Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116571709
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2018 @ 08:04:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Vlastně ani nešlo o výklad, ale o pokus najít příčinnou souvislost mezi křtem novorozenců (vlastně nejen nemluvňat) u křesťanů navazující na berit mila novorozenců Židů. 

  Ano, tomu rozumím. Ponořování miminek je obdobou židovské obřízky. Podobně pokud se miminkům pouze udělí svátost křtu, ale neponořují se, jako to bylo v našem případě. To tak má myslím i ŘKC teologie.


Zejména v souvislosti s přijetím novorozence do svazku Smlouvy vyvoleného lidu s Bohem. Žid se nejenže narodí na svět židem, ale plně je do společenství židovského národa oddělen skrze smlouvu s jeho národem v obřízce jako syn Smlouvy, což je poněkud odlišné od Smlouvy syna přikázání Zákona.

  Katolík se katolíkem nenarodí, když se narodí na svět - aby se stal katolíkem, "křesťanem", musí mu být udělena svátost křtu. Žid je Židem jistě i před obřízkou. 


 Příliš se mi nezdá, že by se obřad biřmování prováděl při křtu nemluvněte bez dosažení úrovně nefeš, základního předpokladu rozumového uvědomění si sebe sama.

  Zkuste se podívat na praxi pravoslaví, například zde: "Myropomazání se provádí zpravidla hned po křtu, a to i u malých dětí." Pravoslavní berou svátosti ještě více vážněji než v ŘKC, úroveň rozum dávají v těchto věcech stranou, jde pouze o tu svátost samotnou.






| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2018 @ 16:13:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale jakou škodu jste zažil Vy, když jste se po přijetí Pána Ježíše (asi vyznáním víry v Ježíše jako Pána) nedal pokřtít, omylem? Jaká škoda se Vám stala?

  Minul jsem právě ten základ křtu - tedy rozloučení s minulostí. A to po dobu mnoha let. 

  Psal jsem tu o bezbožnosti, kterou jsme žili, dával odkaz na reálné svědectví, sám jsem svou zkušenost popsal na samostatných stránkách. Až do křtu se ta zkušenost vracela, více či méně intenzivně. Tedy ještě dalších zbytečných několik let.


Proč se vlastně pak dávají ještě pokřtít, jak říkáte, když přijmou Krista?

  Křest ve vodě a tedy rozloučení s minulostí, očištění od ní je integrální součást křesťanství. Většina lidí, kteří se nechali pokřtít, to brali jako úctu k tomu slovu, součást víry - viz ten příkaz, o kterém tu jde řeč v diskuzi:  Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít. Tedy základní úcta k učení apoštolů, víra tomuto učení. Kromě toho je ponoření také velmi logické.


Proč tedy ještě křest vodou? Nač tedy vlastně takový Kornélius s jeho domem musel být ještě pokřtěn vodou, když Bůh očistil vírou jejich srdce, odpustil jim viny a dal jim dar Ducha, tedy sám Ježíš je pokřtil svým Duchem, a dal jim i pokání k životu?

  K čemu musela přijít za Noeho potopa, když byl Noe spravedlivý?


Proč nelze křest opakovat? Proč učení o jediném neopakovatelném křtu? Anebo, proč vnímat křest nemluvněte ve stejné rovině jako křest dospělého?

  To nevím, proč nelze křest opakovat. Ani proč vnímat křest nemluvněte jako křest dospělého. Nejsou to otázky na mne. Nevnímám to tak.

  Určitě lze křtít miminka podobně jako dospělé (a je to docela zajímavý pohled, zvláště pro naše končiny kde na danou praxi nejsme zvyklí) a stejně tak jistě lze křest opakovat. 

  Jen oboje nedává žádný rozumný smysl - přeci jen by u miminka byl ten seznam provinění přibitý na kříž poněkud prázdný.


Nejde-li o závazek věrnosti, tedy víry člověka Bohu, a není-li závazků třeba, pak na co vůbec jsou smlouvy?

  Smlouva váže dva subjekty k sobě podmínkami dané smlouvy. Velmi užitečná věc. Závazek dětí směrem k Bohu je součástí smlouvy v Ježíši. Není potřeba žádný další extra závazek. Pokud můj život patří Bohu, patří mu samozřejmě i moje děti.

  Jinak jsem nepsal obecně, "že není závazků třeba". Psal jsem že není potřeba "takových závazků", myšleno nějakých extra dodatečných závazků typu svátostí křtu. To, že se rodičům narodí dítě je pro každého normálního rodiče dostatečný závazek ke všemu dalšímu.

  Ani nemluvě o tom, že naprostá většina křtů i "křtů" dětí probíhá sice s tímto závazkem, ale s nulovým respektem (závazek přijmou rodiče jen proto, že je donutila babička - sousedi - pan farář, ale závazek nemyslí vážně od počátku)


Jestli závazky - před svědky - normální rodiče nepotřebují a ani ta církev, pak vlastně na co vůbec křest vodou? 

  Toto je opět dobře popsané v křesťanském učení: Křtem jsme spolu s Ježíšem pohřbeni, spojeni s tím, co Ježíš udělal na kříži, kdy byl odsouzen a zemřel za nás.


Třeba jde o ten nějaký obrazný prožitek, který má vliv na vnímání duchovní podstaty prováděného obřadu. Potřebuje to člověk nebo ne? 

  Obrazný prožitek člověk určitě nepotřebuje.

  Člověk, který má za sebou život a potřebuje se s ním rozloučit jistě potřebuje křest.

  Pro člověka, který nic takového nemá (například miminko po sedmi dnech jeho života), nepotřebuje ani křest.

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy