 |
Právě je 1489 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: magdalena07
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
|
Momentálně je problém se zprávami z tohoto webu
|
Zaznamenali jsme 135082366 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal JirkaB Notoricky známé verše, Pane nauč nás modlit se: A odpusť nám naše viny, jakož i my odpouštíme našim viníkům.
Jde o přímou řeč Pána Ježíše Krista, všem známý text, na některých místech je slyšet týden co týden....zná jej každý kdo se nazývá křesťanem.
|
poslal rosmano
Netrinitární křesťané s ariánskými nebo semiariánskými názory tvrdí, že váha biblických důkazů podporuje subordinacionismus, naprostou podřízenost Syna Otci a Boží otcovskou nadřazenost nad Synem v každém aspektu. Uznávají vysoké postavení Syna po Boží pravici, ale učí, že Otec je ve všem ještě větší než Syn. I když uznávají, že Otec, Syn a Duch jsou nezbytní pro stvoření a spasení, tvrdí, že to samo o sobě nepotvrzuje, že jsou si všichni tři rovni nebo věční. Tvrdí také, že Bůh je v Bibli výslovně identifikován jako "jeden" a že nauka o Trojici, což slovo doslova znamená soubor tří, připisuje bytí nekonečného Boha rovnocennou trojici, která není výslovně biblická.
TRINITARIÁNSTVÍ
|
poslal brusle7 Odvahu stát blízko Kříže měly ženy a později nedospělý učedník Jan. Tedy ženy a děti.
Naopak muže si Ježíš vyvolil jako své učedníky, které vyučil tak, že i oni v odvaze dali později za Krista život (jen potřebovali k tomu rozhodnutí stát na správné straně, více času, než ženy).
Jsme na cestě. Modleme se za sebe navzájem.
Brusle7
|
poslal oko "Kérygma" je vlastně vyznání křesťanské víry "v kostce" (první zpráva o Bohu křesťanů).
Toto slovo je řeckého původu a označovalo původně hliněnou nádobu (z pálené hlíny).
(2 Kor 4,7) Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby přemíra té moci byla z Boha, a ne z nás.
V křesťanské praxi hlásáni evangelia a pod vlivem tohoto Pavlova učení se slovo "kérygma" začalo používat i pro označení pokladu víry křesťanů. Tuto víru bylo třeba při jejím hlásání vždycky jasně a stručně formulovat způsobem srozumitelným pro posluchače, kterým to bylo určeno. Samotná katecheze pak nastává až později - po uvěření.
|
poslal Nepřihlášený Františku, jestli je někdo pyšný, arogantní a bez
citu, agresivní, tak jsi to ty. Co jsi v diskuzích, útočíš tu na lidi,
na křesťany, na jejich víru, agresivně, zle. Co jsem si tak všiml,
vybereš si jednoho člověka a navážíš se do něj, teď zrovna Magdalénu.
|
poslal Nepřihlášený Hospodin Bůh dal ze země vyrůst veškerému stromoví žádoucímu na pohled a dobrému k jídlu, stromu života uprostřed zahrady a stromu poznání dobrého a zlého.
I řekl Hospodin Bůh: Hle, člověk je jako jeden z nás v tom, že zná dobré a zlé. Ať teď nevztáhne ruku, aby vzal a jedl také ze stromu života a žil navěky!
Vyhnal ho a postavil od východu k zahradě Eden cheruby s míhajícím se plamenným mečem, aby střežili cestu ke stromu života.
Adam i Eva byli smrtelní.
Adam a Eva byli hypoteticky smrtelní i před pádem do hříchu. A aby nezemřeli museli jíst plody ze stromu života. Nesmrtelnost lidská je totiž závislá na stravě. Překvapivé zjištění? Není žádný pevný status nesmrtelnosti ukotvený v těle, je to strava co zajišťuje nesmrtelnost. Člověk nezemře pokud jí plody ze stromu života. To zajišťuje tělu věčný život, je to strava! Je to ideální stravování se v rajské zahradě. Strava umožňovala věčný život, proto byl strom života se středu zahrady jako nejdůležitější. A strava zajišťovala zdraví, a taky poznávání a vědění. A kdoví co ještě. V rajské zahradě nebyli jenom dva stromy. Ten veledůležitý strom života a zakázaný strom poznání dobra i zla. Bůh říká, že ze všech stromů v zahradě až na jeden mohou první lidé jíst, stromů bylo tedy více než dva. Adam z Evou byli z ráje vyhnáni, a hlavní důvodem bylo dle Boha to, aby nemohli dále jíst plody ze stromu života a jako hříšnicí by pak žili navěky. Bůh dokonce nechal strom života střežit mocnými anděly, byla tady tedy možnost, že by se člověk ke stromu života vrátil, a proto tam byla stráž která tomu zamezovala.
Věčný život v hříchu.
Přečtete si ty tři výše uvedené verše znovu, přesně tak to v nich stojí. Hřích jako takový nezpůsobuje smrt přímo. Hřích způsobil, že člověku se stalo ovoce ze stromu života nepřístupné a proto přišla smrt. Proto všichni umíráme, pro absenci veledůležité rajské stravy, která umožňovala věčný život. Neříká to snad Bůh? Neříká, že by neposlušný člověk po pádu do hříchu, který zná tak jako Bůh dobré i zlé žil věčně pokud by dál jedl ze stromu života? Říká to Bůh. Hřích způsobil vyhnanství a oddělení od Boha, a taky oddělení od stravy nutné k věčnému životu. Všimli jste si toho vůbec někdy v Božím slově? Že všichni hříšníci by měli nadále život věčný pokud by měli možnost jíst ze stromu života? Ať teď nevztáhne ruku, aby vzal a jedl také ze stromu života a žil navěky!
|
poslal Frantisek100 František
si řeší svůj život, píše o rozporech, co si žije. Ale nehledá východisko z
toho, co žije, jen píše stále dokola svou situaci, mnoho a mnoho let. To také
není příklad učedníků Ježíše. Ježíš řešil situace, které žil. A učedníci Ježíše
se odvrátili od zla, nežili starý život.
A jak ten František žije špatně
a žil špatně???
Cizinec si myslí, že on
všemu rozumí. Sám trpí komplexem ukřivděného křesťana, který za minulého režimu
trpěl. Znám plno fňukalů, ale i od těchto samých věřících posmívačů druhých.
Můj rozpor začal tak, jak
to již několikrát jsem popsal. Já nepatřím k těm, kdo stejně jako někteří
zde, když slyšeli nějakého guru, tak je fanaticky přivedl ke Kristu. Takový
lidé mě ke Kristu přivést nemohou. Nepřivádějí člověka k pravému Kristu,
ale činí z člověka fanatika bez empatie a až psychopata.
|
poslal rosmano
Nebo spolustvořitelem světa ? Spolustvořitelem celého vesmíru ?
Občas se zde objeví takové tvrzení. Zakládá se na určitých textech z listů apoštolů, jejichž interpretace ovšem je zkreslená a nepravdivá.
Co k tomuto hovoří nejpovolanější ?
1) Bůh si to nemyslí
2) Pán Ježíš si to nemyslí
3) Apoštolové si to nemyslí.
|
poslal Nepřihlášený https://proboha.cz/magazin/vira/zdenek-a-eminger/2024/05/jezis-nedela-negativni-marketing-a-nestrasi-verici/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Dovoluji si připojit souhlas s nadpisem článku a s obsahem článku.
Strašení Bohem jako prostředek manipulace lidmi považuji za zásadní a odporné minutí se cílem.
