Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2012 @ 12:01:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Toto ti opravdu připadá jako seriózní, věcná a doložitelná argumentace?
Ano, realita života mi připadá jako seriozní, věcná a doložitelná argumentace.
Pokud je mi hřích touto službou církve odpuštěn, zbavil jsem se ho a už ho nemám. Pokud ti už není jasná ani tak elementární a samozřejmá věc - no Bůh tě potěš (a uzdrav).
No, tak tohle mi právě není jasné. To jsem nikdy nezažil. Asi se to tomu knězi nepovedlo, nebo co. Podobně jako s tím uzavřením smlouvy a znovuzrozováním bez vlastního svobodného rozhodnutí.
Proč tedy stále a co nejčastěji chodíte ke zpovědi? To si vymýšlíte stále nové a nové hříchy?
U mne to fungovalo tak, že jsem zkoumal jaké hříchy jsem udělal, litoval hřích, dával si předsevzetí, pak si došel ke zpovědi, vyzpovídal se, udělal co kněz řekl a trochu nebo více se mi ulevilo. Ale v srdci jsem stejně věděl, že je to jaksi málo honit se pořád dokola. Zkoumání hříchů trvalo tak desítky minut, zpověď trvala minuty, dostiučinění mi vydrželo taky tak desítky minut, lítost vydržela zhruba hodiny, předsevzetí tak pár dnů, opravdové předsevzetí někdy i týden.
Opravdové předsevzetí bylo tedy o kousek lepší, než jepičí, abych zas nepřeháněl.
Ale hřích byl pořád se mnou a vládnul dál, toho jsem se nezbavil. Zbavení se hříchu jsem poznal až s pokáním v Ježíši Kristu. Ježíš mi vydržel dvacet let a kousek a jestli Ježíš nelže, vydrží to se mnou až navěky.
Pokud jsi to zažil jinak a svátost pokání tě zbavila hříchu, proč o tom něco nenapíšeš? Byla by to zajímavá zkušenost, první, co jsem slyšel a mohl bych se nad ní zamyslet. I ostatní odpadlíci, co chodili léta a desítky let ke zpovědi a vůbec jí nerozuměli by se mohli poučit od toho, kdo tomu jedině správně rozumí.
|
| NadřazenýPraxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. leden 2012 @ 15:51:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."realita života mi připadá jako seriozní, věcná a doložitelná argumentace."...
..."jsem žil mezi stovkou velmi hluboce věřících katolíků z nichž
značná část chodila ke svátosti pokání a nikdy se žádného hříchu
nezbavili, ale měli své hříchy stále s sebou."...
Takové tvrzení má asi tak stejnou vypovídající hodnotu, jako "argument": "A netvrdím to jenom já, ale říkají to i odborníci ..."
..."Proč tedy stále a co nejčastěji chodíte ke zpovědi?"...
Protože čím je člověk blíže Kristu, tím je citlivější na každou maličkost, na sebenepatrnější zlo, které dříve klidně přehlížel a ani za hřích nepovažoval.
Dovol mi otázku: Proč si každý den znovu a znovu umýváš ruce? Proč ti nestačí si je umýt jednou pořádně a pokoj?
Hřích bude s námi pořád alespoň ve formě pokušení. Až do smrti se toho nezbavíme, ale musíme s ním bojovat. taková je realita života. Můžeme se z hříchů umýt pravidelnou zpovědí, ale stejně nikdo nedokáže už vůbec nehřešit - tak jako nikdo nedokáže si už nikdy nezašpinit ruce.
Milujícímu Otci je jasné, že dítě zase někdy zazlobí. Ale je potřeba dítě vést určitým směrem, formovat ho. Aby došlo cíle své víry, spasení.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. leden 2012 @ 23:54:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hřích bude s námi pořád alespoň ve formě pokušení. Až do smrti se toho nezbavíme, ale musíme s ním bojovat. taková je realita života.
Víš, oko, snad už tedy znáš odpověď na otázku, kterou jsi sám položil výše:
"Nerozumím proč jsi hned nešel ke svátosti pokání a nezbavil se toho hříchu?"
Rozumíš tedy už tomu, že jsem šel ke svátosti pokání a nezbavil se hříchu?
Proč jsi tedy pokládal otázku, na kterou znáš odpověď a víš proč jsem se nezbavil hříchu?
"Pokání" se od "svátosti pokání" liší právě v tom, že pokáním se lze zbavit hříchu. To "svátost pokání" neumí. Lidé, kteří chodí ke svátosti pokání mají své hříchy stále s sebou, až do smrti. A nejspíše i po ní.
To byl taky důvod, proč jsem uvěřil v Ježíše Krista a přijal ho jako Pána ve svém životě. Hříchy mi natolik vadily, že jsem nechtěl jen nějaké povrchní pošlechtění a virtuální povídačkovou iluzi že je vše v pořádku i když jsem stále v hříchu, ale potřeboval jsem se nutně hříchů zbavit. Vadilo mi se stále mýt napovrchu když jsem věděl, že zlo vychází ze srdce. Ani jsem nevěděl, že to jde změnit. Proto jsem nikdy pokání neudělal, neznal jsem tu Boží milost.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 11:24:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Rozumíš tedy už tomu, že jsem šel ke svátosti pokání a nezbavil se hříchu? "...
Trvalé ohrožení hříchem přece vůbec ještě není stavem života v hříchu!
Pokud už ani toto neumíš rozlišit, ani tomuto nerozumíš, je to s tebou velmi, velmi vážné!
Když vykonám svátost smíření, hříchy mám odpuštěny - ale i do budoucna stále trvá moje ohrožení tělem, světem a ďáblem, stále trvají svody upadnutí do nových hříchů.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 12:30:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vykonám je hrozný pojem pro svátost smíření a odpuštění hříchů... (jen mimochodem)
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. leden 2012 @ 14:53:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můžeme se klidně domluvit na výrazu: "Oslavím."
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 21:39:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ježíš za mne zemřel ještě když jsem byl mrtvý v hříchu a Boha jsem neznal a nežil s ním. Ale bylo mi to houby platné, když jsem to nevěděl a nepřijal ježíše.
Dokážu rozlišit život v hříchu od stavu ohrožení života hříchem a to velmi dobře, nevím, co sis to zase vymyslel.
Ale také dokážu rozlišit pojmy "zbavit se hříchu" a "mít odpuštěný hřích". Dokážeš je rozlišit ty? Ježíš třeba odpustil těm, kdo ho kodsoudili, smáli se mu, křižovali ho. Jan Hus také. Ale těm lidem jejich hřích zůstal, nezbavili se ho. Dál byli zvrácení, násilní, bezbožní.
Mě je bližší to první. Zbavit se hříchu. To je i cíl Boží moci ke spasení. Umím rozlišit, že člověk chodící ke zpovědi se zbaven hříchu není a má svůj hřích stále s sebou.
Pokud to tak není a zažil jsi to někdy jinak, a nějaká zpověď tě zbavila hříchu, napiš. Zajímalo by mne to.
Ježíš mne zbavil hříchu. Díky Bohu, že jsem tohle mohl zažít mnohokrát. Ježíš přišel nejen aby přinesl nějaké virtuální povídání bez reálné moci, ale přišel uzdravit lidi. V tom se moc evangelia Ježíše Krista liší od nemoci skutkařského nevangelia.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. leden 2012 @ 15:46:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale také dokážu rozlišit pojmy "zbavit se hříchu" a "mít odpuštěný hřích". Dokážeš je rozlišit ty?" - a nějaká zpověď tě zbavila hříchu, napiš....
Při každé zpovědi jsou mi přece odpuštěny všechny hříchy - proto chodím slavit svátost pokání (když se někomu snad nezdá slovo "vykonám").
Když jsou mi hříchy odpuštěny službou církve ve svátosti pokání, zbavuji se tak jejich hlavní zátěže - přestaly už být překážkou mezi mnou a Bohem. Nyní už zůstávají jen následky hříchů, různé přetrvávající formy zla způsobeného těmito hříchy a někdy snad i vypěstovaný sklon k určitému hříchu.
Zůstává také povinnost, nakolik je to v mých možnostech, tyto následky napravit.
Mě Ježíš zbavuje hříchů stále znovu (nikoli snad jen jednou a dost - více netřeba). Vzbuzením lítosti nad hříchem hned v okamžiku, když si ho uvědomím a učiním z něj pokání (platí pro hřích lehký).
V případě hříchu těžkého je ovšem vztah s Bohem naprosto zpřetrhán a je zapotřebí služba církve - jít ke zpovědi. Člověku, který usiluje o život s Bohem se ale zpravidla takové neštěstí (hřích těžký) už nestává.
I tak je dobré pravidelně využívat službu církve. Zvláštní milosti, které Bůh připravil pouze pro křesťany v církvi, pro růst jejich duchovního života, plynou právě jen z této svátosti. A navíc, volbou vhodného zpovědníka dostává člověk rádce v jeho problémech i možnost duchovního vedení.
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. leden 2012 @ 14:18:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu, že když člověk nežije ve smlouvě s Bohem skze Ježíše, nechce se vázat, neví, jestli chce být spasen nebo ne a nebo se ještě nerozhodl, či chce žít ve své svobodě individualitě podle sebe, je jeho život neustále ohrožen a je jen otázka jeho vlastní síly a pevné vůle, jestli vydrží. A pak ještě náhody. Těch pár nejsilnějších co mají štěstí to pak snad i vydrží.
Když mne Ježíš zbaví nějakého hříchu, tak už mne ho pak nemusí zbavovat znova.
Jak se ti prosím tě stane, že jsi zbaven nějakého hříchu a musíš se ho zbavovat znova?
|
]
Praxe se hříchem - Re: Onanie (Rozpor: ŘKC a mlčící Ježíš...) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. leden 2012 @ 20:48:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý křesťan má ve křtu ponořením do Krista uzavřenu smlouvu s Bohem. Stal se přece uznaným dědicem, dítětem Božím. má obřezáno srdce Kristovou obřízkou (Kol 2 10-14).
..."Jak se ti prosím tě stane, že jsi zbaven nějakého hříchu a musíš se ho zbavovat znova? "...
Pokud jsem jednou nějakého hříchu zbaven (svátostí pokání) nemusím se ho už zbavovat znovu.
Ovšem jako každý člověk páchám hříchy další a i těch je potřeba se zase znovu zbavit, aby mezi člověkem a Bohem neležela žádná překážka, aby vztah nebyl ničím narušován.
|
]
|
|