|
Právě je 532 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116885415 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká?
Vloženo Pondělí, 27. duben 2015 @ 07:56:26 CEST Vložil: Tomas |
poslal brusle7 Přemýšlím často o Ježíšových slovech o Kříži.
Chce Bůh naše utrpení, nebo je dopouští jako zkoušky lásky k němu a bližním?
Kříž a biblické citace:Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden. Kdo nalezne svůj život, ztratí jej; kdo ztratí svůj život pro mne, nalezne jej. (Mt 10,38-39)Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej. Jaký prospěch bude mít člověk, získá-li celý svět, ale svůj život ztratí? A zač získá člověk svůj život zpět? Syn člověka přijde v slávě svého Otce se svými svatými anděly, a tehdy odplatí každému podle jeho jednání." (Mt 16,24-27)Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej. Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život? Zač by mohl člověk získat zpět svůj život?" (Mk 8,34-37)Všem pak řekl: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, nes každého dne svůj kříž a následuj mne. Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne, zachrání jej. Jaký prospěch má člověk, který získá celý svět, ale sám sebe ztratí nebo zmaří?" (L 9,23-25)Šly s ním veliké zástupy; obrátil se k nim a řekl: „Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem. Kdo nenese svůj kříž a nejde za mnou, nemůže být mým učedníkem." (L 14,25-27)
Můj názor na Kříž je tento: zkoušky lásky k Bohu a bližním...
|
Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. duben 2015 @ 07:41:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj brusle.
K tomu se stačí podívat na to, co Ježíš prakticky dělal a co říkal.
Když přišel na zem a začal službu, tak uzdravoval, vysvobozoval, zachraňoval. Dal zrak slepým, uzdravil chromé od narození či němé, vzkřísil mrtvé, vyhnal démony z mnoha lidí a udělal mnoho dobrého. Sám říká, že číní vůli Boha, jeho dílo. Kdo vidí Ježíše, vidí Boha. Jan píše, že Ježíš se zjevil aby zkazil (zrušil, zničil, odčinil) ďáblovo dílo. Izaijáš o něm svědčí že nesl naše nemoci a bolesti, že byl trestán namísto nás a trestání snášel pro náš pokoj, jeho ranami jsme uzdraveni.
Na druhou stranu Ježíš vůbec nedělal, co se od něj čekalo: nezrušil daně a římskou nadvládu, všechny vládce země nechal tam, kde jsou, neposlal domů ani jednoho vojáka, neukončil žádnou tehdy probíhající válku, nechal ve své funkci obílené hroby co si nahradili Boží přikázání lidskými příkazy, nerozsuzoval spory lidí. Snad jen jednoho celníka, jednoho zlodějpodnikatele a jednoho člena velerady odvolal z jejich díla.
Je tedy utrpení, které máme nést (to je třeba placení daní, respekt vládám, škodu, kterou nám někdo udělá, slabosti a bolesti druhých...) a je utrpení, kterému se máme vzepřít (dílo ďábla, hřích, minutí se cíle).
Když jsou třeba rodiče protivní, přepracovaní, nevšímají si děti, babička zase prudící, agilně se zajímající i o největší detaily života teenagera, které si nechá několikrát převyprávět, je to "utrpení" zkouška lásky pro toho teenagera. A naopak, chování teenagerů bývá někdy zkouškou lásky pro jejich rodiče :-).
Pak je hřích a následky hříchu. Hřích není zkouška lásky ani k Bohu ani k bližním. Hřích je otrokář, který likviduje životy lidí a je potřeba se mu vzepřít, stejně jako jeho následkům. Ne ve své síle, ale v moci Ježíše.
Toník |
Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 20:10:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je tedy utrpení, které máme nést (to je třeba placení daní, respekt vládám, škodu, kterou nám někdo udělá, slabosti a bolesti druhých...) a je utrpení, kterému se máme vzepřít (dílo ďábla, hřích, minutí se cíle).
Nějak tomu rozdělení, Toníku, zcela nerozumím. Pokud mi třeba někdo udělá škodu (třeba hříchem a podvodem získá můj byt a já budu s rodinou na dlažbě), nemám se bráni, ale nést to? Nebo se krádeži vzepřít jako dílu ďábla a hříchu, který mne poškodil?
(Přiznám se, že bych volila tu obrannou variantu, nedokážu přesně pochopit to Tvé rozdělení, proto tento příklad.)
Hřích není zkouška lásky ani k Bohu ani k bližním.
To souhlasím, ale důsledky hříchů druhých mohou být cestou a zkouškou růstu lásky i v protivenstvích a pronásledováních (Kristus projevil plno lásky v okamžicích jeho posledního dne před ukřižováním, kdy byl tupen a umučen hříchy druhých).
Proto se nade vším zamýšlím a dávám do souvislosti se zkouškami lásky k Bohu a bližním.
Prosím ještě kdyžtak o dovysvětlení toho rozdělení, děkuji. |
]
Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. duben 2015 @ 20:40:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud mi třeba někdo udělá škodu (třeba hříchem a podvodem získá můj byt a já budu s rodinou na dlažbě), nemám se bráni, ale nést to?
No, lepší je mít dostatečnou rezervu a nebýt na dlažbě ;-) Co když ten člověk během měsíce o byt přijde v exekuci? Určitě se pak můžeš bránit a přidat se k X-té exekuci. Nebo, například: Co si vezmeš na člověku, který právě přišel o svůj dům a rodinu a podvedl kromě své rodiny ještě deset dalších lidí?
