|
Právě je 223 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: JirkaB oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124974878 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů.
Vloženo Středa, 29. listopad 2023 @ 08:57:07 CET Vložil: Tomas |
poslal oko Ve starých dobách se většinou křtilo tak, že katechumena úplně ponořili do vody a zase ho vyzvedli.
Pavel z toho odvozuje toto: křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu. Pokřtěný se tím nejen podobá Kristu zemřelému , pohřbenému a zmrtvýchvstalému, nýbrž je zapojován i do tajemství Kristova vykoupení; stává se účastným Kristovy smrti i jeho zmrtvýchvstání. Proto křtem začíná pro něj nový život v milosti a odumření hříchům (Ř 6,3-4; Gal 2,20; Kol 2,12-13; Ef 2,5; )..
Apoštol jakoby v nás rozeznával dva lidi: člověka starého a člověka nového, podle dvou různých stavů v nás. Starý člověk (t.j. pokud jsme žili ve hříchu) otročí nezřízeným žádostem. To je dědictví z Adamova pádu. Nový člověk (znovuzrozený na křtu) žije v poslušnosti Bohu, spravedlivě a svatě.
Starý člověk byl spolu s Kristem ukřižován, protože Ježíš umřel za naše hříchy a my při křtu dostáváme plody z jeho utrpení. Hříšná přirozenost - doslova "tělo propadlé hříchu" má širší význam: totiž "celý člověk". Křtem jsme s Kristem životně spojeni, on v nás žije, když nás ve svědomí netíží vážná vina. Ale on už zároveň má blažený život v nebi. Proto i pro nás je milost posvěcující (dar ve křtu) začátkem věčného života už zde, v pozemském žití.
Ale i po křtu jsme nakloněni ke hříchu. Žádostivost jen číhá na příležitost, aby nás znovu ovládla a použila našeho těla ke špatnostem. I křesťanu je tedy třeba neustálé ostražitosti, aby se varoval zla a jednal ve všem jako Bohu zasvěcený, který dává všechny své schopnosti do služby Božích zájmů... Pavel zde představuje hřích jako zosobněnou zlou moc, která má na člověka zhoubný vliv. Jako netvora, kterému může člověk úplně propadnout jako otrok (Ř 5,12). Není to tedy ani jen osobní hřích člověka, ani pouhá (osobní) hříšná žádostivost, ale i moc hříchu chápaná jako nadosobní veličina (účinky hříchu v životě člověka).
Na příkladě manželství apoštol ukazuje, že pokřtění už nejsou podřízeni mojžíšskému Zákonu; pro křesťana už Zákon nemá žádnou závaznost, protože je pro Zákon mrtev, a to svátostnou účastí na Kristově smrti (především křtem - Ř 6,2-7).
Zákon totiž poučil lidi o tom, co je špatné; jenomže tím právě vzbudil nepřímo chuť po zapovězeném ovoci... Kde není Zákon, tam je hřích mrtev - neznamená, že tam není žádný hřích. Hřích je mrtev (doslova o lůně Sářině - Ř 4,19), "neplodný", neschopný se množit. Odtud je pochopitelné, v jakém smyslu mohl hřích "ožít"; stal se "plodným", začal se rozmnožovat. "Kdysi", v dětství, kdy Izraelita nebyl ještě Zákonem vázán a kdy tedy pro něj neplatil, zlá žádost v něm jen dřímala. Ale probudila se, jakmile rozumem poznal, že je něco v Zákoně zakázáno. A protože Zákon nepodával pomoc, jednal proti němu, čili duchovně umřel.
Bůh dal Zákon k dobru člověka, a proto je dobrý a svatý. Sám tedy přímo nepůsobí duchovní smrt. Tu v člověku působí zděděná náklonnost ke hříchu, která zneužila přikázání , a přivodila tak člověku duchovní smrt. Bůh to dopustil, aby lidé tím toužebněji očekávali Vykupitele z tohoto smutného stavu. Zákon je duchovní, protože chce pro člověka mravní dobro, aby plnil Boží vůli. "Já" (Ř 7,14) - nižší část člověka, která se nechce podrobit Boží vůli zde bojuje svůj vnitřní boj s vyšší částí člověka, která by podle Boží vůle ráda žila. Jako otrok slepě poslouchá svého pána, tak i "já" poslouchám sklon ke hříchu. Vím o mravním dobru, ale v jakési zaslepenosti a bezmocnosti jsem ovládán zlou mocí hříchu - popisuje zde apoštol. Chtěl by konat dobro, a místo toho koná někdy pravý opak, to, co nezamýšlí....
Ne že by člověk s dědičným hříchem konal jen samé zlo - lidská přirozenost není přece zkažena - ale když přichází k činu, stává se, že by rád jednal dobře, ale páchá zlo, i když ví, že je to proti Boží vůli.
Člověk je tvor rozpolcený.
Na jedné straně souhlasí s Božím zákonem a má v něm zalíbení: to je ono duchovní "Já". Na druhé straně však podléhá zděděné náklonnosti ke hříchu a dává se jí strhnout.
To ovšem neznamená, že bychom nebyli za své hříchy odpovědni! Apoštol tady jen chce ukázat, v jakém ubohém stavu je hříšník. V člověku dosud nepřetvořeném Kristovou milostí převládá zlo nad dobrem - ale ani člověk pod Kristovou milostí nepřestává být pod vlivem své hříšné náklonnosti a musí s ní neustále bojovat. To je realita pozemského života každého člověka. Apoštol zde zdůrazňuje nemohoucnost člověka konat dobro, nepomůže - li mu Bůh (srv. Gal 2,20).
Tímto živým líčením rozporu mezi lepší a horší složkou v člověku nepíše Pavel svůj životopis (to je vyloučeno následujícím úryvkem Ř 8,2). Mluví v první osobě a tím zobecňuje tyto poměry, které působí v různé míře uvnitř každého z nás neustále a působit budou až do smrti každého z nás . V každém z nás probíhá a nutně bude probíhat podobný boj podle míry naší duchovní vyspělosti a odevzdanosti Božím věcem. I když už křesťan žije trvale s Bohem v životě bez těžkých provinění, naše závislost na Boží pomoci neustále trvá a trvat bude až do konce našeho života. Žádný z lidí nemá nejmenší šanci zvítězit nad hříchem bez Boží pomoci - žádný, ani ten nejdokonalejší křesťan nevytrvá ve svatosti bez milosti Boží.
Kdo je na základě křtu spojen s Kristem, v tom přebývá zvláštním způsobem Duch svatý.
Kdo však těžkým proviněním toto spojení přeruší, pozbude tím onu důvěrnou blízkost Božího Ducha, který je Duch Otce i Syna. Kdo však nemá Kristova Ducha, "ten není jeho", totiž Kristův, tj. není už křesťanem v plném slova smyslu (nositelem Krista) , ale jen podle jména.
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 07:08:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tento článek ukazuje soulad a kontinuitu mezi sedmou a osmou kapitolou Římanům.
Vysvětluje, že i o člověku, který žije s Bohem, stále platí, že když chce konat dobro, má po ruce pohotově zlo. A proto si na toto musí neustále dávat pozor.
Chtít dobro dokáže i sám - ale konat už ne. V tomto je pořád zcela závislý na Boží milosti, na Boží pomoci.
Apoštol toto píše Římanům v první osobě nikoli náhodou; říká jim, že i jich, i jeho se tyto věci stále týkají. A nikdo nemůže vážně obvinit Pavla z toho, že by on snad nežil s Bohem!
Takže ty vaše řeči o tom, jak že je ten druhý zatím stále ještě jen v sedmé kapitole, zatímco vy jste prý jste už v té "osmé" - vás usvědčují z toho, že jste zatím vůbec nepochopili smysl toho, co apoštol Římanům vlastně píše.
|
|
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 08:46:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů.
A děláte to Stando, když to tak máte mít?
Toník
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 17:30:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, koho se na to ptáš takto v množném čísle?
Já mohu mluvit jenom za sebe: Snažím se o to. Už dávno jsem přišel na to, že daleko účinnější, než soustřeďovat se na svoje hříchy a bojovat s nimi (a věnovat jim tak svoji pozornost, prostor a svůj čas), je věnovat svoji pozornost a úsilí opačnému dobru v oblastech, kde jsem si vědom, že občas selhávám.
Být trvale napojen na Boží milosrdenství je tou nejúčinnější formou obrany proti hříchu. Vést trvale svátostný život.
