|
Právě je 571 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116737041 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Mariánské hrádky
Vloženo Pondělí, 14. červen 2010 @ 09:43:21 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený Snad
ty tam jsou již konečně ona „protimariánská“ vymezování se
vůči katolické církvi, kterých se po reformaci v 16. století až do 20.
století nakupilo až nad hlavu.
Pokud má ještě někdo i dnes potřebu
zpochybňovat mariánskou úctu v principu, ať si tedy nejdříve nastuduje
teologii, a neztrácejme s ním čas. Protože jestliže existuje ono
duchovní pouto a společenství mezi živými i již zemřelými, pak není
důvod, aby mezi všemi přímluvci – patrony stála matka Ježíše Krista na
předním místě.
Pozn. Nepřihlášeného: Je výsměchem dějinám, že období řádění rekatolizačních soldatesek, mučení a vraždění a vyhánění do exilu katolický apologet představuje jako období "protimariánského vymezování". Pokud se někdo v té době protimariánsky vymezoval, riskoval život. Problém je dále v tom, že pod neutrálním pojmem "duchovní pouto" pisatel rozmí "obracet se k zemřelé ženě". Kdo tak ovšem činí, je pod Boží kletbou (Dt 8,11)
Problém,
který se však v souvislosti s mariánskou úctou dlouhodobě v církvi
neřeší, je upínání se některých jakoby „konzervativních“ katolíků na
obsahy oficiálně soukromých tzv. mariánských zjevení. Tento fenoném není
nic nového. Víra ve zjevení svatých na konkrétním místě a v konkrétním
čase stojí v základech i mnoha středověkých poutních míst. Znepokojivé
však je, že k tomuto fenoménu se katoličtí křesťané – mnohdy v dobré
víře – započali utíkat jakožto k více než jen soukromým zjevením právě
v období, kdy církev fakticky ztrácela své politicko-společenské pozice
v západní společnosti - tedy přibližně od 19. století. Jako by se začala
ztrácet i víra v sílu zjevení Božího slova Písma (Bibli) a víra v sílu
apoštolské tradice. Dokonce i staletími osvědčená forma osobní
zbožnosti, kterou souhrnně nazýváme mystikou (modlitba, kontemplace
apod.), jako by byla nahrazována sledováním a dokonce i komentováním
toho, co skutečná (nebo údajná?)
Panna Maria někde říká. Jakkoliv má
člověk úctu k místům, kde se lidé modlí, a tam jistě patří i ony Lurdy,
Fatima, LaSaletta, Medžugorje apod., jsou tato soukromá zjevení často
brána jako aktuální hlasy z nebe, jakoby nebeské aktuality, kterými Bůh
skrze Marii aktualizuje to, co snad v Bibli řekl nedostatečně zřetelně a
církev to snad málo hlásá. Proto je také zajímavé k povšimnutí, že ona
zjevující se Panna Maria je časově směrem od Lurd „stále hovornější“:
Tehdy ohlásila z jeskyňky nad Gávou jen „Jsem neposkvrněné početí“, ale
například v LaSalletě už někdy dokonce nejenom varuje před válkami a
hrůzami, ale i vyhrožuje hříšníkům a citově vydírá. Nedávno jsem
zachytil ve spamu od nějakého konec světa očekávajícího bratra opět
vzkříšené prohlášení Naší Paní z LaSallety, začínající slovy:
„Oznamte to všemu mému lidu. (19. září
1846) ,Melánie, co vám teď řeknu, nebude vždy tajemstvím; můžete ho
zveřejnit v roce 1858. … Ano, kněží si žádají o pomstu a pomsta už se
vznáší nad jejich hlavami… Hříchy osob zasvěcených Bohu volají do nebes a
přivolávají pomstu a hle, pomsta je už přede dveřmi, neboť už není k
nalezení nikoho, kdo by byl hoden Věčnému nabídnout ve prospěch světa
oběť Beránka bez poskvrny… Společnost stojí před nejstrašlivějšími
pohromami a největšími událostmi; nechť čekají na to, že jim bude
vládnuto železnými důtkami a že budou pít kalich Božího hněvu… Chvěj se,
země, i vy, kdo vykonáváte povolání sluhů Ježíše Krista a kdo uvnitř
sebe uctíváte jen sebe samotné, chvějte se; neboť Bůh se vás chystá
vydat svému nepříteli, protože svatá místa jsou zkažena; četné kláštery
nejsou už domy Božími, ale pastvinami Asmodeovými a jeho druhů…“
Stejně
tak stojí za to si pročíst mnohá tzv. Medžugorská zjevení, které se
však ani neodvažuji komentovat, abych nebyl na Areopagu roztrhán dříve,
než stačím utéct. V souvislosti s právě uplynulým mariánským měsícem
májem si proto kladu vážně jakožto upřímný katolík, denně se modlící o
přímluvu ke všem svatým s Pannou Marií na prvním místě, otázku: Proč má
někdo stále potřebu jménem jakési Marie posilovat apokalyptickou vizi
brzkého konce světa pod taktovkou Krista Mstitele? Na sixtinské fresce
namaloval Michelangelo poslední soud tak, že Panna Maria se na to přísné
gesto odsouzení nemůže ze soucitu ani dívat. Proč tedy najednou stejná
Maria stojí v očích některých katolických kruhů jakožto propagátorka a
ohlašovatelka hrůz, msty a časných i věčných trestů? Kdo se skrývá za
touto „Pannou Marií“?