Určitě je dobré se bránit pokud to jde, ale běda člověku, který spoléhá na člověka, dojde jen zklamání a hořkosti, prokletí. Je například zbytečné se bránit když výsledek té obrany je nula, jen vyčerpání. Pak je opravdu lepší přenechat věc Bohu a věnovat energii něčemu jinému.
Nechci tu vytvářet pravidla na to kdy se bránit a kdy se zachovat podle Ježíšova slova. K tomu aby člověk dobře věděl co má ve které situaci dělat ti já nepomůžu příspěvkem do diskuze a členěním "co je co": Na to je potřeba znát osobně Boha, znát jeho hlas, poslouchat ho na každý den, v každé chvíli života.
Nejsem zastánce "používání hříchů na dobru věc". Účel nesvětí prostředky. K tomu, aby člověk projevil lásku není hřích potřeba a nejsou k projevení lásky potřeba ani následky hříchu. V nebi nebude ani hřích, ani následky hříchu a přesto věřím, že tam bude dost a dost příležitostí k tomu, aby člověk dokázal projevit lásku.
Samozřejmě že lásku lze projevit i tehdy, když je člověk obětí hříchu druhého, nebo v následcích hříchu. Třeba tak, že odpustí.
(Ale pro některé lidi bude asi hřích potřeba i v nebi kdyby se tam náhodou dostali, jinak by něměli "celou svobodu", ale bez hřichu by měli jen "půlku svobody" - jestli občas sleduješ diskuzi se Standou na dané téma ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 29. duben 2015 @ 08:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, když tak čtu co píšeš o hříchu, uvědomuji si zcela jasně jednu věc. V tobě Cizinče z katolicismu zůstal způsob definování hříchu. To je nebezpečná věc. Položil sis vůbec někdy otázku, kdo a co definuje co hříchem je a hříchem není? Myslíš si, že to co tě uráží musí být nutně vždy hříchem? Třeba to může být "něco" co ukazuje a zviditelňuje tvoji urážlivost, aby ses jí zbavil a začal s tímto duchovním handicapem něco dělat. Tři nejurážlivější zdejší diskutující jsou- Martino, Oko a Cizinec. A všichni máte jednu společnou nectnost. To co vás uráží, to považujete za hřích!Pokud by apoštolové byli urážliví jako ty Cizinče, doposud bychom o evangeliu nevěděli zhola nic.. Zamysli se nad tím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 07:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Myslíš si, že to co tě uráží musí být nutně vždy hříchem?
Ano, urážky jsou vždy hříchem toho, kdo uráží. Nemáme právo lidem vytýkat jejich slabiny (i kdyby byly pravdivé) urážlivým způsobem, ale s citem, taktem a láskou, mezi čtyřma očima (pokud je to nutné k jejich dobru).
Ježíš o tom mluví v evangeliu, jak si počínat, pokud máme pocit, že náš bratr hřeší. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 08:16:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Urážka je hřích, bezesporu. Urážlivost je hříchem taky. Urážlivost neuráží urážka, urážlivost vždy uráží pravda. Vytýkat slabiny nalomené třtině a poukazovat na ně u někoho kdo se zde bludně snaží hlásat Krista, to je velký rozdíl. Vytýkání, vyčítání, to se děje většinou s pozice nadřazenosti. Poukázání na lež je vždy s pozice pravdy, kterou si dotyčný může přebrat jak chce. A právě to "přebírání" hodně o dotyčném napoví. Reakce bývají různé. První co si u každého diskutujícího prověřuji je míra jeho urážlivosti. To o něm řekne víc, než tisíc uhlazených slov. Kdo chce evangelizovat nesmí být urážlivý. Urážlivost je jistým znakem sebestřednosti. Podívej se na nekonečnou diskusi Oka a Cizince. První čeho si lze na jejich diskusi všimnout je to, že se v ní oba dva baví většinou o sobě, a taky že neustále obhajují svá urážlivá ega. To je to první co udeří do "duchovního" zraku. A to druhé je ještě horší, je to to, že je to již hodně dlouho baví. Víš proč?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 08:23:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Myslivče. V diskusi si tříbíme názory, ale já v ní prostě urážky nevidím jako přínos (zbytečně zraňují, mne taky).
Jinak o diskusích Cizince a Oka jsem před chvilkou pod tímto článkem psala o jejich "marnosti i užitečnosti". Nejde myslím jen o Ego (já zde napsala o sobě také mnoho osobního), ale o tříbení názorů a rozpoznávání systémových obhajob např. Oka, kdy při neúspěšnsoti argumentace začne buď uhýbat od otázek a tématu, urážet druhé atd. (nebo neodpovídat). Atd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 08:50:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V evangelizaci se nepředává rozumářská pravda vlastní, ostatně to ani nejde. Takový způsob se vždy zvrhne do přesvědčování jeden druhého. Evangelizace je boj na úrovni ducha. První co je nutné, je poznat vlastnosti ducha u člověka se kterým diskutuješ. A toto poznání se děje v Duchu pravdy, ne v rozumu. To je ten "vnitřní hlas" o kterém si se zde zmínila. Všimla sis kolik "urážek" se Kristus dopustil vůči těm kteří měli rozumářskou "víru"? Víru postavenou na vlastním rozumu. Kam se poděje lidský rozum, až se mozek rozpadne v prach? |
]
víra a rozum: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 01. květen 2015 @ 15:13:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, Kristus říkal "Běda" farizeům a pokrytcům, obíleným hrobům" apod. Nikoliv lidem upřímně hledajícím, kteří hovoří a sdílí i o svém hledání cesty.