A velmi mi v tomto také pomáhá spolupráce na mém životě s mým andělem strážným - za což mu ani nejsem schopen dost poděkovat. Je to můj přítel na celý život - mocný přítel....
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 17:41:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Toníku, koho se na to ptáš takto v množném čísle?
To já nevím koho, Stando. To bys měl vědět ty, kdo je to s tebou v tom množném čísle?
Ty jsi psal " Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů" v množném čísle, tak se ptám tebe v množném čísle.
Kdybys napsal v jednotném čísle (a neschovával se za množné): "Když jsem přijali křest, mám žít bez hříchů" tak bych se tě zeptal v jednotném čísle: "A děláš to Stando, když to tak máš mít?"
Já mohu mluvit jenom za sebe: Snažím se o to.
A snažíš se o to jen, nebo to děláš?
Už dávno jsem přišel na to, že daleko účinnější, než soustřeďovat se na svoje hříchy a bojovat s nimi (a věnovat jim tak svoji pozornost, prostor a svůj čas), je věnovat svoji pozornost a úsilí opačnému dobru v oblastech, kde jsem si vědom, že občas selhávám.
A proč to tedy neděláš?
A pokud to děláš, proč o tom něco nenapíšeš a píšeš pořád o hříchu a hřešení? Myslím něco praktického, reálného, o tom dobru?
Toník
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 09:13:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů.
... A děláte to Stando, když to tak máte mít?...To já nevím koho, Stando. To bys měl vědět ty, kdo je to s tebou v tom množném čísle?"...
Považoval jsem tě také za jednoho z těch, kdo přijali křest. Pak je ale tvoje otázka dost nesmyslná - ptáš se totiž na toto i sama sebe.
..."A proč to tedy neděláš? A pokud to děláš, proč o tom něco nenapíšeš a píšeš pořád o hříchu a hřešení? ..."...
Vnitřní boje jsou u každého křesťana poznamenávány vítězstvími i prohrami.
Obojí je realitou života křesťana.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 11:13:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, zase tvoje psaní ve druhé osobě, nesmyslné přehazovačky toho, co žiješ ty. Nevěděl jsem, že je tvoje otázka dost nesmyslná - ptáš se totiž na toto i sama sebe.
Já se sám na sebe neptám. Nenapsal bych divný nápad ve stylu "Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů." Dávno nežiju vaše náboženství, aby mne napadaly nápady co byste vy měli.
Na otázku k tomu, co jsi ty sám za sebe ptal, tedy neodpovíš?
Psal jsi Stando sám za sebe:
Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů.
Tak se ptám: ¨
A děláte to Stando, když to tak máte mít?
Toník
|
]
]
|
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 12:39:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | oko myslím, že správně by to mělo být v souladu s Písmem, tedy že člověk nemá dělat hříchy které vedou ke smrti, jak myslím konstatuje apoštol sv. Jan. Jinak podle Písma všichni hřešíme a dokonce ze slabosti víry zlých zlozvyků apd. dokonce padáme i do hříchů vedoucích ke smrti. V minulosti zde např. Cizinec obhajoval příklad jednoho vedoucího nějaké sekty. že sice utekl od manželky a vzal si milenku, ale jinak je to dobrý člověk. Tak i pro něho je zde Boží Milosrdenství ve svátosti smíření. Ale využije takové Boží Milosrdenství sektář, který bude tvrdit že hřích který vede ke smrti nepotřebuje umýt ve svátosti smíření jak nařídil Kristus, protože se dočetl, že krev Ježíše z nás smývá veškerý hřích. No a již se na tvůj článek chytil čistě negativisticky známý sektář a aby se vyhnul diskusi, hned ti klade otázky, aby tě odvedl od toho co jsi myslel. |
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 17:39:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak jsem za ta léta poznal Cizince, žije jenom v jakési pomýlené představě o své vlastní dokonalosti, ve které už není hříšníkem.
Spoustu času jsme už tomuto tématu spolu věnovali.
Přestavuji ti tedy Cizince: - svým způsobem už dokonalého křesťana, kterému prý Bůh už vyměnil jeho kamenné srdce za srdce z masa . Je to typický úlet mnohých bloudících, kteří - osloveni nějakým místem v Písmu, který si "aplikují na svoji osobu" - si vytvořili určitý scénář svého života, svoji virtuální realitu, ve které nyní žijí. Kteří se o sobě domnívají, že nejsou hříšníci.
S takovým člověkem, který si žije ve svojí uzavřené bublině, nijak nepohneš.
Je tedy třeba ho brát takového, jaký je.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 30. listopad 2023 @ 19:45:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko to je vše nedostatek zdravé a živé víry...mnozí žijí v představách, že Bůh je někde daleko, ale ON je velmi blízko nás. A když člověk žije s pocitem. že je Bůh daleko lehce podlehne hlasu našeptávače, který utvrzuje člověka jak je dobrý a pevný ve víře a tak zanese jako první semeno pýchy. A když ta se rozkošatí, pak snadno se chytá člověk do sítí Satana...padají tam laici, kněží, biskupové i kardinálové...známe je a jsou škodnou v našem domě. Církev je dnes v agonii ze které se bez mimořádného zásahu Boha nedostane. A to je dílo Satana. A bude ještě hůře...bohužel Církev je dnes minorita a v té minoritě je zrádce...poslední kroky papeže vzbuzují obavy jak pokud jde o synodu, tak jak zbavuje postavení věrné biskupy a kardinály. Chválím ho, že nám daroval arcibiskupa pro Medjugorje, ale některé jeho kroky vyvolávají obavu, viz. amazonská synoda, nebo tkz. synodární cesta která byla zneužita hlavně v Německu a u nás biskupem plzeňským tkz. milosrdenstvím pro rozvedené. Žádné milosrdenství nesmí být nositelem smrtelného hříchu...a pozvání rozvedených a znovu sezdaných k eucharistii není milosrdenství, ale pozvání do věčného ohně. Děkuji Bohu, že Holuba zatím nenásledovali další biskupové. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 09:29:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem přesvědčen, že ono je to ve skutečnosti trochu jinak, než popisuješ.
To, co církev neustále ve všech dobách potřebuje, je její obnova v Duchu svatém. Já si čtu úvahy papeže Františka na každý den a znám z toho tedy jeho nitro snad o trochu blíže.
To, co se ti jeví jako agónie, je očistná koupel, ze které církev vyjde posílena. Pravdivější a upřímnější sama k sobě, bez historického balastu všeho neživotaschopného.
Souhlasím s tebou, že naše milosrdenství nesmí překročit hranici hříchu - pak to už není milosrdenství, ani láska.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 09:46:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
To je nic neříkající nesmysl.
Co Církev potřebuje je toto:
Ef 4,13 Až bychom se sběhli všickni v jednotu víry a známosti Syna Božího, v muže dokonalého, v míru postavy plného věku Kristova, 14 Abychom již více nebyli děti, zmítající se a točící každým větrem učení v neustavičnosti lidské, v chytrosti k oklamávání lstivému;
Tzn. aby všichni dorostli do plného věku Kristova, když zde na zemi začal ve 30 letech svoji službu. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 10:50:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko ta agonie Církve je skutečný stav o kterém hovoří všichni, kdo si ještě zdravou víru uchovali. Mnozí biskupové, kardinálové, vizionáři ...atd. A všichni vědí, že bez mimořádného zásahu Boha, který dal slib, že Církev brány pekla nepřemohou, že to bude Bůh, který tuto očistu, obnovu bude realizovat. Dnes ti řeknu jen toto. Až v budoucnu bude zvolen papežem další Polák, pak si vzpomeň, že ten čas probuzení z agonie právě přichází. A nebude to za padesát let, možná se toho dožiješ. Z duchovního hlediska je to něco, co je již "za dveřmi" a svět bude šokován, neboť se budou dít věci, které svět nepoznal od stvoření. Zní to jako pohádka, ale když Panna Maria v době končící první světové války oznamovala, že brzo přijde další a ještě horší válka, kdo tomu věřil? |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 13:53:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ona ta "agonie církve" trvá už dva tisíce let!
Kristus přinesl mezi lidi rozdělení - jak sám zdůrazňoval.
