Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. prosinec 2016 @ 10:15:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Málokdo žije to, co ty. Ani v ŘKC jsem nepotkal
jediného člověka, který by měl tvou ideologii, co tu prezentuješ. Je
možné, že se to teď změnilo a tohle vaše nové učení o "svobodě" hřešit
římští katolíci tají, ale spíše bych řekl, že je to nějaké tvoje
specifikum"...
Stále ti opakuji, že katolické učení znáš jen velmi mezerovitě. Přestože jsi v něm vyrůstal. Proto jsi také sklouzl do sekty - z nedostatku potřebného vzdělání ve víře.
KKC §1861 Smrtelný hřích je zásadně v možnosti lidské svobody, stejně jako sama
láska. Důsledkem smrtelného hříchu je ztráta lásky a posvěcující
milosti, totiž stavu milosti. Není-li hřích napraven lítostí a Božím
odpuštěním, způsobí vyloučení z Kristova království a věčnou smrt v
pekle. Naše svoboda má vskutku moc udělat definitivní nezvratná
rozhodnutí. Avšak úsudek o lidech musíme ponechat Boží spravedlnosti a
milosrdenství, i když můžeme usoudit, že nějaký skutek je sám o sobě
těžkým hříchem.
Odpovědnost za spáchané zlo je nedílně spojena se svobodou si vybrat toto zlo spáchat či zlo nespáchat. Pokud je tato svoboda nějak omezena (třeba nátlakem, vydíráním, nucením něco udělat, psychickou depresí a pod.), odpovědnost za spáchané zlo se u hříšníka pochopitelně snižuje.
§2303 Dobrovolná nenávist odporuje lásce. Nenávist k bližnímu je hříchem, když
pro něho člověk uváženě chce zlo. Zášť k bližnímu je těžkým hříchem,
když někdo vědomě chce, aby bližní měl velkou škodu. „Ale já vám říkám:
Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují. Tak
budete syny svého nebeského Otce …“ (Mt 5,44-45).
§1033 Nemůžeme být spojeni s Bohem, jestliže se svobodně nerozhodneme milovat
ho. Avšak nemůžeme milovat Boha, jestliže těžce hřešíme proti němu,
proti svému bližnímu a proti sobě samým: „Kdo nemiluje, zůstává ve
smrti. Každý, kdo nenávidí svého bratra, je vrah — a víte, že žádný vrah
nemá v sobě trvalý a věčný život“ (1 Jan 3,14-15). Náš Pán nás
upozorňuje, že budeme od něho odděleni, jestliže nepřispějeme na pomoc
chudým a maličkým v jejich nouzi: jsou totiž jeho bratry. Zemřít ve
smrtelném hříchu, aniž by byl smyt lítostí, a nepřijmout milosrdnou Boží
lásku, to znamená zůstat navždy odděleni od Boha v důsledku našeho
svobodného rozhodnutí. A tento stav konečného sebevyloučení ze
společenství s Bohem a s blaženými je označován slovem „peklo“.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 04. prosinec 2016 @ 10:36:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidíš Cizinče, omlouvá tě tvou nedostečnou vzdělaností v řk víře, a to, že se s tebou vůbec baví považuj za projev jeho dobré vůle vytáhnout tě ze sekty, a přitáhnout zpět do řkc. Vrátil se s kostela, tak je nyní nabuzený modloslužbou a tasí kazrechismus.
Oko, modloslužebníku, ten katechismus lže! A jty si špatně vzdělaný v řk víře. Našel bych ti mnohem lepší argumenty z katechismu. Jenže ty při své omezenosti se soustředíš jen ne několik slov, a ne na celkový obsah.
1) Nenávist není dobrovolná, je otrocká. Kdo nenávidí, nemůže se dobrovolně nenávisti zbavit, potřebuje boží milost a odpuštění. 2) Rozhodování se mezi zlem a dobrem není svoboda, nemůžeš se tímto otrockým způsobem rozhodovat pro lásku, pro Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. prosinec 2016 @ 19:12:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stále ti opakuji, že katolické učení znáš jen velmi mezerovitě. Přestože jsi v něm vyrůstal.
Stando, samozřejmě. Znám učení, které bylo v ŘKC do 90. let minulého století. Neučili nás tehdy ten váš nový výklad, že "všechno je dovoleno" pro vás teď znamená "je dovoleno hřešit".
Hřích nám normálně zakazovali.
Tedy většinou nám hřích zakazovali, kromě uctívání materií a dalších věcí, ke kterým nás naopak vedli.
Proto jsi také sklouzl do sekty - z nedostatku potřebného vzdělání ve víře. Stando, já vím, když ti "dojde dech", tak máš nutkavou potřebu si vymýšlet lži o diskutujících. Přemýšlej alespoň trochu: Miminka nesklouzávají do sekt proto, že neznají učení, do kterého je vmanipulují ze své neznalosti jeho rodiče.
Kdyby tě něco o mém životě zajímalo, tak se místo vymýšlení lží a prášení bajek zeptej. Napíšu ti to. A rád.
Naše svoboda má vskutku moc udělat definitivní nezvratná rozhodnutí.
A tomuto vašemu novému učení věříš, Stando? Všimnul sis ho?
Píšeš to dokonce boldem, snad ti to dnes přijde důležité?
Je opravdu ta vaše svoboda taková, že má moc udělat definitivní, nezvratná rozhodnutí?
Jak to máš tedy teď "ponovu", co máte tohle nové učení a dokonce v katechismu? Věříš tomu vašmu katechismu, nebo je pro tebe taky "hrozný omyl", nebo se přeci jen za léta po diskuzích s křesťany tvůj pohled změnil a rozumíš, že lidská svoboda má vskutku moc udělat definitivní nezvratná rozhodnutí?
Už nám budeš věřit a nebudeš oponovat, když píšeme o smlouvě s Bohem v Ježíši a o našem rozhodnutí?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 05. prosinec 2016 @ 09:14:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Není žádné lidské opravdové a definitivní rozhodnutí"...
- ve smyslu toho, že my nejsme jako Bůh, lidská rozhodnutí odrážejí podstatu slabého člověka se sklony k nevěrnosti. Pro co se dneska vážně rozhodneš, to máš sklon v budoucnosti v pokušení (z lidské slabosti) třeba i zradit.
Ve své svobodě každodenních rozhodnutí my máme moc udělat nezvratná definitivní rozhodnutí, které nás posunou buď blíže k Bohu, nebo dál od Boha. Když člověk zhřeší hříchem ke smrti, definitivně v tomto okamžiku se od Boha odděluje. Stává se duchovně mrtvým - a být mrtvým - to je nezvratná definitiva. Člověk tuto situaci (tento stav duchovní smrti) už vlastními silami sám nemůže zvrátit. A zde nastupuje Boží milost - oběť Krista otevřela cestu ke spasení i duchovně mrtvým - skrze dar pokání a obrácení, který však není samotným činem Boha, ale vyžaduje i od člověka zapojení jeho srdce, lítost nad spáchaným zlem a lidský souhlas k touze po obrácení, po lepším životě a vyznání hříchů, smíření s církví. Tato touha po obrácení je dílem Ducha svatého, ale člověk se jí musí chopit jako záchranného lana, aby byl zachráněn.
Toto učení je stále "nové" - už nějakých 2000 let. :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 06:16:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, ty máš zvláštní dar. Napíšeš mi "Stále ti opakuji, že katolické učení znáš jen velmi mezerovitě. Přestože jsi v něm vyrůstal." a pak uvedeš citaci z katechismu, a ještě boldem, která tebe samotného usvědčuje z neznalosti toho učení, když jsi tu dříve mnohokrát oponoval definitivnosti lidského rozhodnutí.
Víš, že jsem ti tu mnohokrát o lidském rozhodnutí a o svobodě psal, dával jsem ti i odkazy na slova vašich papežů k tématu. A ty jsi stále oponoval a psal jsi, že takové rozhodnutí je "hrozný omyl".
Což jen otevřeně ukazovalo na to, co žiješ.
Ten úryvek z katechizmu také jen ukazuje na to, jak je ta vaše "svoboda" hřešit mimo. "Definitivní rozhodnutí" a "svobodu" uvádí v souvislosti se hříchem! To je opravdu hrozný omyl, takto to v životě opravdu nefunguje.
Žádné "svobodné" rozhodnutí pro hřích není definitivní. Vždycky, vždycky, vždycky může nastat situace, kdy člověku přijde v jeho hříchu pomoc, kdy někdo člověku přinese evangelium, pokání, smíření, uzdravení. Až do smrti. A často se to stává.
V tom se rozhodnutí pro Pána Ježíše liší. To není nějaké dočasné rozhodnutí "do doby než si to člověk rozmyslí" či "dokud mu to bude vyhovovat a nebude si zase vybírat zlo a hřích", jak o tom svědčíte vy. Smlouva v Ježíši je věčná smlouva, je to krevní smlouva. Platí o ní to, co je napsané v písmu a platí to jistě. I když to neznáte, nezažili jste to, máte potřebu tomu různě oponovat, tak na tom, co říká dělá Bůh nemůžete nic změnit.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 09:39:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pojem definitivní rozhodnutí, je pro skutkaře zavádějící. Víš kolik takových definitivnkích rozhodnutí jsem jako skutkař udělal? A Oko na tom nyní není jinak. Okovu "svobodnou" vůli ve které se rozhoduje mezi zlem a Bohem nelze použít k tomuto definitivnímu rozhodnutí. To "definitivní" rozhodnutí je odevzdáním se do boží vůle, děj se vůle Tvá. A Kristu se odevzdáváme cele i s našim rozhodováním pro zlo a Boha. Takže ten poslední akt rozhodnutí se, je ve správném vyjádření- odevzdání se. Ono když se nad tím člověk zamyslí, tak slova " a nyní jsem se namísto zla rozhodl Bože pro Tebe, můžeš mne proměnit" jsou slova otroka hříchu, slova urážlivá a pyšná. Králi lásky jako vzpurní otroci konečně dovolujeme aby s námi učinil to, co ve své láskyplné vůli chtěl dávno. JÁ ti bože dovoluji! A ty protože jsem ti to dovolil nyní můžeš konat! To je podoba rozhodováni ho se mezi zlem a Bohem ve světle pravdy. Napřed nám však Bůh musí dá poznat, co všechno nás blokovalo, a čím jsme vzdorovali Jeho vůli, a to proto aby nové srdce nebylo na druhý den zase kamenné. A mezi vzdor vůči boží vůli, patří i naše rozhodování se mezi zlem a Bohem. Pro Boha se nerozhodujeme, Bohu se odevzdáváme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 12:39:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Žádné "svobodné" rozhodnutí pro hřích není
definitivní. Vždycky, vždycky, vždycky může nastat situace, kdy člověku
přijde v jeho hříchu pomoc, kdy někdo člověku přinese evangelium,
pokání, smíření, uzdravení. Až do smrti. A často se to stává."...
Stává se to. Jako se to stalo lotru po pravici, ale nikoli ve stejné milosti i lotru po levici. Rozdíl mezi nimi byl právě v jejich svobodném rozhodnutí se v prvním případě pro Boha a v případě druhém proti Bohu.
Přestože Bůh chtěl, aby byli oba dva spaseni, ten druhý ve svobodě svých rozhodnutí tuto nabízenou milost odmítl..
Každá smlouva s Bohem je platná, protože Bůh je věrný svému slovu. Nevěrnost do smlouvy přináší toliko člověk ve svobodě svých rozhodnutí. Proto je člověk za svá rozhodnutí odpovědný, proto za ně bude odměněn či potrestán. Protože při rozhodování měl Bohem danou svobodu se rozhodnout správně či špatně..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 17:45:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neplácej hlouposti o lotrech, vem do ruky bibli a přečti si konverzaci mezi Kristem a lotry!
Oko, ty se vyjadřuješ o Nové smlouvě množným způsobem jako žes ji uzavřel ty!!! Nejsou žádne smlouvy s Bohem, je jen JEDNA smlouva, a za nás lidi ji uzavřel Kristus. Ty můžeš mít na Kristově Novè smlouvě svou účast, anebo si můžeš spolu se svými stranickými kolegy uzavírat pochybné smoluvy vlastní, dle toho jak se vám zamane ve vaší "svobodě" hřešit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 06:57:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stává se to. Jako se to stalo lotru po pravici, ale nikoli ve stejné milosti i lotru po levici. Rozdíl mezi nimi byl právě v jejich svobodném rozhodnutí se v prvním případě pro Boha a v případě druhém proti Bohu. Přestože Bůh chtěl, aby byli oba dva spaseni, ten druhý ve svobodě svých rozhodnutí tuto nabízenou milost odmítl..
No sláva! Po letech takový pokrok.
A H₂O u toho vůbec nebyla. Ani žádná svátost.
Už tedy rozumíš křesťanům, tomu, co ti tu celá léta píší o lidském rozhodnutí? Už chápeš, proč vedeme k rozhodnutí pro Boha, proč lidi vedeme k přijetí oběti Pána Ježíše, k přijetí milosti, pokání? Rozumíš tedy tomu, co jsem psal ze svého života?
Nebo je to zase nějaká tvoje klička, do které ses zamotal?
Každá smlouva s Bohem je platná, protože Bůh je věrný svému slovu.
Určitě, Stando. A Bůh často s lidmi uzavíral a uzavírá různé smlouvy.
Nevěrnost do smlouvy přináší toliko člověk ve svobodě svých rozhodnutí.
No, v tom se právě Boží smlouva vůči Kristu liší. Protože v ní člověk se svou nevěrností nefiguruje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 13:11:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A H₂O u toho vůbec nebyla. Ani žádná svátost."...
Ale to víš, že byla - křest krve v hodině smrti.
..."No, v tom se právě Boží smlouva vůči Kristu liší. Protože v ní člověk se svou nevěrností nefiguruje."...
To si pleteš. Smlouva v Kristu je sice jednostranným závazkem (ze strany Boha), ale člověk svou nevěrností může svým vlastním rozhodnutím ztratit účast na této smlouvě. Takže člověk v té smlouvě pochopitelně také figuruje - jinak by byla taková smlouva naprosto nesmyslná (Bůh sám pro sebe žádnou smlouvu nepotřebuje, je určená člověku). Člověk v ní však figuruje po novu - nikoli "něco za něco" (spása za dobré skutky), ale figuruje v ní Boží milost spasení, kterou třeba člověku otevřeným srdcem upřímně přijmout a pro další kvalitní život s Bohem spolupracovat s Bohem na Božím díle spásy..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 13:34:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Křest" krve je blud z encykliky Evangelium vitae. Pozor na to! Dalším souběžným bludem "křtu" krve od JPII byl "křest" touhy.
Oko, to je JINÉ EVANGELIUM!
Apoštolové dvakrát proklely každého kdo by jiné evangelium než oni hlásal,a to i kdyby to byl anděl z nebe! Komu věříš? Apoštolům nebo JPII? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 05. prosinec 2016 @ 12:40:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Není žádné lidské opravdové a definitivní rozhodnutí"...
..."Naše svoboda má vskutku moc udělat definitivní nezvratná rozhodnutí. "...
Život člověka se skládá z řady po sobě jdoucích přítomných okamžiků. Jako množina bodů úsečky, na jejímž konci čeká smrt těla. O tomto konci můžeme říci, že strom nakonec padá na tu stranu, na kterou se nakláněl. Všechny předcházející prožívané přítomné okamžiky mají každý svůj vliv na konečný stav tohoto našeho "stromu" - tedy zda se nakláníme směrem k Bohu, nebo směrem od Boha. Naše svoboda vybrat si Krista následovat - nebo nenásledovat - v každém dalším novém okamžiku, dokud žijeme své pozemské životy, nás směřuje do toho našeho konečného stavu v okamžiku naší smrti těla, kdy se rozhodne o celé naší věčnosti. Tento život ve svobodě volby je přípravou na věčnost, je oním "nakláněním stromu" směrem k Bohu, či směrem opačným.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. prosinec 2016 @ 13:27:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobře jsi pospal to, kam tě zavedlo tvoje rozhodovaní se pro zlo a Boha! Buď si Bohu blíž anebo dál. Ale to je úplně na nic. Buď žiješ v Bohu, a máš Krista v srdci. A nebo máš Krista vně a musíš se Mu buď přibližovat nebo vzdalovat. A to je výsledek tvého rozhodování se mezi zlem a Bohem, což zcela mylně nazýváš svobodnou vůlí! Kristovci se nerozhodují pro dobro nebo zlo, Kristovci svobodně žijí v Bohu a se zlem vedou boj. Toto poslání nám přece Kristus uložil, vést boj proti duchovním mocnostem zla. A jak vedeš boj ty, když se stále musíš rozhodovat na kterou stranu se postavíš? Pak se nediv, že Bůh je vně tebe a ty se mu chvilku vzdaluješ a chvilku přibližuješ.
Pravá svobodná vůle se děje v boží vůli, ta tvoje "svobodná" vůle je nekončícím rozhodováním se, na kterou stranu se přidáš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 08:35:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Život člověka se skládá z řady po sobě jdoucích přítomných okamžiků. Jako množina bodů úsečky, na jejímž konci čeká smrt těla.
Ne u každého, Stando.
A o tom je právě věčný život.
Všechny předcházející prožívané přítomné okamžiky mají každý svůj vliv na konečný stav tohoto našeho "stromu" - tedy zda se nakláníme směrem k Bohu, nebo směrem od Boha. Naše svoboda vybrat si Krista následovat - nebo nenásledovat - v každém dalším novém okamžiku, dokud žijeme své pozemské životy, nás směřuje do toho našeho konečného stavu v okamžiku naší smrti těla, kdy se rozhodne o celé naší věčnosti.
Stando, vaši situaci chápu, popisoval jsi jí tu mockrát a velmi podrobně, znovu a znovu.
A já se tě vždy a znovu a znovu ptal: Proč to takto děláte? Máte k tomu nějaký důvod?
Je to pro vás, pro vaše okolí, pro Boha či pro kohokoliv jiného nějak užitečné, čekat s tím rozhodnutím až na Smrt?
Co když, až přijde Smrt, bude na rozhodnutí pozdě? Smrt může přijít už dneska, nebo zítra! Jedeš autem, vlakem, jen jdeš po silnici, pravděpodobnost smrti nemalá. Srdeční, mozková příhoda... Stihneš to s tím nakláněním k Bohu, když se pořád ještě "svobodně" nakláníš tu na jednu stranu, tu na druhou, svobodně si vybíráš dobro a zlo, "svobodně" si vybíráš, jestli budeš či nebudeš Krista následovat...
Co když Smrt nepřijde tak, že bys měl čas na rozhodnutí?
Proč čekáte s rozhodnutím až na Smrt? Proč takové lavírování?
Proč vkládáš svou věčnost do nečeho tak nejsitého, jako je okamžik smrti vašeho těla?
Smíš si vůbec klást otázky na smysl vašeho konání a vašeho způsobu uvažování? Smíš na ně odpovědět?
Definitivní rozhodnutí jediná neničí svobodu, ale vytvářejí správný směr, umožňují kráčet vpřed a dosáhnout v životě něčeho velkého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 12:27:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A já se tě vždy a znovu a znovu ptal: Proč to takto děláte? Máte k tomu nějaký důvod? "...
Velmi vážný důvod: To Bůh to tak ustanovil, že člověk má po celou dobu své životní pouti na této zemi stále svobodu v rozhodování. Svým příkláněním se k Bohu (či odkláněním člověka od Boha zlým jednáním) ovlivňuje člověk v každém přítomném okamžiku svého života své opravdu už definitivní rozhodnutí se pro Boha (nebo proti Bohu) v poslední chvíli svého pozemského života - v hodině smrti. Strom nakonec padne v tu stranu, na kterou se po celý život nakláněl.
Lidské "definitivní rozhodnutí se pro Boha" (bráno doslova pro určitý přítomný okamžik mimo hodinu smrti) by nemohlo už vůbec počítat s lidskou slabostí, s našimi nevěrnostmi a pády do hříchů. Nikdo z nás však není takovým supermanem, aby už žil absolutně a definitivně svatě bez nejmenšího hříchu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 16:53:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To Bůh to tak ustanovil, že člověk má po celou dobu své životní pouti na této zemi stále svobodu v rozhodování.
Pokud tu svobodu skutečně máte, proč tu svobodu teda nevyužijete a nerozhodnete se?
Strom nakonec padne v tu stranu, na kterou se po celý život nakláněl.
To je celkem logické.
A kam padnete vy, když se svobodně nakláníte tu tam, tu zase onam?
Nikdo z nás však není takovým supermanem, aby už žil absolutně a definitivně svatě bez nejmenšího hříchu.
A kdo z vás ty supermany udělá?
Smrt?
Očistec? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 17:30:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo? Sázka na poslední kartu, hop nebo trop. To je děs co tady Oko vykládá, zjevně se na tom ukazuje marná snaha, nekončícï hledání Boha. A tu okovu "svobodnou" vůli rozhodování se mezi zlem Bohem, lze biblicky přirovnat ke třtině k klátíci se ve větru. Vůbec mne nepřekvapuje, že přiznal, že se v tom jeho samospasném rozhodujícím systému všechno rozhodne až v okamžiku smrti. Tato bludná řk nauka je nutná, pro stavbu další mega lži- očistec. Obětem se nalhává aby neměli z posledního okamžiku strach, že i kdyby zemřeli nečekaně bez zaopatření, čeká na ně po smrti očistec, kde se to všechno vyřeší. A strachu z očistce se zase využívá tak, že zjevení "Marie" slibuje za různé modlosdlužebné skutky rychlé vysvobození z očistce, a taky to, že nenechá zamřít bez zpovëdi a přijímaní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. prosinec 2016 @ 17:31:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo? Sázka na poslední kartu, hop nebo trop. To je děs co tady Oko vykládá, zjevně se na tom ukazuje marná snaha, nekončícï hledání Boha. A tu okovu "svobodnou" vůli rozhodování se mezi zlem Bohem, lze biblicky přirovnat ke třtině k klátíci se ve větru. Vůbec mne nepřekvapuje, že přiznal, že se v tom jeho samospasném rozhodujícím systému všechno rozhodne až v okamžiku smrti. Tato bludná řk nauka je nutná, pro stavbu další mega lži- očistec. Obětem se nalhává aby neměli z posledního okamžiku strach, že i kdyby zemřeli nečekaně bez zaopatření, čeká na ně po smrti očistec, kde se to všechno vyřeší. A strachu z očistce se zase využívá tak, že zjevení "Marie" slibuje za různé modlosdlužebné skutky rychlé vysvobození z očistce, a taky to, že nenechá zamřít bez zpovëdi a přijímaní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. prosinec 2016 @ 09:46:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud tu svobodu skutečně máte, proč tu svobodu teda nevyužijete a nerozhodnete se?"...
Toníku, jistěže tu svoji svobodu využívám hlavně ke spravedlivém životu s Bohem a mně blízkými lidmi. Stává se ale také, že někdy z lidské slabosti a náchylnosti ke zlu se nerozhodnu vždycky správně. Jako strom, který se naklání určitým směrem a když přijde silný náraz větru, tak ho na okamžik vychýlí na stranu opačnou - však stejně, až vítr odezní, se zase vrátí do své původní polohy.
Pokud bys tvrdil, že ty to máš nějak jinak, jen bys obhajoval svoji pomýlenost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 07. prosinec 2016 @ 10:28:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to už je naprosto zmatené co tady píšeš Oko! Tak ty máš svobodu v hříchu, a tu tvoji svobodu rozhodovánī omezuje tvoje slabost?! Co to je za podivnou. svobodu? Cožpak lze nazvat svobodu svobodnou, když v sobě nese omezujíci nesvobodné otrocké znaky?! A co tě činí ve tvé "svobodě" hřešit omylným, slabým, pomíjejícím a smrtelným? Je to hřích! Ale jinak máš stále svobodu hřešit!? Skrze hřích si slabý, pro tuto slabost není ta tvoje svoboda stoprocentní, ale jinak se stále "svobodně" rozhoduješ mezi zlem a Bohem. Člověče, lžeš sám sobė!
Svobodní jsme v Bohu, a svobodu v Bohu neomezuje hřích ani naše slabost, v čem jsme slabí v tom jsme v Kristu silní. Proto tu naši lidskou "svobodu" odevzdáváme do svobody boží vůle. Tvá vůle Pane ať se stane, ne má! Zde není místo Oko, pro to tvé "svobodné" rozhodování se. Zde se praktikuje odevzdanost do vůle boží, a Bůh za tebe rozhodne co je správné. Pokud tu pravou svobodu v Bohu hledáš, ptej se těch co ji našli. Cizinec ti rád poví jaká k tomu vede cesta. On ji totiž zná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. prosinec 2016 @ 18:12:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jako strom, který se naklání určitým směrem a když přijde silný náraz větru, tak ho na okamžik vychýlí na stranu opačnou - však stejně, až vítr odezní, se zase vrátí do své původní polohy.
No, právě. To mne zrovna napadlo taky. Co budeš dělat, když přijde nějaká bouře, vichřice a zaduje na ten strom, co se naklání tu sem, tu tam, svobodně si vybírá dobro a zlo, boha nebo ďábla? Co když ta bouře přijde zrovna ve chvíli, v okamžik, na který omylem spoléháš že něco změní?
Pokud bys tvrdil, že ty to máš nějak jinak, jen bys obhajoval svoji pomýlenost.
Já vím, Stando, ta tvoje bezbřehá domýšlivost. Čím to je, že se omylem domníváte, že ostatní lidé musí žít tak divné věci, jako žijete vy?
Ale zřejmě alespoň tušíš, že to mám jinak, když připouštíš tu možnost. Samozřejmě, kdybych to neměl jinak než ty, kdybych neměl zcela jiné postoje, tak bych se na ty tvoje neptal. Ptám se, protože mne tvoje postoje zajímají, zajímá mne, zda ti vyhovuje v nich žít, zda se smíš nad tvými postoji zamýšlet či to dokonce někdy uděláš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 13:19:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Doufám, že ten strom bude už tak nakloněn k Bohu (předcházejícím životem s Bohem), že ani sebesilnější poryv by jej nedokázal obrátit ze svého těžiště na druhou stranu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 13:38:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pouze doufáš? Slabá je tvoje víra Oko!No, tak v tomto my kristovci máme naprostou jistotu.
- Jsem jist, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 23:55:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Doufám, že ten strom bude už tak nakloněn k Bohu (předcházejícím životem s Bohem), že ani sebesilnější poryv by jej nedokázal obrátit ze svého těžiště na druhou stranu.
Stando, díky za odpovědi. Jsem rád, že jsi upřímně odpověděl na otázky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 06:48:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Lidské "definitivní rozhodnutí se pro Boha" (bráno doslova pro určitý přítomný okamžik mimo hodinu smrti) by nemohlo už vůbec počítat s lidskou slabostí, s našimi nevěrnostmi a pády do hříchů.
Stando, ještě k tomuhle tvému názoru.
To sis vymyslel sám, nebo vás podobné názory učí nějací vaši noví učitelé, co učí tu "svobodu" hřešit?
