|
Právě je 570 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116738978 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Víra je darem.
Vloženo Neděle, 06. červen 2010 @ 22:47:07 CEST Vložil: Stepan |
poslal oko Je to snad na libovůli Boha, na jeho náladě, komu dá dar víry a komu ne?
Bůh si po stvoření světa ponechal některé věci, které může udělat jen on. Může, nebo nemusí. Třeba stvořit něco z ničeho.
Pak jsou další věci, které dává také jenom Bůh, ale vyžaduje i spolupráci lidí : "Proste a dostanete, hledejte a naleznete...Proste Pána, aby poslal dělníky na svou žeň... atd. Dar
víry zasahuje do obou těchto skupin. Bůh může dát vykvést pusté poušti,
ale často se dá dar víry vyprosit. Pro sebe i pro jiné...
Rodiče při křtu neslibují, že dají dítěti víru, ale že ho vychovají ve víře. Že dítě bude mít znalosti o Bohu, o správném způsobu žití... Dar víry záleží na Bohu, ale je možno za něj prosit. Má smysl se za děti modlit.
Co je to víra? Víra je hořící srdce, živý a žitý vztah s Bohem, touha srdce konat jen dobro. Je to ochota k dobru.
Její přijetí prochází třemi stupni: 1.) Vím (znalosti o Bohu) 2.) přemýšlím o Bohu 3.) poznání - vlastní zkušenost s Bohem
Tyto tři stupně nakonec ústí do ochoty vztahu: "Horlivost pro Tvůj dům mě stravuje..."
Dar víry je jako semínko. Na nás pak je, abychom o něj pečovali, abychom ho rozmnožovali spoluprací s Bohem na konání skutků, které pro nás nebeský Otec připravil. Pán Ježíš vyčítá učedníkům, že je jejich víra malá (Mt 17,17). Velikost víry tedy závisí na člověku.
Protože i svátostný život může zevšednět, Bůh koná zázraky. Události, které se naprosto vymykají běžnému chodu věcí a křičí: "Já jsem, který jsem". Věřícímu k povzbuzení. Nevěřícím člověkem však nepohne ani ten největší zázrak. V nevěřícím prostředí je proto i zázraků málo.
(Mt 13,58) A kvůli jejich nevíře tam neudělal mnoho zázraků.
Dar víry nijak neomezuje lidskou svobodu v rozhodování. Kdyby tomu tak bylo, byla by určitá skupina lidí provilegovaná - a to by odporovalo principu Boží spravedlnosti.
"Duch Pánův je nade mnou, protože mne pomazal kázat
evangelium chudým; poslal mne uzdravit zdrcené v srdci,
vyhlásit propuštění zajatým a prohlédnutí slepým, propustit
zdeptané na svobodu
a vyhlásit Pánovo milostivé léto." Život křesťana v důstojnosti dítěte Božího nutně musí být ve svobodě vlastního rozhodování. Návod na to máme zde:
(1 Pt 2,15-16) Neboť toto je Boží vůle: abyste dobrým jednáním umlčovali
nevědomost nerozumných lidí.
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci.
|
Podobná témata
|
|
Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 07. červen 2010 @ 03:47:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Zda se mi, ze ty tvoje tri stupne prijeti viry chapou tu viru prilis intelektualne (pises, ze tretim stupnem je poznani). Podle me mnohem dulezitejsi na vire je aspekt spolehnuti, tj. verit Bohu. Vira v tom intelektualnim smyslu, tj. vira jakozto souhlas intelektu s nejakymi pozitivnimi vyroky, to je vira, ktera se projevi nanejvys recitaci kreda a schopnosti ho vysvetlit. Vira jako spolehnuti se takhle jasne ohranicit neda.
Aviaf
|
Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 07:50:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepochopil jsi správně smysl třetího bodu.
Jedná se zde o skutečný prožitek, vlastní zkušenost. Bez té jsou ti všechny intelektuální znalosti na nic. Nic jsi nepoznal.
Dám příklad. Každý z nás dokáže intelektem pochopit, kolik to je peněz, třeba 5 milionů. Matematicky to vyjádří dítě v základní škole. Ale ví takové dítě skutečně, co všechno obnáší vlastnit 5 milionů? Představ si, že rázem vyhraješ, nebo zdědíš 5 milionů. Máš doma kopec bankovek a snažíš se je spočítat. Spleteš se a musíš znovu. A pak zase. Kam s nimi? Do slamníku, nebo do banky? A do které, abys o ně nepřišel? Večer ulehneš a přemítáš, zda tvé rozhodnutí bylo správné, zda tě někdo neokrade. Vlastnit majetek je zodpovědnost. Jako správce ho máš spravovat a rozmnožit, nikoli promrhat. To přináší starosti i pochyby.