Střety a "porodní bolesti" patří k církvi neoddělitelně - to doprovází onu skutečnost, že církev rodí neustále nové děti.
|
]
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 16:15:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
Jan 4,20: Otcové naši na této hoře modlívali se, a vy pravíte, že v Jeruzalémě jest místo, kdežto náleží se modliti. 21 Dí jí Ježíš: Ženo, věř mi, žeť jde hodina, kdyžto ani na této hoře, ani v Jeruzalémě nebudete se modliti Otci. 22 Vy se modlíte, a nevíte, čemu; my se pak modlíme, čemuž víme, nebo spasení z Židů jest. 23 Ale jdeť hodina, a nyníť jest, kdyžto praví modlitebníci modliti se budou Otci v duchu a v pravdě. Neboť takových Otec hledá, aby se modlili jemu. 24 Bůh duch jest, a ti, kteříž se jemu modlí, v duchu a v pravdě musejí se modliti.
Modlete se v duchu a pravdě. Tehdy budete vyslyšeni ve svých prosbách.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 20:11:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | G777
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 20:27:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 09:11:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO a OKO
Trochu vaši zmatenou katolickou mysl zkusím poučit.
Boží Slovo (Písmo) je Věčnou autoritou:
Žalm 119:89 Na věky, ó Hospodine, slovo tvé trvánlivé jest v nebesích.
Není produktem času, ale Věčnosti. Obsahuje věčnou mysl a radu Boží, která byla před existencí času. Z Věčnosti byla lidským potrubím promítnuta do tohoto časoprostoru.
Toto Slovo bude platit i po pominutí nebe a země:
Matouš 24:35 Nebe a země pominou, ale slova má nepominou.
Jeho Slovo je věčná Pravda
Žalm 119:160 Nejpřednější věc slova tvého jest pravda, a na věky trvá všeliký úsudek spravedlnosti tvé.
KJV: Slovo tvé je Pravda od počátku
Matouš 5:17 Nedomnívejte se, že bych přišel rušiti Zákon anebo Proroky. Nepřišelť jsem rušiti, ale naplniti. 18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jediný puňktík nepomine z Zákona, až se všecky věci stanou.
Nepomine ani ten nejmenší znak hebrejského či řeckého originálu.
Takže náš postoj k Božímu Slovu je naším postojem k Bohu samému. Nemilujete Boha více, než milujete Jeho Slovo. Neposloucháte Boha více, než posloucháte Jeho Slovo. Nemáte ve svém srdci a ve svém životě více místa pro Boha, než kolik místa máte pro Jeho Slovo. Bůh pro vás znamená p tolik, jako Jeho Slovo - právě tolik a ne více.
Soudě z vašich komentářů jste na tom v tomto ohledu velice zoufale.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 11:38:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu: žvaníš, žvaníš a nevíš nic.....
My rozeznáváme Boží Slovo = Slovo, které je Bůh sám (J 1,1) - Slovo, které se stalo tělem (J 1,14) - osobou Ježíše Krista.
Pak rozeznáváme Boží slovo = posvátné texty Písma svatého, které jsou výsledkem spolupráce Boha a lidí (svatopisců) mnoha generací. Bible - přeloženo znamená ve významu doslova "kni***** plná jednotlivých knih". Textům Písma se dá správně porozumět ve významu, v jakém byly napsány, pouze s pomocí předávané biblické tradice. Nejdříve té judaistické tradice, později nastoupila tradice porozumění Písmu křesťanská. Jedná se o křesťanské "novočtení " Písma ve světle života, smrti a vzkříšení Ježíše z Nazareta. Tato křesťanská biblická tradice se předává k generace na generaci. Od Berojských až dodnes. Bez této předané tradice Písmu správně neporozumíš - nemůžeš.
Ty tohle evidentně ještě vůbec nerozeznáváš a pleteš si jedno s druhým.
Pleteš si slovo a Slovo.
Ale nejsi na tom zoufale! I stav dítěte může mít svůj potenciál!
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 14:37:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Textům Písma se dá správně porozumět ve významu, v jakém byly napsány, pouze s pomocí předávané biblické tradice.
No jistěže, a ta vaše tradice jen tak náhodou jde VŽDY PROTI Věčnému Božímu Slovu. Zajímavé...
Stokrát už jsme o tom mluvili. Kdo ruší Písma svojí tradicí, NADARMO CTÍ Boha.
Ten klam té vaší Nevěstky je tak silný, že i mnoho těch učedníků Páně, kteří jej a jeho Slovo milují si myslí, že to s ŘKC ještě není tak strašné.
Ale ona naplňuje všechny atributy, které Duch svatý zjevil v Písmu o Nevěstce-Babylonu: Je to 12 znaků (Zj 17.18):
1) Nevěstka sedí na velkých vodách - Sedět znamená vládu a moc. Vody jsou národy. Po staletí těmto národům vládla. Korunovala jejich vládce a zápasila o světskou moc nad jejich zeměmi. Bojovala i o duchovní moc nad svědomím lidí a jejich vírou.
2) Se kterou smilnili králové země a vínem jejího smilstva se opili obyvatelé země - Spolu sní vládli králové země a nasákli její vzpourou proti Bohu. Prosazovali její pokřivené duchovní dogma proti pravdám Písma svatého. I když mluvili o Kristu přinášeli pouze duchovní tmu - násilí, války, nenávisti. S touto falešnou církví neměl Kristus nikdy nic společného. Zavedla lidi do modlářství - klanějí se obrazům, sochám, líbají kámen a dřevo, modlí se k mrtvým a uctívají jejich kosti a lebky.
3) Sedící na šelmě šarlatové barvy, plné rouhavých jmen - Přisvojují si tituly, kterými je možné nazývat jen samotného Boha. V babyloně se modlí k "Marii" a tituly, kterými ji oslovují se rouhají Bohu.
4) Je oděna purpurem a šarlatem a ozdobena zlatem, ve své ruce má zlatou číši - Biskupové a preláti mají purpurová roucha, kdežto kardinálové šarlatová. Pouze kněží jediné církve jsou takto oblečeni. Při mši v ruce drží zlatý pohár. Učí, že v eucharistii se Kristus nekrvavým způsobem znovu obětuje svému Otci. Pokud se to v té číši znovu opakuje, pak se to nestalo jednou provždy na kříži. A proto se to musí konat znovu a znovu. Pod rouchem svatosti se v poháru eucharistie skrývá ohavná lež.
5) A na svém čele měla napsané jméno: Tajemství, Babylon, ten veliký, matka smilnic a ohavností země - Babylon symbolizuje touhu přivlastnit si slávu, která patří pouze Bohu. Babylon stojí proti Písmu, tma proti světlu. Lež proti pravdě. Modlářství proti uctívání Boha. Je to světu skryto jako tajemství! Dokonce i mnoha církevním vůdcům, kteří obdivují papeže a duchovně se s ním sjednocují. Jedním z hlavních důvodů odpadnutí bude sjednocení s duchem Babylonu a odmítnutí autority Písma.
6) Je zpitá krví svatých a krví Ježíšových svědků - viz. "svatá inkvizice" na potírání kacířů. Vraždila ty, kteří milovali Krista a Jeho Slovo.
7) Sedí na 7 horách - Na 7 pahorcích leží Řím a v něm je Vatikán. Pahorky tu ženu demaskují jako tu, která sedí ve Vatikánu na 7 pahorcích italského Říma. Jasnější identifikace již být nemůže.
8) Je veliké město, které má královskou moc nad králi země - Mít královskou moc nad králi země, znamená mít moc a právo je korunovat. Pouze dějiny Vatikánu jsou toho plné a propletené s dějinami světových království a korunovací jejich králů.
9) Ve svém srdci praví: Sedím jako královna a vdova nejsem a hoře nikterak nevidím. - Královna nebes o sobě mluví v ženském rodě "sedím jako královna", ale Bůh ji soudí v mužském rodě "i bude spálen v ohni." Proč? Protože to není Marie, jeto démon. Všude, kde se zjeví s tváří laskavé Marie, vyzývá k modlitbám za pokoj a mír, prý, aby tam už nevypukla válka. Lidé toho démona poslechnou a modlí se, jak to žádal. Avšak války a masakry tam přijdou i tak nebo přesně řečeno právě proto. Protože lidé se nemodlí k Bohu, ale k tomuto démonu a tím se dopouštějí modlářství. Královnu nebes uctívají pouze tam, kde je falešná církev. Avšak její modlářství zasahuje celý svět. Tam, kde se to děje ve velkém, vidíme obrovskou chudobu, války, korupci, kriminalitu, násilí.
10) Nikdy už v tobě nezasvitne světlo lampy - Přijde prudký pád této falešné církve. Světlo lampy je Boží Slovo, hlas Ženicha je slovo Pána Ježíše. Hlas nevěsty jsou modlitby oddaných věřících. Až bude vytržena Nevěsta Kristova, nic z ní už nikdo v Babyloně neuslyší.