Je laciné prohlásit vizionáře a jejich manažery
jednoduše za psychotiky. Jakkoliv církev přitahuje namnoze lidi
s lehkými i těžšími mozkovými dysfunkcemi, přesto zde bude skrývat ještě
něco mnohem více!? Stejně tak nelze říci, že by všude šlo o nějaký
kolosální podvod nebo marketingový tah, jakkoliv jsou tato mariánská
místa lukrativní ekonomická záležitost. Každopádně je zde něco, co stojí
za diskusi, které jsem ochoten se účastnit, pokud bude věcnou a slušnou
analýzou tohoto fenoménu.
Články v této rubrice vyjadřují osobní názor autora.
P. ICLic. Michal Podzimek, Th.D. je
vysokoškolský kaplan v Liberci a pedagog na liberecké univerzitě.
|
Podobná témata
|
|
Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 14. červen 2010 @ 10:55:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Z toho co je tu psáno podle mého názoru jasně vyplývá že k nám naše svatá Matka mluví stejnou řečí jako celá Bible a Bůh sám, chrání nás a varuje a vyzývá nás k tomu abychom se obrátili k pokání, a modlitbám vzali svůj kříž a šli za Kristem. Asi jako kdyby nám říkala že si nemáme hrát na silnici jinak z nás nějaké auto nadělá krvavou kaši a někdo to bral jako vyhrožování. Přečtěte si prosím například proroka Izaiáše. Dává nám nejkrásnější zaslíbení a povzbuzuje naději a zároveň popisuje mnoho drsných hrůz a trestů které si na sebe přivoláváme. Tenkrát i pořád. Podobně jako svatý Jan ve své Apokalypse. To že nás chrání a stará se o nás tím víc v čím větší jsme rejži je úplně normální. To obvykle děláme i my jako hříšní rodičové svým dětem. Čím větší odpadnutí a mravní zkáza tím víc se stará a pracuje a tím častěji k nám mluví. Kdyby byla Panna Maria taková jako ti kteří jí nenávidí tak by byla pravděpodobně svůj úkol prostě odmítla a řekla že není od Boha a že andělé neexistují. Podobně jako to říkali saducejové kteří odmítali všechno kromě Tory a nevěřili v anděly ani ve zmrtvýchvstání a momentálně vládli Chrámu i celé zemi. Zvěstování bylo také ve svém počátku soukromé zjevení. Ten kdo chce mluvit o Panně Marii jako o mrtvé ženě a dělá to jen z hlouposti a ne ze zlé vůle ten ať si přečte co řekl Pán Ježíš těm saducejům o Bohu Abrahamovu, Izákovu a Jakobovu. Tam kde je Bůh a Panna Maria je obvykle poblíž i ďábel. Od počátku stvoření světa až do doby než bude stvořen nově. Vždycky existovali falešní prorokové a proroctví a občas také falešná zjevení všeho druhu. Pravda je mnohdy smíchaná se lží a náš lidský rozum na to nestačí aby je dokázal rozeznat. Ten kdo chce být chráněn ať přijme ochranu která je nám dána s láskou a POKOROU a snaží se vylepšit sám sebe, ne druhé. Mocní ve Svaté zemi v době zrození Krista nebyli zrovna ten nejlepší příklad lidských kvalit. Herodové, Římani, saducejové, farizejové......A přesto Bůh nikomu neřekl že je má zavraždit, opustit, odstěhovat se mezi pohany a stát se jedním z nich. Nenávidět je a proklínat. Říkal pravý opak a mnohé to pohoršilo natolik že ho nepřijali. Jestliže Panna Maria opravdu kárá někoho kdo žije zasvěceným životem a není to podvod tak to pro nás znamená že se máme za něho modlit a postit tak jako za své rodiče, partnery nebo děti kdyby se ocitli na scestí. Za celý svět, tak jak nás to naučila ve Fatimě. Ó náš Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně a přiveď do Nebe všechny duše, zvláště ty které tvého Milosrdenství nejvíce potřebují. Nebo tvé Milosti, jak by řekli evangelíci. Každý z nás by se měl pevně držet Kristovy církve a pana papeže. Ať už kvůli tomu kolem nás obchází okolní svět jako řvoucí lev nebo lstivý had. Dokud to bude dělat tak je to jednou z indicií že je to tak správně. |
Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Revival v Pondělí, 14. červen 2010 @ 12:21:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvíš o poselství té zemřelé ženy? |
]
Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 15. červen 2010 @ 11:01:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To ani náhodou. |
]
|
|
Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 14. červen 2010 @ 14:36:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pěkný blábol. Nemá to hlavu ani patu. Otec Podzimek svůj příspěvěk umístil na ChN. Ač je teolog, je ve svém výkladu v rozporu s mnohými světově uznývanými teology jako Mons.prof. René Laurentin, nebo Hans Urs von Baltazar. Martino
|
Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Revival v Pondělí, 14. červen 2010 @ 16:21:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Martino, nezlob se na pana doktora. V katolické dogmatice je takový chaos, že není možné zaujmout jasné stanovisko :-) |
]
Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:00:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.christiantoday.com/ | Jeden příklad modlitby k Marii může být
nalezen v populární knize – Oddanost úcty naší Matce ustavičné pomoci:Hle před tvými chodidly, Ó Matko ustavičné
pomoci, je ubohý hříšník, který má východisko jen u tebe a důvěřuje tobě. Ó
Matko Milosrdenství, slituj se nade mnou. Slyšel jsem, aby k tobě volali všichni
hříšníci jako svém tvém úkrytu a tak buď mým útočištěm a mou nadějí… O, Matko,
Ustavičné Pomoci, poskytni mi ji k tomu, abych mohl kdykoliv dovolávat Tvého mocného jména,
které je ochranou živých a spasením umírajícím. |
]
Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 16. červen 2010 @ 16:07:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ekumeniku, je to opravdu mariánská modlitba? Já jsem se už nejednou setkal s tím, že lidé titulují Boha jako Matku, což je podle mě stejně dobře jako když používají tradiční Otče.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 16. červen 2010 @ 17:14:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jako že by všechna ta zjevení andělů světla byl vlastně Bůh? No, to by byl asi teda bůh schyzofrenik.
Matka Ustavičné Pomoci je jeden ze známých předmětů sloužících k uctívání, klanění, poklekání, líbání a modlení. Modliteb k dané mocnosti je mnoho.
Nutno uznat, že výše uvedená modlitba bude asi lihová zbožnost, není vskutku othodoxně římskokatolická. To je třeba modlitba:
Matko Ustavičné pomoci, Tvůj Boží Syn, kterého
držíš
na rukou, Ti neodmítne žádnou prosbu. Doporuč mu tedy nemocného, za
kterého teď
prosím na kolenou před Tvým obrazem. Matko, řekni jen slovo svému Synu, a
nemocný se uzdraví. Prosím Tě, neodmítej mou žádost.
Nemocní mají
přece
mimořádný nárok na Tvůj něžný soucit. Proto popros svého Syna, aby
vrátil
zdraví našemu velmi drahému nemocnému. Matko, přijmi mou úpěnlivou
prosbu! Ale
když bude Boží vůle jiná, prosím Tě, nejsvatější Matko, vypros nemocnému
dokonalou odevzdanost do svaté Boží vůle. Posilňuj jej v bolestech, vlij
mu do duše trpělivost a důvěru v Boha. Ať nepodlehne malomyslnosti a
zoufalství. Stůj při něm zejména tehdy, když se bude ubírat z tohoto
světa
do věčnosti. Ukaž, že jsi naší Matkou a nedopusť, aby moje prosby byly
marné. Ukaž i nyní, že jsi Matkou Ustavičné Pomoci a zastaň se ubohého
nemocného. Ty můžeš pomoci, protože jsi Panna mocná. Chceš pomoci,
protože jsi
Panna dobrotivá. Musíš pomoci, protože jsi Panna věrná. A ty pomůžeš,
protože
jsi Matka milosrdná. Amen.