18.5.2024 Brusle7
|
poslal oko Bůh
je jeden. V tomto bodě se shodují snad úplně všichni křesťané.
|
poslal rosmano
Dalo by se napsat eventuálně také "komu má uvěřit.."- Nebudu to dál rozvádět. Pokud máte k tomu něco, napište svůj pohled, porozumění.
|
poslal oko Nebudeš se ničemu jinému klanět, ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh. Bůh žárlivě milující....(Dt 5,6 ...; Ex 20,2 ...;).
|
poslal brusle7 Milí čtenáři,
téma sadismu je pravděpodobně tak staré, jako společnost.
Radost z ponížení a utrpení druhého, radost z jeho bezmocnosti projevovaná duchovním či fyzickým násilím a psychické nebo fyzické týrání oběti, často psychické i fyzické.
Vzpomeňme, jak se někteří hloupě až sadisticky smáli Ježíši po jeho zajetí a cestou na Golgotu:
- "Vladařovi vojáci dovedli Ježíše do místodržitelství a svolali na něj celou setninu. Svlékli ho a oblékli mu nachový plášť, upletli korunu z trní a posadili mu ji na hlavu, do pravé ruky mu dali hůl, klekali před ním a posmívali se mu: „Buď zdráv, židovský králi!“ Plivali na něj, brali tu hůl a bili ho po hlavě. Když se mu dost naposmívali, svlékli mu plášť a oblékli ho zase do jeho šatů. A odvedli ho k ukřižování. Cestou potkali jednoho člověka z Kyrény, jménem Šimona; toho přinutili, aby nesl jeho kříž. Když přišli na místo zvané Golgota, to znamená ‚Lebka‘, dali mu napít vína smíchaného se žlučí; ale když je okusil, nechtěl pít. Ukřižovali ho a losem si rozdělili jeho šaty; pak se tam posadili a střežili ho. Nad hlavu mu dali nápis o jeho provinění: „To je Ježíš, král Židů.“ S ním byli ukřižováni dva povstalci, jeden po pravici a druhý po levici. Kolemjdoucí ho uráželi; potřásali hlavou a říkali: „Když chceš zbořit chrám a ve třech dnech jej postavit, zachraň sám sebe; jsi-li Syn Boží, sestup z kříže!“ Podobně se mu posmívali i velekněží spolu se zákoníky a staršími. Říkali: „Jiné zachránil, sám sebe zachránit nemůže. Je král izraelský – ať nyní sestoupí z kříže a uvěříme v něho! Spolehl na Boha, ať ho vysvobodí, stojí-li o něj. Vždyť řekl: ‚Jsem Boží Syn!‘“ Stejně ho tupili i povstalci spolu s ním ukřižovaní. V poledne nastala tma po celé zemi až do tří hodin. Kolem třetí hodiny zvolal Ježíš mocným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“, to jest: ‚Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?‘ Když to uslyšeli, říkali někteří z těch, kdo tu stáli: „On volá Eliáše.“ Jeden z nich hned odběhl, vzal houbu, naplnil ji octem, nabodl na tyč a dával mu pít. Ostatní však říkali: „Nech ho, ať uvidíme, jestli přijde Eliáš a zachrání ho!“ Ale Ježíš znovu vykřikl mocným hlasem a skonal." (část z Mt, 27)
Vybavila jsem si až zpětně a až zpětně pojmenovávám pojmem sadistický posměch, se kterým jsem se setkala v době křivého obvinění od ŘKC a v době duchovního lynčování. Setkala se s ním s velkou pravděpodobností i většina obětí zneužíváná kněžími, pokud zneuživání oběti oznámily - a s následným duchovním sadismem, zesměšňováním, odsouzením od faráře a částečně i od farnosti (vlivem "mocného" faráře), s nevýslovně bolestným posměchem a s dorážením křivě obviněné oběti.
Sadismus a posměch UKŘIŽOVANÉMU Ježíši v jeho lidské bezmocnosti je pro sadisty odsouzením, pro oběti vítězstvím. Přesto je jako křesťanské jednání SADISMUS zcela nepřípustný. Není to Kristova "zbraň", ale jeho protivníka.
