|
Právě je 243 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124977959 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal Nepřihlášený Ježíš v dialogu s židy v jednu chvíli říká:
"Já a Otec JEDNO JSME"
Co to znamená?
Leccos naznačuje už reakce židů:
"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
|
poslal Willy Pán Ježíš Kristus při Jeho prvním příchodu přišel podle Jeho vlastních slov svět zachránit, ne odsoudit. Přišel z lásky a s láskou, plný milosti a pravdy s radostnou zvěstí o pokoji. Svou službu zahájil v židovské synagoze v městečku Nazaret, kde vyrostl, Slovy z proroka Izaiáše:
‚Pánův Duch je na Mně, protože Mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal Mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ (L 4:18-19)
Ale jak a jako Kdo přijde při Jeho druhém příchodu?
|
poslal Nepřihlášený Na stránkách Písma se setkáváme s jasným určením identity toho, který se stal tělem, Ježíše Krista, Syna Božího i Syna člověka, Mesiáše, Pána a Soudce a Spasitele světa, když je o něm jasně napsáno:
"Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest"
"Na světě byl, svět skrze něj povstal"
"jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko"
"v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi - svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti - a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho"
"skrze něhož stvořil i věky. On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem"
|
poslal Nepřihlášený Z Písma víme, že Spasitel je Hospodin, ale Spasitelem je i Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Životem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Dárcem života je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
Z Písma víme, že Pánem je Hospodin, ale také Syn - Kristus - Ježíš.
|
poslal Nepřihlášený Na jednu stranu Ježíše vzkřísil Bůh Otec, protože Syn má vše od Otce a do jeho rukou odevzdal svého Ducha:
"Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který ... vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých."
"abyste sloužili Bohu živému a skutečnému, a očekávali z nebe jeho Syna, kterého vzkřísil z mrtvých, Ježíše"
|
poslal Nepřihlášený Podle čeho se pozná, kdo je Kristova Nevěsta? Předně ten, lépe řečeno ta, která byla Kristu zasnoubená jako čistá panna.
Kdo a jak byl Kristu zasnouben? Apoštol Pavel napsal Korintským tato slova: Neboť na vás žárlím Boží žárlivostí; zasnoubil jsem vás jedinému muži, abych vás jako čistou pannu představil Kristu. To znamená, že Bůh žárlí na svou Církev, kterou skrze apoštola zasnoubil svému Synu jako čistou pannu, aby Mu ji jako takovou představil.
Jak a čím se toto zasnoubení odehrálo? Z Abrahamova příběhu, zaznamenaného ve 24. kapitole 1. knihy Mojžíšovy, kdy poslal svého otroka pro ženu pro svého syna Izáka, můžeme zjistit, že se vypravil na cestu do města Abrahamova bratra Náchora z deseti velbloudy, na nichž vezl sebou všelijaké vzácné dary svého pána, aby tam ženu pro Izáka vybral, zapřísahán Abrahamem, že právě tam má ženu pro Izáka vybrat. Dary pro vybranou ženu měly získat její náklonnost pro budoucího muže, kterého neviděla. Na základě modlitby k Hospodinu vybral otrok Rebeku, která se narodila Betúelovi, synu Milky, ženy Abrahamova bratra Náchora, tzn. že to vlastně byla Abrahamova neteř. Šlo však především o to, aby to byla žena z Abrahamova rodu a ne žena z dcer Kenaanců, uprostřed nichž Abraham bydlel.
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
poslal Nepřihlášený Noé měl 3 syny, Šéma, Chama a Jaféta. Cham měl syny Mitsraim, Kúš, Put a Khanán. Potomci Mitsraim se dostali na Západ a žili v zemi známé jako Egypt. Ze země, která byla v hebrejštině označována Mitsraim, byly děti Jizraele vyvedeny do země potomků Khanána. Mitsraimské tradice se přenesly do Babylónské říše a pozdějších národů. Mezi nimi i zimní slavnosti plodnosti při zimním slunovratu (v těch kulturách byly významné sluneční doby, slunovraty a rovnodennosti, jako určující pro jednotlivé kroky zemědělství a celou společnost, a Slunce se uctívalo jako nejvyšší bytost).
|
poslal Nepřihlášený Kdo je onen Služebník Hospodinův v Izajášovi?
Přece Ježíš Kristus, Beránek vyhlédnutý již před založením světa.
Vždyť sám Pán na sebe vztahuje toto Izajášovo proroctví o Mesiášovi, když ho cituje:
"Neboť vám říkám, že se musí na mně naplnit to, co je napsáno: 'A byl započten mezi bezzákonné.' Neboť to, co se mne týká, spěje ke konci." (Lk 22, 37 - Iz 53, 12)
|
poslal Nepřihlášený Je jasné všem křesťanům, že božským způsobem máme uctívat a prosit jedině Boha, ne žádného tvora. Protože božské úcty i naší modlitby je hoden jedině Bůh – Stvořitel a Pán všeho. A přesně k tomu nás vyzývá sám Ježíš nejen ve vztahu k Bohu Otci, ale i ve vztahu ke své osobě.