někde napůl orthodoxie bude například:
Matko Boží, Matko
milosrdenství a ustavičné pomoci, učiň,
ať žiji
v Bohu, s Bohem a pro Boha. Chraň mne v
nebezpečích života a stůj při mně v
hodině
smrti. MARIA, Královno světa,
prostřednice
mezi Bohem a lidmi, útočiště všech
našich
nadějí, slituj se nad námi! Neposkvrněné
Srdce Mariino, budiž naší spásou! Drahá
Matko, Panno Maria, dej, abych spasil
svou
duši! S Božským Synem Máti, rač nám
požehnání
dáti!
(možná i někteří ŘK budou mát trochu problém s tou prostřednicí mezi Bohem a lidmi)
Tak jako k jiným Matkám a Královnám nebes, existuje i k Matce Ustavičné Pomoci zásvětná modlitba:
Nejsvětější Panno Maria, ty ses chtěla nazývat Matkou ustavičné
pomoci, abychom ti nikdy nepřestali důvěřovat.
Vroucně tě
prosíme, přijmi nás mezi své služebníky a služebnice.
Zasvěcujeme ti svůj rozum, abychom stále pamatovali na lásku, které jsi
hodna. Zasvěcujeme ti své srdce, abychom po Bohu nejvíce milovali tebe. Vznešená
Královno, chceme ti věrně sloužit.
Skryj nás pod svůj ochranný
plášť, pomáhej nám ve všech potřebách duše i těla, ale zejména v těžké
hodině smrti.
Matko ustavičné pomoci, víme, že nás miluješ více,
než my milujeme sebe. Buď proto naší Matkou a Paní. Vládni a rozhoduj
nad námi a nade vším, co je naše, jak se ti zlíbí.
Naše Matko,
vypros nám požehnání u Boha. Přimlouvej se za nás ve chvílích lidské
slabosti, abychom ti zachovali věrnost a jednou tě v nebi navěky
chválili, milovali a tobě děkovali. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:49:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Revivale, jsem zvědav, jak mi vyvrátíš toho "Adama jako boha tohoto světa", na jiném místě . Mám dojem, že nejen v katolické ;-)
|
]
Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:49:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Revivale, jsem zvědav, jak mi vyvrátíš toho "Adama jako boha tohoto světa", na jiném místě . Mám dojem, že nejen v katolické ;-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Revival v Úterý, 15. červen 2010 @ 09:37:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak, je to v Bibli černé na bílém hned v Genesis "budeš jako Bůh!" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 15. červen 2010 @ 11:46:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako. To je to správné slovo. A důležité. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 15. červen 2010 @ 19:24:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli dobře rozumím poznámce,
tak ďábel nabízí něco, co už člověk je. Adam byl skutečně bohem, šéfem. Nenabízí nic nového. Adamova chyba je, že to neprohlédl. Že chtěl od ďábla získat něco, co už měl.
Žalm 8,6 Jen maličko jsi ho omezil, že není roven Bohu, korunuješ ho slávou a důstojnost....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 15. červen 2010 @ 19:59:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | P.s. Ostatně k tématu je i nový článek s názvem Romantický svět na stránkách dan.drapal.org. (Jedná se spíše o recenzi knihy Pozor, srdce muže.)
|
]
Re: Re: Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 15. červen 2010 @ 12:09:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O to také šlo. Postavit proti nám kontroverzní názor Kristova kněze s vlastní kapkou jedu a počkat co my na to. Jestli budeme mlčet nebo se proti němu postavíme. Co se mne týče tak se obvykle snažím reagovat na příspěvky jako takové a na toho kdo je sem vložil a beru to především jako jeho názor. Soudit kněze mi opravdu nepřísluší, zvlášť když ho osobně neznám a nevím co je a nebo není vytržené z kontextu a překroucené. Kromě toho je pro nás závazná opravdu jenom dogmatika a v máločem na tomto světě je takový pořádek jako právě v ní. To jestli věříme všem zázrakům a zjevením od sepsání Bible až do začátku nového světa nebo nevěříme je otázka naší soukromé víry. Pro kněze i pro laiky. |
]
|
|
|
|