Tak to všechno obnáší vlastnit 5 milionů a mnohem víc! Na to ale přijdeš jen zkušeností, vlastním prožitkem. Nejsi jako nezúčastněný pozorovatel, ale jsi vtáhnut do děje, zainteresován. Jisté věci lze poznat jen zkušeností na vlastní kůži.
Spolehnutí, věřit Bohu je důsledkem působení všech tří uvedených složek. Je vyjadřováno ochotou, chtěním aktivně spolupracovat s Bohem, horlivostí srdce, touhou.
|
]
|
|
Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. červen 2010 @ 12:51:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Boží víra je nadějných věcí podstata a důvod neviditelných.
Boží víra je ze slyšení Božího slova. Není možné věřit něco jiného, než slovo. V případě křesťanů je to pak Slovo.
Bůh je milostivý ke všem lidem, nejen k tzv. "věřícím". Stará se o všechny a dává požehnání i tam, kde by to rigidní náboženští fanatici nečekali.
Život křesťana už není ve svobodě, která je pláštíkem ke svévoli a bezbožnosti, ale v poslušnosti Boha a jeho slova.
|
Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. červen 2010 @ 15:47:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ........Boží víra je nadějných věcí podstata a důvod
neviditelných..........
Ahoj Cizinče. Tuhle větu z Židům jsem nikdy nepochopil. Mohl bys mi prosím tě (a nejen ty) napsat své chápání této věty? Díky.
|
]
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:43:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Karle,
He 11:1 Víra jest podstata/pevné ujištění/předpoklad (uskutečnění) věcí, v něž doufáme, důkaz (tzn. ověřovací důkaz) nebo: potvrzení neviditelných
skutečností.nebo: pevné ujištění / předpoklad
(uskutečnění) Toto praví rozšířený studijní překlad KMS.
Tak se na to podívejme. Předmětem Boží víry jsou neviditelné Boží věci, poněvadž se týkají neviditelného Boha. Bůh nám o těchto věcech říká a chce, abychom Mu věřili. Přestože věříme něčemu, co nyní nevidíme, máme naději/doufáme, že to jednou uvidíme, takže to, že věříme, je důkaz toho, že ty věci, i když je nevidíme, existují neboli naše/Boží víra je potvrzením faktu, že existují neviditelné skutečnosti, které dříve či později budou existovat i viditelně.
Nikdy jsem Pána Ježíše fyzicky neviděl, ale věřím, že existuje, poněvadž jsem Ho slyšel a viděl jsem Ho jednat. Nemohu dokázat, že existuje, nemohu Ho nikomu fyzicky ukázat. Ale přijde den, kdy Ho uvidí všichni! I ti, kdo v něho dnes nevěří. Takže moje víra se vztahuje k Někomu/něčemu neviditelnému, a proto je důkazem, že Ten Někdo existuje a že se to jednoho dne ukáže jako skutečnost.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:07:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy
Díky za odpověď. Já bych to též tak chápal, jenomže ten verš mi přijde příliš obecný. Tys uvedl příklad ze své víry, ale stejně tak dobře mohu zvolit jiný objekt, např UFO. No možná dělám chybu v tom, že si verš příliš zobecňují, ale on si o to přímo říká. Dále mi nejde do hlavy, že by víra měla být důkazem (i když třeba jen pro dotyčného). Když věřím, tak přece to věření samo o sobě není důkaz o tom, že objekt víry skutečně existuje, viz třeba víra v UFO ještě neznamená, že UFO existuje, nebo třeba víra v nanebevzetí Marie ještě neznamená, že Marie je někde v nebi. Ledaže by měli pravdu ti z jakéhosi východního duchovního směru, kteří tvrdí, že svět kolem nás je je iluze a existuje jen v mozku. Potom by víra v něco, to něco vytvářela stejně jako je vytvořen svět v mozku dotyčného. Ale takhle to asi nevidíme, že?
Karel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:31:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když to zobecníš, Karle,
můžeš se dostat do problému právě tím, že svou víru věnuješ věcem, které neexistují.
Proto právě řekl Pán Ježíš: mějte víru Boží! Boží víra se totiž vztahuje výhradně k věcem, které skutečně existují, a proto Boží víra může být a je důkazem/potvrzením věcí neviditelných a nadějných. Předmětem Boží víry je prostě sám Bůh a Jeho věci, které jsou věčné a spolehlivé a umožňuje nám dokonce rozumět věcem, kterým se ani jinak rozumět nedá, poněvadž je naše hlava nebere. A navíc - Boží víra působí tak, že nejenže věříme; my některé věci prostě víme! Nevíme jak, ale víme!
Když se tě zeptám - jak víš, že se jmenuješ Karel? Co odpovíš? Zřejmě nějak takto: no, od mala, co si pamatuju, mi tak říkali rodiče i všichni ostatní (- to je víra ze slyšení). Když jsem pak začal umět číst, mohl jsem si přečíst své jméno ve svém rodném listě a později v občance a tak prostě věřím/vím, že se jmenuji Karel. S Božím Slovem/Bohem je to podobné. Víra je ze slyšení zvěsti a zvěst skrze Slovo Kristovo/Boží (Ř 10:17). Něco slyšíme, něco si přečteme a ani nevíme jak, najednou se stane, že věříme/víme, že Bůh je.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. červen 2010 @ 18:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .......najednou se stane, že věříme/víme, že Bůh je.........
No dobře Willy, ale víra/vědění vychází z toho, že se něco stane, víra tady přece není důkazem existence předmětu víry, je následkem toho, že se něco stalo a to něco je pro mne, tebe... důkaz/důvod, že objekt víry je reálný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 08. červen 2010 @ 22:24:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží víra v Boha a Boží "věci" není víra, že se něco stane, nýbrž víra, že Někdo/něco je, i když to není vidět. Je to, jak správně doplnil Cizinec víra Slovu. Bůh něco říká, já tomu věřím a fakt, že tomu věřím, je podstata a důkaz existence té které "věci". To, že Bůh jaksi navíc dělá takové věci, aby mou víru potvrdil, aby mne ujistil, že věří správně, to je. řekl bych, takový bonus. Věřil bych v Jehi existenci, i kdyby nic nedělal. Ale díky Bohu, že nejen mluví, ale i koná. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 09. červen 2010 @ 19:16:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím, že část verše Žid 11.1 ("víra jest důkaz/potvrzení/důvod neviditelných skutečnosti") mi asi zůstane tajemstvím. Mám však neodbytný pocit, že v tom nejsem sám :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 21:07:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je možné a velmi pravděpodobné, Karle. Svým způsobem je to tak dobře, takže se tím nemusíš trápit.:-)
w.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 09. červen 2010 @ 21:38:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo, ale ten pisatel Židům tomu nejspíš rozuměl, pokud nejde o chybu v přepisu/překladu, vysvětlení určitě existuje. Necháme to uzrát, možná z toho něco vyraší :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 21:45:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen.:-) |
]
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 09:19:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj
Tentokrát vzácně s Willym souhlasím.
Jen bych to doplnil. Víra není jen o věcech vědět, ale také věci poznat vlastní zkušeností. Skutečnost, kterou rozum nebere, skutečně prožít. Jen tak se přesvědčíš, že tato skutečnost existuje, že je pravdou.
Až tedy lze mluvit o skutečné víře, když je osvědčena zkušeností, vlastním zážitkem. Alespoň u mě to tak bylo.
|
]
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. červen 2010 @ 11:07:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jo, tak za mne odpověl Willy.
Já chápu víru hodně podobně, jako snss, který tu nedávno psal o víře ve fyzikální zákony. Existuje třeba přitažlivost. Nevidíš jí, nemůžeš si na ní šáhnout, vědci léta a léta zkoumají jak vlastně funguje a co jí způsobuje a ne a ne na to přijít. Nanejvýš dokážou popsat její vnější chování. Většina lidí "na přitažlivost" věří a chovají se podle té svojí víry, která byla od mala cvičená, přesto, že přitažlivost nikdy v životě neviděli. To je tedy běžná víra, který je stejná.
V různých náboženstvích je hlavním parametrem to, jestli člověk věří a to jak moc věří. Když jsem byl třeba v ŘKC, tak hlavní otázka, kterou lidé řeší a kterou dělí společnost na dva tábory, je: Jsi věřící? Ano: jsi v pořádku. Ne: Jsi mimo. O to, komu a co člověk věří, nijak moc nejde, dokud se s tím nesdílí. Hlavní je, že "je věřící", sedí ve správném kostele a dělá správné skutky.
