - viz Ř 2:4b
... nevíš, že Boží dobrota tě vede k pokání? K tomu je potřeba pokory - v tomto případě uznání toho, že jsem
hříšník, který potřebuje Spasitele/Zachránce, aby mohl být spasen/zachráněn - do
hříchu, od ďábla, od světa, od sebe a tak, která je nezbytným předpokladem k
přijetí Boží milosti, neboť Bůh dává milost pokorným. A pokorní všichni lidé
nejsou, oko, to snad víš.
Bůh tedy
nenabizí spásu každému člověku, ale dal svého Syna jako Spasitele, aby skrze
Něho byl spasen
každý, KDO VĚŘÍ! A to také není
každý, že oko - viz 2Te 3:2 abychom
byli vysvobozeni od pobloudilých/nepatřičných/řecky: nemístných a zlých
lidí; neboť ne všichni mají
víru.
Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. (Ř 9:16)
Tož tak.
willy |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 17:18:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. (Ř 9:16)
Amen Willy.
Filipským 2:12....s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení. 13 Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.
Fera |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 17:52:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I to je pravda, ale platí to jen pro ty, kdo dají své touze volný průchod, že působení Boží nezablokují.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 17:31:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano Oko, ale pokud by ty skutky potřebně k ospravedlnění měly ukazovat na tvoji dobrotu, asi bude něco špatně. |
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:54:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také ať činí dobře, bohatnou v dobrých skutcích, jsou
štědří a dělí se s ostatními;
ať si ukládají dobrý základ pro budoucnost, aby
se chopili věčného života.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 11:12:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč by apoštol bojoval o svou věčnou spásu, když byl spasen Ježíšem Kristem? Proč by takto bojoval, když věřil v Ježíše? Skoro všichni apoštolové věřili v Ježíše, v očištění, ospravedlnění jeho krví, věřili prorokům i Ježíši a dávali to ve svých dopisech i kázáních docela jasně najevo. Bylo by divné, kdyby dělal něco jiného, než by věřil. Pavel jasně věděl, jakým způsobem je člověk spasen, věděl to i Petr, Jan a jejich svědectví dnes můžeme číst.
Snad někdy pochopíš, že když člověk z ŘKC pozná Ježíše Krista a pohřbí sobectví, už ho nikdy nenapadne vracet se ke starým věcem: K honění se za vlastním spasením, k formálním prázdným úkonům, k mnohaslovným drmolivým "modlitbám", k převlékání, nošení a korunování model, ke všelijakým vykupováním sama sebe vlastní snahou, k obracení se k zástupům v podnebesí či čemukoliv jinému, oko. Křesťanství v plné šíři je Kristus.
Podařilo se mi alespoň ti vysvětlit, že když je člověk Ježíšem spasen, má dost důvodů v životě bojovat, i když nemusí sobecky bojovat za sebe? Že když člověk bojuje za Ježíše, který za něj zemřel, je to mnohem, mnohem větší motivace než sobectví a snaha zachránit si vlastní zadnici od pekla? Že křesťanství v plné šíři je ve starosti o druhé lidi, v pomoci jim, v boji za ně a ne v pachtění se za vlastním spasením?
K tomu nás Ježíš vykoupil, to je skutečná svoboda: Ne se pachtit celý život kvůli sobě, starat se o sebe, spasovat sám sebe, ale ve víře slovům Ježíše Krista ve svobodě od nepřátel sloužit Bohu v pomáhání druhým lidem.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 16:53:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věčná
spása je souhrn milosti Božího
daru SPASENÍ (vykoupení z hříchu)
a lidské adekvátní odpovědi. Svým
způsobem života se rozhodujeme tento vzácný nezasloužený dar přijmout, být ho
hodni. Nebo ho hříšným řivotem odmítáme.
Pokud
by spása byla jen záležitostí Boží dobroty, byli by přece spaseni všichni lidé
bez výjimky. Bůh přece nabízí spásu každému člověku. Pak záleží už jenom na nás,
zda Bohu dáme adekvátní odpověď.
oko, to je pořád dokola a pořád špatně, respektive
jinak, než jak to učí Písmo Svaté!