Kristus též mluvil o tom, že nemáme soudit. Chci tím říci, že Kristus viděl lépe do svědomí lidí okolo, kdežto my se můžeme mýlit ve svém úsudku o druhých. Proto máme být v soudech (a v urážkách vyplývajících z našich soudů) opatrní, protože se můžeme lidsky mýlit a pak se urážky míjí účinkem a nepůsobí uzdravení, ale bohužel někdy i další zlo, bolest, odplatu atd.
Rozumářské víře nerozumím. Nicméně Bůh dal člověku rozum k používání a přemýšlení. Víra a rozum by měly (podle mého názoru) v rozumné míře prolínat a doplňovat se. |
]
Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 07:34:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Diskusi s Okem občas sleduji (i mezi Vámi dvěma) a v 90% ji shledávám za marnou (všeobecně), protože pokud se člověk dostane k jádru argumentace, ze které vyplývá nepohodlná odpověď, tak diskuse končí buď bez odpovědi, nebo uhnutím od tématu, nebo nějakým výmyslem či urážkou diskusního partnera.
Jinak díky za názor. Já se řídím v tom, co nést a v čem bránit sebe nebo i bližní, taky tak nějak podle Evangelií. Někdy hodně váhám a dávám na "hlas uvnitř", cit, okolnosti v širším pohledu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 07:58:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jasně, ta diskuze je marná. Pokud člověk nechce něco pochopit, tak to nepochopí. Ale diskuze čtou i lidé, kteří se o nějaké téma zajímají, třeba mnoho let po tom, co diskuze proběhla. Těm mohou být užitečné.
K té obraně: Když se člověk podívá do historie, tak křesťané hodně často trpěli škodu, byli pronásledovaní, trpěli na životě i majetku. Často museli opustit všechno, co měli a zachránit třeba jen holý život. A když čteš svědectví těch lidí, je odpuštění jediné rozumné řešení podobných situací, protože v takových situacích není reálný světský způsob, jak se bránit. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 08:15:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
K diskusi: Napsala jsem to nepřesně.
1/ diskuse je marná myslím z aktuálního diskusního hlediska mezi diskusními partnery, protože nepřináší okamžitý výsledek diskuse (když jeden z partnerů vždy nakonec neodpoví nebo uhybá k jiným praktikám, jak jsem už psala)
2/ z hlediska dlouhodobého jsou však tyto diskuse pokladem, protože tříbí a formují pohledy dalších čtenářů právě i s odstupem, pomáhají v hledání správné cesty (pomáhají například i mne v poznávání systémových praktik ŘKC, protože Oko je představitel ŘKC zde a podobné kličky vlastně už znám z reality)
Takže za diskuse jistě díky a marné jistě nejsou omlouvám se za nepřesné vysvětlení výše :-)
K obraně: Ježíš se na Kříži nebránil, ale hodně sám se sebou bojoval (od Getseman). Ježíš vzorově přijal na sebe hřích druhých, ale slabé zároveň bránil.
V životě toto bývá promíchané - člověk pokud brání bližní a slabší nebo svou rodinu, rozhoduje právě i o druhých, které před dopady chce chránit. Volba bývá často nesnadná, jakou cestu pak opravdu volit. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 08:27:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je alibistické tvrzení Cizinče. Nechce pochopit, tudíž je to marné. Otázka je proč tě nechce pochopit. Co třeba odpověď, že děláš něco špatně. |
]
|
|
Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 27. duben 2015 @ 16:26:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Představme si, že Pán Ježíš hovoří k dnešním lidem.
A není to určeno jen těm, kteří mají nějakou duchovní funkci, ale žijí běžný
život a konají běžné zaměstnání. Chce, abychom snad každý den trpěli? Chce na
nás, abychom stáli na ulicích a tam prezentovali, kdo jsme my křesťané? Jan
Křtitel přišel připravit cestu Páně. To znamená činit poznání a tehdy to
znamenalo veřejným aktem v ponoření dál najevo, že si uvědomuji svoji
hříšnost a toužím se ji zbavit. Tím ponořením do vody jsem ale od hříchu
zachráněn nebyl. Pán Ježíš se pokřtěním vlastně přihlásil k hříchu, který
neměl. Vlastně se přiznal i mému hříchu… Nyní Pán Ježíš ukazuje na další část
té cesty k záchraně od věčné smrti. Každý den v myšlenkách vezměme
svůj kříž a následujme Ježíše. Kam? Tam, kde On vezme moje hříchy za mne a za
mne umírá. Kdo toho nechápe, pak nechápe Kristovi milost a neví, co je
Boží láska.
Já jsem nikdy nechápal ty různé fráze vytržené
z kontextu, což lidí užívají dodnes. Věřím, že díky Duchu Božímu jsem to
pochopil a je to nejdůležitější.
Víru v Ježíše pak dosvědčujeme svým životem a tím,
co Bůh nám postaví do cesty jako úkol. A nemusí to být nějaký velkolepý úkol,
kde budu trpět a pak se tím budu chlubit a budu na to hrdý. Jsou běžné
životní situace, kdy člověk aniž si to vůbec uvědomuje, prezentuje Ježíše svým
přístupem k okolí, svojí prací a náboženským životem.
Ta to chápu a uvidím a není v tom nic
magického záhadného. A protože jsme stále někdy dost slabí, proto každý den si
Boží milost připomínejme, abychom nezpyšněli a znova se nepošpinili
špatným jednáním. A i pak nám Pán Ježíš odpouští, pokud hřích vyznáme a činíme
pokání ( nejen myšlenkami, ale hlavně
činem)
|
Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 27. duben 2015 @ 16:27:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oprava: místo poznání pokání |
]
Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 29. duben 2015 @ 09:02:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... A protože jsme stále někdy dost slabí, proto každý den si Boží milost připomínejme, abychom nezpyšněli a znova se nepošpinili špatným jednáním. A i pak nám Pán Ježíš odpouští, pokud hřích vyznáme a činíme pokání ( nejen myšlenkami, ale hlavně činem)
Jenže ty špiníš adventisty i katolíky dennodenně svými zvrácenými lidskými myšlenkami, tak si nehraj na svatého a nepoučuj druhé o pýše, když nic nevíš a děláš ze sebe svatého... |
]
Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 29. duben 2015 @ 15:42:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špiním adventisty?
Ukazuji na to pokrytectví a na to, že jsou sektou, která si
myslí, že jen ona má pravdu a její členové jsou zachráněni. Sektu, která dává
přednost jedu EGW před Božím Slovem.
Pokud kritizují
katolíky, pak ano, jejich dějiny, vedení válek a ukrývání válečných zločinců,
zločinu v Chorvatsku a jinde.
Stejně tam mohu
kritizovat charismatická divadla, kde působí magie a nemají s Bohem nic
společného.
To jsou zvrácené
myšlenky? Že nevěřím bludu o sobotě jako Boží pečeti ?
Vždyť Tebe ta EGW tak
zblbla , že nechápeš, co jsem napsal. Vy kladete důraz na Zákon a vlastní sílu
Zákon dodržet, protože spasení je podle Vás ne v Boží milosti, ale
v dodržování Zákona.
|
]
Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 29. duben 2015 @ 18:08:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sektu, která dává přednost jedu EGW před Božím Slovem.
1. Jsme na celém světě církev. 2. Nedáváme přednost E.G.W. před Biblí, takového adventistu, kdo by to dělal neznám...
...Že nevěřím bludu o sobotě jako Boží pečeti ?
To rozhodně není blud, ale součást pravdy již budeme zapečetěni Duchem Svatým, ale to ty stále ještě nechápeš.
...Vy kladete důraz na Zákon a vlastní sílu Zákon dodržet, protože spasení je podle Vás ne v Boží milosti, ale v dodržování Zákona.
Já určitě ne, vždy píšu, že zachovávám Desatero s pomocí Boží, opět si něco vymýšlíš, to děláš tady na Granu opravdu často, měl by ses nad tím zamyslet. Ta pomoc v zachovávání nemusí být vždy pro mne viditelná, ale vím, že je tam, ani nechci domýšlet kolikrát mi někdo ze shora pomohl, a dík všem za to.
Spasení je jak v Boží milosti tak v dodržování zákona, jedno od druhého nelze vypustit a vyloučit. Kapišto? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 10:03:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bohužel EGW a její
učení je satanským jedem. To ona učí o 4. přikázání jako o Boží pečeti. Pokud
adventista věří, že je spasen díky této pečeti, pak sobota má pro něho větší
cenu než Pán Ježíš.
To, že adventisté
dávají přednost Zákonu před láskou lze snadno poznat na
jejich pokryteckém zákonickém jednání. Oni budou tvrdit, že vždy za všech
okolností lze dodržet Desatero. Ale to není možné. A praxe ukazuje, jak sami ve
skutečnosti klamou a podvádí apod. Je tu rozpor mezi činy a tím, co
hlásají.
Když s milostí
dodržuješ Desatero, proč lžeš o Okovi, že je celý den naložen v lihu? Ty to
víš? Jaká milost Boží byla u Tebe, pokud lžeš?
Někdy mám pocit, že
to křesťanství je tak hrozné pokrytectví, že ani u nevěřících lidí tolik
pokrytectví není.
Nepovažuji Desatero
za špatné, ale je to prostě Zákon, starý zákon. Odsuzoval nás k smrti.
Nikdo bychom neměli šanci se zachránit, protože zachovávat Zákon vždy a z v
šech okolností v plném rozsahu nedokážeme. Vždyť to nedokázali ani Mojžíš,
David a jiní. Copak neporušovali sami Desatero?
Jestliže to nedokážeme, pak zbývá a
potřebujeme jedině milost. A to je to, co adventisté neznají díky EGW. Místo
milosti je tu sobota.
Ubozí
adventisté!!!!!! Nechali s duchovně otrávit jedem EGW!!!
Spasení je podle nich
na prvém místě ze zachovávání soboty.
Dodržování toho, na
co upozorňuje Desatero je jistě také důležité. Nemohu zneužívat
milost!!
Ale nikdy nejsem tak
dokonalý, abych dokázal za všech okolností i nekompromisně ho zcela dodržet.
Proto je nad Zákonem láska a ne sobota jako pečeť.
EGW na mne
působí jako duchovně nebezpečná postava, které prostě nevěřím. Typický
sektářský vůdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 01. květen 2015 @ 15:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 01. květen 2015 @ 15:46:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Bohužel EGW a její učení je satanským jedem. To ona učí o 4. přikázání jako o Boží pečeti. Pokud adventista věří, že je spasen díky této pečeti, pak sobota má pro něho větší cenu než Pán Ježíš.
Naopak její učení je od Boha a jen k němu všechny vede, ale to by sis musel přečíst nějaké její knihy a hlavně co v nich píše.
4. přikázání nese pečeť samotného Boha.
Z deseti přikázání jen čtvrté má pečeť velkého Zákonodárce, Stvořitele nebe a země.“ 6T 350 (Viz také PP 307).
Já věřím tomu, co ona říká o zapečeťování.. Věřím tomu tak, že zapečeťování budeme pravdou Ducha Svatého, součástí této pravdy je i Desatero a jeho dodržování a zapečeťovat nás bude podle Bible anděl či andělé.
A nebo si to můžeš přečíst zde:
...sobota je skutečně znamením mezi Bohem a Jeho lidmi!
...Nepovažuji Desatero za špatné, ale je to prostě Zákon, starý zákon.
Degraduješ Desatero jen na nějaký nepodstatný starý zákon, ale nezapomeň že tento jako pro nás dobrý zákon nám (nejen židům, protože také mnoho proselytů bylo a vyšlo z Egypta s nimi) dal samotný Bůh na Sinaji a co Bůh napíše sám svým prstem a vyhlásí za burácení hromů a blesků sám svým hlasem má pro něj i pro nás tu největší cenu a musíme ho (to) mít v úctě. Nic jiného za celé dějiny Bůh nenapsal ani nevyhlásil vlastním hlasem. Proto má Desatero pro nás tu nejvyšší důležitost.
Proto se tento dobrý zákon musíme snažit s lásky k Bohu zachovávat jak nejlépe umíme až do Jeho příchodu, protože tímto zákonem budeme souzeni, to nevíš?
[KB1613]
1 Tm 6:14 Abys ostříhal přikázaní tohoto, jsa bez poškvrny a bez úhony, až do zjevení se Pána našeho Ježíše Krista.
[KB1613]
Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys
nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.
[KB1613]
Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.
Ať se nám neztratí ze zřetele jasná pravda, která je
obsažená v těchto verších. Toto je ten zákon, podle kterého budeme souzeni! Jakub nezanechává prostor pro pochybnosti o
tom, o jaký zákon se jedná. Cituje dvě z desatera přikázání. A všimněte si, jak definuje tento zákon jako celek. Konstatuje, že
jsme odpovědní za zachovávání celého zákona.
A kolik přikázání je obsaženo v „celém zákoně“? Deset! Čeho se dopustíme, když
porušíme jediné z těchto deseti? Jakub jasně odpovídá – přestoupíme zákon. A právě tak je hřích charakterizován
v Bibli (1 J 3x4). Boží zákon je měřítkem pro občany jeho království a
chování člověka k tomuto zákonu
rozhoduje, bude-li Bohem přijat, anebo zavržen.
...Nikdo bychom neměli šanci se zachránit, protože zachovávat Zákon vždy a z v šech okolností v plném rozsahu nedokážeme.
Apoštolové to dokázali, Ježíš to dokázal a i my, když se snažíme to můžeme dokázat, i když občas ujedeme a potom prosíme o odpuštění...
Pokud to nechceš ani zkusit dokázat, pak jsi Ježíše a ani Jeho lásku nikdy nepoznal, nejsi obrácený a nemiluješ syny Boží ani Boha, pokud se oháníš milostí, která ti stačí s tím, že Desatero přikázání, které máme od počátku nemusíme dodržovat, pak jsi podle Bible lhář a pravda v tobě není:
[KB1613]
1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když
Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.
Láska Boží = zachovávání přikázání!!!!
[KB1613]
1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a
přikázaní jeho nejsou těžká.
[KB1613]
1 J 2:7 Bratří, ne nějaké
nové přikázaní píši vám, ale přikázaní staré, kteréž jste měli od počátku. A
to přikázaní staré jestiť slovo to, kteréž
jste slyšeli od počátku.
[NBK] 1J
2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
[KB1613]
1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.
[CEP2001] 1 J 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.
[KB1613]
1 J 3:24 Nebo kdož ostříhá
přikázaní jeho, v němť zůstává, a on také v něm.
...Jestliže to nedokážeme, pak zbývá a potřebujeme jedině milost. A to je to, co adventisté neznají díky EGW. Místo milosti je tu sobota.
E.G.W. snad nepíše o milosti ve svých knihách? Píše o ni stejně jako o jiných věcech, stačí číst., hledat...
Někteří lidé mají pocit, že musejí nejprve projít zkušební lhůtou a dokázat Pánu, že se již polepšili, než budou moci žádat o jeho požehnání. Smějí však žádat o požehnání Boží již nyní. Potřebují milost Boží, Ducha Kristova, aby jim pomohl v jejich slabostech, neboť jinak nemohou odolávat zlu. Ježíš chce, abychom k němu přišli takoví, jací jsme, hříšní, bezmocní, závislí. Smíme přijít se všemi svými slabostmi, se svými bláhovostmi, se svou hříšností a padnout k jeho nohám v lítosti. Je jeho slávou, že nás obejme pažemi své lásky, ováže naše rány a očistí nás od každé nečistoty.
Nemůžeme učinit nic pro to, abychom změnili svá srdce nebo abychom byli v souladu s Bohem, nemůžeme se vůbec spolehnout na sebe nebo na své dobré skutky, nemůžeme na nich stavět; náš život sám odhalí, zda v nás přebývá milost Boží. Změna se projeví v povaze, ve zvycích, v jednání. Ukáže se jasný, nápadný rozdíl mezi tím, jaké byly dříve, a jaké jsou nyní. Povaha se neprojevuje příležitostnými dobrými skutky nebo občasnými zlými činy, nýbrž každodenním projevem a jednáním.
Jsou dva omyly, před kterými se musejí dítky Boží - především ty, jež právě začaly věřit v milost Boží - zvlášť ochránit. Prvním omylem, o němž už byla zmínka, je víra člověka ve vlastní síly a ve vlastní skutky; víra, že jimi se člověk může uvést do souladu s Bohem. Kdo se pokouší dodržovat zákon a stát se svatým vlastními skutky, pokouší se o nemožné. Všechno, co člověk koná bez Krista, je poskvrněno sobectvím a hříchem. Jen víra v milost Kristovu nás může posvětit.
Pro spasení je stejně důležitá milost Boží jako Desatero Boží, jedno od druhého nejde oddělit!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 01. květen 2015 @ 16:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud budeme souzeni |Zákonem, tak to můžeme rovnou zabalit.
Nikdy ho dodržovat nedokážeme vždy, ve všech bodech a za všech okolností.
Hřešíme a někdy si to ani neuvědomujeme. Takže pokud budeme souzeni Zákonem , nemáme
šanci. Soud nad námi znamená konec. Smrt věčnou. Proto je nad ním Boží milost
Pán Ježíš.
Je smutné, když adventista se na jedné snaží zachovávat
sobotu, ale na druhé straně jiného bratra či setru pomlouvá a pod. K čemu
sobota ? Když sobota, tak vše!!! A to nikdo neumí. Můžeme se o to snažit, to
souhlasím.
Mně se prostě sobota zprotivila tím neustálým zdůrazňováním,
že je nejdůležitější, že je to znak oddělení od těch, co slouží šelmě atd.
Adventisté mně tento den zprotivili. Všude ji zdůrazňují a neděle je znak
šelmy. Za sobotu se má trpět. Jinak není člověk správný adventista atd. To už
je takové přehánění, že něco takového je typické jen pro sekty.
Proč je tedy adventistů tak málo??? Copak ti ostatní věřící
se pomýlili?
Já ji jinak beru , ano, ale tohle ne.
A největším příkladem jsou někteří adventisté.To tvrdé jádro
nemusím, ti měkčí, co aspoň mají nějaký cit a schopnost empatie, přijímám.
Vlastně i tu EGW mne zprotivili oni svým neustálým vyzdvihováním,
že psala vlivem Ducha Božího a všude ji uvádějí. Ale ona také chybuje a je neobjektivní.
Pro spasení je stejně důležitá
milost Boží jako Desatero Boží, jedno od druhého nejde oddělit!!!
Desatero nás odsuzuje a ukazuje na naší hříšnost a na to, co děláme
špatně. Kdo nezná Desatero a neuvědomí si vlastní neschopnost ho ve všem a vždy dodržet, nepochopí, co je Boží milost.
S posledními odstavci lze jen souhlasit.
Souhlasím se sobotou, ale ne jako s něčím, co je prostředkem povyšování se
nad ostatními věřícími a slouží k náboženské exhibici. Pán Ježíš nikde o dodržování
soboty nemluvil a není v seznamu hříchů v NZ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 02. květen 2015 @ 16:38:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Pokud budeme souzeni |Zákonem, tak to můžeme rovnou zabalit. Nikdy ho dodržovat nedokážeme vždy, ve všech bodech a za všech okolností. Hřešíme a někdy si to ani neuvědomujeme. Takže pokud budeme souzeni Zákonem , nemáme šanci. Soud nad námi znamená konec. Smrt věčnou.
To, že budeme souzeni podle Královského zákona Desatera je víc než jistá věc, jinak Bible lže a v to samozřejmě nevěřím. Vidíš to moc černě, Bůh nás nebude soudit podle Tvého pohledu zachovávání Desatera, ale podle svého pohledu. Takže věřím, že když se budeme na 90-100% snažit, tak to pro nás skončí možná spíše příznivě, a v těch 1-10% budeme vždy prosit o odpouštění za občasné vědomé či nevědomé porušení zákona. Bůh není slepý ani chluchý! Bůh i odpouští.
Když se o to nebudeme snažit, abychom je dodrželi všechny, tak se nám to nikdy nepovede. Třeba budeme i souzeni i podle toho jestli jsme se snažili nebo ne!
...Mně se prostě sobota zprotivila tím neustálým zdůrazňováním, že je nejdůležitější, že je to znak oddělení od těch, co slouží šelmě atd. Adventisté mně tento den zprotivili. Všude ji zdůrazňují a neděle je znak šelmy. Za sobotu se má trpět. Jinak není člověk správný adventista atd.
Možná se ti to zprotivilo, někteří ji dávají přednost před ostatními přikázáními, což by asi pokaždé neměli, ale dnes je to holý fakt, protože se naplňuje Bible před našima očima viz Zjevení a Daniel s tím a kdo je šelma a její znamení a jaké je znamení pravých křesťanů a co mají dělat:
[KB1613]
Zj 12:17 I rozhněval se drak na
tu ženu, a šel bojovati s jinými z semene jejího, kteříž ostříhají přikázaní
Božích, a mají svědectví Ježíše Krista.
