|
Právě je 274 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Willy ivanp Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116558495 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. září 2009 @ 09:53:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj monsek. Přinutil jsem se to pročíst, i když je to dlouhé.
Víš, nedozvěděl jsem se nic nového o Bohu, co by nebylo v Písmu. Některé věci jsou tam ale přidány navíc a jsou NEPRAVDIVÉ! Zkreslují!
Je to maskováno v citovém popisování Božích vlastností, aby to nebylo zřejmé na první pohled. Jako když dítěti nakapeš hořký lék do přeslazeného čaje. Tam to děláš proto, aby se dítě tělesně uzdravilo, zde naopak nastává duševní zmatek.
Předvedu: ..."s důvěrou pohlížely do jeho zamyšlené tváře,"... líbivé kecy, nepodložená fantazie - dokaž mně z Písma, že se Ježíš s dětmi nesmál!
..."Ježíš nezamlčel jediné slovo pravdy , ale pronášel je vždy s láskou."... Taky kecy, Pán Ježíš řekl všechno to, co bylo potřebné pro jeho poslání pro lidi v jeho době, ale zdaleka neřekl všechno. I to, co říkal, bylo v podobenstvích (Mt 13,34). (J 16,12-13). Ještě vám mám mnoho co říci, ale teď to nemůžete unést.
Až však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy.
Nebude totiž mluvit sám od sebe, ale cokoli uslyší, to bude
mluvit; bude vám oznamovat i věci, které mají přijít. ... Přestoupením se lidé stávají poddanými satana.
Vírou v usmiřující oběť Kristovu se potomci Adamovi mohou stát opět
syny Božími. Tím, že vzal na sebe lidskou podobu, pozvedl Kristus
hříšné lidstvo. Lidé padlí do hříchu se spojením s Kristem vskutku
mohou stát hodnými jména "dítky Boží"."... To je pravda, ale je potřeba jasně říct, že moc dítěte Božího člověk nemůže získat jinak, než skrze křest z vody a z Ducha (J 3,5). Až křtem se člověk stává křesťanem. Ohledně pokání se samozřejmě shodnout nemůžeme. V tomto se Whiteová se přiklonila spíš k protestantům. Odmítáte staletími ověřenou tradici církve v osobním vyznání hříchů Bohu i církvi (pod zpovědním tajemstvím). Nedovedu si vlastně představit, jak vyznáváte hříchy jeden druhému (a pak to dáváte k dobru dál?) ..." jsou hříchy , které mají být vyznány těm, jimž způsobily újmu;"... Takže manžel vyzná svou nevěru se sousedkou manželce a ke svému hříchu přidá další hřích - bolest, kterou jí tím dodatečně způsobí. Co na tom, že jí zase ublíží, hlavně že on se zbaví hříchu???? A bude se pak manželka i nadále chovat k sousedce s křesťansou láskou? .. ."Modlitba, kterou pronesl David po svém pádu, ukazuje pravý žal způsobený hříchem."... David tehdy litoval pokáním přirozeným, litoval následků hříchu.(2. Sm 12,10-24) Proto, že jsi mnou pohrdl a vzal sis za ženu manželku Uriáše Chetejského, od
tvého domu se od nynějška nikdy neodvrátí meč.
Takto praví Hospodin: Hle, vzbudím proti tobě zlo z tvého vlastního domu.
Před tvýma očima vezmu tvé ženy a dám je tvému bližnímu, aby s nimi spal všem
na očích.
Ty jsi to dělal tajně, ale já to udělám veřejně, před celým Izraelem!"
David Nátanovi řekl: "Zhřešil jsem Hospodinu." Nátan mu odpověděl: "Hospodin
tvůj hřích přenesl, nezemřeš.
Avšak za to, že ses tímto činem rouhal Hospodinu, musí zemřít tvůj
novorozený syn."
Potom Nátan odešel do svého domu.
Hospodin pak postihl dítě, které Davidovi porodila Uriášova manželka, a to
onemocnělo.
David kvůli tomu chlapci hledal Boha, David se i postil a ležel přes noc na
zemi.
Starší jeho domu se postavili okolo, aby ho přiměli vstát ze země, ale on
nechtěl. Ani pokrm od nich nepřijal.
Po sedmi dnech pak dítě zemřelo. Davidovi služebníci se mu smrt dítěte báli
oznámit. Říkali si: "Když dítě ještě žilo, domlouvali jsme mu, ale nechtěl nás
poslechnout. Co až mu řekneme: Dítě umřelo? Ještě by mohl něco provést!"
David si ale všiml, že si jeho služebníci šeptají, a pochopil, že dítě
zemřelo. Zeptal se tedy svých služebníků: "Neumřelo dítě?" Odpověděli:
"Umřelo."
Nato David vstal ze země a když se umyl, pomazal mastí a převlékl, šel se
poklonit do Hospodinova domu. Když se vrátil domů, požádal o pokrm a
pojedl.
Služebníci mu řekli: "Co to děláš? Dokud dítě žilo, postil ses a plakal
kvůli němu, ale jakmile dítě zemřelo, vstal jsi a dal ses do
jídla."
Odpověděl: "Dokud dítě žilo, postil jsem se a plakal, protože jsem si říkal:
Kdo ví? Třeba se nade mnou Hospodin slituje a dítě bude žít.
Teď je mrtvé. Proč bych se měl postit? Mohu je snad přivést zpět? Já půjdu
za ním, ale on se ke mně nevrátí."
Potom David potěšil svou manželku Batšebu, vešel k ní a spal s ní. Když pak
porodila syna, dala mu jméno Šalomoun, Pokojný. Jsou dva druhy pokání, pokání přirozené (lítost z následků hříchu) a pokání nadpřirozené (lítost, že jsem urazil Boha). To Davidovo pokání bylo to první, k tomu druhému dorostl až později. Obojí druh pokání je dostatečný pro odpuštění hříchů. Nemá pravdu Whiteová, že přirozené pokání nestačí k odpuštění hříchů. Lidské srdce, zatížené hříchy, brání Duchu svatému působit, aby lidské srdce poznalo lítost nadpřirozenou. Přirozenou lítostí mohou být člověku odpuštěny hříchy a pak Boží milost dále působí, aby lidské srdce vnímalo později i lítost nadpřirozenou. ..." Svými zásluhami překlenul Kristus propast, kterou způsobil hřích, takže služební andělé mohou mít opět spojení s lidmi."... Představa naprosto mylná a fantastkní. Tak jako zlí duchové mohli působit na člověka vždy, zrovna tak i andělé. Jinak by nás přece nemohli chránit! A co Rafael, který přišel k Tobiáši, co Gabriel, který přišel k Marii? To všechno se stalo před příchodem Krista na zemi!
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 30. září 2009 @ 11:50:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Monsek Přestoupením se lidé stávají poddanými satana. Tomu nerozumím, co jsi napsal. Denně všichni hřešíme. Do područí satana se nemohu dostat každým svým hříchcem, ale jenom takovým hříchem, který dělám vědomě a chci tím hříchem udělat Hospodinu bolest a satanovi radost. Jenom takovým hříchem se dostanu do područí satana. Jiným hříchem ne. Já přece tím, že hřeším neuzavírám se satanem žádnou smlouvu o poddanství. Jenom, když hřeším vědomě, pro radost satanovi. Ne?????