Význam jména Ježíš je "Hospodin
(je)
spása", to
znamená doslova, že Pán Ježíš Kristus coby Spasitel, je spásou
věřících, která je darem Boží milosti věřícím a jediný způsob, jak ji lze
přijmout, je VÍROU!
Věřící vírou, která je také Božím darem, přijímají Pána Ježíše Krista coby
Spasitele a tak jsou spaseni. Způsob života, jakým věřící člověk po svém
znovuzrození/uvěření/spasení žije, svědčí o tom, že se skutečně v životě člověka
něco stalo/změnilo (nový duch a srdce), jak ti tu dlouhodobě a trpělivě svědčí
Toník.
Způsob života tedy není rozhodováním spásu přijmout/přijímat, ale
svědectvím o tom, že spása v Osobě Spasitele - Pána Ježíše Krista už byla
přijata - věřící jsou přece Pánovými svědky (Sk 1:8), kteří svědčí o tom, že Pán
žije - že žije v nich a že chce žít v dalších lidech, tzn. že chce přivést mnoho
synů do slávy (He/Žd 2:10).
Záležitostí Boží dobroty je pokání = změna
smýšlení i jednání - viz Ř 2:4b
... nevíš, že Boží dobrota tě vede k pokání? K tomu je potřeba pokory - v tomto případě uznání toho, že jsem
hříšník, který potřebuje Spasitele/Zachránce, aby mohl být spasen/zachráněn - do
hříchu, od ďábla, od světa, od sebe a tak, která je nezbytným předpokladem k
přijetí Boží milosti, neboť Bůh dává milost pokorným. A pokorní všichni lidé
nejsou, oko, to snad víš.
Bůh tedy
nenabizí spásu každému člověku, ale dal svého Syna jako Spasitele, aby skrze
Něho byl spasen
každý, KDO VĚŘÍ! A to také není
každý, že oko - viz 2Te 3:2 abychom
byli vysvobozeni od pobloudilých/nepatřičných/řecky: nemístných a zlých
lidí; neboť ne všichni mají
víru.
Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. (Ř 9:16)Tož tak.willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 16:55:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | omlouvám se, Toníku, za omyl, tenhle kometář patří pod okův.:-)
standa
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:35:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mé vysvětlení je o kousek výš, v komentáři pro "Nematemne".
..."Proč by apoštol bojoval o svou věčnou spásu, když byl spasen Ježíšem Kristem?"...
Protože apoštol (i každý z nás) byl zachráněn (chceš - li spasen) od života člověka neznovuzrozeného, nevykoupeného Kristovou obětí. Naše konečná spása na věčnosti je PODMÍNĚNA vytrváním v dobrém, vytrváním v tomto stavu milosti posvěcující. Bez hříchu ke smrti, který nám bere dar věčné spásy.
Naše vlastní spasení je neoddělitelně spojeno s projevováním blíženecké lásky, křesťanství je v plné šíři je ve starosti o druhé lidi, v pomoci jim, v boji za ně - to je správně - a to je také cestou k vlastní spáse. Jen hlupák bude tvrdit, že ta ho nezajímá. Já si klidně přiznám, že stojím o to, být spasen na věčnosti.
A tvrdit, že v Písmu k tomuto není návod? Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým
skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
Také ať činí dobře, bohatnou v dobrých skutcích, jsou
štědří a dělí se s ostatními;
ať si ukládají dobrý základ pro budoucnost, aby
se chopili věčného života. Souvisí věčný život s naším jednáním, nebo ne? Co myslíš? A ať se i naši učí vynikat v dobrých skutcích k naplňování
naléhavých potřeb, aby nebyli neužiteční.
Hleďme si jedni druhých, abychom se rozněcovali v lásce a
dobrých skutcích,
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 09:40:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1 Pt 1,6-10) V tom se radujete, i když jste nyní, je-li to potřebné,
maličko zarmouceni různými zkouškami,
aby se pravost vaší víry (mnohem dražší než zlato, které
pomíjí, ačkoli se zkouší ohněm) ukázala k vaší chvále, cti a
slávě při zjevení Ježíše Krista.