11) Jejími kouzly byly svedeny všechny národy - Na celé zemi je pouze jeden blud, který svedl kouzly všechny národy - "zjevení Marie". Bůh ale nehlásá své pravdy skrze zjevení mrtvých. Naopak je to okultismus - Je psáno: Neobracejte se k duchům zemřelých (Lev 19,31). Všechny národy se tomuto bludu otevírají, protože jejich víra není postavena na Písmu. Na učení Stvořitele, ale na učení démonů (1Tim 4,1).
12) V něm byla nalezena krev proroků a svatých a všech zabitých na zemi - Začalo to již Kainem a Abelem. Bezbožný Kain zabil ze žárlivosti zbožného Abela. Náboženský duch Babylona pronásleduje ty, kteří, kteří věrně poslouchají a milují Pána. Zároveň vede lidi k tomu, aby Boha uctívali jako Kain.
Jestliže patříš k Božímu lidu a jsi uvnitř této falešné církve, vyjdi z tohoto Babylona. Ten nezreformuješ. Bůh neřekl reformovat, ale vyjít ven, abys nepřijal z jeho budoucích ran.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 08:13:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
ve významu, v jakém byly napsány, pouze s pomocí předávané biblické tradice.
Skutečná Církev Boží má za metu pouze toto:
2Tim 3,15 A že hned od dětinství svatá Písma znáš, kteráž tě mohou moudrého učiniti k spasení skrze víru, kteráž jest v Kristu Ježíši.16 Všeliké zajisté Písmo od Boha jest vdechnuté, a užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti,17 Aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 13:09:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu, tobě je šedesát a svatá písma neznáš nikoli od dětství, ale ani v dospělosti to u tebe pořád ještě není žádná sláva!
A ty tvoje amatérské výklady smyslu textů!
Ohledně "sedmi pahorků" mnoho světových metropolí stojí na "sedmi pahorcích" - včetně třeba Prahy.
A potom - biblicky číslo sedm nepředstavuje matematické vyjádření absolutního počtu, ale je to číslo plnosti.
Takže tvoje Písmo je třeba dostatečné k tomu, abys měl čím strávit svůj čas, ale nikoli už k tomu, aby jsi porozuměl, co se v Písmu píše skutečně .
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 14:50:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO- Svatá Písma studuji od svých 22 let, tedy 38 let. Více měst leží na 7 pahorcích, ale jen v Římě sídlí katolická nevěstka. Nikoli v Praze ani v Riu. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 07:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevěstkou se jeví jen ve hříšných pohledech bezbožníků, zmatených satanem.
Pro Krista je to jeho nevěsta - církev. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 07:51:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Nevěstkou se jeví všem zbožným lidem.
Všechna slova z Mt 23 o farizejích a zákonících dnes platí na ŘKC klér.
Jen úvod by zněl: Na stolci Kristově zasedli zákoníci a farizeové.
Kdyby dnes Kristus přišel, znovu byste Ho ukřižovali kvůli vaší "tradici."
A až přijdou Jeho zástupci, znovu je budete pronásledovat. Přesně tak, jak je to v Mt 23.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. prosinec 2023 @ 13:08:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevěstkou se může jevit jen popleteným náboženským fanatikům zmateným herezemi. Když totiž sám stojíš vzhůru nohama, celý okolní svět ti připadá převrácený.
Ale hlavní problém spočívá přitom v tobě samém.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 06. prosinec 2023 @ 19:24:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Tisíce herezí káže ta vaše Babylonská nevěstka. Jediná deviza u ní je, že nekáže kardinální bludy typu Rosmana, se kterým správně argumentačně bojuješ.
Takže vás nelze počítat jako Jehovisty, Mormony apod.
Ale jinak jste sekta, jejíž ostatní učení jde naprosto proti Písmům a učení apoštolů a Kristově.
Vždy jste Písma nenáviděli, váš jezuita Koniáš se chlubil 150 000 spálenými Biblemi.
Vy se řídíte Tradicí.
Svatí se řídí pouze Písmem. Co je v Písmech činí a co tam není nedělají. Zůstávají v Pánově Slově, poslouchají ho, protože Pána milují. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 12:36:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - Díky vaší falešné církvi jste zabránili stamilionům lidí poznat živého Krista. Jak řekl Pán farizeům: Ale běda vám, zákonníci a farizeové, pokrytci, že zavítáte Království nebeské před lidmi, neboť sami tam nevcházíte, a těm, kteří vy vjíti chtěli, vcházeti nedopouštíte (Mt 24,13). |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. prosinec 2023 @ 13:15:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já přijímám živého Krista právě skrze službu církve - "chléb života, vedoucí k věčnému životu" (srov: J 6,48...).
Uvědom si, jak při zázračném rozmnožení chlebů postupoval sám Pán Ježíš (jako předobraz hostiny, kterou nabízí katolická církev).
Požehnal chléb a ryby, lámal a dával učedníkům. Učedníci pak teprve roznášeli pokrm ostatním lidem. Tuto posloupnost my zachováváme už dva tisíce let! (Mt 15,36).
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. prosinec 2023 @ 08:08:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
právě skrze službu církve
Ta vaše církevnická organizace vládla nad králi a dokonce je korunovala.
Dovedeš si představit, že by to samé dělal apoštol Petr? Jaká to ohavnost!!! Toto nemyslíš vážně...
Jak můžeš věřit, že je t NZ Církev? |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 15:52:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | G777
MARTINO a OKO
Trochu vaši zmatenou katolickou mysl zkusím poučit.
martino
To je z tvé hlavy nebo jsi ten blábol někde opsal? |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 16:49:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
Ty body jsou úryvky z knihy Sergeje Mihála "Vytržení".
Však ty na to také přijdeš. Myslím, že už nato začínáš přicházet... |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 15:50:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | G777
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 16:55:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 22:02:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | G777
Písmo říká, že je lhostejné jestli se modlíš někde v Římě nebo v Jeruzalémě o Božího hrobu. Ta místa nemají žádnou zvláštní moc.
martino
Kde je toto napsáno v NZ. A já nikde neřekl, že má někdo takovou náboženskou povinnost jezdit do Lurd, Říma apd. Samozřejmě modlit se můžeš doma v chrámu, v přírodě, v Česku nebo Japonsku apd. Ale my křesťané si neseme dědictví našich bratrů judaistů a přicházíme a putujme i na místa nám blízká a drahá a to ať ke hrobům apoštolů, mučedníků a svatých tak na místa zjevení Panny Marie nebo sv. Archanděla Michaela na hoře Gargano, nebo jeskyně sv. Eliáše na hoře Karmel a další...Proč myslíš, že se Židé chodí modlit k jediné zdi, která zůstala ze slavného Herodova chrámu, přetékajícího zlatem a krásou? A není to autentická zeď chrámu, ale je to opevňující zeď postavená před chrámem. Tak proč tam chodí? Protože to místo jako celek je pro ně posvátné. Tak nenazývej Židy a katolíky za lidi pod vlivem Satana. Takových máme ude na GS také pár. Prostě tobě jsou to věci cizí, tak si ponech ty své já tě také neškolím co máš dělat. Za to si odpovídáš sám. Proč vy falešní "křesťané" máte neustálou potřebu druhé zesměšňovat a sami sebe glorifikovat. Já výs nechápu. Již jsem chodím minimálně a to od doby kdy zde vznikl právě Satanský klub odpadlých katolíků včetně několika sektářů. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 22:18:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MARTINO
To, co popisuješ jen jen modlářství. Ježíš ani apoštolé žádná taková místa nevyhledávali.
K čemu by jim to bylo. To je jen pro lidi neznající Krista. Pro "nábožné", mající způsob zbožnosti, ale zapírající její moc - a ta moc je Kristus v nás.
Nábožní nechodí vírou, ale viděním, nemají nic uvnitř, tak hledají stále nějaké vnější věci - a to jsou modly (obrazy, sochy, relikvie, hroby, kadidla atd.)
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 12:33:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nevíš, co mluvíš, Gregu. Jsi nevzdělaný.
Pán Ježíš i s apoštoly přece chodili na pouť do Jeruzaléma do chrámu! Na všechny velké židovské svátky!
A cožpak neznáš událost, když se desetiletý Ježíš v Jeruzalémě na pouti "ztratil" a Maria s Josefem ho našli až za několik dnů?
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 14:53:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - jenže Pán a apostolé tam chodili kázat Evangelium, protože se tam sešlo velké množství lidí. Nechodili tam jako na pouť. Natož aby tam uctívali něčí ostatky. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 07:32:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Gregu, mezi náboženské povinnosti každého Izraelity patřila také pouť do Jeruzalémského chrámu. Dovzdělej se!
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 08:00:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
mezi náboženské povinnosti každého Izraelity patřila také pouť do Jeruzalémského chrámu. Dovzdělej se!
Pro Pána Ježíše ano, ten byl pod Zákonem. Ale pro Pavla již ne. Ten tam šel z příkazu Pána. Nemusel tam chodit.
Skutky apoštolské 20:22 A aj, nyní já sevřín jsa duchem, beru se do Jeruzaléma, nevěda, co mi se v něm má státi,
Skutky apoštolské 21:4 A nalezše tu učedlníky, pobyli jsme tam za sedm dní, kteřížto pravili Pavlovi skrze Ducha svatého, aby nechodil do Jeruzaléma. Skutky apoštolské
Skutky 21:11 Ten když k nám přišel, vzal pás Pavlův, a svázav sobě ruce i nohy, řekl: Totoť praví Duch svatý: Muže toho, jehož jest pás tento, tak sváží Židé v Jeruzalémě a vydadí v ruce pohanům.
Skutky apoštolské 21:12 A jakž jsme to uslyšeli, prosili jsme ho i my i ti, kteříž byli v tom místě, aby nechodil do Jeruzaléma.
Skutky apoštolské 21:13 Tedy odpověděl Pavel: I co činíte, plačíce a trápíce srdce mé? Však já netoliko svázán býti, ale i umříti hotov jsem v Jeruzalémě pro jméno Pána Ježíše.
Dovzdělej se.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. prosinec 2023 @ 13:05:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady šlo přece úplně o něco jiného! Ty jsi napadl praxi poutí jako projev pohanství či dokonce "modlářství".
Já tě vyvádím z tvého omylu. Nemám se tedy v této oblasti v čem dovzdělat.
Praxe poutí byla už v Judaismu a praxe poutí pokračovala i v křesťanství.
Jsou tři druhy skutků křesťanské lásky a zbožnosti: "Modlitba, půst a almužna."
Pouť pak je jistou formou půstu, skutkem sebezapření a intenzívního obrácení se k Bohu.
Při takové pouti si odpíráš požitky, snášíš obtíže putování a přitom se modlíš.....
|
]
|
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 07:19:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Ve starých dobách se většinou křtilo tak, že katechumena úplně ponořili do vody a zase ho vyzvedli.
Už ses trošku v tomto posunul - co myslíš "staré doby"? 13. století a ŘKC?
To tak bylo, že tehdy ještě ŘKC převážně udílela svátost křtu ponořením a částečně už políváním. Později praxi křtu opustila úplně.
V opravdu starých dobách, například v antice, v 1. století znamenalo slovo "křest" "ponoření". Křtilo se tak, že se křtěnec ponořil, a to třikrát.
Pavel z toho odvozuje toto: křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.
Který Pavel? Jan Pavel II?
Pokud nějaký "Pavel" něco takového vyvozuje, tak vyvozuje nesmysl, fikci. Zřejmě si to vyvozuje proto, že to nezažil. Kdyby to zažil, nemusí si nic vyvozovat, může napsat svědectví, jak to při křtu bylo.
Z reality jsem nikdy v životě neslyšel od nikoho, kdo byl pokřtěný, že by křestní ponoření v jeho nitru způsobilo odumření hříchu. Takové věci se v praxi nedějí.
Ani jsem nikdy od nikoho neslyšel, že by vynoření způsobilo narození k novému životu. A to jsem slyšel hodně lidí jejich svědectví o cestě k Bohu, o tom, jak se stali křesťany.
A ani já takovou zkušenost nemám - křestní ponoření v mém nitru nezpůsobilo odumření hříchům, ani to nebylo potřeba, vynoření určitě nezpůsobilo narození člověka k novému životu, ani to nebylo potřeba, aby něco takového působilo.
Pokud někdo vyvozuje takové věci, vyvozuje fikci - zřejmě nemá vlastní zkušenost se křtem, tak si vymýšlí.
Mohl by si přečíst třeba to, co píše svatý Pavel o křtu - ten se dal pokřtít brzy poté, co uvěřil Bohu, měl vlastní praktickou zkušenost se křtem, nemusel tedy ke křtu nic vyvozovat, jako někdo, kdo křest nezažil a praktickou zkušenost nemá.
Možná by bylo zajímavé, aby lidé, kteří mají praktickou zkušenost se křtem, napsali jestli u nich křestní ponoření způsobilo odumření hříchu a vynoření narození k novému životu.
Je tu někdo takový?
Toník |
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 09:19:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pavel z toho odvozuje toto: křestní ponoření působí v
křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k
novému životu.
Který Pavel? "...
Tento Pavel:
(Ř 6,3-8) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.
Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání. A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 17:16:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak tento Pavel, Stando, rozhodně nic neodvozuje, protože měl na rozdíl od vás osobní zkušenost se křtem, věděl tedy, co křest je. A píše to jasně.
Že "křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu" tento Pavel nikde nepíše - pokud jsi mu takovou věc přimyslel, tak ses jednoduše spletl. Co píše, cituješ a bavili jsme se o tom mockrát.
Teď ještě jestli se ozvě někdo, komu "křestní ponoření způsobilo odumření hříchům, nebo vynoření pak narození člověka k novému životu".
To by mne zajímalo, jestli někdo takový existuje a má takovou zkušenost se křestním ponořením.
Toník |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 18:12:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ti ty věci od apoštola ohledně křtu zvýraznil.
Co víc ještě mohu udělat, když je i tak ignoruješ a říkáš, že nejsou?
..."Že "křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu" tento Pavel nikde nepíše"...
...víme, že náš starý člověk byl spolu s ním
ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili.
Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 18:29:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
K naší smrti s Kristem došlo už na kříži (Ř 6,6) a ne až ve křtu. S Kristem jsme byli ukřižováni a s Kristem jsme také zemřeli, když zemřel On. A s Ním jsme také byli vzkříšeni.
Křest je pohřeb našeho starého člověka. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 09:00:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V době, kdy Kristus zemřel na kříži, jsi ještě vůbec neexistoval.
Jak bys tedy mohl být už tehdy ukřižován spolu s Kristem? Jak bys mohl zemřít v době, kdy jsi vůbec neexistoval!
Vždyť toto je celé proti rozumu, postavené na hlavu! Mysli!
Až když jsi se narodil a byl pokřtěn, tak až v okamžiku svého křtu jsi získal darem od Boha svoji osobní účast na Kristově ukřižování. Kristova oběť, dva tisíce let stará, se zpřítomnila do tvého dnešního života. Boží milostí - darem.
Kdo dosud pokřtěn nebyl, ten nemá účast na výdobytcích z Kristovy oběti.
|
]
]
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 13:37:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ze slyšení Božího slova pochází víra, víra pak vede ke křtu.
Křest pak je novým narozením z vody a z Ducha svatého do života v novosti. Nepokřtěný není ještě křesťanem - i kdyby už uvěřil evangeliu.
Ve křtu jsme byli spaseni Kristem pro život věčný - darem, bez vlastních zásluh. Proto i víra rodičů může jejich děti přivést ke křtu a ony (pokřtěny) získávají dar věčného života.
(Ef 2,4 ...) Ale Bůh, jenž je bohatý v milosrdenství, pro velkou lásku, kterou si nás zamiloval, zatímco my jsme byli v důsledku svých vin mrtví, nás přivedl opět k životu s Kristem - milostí jste spaseni! - spolu s ním nás vzkřísil a posadil na nebesích, v Kristu Ježíši. Chtěl tím v budoucích časech ukazovat nesmírné bohatství své milosti svou dobrotou vůči nám v Kristu Ježíši. Vždyť milostí jste opravdu spaseni, skrze víru. Ta spása nepochází z vás, je to Boží dar; nepochází ze skutků, neboť se nikdo nemůže chlubit. My jsme totiž jeho dílem, jsme stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom je konali.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 16:40:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Křest pak je novým narozením z vody a z Ducha svatého do života v novosti. Nepokřtěný není ještě křesťanem - i kdyby už uvěřil evangeliu.
Ty plácáš pěkné pitomosti.