[KB1613]
Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž
ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.
[KB1613]
Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a
aby branami vešli do města.
Mně osobně stačí z celého nového zákona jen tyto 3 verše, abych pochopil, že mám dodržovat přikázání Boží. Spokojím se s nimi.
...Proč je tedy adventistů tak málo???
no jestli je 18 milionů málo, podívej se kolik je ostatních protestantů po celém světě, kteří vznikli od -+1850.
...To tvrdé jádro nemusím, ti měkčí, co aspoň mají nějaký cit a schopnost empatie, přijímám.
No řekl bych, že ti podle Tebe nejtvrdší jsou spíše ti horcí ve víře a podle mají k druhým či bližním snad i nejvíce empatijí a citu, i když říkají pravdu ostatním přímo a nechodí kolem ní jako kolem horké kaše nebo ji nevykládájí jen občas a v náznacích. Zatímco ti co jsou ve vedení církve ti vlažní a to spíše u nás v ČR, tak tam empatiji a hlavně dobrý pocit najdeš, ale nenajdeš tam Pravdu, o té oni mlčí, 90% současných kazatelů v ČR o Pravdě mlčí, o sobotě mlčí, o Desateru mlčí, nebo se o nich zmíní 1x za rok vyjímečně, jinak každou sobotu ve sboře v posledních 10 letech slychávám jen nudná a nic neříkající kázání ze SZ. Již velmi dlouho nikdo nemluvil o Ježíši Kristu, natož o ostatních věcech jako např. , že papež je antikrist, kdo a proč v jiných církvích věří jinak apod. Za to může ekumena a peníze od státu. Mluvte si co chcete, jen nemluvte o sobotě, papežství, o nás apod. Tak si říkám, na co máme těch 28 článků víry jako církev, se kterými se křťenci vždy musí seznámit, než jsou pokřťeni, když po jejich křtu už o nich potim ve sboře nikdy, až na výjimku, neuslyší, nikdo je neopakuje, nekáže se o nich a to je škoda, pak jsou všichni vlažní a je jim to víceméně jedno, hlavně se kulturně pobavit.
...Pán Ježíš nikde o dodržování soboty nemluvil a není v seznamu hříchů v NZ.
No Pán Ježíš sobotu zmiňuje např. zde:
[KB1613]
Mt 12:8 Syn zajisté člověka jest pánem i soboty.
[KB1613]
Mt 12:12 A čím lepší jest člověk než
ovce? A protož slušíť v sobotu dobře
činiti.
[NBK] Mt 24:3 Když se pak posadil na Olivetské hoře,
přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké [bude] znamení tvého příchodu a konce tohoto
světa?" [NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v
zimě nebo v sobotní den. (…en on sabbatw the
sabbath day) [KB1613]
Mk 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu. [KB1613]
Mk 2:28 Protož Syn člověka jest pánem také i soboty. [KB1613]
Mk 3:4 I dí jim: Sluší-li v sobotu dobře
činiti, čili zle, život zachovati, čili zamordovati? Oni pak mlčeli. [KB1613]
Mk 6:2 A když bylo v
sobotu, počal učiti v škole, a mnozí slyšíce, děsili se, řkouce: Odkud
tento má tyto věci? A jaká jest to moudrost, kteráž jest dána jemu, že i takové
moci dějí se skrze ruce jeho? [KB1613]
L 4:16 I přišel do Nazaréta, kdež byl vychován, a všel podlé obyčeje svého v den sobotní do
školy. I vstal, aby četl. [KB1613]
L 4:31 I sstoupil do Kafarnaum, města Galilejského, a učil je ve dny sobotní. [KB1613]
L 6:9 Tedy řekl jim Ježíš: Otíži se vás na jednu věc: Sluší-li v sobotu dobře činiti, čili zle, duši zachovati, čili zatratiti? [KB1613]
L 14:5 A odpověděv jim, řekl: Čí z vás osel aneb vůl upadl by do studnice, a ne
i hned by ho vytáhl v den
sobotní? [KB1613]
J 5:16 A protož protivili se Židé Ježíšovi, a hledali ho zabiti, že to učinil v sobotu. Ježíš je Pánem soboty a ukázal židům i nám jak můžeme i v sobotu učinit dobrý skutek. Pán Ježíš o dodržování soboty příliš nemluvil, protože on ji automaticky dodržoval a ještě v ní i uzdravoval či učil jako kazatel. Nikdy se nezmínil, že bychom to měli dělat jinak, ani těsně před ukřižováním, ani po něm, proto i apoštolové až do konce svého života sobotu normálně dodržovali a stejně s nimi i někteří pohané!!!
|
]
|
|
Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 18:09:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ano, nepřestat milovat a nesnížit se k hudrování, i když nesu svůj kříž.
Břemeno lásky je však lehké a dobře se nese, i když často vyžaduje sebezapření. Láska není kříž, láska je požehnání. Pro dárce i pro obdarovaného. |
Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 28. duben 2015 @ 08:26:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje slova o lásce a kříži strašně skřípou! Co tak použít olejíček- Cit. |
]
|
|
Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:04:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na to co je kříž odpovídá sám Kristus. Když Kristus mluví o nesení a přijetí kříže, mluví o přijetí vůle boží, vůle která se týká našeho lidského poslání, o přijetí plánu který s námi Otec má, plánu ve kterém máme svoji osobní účast. Ježíš přece říká Otci- "Ne má, ale tvá vůle nech se stane." Další biblické souvislosti a okolnosti tohoto Ježíšova výroku jsou natolik známe, že je dále rozvádět nebudu. Všimněme si, že Ježíš ve svém výroku zapírá sám sebe.
