Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 316, komentářů celkem: 430066, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 593 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116819174
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 03. květen 2018 @ 04:11:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Díky za rozsáhlý výklad.<<   Vlastně ani nešlo o výklad, ale o pokus najít příčinnou souvislost mezi křtem novorozenců (vlastně nejen nemluvňat) u křesťanů navazující na berit mila novorozenců Židů. Zejména v souvislosti s přijetím novorozence do svazku Smlouvy vyvoleného lidu s Bohem. Žid se nejenže narodí na svět židem, ale plně je do společenství židovského národa oddělen skrze smlouvu s jeho národem v obřízce jako syn Smlouvy, což je poněkud odlišné od Smlouvy syna přikázání Zákona.

>>Jen drobnost - biřmování není napodobenina bar micva, neprovádí se na prahu dospělosti. Biřmování se provádí buď přímo při křtu miminka, nebo obvykle až v pozdějším věku.<<  Příliš se mi nezdá, že by se obřad biřmování prováděl při křtu nemluvněte bez dosažení úrovně nefeš, základního předpokladu rozumového uvědomění si sebe sama.

>>Napodobenina bar micva je v prostředí ŘKC spíše obřad prvního svatého přijímání, který se obvykle provádí po 7. roce věku dítěte (od kterého se předpokládá, že má "užívání rozumu").<<   Neřekl bych. Bar micva není jen o přijetí do svazku dospělých, zodpovědných za sebe sebe sama, je právě o té duchovní úrovni - k nabývání ruach - Božím doteku, obřízky srdce.

>>To nevím, ty škody neznám. Rozhodně ty škody nebudou větší než to, co jsme zažili my, když jsme se po přijetí Pána Ježíše nedali omylem pokřtít.<<   O těch škodách jste přeci sám psal. Vnímání křtu jako nějakého magického pověrčivého obřadu ochrany před zlými duchy. A nejde asi jen o škodu obdrženou, ale páchanou. Ale jakou škodu jste zažil Vy, když jste se po přijetí Pána Ježíše (asi vyznáním víry v Ježíše jako Pána) nedal pokřtít, omylem? Jaká škoda se Vám stala?

>>Pokud děti nejsou zasvěcené svátostí křtu a nejsou vychované k víře, žádný problém vzhledem ke křesťanství obvykle nenastává - ve chvíli, kdy přijmou Krista, normálně se dají pokřtít a neřeší nesmysly se svátostmi, jako my.<<   Právě. Proč se vlastně pak dávají ještě pokřtít, jak říkáte, když přijmou Krista? Vyznají ústy, uvěří srdcem. Proč tedy ještě křest vodou? Nač tedy vlastně takový Kornélius s jeho domem musel být ještě pokřtěn vodou, když Bůh očistil vírou jejich srdce, odpustil jim viny a dal jim dar Ducha, tedy sám Ježíš je pokřtil svým Duchem, a dal jim i pokání k životu?

>>To ne. Neřekl bych. Pro takové lidi obvykle smysl má. Třeba romská komunita si snad bez výjimky myslí, že svátost křtu je nějaká speciální ochrana dítěte a tak obvykle dají udělit miminkům svátost křtu. I když pak děti ve víře zpravidla nevychovávají. <<   Pak ten pravý smysl křtu dané církve asi romské komunitě uniká třeba proto, že zpravidla své děti pak ve víře té církve nevychovávají a mají své vlastní spiritualistické vnímání křtu?

>>Tím spíše je zbytečný, pokud se ke svému zasvěcení Bohu člověk sám přizná osobním rozhodnutím. Je zbytečný v obou případech.<<  To je spíše problém toho, na co se ptám. Proč nelze křest opakovat? Proč učení o jediném neopakovatelném křtu? Anebo, proč vnímat křest nemluvněte ve stejné rovině jako křest dospělého?

>>Tomu nerozumím. K závazku víry rodičů či se spolehnutí na Boha určitě svátost křtu miminek potřeba není - ten mohou dát i bez svátosti křtu miminka a normální rodiče ani žádný takový závazek nepotřebují. K závazku celého společenství křest miminek už vůbec není potřeba.<<  Nejde-li o závazek věrnosti, tedy víry člověka Bohu, a není-li závazků třeba, pak na co vůbec jsou smlouvy? Jestli závazky - před svědky - normální rodiče nepotřebují a ani ta církev, pak vlastně na co vůbec křest vodou? 

>>Je tedy křest miminek prakticky k něčemu potřeba?<<  Pokud je jeho smysl pouze v jeho absolvování a pro kamerový záznam? K čemu je asi obřad křtu u dospělého člověka? Vyznává ústy, věří srdcem, na veřejnosti před celou církví. Kaje se, činí nápravu, má svědectví ... Tak na co voda křtu? Normální člověk asi více nepotřebuje nebo ano? Třeba jde o ten nějaký obrazný prožitek, který má vliv na vnímání duchovní podstaty prováděného obřadu. Potřebuje to člověk nebo ne? Samozřejmě můžeme skončit u té poslušnosti, že je tak psáno, tak je věrností uposlechnout.





| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy