Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 224, komentářů celkem: 430136, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 460 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
Ivanp
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116928315
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný
Vloženo Středa, 27. červen 2012 @ 16:07:18 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Má přímou souvislost s odlukou církve od státu. V návrhu zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi se o odluce církvi a náboženských společnosti od státu hovoří pouze nepřímo. V současnosti je u nás 32 registrovaných církví a náboženských společnosti. Z toho je pouze 17 financováno státem.

Návrh zákona je kompromisem mezi těmi 17 církvemi financovanými státem a vládou ČR a o těch zbývajících 15 náboženských společnostech se zmiňuje pouze okrajově. Mezi těmito 32 registrovanými náboženskými společnostmi jsou pouze dvě křesťanské církve, které nejsou financovány státem a nechtějí od státu žádný příspěvek na svou činnost. Což sice není až tak úplně pravdou, neboť tím, že jsou registrované jako náboženské společnosti, se jím dostává v souladu se zákony určitých daňových úlev a osvobození od určitých poplatků. Což stále bude do určité míry tyto náboženské společnosti tím, že jsou registrované, zvýhodňovat od těch, které nejsou registrované a nechtějí být registrované. Uvědomujete si, že vloni bylo státem placeno 4892 duchovních a z toho bylo asi 3200 z Řk církve? Což činí celé dvě třetiny všech duchovních. Duchovních, kteří nebyli ustanovení Pánem Církve, ale kteří byli ordinováni lidmi. A lidmi se i nechávají uplácet. Takovým „duchovním“ bych nesvěřil své duchovní vedení, ani kdyby mi za to platili.

Kdo zná slova apoštola Pavla, která napsal do Efezu ve 4 kapitole, a věří Božímu slovu ví, že ten, kdo dává duchovní dary věřícím je pouze samotný Pán Církve, Ježíš Kristus.

Efezkým. 4,11: A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitelé, aby dokonale připravil svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova.

Po zevrubném seznámení s tímto návrhem zákona a známosti Písma, jsem dospěl k následujícím závěrům:

Nelze hovořit o úplné odluce státu od církví, dokud budou církve jakýmkoliv způsobem a jakýmkoliv zákonem nějak zvýhodňováni od jiných spolků. Kdo se zabýval učením apoštolů a proroků Nového Zákona o Církvi Boží, nemůže jinak, než s úžasem sledovat handrkování náboženských společností se zástupci státu o majetkovém vyrovnání. V případě těchto 17 církví se jedná o zpronevěru od učení apoštolů a proroků a zaprodání věrnosti Bohu a jeho učení, za státní úlevy a finanční prebendy. Pokud by těchto 17 církví mělo na prvním místě Boha a jeho učení, neměli by žádné finanční požadavky na stát a jeho reprezentanta vládu.

Uvědomte si, že Kristus, jako skutečný Král Izraele, se odmítá podílet na světské vládě slovy, že „jeho království není z tohoto světa” (J 18,36). Jinde se nezdráhá přiznat daň císaři, nabádá k poslušnosti světských vládců, avšak samotného vládce nazývá „liškou”. Loajalita vůči státním autoritám spojená s možností náboženské svobody projevu, se jako červená nit táhne celou Biblí. Věřící, kteří se řídí apoštolským učením  uznávají jak nároky Boží, tak státní, avšak v případě střetu zájmů se státní moci vzepřou.

Sem můžeme historicky zařadit všechny mučedníky víry, či protestantskou reformaci v současnosti mnohé křesťany v mnoha zemích světa. Většina muslimských zemí, Čína, Indie, mnohé africké země atd. Křesťané vždy sice platili daně a uznávali moc císaře i jiných vládců, avšak vždy odmítli  účast na pohanských bohoslužbách, či později katolické modloslužbě. Dnes věrní věřící musí žel odmítat nejen účast na katolických modloslužbách, ale i mít cokoliv společného se všemi těmi, kteří se nechtějí odpoutat od státního financování a státních úlev.

Nebyl to snad samotný Ježíš, Pán Církve, kdo řekl:

„Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a to všechno ostatní vám bude přidáno.“

Čímž stanovil základní princip pro Církve Boží. Pokud se budete řídit mými slovy, já vám budu dávat vše potřebné pro život a zbožnost. Takže všichni ti, kdo se nechávají uplácet státem se zpronevěřili slovům Ježíše.

Z výše uvedených důvodů chybí v návrhu zákona ta nejdůležitější varianta, okamžitá odluka církví od státu a zrušení všech výjimek pro církve. Pokud někdo prokáže u soudu, že mu byl někým ukraden jeho majetek, může se domáhat jeho navrácení. A tím bych celou restituci církevních majetků ukončil. Neboť pokud někteří takzvaní věřící naléhají na státní orgány, aby byli nějakým způsobem odškodnění v dnešní velmi složité situaci, ve skutečnosti dokazují, že jejich víra je sice vyjadřována ústy, ale nedokazují ji svými skutky. Spíše by se měli zamyslet sami nad sebou a svým stavem před Bohem.  

Na závěr bych uvedl, že existují stovky, ne-li tisíce takzvaných domácích církví, které od státu nikdy nic nechtěli, nechtějí a nebudou chtít. Jejich členové mají civilní zaměstnání a nečiní si žádné nároky na podporu státu. Věrně se řídí Božím slovem a svým životem dokazují svou víru.


"Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 09:20:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejkrásnějšíí na tom je to že církve se proti všem plánům vůbec nehandrkují. Ani mezi sebou, ani se státem. Návrhy vzešly ze strany vedení státu a církve s nimi souhlasí a pomáhají jedna druhé. Z čehož pochopitelně šílí všichni čerti i nepřátelé Boha a křesťanství. Což může být představa sice příjemná nicméně hříšná. Milovat máme i svoje nepřátele. Odpouštět jim a modlit se za ně.

Modleme se za naše nepřátele. Prosme Boha aby jim odpouštěl a žehnal, aby je vedl až před svůj trůn a před svou Tvář. Aby jim počítal za polehčující okolnost naši hamižnost, tvrdost srdce, hříšnost, zlobu, pýchu a nedostatek lásky. V rámci farních společenství i mimo ně, v církvích velkých i malých, v rodinách, mezi přáteli  i sami. To je ten nejlepší lék na bolesti světa. Poklad který můžeme uožit v Nebi.



Řešení? (Skóre: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 11:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Pěkný článek. Naprosto souhlasím. 

Měl bych dvě otázky: 

1. Které ty dvě křesťanské církve nedostávají žádné finance?

2. Co s tím mají dělat křesťané ve sborech - obávám se, že mnozí souhlasí s tím, co se chystá, ale co ti, kteří nesouhlasí? Nějaký návrh?

Díky.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy