|
Právě je 560 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116827087 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům
Vloženo Pondělí, 26. listopad 2012 @ 15:30:06 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům
Benedikt XVI. na gen. audienci 14.ledna, Drazí bratři a sestry,
Ještě důležitější je zjištění, že pouze v těchto dvou listech se vyskytuje titul hlava, řec.kefalé, lat.caput ve vztahu k Ježíši Kristu. Tento titul je použit ve dvou stupních. V prvním smyslu je Kristus pojat jako hlava Církve (srov. Kol 2,18-19 a Ef 4,15-16).
To znamená dvojí: za prvé je vládcem, vůdcem a hlavním představitelem,
jenž řídí křesťanskou komunitu jako její leader a Pán (srov. Kol 1,18: A on je hlava těla, to je církve); za druhé je hlavou, která oživuje a ovládá všechny údy těla (neboť podle Kol 2,19
hlava dává celému tělu přes klouby a šlachy všechno, co tělo potřebuje a
drží ho pohromadě), to znamená, že není jenom tím, kdo poroučí, ale
tím, kdo je organicky s námi spojen a od něhož také přichází síla jednat
správně.
V obou případech je církev chápana jako Kristu podřízená, ať už tím, že se řídí jeho vyšším vedením přikázáními anebo tím, že přijímá všechny životní vlivy, které od Něho vycházejí. Jeho přikázání nejsou pouhá slova, příkazy, ale jsou to životní síly, které od něho přicházejí a nám pomáhají.
Tato idea je zvláště rozvinuta v listě Efesanům, kde jsou dokonce i jednotlivé služby a dary v církvi odvozeny nikoli od Ducha svatého (jako je tomu v 1 Kor 12), ale od vzkříšeného Krista. On je tím, kdo určil jedny za apoštoly, jiné za kazatele mluvící pod vlivem vnuknutí, jiné za misionáře, jiné pak za pastýře a učitele (4,11). A z něho celé tělo, tvořící pevnou jednotu, dostává přes jednotlivé klouby výživu, odměřenou každé části zvlášť.. a tak roste a koná pokroky v lásce (4,16). Kristus si totiž chtěl církev připravit slavnou, bez poskvrny, vrásky nebo něčeho takového, aby byla svatá a bez vady (Ef 5,27). Tím je nám řečeno, že silou, která buduje, řídí a usměrňuje církev, je právě jeho láska.
Prvním významem je tedy Kristus jako Hlava Církve ať už co do vedení, anebo, zejména, co do inspirace a organické výživy jeho láskou. Za druhé je Kristus chápán nejen jako hlava Církve, nýbrž jako hlava nebeských mocností a celého kosmu. V listě Kolosanům čteme, že Kristus odzbrojil knížata a mocnosti, veřejně je vystavil potupě a křížem nad nimi triumfoval (2,15). Analogicky se pak v listě Efesanům píše, že jeho vzkříšením Bůh postavil Krista vysoko nad všechna knížata, mocnosti, síly, panstva a jak jen se ještě jmenují všechny hodnosti, a to nejen v tomto věku, ale i v budoucím (1,21). Těmito slovy nám oba listy podávají toto vysoce pozitivní a plodné poselství: Kristus se neobává žádného eventuálního konkurenta, protože stojí úplně nade všemi formami moci, které si umanuly ponížit člověka. Pouze On nás miloval a vydal sebe za nás(Ef 5,2). Jsme-li tedy sjednoceni s Kristem, nemusíme se obávat žádného nepřítele a žádné nevraživosti. Znamená to však tedy, že se Ho musíme pevně držet, a neuvolňovat toto semknutí!
Pro pohanské prostředí, jež věřilo ve svět plný duchů, kteří byli většinou nebezpeční a před nimiž bylo třeba se chránit, byla skutečným osvobozením zvěst o tom, že Kristus je jediným vítězem a že kdo je s Kristem, nemá se čeho obávat. Totéž platí i pro dnešní pohanství, neboť také nynější stoupenci podobných ideologií vidí svět naplněný nebezpečnými silami. Je třeba jim zvěstovat, že Kristus je vítězem, takže kdo je s Kristem, kdo s Ním zůstává spojen, nemusí se obávat ničeho a nikoho. Zdá se mi, že to je důležité také pro nás, že se musíme naučit čelit všem strachům, neboť On je nade všemi silami a je pravým Pánem světa.
Dokonce i celý kosmos je Mu podřízen a k Němu směřuje jako ke své hlavě. Proslulá jsou slova z listu Efesanům, kde se mluví o Božím plánu (recapitulare) sjednotit v Kristu vše, co je na nebi i na zemi (1,10). Analogicky v listu Kolosanům čteme, že v Něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi, svět viditelný i neviditelný (1,16) a že jeho krví prolitou na kříži usmíří se sebou všecko tvorstvo jak na nebi, tak na zemi (1,20). Nestojí tedy na jedné straně obrovský materiální svět a na druhé tato maličká realita dějin naší země, svět lidí: všechno je jedno v Kristu. On je hlava kosmu; také kosmos stvořil On, byl stvořen pro nás, nakolik jsme sjednoceni s Ním. Taková je racionální a personalistická vize vesmíru. A řekl bych že univerzálnější vizi nežli je tato, nelze koncipovat, a že se odvozuje pouze od vzkříšeného Krista. Kristus je Pantokrator, jemuž jsou podřízeny všechny věci. Vybavuje se zde Kristus Pantokrator, jak bývá vyobrazen v apsidách byzantských chrámů, někdy trůnící nad světem nebo přímo na duze, aby byla zdůrazněna jeho rovnost samotnému Bohu, po jehož pravici se nachází (srov. Ef 1,20; Kol 3,1), a tudíž také jeho nedostižitelná funkce v řízení lidských osudů.