Pak je tu víra Boží. Ta je podobná, ale jejím jádrem není víra sama a její síla, ale
slovo, nebo také jinak Slovo s velkým S. U Boží víry je hlavním parametrem to, komu a co člověk věří. To jak moc tomu věří je parametr nepodstatný. Stačí malinká víra Slovu na to, aby se děly velké věci.
No a tahle víra, víra Slovu je podstatou věcí, které ještě nejsou vidět.
Takovou Boží víru měl Bůh. řekl Slovo a tím slovem byly učineny světy a všechno, co je kolem nás a co teď vidíme, i to, co nevidíme. A když se vědci začnou hrabat dole v tom, z čeho je to všechno kolem nás uděláno, tak se trochu diví (a nejvíc se diví materialisti), protože čím jdou níž a hloub, tím méně reality a něčeho pevného, čeho by se mohli chytnout a vyzkoumat, nacházejí.
Ten zbytek 11 kapitoly popisuje pak účinky téhle víry. Třeba když se narodil Izák, stalo se to takovou vírou. On se nenarodil "přirozeně", podle zákonů našeho světa, narodil se ženě, které se děti běžně nerodí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. červen 2010 @ 19:32:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Cizinče, díky za odpověď. K příkladu přitažlivosti: není to tak úplně pravda, že ji "nevidím". Máme smysly a díky ním víme, že přitažlivost existuje. Nemusím věřit, že přitažlivost existuje, vím to. Nevznáším se nad zemi. Ohledně definice toho o co vlastně v případě přitažlivosti jde, mi ovšem nezbývá než věřit fundovanějším.
.....Stačí malinká víra Slovu na to, aby se děly velké
věci. No a tahle víra, víra Slovu je podstatou věcí, které
ještě nejsou vidět. .........
Jo to bych bral, pokud je to ovšem podáno tak, že víra je podstatou těch věci, které teprve díky víře vzniknou, které zatím neexistuji. Vzhledem k příkladum navazujícího textu (výjimkou je třetí verš), by toto mohlo být částečným vysvětlením první poloviny prvního verše. Ale co s druhou polovinou: "víra jest důkaz/potvrzení/důvod neviditelných skutečnosti". Jak to vidíš ty?
Karel
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 08:45:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Rozumím tomu v kontextu těch veršů, které následují, kde Pavel vysvětluje, jak funguje svět.
Základním způsobem, jak může člověk přijmout věci od Boha je to, že Bohu věří. Jinde jsem vysvětloval, že "víra" není složitá, definoval bych víru jako "přijetí něčího slova jako pravdivého a spolehnutí se na něj".
V poslední době jsem trochu studoval dějiny a ekonomiku. Tam je docela zajímavá věc: Když se podíváš na cokoliv, co mezi lidmi vzniklo, stojí ty věci na víře.
Když chce třeba člověk postavit dům, tak je to proto, že z nějakého důvodu "věří že postavit dům je možné". Napřed si rozmyslí svoji situaci, najde prostředky na stavbu toho domu (vezme úspory, půjčí si z budoucnosti a pod.), najde pozemek a najde někoho, kdo dům umí postavit a uzavře s ním smlouvu o stavbě. V tu chvíli už je v podstatě jasné, že ten dům bude existovat a pravděpodobnost, že nebude, je velmi nízká. Jen ta víra v zaběhnuté věci, schopnost jednoho financovat a druhého postavit a vzájemná smlouva je potvrzením toho, že ten dům se objeví a bude existovat. Když ten dům za pár měsíců stojí, je to celé výsledkem víry, která stála na začátku. Jednotlivé kroky, "skutky" (financování, pozemek, smlouva, stavba...) už jsou pak "jen" důsledkem víry v zaběhnutý stav věcí a realizací té víry.
Když se podíváš trochu podrobněji do základů některých obrovských i malých firem (třeba GE) nebo obrovských staveb či organizací nebo dokonce říší, byla na jejich začátku opět víra. Ta "víra" pak způsobila "skutky", které vedly k realizaci dané věci - postavení stavby, založení firmy, shromáždění lidí. Ta víra je důvodem existence věcí, které ještě nejsou vidět.
