|
Právě je 568 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116739346 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Církev bez hranic ???
Vloženo Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 13:53:20 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Myslíte si, že toto společenství opravdu nemá své hranice. Je jiná církev Staška Bubika nebo Element Lukáše Targosze opravdu jiná? Proč se separují od Apoštolské církve? Jaké jsou jejich hlavní vize?
Měl jsem požnost cca. 2 roky poznávat strategii tohoto "nenáboženského" hnutí. Dovolil bych si zdůraznit několik hlavních prvků:
1) Důraz na zakládání sborů - hlavním snem je milion sborů po 5 lidech nejlépe všude !!! Chceš sloužit? Založ si svůj sbor. Tomuto cíli je podřízeno všechno. Na druho stranu chtějí být regionální, tzn. všechno řídí centrála. Takže vlastně ani tak nejde o zakládání sborů jako o budování sítě křesťanů, tedy v praxi to spíš vypadá na vznik 5 GIGA sborů po celé ČR.
2) Chtějí sloužit nevěřícím. Službu dovnitř církve neprovozují, protože uvnitř církve mají být jen služebníci. O lidi, co nechtějí nic dělat, nemají zájem. V praxi to znamená, že buď budete pracovat pro CBH a nebo budete jen ovečka na hanbě. Pastorace dovnitř církve v podstatě nefunguje.
3) CBH praktikuje silně episkopální řízení. Nějaké staršovstvo funguje jen na nejvyšší úrovni. Misijních stanic se to netýká. Člen CBH může jen naplňovat vize pastora. Jiné nepřichází v úvahu. Pokud se mu něco nelíbí, může odejít a nebo je to dokonce vyžadováno.
4) CBH se zaměřuje na podnikatele a lidi s dobrými příjmy. Sociálně potřební neodmítnout, ale diskonická služba je na okraji dění. Tvrdí, že na sociálně slabších občanech sbory nepostaví. Většinu peněz investují do evangelizací.
5) CBH chce být nenábožeskou organizací. Odstraňuje všechny symboly připomínající normální církve (kříž, ap.) Láká nevěřící lidi jinak než klasicky letničně-evangelizačně. Jejich evangelizací je například erobik pro maminy či rockový koncert pro mladé. Sám Stašek Bubik se představuje raději jako majitel kavárny než jako pastor. Hovoří pokud možno necírkevním jazykem.
6) Bohoslužby porušují snad všechno, co v klasické církvi je běžné. Preferuje se mládežnický vzhled kazatele v tričku s rukou v kapse. Nevykládá se Bible formou čtení-výklad, jde to obráceně. Nejdřív výklad a pak se k tomu hledají vhodné verše. Připomíná to přednášku. Kázání nemusí být kvalitní, jde hlavně o dojem. Vedení CBH je přesvědčeno, že lidi už Bibli neberou a tak je zbytečné argumentovat tím, že je v ní něco napsáno. Je prý lepší svědčit o tom, co v jejich životech Ježíš udělal a na tom je to celý postavený.
7) CHB je silně antiekumenický. Těžko se s někým domluví na spolupráci a když tak jen jednorázově či krátkodobě. Často přetahují členy, někdy i celé sbory. Ostatní křesťany považují za zkostnatělé v zajetí tradic a zvyků a to včetně mateřské AC.
8) V CHB je silně přítomen duch soudu. Vztahy mezi členy jsou intenzivnější než jinde a díky tomu se rozvíjí drbárna. Svoji lidskou kvalitu členové odvozují od služby, kterou vykonávají. Výsledkem může být neupřímnost a zapírání hříchů nejen svých, ale i dětí, manžela, apod. Platí, že nic nezůstane skryto. Zpovědní tajemství pastoři naprosto nezachovávají.
A Jaké mám argumenty proti?
CHB je dosti závislá jak na zahraničních, tak i tuzemských sponzorech. Mohlo by stát to, že se celé CBH rozloží, jakmile skončí finanční podpora. Místní věřící nemají ani společnou kasičku, všechno platí někdo nahoře a to je nebezpečné. Stejné je to s nájmy. Místní skupinka by často ze svého nájemné nedokázala pravidelně hradit.
CBH se svým způsobem chová jako Sekta silných hranic. Ekumena nehrozí. Ve skutečnosti se do ní začlenit je velmi těžké. Mnoho lidí rychle přijde, ale také rychle odpadne. Společenství se nedokáže se vyrovnávat s názory jiných křesťanských skupin, které nezastává, a proto omezuje kontakty svých členů těmito směry. Kromě sešítku Poznej, služ a veď mají naprosto chaos v učení. Učení sice nepovažují za důležité, ovšem v praxi ve sboru mohou zůstavat jen ti, co jednohlasně souzní s pastorem.