Jednak jasně říká, že jej máme ctít úplně stejně, úplně stejným druhem úcty jako Boha Otce:
„Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.“ (řecké kathós znamená „stejnou měrou“)
|
poslal Nepřihlášený
Proč Maria mohla mít ve svém lůně Boha, když ona není Bůh a Boha může ve svém lůně nosit jedině Bůh, stejně jako člověk může ve svém lůně nosit jedině člověka? To proto, že Bůh přijal lidství, aniž by zároveň přestal být Bohem, a Maria tak ve svém lůně nosila Boha lidským způsobem, protože ona nebyla počátkem jeho Božství, ale počátkem jeho lidství: nepočala Božství Boha, ale počala lidství Boha, kdežto Božství Boha Syna počal bezpočátečně Bůh Otec mocí Ducha Svatého. Tak Boha Syna coby Boha jako jeho původce mohl a může nést ve svém lůně pouze Bůh Otec, protože to Otec je počátkem Božství Syna, podobně jako počátkem lidství Syna je člověk Maria, za zázračného působení Boha skrze Ducha Svatého, aby ona mohla lidským způsobem nést toho, který je Bůh a který má svůj bezpočáteční počátek v Božství, ne v lidství.
|
poslal Nepřihlášený Jak víme, že Ježíš Kristus je Bůh Stvořitel?
Je přece jasné, že stvořit může jedině Bůh, a Ježíš je Slovo, které tvoří vše a bez něho není stvořeno nic:
„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.“
|
poslal Nepřihlášený Kdo je ten, který sestupuje z nebe, aneb jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když byl počat na zemi?
„Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.“ (J 3, 13)
Jeden místní myšpulín tvrdí, že z nebe sestoupil Syn člověka, ne Bůh, který by se stal člověkem. Ale jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když i podle tohoto místního myšpulína byl počat na zemi jako obyčejný člověk?
|
poslal Nepřihlášený Video - 30 minut
|
poslal Nepřihlášený "A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista."
"A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život."
Jak bychom mohli být v rpavém Bohu, když jsme v jeho Synu, kdyby Syn nebyl Bůh? Protože kdybychom byli v jeho Synu, který by nebyl Bůh, nemohli bychom být v Bohu, ale byli bychom v pouhém člověku.
|
poslal Nepřihlášený "Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe" (J 3, 13)
- ne, tento verš neodkazuje na Nanebevstoupení Páně, ale na slova SZ o nabytí poznání a moudrosti, konkrétněji:
"Kdo vstoupil na nebesa a přivedl moudrost z nebe?" (Bar 3, 29)
"Moudrosti jsem se neučil ani jsem si neosvojil poznání Svatého. Kdo vystoupil do nebe i sestoupil?" (Př 30, 3-4)
A chce se tím říct, že jediný, kdo tuto moudrost a poznání má a kdo jich dosáhl, je ten, který z této výsosti přichází. Nemusel vystupovat na nebe ve snaze dosáhnout moudrosti a poznání Svatého, protože on odtud sestupuje jako ten, komu je tato moudrost a toto poslání vlastní. A tím veršem vlastně říká to samé, co evangelista výše:
|
poslal Nepřihlášený Když křesťané věří, že Otec je Bůh, že Syn je Bůh a že i Duch je Bůh, neučí a nevěří, že jsou tři Bohové, ale tři osoby JEDINÉHO BOHA.
V jejich víře, ke které je přivedl jeden ze Tří, Syn, který se stal člověkem Ježíšem Kristem, a kterou si oni nevymysleli sami, je, že jsou tři osoby Boha, které sdílí PLNOST JEDNOHO JEDINÉHO BOŽSTVÍ. A tak plnost Božství má Otec, plnost Božství má i Syn a plnost Božství má i Duch. A nemůže to být jinak, protože je jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové.
|
poslal Nepřihlášený Každá bytost má schopnosti a vlastnosti sobě vlastní. Když má tvor šupiny a žábry, víme, že je to ryba a ne pták nebo savec. Když tvor dokáže vlastní silou létat a má křídla s peřím, víme, že je to pták a ne had. Když tvor má dvě nohy, vzpřímenou postavu, rozumový úsudek a schopnost mluvit a tvořit, víme, že je to člověk. A když má někdo schopnost tvořit z ničeho, nade vším vládnout, vše vědět a vše nést svojí vlastní mocí, pak víme, že to je jedině Bůh, protože toto může činit jedině Bůh, protože to jsou vlastnosti a moc Boží a ne nikoho jiného a žádného tvora.
|
poslal Nepřihlášený Noé měl 3 syny, Šéma, Chama a Jaféta. Cham měl syny Mitsraim, Kúš, Put a Khanán. Potomci Mitsraim se dostali na Západ a žili v zemi známé jako Egypt. Ze země, která byla v hebrejštině označována Mitsraim, byly děti Jizraele vyvedeny do země potomků Khanána. Mitsraimské tradice se přenesly do Babylónské říše a pozdějších národů.
|
|
|