Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2021 @ 10:37:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." I tohoto, co o sobě píšeš bys mohl pochopit, že žijeme dost odlišně, dost jinou realitu, než vy."...
Já tě právě upozorňuji na to, že ty žiješ ten svůj život neskutečný, virtuální - v rozporu s křesťanským učením.
Ten skutečný život křesťana je o Boji o boji sama se sebou - o sebepřemáhání, ke kterému čerpáme sílu od Boha skrze modlitbu, půst a štědrost vůči bližním.
A neignoruj stále odkazy z Písma, které ti pro toto uvádím!
|
| NadřazenýRe: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. březen 2021 @ 07:22:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já tě právě upozorňuji na to, že ty žiješ ten svůj život neskutečný, virtuální - v rozporu s křesťanským učením.
Ale to píšeš Stando jen sám za sebe, postoje a realitu tvého života.
Ten skutečný život křesťana je o Boji o boji sama se sebou - o sebepřemáhání, ke kterému čerpáme sílu od Boha skrze modlitbu, půst a štědrost vůči bližním.
To bude spíše skutečný život hříšníka, nebo třeba skutečný život člověka v depresi, nebo v nějakém jiném podobném sobectví či soběstřednosti.
A neignoruj stále odkazy z Písma, které ti pro toto uvádím!
To by mne nenapadlo.
O ničem, Stando - já ti věřím, že bojuješ sám se sebou, že tahle soběstřednost je skutečně tvůj život a chápu, že si promítáš tvoje postoje do písma.
Pavel ale nepsal o sobectví a o boji sám se sebou.
Bořím tu tvé rozumování a každou povýšenost, která se tu pozvedáš proti poznání Boha.
A to píšeš jen sám za sebe, Stando - z tvého života, viď.
Toník |
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. březen 2021 @ 19:31:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
bojuj dobrý boj víry .... |
]
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. březen 2021 @ 09:27:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Když jsem nahoře psal, že křesťanství je boj, tak jsi ale protestoval ...
|
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. březen 2021 @ 11:16:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když jsem nahoře psal, že křesťanství je boj, tak jsi ale protestoval ...
?? Kde jsem já protestoval?
Pokud vím, Stando, tak ses nahoře ptal:
A není právě křesťanství bojem sama se sebou?
A to jsem ti odpovídal: Ne, to Stando určitě není. Křesťanství je důvěra Bohu, život pro Boha, služba Bohu, služba druhým lidem. Křesťanství není totiž sobectví a soběstřednost, ty ke křesťanství potřeba nejsou.
Pak jsi popisoval tvoje problémy s hříšnou přirozeností a napsal nepravdivý nápad ve stylu "Celý život křesťana je o boji."
Na to jsem ti napsal svou zkušenost: "No, to naštěstí není."
Pak už jsi psal jen sám za sebe, tvůj virtuální život, neskutečný v rozporu s křesťanským učením. Tvůj život neřeším, chápu, že žiješ to, co ty sám za sebe píšeš a není můj úkol řešit, co žiješ. Pokud ti vyhovuje, žij si to
Kde konkrétně vidíš ty tvoje "protesty"?
Neodpověděl jsi ale na dotazy k tvému životu, Stando.
Psal jsi tu:
Citoval jsi slova apoštola:
Toník
|
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. březen 2021 @ 19:03:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pokud vím, Stando, tak ses nahoře ptal:
A není právě křesťanství bojem sama se sebou?
A to jsem ti odpovídal: Ne, to Stando určitě není.
"...
Ty jsi se na to sobectví a sebestřednost nějak zacílil!
Pokud hovoříme o hříchu (i když pravdivě), dáváme jej nechtěně do středu dění v našem životě - a to je špatně. Náš dialog by měl být teocentrický, nikoli hříchocentrický. Když se mluví – byť zcela pravdivě – o samotném hříchu, stává se hřích (zlo) středem pozornosti. Když se se stejnou pravdivostí mluví o hříchu v kontextu prosby o jeho odpuštění a opěvování Boží dobrotivosti, shovívavosti atd., středem pozornosti je odpouštějící Bůh. PŘESTOŽE V OBOU PŘÍPADECH BYLO O HŘÍCHU ŘEČENO TOTÉŽ, JEDNOU SE ZAMĚŘUJEME NA ZLO, PODRUHÉ NA BOHA.
Tento rozdíl odpovídá rozdílu mezi zlem a Zlým na jedné straně a Bohem na straně druhé.
Tedy ještě jednou: Život křesťana je o boji:
1.) proti pokušením těla (zde bojujeme všemi prostředky - i tělem i duchem. Modlitba, půst, štědrost ).
2.) proti pokušením světa (peníze, moc sláva) - (bojujeme podobně jako proti pokušením těla).
(ty s oblibou a bez náležitého porozumění, o čem je zrovna řeč, si vytrháváš různé výroky svatopisců a pak si z toho činíš nesprávné závěry).
Nebo snad půst, cvičení v odříkání pro užitečnou věc ve prospěch jiných, není i bojem našeho těla, záměrnou výchovou našeho těla k poslušnosti a podrobení duchu?
Je snad až tak samozřejmé, že touhy ducha vítězí nad touhami těla, nebo je to výsledkem často urputného boje?
Však proti pokušením ďábla nebojujeme podle těla, ale zbraněmi od Pána.
|
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 09:35:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty jsi se na to sobectví a sebestřednost nějak zacílil!
Já ne, Stando - já bych radši zjistil, jestli máš něco proti tomu, když člověk věří Bohu nebo proti tomu, když člověk věří lidem. To ty jsi vytáhl soběstřednost. Ale alespoň už jsi odpověděl, že proti mojí víře nic nemáš, jen si myslíš, že věřit Bohu a lidem není křesťanská víra. A to ti neberu, jsem rád, že na křesťanském portále takto otevřeně zjevíš tvůj stav.
Náš dialog by měl být teocentrický, nikoli hříchocentrický.
Měl by být.
A je takový váš dialog?
PŘESTOŽE V OBOU PŘÍPADECH BYLO O HŘÍCHU ŘEČENO TOTÉŽ, JEDNOU SE ZAMĚŘUJEME NA ZLO, PODRUHÉ NA BOHA.
A co ty, Stando?
Zaměřuješ se na zlo, nebo se zaměřuješ na Boha?
(Nebo se zaměřuješ na sebe a bojování sama se sebou?)
Jinak po dlouhé době píšeš rozumné myšlenky, byť to píšeš naučenými frázemi.
Jsou to věci, co ti píšu dlouhou dobu - pokud se člověk od sobectví, zaměření sama na sebe či dokonce na zlo nebo hřích obrátí k Bohu, Bůh člověku pomůže.
To je zase zkušenost, kterou popisuji celou dobu já.
Tedy ještě jednou: Život křesťana je o boji:
1.) proti pokušením těla (zde bojujeme všemi prostředky - i tělem i duchem. Modlitba, půst, štědrost ).
2.) proti pokušením světa (peníze, moc sláva) - (bojujeme podobně jako proti pokušením těla).
Pořád dokola tyhle nesmysly, neužitečné, zbytečné.
Pak už zbývá jen ta lítost, Stando.
Pokud je život "křesťana" o něčem takovém, co popisuješ ty, je mi toho "křesťana" líto.
Ale o tom naštěstí život křesťana není.
Tedy ještě jednou. Život křesťana je o:
1) důvěře Bohu, Boží pomoci a jednání v životě člověka, o Boží milosti
2) víře lidem, vzájemné spolupráci, společenství, pomoci druhým lidem,
3) práci, něčem užitečném pro druhé.
4) odpočinku po práci a společně stráveném čase
a o mnoha dalších věcech.