Pokud sis to vymyslel sám, tak z čeho jsi vycházel? Pokud to máš od nějakých vašich nových učitelů, z jaké literatury vycházíš?
Ta úvaha je totiž totálně nesmyslná, alogická. Právě pro lidskou slabost, pro otroctví hříchu a pro vykoupení v Ježíši je jediná rozumná a logická úvaha vydat Ježíši život. Každá jiná úvaha je nelogická, nesmyslná.
Mějte odvahu! Nebojte se definitivních rozhodnutí, protože ta jediná neničí svobodu, ale vedou vás správným směrem, umožňují vám kráčet vpřed a dosáhnout v životě něčeho velkého. Není pochyb, že život má cenu pouze tehdy, budete-li mít odvahu k dobrodružství a důvěru, že vás Pán nikdy nenechá samotné.
Má tedy úplně opačný názor, než ty. Jak se díváš na takové názory? Jsou pro tebe přijatelné, nebo bys papeži taky oponoval? Taky pro tebe žije ve "virtuálním světě"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 12:53:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Člověk se může "definitivně" pro něco rozhodnout pouze v rámci své slabosti, nestálosti, nevěrnosti. Může to ze svého pohledu v ten určitý okamžik považovat za "definitivní" rozhodnutí se pro něco nebo někoho, ale ono to stejně definitivní není - člověk znovu zhřeší, znovu se zpronevěří svým předsevzetím. Protože všichni jsme slabí, všichni máme také sklony ke zlému, žádný z nás nedokáže zcela nehřešit.
Podle mého mínění právě v těchto mantinelech třeba brát i doporučení papeže Františka.
..."Právě pro lidskou slabost, pro otroctví hříchu a pro vykoupení v Ježíši je jediná rozumná a logická úvaha vydat Ježíši život. "...
Mě připadá zase nelogické a odtržené od života domnívat se, že slabý a hříšný člověk dokáže věc tak obrovskou, heroickou - totiž úplně a cele se hned vydat Pánu Ježíši. Takovému jednání se totiž teprve učíme po malých krůčcích, v našem zrání ve víře. Zde plně platí slova Písma, že soužení působí vytrvalost. Darovat totiž ze sebe můžeš pouze to, co vlastníš, co máš ve svých rukou. Pokud jsou oblasti, ve kterých si nejsi schopen poručit, nevlastníš se cele a nemůžeš se tedy logicky ani cele darovat. A tyto oblasti jsou vždycky a u každého - jen se liší svým rozsahem a zaměřením. Každý z nás má někde tu svoji "Achilovu patu", nikdo nedokážeme žít zcela bez hříchu. I kdyby naše hříchy byly pranepatrné, pořád se nemůžeme darovat Bohu úplně celí - logicky proto, že se ještě celí nevlastníme, nemáme všechno v sobě ve své moci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. prosinec 2016 @ 23:54:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Podle mého mínění právě v těchto mantinelech třeba brát i doporučení papeže Františka.
Díky za odpověď.
I kdyby naše hříchy byly pranepatrné, pořád se nemůžeme darovat Bohu úplně celí - logicky proto, že se ještě celí nevlastníme, nemáme všechno v sobě ve své moci.
Prapodivné uvažování.
A co způsobí, abyste se celí vlastnili a mohli se darovat celí? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 09. prosinec 2016 @ 08:03:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A co způsobí, abyste se celí vlastnili a mohli se darovat celí?"...
To je jednoduché! Je to život s Bohem, ve kterém člověk stále zraje k větší dokonalosti, je to i vlastní cvičení v křesťanských cnostech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 09. prosinec 2016 @ 10:16:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, čeština je můj kobylek, ale to, že je člověk ctný. a ne cný, tak to vím, i přes to jak jsem na pravopis blbej. Bavíš se zde už měsíc o cnostech, ty jeden cnění cníku. Já myslím. že tak krásné slovo jako je ctnost, si tam to písmenko T určitě zaslouží. A pak tě budou všichni moci ctít a ne jako doposud cnít. |
]
|
|