Spaseni jsme vírou a víra je ze slyšení Slova Božího v srdci. To nemůže způsobit žádný vnější symbolický rituál. Kde je přímo psáno, že je někdo znovuzrozen křtem? Jestli na to vy spoléháte, tak žádné znovuzrození ani nemusíte mít. Natož pak pokřtěná nemluvňata.
Galatským 3:2 Toto bych jen rád chtěl zvěděti od vás, z skutků-li Zákona Ducha svatého jste přijali, čili z slyšení víry?
Jestliže ze slyšení víry přijímáš Ducha, tak to není znovuzrození a spása? A co to pak tedy je?
Římanum 10:17 Tedy víra z slyšení, a slyšení skrze slovo Boží.
Efezským 1:13 V kterémžto i vy naději máte, slyševše slovo pravdy, totiž evangelium spasení vašeho, v němžto i uvěřivše, znamenáni jste Duchem zaslíbení Svatým,
1 Petruv 1:23 Znovu zrozeni jsouce ne z porušitelného semene, ale z neporušitelného, totiž skrze živé slovo Boží a zůstávající na věky.
Nový rod působí živé Boží Slovo a ne jakýkoliv rituál.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 10:41:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(1 Pt 1,23) Vždyť jste se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a na věčnost zůstávající slovo Boží.
Ze slyšení Božího slova pochází víra.
A tato víra přivádí lidi ke křtu. To není o žádném "symbolickém rituálu!" Tedy skrze Boží slovo přichází víra - víra pak přivádí ke křtu.
Křest je milostí Boží , je "obléknutím Krista" - Gal 3,27). Je obdarování Bohem bez zásluh člověka.
(J 3,5) Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 06. prosinec 2023 @ 19:27:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
V době, kdy Kristus zemřel na kříži, jsi ještě vůbec neexistoval.
Ani mé hříchy neexistovaly a přesto byly všechny vzaty na Kristově těle na kříž. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 11:09:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Já ti ty věci od apoštola ohledně křtu zvýraznil.
??? Kde, Stando?
Zvýraznil jsi věci, které se týkají Pána Ježíše Krista, toho, co pro nás udělal na kříži. To, co se týká křtu, to jsi nezvýraznil.
V každém případě
1. Apoštol Pavel nikde nepsal nápady ve stylu: "křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu."
2. Apoštol Pavel si nemusel ke křtu nic vyvozovat - měl na rozdíl od vás osobní, praktickou zkušenost se křtem, mohl tedy ke křtu svědčit, co se při křtu stalo. A to taky udělal. A jasně a jednoznačně uvedl svědectví, co se při křtu stalo, co se stalo křtem.
Stejné svědectví jako Pavel mám ze křtu já - Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt. To napsal dobře a pravdivě. To jsem zažil při křtu i já.
Stejně tak může kdokoliv zde vydat svědectví, jestli zažil něco jiného. Jestli se někomu stalo, že by "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.".
Je tu někdo takový, kdo něco takového při křtu zažil?
Kdo při křtu zažil něco jiného, než píše Pavel, tedy odložení starého člověka, jeho pohřeb, ztrátu jeho moci v životě člověka, aby mohl žít nový život?
Toník |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 13:49:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."1. Apoštol Pavel nikde nepsal nápady ve stylu: "křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu."..."...
Apoštol napsal toto:
Vždyť v něm tělesně přebývá veškerá Plnost Božství,i vy jste v něm přidruženi k jeho plnosti, v něm, jenž je Hlavou každého Knížectva i každé Mocnosti.
V něm jste byli obřezáni obřízkou, která nepochází z ruky člověka, úplným svlečením své tělesnosti; Kristova obřízka je toto: když jste byli spolu s ním při křtu pohřbeni, byli jste tím rovněž spolu s ním vzkříšeni, protože jste uvěřili v sílu Boha, jenž ho vzkřísil z mrtvých.
Vám, kteří jste byli mrtví kvůli svým
proviněním a svému neobřezanému tělu, vám on dal opět žít spolu s ním!
On nám odpustil veškerá naše provinění.
A to je ten nový život po křtu - život s odpuštěnými hříchy v milosti posvěcující. Život v křestní nevinnosti.
Nebo snad nevíte, že když jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme všichni pokřtěni v jeho smrt? Křtem jsme tedy byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom - jako byl Kristus Otcovou slávou vzkříšen z mrtvých - žili i my novým životem.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 11:32:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ne, Stando. Ani to apoštol nepsal, ale někdo si to vymyslel.
A nejspíše si to vymyslel někdo, kdo neměl praktickou zkušenost se křtem, nezažil křest, na rozdíl od apoštola Pavla.
Ani apoštol Pavel nepsal, že by "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.". Ani nic podobného.
Bylo by zajímavé vidět, jestli se někomu stalo, že by "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.".
Je tu někdo takový, kdo něco takového při křtu zažil? Kdo při křtu zažil něco jiného, než píše Pavel, tedy odložení starého člověka, jeho pohřeb, ztrátu jeho moci v životě člověka, aby mohl žít nový život?
Toník
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 11:42:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." když jste byli spolu s ním při křtu pohřbeni, byli jste tím rovněž spolu s ním vzkříšeni, protože jste uvěřili v sílu Boha, jenž ho vzkřísil z mrtvých.
Vám, kteří jste byli mrtví kvůli svým
proviněním a svému neobřezanému tělu, vám on dal opět žít spolu s ním!
On nám odpustil veškerá naše provinění. "...
Opsal jsem ti to z křesťanských písem. Ty tvrdíš, že toto apoštol Pavel nenapsal.
Co k tomu dodat, než konstatovat, že nevidíš, protože vidět nechceš - protože jsi zaslepený mylným učením??
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 06:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, díky za sdílení tvého života, co žiješ. Tomu rozumím, že nevidíš, protože vidět nechceš - protože jsi zaslepený mylným učením.
To bych řekl, že je ten problém.
Zkus se Stando zamyslet k tomu nesmyslu, co jsi napsal, zda je pravdivý, jestli tedy můžeš:
Co myslíš, může být někdo vzkříšen tím, že je pohřben?
Byl Pán Ježíš vzkříšen tím, že byl pohřben?
Nebo byl Pán Ježíš vzkříšen něčím úplně jiným, než pohřbem, tím, že byl pohřben?
Zpět k tomu, co jsi psal v článku a co apoštol Pavel jistě nepsal, protože měl sám osobní zkušenost se křtem:
Bylo by zajímavé vidět, jestli se někomu reálně stalo, že by "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.".
Je tu někdo takový, kdo něco takového při křtu zažil?
Kdo při křtu zažil něco jiného, než píše Pavel, tedy odložení starého člověka, jeho pohřeb, ztrátu jeho moci v životě člověka, aby mohl žít nový život?
Zatím se Stando nikdo neozval, že by něco takového zažil - že by křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu.
Toník
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 12:59:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Co myslíš, může být někdo vzkříšen tím, že je pohřben? Byl Pán Ježíš vzkříšen tím, že byl pohřben? "...
Aby mohl být Pán Ježíš vzkříšen - předtím logicky musel zemřít a být pohřben.
Abychom my mohli být ve křtu vzkříšeni spolu s Kristem do nového života - musel předtím logicky náš "starý člověk" v nás spolu s Kristem ve křtu i zemřít (Ř 6,8) a být spolu s Kristem i pohřben (Kol 2,12)..
Pak teprve mohlo následovat vzkříšení do nového života Božích dětí (Ř 6,3-4; Kol 2,12;)..
Ty ovšem věříš logickému nesmyslu - prý u tebe nejdříve proběhlo ono vzkříšení do nového života a až následně potom jsi teprve pohřbíval toho starého člověka v sobě. A ten "starý člověk "v tobě, ten prý ani zemřít nemusel, prý už byl dostatečně mrtvý. Ale náš "starý člověk" právě proto, že byl až moc živý, tak kvůli tomu jsme byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla...!"
Apoštol Pavel má tedy jiný názor. Ten píše, že náš "starý člověk" zemřel spolu s Kristem (Ř 6,8;) - když jsme byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla (Kol 2,13) tak náš "starý člověk" byl tím živý až moc. Musel nejdřív zemřít a být pohřben. Spolu s Kristem. A to se stalo ve křtu. Jenom tak jsme mohli v tom samém křtu být spolu s Kristem pak vzkříšeni do nového života. Už jako noví lidé - křesťané. A tím život v proviněních mohl skončit. Jelikož však nedokážeme nehřešit zcela, obnovujeme pravidelně svoji křestní nevinnost svátostí pokání.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 19:25:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, díky za sdílení tvého života, co žiješ a píšeš sám za sebe.
Chápu, že ty ovšem věříš logickému nesmyslu - prý u tebe nejdříve proběhlo ono vzkříšení do nového života a až následně potom jsi teprve pohřbíval toho starého člověka v sobě.
Já tvým logickým nesmyslům nevěřím a tvoje divné víry nesdílím. A přeju ti, aby sis nějak vyřešil ty tvoje logické nesmysly, kterým věříš. A zamyslet se, jestli ti jsou takové tvé víry k něčemu užitečné.
Zkus prosím neodbíhat ke tvým divným vírám ve tvé logické nesmysly a držet se tématu. Zvládl bys to?
Napsal jsi tu tučně a podtrženě nesmysl ve stylu:
Víš, co se dělá při pohřbu?
Rozuměl bys tomu, že člověk není vzkříšen tím, že je pohřben?
Rozuměl bys tomu, jaký nesmysl jsi napsal tučně a podtrženě?
Že jsme nebyli vzkříšeni tím, že jsme byli pohřbeni?
Že ani Ježíš nebyl vzkříšen tím, že by byl pohřben?
Víš čím jsme byli vzkříšeni? Čím byl vzkříšen Pavel? Napsal bych ti to, kdyby tě to zajímalo.
Snad už rozumíš, že Pavel měl jiný názor, než ty, než tvoje divné víry a než to, co si dovozuješ.
To je dobře.
Už jsi tedy porozuměl, že apoštol Pavel si nikde nedovozuje nápady ve stylu "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu"?
Už jen proto, že apoštol Pavel měl na rozdíl od vás osobní zkušenost se křtem, věděl, co je křest, nemusel si tedy ke křtu nic dovozovat?
Ani tady v diskuzi nikdo nenapsal, že by měl s křestním ponořením takovou zkušenost, jako sis vymyslel ty (nebo ti to vymyslel někdo jiný?)
Navíc apoštol Pavel věděl, že "náš starý člověk byl spolu s Ježíšem ukřižován", tak, jako to víme my. Měl tu zkušenost. A to je pravda, Stando - náš starý člověk byl skutečně ukřižován spolu s Kristem. Ježíš nesl naše hříchy, nemoci, bolesti, ... Ale o tom už jsme se bavili mockrát...
Toník
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 07:27:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Že ty, Toníku, nemáš ani špetku soudnosti!
Že nejsi schopen akceptovat ani tvoje vlastní slova o tom, jak jsi se prý jednoho krásného dne znovuzrodil a pak sebou stejně dál dál celé roky tahal jakousi "mrtvolu starého člověka", až jsi ji prý nakonec pohřbil v jezeře u Poděbrad!
Nebudu se tím dál zabývat - nemá to cenu. Je to, jako bavit se s naprogramovaným robotem.
..."Rozuměl bys tomu, že člověk není vzkříšen tím, že je pohřben?"...
Je opravdu nemožné pochopit, že nejdříve musí starý člověk v nás spolu s Kristem zemřít, být spolu s Kristem pohřben a až potom může být spolu s Kristem i vzkříšen jako člověk nový, jako křesťan obléknutý do Krista?
Že toto pořadí, jaké bylo u Krista (smrt, pohřeb, vzkříšení), nejde nijak zpřeházet a nejdříve se znovuzrodit a až potom pohřbívat?
Nedokážeš pochopit, že aby člověk mohl být spolu s Kristem vzkříšen, musí předtím nejdříve spolu s Kristem zemřít?
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 08:02:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, díky za sdílení tvého vlastního života, co žiješ a píšeš sám za sebe. Chápu, že ty nemáš ani špetku soudnosti a že nejsi schopen akceptovat ani tvoje vlastní slova o tom, jak jsi se prý jednoho krásného dne znovuzrodil a pak sebou stejně dál dál celé roky tahal jakousi "mrtvolu starého člověka", až jsi ji prý nakonec pohřbil v jezeře u Poděbrad!
A je dobře, že se tím nebudeš dál zabývat. To už víš přeci dlouho, že nesmyslné přehazovačký TVÝCH vymyšlených vír nemají cenu.
Nemusíš tedy s přehazováním tvých divných vír tím tedy ani začínat. Nemusíš odbíhat od tématu ke tvým divným vírám. Netýkají se tématu.
Já soudnost mám.
Zažil znovuzrození, dal jsem se pokřtít a nebylo to tvoje "prý". "Prý" je to jen ve tvojí hlavě.
Vím, co znamená znovuzrození a vím, co znamená křest. Znám praktické účinky přejití ze smrti do života, vím, co to znamená rozloučit se se starým člověkem. Nemusím k tématu nic věřit nebo dovozovat, jako ty.
A k tématu jsem zde jasně a otevřeně vydával svědectví.
Nepotřebuju mít na rozdíl od tebe k tématu tvoje divné "víry", když mám s tématem osobní a praktickou zkušenost.
Tak jako Pavel.
Ten taky nemusel mít ke křtu víry a nemusel si nic dovozovat. Dal se pokřtít.
Věděl, co je křest.
VÍME, Stando. Ne "dovozujeme si".
VÍME
Chápeš?
VÍME.
Zkus si to představit jako vinařství - ty víš, co je vinaření. Víš, jak roste réva, jak se dělá víno, co se používá a co ne. Nemusíš si k vinaření nic dovozovat. Já o vinaření nevím nic. Jenže mně by nenapadlo si něco o vinaření dovozovat. Kdybych chtěl o vinaření něco vědět, zeptám se těch, co mají s vinařením praktickou zkušenost a nebudu si dovozovat, co tak asi to vinaření.
Rozumíš tomu rozdílu?
Zpět tedy k tématu článku a diskuze.
Na otázky k tomu, co jsi psal, odpovíš? Zkus prosím neodbíhat někam jinam, vzít jednu věc po druhé.
Už jsi napsal dva nesmysly. Fikce. Jeden v článku:
"Pavel z toho odvozuje toto: křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu."
Snad už rozumíš, že Pavel měl jiný názor, než ty, než tvoje divné víry a než to, co si dovozuješ, když ses na rozdíl od Pavla nikdy nedal pokřtít.
Už jsi tedy porozuměl, že apoštol Pavel si nikde nedovozuje nápady ve stylu "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu"?
Ani tady v diskuzi nikdo nenapsal, že by měl s křestním ponořením takovou zkušenost, jako sis vymyslel ty (nebo ti to vymyslel někdo jiný?)
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. prosinec 2023 @ 09:31:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Chápu, že ty nemáš ani špetku soudnosti a že
nejsi schopen akceptovat ani tvoje vlastní slova o tom, jak jsi se prý
jednoho krásného dne znovuzrodil a pak sebou stejně dál dál celé roky
tahal jakousi "mrtvolu starého člověka", až jsi ji prý nakonec pohřbil v
jezeře u Poděbrad! "...
Napsal Cizinec (nikoli Oko!) v r. 2009: |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. prosinec 2023 @ 20:31:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za citaci toho, co jsem psal. Přečetl sis to? Jasně jsem tu vždy psal, že jsem zažil znovuzrození a dal se pokřtít. Mám tedy osobní zkušenost s těmito tématy. Stejně jako Pavel.
A zajímalo by mne, proč vždycky odběhneš od tématu k nějakým tvým vírám? Je ti téma nepohodlné, nechceš se bavit k tématu? Sám jsi téma začal článkem, proč se pak k tématu nebavíš?
Ale je dobře, že už víš, že nepřijímá věčný život nějak virtuálně, to je pokrok v diskuzích, proti tomu, co jsi psal dříve.
Zpět tedy k tématu.
Rozumíš rozdílu mezi tím, když někdo nějaké téma prakticky zná, zažil ho a žije ho, proti tomu, když dané téma někdo nezažil a k tématu si tak maximálně něco dovozuje, nebo věří?
Apoštol Pavel znal křest osobně. Nemusel si ke křtu nic dovozovat. Píše "víme". Věděl, co se při křtu stalo.
A píše to lidem, kteří byli ve stejné situaci jako Pavel. To byli lidé, kteří se také dali pokřtít. Znali křest osobně. Nemuseli si nic odvozovat. A Pavel se odvolává na to, co zažili ti lidé při křtu (jak Pavel, tak adresáti toho dopisu).
Vezmu tedy jednu věc po druhé. V článku jsi psal:
"Pavel z toho odvozuje toto: křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu."