Stejně funguje víra Bohu.
Přímo proti Božím principům jsou pak třeba některá přírodní náboženství, například komunismus. Jeho představou bylo to, že "jádrem" věcí je materiál a jádrem duchovních věcí je práce. "Víra" a "Vize" lidí pro ně byla nepodstatná, podružná. Po mnoha desítkách let těžké až otrocké práce bez víry a jasné víze se ten systém na různých místech propracoval až k hladomorům, bídě a mnohaleté zaostalosti a nakonec totálnímu úpadku a rozpadu.
Přímo proti Božím principům víry byl také postaven tridentský koncil, který byl svolán natruc křesťanům tak, aby se vůči nim co nejvíce a nejradikálněji vymezil. Dobře to ukazuje třeba Kánon 14: Jestliže
kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn,
protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že
nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který
věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou
důvěrou; ať je proklet.
Boží víra je tedy potvrzením věcí, které nejsou vidět. I tady na fóru máš několik lidí, kterým se na základě víry změnil život, prožili, co to znamená "starý život" a jaká je změna v tom, když bible mluví o "novém stvoření" či "vnitřním člověku, který se každý den obnovuje". I na základě téhle změny je důvěra ve slovo, které nám dal Bůh. Důvěra, že Bůh to slovo nedal jen tak do větru a že si za ním stojí. Třeba:
Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu,
který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již
přešel ze smrti do života.
Rozdíl proti běžně zaběhnutým lidským vztahům a slovům a proti Božímu slovu je ten, je Boží slovo je o poznání jistější, neklame, tak jako je tomu někdy u lidí.
Toník
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:08:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku
Díky za odpověď. Tu první část už chápu stejně jako jsi to popsal v příkladu stavby domu. K druhé části verše "víra jest důkaz neviditelných skutečnosti" mi podal vysvětlení Mikael. Lze prý překládat takto: "Víra jest dokazování neviditelných skutečnosti". Takhle mi je tento verš pochopitelnější. Ten kánon 14 z Tridentského koncilu stále platí? Zda se mi, že to jde proti základnímu poselství křesťanství, aspoň jak jej chápu já. Pokud je platný a lide jej uznávají, řekl bych, že jde o jiné náboženství než je křesťanství.
Karel
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 18:31:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochopitelně, že platí. Kdy už si konečně uvědomíte, že jste to vy, kdo jste tím jiným náboženstvím než křesťanstvím.
Každý, kdo si usmyslí, že se mu odpustil hřích, který právě spáchal...a to pouze tím, že si usmyslel, že se mu odpustil, není křesťan, ale pošetilec, namyšlenec a pokrytec. Hřích je pak naprosto nadbytečné slovo. Stačí hřešit jako o život a fanaticky věřit, že jsou mi mé hříchy odpuštěny. Tohle chcete dát na roveň křesťanství???? Jděte se vycpat. Křesťanům je odpuštěn hřích proto, že ho litují a prosí Boha, aby jim ho odpustil. Ježíš nezemřel za naše hříchy proto, aby nám hříchy odpustil a prominul, ale aby nás ze hříchu vykoupil. K jeho smírčí oběti se musíme aktivně přihlásit.
A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích, ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:00:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, nemusíš se hned čertit :-) Možná jsem naivní člověk, ale já měl za to, že když uvěříš Bohu, že ti odpustil tvé hříchy, uvěříš v hloubi srdce, tak tato víra s tebou něco udělá. Řekl bych, že si v prvé řadě zamiluješ tohoto Boha a pokud někoho miluješ, nechceš jej zklamat, zarmoutit. Proč bych potom páchal sebevraždu, hřešil, vždyť by to zarmoutilo milovanou bytost. Pokud někdo hřeší jako o život a zároveň věří, že se mu jeho hříchy automatický mažou, tak je něco s jeho vírou špatně.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:06:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, jestli se mohu zeptat. Díky čemu jsi spasen?
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 28. červen 2010 @ 19:22:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, že jsme se shodli, že na takové víře je něco špatně. Tak ještě ji přestat zmatečně hlásat.