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 30. září 2009 @ 12:13:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odplata za hřích je smrt. není řečeno, za jaký hřích. Rozdělení hříchů na malé, velké, lehké a těžké je katolickou licencí. Co je ale důležité, že v ježíši Kristu je život věčný. Tímto třeba doplnit "odplatu" - v JK je život. Takže já tomu rozumím tak, že každý hřích bude odpoštěn, třeba je vyznávat, litovat jich a opouštět, jedině hřích proti Duchu Svateému odpuštěn nebude. Jestliže ten tě vede k Ježíši a bráníš se mu, prpadáš hříchy smrti, dokud nepřijmeš Krista Ježíše jako spasitele. Jím se stáváš novým člověkem, který je spasen a na kterého se hříchy o kterých píšeš, nevztahují.. to jsou ty hříchy, za které zemřel JK. On nezemřel za hřích, kterým se mu bráníme. Jsou lidé, kteří nechtějí udělat Bohu bolest tím že se zřeknou nenarozeného života - myslí si, že na to mají právo - a přesto hřeší, když zabíjejí... ale jejich hřích je asi i v tom, že kdo přijal Ježíše, je veden k "nezabíjení".... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 30. září 2009 @ 12:37:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Monsek Satan mě nemůže znásilnit, když se svobodně nerozhodnu jít za ním. Když se svobodně rozhodnu jít za ním tak to je něco jiného - dala jsem souhlas. Ty ses vydal za Ježíšem a hřešíš. To mi chceš říci, že stále spolupracuješ se satanem? Já myslím, že to musí být vědomé rozhodnutí - a pak se mluví i o posedlosti. To se člověk dá svobodně do služby satanovi. To lehkým hříchem nedělám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 30. září 2009 @ 13:17:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, znásilnit tě nemůže, ale může Tě obelhat a to se stane, jestliže jsi bez Ježíše. Pokud jsi se odevzdala Bohu skrze Ježíše, tak myslím, že nemá nad Tebou žádnou moc... jsi prostě v Boží ochraně. Ale myslím také, že se z této ochrany můžeš vlastní vůlí vymknout, protože Bůh tě neznásilnuje a v "zajetí" nedrží. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 30. září 2009 @ 13:58:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Monsek
Počkej, počkej - ty jsi v Boží ochraně a tebe obelže satan. To mi
vysvětli prosím tě, tomu vůbec nerozumím??????? Jak to je??????
Já jsem svobodná a hřeším a dělám lehké hříchy. Když se otevřu satanovi
například přes emoce, tak on mě vtahuje k sobě a mohu být posedlá, ale
k tomu musím dát souhlas já. Jestli pak už má satan nade mnou moc,
nejsem schopna se z jeho nadvlády vymanit a musí nade mnou někdo
vykonat exorcismus. Když hřeším lehkým hříchem, nejsem otevřena
satanovi a satan mě nemá v područí a nemá moc nad mou vůlí a nemusí se
nade mnou vykonat exorcismus.
Tak jak to je???????? Ty jsi v Boží ochraně a hřešíš. Tak to vysvětli, jak se dostaneš přestoupením do područí satana, když jsi to napsal. Nerozumím tomu. To tě obelhává každý den? Nebo nehřešíš? Nebo když hřešíš, tak jenom se satanem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 12:16:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo, přečti si znovu, co jsem napsal... asi jsi to přehlédla. Tvrdíš totéž, co já - až na ten exorcismus. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. září 2009 @ 14:05:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jaelo. Známe tři příčiny svádění ke hříchu: tělo, svět a ďábel. I když se člověk snaží upřímně následovat Krista, jsme lidé slabí a hřešíme. Každým hříchem se vzdalujeme Bohu a naše hříšná přirozenost (sklon ke zlému - následek dědičného hříchu - hřích byl křtem smazán, ale jeho následky trvají) nás přivádí nepozorovaně blíž do područí satanovy nadvlády. Nakonec mnoho lehkých hříchů se projeví odpadem od Boží lásky - hříchem těžkým. Nemusí to být posedlost, aby člověk byl v područí hříchu - otrokem satana.
A stále trvá možnost se pokáním očistit a vrátit do svobody dítěte Božího.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 30. září 2009 @ 15:14:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Nerozumím této větě, kterou napsal monsek.
Přestoupením se lidé stávají poddanými satana
Pokusím se vyjádřit svůj názor, jo?
Bůh mě nepokouší. Uvádí mě do pokušení. Může mě pokoušet nepřítel - tělo, svět, ďábel. Ďábel mě tedy může jenom pokoušet, ale já si nemyslím, že stávám jeho poddanou, když mě pokouší. I Pána Ježíše na poušti ďábel pokoušel, ale nestal se jeho poddaným.
Poddaným ďábla se stává ten, do koho už ďábel vstoupí a to byl například Jidáš. (Jak Jidáš dopadl po smrti nevíme). Takový člověk už se nemá sílu bránit.
Pokušení nemusí přicházet jenom od ďábla, ale i skrze nějaké situace v životě, i skrze lidi. Pokušení, které překonám, mi dává sílu.