Ve slovech Krista je hluboký duchovní obsah, který můžeme v pravdě Ducha spojovat do větších celků. Kdo chce přijít za mnou, zapři sám sebe (ne má, ale tvá vůle ať se stane), vezmi kříž svůj (ztotožni se s vůli Otce) a následuj mne (v poznané boží vůli, Jsem Kristus tvůj Učitel, tvoje cesta, pravda a věčný život).
|
Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 20:18:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Když Kristus mluví o nesení a přijetí kříže, mluví o přijetí vůle boží...
Chce tedy Bůh utrpení?
Nebo ho jen dopouští jako prostředek na cestě? (to si myslím já)... |
]
Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 29. duben 2015 @ 08:32:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli chce Bůh utrpení? Nevím. Nejsem Jeho mluvčí. Co však vím a poznal jsem nyní napíšu. Utrpení je součást smrtelnosti. Zvíře spáchat hřích neumí, a jelikož je smrtelné stejně jako my lidé, přesto trpí. Proto je hloupost vždy a neoddělitelně slučovat utrpení s hříchem. Utrpení může být přímý důsledek, ale taky nepřímý následek hříchu, jako třeba u zvířat a třeba malých dětí, kojenců. To jen na okraj. Hříšný znamená být smrtelný! Smrtelné však neznamená být vždy hříšné.
Vrátím se k utrpení. Utrpení má mnoho forem, a vždy nás nutí ptát se- PROČ? Dnes říkám, díky Bohu za ledvinové koliky. Díky utrpení jsem našel v mé bytosti místo posvátného klidu, místo kde je lidský duch, místo kde sídlí Kristus. To je to duchovní srdce lidské. Člověk je zcela zablokovaný tělesným utrpením, ptá se PROČ, ptá se marně, chce toto nepříjemné jho ze sebe sundat, a přitom je to proto, protože mu Bůh chce v silném kontrastu ukázat i duchovní rozměr lidské bytosti, oblast ve které se můžeme s Bohem střetávat neustále. Utrpení tělesné to sice nezmenší ani o píď, ale poznáním duchovních hodnot (důvěra, láska, naděje) je tělesné utrpení přesunuté na vedlejší kolej, a jeho význam se vytrácí. Ostatně tam i patří. Na vedlejší životní kolej. Svůj účel tělesné utrpení splnilo, úpravou životosprávy se mu lze napříště vyhnout a zůstává díky němu krásné poznaní. Pak je zde ještě další utrpení, které čeká na každého člověka. Je to utrpení ze ztráty někoho blízkého, nebo z blížící se smrti. Nazývám toto utrpení utrpením bezmoci. Člověk je vůči smrti zcela bezmocný. V této bezmoci již trpí náš duch a jeho jedinou obranou je naděje. Náš duch se drží naděje jako tonoucí stébla, a tyto okamžiky se stávají posvátnými. Naše smrtelnost a bezmocnost vůči smrti je ta největší lidská slabost, a když se tato slabost naplno projeví a nám zbývá již jen naděje, je nám v této naší největší slabosti Bůh nejblíže jak je to jen možné. Při ztrátě bližních vnímáme velkou duševní bolest, ale i velkou posvátnost takového okamžiku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 07:44:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Myslivče,
jsem ráda, že píšeš slovo nevím (tudíž že v tomto stále hledáme).
Též to, že zvířata trpí i bez hříchu (i bez hříchu druhých někdy) poukazuje na to, že i člověk trpí někdy nevinně - nejen vždy jako následek hříchů svých či druhých.
I Kristus trpěl zejména jako následek hříchu druhých, ale i jako člověk (trpělo jeho lidství). |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. duben 2015 @ 09:10:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím si, že Kristus nejvíce trpěl v okamžiku, kdy na kříži zvolal- l Bože můj proč jsi mne opustil. V tom výroku je slovo PROČ? Tak se může ptát jen člověk, a ne někdo kdo je Bůh. Pokud nám víra říká, že Kristus je i přesto boží Syn, muselo v tom okamžiku nastat u Krista maximum ponížení. Aby okusil marnost nás smrtelníků, musel do rukou Otce odevzdat i své božství. V tom okamžiku se Kristus stal pouze člověkem, to aby vůbec mohl zemřít. Sám sebe z vlastní vůle degradoval pouze na smrtelného člověka. Bohu odkázal svého lidského ducha, a zemřel jako Syn člověka a vstal z mrtvých jako oslavený Syn Boha, kterému byla svěřená veškerá moc na nebi i na zemi. Na kříži odevzdal Otci své božství, a po vzkříšení mu Otec předal svou božskou moc. Až bude v Kristu všechno stvoření obnovené, Kristus vrátí Otci svou moc. |
]
Kristova temná noc: Ježíšova slova o Kříži / aneb proč nám to Ježíš říká? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 01. květen 2015 @ 15:20:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
V tom okamžiku to byla Kristova krize víry tzv. "temná noc", chvilkový pocit ztráty Boha, že ho opustil, i když k němu Kristus mluví (tj. věří v jeho existenci). |
]
|
|
|
|