Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. leden 2014 @ 18:09:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Stando, tohle už jsme si psali. Máš nějakou potřebu "dokazovat" a "potvrzovat" věci. Pokud člověk někoho miluje, není potřeba, aby mu to dokazoval, v lásce se chová tak, že je vidět, že druhého miluje. Dokazovat cosi Bohu, který vidí do člověka kamkoliv je docela hloupost. Ale neberu ti to. Máš li potřebu dokazovat, dokazuj.
Ptal jsem se ane na něco jiného: Psal jsi, že Bohu vydáváš každý den svůj život, je to tak, nebo jsem si to popletl a byl to někdo jiný? Ptal jsem se tě na to v souvislosti s tím, že jsi citoval mne a to, že píšu, že jsme život vydali Ježíši. Zajímá mne, jestli ty třeba alespoň kousek života vydáváš Ježíši? A pokud ano, jak velký kus života jsi schopen vydat?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 11:49:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neobnovuješ - li neustále svůj vztah s Bohem, nutně upadá. Svou věrnost Bohu nedokazuješ přece kvůli němu, ale hlavně pro svoji vlastní obnovu a růst. Skrze takové skutky roste víra k dokonalosti.
Vztah je jako oheň - je potřeba jej živit skutky projevy, vyznáním. A vztah s Bohem není v tomto výjimkou.
Jak velký kus svého života jsem schopen Bohu vydat?
No přece jenom tento okamžik, o kterém mám zrovna moc rozhodovat.
Svoji minulost už nevlastním, už je pryč. Tu už mohu jen svěřit Božímu milosrdenství. Ani svou budoucnost ještě nevlastním. A co nemám v rukou, nemohu ani nikomu věnovat. I to je přece logické a nechápu, že s tím máš potíže tomu porozumět a schováváš se za pobožné fráze bez obsahu (že jsi už celý svůj život odevzdal Bohu). I tebe to teprve čeká! Až se moje budoucnost stane přítomností a já nad ní získám moc, doufám, že moje věrnost Bohu bude už jenom růst.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 18:58:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, máte to zkrátka těžké, o tom mne nemusíš přesvědčovat.
Jak velký kus svého života jsem schopen Bohu vydat? No přece jenom tento okamžik, o kterém mám zrovna moc rozhodovat.Svoji minulost už nevlastním, už je pryč. Tu už mohu jen svěřit Božímu milosrdenství. Ani svou budoucnost ještě nevlastním. A co nemám v rukou, nemohu ani nikomu věnovat.
Takže tobě se nestane, že bys třeba ráno vstal a vydal Bohu celý den? Že by ses probudil a při modlitbě docela vážně řekl:
"Pane Ježíši, vydávám ti svůj den, chci dnes žít ke tvojí slávě. Nevím, co bych dneska dělal, jsem docela bezradný, veď prosím moje kroky, ukazuj mi, co mám dnes dělat."
nebo tak nějak, jako to normálně dělají křesťané? Opravdu nemůžeš Bohu vydat alespoň celý den, na to nemáš svobodu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 21:55:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Takže tobě se nestane, že bys třeba ráno vstal a vydal Bohu celý den?"...
Ale ano! Ale to je v rovině mého předsevzetí pro budoucnost a prosím Boha o podporu mého záměru.
Ale lidské předsevzetí neí skálou!
Tobě se nikdy nestalo, že i pře ranní vydání se Bohu pak ten tvůj den dopadl úplně jinak, než sis ráno předsevzal?
A co je tedy nakonec pravdou - tvoje ranní vydání se Bohu, nebo tvé selhání během dne?
Obojí pravdivé být nemůže, protože jedno vylučuje druhé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 31. leden 2014 @ 00:32:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tobě se nikdy nestalo, že i pře ranní vydání se Bohu pak ten tvůj den dopadl úplně jinak, než sis ráno předsevzal?