I když jste ho neviděli, milujete ho; a i když ho dosud
nevidíte, přece v něj věříte a radujete se nevýslovnou radostí
plnou slávy,
ZATÍMCO DOCHÁZÍTE CÍLE SVÉ VÍRY, TOTIŽ SPASENÍ DUŠÍ.
Toto spasení se snažili vyhledat a objevit proroci, kteří
prorokovali o té milosti, která měla přijít k vám.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 22:13:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zloději přišli s motorovou pilou a řádili. Docela
cynicky tam dokonce jeden uřezaný stromech nechali, málo se jim nakonec
líbil. A to byl docela hezký, nám stačí. Ale co je to za uvažování, jak
takoví lidé mohou prožívat vánoce? Chudáci.
oko, a nejsi, co se vánoc týče, podobným chudákem jako oni - s jedním rozdílem: oni řezali v cizím, ty ve svém? Co takhle těm "chudákům" odpustit a modlit se za ně, aby poznali Toho, kdo je mocen udělat z nich/ze zlodějů Boží děti/syny/dědice?! Oni kradli. poněvadž jsou zloději, ale ty říkáš, že jsi Boží dítě a přitom okrádáš Boha mnohem horším způsobem!
Ano, jsi zloděj, který se snaží Boha a Jeho Krista okrást o Jeho slávu, moc a čest (viz He/Žd 2:9 a 2P 1:3) tím, že se snažíš zabezpečit si spásu sám zneužitím Boží milosti, kterou Bůh dává - ovšem jen pokorným! Pyšným se Bůh protiví, tzn. stojí proti nim (1P 5:5)! Na tom českém přísloví: kdo lže, ten krade, něco bude. Tož tak nebo spíš ach jo!
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 14:51:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli je to přísloví skutečně pravdivé, pak se ptám: Cos ukradl ty? Ovšem myslím si, že je to docela prostší: Jsi zcela mimo, není ti ani dáno pochopit.
Já se snažím podmanit si zemi (Gn 1,28), protože je mi jasné, že si Bůh nepřeje, abych svým dětem přenechal vybydlenou krajinu bez stromů. Zkusil sis taky někdy pořádně máknout na něčem podobném, kde se pořádného výsledku ani sám nedožiješ, co přesahuje délku lidského života? Nebo jsi jen takový prázdný tlučhuba?
Když ti takový grázl zničí kus takového tvého díla, tak to není jen škoda ekonomická. To není jen jakési "řezání v cizím", které lze nahradit! Zničí tvé dílo patnácti let lidského života, které už nijak nenahradíš. Pošlape se po tvých snech krásné krajiny, po radosti z utváření podoby země.Těch patnáct let ti nikdo nevrátí. Místo stromů mi v metrové výšce zbyly jen ořezané pahýly. Kolikrát si myslíš, že mohu ještě ve svém životě znovu vysadit les?
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 15:43:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cos ukradl ty? No, něco by se našlo.
Já se snažím podmanit si zemi (Gn 1,28),
protože je mi jasné, že si Bůh nepřeje, abych svým dětem přenechal
vybydlenou krajinu bez stromů. Zkusil sis taky někdy pořádně máknout na
něčem podobném, kde se pořádného výsledku ani sám nedožiješ, co
přesahuje délku lidského života? Nebo jsi jen takový prázdný tlučhuba?
Tak to je mi upřímně líto, neboť zřejmě nevíš, že Bůh ve svém hněvu zničí třetinu všech stromů a zeleně a nakonec bude zemi soudit/očišťovat ohněm, takže na ní nic z toho, na čem nejen ty teď pracuješ, nezbude! Tím neříkám "nepracuj", nýbrž to, abys uměl rozeznat důležité věci od nedůležitých, jinak řečeno to, na čem záleží (Fp 1:10). A pro tvou informaci - jsem absolvent střední zemědělské technické školy, nepovinně jsem absolvoval i předmět myslivost a v lese, tedy při práci v lese (sázení stromků, úklid, kácení starých a nemocných stromu atd.) jsem strávil během dvou let mnoho hodin; takže vím, o čem mluvíš. Tož tak.
Když ti takový grázl zničí kus takového tvého
díla, tak to není jen škoda ekonomická. To není jen jakési "řezání v
cizím", které lze nahradit! Zničí tvé dílo patnácti let lidského života,
které už nijak nenahradíš. Pošlape se po tvých snech krásné krajiny, po
radosti z utváření podoby země.Těch patnáct let ti nikdo nevrátí. Místo
stromů mi v metrové výšce zbyly jen ořezané pahýly. Kolikrát si myslíš,
že mohu ještě ve svém životě znovu vysadit les?
Oko, já ti lidsky rozumím - je to postě k vzteku, když ti někdo zničí mnohaleté dílo. ale opravdu se zkus zamyslet, na čem záleží. A teď to vem v globálu, jak moc jsme my všichni lidi našemu Bohu a Otci poničili Jeho mnohem dlouhodobější dílo. Raději na to ani nemyslet - a Bůh nám to odpustil a v Kristu nás smířil sám se sebou - své nepřátele!! Jestli chceš, aby bylo odpuštěno tobě, musíš ty sám odpustit - to přece víš! A odpustit máš tak, jako Bůh v Kristu odpustil tobě, tj. stejným způsobem - zapomenout a nepřipomínat. Tož přijmi od Boha milost pro takové odpuštění.
Milost a pokoj od Boha, Otce našeho a Ježíše Krista, našeho Pána. Amen.
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 14:56:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy ty si nedáš pokoj s osočovaním oka ani o svatcích. Oko nikde netvrdíl, že spásu si zabezpečí sám. Proč mu takové jednání připisuzuješ? Pokoj tobě a pokud slavíš vánoce tak ti přejí až jsou pokojné a pohodové a hlávně s Pánem.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 15:21:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
kdyby jsi četl debatu oka s Cizincem, věděl bys, že oko bojuje svůj boj o svou věčnou spásu, který je odlišný od boje, který bojoval Pán Ježíš a který tudíž bojuje oko sám.
Milost a pokoj od našeho Pána Ježíše Krista. Amen.
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 15:29:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy nemůžeš prosím přestát aspoň o vanocích. Oko to, Oko ono, Oko tamto. Nemůžeš aspoň jeden v roce nechát oka na pokojí. Nejradějí bys asi byl asi oko opustil řkc a byl ateistou než aby byl věřicí v řkc. Proč máš tendenci, pořád jenom oka schazovát? Už i vlastík, který není katolíkem tě na to upozornil. Píše někde o tom, že bojuje svůj boj? Nebo mu je to podsouváno jinými lidmi?
Abych si udělál pořádek o smyšlení člověka, nepotřebují abych nutně viděl i pohled dalšího člověka, který s ním nesouhlasí.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 15:55:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
ty si myslíš, že Otec přestane vychovávat své děti, protože jsou vánoce?
Nejradějí bys asi byl asi oko opustil řkc a byl ateistou než aby byl věřicí v řkc. Proč máš tendenci, pořád jenom oka schazovát? Tak tohle je od tebe, Kjubiku, docela ošklivá podpásovka, podsouvající mi něco, co mi na mysl ani na srdce nikdy nepřišlo!:-((
Já se na nikoho, tzn. že ani na oka a dokonce ani na sebe, nechci dívat jinýma než Božíma očima. Tož tak.
willy
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 16:09:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy nejseš Otec a okův už vůbec. Ani na oka se nediváš Božíma očima. Tož tak. Podpasovka by to mohla být kdyby tam nebylo slovíčko asi, tak je to pouze uvažování. Proč jsi raději neodpoveděl na otázku?
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 16:16:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč jsi raději neodpoveděl na otázku? Na kterou - je jich tam víc. K tomu ostatnímu se vyjadřovat nebudu.
w.
|
]
Babička a důchod pro zloděje v očistci - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 16:15:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak tohle je od tebe, Kjubiku, docela ošklivá podpásovka, podsouvající mi něco, co mi na mysl ani na srdce nikdy nepřišlo!:-((
A tahle je promiň Willy tvoje podpasovka podsouvát mi, že toužím se ti snažím podsouvát podpasovku.
|
]
|
|