Vize tohoto druhu je pochopitelná jenom Církví. Nikoli v tom smyslu, že si mylně přivlastňuje něco, co jí nepatří, ale v jiném, dvojím smyslu: Jednak v tom, že jako Církev uznává, že Kristus je větší než ona, vzhledem k tomu, že Jeho vláda sahá také za její hranice; a jednak v tom, že jedině církev je Kristovým Tělem, nikoli kosmos. To znamená, že musíme chápat pozitivně pozemské skutečnosti, poněvadž Kristus je v sobě sjednocuje, a současně musíme v plnosti žít svoji specifickou církevní identitu, která je nejvíce homogenní v totožnosti samotného Krista.
Existuje pak také zvláštní pojem, jenž je pro oba tyto listy typický, a tím je tajemství. Jednou je řeč o tajemství vůle Boží (Ef 1,19) a podruhé o tajemství Krista (Ef 3,4; Kol 4,3) nebo přímo o Božím tajemství o Kristu, v němž jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání (Kol 2,2-3). Označuje nevyzpytatelný božský plán s osudy lidí, národů a světa. Tímto výrazem nám oba listy říkají, že naplnění tohoto tajemství se nalézá v Kristu. Jsme-li s Kristem, i když nemůžeme intelektuálně pochopit všechno, víme, že patříme k jádru tajemství a jsme na cestě pravdy. On ve svém celku, a nejenom v nějakém aspektu své osoby nebo momentu svojí existence, obsahuje v sobě plnost nevyzpytatelného božského plánu spásy. V Něm dostává podobu to, co je nazváno přerozmanitou Boží moudrostí (Ef 3,10), poněvadž v Něm přebývá celá plnost božství tělesně(Kol 2,9). Od nynějška tedy již není možné myslet nebo ctít blahosklonnost Boha, jeho svrchované rozhodnutí bez toho, aniž bychom se osobně setkali s Kristem, v němž je ono tajemstvívtěleno a lze jej tak konkrétně vnímat. Dochází se tak k rozjímání nevystižitelného Kristova bohatství (Ef 3,8), které stojí nad každým lidským porozuměním. Ne že by Bůh nezanechal stopy o svém přechodu, poněvadž Kristus sám je stopou Boha, jeho největší stopou, ale tušíme i šířku a délku, výšku i hloubku ohoto tajemství, přesahujícího všechno poznání (Ef 3,18-19). Jenom intelektuální kategorie tady nestačí, a uzná-li se, že mnohé věci překračují naše racionální schopnosti, je třeba se svěřit pokorné a radostné kontemplaci nejen myslí, ale také srdcem. Církevní otcové nám ostatně říkají, že láska rozumí více než pouhý rozum.
Poslední slovo je třeba říci o pojmu, který byl již zmíněn výše, a týká se Církve jakožto Kristovy snoubenky. Apoštol Pavel v druhém listu Korinťanům přirovnal křesťanské společenství ke snoubence, když napsal: Mám vás tak žárlivě rád jako Bůh. Já jsem přece připravil vaše zasnoubení jedinému muži a musím vás představit Kristu jako čistou pannu. (2 Kor 11,2). List Efesanům tento obraz rozvíjí a upřesňuje, že Církev není jenom snoubenka, ale skutečná nevěsta Kristova. On si ji totiž takříkajíc získal za cenu vlastního života. Vydal sám sebe za ni (Ef 5,25), čteme doslova v listu Efesanům. Jaký důkaz lásky může být větší než tento? On však navíc pečuje o její krásu. Nejenom o tu, kterou již získala křtem, ale která má každý den růst bezúhonným životem, svým mravním jednáním bez poskvrny či vrásky. Odtud je jenom krůček k obecné zkušenosti křesťanského manželství, ba dokonce není dost jasné, co bylo pro autora tohoto listu výchozím opěrným bodem: zda to byl vztah Krista-Církve, v jehož světle promýšlí sjednocení muže a ženy, anebo zda je to zkušenost manželského sjednocení, v jejímž světle promýšlí vztah Krista a Církve. Oba aspekty se totiž osvěcují vzájemně: učíme se, co je to manželství ve světle společenství Krista a Církve; a učíme se, jak se Kristus spojuje s námi, když promýšlíme tajemství manželství. Náš list v každém případě stojí přibližně uprostřed cesty mezi prorokem Ozeáše, který ukazoval vztah mezi Bohem a jeho lidem v kategoriích uskutečněné svatby (srov. Oz 2,4.16.21), a vizionářem Apokalypsy, který načrtává eschatologické setkání Církve a Beránka jako radostnou a nepomíjivou svatbu (srov. Zj 19,7-9; 21,9).