Pokušení těla, světa či ďábla k životu křesťana potřeba není. Proto se také modlíme "neuveď nás v pokušení", proto také Ježíš říkal: "modlete se, abyste nevešli v pokušení".
(ty s oblibou a bez náležitého porozumění, o čem je zrovna řeč, si vytrháváš různé výroky svatopisců a pak si z toho činíš nesprávné závěry).
A to píšeš opět jen a jen sám za sebe, z tvého života, viď, Stando.
Nebo snad půst, cvičení v odříkání pro užitečnou věc ve prospěch jiných, není i bojem našeho těla, záměrnou výchovou našeho těla k poslušnosti a podrobení duchu?
To nevím, Stando - to bys musel napsat ty, co to pro vás je.
Je snad až tak samozřejmé, že touhy ducha vítězí nad touhami těla, nebo je to výsledkem často urputného boje?
To je dobrá otázka, Stando, na tu odpověď znám.
Touhy ducha, touhy lidského srdce dlouhodobě vždycky zvítězí jak nad tělem, tak nad duší. To, co člověk má v srdci, v duchu, v nitru, to, kým je, se vždycky prosadí.
Pokud člověk statečně bojuje proti tomu, co má ve svém duchu, ve svém nitru, je to boj sice statečný, ale marný.
Jestli je problém se srdcem člověka, s duchem člověka, pak ten člověk potřebuje tu novou smlouvu, o které píše Ezechiel a Jeremijáš.
Toník |
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 09:53:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To není pravda!
To ty jsi označil mé vyjádření o boji křesťana proti touhám těla ze sebestřednost! Jen se o tom přesvědč!
..." Tedy ještě jednou: Život křesťana je o boji:
1.) proti pokušením těla (zde bojujeme všemi prostředky - i tělem i duchem. Modlitba, půst, štědrost ).
2.) proti pokušením světa (peníze, moc sláva) - (bojujeme podobně jako proti pokušením těla).
Pořád dokola tyhle nesmysly, neužitečné, zbytečné.
"...
Nesmysly říkáš? Jen nevzdělanec to takto šmahem odsoudí.
Právě tyto tři druhy pokušení prožil Ježíš na poušti po čtyřiceti denním půstu. Můžeš si to v Písmu sám ověřit.
|
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 11:27:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To není pravda!
To ty jsi označil mé vyjádření o boji křesťana proti touhám těla ze sebestřednost! Jen se o tom přesvědč!
Ty jsi vytáhl boj sama se sebou, mimo téma článku, diskuze - a to je soběstřednost.
Co jiného je boj sama se sebou než soběstřednost, sobectví?
Ano, nesmysly. Říkám. Teda píšu. A píšu to sám za sebe, svou zkušenost.
Jen nevzdělanec to takto šmahem odsoudí.
To je možné, že nevzdělanec něco odsoudí - to nevím, v tomto vaši situaci neznám. To bys zase musel něco napsat ty sám za sebe, jak už to tak děláš.
Ale dám ti dotaz, Stando, k tomu, co dělá Satan.
Co myslíš, je to, k čemu lidi obrací a vede Satan užitečné, smysluplné a potřebné?
Nebo by se bez toho, co dělá Satan, mohli lidé obejít a nic by jim nescházelo?
Toník |
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 19:13:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kdyby jsi znal křesťanské učení, tento názor bys mít nemohl:
(1 Kor 9,26-27) Já tedy běžím ne jako bez cíle; zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad — jiným hlásaje — sám nestal tím, kdo se neosvědčil.
|
]
Re: Není víra jako víra. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 08:20:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na jiném místě ten samý apoštol zase popisuje boj křesťana proti vlastnímu tělu:
1 Kor 9,26-27) Já tedy běžím ne jako bez cíle; zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad — jiným hlásaje — sám nestal tím, kdo se neosvědčil.
|
]
|
|