Snad už rozumíš, že Pavel měl jiný názor, než ty. To je dané tím, že Pavel měl praktickou zkušenost se křtem, nemusel si ke křtu nic dovozovat, jako ty, Pavel věděl, co je křest.
Už jsi tedy porozuměl, že apoštol Pavel si nikde nedovozuje nápady ve stylu "křestní ponoření způsobilo v jeho nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu"?
Ani tady v diskuzi nikdo nenapsal, že by měl s křestním ponořením takovou zkušenost, jako sis vymyslel ty (nebo ti to vymyslel někdo jiný?)
Toník |
]
|
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 09:57:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | OKO
Už název článku je naprostý nesmysl. Nový věřící je nové stvoření, avšak dosud je malé miminko potřebující mléko Božího Slova (nikoliv papežovy úvahy na každý den!).
Přestože je v nich nový život, často se téměř neliší od nevěřících lidí. Sice přestanou dělat mnoho špatných věcí, ale mnoho jich v nich ještě zůstává.
Pán Ježíš slíbil těm, kteří budou dlouhodobě zůstávat v Jeho Slově, že poznají pravdu a ta je osvobodí z otroctví hříchu.
To není hned. Je to pouze pro učedníky zůstávající v Jeho Slově (Jan 8,30-36).
K tomuto vysvobození dojde tak, že Otec a Syn si učiní trvalý příbytek ( Jan 14, 20-23) v dospělém, osvobozeném synovi (mládenci). Teprve tento člověk může vstoupit do skutečné služby a šířit Slovo Života mezi mladší učedníky a ti se díky tomu obvykle za 3-3,5 roku se také dostanou k dospělosti.
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 10:06:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to je to, co dnešní Církev potřebuje. Začíná to jednotlivci (průkopníky) - Viz. Mojžíš, Pán Ježíš, Pavel, kteří dlouho, několik desítek let zrají a rostou a ti pak, až vstoupí do skutečné služby, pomáhají ostatním učedníkům dostat se do stavu plného věku Kristova (Ef 4, 13) - t.j. do stejného stavu jako byl Kristus ve svých 30 letech, když začal svou pozemskou službu.
A samozřejmě, že do toho stavu se nedostanou oni sami nějakou svou nábožností, ale tak, že se v nich natrvalo usídlí Otec a Syn v Duchu. |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 08:23:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Písmech NZ jsou pasáže, které platí právě pouze pro dospělé věřící. Např.
1 Januv 5:18 Víme, že každý, kdož se narodil z Boha, nehřeší; ale ten, jenž narozen jest z Boha, ostříhá sebe samého, a ten zlostník se ho nedotýká.
(Což neznamená, že jsme někdy úplně bez hříchu. Ale týká se to jen slov a zanedbaných skutků. Jakubuv 3:2 V mnohém zajisté klesáme všickni. Kdožť neklesá v slovu, tenť jest dokonalý muž, mohoucí jako uzdou spravovati všecko tělo.)
1 Januv 3:5 A víte, že on se okázal proto, aby hříchy naše sňal, a hříchu v něm není. 6 Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší;
7 Kdož činí spravedlnost, spravedlivý jest, jakož i on jest spravedlivý.
9 Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naproti tomu pro tělesné věřící platí tyto verše:
1Jan 3,6b: ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.
Poznání Boha je úzce spojeno s nehřešením. Jde o poznání Boha v sobě jako v chrámu Ducha svatého.
1Jan 3,10b: Každý, kdož nečiní spravedlnosti, neníť z Boha, a kdož nemiluje bratra svého.
Viz. mezi tělesnými Korintskými byly sváry a nenávist.
1Jan 3,14-15: 14 My víme, že jsme přeneseni z smrti do života, nebo milujeme bratří. Kdož nemiluje bratra, zůstáváť v smrti. 15 Každý, kdož nenávidí bratra svého, vražedlník jest, a víte, že žádný vražedlník nemá života věčného v sobě zůstávajícího.
Jako v tělesní ještě nezůstáváme plně v Kristu. Protože On ještě nezůstává plně v nás. Proto jsme ještě plně nebyli přeneseni ze smrti do života.
Je-li v nás nenávist máme jako Boží děti sice věčný život, ale ještě ne v plnosti - pouze v duchu, ale ne v celé obnovené duši obsazené velmi intenzívní přítomností Ducha svatého. Ještě jsme nepoznali Boha, protože v nás ještě plně nepřebývá |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. prosinec 2023 @ 13:54:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kolonkování lidí.....
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 09:52:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Kolonkování lidí.....
A co je na tom? Tak to je. Existují vítězové a poražení, existuje milovaný Jan a pak ho následuje Petr a Jakub a až poté ostatní apoštolé.
Dalších příkladů bych mohl jmenovat mnoho.
Ve vaší falešné církvi existuje kněžská hierarchie.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 11:23:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naše církev není falešná. Je svatá.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2023 @ 20:41:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Naše církev není falešná. Je svatá.
Však to poznáš. A budeš hodně překvapen. Jak jsem zjistil, jsi tak naivní, že jsi schopen naletět téměř všemu...
Jen když ti řekne: "Dej Boha na první místo."
Mno, ale když je tak svatá, jak mohl kardinál Vlk pronést takovou blasfémii, že Bůh křesťanů a muslimů je jeden a týž?
Zajímalo by mě, když to řekl "nástupce apoštolů", jestli ty osobně s tím také souhlasíš.
Souhlasíš? |
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 12:28:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."že Bůh křesťanů a muslimů je jeden a týž? "...
Vždyť je to tak jednoduché!
Je jeden jediný Bůh, který stvořil celý vesmír, stvořil lidi, z nichž někteří jsou křesťany, jiní muslimy, jiní třeba židy.
Z tohoto pohledu není žádný jiný Bůh, jenom pořád jeden a ten samý.
Cosi úplně jiného je lidské poznání tohoto Boha, které se liší podle úrovně lidského poznání Boha.
A tento obraz Boha - úroveň lidské znalosti Boha - se může v různých náboženstvích diametrálně lišit. Bůh židů a Bůh muslimů podle jejich náboženství nemá Syna - Bůh křesťanů má Syna.
Na světě je také mnoho pohanských náboženství. Také ty se liší v úrovni poznání toho jediného skutečného Boha. Jsou jenom výsledkem lidského úsilí, jsou "cestou člověka k Bohu" - cestou, která je dopředu odsouzena k nezdaru. Žádné lidské úsilí totiž nestačí ke skutečnému poznání Boha. Třeba milost od Boha!
Judaismus křesťanství jsou ale náboženství ZJEVENÁ BOHEM. Bůh sám přišel k Abrahámovi, k Mojžíšovi ... Pak přišel Bůh v podobě Mesiáše, člověka Ježíše. Toto už není lidská cesta k Bohu, ale Boží cesta k lidem!
Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl.(J 1,18)
V důsledku této skutečnosti křesťané mají k Bohu nejblíž - nejenom kvůli svému mentálnímu poznání tohoto jediného společného Boha všech lidí od Ježíše, ale hlavně kvůli svému "poznání" tohoto Boha ve smyslu biblickém. Ve křtu jsme totiž "oblékli Krista" (Gal 3,27) - stali jsme se Bohem přijatými dětmi do veliké Boží rodiny.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2023 @ 22:46:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
To je strašné, jak někdo může dávat rovnítko mezi našeho jediného Boha a démona Alláha... Nebo démony ostatních náboženství.
A ještě to omlouvat tím, e oni mají stejného Boha, jen ho ještě dost nepoznali...
Jak je psáno: Pohané obětují démonům a ne Bohu.
|
]
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. prosinec 2023 @ 07:29:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu, nezlobím se za toto na tebe.
Nebylo ti dáno porozumět tomu, co jsem vlastně napsal .... |
]
|
|
Re: Když jsme přijali křest, máme žít bez hříchů. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. prosinec 2023 @ 20:35:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Ve starých dobách se většinou křtilo tak, že katechumena úplně ponořili do vody a zase ho vyzvedli.
Už sis Stando zjistil, jak se křtilo ve starých dobách, co znamenalo slovo "křest"? Co znamenalo v řečtině, jak konkrétně se křtilo v 1. století v církvi a pak ve všech dalších století až po dnes?
Už sis zjistil, jak konkrétně se křtilo v ŘKC až někdy do 13., 14. století, než ŘKC praxi křtu opustila?
Přečetl sis k tomu nějakou odbornou literaturu?
Toník |
|
|
|
|