Bylo by toho třeba ještě říci mnoho, ale zdá se mi, že z uvedeného je již zřejmé, že tyto dva listy jsou velkolepou katechezí, z níž se můžeme naučit nejen, jak být dobrými křesťany, ale také jak se skutečně stát lidmi. Začneme-li chápat, že kosmos je stopou Krista, naučíme se vlastnímu správnému vztahu ke kosmu a všem problémům záchovy světa. Naučíme se vidět jej rozumem, ale rozumem, pohnutým láskou, a s pokorou a úctou, které umožňují správně jednat. A máme-li na mysli, že Církev je Kristovým Tělem, že Kristus vydal sebe sama za ni, naučíme se, jak prožívat s Kristem vzájemnou lásku, lásku, která nás sjednocuje s Bohem a dává nám spatřovat v druhém Kristův obraz, Krista samého. Prosme Pána, aby nám pomáhal správně rozjímat Písmo svaté, jeho Slovo, a naučit se tak skutečně dobře žít.
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=10673
kratene
|
Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 06:58:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Jsme-li s Kristem, i když nemůžeme intelektuálně pochopit všechno, víme, že patříme k jádru tajemství a jsme na cestě pravdy."...
Tak tohle je skutečný Benedikt, v tomto ho poznávám.
Proto mě tak vytáčí ty nestydaté pomluvy na jeho osobu, např.: "Jelikož někteří katolíci (mezi nimi i dnešní
papež) se odvažují spekulovat a připustit možnost, že Ježíš byl jen obyčejný
člověk "...
|
|
|
Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 13:59:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Typická papežská manipulativní vzletná rétorika, kde se pod pojmem církev ukrývá církev římská. Papež nějak zapomněl zdůraznit, že když je tedy jak správně píše Kristus hlavou církve, pak je jen jedna církev a je to církev Kristova a ne ta jeho církev římská.Listy Efeským a Kolosanům nepotřebují pro svou jasnost, zřejmost, žádných podobných dalekosáhlých omáčkovitých lidských výkladů. Tyto listy jsou inspirovány Duchem! Jsou jasné každému kdo se Duchu pravdy otevře. Proto tyto listy čtěte v Duchu pravdy a ne v duchu papežském ani žádném duchu jiném! Papež by se měl místo takových elaborátů, sám řídit podle jasných slov Božího posla apoštola Pavla. Například tím co Pavel napsal o tom, kdo a kým má být biskup. Takovým tématům se však papeženci raději vyhýbají a ze slov Božího posla Pavla, berou jen to co se jim hodí do jejich "církevního krámu". Byť by byla papežská slova sebevzletnější, bez Ducha svatého jsou jenom tráva šumící. Slova apoštola Pavla na kterém Duch spočinul jsou tu stále- kde budou slova současného papeže za pár let? Tam kde slova všech ostatních v níchž Duch svatý při jejich rétorice nebyl.
|
Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 15:37:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Typická frázovitá odpověď nesouhlasícího - bez uvedení argumentů. I tvá slova jsou takto jen šumící tráva, jak jsi sám napsal. Jak se ti líbí taková reakce ? :-)
Co zbude (nejen) z našich slov, to ukáže teprve čas, nikoliv naše dnešní úsudky a přání, :-) je proto zbytečné dělat předčasné závěry a tak si mnohdy i ( nechtěně) řešit případné své mindráky - slovo mindráky není myšleno nijak ve zlém a už vůbec ne jako urážka -ale jako podnět k zamyšlení nad sebou, které platí i pro mě. Honza
|
]
Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 16:12:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Honzo,
všechny naše problémy včetně mindráků odstranil Pán Ježíš Kristus na kříži Golgoty, kde byl ukřižován náš starý člověk spolu s Ním i s těmi našimi mindráky, pokud jsme nějaké měli. Od chvíle, kdy jsme uvěřili evangeliu o Ježíši Kristu a byli zachráněni Boží milostí skrze víru, kterou nám Bůh dal společně se spásou, kdy jsme se narodili znovu z vody a z Ducha, nežijeme už my, ale Kristus v nás. Když ta pohřbená mrtvola přece jen někdy straší, stačí "hupsnout" do D/ducha, mrtvola je pryč a je tu nové stvoření v Kristu Ježíši - nový člověk, který byl stvořen podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy. Nový člověk už nemá nejen mindráky, nemá dokonce vůbec žádné problémy.
Obávám se, že v takovém postavení žádný papež nikdy nebyl, není a nebude. Tedy kromě toho podle vás prvního, ale ten zase ve skutečnosti papežem nebyl. Možná by sis měl pořádně přečíst Petrovy dva listy a třeba několikrát po sobě, místo písemností Josefa R. alias B16. Rozhodně ti dají víc než "šumící tráva" toho či onoho!