CBH nepastoruje dovnitř sboru. Je známo, že jen živý organismus může růst. Vyhořelí členové, kteří čekají na probuzení Ducha svatého a mohou se usloužit k smrti, také potřebují povzbuzení, zpětnou vazbu, pochopení, odpočinek, apod. Stejně tak ti, kteří neslouží (a často mají takové obdarování, že se prostě v CBH jako evangelisti zapojit nemohou) potřebuji novou naději. To vše tam chybí. Modlou všeho je růst CBH. Pokud k němu nedochází (poslední dobou většinou ne), tak za to můžou lidi ve sboru (málo dávají, málo se modlí, apod.) Je to takové duchovní sado maso.
CBH není církví plného evangelia. Hlásá jen to, co se jí hodí do krámu. Nutno ale podotknou, že asi ne záměrně. Témata bohoslužebných přednášek jsou zejména výchvně-morální povahy (manželství, výchova dětí, správný chlap, rodina, sex, aj.), občas si prorokují že vynaleznou místo ropy jiné palivo do aut, apod. Bohoslužby většinou nenesou známky, že by byla zcela v moci Ducha svatého. Teologií se nezabývají. Liturgický rok neuznávají. není problém na Letnice kázat dušičkově o smrti. Kdyby mohli, udělají všechno jinak, jen aby nevypadali tradičně.
CBH nesoucítí se sociálně potřebnými. Pán Ježíš v den Páně postaví jedny po své pravici a jedny po své levici, podle toho .... dočtěte si v Bibli. Rozvoj diakonie dokonce považují za hrozbu. Jsou ochotni ji provozovat, ale až tak na 4. místě až bude mít sbor dostatečně vyvinuté jiné služby a až na to bude mít dost peněz. To ale nebude nikdy.
Snažil jsem se být objektivní. Toť vše.
Bratr exHusita
|
Re: Církev bez hranic ??? (Skóre: 1) Vložil: runa v Úterý, 19. srpen 2008 @ 14:41:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | v CBH v Praze jsem byla několikrát - s komentářem prakticky skoro souhlasím- Bubik je skvělý manažer ,ale tím to tak trochu hasne.Ale zárověn věřím, že jeho motivy byli dobré . Prakticky na posledním a opravdu již poslední mé návštěvě komentoval svoji návštěvu v korei- a liboval si , jak je to tam bezva- /uniformita a poslešnost / a jaké mají bezva vize evangelizační.A celé ,,kázání,,bylo o tom, jak se máme zapojit do evangelizačního dění a co konkrétně - no :vydejte větší výkon , bratři. o Bohu téměř ni slovo Každopádně pastor nebyl schopen uzant ani to , že není dobré aby kazatel propagoval jezení masa s krví/prý to Pavek v bibli později popřel a tak . Takže Vy máte názor , já mám názor -oba jsou dobré- tot citace Bubíka |
|
|
Re: Církev bez hranic ??? (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 22. srpen 2008 @ 06:05:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nedmám osobní zkušenost; nicméně článek mě zaujal z pohledu člověka, který dost přemýšlí nad tím, jak budou sbory, církve vypadat za 10,20 nebo 30 let. Kladu si otázku, zda vůbec dnešní forma shromažďování neskončí a bude nahrazena individualismem bez potřeby prožívání spirituality ve společenství Církve, konkrétního společenství v místě, Svět ( morálně - společenský systém) vždy ovlivňoval Církev a ovlivňovat bude. Je to dané tím, že žijeme ve stejném časoprostoru a musíme reagovat na změny, které se kolem Církve dějí. Postmoderna vytváří prostor pro atomizaci křesťanů a tohle se mi zdá jako docela dobrá cesta k postupnému zániku potřeby shromažďování a životu ve společenství. "Pluralita názorů" nepostavených na pevném bodě - Písmu - začne tím, že se výklad Písem odsune do druhé nebo nějaké další linie. Nic proti "free" stylu ve shromáždění, ale středem by měl být solidní výklad Písem i když aplikovaný nějakým novým způsobem. Mnoho úletů v charismatických kruzích pochází z toho, že neznají svého Boha ! Neumí přijmout jeho suverenitu a svrchovanost. Na druhé straně mnoho úletů v konzervativních sborech pramení z toho, že neberou současnou roli Ducha sv., neznají Jeho roli a netouží po Boží "moci"resp. po Jeho darech.
Netvrdím, že "pouze Písmem" musí být prosazováno na úkor toho co " Duch praví církvím". Chce to vyváženost mezi úctou k již zjevenému slovu v Písmech a přijímání s pokorou toho, co zjevuje Duch sv."tady a teď". Když už to není doslovně v souladu s Písmem, alepoň by to nemělo být " mimo ducha Písem". V Písmech všechno nevyčteme, ale ono vytváří pověstné "mantinely" pro posuzování toho, na co aktuálně ukazuje Duch sv. dnes. On často mluví v obrazech, "jinotajích" a pokud se člověk nenaučí s Ním komunikovat v pokoře, může dojít k poznáním, které směřují někam, odkud nebude možný návrat k pravdě Písem.
Je pravdou, že sama "slova" evangelia nikoho moc neberou. Možná ve chvílích krize je člověk ochoten poslouchat něco o spasení v Kristu. Jinak dochází k " inflaci informací" a evangelijní zvěst je brána jako informace jedna z mnoha, kterou dnes a denně musíme vstřebávat. Myslím, že Církev bude potřebovat k probuzení nebo alespoň k posbírání posledních "drahokamů" této země, návrat k zaslíbené "moci Kristova vzkříšení" viz. Mk.16:17 - 18 " Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky;18 budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je." Konzervativní evangelikální křesťané řekli, že to bylo řečeno apoštolům a tato "moc" nepřísluší dnešní Církvi. Pomocný, technický pojem " prvotní Církev" se pro ně stal výkladový pojem pro Skutky ap. Přítom všichni víme, že Církev byla, je a bude vždy jen jedna ! Bůh je taky včera, dnes i na věky. Ono slovo v Mk.16 : 17 - 18 bylo sice řečeno přítomným učedníkům ( pozdějším apoštolům). Nějak překoukli začátek verše, který jasně říká " Ty, kdo uvěří ....." a není tam " Ty, kdo budou apoštoly "prvotní Církve" !! Jenže zpohodlnělé Církvi stačí "slova bez moci". Moc nahrazuje psychologickými a pedagogickými postupy. Kopíruje manažerská cvičení do prostředí Církve atd. Ještě že evangelium je " Boží mocí " samo o sobě, jinak by ho už dávno nikdo nebral.
Jenže ona sama ( ta "moc" ) nestačí . Pokud se odsune solidní, biblické poznání Boha a biblické zvěstování ( byť neotřelou formou), pak se společenství rozpadnou a vzniknou tzv. " virtuální společenství", která se občas sejdou k nějaké akci a pak se zase rozejdou do svého "duchovního soukromí". Podobně popsaným způsobem může dojít ke zlehčení religiozity resp. k jejímu narušení ( religio = spojovat). Nebude nic, co by nás spojovalo ( Kristus jako Hlava Církve nebo mít komu být "hlavou")zrovna tak, jako je to dnes naplno ve světě ( v morálně společenském systému pod vládou Satana). Já mám názor, ty máš názor, on má tento pohled a já takový ..... no tak, čus bus autobus a ......... zavřeme dveře svých bytů a domů. Co si o čem myslí Bůh nás tak trochu přestane zajímat |
|
|
Re: Církev bez hranic ??? (Skóre: 1) Vložil: jubal v Úterý, 26. květen 2009 @ 22:16:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že zmiňovaná snaha o objektivitu se nevydařila, milý bratře exHusito. Já mám zkušenost pouze s CBH v Chomutově a mě se tam líbí. Nepozoruji tam antiekumenismus, ducha soudu ani sektu silných hranic. Konec konců, proto Bůh připustil těch denominací tolik, abychom měli všichni šanci sloužit v té, kde nám bude dobře, že? To jestli se v CBH pastoruje nebo ne, asi po internetu nikdo nezjistí, ale jak stojí kázání na Bibli si může každý poslechnout na - www.cirkevbezhranic.eu/chomutovsko/ke-stazeni/ . Přeji všem krásný den. Jirka
|
|
|
Re: Církev bez hranic ??? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 20. září 2011 @ 16:46:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Takhle to vyznívá jako docela pozitivní svědectví pro CBH.
Nevím, jak moc je to skutečnost..
Všude jsou jen lidé, všude jsou nějaké pro a proti.
Ale tady vidím podobné problémy jako ve většině sborech, sektách a sektičkách a naopak tady vidím cenná pozitiva, která mi jinde chybí.
Souhrnné hodnocení podle článku: I když CBH má do ideálu hodně daleko, v některcýh ohledech je natom líp než většina její konkurence.
|
|
|
|
|