Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. červen 2012 @ 08:16:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku. Pořád nejsi natolik chlap, abys přiznal, že se ti také stává, že Písmu neporozumíš správně.
To mi zde pořád u tebe schází. Abys čestně uznal svůj konkrétní omyl, a přiznal si, že naprosto všichni lidé, tedy i pohané jsou v přirozenosti lidí Božími dětmi.
..."Pokud ale nerozumíš písmu a nejsi schopen písmo svaté pochopit správně, jak se stane, že správně rozumíš katechismu?"...
Proto je katechismus tak podrobný a vysvětluje v tolika bodech. A proto katoličtí kněží studují teologii, aby znali a uměli odpovědět.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. červen 2012 @ 10:07:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Abys čestně uznal svůj konkrétní omyl, a přiznal si, že naprosto všichni lidé, tedy i pohané jsou v přirozenosti lidí Božími dětmi.
Oko, nezlob se, ale to, že chápu, že je rozdíl mezi "učinil"/"stvořil" a "počal"/"porodil" není můj omyl. Rozumím v tomhle písmu dobře jaký je rozdíl v tom, když se člověk narodí stvořenému člověku podle přirozenosti z pomíjivých věcí a když se člověk narodí Bohu z nepomíjitelného, věčného Božího slova. Sám jsem ten rozdíl zažil, takže rozumím tomu, o čem písmo píše.
Ale o tom se s tebou nechci dohadovat, zřejmě si dál budeš tvrdohlavě mlít svojí - přesto, že když se ti to hodilo, rozlišoval jsi "nepokřtěné" pohany kteří nejsou Božími dětmi a "pokřtěné" křesťany kteří jsou Božími dětmi a tvrdil jsi, že se lze stát Božím dítětem jen křtem a kdo není pokřtěn není ještě Boží dítě.
To si spíš srovnej ty aby tvůj postoj byl konzistentní.
Já chápu, že dítětem někoho se člověk stává ve chvíli, kdy se mu narodí nebo ve chvíli, kdy je adoptován.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. červen 2012 @ 22:20:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže je rozdíl mezi pokřtěným (uznaným Božím dítětem, uznaným dědicem) a mezi nepokřtěným ( vyhnaným od Otce, vyděděným). Rozdíl v postavení, v důstojnosti.
Po přirozenosti jsou však pořád oba děti stejného Otce.
Nesnaž se mi namluvit, že tento rozdíl pochopit je nad možnosti tvého chápání. Spíš nad hranicemi vlastní pýchy uznat, že jsi se mýlil. Ty, už "spasený", s nejrůžovější budoucností v nebi a mýlit se? Nikdy! Alespoň tak se chováš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. červen 2012 @ 10:07:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Teď mne zajímá, jak to máš ty, asi jsem správně nevysvětlil otázku, zkusím se zeptat znovu.
Proto je katechismus tak podrobný a vysvětluje v tolika bodech. A proto katoličtí kněží studují teologii, aby znali a uměli odpovědět.
Bible je zhruba 10x podrobnější než katechismus. Ježíš, proroci a
apoštolové byli podstatně lepší teologové než celý ansámbl teologických
fakult.
Abych to správně vysvětlil na co se ptám: Nejde mi o katechismus,
nejde mi o teology a kněze ani o písmo, jde mi o tebe a tvoje chápání.
Pokud ale ty nerozumíš písmu a ty nejsi schopen písmo svaté pochopit správně, jak se stane, že ty správně rozumíš katechismu?
Pokud ty nerozumíš tomu, co říká prorok, Ježíš nebo apoštol a ty nejsi
schopen to pochopit správně, jak se stane, že ty správně rozumíš tomu, co
říká kněz?
Čím se stane, že písmo nepochopíš správně, ale kněze a katechismus ano?
Co když ani kněze a katechismus nechápeš správně, když nejsi správně schopen správně pochopit písmo?
Mají snad kněží a katechismus větší moc, než Boží slovo?
Nebo je to tím, že slova kněží a katechismu jsou určená pro tebe,
proto jim rozumíš, kdežto slova písma pro tebe ještě nejsou, proto je
nejsi schopen chápat?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. červen 2012 @ 22:14:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už chápu, co ti leží v hlavě, na co se ptáš.
Jak se stane, že písmo nepochopím správně, ale kněze už ano? Protože církev vysvětluje, co je v Písmu. Nejdřív byla církev a jen část jejího učení je zapsána i v Písmu. A to až později. Církev učí pod vlivem Ducha svatého, proto se nemýlí.
Duch svatý mi zaručuje, že učení církve je bezchybné. Bible je obsáhlejší než katechismus. Ale je plná příběhů, nikoli strohých bodů věrouky. Katechismus nesupluje Bibli a Bible nesupluje katechismus. Každé má své místo v životě křesťana, různou úlohu, svůj odlišný význam.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. červen 2012 @ 08:11:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak se stane, že písmo nepochopím správně, ale kněze už ano?
Ano, to je přesně na co jsem se ptal.
Protože církev vysvětluje, co je v Písmu. Nejdřív
byla církev a jen část jejího učení je zapsána i v Písmu. A to až
později. Církev učí pod vlivem Ducha svatého, proto se nemýlí.
No, tento tvůj postoj chápu. Ale neřekl bych že je to odpověď na otázku "Jak se stane, že písmo nepochopím správně, ale kněze už ano? "
Jak je možné, že nepochopíš co je v písmu, ale vysvětlení toho, co je v písmu pochopíš? Jak je možné, že to co bylo napsáno pod vlivem Ducha svatého nebo řečeno přímo jako Boží slovo, ty nepochopíš, ale vysvětlování pochopíš?
Je to tím, že ty sám Ducha svatého nemáš k dispozici, když čteš písmoa potřebuješ někoho, kdo ho má? Nebo věříš, že bible nebyla napsána pod vlivem Ducha svatého, proto jí nejde pochopit?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. červen 2012 @ 07:25:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Jak je možné, že nepochopíš co je v písmu, ale vysvětlení toho, co je v písmu pochopíš?"...
To vysvětlení je v tomtéž Duchu, v jakém bylo Písmo i napsáno. Duch svatý daný do církve je tím učitelem.
A proč to Bůh ustanovil právě takhle?
Abychom se tím vzájemně sdíleli, vytvářeli v Duchu svatém společenství.
Bůh si nepřeje křesťanství jako soukromé náboženství člověka s knihou (byť inspirovanou), ale jeho záměrem je projevování vztahů lásky mezi osobami ve skutečnosti - vytvářet společenství - v Bohu, s bližními.
Stále neuznáš, že jsi se mýlil v pochopení Písma a že všichni lidé po přirozenosti jsou opravdu děti Boží - že všichni, křesťané i pohané máme jednoho společného Otce v nebi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. červen 2012 @ 21:59:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To vysvětlení je v tomtéž Duchu, v jakém bylo Písmo i napsáno. Duch svatý daný do církve je tím učitelem.
A když písmo "sám". bez toho vysvětlení, tak to není ve stejném Duchu, v jakém bylo psané písmo, proto to nemůžeš "sám" pochopit? (Jestli tě tedy chápu dobře)
Bůh si nepřeje křesťanství jako soukromé náboženství člověka s knihou (byť
inspirovanou), ale jeho záměrem je projevování vztahů lásky mezi
osobami ve skutečnosti - vytvářet společenství - v Bohu, s bližními.
Jak jsi na to psané boldem přišel? Tos vymyslel sám? Jak jsi přišel na to, že by si někdo přál společenství s knihou?
Stále neuznáš, že jsi se mýlil v pochopení Písma a že všichni lidé po přirozenosti jsou opravdu děti Boží - že všichni, křesťané i pohané máme jednoho společného Otce v nebi?
K danému tématu:
- Oko, já věřím, že člověk by stvořen Bohem, ne počat.
- Věřím, že na světě jsou děti Boží a děti Ďábla.
- Božím dítětem se člověk stane tak, že se narodí z Boha.
- Boží děti spolu mají navzájem obecenství, jsou jedna rodina.
- Boží děti a děti ďáblovy spolu obecenství nemají, jsou si cizí.
Tyto body své víry jsem zažil na vlastní kůži. Svoji víru nepovažuji za omyl. A jestli se to změní, napíšu ti to.
Pokud ty věříš, že když se muslim modlí ke svému otci a ty se modlíš ke svému otci, tak jste spolu ve společenství, tak ti to z toho, co píšeš a jaké máš postoje, věřím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. červen 2012 @ 11:30:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jak jsi přišel na to, že by si někdo přál společenství s knihou?"...
A je vás tu snad málo, co se zde oháníte Biblí, co ji zde máte za nejvyšší autoritu i nad církví?
K danému tématu jsem ti ty tvé body už jednou vysvětlil. Jsou tedy už zastaralé.
Je rozdíl být Božím dítětem podle přirozenosti (jsme jeho potomstvo, říká Písmo) - však vyhnaným, vyděděným pro hřích prarodičů a být Božím dítětem uznaným pro Kristovy zásluhy, dědicem skrze Krista.
Nemáš však tolik sebereflexe, abys uznat svůj omyl. Raději pravdu zašlápneš do prachu:
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte,
našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'.
Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já
zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který
je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco
potřeboval, protože on dává všem život i dech i
všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na
celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich
přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt
ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:34:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A je vás tu snad málo, co se zde oháníte Biblí, co ji zde máte za nejvyšší autoritu i nad církví?
???
Jak jsi na to přišel?
Přiznám se, že tvojí logiku nechápu. Pokud Boží slovo považujeme za autoritu nad lidmi a posloucháme ho, jak sis z toho vyvodil, že máme náboženství s knihou? Tvoje uvažování je opravdu někdy legrační. Jsi vůbec schopen vidět, že všechny tyhle úlety, které nám připisuješ, jsou jen v tvé hlavě a tvém srdci?
Kdyby sis občas četl moje příspěvky (a některých dalších) přečetl by sis v nich i to, že dokud jsem četl tu knihu v náboženství bez života, byla mi k užitku asi stejně, jako Vinnetou.
K tématu stvoření člověka vs narození z Boha jsem ti napsal dost. Rozumím, že nejsi schopen pochopit rozdíl mezi těmito dvěma věcmi ani když si boldem poznačíš co apoštol říkal, protože jsi je nezažil. Svoje nepochopení ale prosím nevydávej za můj omyl.
Vrátím-li se k tématu, které si nadhodil:
1.) Pavel je nyní na procházce se svým otcem.
2.) Anna je nyní na procházce se svým otcem.
3.) Logický závěr: Anna a Pavel jsou nyní spolu na procházce se svým otcem.
Když to budu brát duchovně: Pokud je Pavel křesťan a Anna je třeba muslimka, já tomu rozumím tak, že každý z nich je s někým jiným. Pokud ty tomu rozumíš tak, že jsou spolu, je to tvoje věc, tvoje víra. Já to nepovažuji za pravdivé.
Tvůj závěr tedy není logický, je potřeba vědět, zda mají stejného otce. Děti ďábla a děti Boží nemají nic společného, žádné společenství, protože není společenství světla s temnotou.
Kromě toho je tam jiná věc: I když Pavel a Anna budou křesťané, mohou být oba se svým otcem přesto, že nejsou spolu a je každý na jiném místě planety. Je to proto, že Bůh je všudypřítomný. Na rozdíl od jakýhkoliv lidí a andělů, kteří tuto Boží vlastnost nemají.
|
]
|
|