Tož tak. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 16:30:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wily, pisem to v podstate ´vseobecne, lebo povod tychto tvojich nazorov moze mat aj ine dovody, ktore nemusim poznat.Ale su rozhodne omylom.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 17:29:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dášo, já žádné své názory nemám, takže si něco popletla! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 17:27:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všechny lidské problémy mají svůj původ v pádu člověka a spolu s ním byly ukřižovány na kříži Golgoty, kde se Bůh skrze Krista vypořádal se starým stvořením a všemi negativními věcmi, k nimž patří kromě jiného i problémy.
Clovek. ktory nema ziadne problemy a mindraky presiel brainwashing, ... To se mýlíš, Dášo - takový člověk prošel křížem, nikoli vymývání mozku, vědom si toho, že jeho problémy jsou na kříži spolu s ním. Napsal jsem, že problémy nemá nový člověk v Kristu Jeýíši, ne člověk obecně. Když je věřící člověk ve starém stvoření a chodí podle těla, problémy má. Nový člověk je v D/duchu, chodí podle Ducha, je živ Duchem, Ducha následuje a nechá se vést Duchem Božím, díky čemuž není nic a nikdo, kdo by mu problémy mohl způsobit.
Apoštolové měli problémy, protože ještě novým stvořením nebyli, a později, pokud měli problény, měli je tehdy, když nezůstávali v D/duchu. Pán Ježíš problémy neměl, protože si vždy, v každé situaci věděl rady a měl moc problémy okamžitě řešit, díky čemuž pro Něho problémy skutečnými problémy vlastně nebyly, ale byly pro Něho příležitostí oslavit Boha činěním Boží vůle. Problém je vlastně situace, s níž si nevíme rady a neumíme ji správně a vhodně řešit; do takové situace se Pán Ježíš nikdy nedostal.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 21:53:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj willy. Obávám se, že své mindráky si musí každy vyřešit sám, musí se s nimi naučit žít, pracovat, zbavovat se jich a tak dále. To není hřích za který by bylo třeba Kristovy oběti. To je jen naše vlastní nedokonalé já, se kterým se musíme nějak vyrovnat. Je však možné, že díky našim mindrákům, se můžeme vůči druhým dopustit hříchu tím, jak se je budeme snažit svými slovy napravovat. Však si přečti zdejší stránky, kolik urážlivých slov zaznělo na adresu katolické církve(někdy i opačně) - připadá ti to správné ? Myslíš, že ta slova vždy myšlena v dobrém úmyslu, ze svého pohledu o nápravu bližního a nebo jen léčením svých mindráků a snahou bližnímu ublížit, případně směsicí obojího ? Nevím proč máš potřebu řešit papeže a na sebe zapomínat, mám obavu, že skromností a pokorou to asi nebude . . . i když Bůh ví. Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 22:17:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obávám se, že své mindráky si musí každy vyřešit sám, musí se s nimi naučit žít, pracovat, zbavovat se jich a tak dále. To není hřích za který by bylo třeba Kristovy oběti. To je jen naše vlastní nedokonalé já, se kterým se musíme nějak vyrovnat.
Honzo, naše vlastní staré přirozené "já" Kristus ukončil na kříži a tím vyřešil všechny naše problémy včetně mindráků! Takže se nemusíme se svým já nějak vyrovnat, protože to udělal Pán za nás; my jen musíme věřit Pánu za to, že naše "já" ukončil a odstranil, aby se On sám stal naší všezahrnující náhradou. Pak už nežijeme my, ale Kristus žije v nás a my žijeme vírou v Syna Božího, který si nás zamiloval a sebe samého za nás vydal. Bůh po nás nechce, abychom dělali něco, co už udělal Boží Syn. Bůh chce, abychom tomu věřili a těšili se z této skutečnosti.
Nevím proč máš potřebu řešit papeže a na sebe zapomínat, ...
Žádnou takovou potřebu nemám a jestli ti vadí, že upozorňuji na to, že papež není tím, kým není, s tím se hold budeš muset nějak vyrovnat ty. A na sebe před Pánem také nezapomínám a to tím, že se držím Pána a věřím mu za to, že On drží mne. Tož tak. w. |
]
Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 18:02:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, jsem šumící tráva. A právě proto se držím slov apoštolů a ne slov papežů. Jednoduché k pochopení, což?
Když po mne požaduješ argument, neměl by jsi napřed argumentovat něčím ty sám??
Říkáš, že to ukáže čas? Ne! Čas to již dávno ukázal. Stačí sám sobě odpovědět na tuto otázku a máš ihned pádný argument: Kolik znáš šumících slov papežských a kolik znáš slov apoštolských? To je ale nepoměr, co. Boží slovo od apoštolů nám tak nějak přijde na mysl samo- slovo papežské je jedním uchem tam a druhým ven. Apoštolská liga Božího slova konfrontačně tu šumící ligu papežskou (a nejenom ji), v pravdě naprosto deklasuje po celá staletí. Jen to chtít v pravdě vidět a nelhat sám sobě..
|
]
Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 20:19:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, Bůh s tebou. |
]
Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 21:24:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Myslivče. ( jak vidíš nedělá mi problém Tě úvodem pozdravit a nakonec připojit i své jméno . . . :-) )
Zatím tu prezentuješ ( tak jako každý) jen své myšlenky a úvahy ale co je to proti věčnosti - jen šumící tráva, prach ve větru a tak podobně . . . Naslouchej slovům Písma a žij podle toho a dojdeš spásy. Zrovna tak nech žít bez zatracování i ty, kteří nežijí podle tvých představ ale podle toho, jak oni chápou Boží slovo - třeba se s nimi na věčnosti potkáš . . . Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 21:37:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím tu prezentuješ ( tak jako každý) jen své myšlenky a úvahy ...