Když něco vydávám Bohu, tak to nedělám "na rovině mého předsevzetí pro budoucnost abych prosil Boha o podporu mého záměru", ale to, co Bohu říkám, myslím vážně, není to pro mne prázdná nabubřelá fráze, že bych něco říkal a chtěl vlastně úplně něco jiného a nechtěl Bohu vydat svůj den a žít pro něj, a místo toho chtěl aby Bůh podpořil můj záměr. Očekávám tedy od Boha to, že mne povede, že mi on bude ukazovat, co mám dělat.
Ty tedy "vydáváš život Bohu" tak, že vlastně chceš, aby "Bůh podpořil tvůj záměr". Porozuměl jsem ti dobře?
Když tedy napíšu: "Vydal jsem Bohu svůj život", jak tomu rozumíš, jak si ta slova vykládáš?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 31. leden 2014 @ 19:09:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vydávám se k dispozici Bohu tím, že jej v modlitbě poprosím, aby mi dal poznat svoji vůli, aby mne vedl a dal mi sílu poznané také uskutečnit. Aby mně, i mým drahým, v životě žehnal. Svěřuji je i sebe do Božích rukou.
Protože bez Božího požehnání marné lidské namáhání.
Jiným způsobem než OCHOTOU Bohu svou budoucnost věnovat nemohu, protože ještě nenastala, ještě jí nevládnu přítomným okamžikem.
ČLOVĚK NEMŮŽE DÁT, CO SÁM JEŠTĚ NEMÁ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Pátek, 31. leden 2014 @ 20:52:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvůj bůh je papežský antikrist a ty jsi lhář, co zde až velmi často obhajuje a popírá zločiny papežské organizace (ŘKC). Oko, ty skutečně nemůžeš dát co nemáš, jak sám tvrdíš! Nemáš v sobě pravdu, a proto v sobě nemůžeš mít ani Krista. Máš jen plnou hubu svatouškovských žvástů, které se s tebe při každém kontaktu s pravdou, začnou linout jako smrad z kanálu před bouří! Jen tak dál katolický *****! Věčný Soudce ti jednou spočítá všechny ty tvoje nehorázné lži ve kterých jsi bral do své lživé huby Boha. Opravdu se ani trochu nebojíš, ty naroubovanče na krista v jehož žilách koluje Kristova krev, jak sám o sobě tvrdíš!?? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 01. únor 2014 @ 00:59:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahóóóój Bumerángúúúú, poněkud přenesu tvou nenávist - ty jsi z ďábla a z ďábla ses zrodil! Jednáš, jak on chce a jak se mu líbí! Satane! Cokoliv vyjde z tvých úst - to jsou zvratky! Jaký je tvůj otec, takvý jsi ty! A tvým otcem je otec závisti, nenávisti, pomluvy, lži - veškerého hříchu! SSNs byl napsal - byl k tomu předurčen :o) a já říkám, jsi jaký jsi, protože Bůh věděl, že takovým budeš chtít být! Tvá jednání pochází z tvé přízemní přirozenosti.
A nyní už mám objednánu čistírnu svého oděvu - můžeš začít. Přepil jses své domýšlivosti. Nuže - prosím - nabízím se jako zástupný terč za Oka. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 01. únor 2014 @ 01:22:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím, tele.
Koukal jsem do tvého profilu a jsi tu celkem krátce, Já tu vegetuju už 5 let, i když si dávám delší pauzy (naposledy něco přes půl roku). Dovol mi jednu radu. Během celé té doby se tu vždy vyskytuje někdo, kdo se projevuje jako bumerang. Ignoruj to.
Jinak koukám, že jsi četl ten můj komentář k tvému příspěvku. Pokud k tomu nechceš nic dodávat, mohl bys mi prosím aspoň vysvětlit, co znamená, že jsi se z protestanta stal protestantem?
Jinak SSNS by řekl, že bumerang se rozhodl takto vystupovat naprosto svobodně, i když k tomu byl samotným stvořitelským aktem předurčen. :-) Pokud ti ale můj pokus o vysvětlení problému odlišných perspektiv přijde jako blbost, zapomeň na to. Mně jde o to, že celé dějiny křesťanství by vypadaly jinak, kdyby se lidé navzájem poslouchali a snažili se vzájemně pochopit. Napřed řecký východ nerozuměl latinskému západu a latinský západ řeckému východu. Říkali často totéž, ale nedokázali překonat jazykovou bariéru a uvědomit si odlišnost svých úhlů pohledu. No a pak se oddělí církve vzešlé z reformace a 481 let se dohadují s katolíka o sola fide a sola gratia, aby pak zjistili, že věří témuž. Takže buďme optimisté - Toník ze Standou tu tyto věci řešili už před 5 lety, takže na to mají ještě 476 roků. :-)) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 01. únor 2014 @ 02:20:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj - Slávku? No - já nemám za hloupost, co píšeš. Každý člověk bývá - ač má Ducha Božího i jako jiný z věřících - poněkud jiný - a má svůj zorný úhel pohledu - a věřím, že ke každému Bůh promlouvá osobně. Tedy si myslím, co ty. Má logika nemusí přijmout hned, co znáš ty, ale ničím a nikým, kdo věří v Krista nepohrdám, ani jejich názory. Prostě nad tím uvažuji. Víš, debaty cizince a oka, mě velice poučují a vzdělávají, a také i utvrzují. A také podle toho na sebe pohlížím, jestli se nemýlím, a oba mě usvědčují z toho, že jsem na tom ještě jako to miminko. Vážně si jich vážím. A asi tě k nim přidám. Víš -prostě něco někdy plácnu a zamelu.
Bumerang se soustředí dost na Oka,a mě nevadí, pokud nějakou tu svou nenávistnou soustředěnost přenese na mne. Budu rád. Myslím, že si Standa zaslouží odpočinek od takových "křesťanů". |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 01. únor 2014 @ 02:46:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, Slávku je správně. Jenže to bys musel být katolík, aby se na tebe ti bumerangové soustředili. I když podle toho, co jsi napsal níže, jsi možná kryptokatolík. Býval tu jeden naprosto posedlý Albertem Riverou a ten by v tobě hned odhalil tajného jezuitu, který za prachy Vatikánu odvádí v nějaké protestantské církvi zbožné duše do Vatikánu. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 01. únor 2014 @ 03:37:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, i toto už jsem hned zpočátku tady řešil, zda nejsem skrytým jezuitským agentem. :o)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Sobota, 01. únor 2014 @ 10:35:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Telecíne, Okovo lhaní lze snadno dokázat. Stačí se podívat na to co píše, a konfrontovat to s historickými fakty!! Tvoji hloupost lze taky snadno dokázat, stačí se podívat na to, co píšeš ty. A co píše bumerang? Pravdu která se nelíbí lhářům ani telátkům. Proč? Protože je pro vás nestravitelná. Můžeš mi připisovat nenávist pouze na základě hlouposti tobě vlastní. Ale to je tak všechno co můžeš, ty obhájče katolických antikristů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 01. únor 2014 @ 12:31:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi shodneme, že lhaní je opakující se činnost. Mohl bys mi prosím poskytnout řekněme 3 konkrétní případy, kdy Oko lhal, a přidat k tomu ta nepopiratelná historická fakta, která dokládají, že lhal? A poprosil bych o případy lhaní a ne o situace, kdy se Oko spletl. Lhaní vyžaduje, aby člověk vědomě tvrdil něco, o čem má informaci, že to není pravda. Děkuji. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. únor 2014 @ 00:07:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mně Bůh dal život, celý život. Minulost, přítomnost i budoucnost. Proto jsem ho Bohu mohl vydat.
V Ježíši Kristu mi pak Bůh dal i věčnost.
Když dělám rozhodnutí, dělám je s vědomím, že to jsou rozhodnutí pro budoucnost. To, co se děje v přítomnosti, svým rozhodnutím nezměním, na rozdíl od toho, co se bude dít v budoucnosti, hned po okamžiku rozhodnutí, nebo třeba za pět nebo deset let. Neumím svým aktuálním rozhodnutím změnit přítomnost, jen budoucnost.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 31. leden 2014 @ 19:28:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Tondo,
já ti vážně nerozumím. Máš své chtění, nebo nemáš?
Psal jsi, že za své chtění nemůžeš, že ti jej dává do srdce Bůh. Že za to
nemůžeš.
Pak ale nevím, jak můžeš svůj život či den vydat ty osobně Bohu.
Vydáváš (vydal´s) svůj život (či den) Bohu ty, nebo si jej Bůh bere bez tvého
souhlasu?
Pokud to není (nebylo) tvé chtění, pak jak jsi TY mohl vydat Bohu tvůj
život!
A jestli si Bůh bere tvůj život bez tvého chtění, pak to nemůžeš být ani ty,
kdo očekává, že tě Bůh povede a bude tobě ukazovat, co máš dělat.
Jestli jsi uvěřil, a říkáš, že jsi dal svůj život Bohu navždy, a že teď to
chtění v tobě, není tvým chtěním, pak vše co činíš je Boží vůlí? Když jsi tedy
nakloněn k hříchu a upadáš, jakože říkáš, že jsou ještě hříchy, kterých tě Bůh
ještě zbaví nebo z nich očistí, pak i to je Boží vůle - chtění?
Nebo jako své chtění bereš jen to, co vede k hříchu, a chtění, které působí
spravedlnost, není tvé a bezděky za tebe je činí Bůh?
Psal jsi přeci, že svobodu k hřešení nemáš. Jestli ale nemáš svobodu k
hřešení, pak nemůžeš mít chtivost k hříchu. Pak ale nevím, proč by tě Bůh měl
zbavovat či očišťovat z nějakých tvých hříchů. Anebo jinak: Jestli nemáš své
chtění, pak nemůžeš mít nesvobodu k hřešení.
Ono by stačilo, aby Bůh nám vzal naše chtění (vůli) a nahradil ho svým
chtěním, protože k tomu, zdá se :o), není třeba našeho souhlasu (vyjádřené vůle
- chtění), a už by nebylo třeba Kristovy smrti.
Prostě ten učiní to a to, ať chce či nechce.
Nějak se mi tu vytrácí křesťanská svoboda.
Asi budeš reagovat. Ale píšu to jen proto, že Standu rád chytáš za slovíčka.
Dokážeš připustit, že když on píše můj záměr, myslí tím Boží záměr? Jestli chce,
Standa, vykonat dobro - zná člověka, který potřebuje třeba nějaké peníze na
obživu, či teplé jídlo - a chce mu pomoci následující den (ne vždy lze pomoci
okamžitě) - pak to není Boží záměr? A k tomu se on modlí a prosí za Boží pomoc a
vedení. A když se modlí, je mu zjevováno a poukazováno, je puzen učinit dobré.
To je jen jeho lidský záměr? (Věřím, že to nečiní pro odměnu, ale z lásky pro
oslavení Boha a z lásky k potřebným - Boží lásky - protože je puzen Duchem ...)
Můžeš přijmout to, že on, jako křesťan (pokud ho za takového máš -
znovuzrozeného - ne proto, že někde po někom opakoval tzv. modlitbu spásy či
odevzdání se Kristu) - myslí svým záměrem to, k čemu ho pudí Duch v jeho
srdci?
Zdá se mi, že mu hodně křivdíš. Hodně slovíčkaříš. Dovolil jsem si to stejné,
promiň.
A slovíčkaření, chytání toho druhého za slovíčka, to není k ničemu - tedy jen
ke sporům a hádkám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 01. únor 2014 @ 00:47:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,vidím,že jsi zde,nereguj,prosím zlobně ani uraženě či ješitně, nebo jako achi achich,hlupáček jeden. :o) Víš, on ten Slávek má při Vás obou pravdu, ale obávám se, že za nějakou chvíli budeme tři nebo čtyři :o)
Ale jen tak se tě optám, pro tebe je Bohem poznanější (tedyBohem přijatelnější) Oko či Bumerang?
Tahle odpověď mně zajímá. Označí mi tvůj charakter.Samozřejmě vol před Bohem, ne přede mnou. Když tak nepovídej,i neodpvěď je odpovědí - pro mne. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 01. únor 2014 @ 22:17:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Tele.
Jsem tady vždycky chvilku ráno nebo večer, když jedu vlakem. Teď se tu rozjelo mnoho threadů, pokud tě to zajímá, rád odpovím, byť jsem tyhle věci psal stokrát. Tak to vezmu popořadě.
"Moje"
Když píšu že "za to nemůžu" neznamená to, že "to není moje". Mnoho věcí jsem dostal darem od Boha, zadarmo, bez toho, že "bych za to mohl". Když mi Bůh něco dá a já to přijmu, je to "moje".
Chtění
I se chtěním je to tak.
Dám ti příklad.
Psal jsem tu třeba svůj příběh čtení bible. Jeden čas jsem četl bibli, ale ne proto, "že by se mi chtělo", ale proto, že "jsem věděl, že bych měl bibli číst". Šlo to těžce a většině věcí jsem nerozuměl, byly mi cizí, moc se mi do toho nechtělo a musel jsem se často nutit. Když jsem ale přijal Ježíše, chtěl jsem číst bibli a taky jsem jí přečetl a mnohokrát. Za to, že jsem "chtěl" jsem ale nemohl. To chtění jsem dostal zadarmo, "navíc" k životu a vztahu s Bohem, neudělal jsem pro to chtění docela nic, ani jsem se nesnažil chtít číst bibli, ani jsem neudělal nějaký skutek, za který bych dostal chtění číst bibli. A přesto jsem najednou chtěl. To chtění bylo moje, ale já jsem za něj nemohl, nevyrobil jsem si ho vlastními silami.
Za to, že "ne-chci" kouřit, pít, krást, lhát, podvádět, rouhat se, nadávat, závidět, ... "ne-můžu". Vychovali mne tak rodiče. A uvědomuju si, že kdybych "chtěl" kouřit, byl bych v těžkém průšvihu. Za to, že "chci" být s Bohem, za to nemůžu. Je to "moje" chtění, ale mám ho od mala, ještě od chvíle, kdy bych si to "chtění" nemohl vymoci nějakým svým snažením. Za to, že "chci" být jako křesťan v církvi a nikdy to nebylo jinak přes hodně těžké chvíle, taky "nemůžu", i když je to moje chtění. A tak bych mohl pokračovat.
Je nějak srozumitelné, co se snažím vyjádřit?
Hřích a svoboda.
Ke Standovi.
Určitě dokážu připustit, že jeho záměry mohou být Boží záměry. Stejně tak věřím, že když se modlí aby mu Bůh ukazoval svoje záměry, Bůh to udělá.
Pro to, abych Standovi porozuměl, mu dávám otázky jak své věty myslí a snažím se z něj dostat odpověď a jsem rád, když mi odpoví. V tomto případě jsem se ho ptal pro jeho novou myšlenku že "nevlastní svou budoucnost, proto jí nemůže vydat". Protože to je pro mne naprosto cizí a nesmyslná myšlenka, snažím se ho pochopit, jak tomu rozumí. Tak mne zajímalo, jestli Bohu může vydat alespoň jeden den, protože takto se běžně modlí i ŘK, že říkají "Bože, vydávám ti tento den". Překvapilo mne, že napsal, že nemůže vydat ani jeden den, protože ho nevlastní.
Přijatelnost pro mne.
Neporozuměl jsem tomu "Bohem poznanější", mohu psát o sobě.
Přístup Bumeranga, Martina, Myslivce, Kjubika, Noname, dříve Jaely a několika dalších je naprosto nepřijatelný, je mi úplně jedno, co jsou. Trollování nemá v diskuzi co dělat, pokud někdo téměř výhradně útočí na diskutující, hodnotí je a jejich motivy, téma diskuze ignoruje, na otázky nereaguje, má to pro mne smysl jen jako pozorování patologických vlivů toho v čem žijí na jejich způsob uvažování.
Je pro mne nepřijatelný i přístup Rudince a neptám se ho, stejně tak je pro mne nepřijatelný přístup "svaté tradice", byť mi občas připadá vtipná a zasměju je nad sebou, když něco výstižného píše. (snad mne za tenhle odstavec zas někdo nesepsuje, když jsem to otevřeně napsal)
Přístup Standy, který se poslední dobou poctivě snaží odpovídat na otázky je mi blízký a jsem za něj vděčný, je tu teď z ŘK totální vyjímkou a byl bych nerad, kdyby tu nebyl. U něj mi není blízké jeho pokrytectví ( viz např. dizkuze výše), i když samozřejmě rozumím proč proti všem historickým faktům hájí neobhajitelné. Není mi ani blízké když začne místo opovědí na jednoduché otázky vymýšlet nepravdy o mne či o druhých, se kterými diskutuje.
Stejně tak blízký je mi přístup několika málo dalších lidí, kteří tu píší o sobě, odpovídají na otázky, dokonce se snaží držet tématu a mnozí z nich přinesou nové myšlenky. Pro těch pár lidí tu hlavně jsem.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. únor 2014 @ 11:33:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Překvapilo mne, že napsal, že nemůže vydat ani jeden den, protože ho nevlastní. "...
Vydat svůj den Bohu jistě můžu a taky to dělám. V úmyslu, v záměru prožít den s Bohem.
Ale často je to nedokonalé, nepravdivé. Protože večer zjišťuji, že ten den jsem nakonec neprožil s Bohem a v hledání v prvé řadě toho, co chce Bůh, ale prožil jsem jej podle svých vlastních představ a libovůle.
Takže skutečnost pak bývá někdy taková, že mé ranní vydání dne Bohu se stalo stejně nepravdivým. Přes veškerý původní dobrý úmysl realita života nakonec ukázala, že jsem svůj den ve skutečnosti Bohu třeba vůbec (nebo jen částečně) nevydal.
Proto jsem hovořil, že podstatným je jen to, co zrovna v tomto okamžiku žijeme, proměňujeme skutkem.
Všechno to ostatní v odevzdání budoucího je pouze v rovině záměrů a ještě to není pravdou - a ani se to pravdou stát nemusí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. únor 2014 @ 19:21:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Jestli ti dobře rozumím, tak je to tvé vidění zkreslené tou "vytrvalostí v dobrém". Když "vytrváš v dobrém" tak jsi "vydal život Bohu" a když "nevytrváš v dobrém" tak jsi nedal život Bohu. Pochopil jsem tě dobře?
Pokud ano, uvažuji přesně opačně. Kdybych byl býval vytrval v dobrém, nikdy bych Bohu život nevydal. Na chvíle, kdy jsem vytrval v dobrém, jsem v době, kdy jsem Boha neznal, Boha moc nepotřeboval. Bohu jsem opravdu vydal život až ve chvíli, kdy bylo jasné, že v dobrém nevytrvávám a nemám nejmenší šanci přes svou celkem horečnou snahu na zlepšení.
I dnes rozumím tomu "vydat život" stejně. Když Bohu říkám: "Bože, vydávám ti svůj život", tak ten život vydávám se vším, nejen to v tom "dobrém", ale se vším všudy. Se všemi mými slabostmi, s vůlí narušenou hříchem, s nitkami dobrých i špatných nálad, se vztahy, které jsou dobré i s těmi, které jsou špatné. Ten rozdíl mezi našimi postoji jsem se ti snažil vysvětlit v článku " vytrváme spolu v dobrém...". Když Bohu vydávám den, myslím to doopravdy.
Stejné je to s rozhodováním.
To, co žiji nyní není výsledkem rozhodnutí, které jsem teď v této vteřině udělal, ale je výsledkem toho, o čem jsem se rozhodl v minulosti. Když se o něčem rozhoduji nyní, v této vteřině, má to obvykle na ten okamžik nulový vliv a rozhoduji se pro budoucnost. Když jsem se ženil, nerozhodoval jsem se pro tu minutu, ve které jsem odříkával svůj slib, ani pro těch pár vteřin kdy jsem se rozhodoval pro manželství se svou ženou, ale rozhodl jsem se pro celý život. Při tom rozhodování jsem věděl, že se rozhoduji pro celý život, včetně minulosti a budoucnosti. Stejně to bylo ve chvíli, kdy jsem svůj život vydal Bohu a kdy jsem se pro to rozhodoval. Na tu jednu vteřinu, na ten okamžik, to nemělo žádný vliv, ale změnilo to celý můj život, celou mou budoucnost.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. únor 2014 @ 09:36:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vytrvávat v dobrém (čas průběžný!) - označuje okamžitý stav člověka, stav jeho živého vztahu s Bohem - znamená žít s Bohem, mít Syna, mít život, mít milost posvěcující, být bez hříchu ke smrti.
Nevytrvávat v dobrém označuje také průběžný okamžitý stav člověka, který je ale zatížen hříchem ke smrti.
Když jsi se ženil, bylo to rozhodnutí na celý život - ale jen ve tvém záměru, v předsevzetí, nikoli už v reálném naplnění celého života, které se jediné stává skutečnou pravdou. Své manželství naplňuješ, uskutečňuješ vteřinu po vteřině a teprve utváříš do skutečné reálné podoby, která se může od tvého původního záměru docela lišit. A to jak v tom zlém smyslu nedodržení předsevzetí, tak i v tom dobrém smyslu, že dnešní realita tvého manželství předstihuje v určitých rozměrech i ta nejsmělejší předsevzetí při svatbě.
A je to tak v pořádku, protože představy malého stromku o stínu jsou pochopitelně odlišné od poznání stínu stromu mohutného košatého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. únor 2014 @ 10:43:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, pro mne pojmy "vytrvat v dobrém" znamenají něco jiného. "Vytrvat v dobrém" pro mne znamená určitě "nehřešit". Když člověk třeba krade, nebo lže, závidí, je sobec, sprostý, nadává, rouhá se, směje se rodičům a podobně, tak pro mne "nevytrval v dobrém", byť by si to vsugerovával jak chtěl. Ale respektuji, jak sis ten pojem pro sebe předělal abys splnil vaši "podmínku" "okamžitého vytrvávání v dobrém".
Když jsem se ženil, byl jsem velmi dobře vzdělaný v tom, co je manželství. Kdyby tě zajímalo, jak vychovávali a vyučovali tehdy nás v ŘKC, můžeš si přečíst články "Odvažte se definitivních rozhodnutí, neničí svobodu.", "Křesťan je povolán k definitivním rozhodnutím".na které jsem ti tu dával odkaz. Když jsem se rozhodoval a uzavíral manželství, uzavíral jsem je s postojem, který je v těch článcích dobře popsaný. Chceš li, vychovávali mne tehdy v této věci velmi dobře a jsem jim za to dodnes vděčný. Díky tomu manželství splnilo moje představy, moje představy o manželství se v důležitých věcech nelišily od očekávání a záměru a neliší dodnes.
Proto také, když uzavíráme manželství, tu smlouvu, (slovem a ne obřadem či materií), říkáme:
"... vytrvám v dobrém i zlém ..."
Protože neignorujeme realitu života.
Rozhodnutí a uzavřená smlouva pro mne znamená více, než jen záměr nebo předsevzetí. "Záměr uzavřít manželství" jsem měl několik let před tím, než jsem se pro manželství rozhodl a než jsem manželství uzavřel. Předsevzetí žít manželství tak, jak je navržené jsem měl také dříve, než jsem se pro manželství rozhodl. Byl tedy čas, kdy jsem měl záměr a předsevzetí ale ještě nepadlo rozhodnutí a nebyla uzavřena smlouva.
Jediný rozdíl byl v tom, že jsem tehdy "nevytrvával v dobrém" dle tvých pojmů. Neměl jsem tedy život, živý vztah s Bohem, nepoznal jsem Boha a tím pádem neměl ani svobodu a schopnost se rozhodovat, protože jsem byl v mnoha věcech otrok hříchu a z toho otroctví jsem neznal cestu ven. Proto jsem neměl ani svobodu (možnost, schopnost) manželství uzavřít, protože jsem nevlastnil můj život. Což jsem si v té době velmi intenzivně uvědomoval a uvědomuji si svou tehdejší situaci o to více dnes.
Toník |
]
|
|