Proč o tom píši? DUCHOVnÍ SADISMUS se začíná rozmáhat i na Grano Salis. Není tak silný přes virtuální formu, jako v realitě, ale i tak je nebezpečný. Vybíjení si zla na druhých, posměch druhým ve víře apod. jsou projevy duchovního násilí a sadismu. A mají souvislost s realitou - protože co je v srdcích lidí a v myšlenkách, může propuknout i v realitě.
Píši v lásce, v uvědomění si tohoto svého poznání - a opět v přání a v touze zabránit dalšímu posmívání se Kristu zde na Grano Salis...
|
poslal brusle7 (úryvky slov Ježíše z Matoušova evangelia, 5.-7. kapitola)
"Když spatřil zástupy, vystoupil na horu; a když se posadil, přistoupili k němu jeho učedníci. Tu otevřel ústa a učil je: „Blaze chudým v duchu, neboť jejich je království nebeské. Blaze těm, kdo pláčou, neboť oni budou potěšeni. Blaze tichým, neboť oni dostanou zemi za dědictví. Blaze těm, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti, neboť oni budou nasyceni. Blaze milosrdným, neboť oni dojdou milosrdenství. Blaze těm, kdo mají čisté srdce, neboť oni uzří Boha. Blaze těm, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími. Blaze těm, kdo jsou pronásledováni pro spravedlnost, neboť jejich je království nebeské. Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledovat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně. Radujte se a jásejte, protože máte hojnou odměnu v nebesích; stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi." "Hledejte především jeho království a spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno."
"Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám. Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?"
"Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy jednejte s nimi; v tom je celý Zákon, i Proroci.“
„Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.“
|
poslal Shona Lukáš 9. kapitola - 46Přišlo jim na mysl, kdo z nich je asi největší.
- 47Když Ježíš poznal, čím se v mysli obírají, vzal dítě, postavil je vedle sebe
- 48a řekl jim: „Kdo přijme takové dítě ve jménu mém, přijímá mne; a kdo přijme mne, přijme toho, který mě poslal. Kdo je nejmenší mezi všemi vámi, ten je veliký.“
- 49Jan mu na to řekl: „Mistře, viděli jsme kohosi, kdo v tvém jménu vyhání démony, a bránili jsme mu, protože tě nenásleduje jako my.“
- 50Ježíš mu řekl: „Nebraňte mu! Kdo není proti vám, je pro vás.“
|
poslal oko
Odpověď je zdánlivě jasná:
Bůh dal člověku přikázání lásky a hřích patří do oblasti mezi věci jasně zakázané. Přesto je trvalou realitou tohoto světa, že lidé v různé míře hřeší.
Jak tedy dát tyto dvě naprosto protikladné věci rozumově do souladu? Jak to, že všemohoucí Bůh se svojí nekonečnou mocí si nechá dělat ve stvoření od lidí takovou neplechu a nepořádek?
|
poslal oko ..." Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal."....
|
poslal LD Přechozí článek jsem "postoval" pozdě v noci, když už jsem napůl spal,
ale i těch prvních pár minut z kázání o desátkách mi posloužilo jako
mimořádně hutný materiál pro sepsání základní myšlenky. Dnes jsem si
kázání v klidu doposlechnul a ... ... opravdu, ale opravdu jsem se
nestačil divit. Mnozí zde mi vytýkali, že jsem nikdy nepoznal jejich
Boha v celé své opravdovosti ... no a po dnešku jim asi budu muset dát
za pravdu.
|
poslal oko Ani přes veškerou snahu se mi nedaří dostat do racionální roviny diskusi o tom, kým doopravdy jsme.
|
poslal karels Před 14 dny jsem mohl strávit společný pobyt s adventisty. Probírali jsme starozákonní knihy Ezdráš a Nehemjáš, kterými nás provedl Jiří Moskala, děkan Andrews Univerzity a profesor starozákonní teologie a exegeze.
|
|
|