Honzo, vzhledem k tomu, že to není poprvé a byl jsi opakovaně upozorněn, že se mýlíš, ptám se tě, proč tu lžeš?! K čemu to je a komu to slouží?! Odpovídat nemusíš, ale je jasné, komu sloužíš!! Už méně jasné - alespoň pro mne - je proč? w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 22:22:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj willy, Vím komu sloužím a neobviňuj mě prosím křivě ze lži, to by jsi jako duchovní člověk měl vědět ale jak se zdá asi nevíš. Také asi víš, co křivé obvinění přináší i bezhříšnému člověku za jakého se považuješ. Zdá se, že Ti nedělá problém kohokoliv obvinit tu ze lži, jak už jsi tu u mnoha jiných i udělal - zdá se, že s tebou jako duchovním člověkem to nebude tak horké, jak si sám o sobě myslíš. Tak ponechme tento soud Bohu.
Willy je od Tebe moc hezké jak tu některým děláš mluvčího, jen doufám, že tak činíš s radostí, potěšení a zcela nezištně. :-)))
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 22:38:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neobvinil jsem tě ze lži křivě, protože jsi byl několikrát upozorněn na fakt, že tu někteří nesdílejí své vlastní myšlenky a názory, a přesto s tím samým znovu operuješ, tzn. že lžeš! A místo toho, abys zpytoval svědomí a ještě lépe, abys dovolil Pánu, aby tě zkoumal a soudil, obviníš mě z toho, že jsem tě ze lži obvinil křivě!
Copak nevíš, komu sloužíš, když lžeš?! Bohu to jistě nebude, poněvadž Bůh je pravdomluvný a totéž chce i po svých dětech. A také jistě víš, kdo je otcem lži!
Takže ti radím, abys otevřel své srdce Bohu a dovolil Jeho světlu, aby zazářilo do tvých temnot, do hloubky tvé bytosti, aby vyšlo najevo všechno, co není z Boha a co se Bohu nelíbí, aby to mohl odstranit!
Tož tak.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 23:10:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě dodatek: jestli čteš také debaty Toníka s okem, můžeš si všimnout, že tam Toník řeší tentýž problém. Oko něco o Toníkovi napíše, Toník ho upozorní na to, že to není pravda, ale oko to klidně píše dál! A když mu Toník řekne, že o něm oko píše lži, tak se ohrazuje a protestuje. Začínám si myslet, jestli to není nějaká systémová řk vada kvůli tomu, že celá řkc žije ve lži, takže se pak lež stává normou při vyjadřování obecně a vůči nekatolíkovi zvláště. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 16:32:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy a já již tento jev co popisuješ vidím již několik let za sebou. Že prý katolíci věří tomu a tomu. A ejich víra je taková a maková. Tisíckrát to již bylo vysvětleno a přece i stejní lidé příchazejí s podobnými bláboly stále dokola.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanů (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 17:45:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy a to se cirkus zde víckrát řešil? Promiň nevzpomínám si, můžeš mi to připomenout kdy se tady to řešilo? Nechtěl bys dělát vrchního rozhodováče co je patřičné a co není? Nebylo by to skvělé, kdyby vymizelo vše nepatřičné? Stačil by jeden Willy ten by rozhodl to je nepatřičné okamžitě to ukončete. Nebo v tom pokračujte, to je patřičné aby jste dělali.
Byl bych rád kdybys odpověděl na otázky co jsem položil a neřešil nějaké jiné témata. I typu ten cirkus je nepatřičný proto a proto. Ten papež je ale hříšník proto a proto; apod.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolo (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 18:31:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tu nic neřeším, Kjubiku, já se jen ptal, jestli tuto papežovu akci považuješ také za mediální blábol. Dále sis zřejmě nevšiml, že napsal, že nepatřičná je ta akce v Božích očích, takže komunikovat bys o tom měl s Bohem a ne se mnou. Jinak willy nerozhoduje a nebude rozhodovat o nepatřičnosti věcí, o tom rozhodl a rozhoduje Bůh. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 21:59:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jseš úsměvný človíček Willy. Víš Willy já se nebavil o tom, že všechny informace o řkc, které kolují na internetu jsou blábol. Nechápu co má společného nějaký cirkus ve Vatikánu společného s těmi nepravdami co zde již léta kolují po GS. Dovolil bych si říci, že nic. Ani nechápu co má společného, cirkus s listy Efesanům a Kolosanům. Řekl bych, že také nic. Nevím tedy důvod proč tady odbihát od tématu a bavit se o nějakém cirkuse co naštivil Vatikán. Měl jsem prosbu na človíčka, až mi človíčkovi odpoví pouze na otázky. Človíček to nedokázal, vyslechnout. Nejsem ani já povinen toho človíčka vyslechnout.