Oko, oprav mě, nebo mi napiš, co si mám nastudovat, ale já si myslím, že ďábel, mě může pokušet, ale nejsem jeho poddanou, jak píše monsek.
Abych byla jeho poddanou, musela bych mu do svého srdce otevřít cestu.
Jestliže jsem svěřena Hospodinu a prosím ho, ať mě chrání, před každým zmatkem, abych neupadla do područí hříchu - tak hřích nemusí být příčinou toho, že mě ovládne ďábel, i když ďáblovi hříchem přitákám - hřeším - jsem slabá, ale nejsem poddaná satanovi.
Abych do svého srdce pustila ďábla a byla jeho poddanou, musí to být mé svobodné rozhodnutí - skrze mé emoce a skrze nějakou nedůvěru v Hospodina. Jinak nejsem poddaná satanovi, ale satan mě pokouší.
Se mnou je přece stále Pán Ježíš. Já nejsem poddaná satanovi. Hříchem ďábla do svého srdce nepouštím, ale po cestě svých emocí mu ukazuji cestu do svého srdce. Zastavím ho, vyznám hřích, hledám odpuštění u svého Spaitele a prosím ho, aby mi hřích odpustil.
Pokud bych byla poddanou satana, tak mám buď rozvrácenou psychiku nebo jsem posedlá.
Posedlost, to znamená, že stojím na straně zlého ducha.
A lehký hřích? No, Pán Ježíš je na mé straně. Vykoupil mě. Mám s ním vztah, ale já ho zapráším - svobodně jsem se postavila proti řádu stvoření.
Hřích mě nevrhá do područí satana. Jenom ten hřích, který já nezpracuju, ten mě vrhne,do područí ďábla. Když hřích vyznám, prosím o odpuštění a lituji ho, obnovím vztah s Bohem.
Když jsem poddanou satana - to už bych brala tak, že jsem mu vydaná a stojím na jeho straně a neumím si udržet vztah s Hospodinem. Toho satan může využít a znásilní mě a já už pak nemám sílu se mu vytrhnout To je potom posedlost. Pak už není má vůle, ale dělám to, co chce satan.
Je třeba chtít ve svobodě stát za Božím řádem
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 30. září 2009 @ 17:13:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo, zdravím Tě
.......... " Oko, oprav mě, nebo mi napiš, co si mám nastudovat, ale já si myslím, že ďábel, mě může pokušet, ale nejsem jeho poddanou, jak píše monsek. ............."
nikde netvrdím, že pokud Tě ďábel pokouěí, stáváš se jeho poddanou, ale skrze pokušení, pokud mu podlehnešm se staneš.
" ...........Abych byla jeho poddanou, musela bych mu do svého srdce otevřít cestu. ............!
S tím souhlasím, ..... dodávám jen, že také tím, že neotevřeš cestu Ježíši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 12:23:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jediná Maria nebyla nikdy ani na okamžik v područí satana, protože Bůh vložil svou zvláštní milostí nesmiřitelné nepřátelství mezi satana a Marii ( Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“Gn 3,15).
Rozdrcení hlavy satana bylo Ježíšovo vzkříšení, zasáhnutí paty pak bolestná smrt na kříži.
Nepřátelství, které bylo mezi Marií a satanem vylučuje stav podřízenosti. Kdyby zhřešila, byla by poraženým protivníkem. Poražený už není protivník, kterého by se musel satan obávat. Tam, kde Eva selhala, Marie obstála. Nepřátelství mezi ní a satanem trvá neustále, proto se katolíci (a nejenom oni) k ní utíkají.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: Rosman v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 17:45:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže nás Marie vykoupila od hříchu.
oko, to co píšeš jsou bajky. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: Fera v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 19:09:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, vy jste schopni přičíst zásluhy za naše spasení komukoliv, jenom na Ježíše nějak zapomínáte! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 20:51:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, vidíš. A Ježíš ten nejspíš hřešil od mala až na kříž, ne? Je neuvěřitelné, kam až se člověk dostane, když vydá svůj život lidským smyšlenkám, bajkám a pověrám.
Oko, na světě byl (a je) jeden národ, který nebyl ve vlastnictví hříchu, satana a mocností, ale ve výsostném vlastnictví Božím - to byl Izrael, rod, ze kterého pocházela také Marie a Ježíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. říjen 2009 @ 17:55:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." na světě byl (a je) jeden národ, který nebyl ve vlastnictví hříchu, satana a mocností, ale ve výsostném vlastnictví Božím"... Toníku nevíš dobře, o čem mluvíš! Bránilo jim to snad hřešit? Bylo mezi nimi a satanem nepřátelství? Nepřátelství trvalé a nepřerušené?
(Sd 2,17) Oni však neposlouchali ani své soudce. Odcházeli smilnit za cizími bohy a
těm se klaněli. Brzy sešli z cesty poslušnosti Hospodinových přikázání, po níž
chodívali jejich otcové. Nechovali se jako oni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 21:46:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, pleteš si Evu s Marií .. jsme děti - potomci Evy, nikoliv Marie. V lidské linii je potomkem Evy i Ježíš, člověk Boží Syn z Ducha Svatého a Bůh Syn od věčnosti. Generace po Evě mu zprostředkovaly lidské tělo, Bůh, aby mohl spasit lidstvo, musel se stát v Ježíši člověkem, který zvítězil nad hčíchem, nad Satanem a stal se druhým Adamem. Maria byla jen článkem v lidském rodokmenu, nebyla však matkou Boží.
To vše zmatečné pochází od toho, že byla zbožštšna. Bible není harmonika, aby se natahovala dle libosti - ani ta nejde. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. říjen 2009 @ 17:45:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pánové, reaguji na vás všechny tři společně.
Kdo z vás mně vysvětlí význam (Gen 3,15), když s tím mým výkladem nesouhlasíte?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. říjen 2009 @ 17:47:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znáte některou jinou ženu, mezi kterou Bůh vložil nepřátelství vůči satanovi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pátek, 02. říjen 2009 @ 22:20:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano oko jistě, je to proroctví / Gn.3,15 /.Bůh to řekl Evě, vyplnilo se v Marii a skutečně byla pronásledovaná nepřítelem atd...
souvislost : Zj.12,5 - Ona porodila dítě ,syna,který má železnou berlou pást všechny národy; ale její dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu. 10. A slyšel jsem mocný hlas v nebi: Nyní přišlo spasení ,moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše;neboť byl svržen žalobce našich bratří,který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
Tohle svržení chápu i jako dočasné spoutání(na krátký čas bude ještě propuštěn) ,či rozdrcení hlavy hada a vítěztví Beránkovo ,pro Jeho prolitou krev a slovo svého svědectví. Proto byl na nebi tak veliký jásot.
V tom se oko snad zatím shodneme,ale abych se dostal k járu věci: Katolické překlady četly dříve "Ona"(= Maria) ti rozdrtí hlavu , místo "Ono" (to símě = Kristus) ! Jistě že podle církevního "otce" Irenea. Kéž je to napraveno!
A tak národy pase železnou berlou Pán pánů a Král králů , Ježíš Kristus .Proti matce i sestře v Pánu Ježíši Marii ,nikdo samozřejmě nic nemá! Jeho pokoj i milost s námi v.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctv (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. říjen 2009 @ 21:22:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak v tomto si rozumíme, Kristus rozdrtil hlavu. Ale to jsi zde světlá výjimka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. září 2009 @ 21:09:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jaelo. Spousta lidí hřeší, aniž by je ďábel pokoušel. Není každé pokušení od ďábla. On nemá Boží atributy, není všudypřítomný. Je to stále jen tvor, i když má neskonale vyšší schopnosti, než člověk.
Pokud jsi v milosti posvěcující, máš Boha ve svém srdci a díky tomu vládneš mocí dítěte Božího. V tomto stavu jsi silnější, než ďábel. Díky síle Ducha svatého odoláváš jeho pokušení a dokonce církev může takového člověka pověřit i službou exorcismu - vyhánění zlých duchů z jiných posedlých lidí.
Nestává se, že by člověk v takovém stavu milosti spáchal hned hřích, vedoucí ke smrti (těžký hřích). Může se ale stát, že člověk množstvím lehkých hříchů (kterých zavčas nelitoval a neočistil se) ztratí postupně schopnost rozeznat zlo hříchu (jeho láska k Bohu vychladne) a potom spáchá hřích těžký. Milost posvěcující ztrácíš těžkým hříchem. V takovém stavu jsi proti satanu bezbranná, ztrácíš moc Božího dítěte. Je třeba co nejrychleji tuto milost obnovit ve svátosti pokání. Člověk bez milosti posvěcující žije (jak říká Písmo) podle těla. V takovém stavu se ocitli první lidé po svém pádu. Sami si zvolili za rádce ďábla a ztratili tak výsadu společenství s Bohem. Proto ho Písmo nazývá "vládce tohoto světa". Byl - li on vládce, lidé byli jeho poddaní. I když někteří žili spravedlivě, vlastními silami nemohli obnovit ono ztracené společenství s Bohem. Proto přišel Vykupitel a tento nepřirozený stav napravil. Každý má nyní možnost získat posvěcující milost a vymanit se tak ze satanova područí. Ono područí není ještě ani zdaleka posedlost, ale je to už otroctví - otroctví hříchu.
Je to jako s nikotinem - člověk se stává na hříchu závislý a pokud se ho nezbaví, patří stále více k temné protibožské straně zla. Čím déle tento stav trvá, tím více devastuje. Ani si to často neuvědomuje. A satan pro to nemusí ani nic dělat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 19:07:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Díky za obsáhlou odpověď. Nerozumím tomu, do jaké míry jsem v područí ďábla, když jsem otrokem nějakého hříchu. Područí - to je závislost. Já tomu totiž nerozumím. Jak já mohu být závislá na ďáblovi, když opakuji hřích. On má nade mnou moc? Dábel mě pokuší, ale nepředstavuji si, že jsem na něm závislá, pokud nejsem posedlá. To se přece ještě mohu svobodně rozhodnout ne? Nebo područí - závislost mi už bere mou svobodu? :O))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. Whit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. říjen 2009 @ 17:41:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jaelo.
V životě se věci dějí pozvolna. Pozvolna se může vytrácet i láska k Bohu, prožívání společenství s ním. Opakováním hříchu se člověk dostává do závislosti na hříchu. A hřích je doménou vládce tohoto světa.
Je to jako s cigaretou. Dobrovolně se pro ni rozhodneš: Vykouříš jednu, uškodíš si sice na zdraví, ale nic moc se nestane. Možná nějaká nevolnost. Můžeš přestat.
Když už kouříš 40-60 denně, přestat jaksi nejde. Už jsi závislá na nikotinu. Cigareta ti vzala svobodu. Po troškách, každá vykouřená cigareta maličký kousek svobody. Stala ses tak otrokem sušeného listí. I ten silný kuřák se kdysi svobodně rozhodoval pro svou první cigaretu. A zvolil cestu do otroctví - už při první cigaretě.
Každý hřích, který nelitujeme (i lehký hřích) nám bere kousíček svobody a postrkuje nás o kousíček do otroctví. Proto je potřeba hříchu litovat (nejlépe hned) a pravidelně se zpovídat. Získat zpátky plnou svobodu Božího dítěte, protože člověk je stvořen ke svobodě, ne k otroctví.
Do ďáblova područí se tak můžeš dostat sama, i bez jeho přičinění. Člověk si ho volí za pána sám. Tím, že hřeší, se sám hlásí pod jeho vládu. My pro něho nejsme rovnocení protivníci, on je schopnější. Naše šance je držet se Boží ruky a nepustit, díky tomu jsme silnější, než on. Kdykoli se pustíme (hříchem), co nejrychleji se zase chytit (pokáním). Jakmile se pustíme Boha, jsme pro Ďábla snadná kořist.
Ještě je třeba dodat, že ďábel nepozná stav našeho srdce, nakolik jsme hříšní (pokud mu to sami neprozradíme), on do něho nevidí, tak jako Bůh. Tak to zkouší. Ale ve svádění je mistr. A namluvit nám, že je mocnější, než ve skutečnosti je, v tom je také mistr. Protože strach nás ochromuje, zbavuje naděje. A křesťanství je o naději. Kristus říká: "Nebojte se!"
Panna Maria jen proto nezhřešila, že se nikdy Boží ruky nepustila. Plná milosti, plná Ducha svatého, tam není žádného místa pro hřích.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Pátek, 02. říjen 2009 @ 17:57:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Ďábel má moc mě pouze pokoušet, já pak na základě jeho poukoušení hřeším, ale chytnout se ho musím za ruku svobodně sama. Musím se pustit svobodně Boží ruky. Musím hřešit, nevyznávat hřích, abych byla pro ďábla snadná kořist??? Ďábel mi nevidí do srdce ani neví co si myslím. Mi jde asi o to, jestli se každým hříchem pustím Boží ruky. S ďáblem musím začít spolupracovat vědomě nebo se mi to nějak musí líbit, ne? Nebo i lehký hříchem se dostávám do područí ďábla? Ano??
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. říjen 2009 @ 21:19:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo Odpověď znáš sama. Stáváš se první cigaretou notorickým kuřákem? Nestáváš, ale položila jsi nohu na šikmou plochu. Na tobě je, zda nohu stáhneš zpátky, nebo na ni přeneseš plnou váhu.
Boží ruky se pustíš až těžkým hříchem. Lehkým hříchem se nepouštíš Boží ruky, neztrácíš milost posvěcující. Ale i lehký hřích může být začátkem konce, když po něm následují další. I lehkým hříchem tak člověk poznenáhlu volí otroctví hříchu.
I první cigareta může být začátkem cesty do otroctví, ale nemusí, když bude zároveň poslední.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctv (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 14. říjen 2009 @ 16:43:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko No, myslím si, že je to také o mé svobodě. Satan proti mě svobodě nic nezmůže. Když se neustále utíkám k Hospodinu, tak když padnu, satan nemá šanci. Musím se svobodně rozhodnout jít za satanem. Těžkým hříchem se pouštím Boží ruky - ale Hospodin říká, i kdyby tvé hříchy byly jako šarlat vybělím je. Tak jediná cesta je, neustále se držet Hospodinovy ruky a prosit ho o milosrdenství a odpuštění. Důležitá je lítost. Díky za vysvětlení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 30. září 2009 @ 19:12:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řekl jsi to hezky, souhlasím
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. září 2009 @ 21:17:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Rozdělení hříchů na malé, velké, lehké a těžké je katolickou licencí."...
Ahoj Monsek. To je správně. A nejen katolickou licencí, ale zároveň i biblickou. Písmo rozděluje hříchy na ty, které nevedou ke smrti, na ty, které vedou ke smrti, na ty, které budou odpuštěny a na ty, které odpuštěny nebudou.
NENÍ HŘÍCH, JAKO HŘÍCH. To je správně. Hřích, který nevede ke smrti nazýváme zkráceně hříchem lehkým. Hřích, který vede ke smrti, je tedy naopak hříchem těžkým. Je to výstižné a srozumitelné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 07:24:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hřích jako oddělení od Boha - jakékoliv oddělení od zdroje života vede ke smrti.. tak tomu rozumím. Ale je jistéí, že z lidského hlediska má zlý skutek různou váhu... avšak myslím si, že hřích je jen jeden a může být odpuštěn a nebo druhý - proti Duchu Sv. - ten odpuštěn nebude. Mohl bys prosím uvést, kde se takto hříchy dělí...? Opravdu mně nenapadá místo, které by to v Bibli podpořilo, kromě zmínky o hříchu proti Duchu Svatému. Věřím, že každý - kromě toho zmíněného - může být odpuštěn, nikoliv omluven - na základě vyznání, lítosti a opuštění, v Ježíši Kristu - protože on zemřel proto, aby každý hřích byl takovému člověku, který ho přijme, odpuštěn. Naopak, kdo se od něj odloučí, zahyne a hřích, pokud se nemýlím, zanmená "odloučení od Boha".. Může být vykonán a nebo jen zamýšlen. Jinými slovy - i kdybychom "nehřešili" nedosáhli bychom milosti bez Ježíše - milosti, kterou potřebujem, protože jsme se zrodili jako hříšní s "převráceným srdcem". Zdravím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklady proroctví E. G. White (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. říjen 2009 @ 09:21:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1. J 5,16-17) Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti. Jak vidíš, hřích není jeden, Písmo závažnost hříchu rozlišuje.
|
]
|
|
|
|