Bůh zde žádný příspěvek nenapsál o cirkuse nenapsal. Napsal ho pouze človíček Willy a ještě bez svědka, že je to skutečně tak. Dt 19,15; 2Kor 13,1; podobně He 10,28 i v 1.Tim 5,19. Snad nemáš v plánu teď na rychlo shánět nějaké svědky?
Loučí se človíček Kjubik.
PS.Dočkám se odpovědí na své otázky?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanů (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 17:49:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co je napatřičné:
- Živit se bavením lidi? - pohladí si lvíče? - tolerovat baviče? - postavit cirkus ve Vatikánu?
Nebo co vlastně se ti zdá nepatřičné? Buď konkretní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolo (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 18:24:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
ptal jsem se, jestli ti v odkazu popsaná akce připadá jako blábol. Odpověděl jsi mi pouze nepřímo otázkou, co se mi na tom zdá nepatřičné, takže tuto mediální informaci zřejmě za blábol nepovažuješ. Má odpověď: zkrátka všechno - celá akce tak, jak je popsána, níkoli v mých, ale v Božích očích je nepatřičná. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 22:04:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš Willy jako človíček, který má trošku soudnosti, vím, že média si často umí upravit skutečnost tak aby byla pikantní a čtenáři to zhltli. Pokud je skutečně v Božích očích nepatřičná tak buď se plete Willy nebo se plete Písmo, které řiká, že má to být prokazo dvěma nebo třemi svědky, což se nestálo. Dovolím si tedy konstatovat, že Písmo se neplete ale plete se človíček Willy.
Pěkný advent človíčku, přeje človíček Kjubik vlastním jménem Jakub.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanů (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 17:28:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku nebo tedy Jakube,
právě proto, že díky tomu, že jsem kdysi pracoval jako redaktor v jedněch novinách a externí spolupracovník v jistém deníku, vím, že média ať už záměrně či nevědomě zkreslují skutečnosti nebo přímo lžou, jsem se ptal, jestli si myslíš, že ten článek je mediální blábol a zkreslená skutečnost.
Ale jestli se to stalo tak, jak o tom dostatečně jako svědkové vypovídají fotografie, pak trvám na tom, že je to v Božích očích ohavnost. Honza k tomu po mě chtěl citaci Božího Slova, na níž jsem stavěl svůj příspěvek: tady je - L 16:15 Řekl jim: „Vy jste ti, kteří se před lidmi dělají spravedlivými, Bůh však zná vaše srdce; neboť co je u lidí vznešené, je před Bohem ohavnost."
Tož tak.
willy nebo chceš-li, standa
PS: díky za přání, i když já očekávám spíše a spolupracuji především na druhém příchodu Pána Ježíše Krista.:-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efe (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 09. prosinec 2012 @ 11:30:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiň fotky nejsou svědkové. Každý ty fotky si může interpretovány aby
mu souhlasily s tím co tvrdí. Pro mně nic ohavného na těch fotografiích
není.
- ani lidé co dostáli talent od Boha vystupovat v cirkuse - ani stavba či mistrnosti cirkusu nejsou ohavné - ani zvířata
Přijímám tedy tvé vyjádření pouze jako tvůj lidský názor. Neberu ti ho ale nepřijímám ho za svůj nebyl podložen svědkem ani jedním.
Hezkou neděli človíčku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanů (Skóre: 1) Vložil: noname v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 20:21:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj willy. Co je těch fotkách ohavné ? Já tam nic takového nevidím a fotky se mi líbí. Ohavné ale je tvoje smýšlení a namyšlenost kterou tu předvádíš. Pokud to ovšem není projev mnohem závažnějších změn v tvé osobnosti. V tom případě by byla na místě spíše omluva a vzít na vědomí tento stav. Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolo (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 20:37:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tam nic takového nevidím ... a ty jsi Bůh? A tys tu věc projednal s Bohem, Honzo?
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a (Skóre: 1) Vložil: noname v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 21:47:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy. co špatného a ohavného tam vidí Bůh? Prosím zkus jej citovat doslova. H.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanů (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 17:06:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Honzo,
tady máš slova samého Pána Ježíše Krista z Lukáše 16:15 Řekl jim: „Vy jste ti, kteří se před lidmi dělají spravedlivými, Bůh však zná vaše srdce; neboť co je u lidí vznešené, je před Bohem ohavnost." w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efe (Skóre: 1) Vložil: noname v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 17:55:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy,
Bůh zná tvé srdce (tak jako srdce každého z nás) a bude nás podle toho soudit, neměli bychom na toto zapomínat. Avšak na mou otázku jsi -jak je u tebe špatným zvykem- opět neopověděl.
Chceš říci, že všechny vznešené věci jsou před Bohem ohavností - vykládáš si takto tebou citovaná slova ? (co je u lidí vznešené, je před Bohem ohavnost)
Když už máš potřebu si nějaký výrok Písma vytrhnout z kontextu a použít (zneužít) jej ku své potřebě, přečti si prosím k tomu aspoň celou kapitolu a chvilku o ní rozvažuj, ať víš o čem kapitola mluví.
H.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 20:11:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na kterou tvou otázku jsem neodpověděl, Honzo?
Chtěl jsi citaci Božího Slova, jímž bych podpořil nebo na němž jsem postavil svůj příspěvek. To jsem udělal, takže tomu tučnému ve tvém komentáři nerozumím.
Jinak - jsem moc rád, že Bůh zná mé srdce, že je zkoumá a zkouší mou víru, je-li pravá a osvědčená. Děkuji Bohu za veškeré Jeho zkoumání, za všechny zkoušky, za Otcovu výchovu, kterou provádí, abych měl účast na Jeho svatosti stejně jako u všech svých dětí, které přijal za syny v Tom Jediném a Milovaném, když jim dal narodit se znovu z vody a z Ducha, tj. z Boha.
Zmíněná slova řekl Pán Ježíš farizeům, kteří se snažili být spravedliví navenek svými náboženskými skutky, které mohli lidé vidět a považovat za vznešené; ale Bůh, který znal jejich srdce, věděl, že jsou podobní obíleným hrobům, že zvenčí se zdají pěkné, ale uvnitř jsou plné kostí mrtvých a veškeré nečistoty, a měl jejich vznešené počínání za ohavnost. Papežova akce je stejného druhu, a proto jsem napsal, co jsem napsal.
Toý tak.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize l (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 20:15:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Něco se mi porobilo v připojení k internetu, takže je tu tento příspěvek 2x. Ten druhý je opravený.:-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 20:13:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na kterou tvou otázku jsem neodpověděl, Honzo?
Chtěl jsi citaci Božího Slova, jímž bych podpořil nebo na němž jsem postavil svůj příspěvek. To jsem udělal, takže tomu tučnému ve tvém komentáři nerozumím.
Jinak - jsem moc rád, že Bůh zná mé srdce, že je zkoumá a zkouší mou víru, je-li pravá a osvědčená. Děkuji Bohu za veškeré Jeho zkoumání, za všechny zkoušky, za Otcovu výchovu, kterou provádí, abych měl účast na Jeho svatosti stejně jako u všech svých dětí, které přijal za syny v Tom Jediném a Milovaném, když jim dal narodit se znovu z vody a z Ducha, tj. z Boha.
Zmíněná slova řekl Pán Ježíš farizeům, kteří se snažili být spravedliví navenek svými náboženskými skutky, které mohli lidé vidět a považovat za vznešené; ale Bůh, který znal jejich srdce, věděl, že jsou podobní obíleným hrobům, že zvenčí se zdají pěkné, ale uvnitř jsou plné kostí mrtvých a veškeré nečistoty, a měl jejich vznešené počínání za ohavnost. Papežova akce je stejného druhu, a proto jsem napsal, co jsem napsal.
Tož tak.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize l (Skóre: 1) Vložil: noname v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 20:34:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak jo wily.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 16:28:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Honzo, příteli myslím, že je cokoliv víc psát. Píšeš už nad člověku, který již nemá své lidské myšlenky, už má myšlenky Boží. Je to v podstatě na rozdíl od tebe nadčlověk. Pokud napišeš cokoliv co nesouvisí z jeho vnimáním světa, a patří mezi nimi i to, že sdílí se svými názory. budeš nazvan lhářem a bude s tebou i dál tak zacházeno. Willyho prostě nemůžeš napomenout, že se sdílí svými lidskými názory na věc.
Je to smutné, ale my "pouze" lidé nemůže udělat nic, protože vetšinou jsme postupně vidění jako lháři, protože jim nepřikyvujeme. Měj se příteli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: noname v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 18:43:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Kjubiku.
Děkuji Ti za laskavá slova, která se tu pomalu ale jistě stávají vzácným zbožím, je to sice trend dnešní doby ale mezi křesťany bych očekával přeci jen něco jiného. Tak si říkám, pokud jsou naše slova, která tu mezi sebou používáme, odrazem naší duše, pak je nejvyšší čas, začít vážně o sobě přemýšlet. Je příjemné pohlazení po duši, když tu někdo dokáže sdělovat svou víru, postoje, názory aniž by měl potřebu napadat urážet víru svého bratra v Kristu. Mnohdy to děláme skrytě, sem tam utrousíme "jakoby náhodo" nějakou jedovatost, poznámku a tak podobně. Ještě smutnější je, že si to mnohdy snad ani neuvědomujeme co děláme ( a jak můžeme působit na bližního) - což je ta lepší varianta a nebo to děláme úmyslně a to je ta horší.
Nad, diskuzí s willym se můžeš jen pousmát, má to však jednu výhodu, dá se snadno předvídat, jak zareaguje. :-) Proto nad označení za lháře, z jeho úst mohu klidně mávnou rukou. Nic jiného se dělat ani nedá, jemu se nesmí ani nedá nic vysvětlit, natož s ním o tom diskutovat. Nic, nechme toho. :-)
Začíná Advent a tak Ti příteli přeji a vyprošuji aby si jej prožil aspoň trochu v tichosti, v naději i očekávání. Kéž je ti v tom Bůh nápomocen a žehná Ti.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 18:55:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Honzo,
myslíš, že před Pánem Ježíšem Kristem také jen tak mávneš rukou nad svými lžemi a nebo, že se nad nimi pousměješ? Vysvětlit se lži skutečně nedají. Ale dají se vyznat jako hřích a dá se s nimi přestat změnou smýšlení a jednání. Tož tak. w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 22:09:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nad, diskuzí s willym se můžeš jen pousmát, má
to však jednu výhodu, dá se snadno předvídat, jak zareaguje. :-) Proto
nad označení za lháře, z jeho úst mohu klidně mávnou rukou. Nic jiného
se dělat ani nedá, jemu se nesmí ani nedá nic vysvětlit, natož s ním o
tom diskutovat. Nic, nechme toho. :-)
Vidím to podobně. Jsem rád, že Pán Bůh tě těší, až jsi údajně lhář si nic neděláš a netrápíš se tím. Myslím že by to byla škoda, že se takovou blbosti zabyvát.
Začíná Advent a tak Ti
příteli přeji a vyprošuji aby si jej prožil aspoň trochu v tichosti, v
naději i očekávání. Kéž je ti v tom Bůh nápomocen a žehná Ti.
Nápodobně človíčku.
PS. Doufám, že máš v plánech s Boží pomocí přežít, "ten konec světa" co někteří teď předvídají :).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 23:30:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Myslivče. ( jak vidíš nedělá mi problém Tě úvodem pozdravit a nakonec připojit i své jméno . . . :-) )
Zatím tu prezentuješ ( tak jako každý) jen své myšlenky a úvahy ale co je to proti věčnosti - jen šumící tráva, prach ve větru a tak podobně . . . Naslouchej slovům Písma a žij podle toho a dojdeš spásy. Zrovna tak nech žít bez zatracování i ty, kteří nežijí podle tvých představ ale podle toho, jak oni chápou Boží slovo - třeba se s nimi na věčnosti potkáš . . . Honza
To zdůrazňování, že ti nedělá problém pozdravit je dost trapné a iméno můžeš mít v anonymní diskusi jaké chceš. Jinak, jak je možné že jsi nepozdravil hned napoprvé při tvé první odpovědi na můj komentář ve kterém jsi reagoval jako typický troll? Dále: Samozřejmě, že zde prezentuji svoje myšlenky a žádné zatím. Pojem "šumící tráva" se používá při konfrontaci se slovem lidským a slovem Božím. Tímto pojmem nelze vyjadřovat konfrontaci slov lidských a věčnosti. Dále: Slovům Písma nestačí jen naslouchat, ale je nutné je v pravdě Ducha přijímat. Žitím podle Písma spásy nedojdeš! Spásy dojdeš žitím podle víry v Krista. To není to samé! Spása je odvislá od Kristovi spasitelné milosti. Koho Kristus před svým Otcem vyzná- ten je spasený.
Jan 11:25 Ježíš jí řekl: "Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby umřel, bude žít.
Jan 14:6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Dále: Nikoho, nikde a nikdy nezatracuji, tak mi zde tohle zlovolně nepodsouvej. Svým slovem se snažím vydávat svědectví pravdy a pokud to narušuje tvé představy a chápání Božího slova, tak moje slova nečti. Nenutím tě žít podle mých představ ani nikoho jiného. Dále: Na věčnosti se se jistě všemi setkám, žádné třeba. Víra v Krista nejde dohromady s pochybností v otázkách spásy a věčnosti! |
]
|
|
Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 16:29:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Když občas slyším teologii Benedikta XVI, připadá mi dokonalá. Je to člověk velmi teologicky erudovaný. Aľe teď čtu ve výše uvedeném článku:
"A máme-li na mysli, že Církev je Kristovým Tělem, že Kristus vydal sebe sama za ni..."
Tak tohle v Písmu není. Tam je "za všechny".
Je to v Písmu víckrát, cituji jen
[2.Korintským 5:15] On zemřel za všechny, aby ti, kdo žijí, nadále nežili sami pro sebe, ale pro toho, který za ně zemřel a vstal z mrtvých.
Všimněme si, že tentýž citát z Pavlova listu nás nabádá žít pro Krista (ostatně, žít pro Boha se prolíná celou Biblí) a nikoliv pro církev.
|
Re: Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 19:01:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "A máme-li na mysli, že Církev je Kristovým Tělem, že Kristus vydal sebe sama za ni..." Ale ved cirkev pozostava z ludi,a Kristus vydal sama sebe za ludi, cize aj za cirkev.
|
]
|
|
Re: Teologická vize listů Efesanům a Kolosanům (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 11:12:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Svatého Otce Benedikta XVI. považuji za nejlepšího kazatele v církvi a předpokládám že to nemá ze sebe, že z něho mluví Duch Boží. Skvěllí kazatelé a znalci Písma jsou i naši čeští a moravští biskupové a většina farářů a řeholníků. Kdykoliv některý z biskupů přijde do farnosti tak je to vždycky přínosem a povzbudí to a oživí místní náboženský život. Na ekumenická shromáždění moc nechodím ale jednoho oblíbeného kazatele mám i mezi evangelíky. Věřím že nejdůležitější je vždycky dobrá vůle. ten kdo jí má nikdy není špatný.
|
|
|
|
|