Jsem spasen skrze Ježíše. Ale ta spása není spásou statickou, je jako záchranným kruhem, kterého se nesmím pustit. Naše spása jako stav oslaveného člověka započíná už zde na zemi a vrcholí a dochází plnosti u Boha v nebi. Někdy mi připadá, že vy spásu nechápete dialogicky jako kladnou odpověď člověka na Ježíšovo klepání u jeho prahu a jako životní proces, ale jako jednou provždy rozhodlou věc o nás bez nás, na kterou už není třeba myslet a dbát, jen z ní teď těžit a užívat si ji. Tak aspoň vaše slova znějí.
|
]
Víra je důvod neviditelných věcí - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 21:05:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď. Zdá se mi, že máš alergii na "jednou přijmu Bohem nabízenou spásu, už nikdy o ni nepřijdu". Nevím kde jsi ji získal, řekl bych, že je oprávněná. Já bych to viděl takto: Přijímám Bohem nabízenou spásu, jsem spasen, odmítám, nejsem spasen. To, že jsem ji jednou od boha přijal, ještě neznamená, že ji nemohu někdy v budoucnosti z různých důvodu odmítnout. P.S. Mi přijde zmatečný ten kánon č. 14.
|
]
Jak správně spáchat sebevraždu a jít do nebe - Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 28. červen 2010 @ 22:51:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A opět, pokud jsou vám vaše hříchy odpuštěni a
jste znovuzrození a vyvolení - spáchejte sebevraždu - sice je to hřích,
ale ten je vám odpuštěn automaticky, protože jste znovuzrození. A budete
rovnou v nebi - a to se vyplatí, ne? ;)
No, byl by tu lepší postup a jistější, a taky správný podle nauky té Jediné pravé "Církve". Vezmeš si nějaký jed, který tě spolehlivě zabije, ale až za chvíli, nějaký pomalý jed. Pak si zavoláš kněze, budeš toho upřímně litovat a vyzpovídáš se, on ti dá rozhřešení, budeš v milosti posvěcující, přijmeš eucharisti a plnomocné odpustky a můžeš jít rovnou do nebe, ani očistec nebude potřeba, ne?
Proč to vlastně neuděláš, jestli věříš učení ŘKC a chceš se dostat do nebe?
Křesťané nemusí páchat sebevraždu aby se dostali do nebe. Mohou být v nebi před trůnem milosti každý den, ráno i večer a když budou chtít, tak i v poledne a o půlnoci. Nemají žádnou zábranu, která by jim bránila přijít do nebe - a tou zábranou rozhodně není pár uhlovodíků prolitých trochou hádvěo.
|
]
Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 17:18:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Život křesťana už není ve svobodě, která je pláštíkem ke svévoli a bezbožnosti, ale v poslušnosti Boha a jeho slova."...
Střílíš neúmyslně takhle vedle, nebo je to záměr?
(1 Pt 2,15-16) Neboť toto je Boží vůle: abyste dobrým jednáním umlčovali
nevědomost nerozumných lidí.
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci. Máme jednat svobodně i jako Boží služebníci! Poslouchat Boha lze i ve svobodě - tehdy to má teprve cenu. Svobodná volba Boha.
|
]
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. červen 2010 @ 11:11:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Napíšu ti na téma svobody a smlouvy článek, který se bude jmenovat "Vytrváme v dobrém dokud budeme mít naději" a můžeme si o tom popovídat. Do té doby bych byl rád, kdyby sis něco přečetl o krevní smlouvě, ať diskutujeme nad tématem a neomíláme stále dokola totéž.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. červen 2010 @ 08:48:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Článek "Vytrváme v dobrém dokud budeme mít naději" je uveřejněný, v něm vysvětluji vztah svobody člověka a smlouvy, kterou se člověk k něčemu zavazuje. Napsal jsem to proto, abys trochu porozuměl, o čem píšu když komentuju svobodu a proč říkáme, že jsme "byli spaseni". Třeba ještě někdy napíšu článek o svobodě, kterou člověk získává v té smlouvě v Kristu Ježíši a o svobodě, kterou tou smlouvou ztrácí.
Toník
|
]
|
|
Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. červen 2010 @ 16:05:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obrat "Určeni k životu budoucího světa" je u rabínů běžný.
V křesťanské nauce je předpokladem tohoto předurčení ke slávě především víra v Krista (J 10,26; Ř 8,28-30; Sk 2,39). Toto předurčení je výrazem víry v Boží vševědoucnost, které reflektuje Boží pohled z věčnosti. Něco zcela jiného je pohled lidský v běhu času. To je třeba nezaměňovat!
Bůh přece chce, abychom byli všichni spaseni. Každý může být spasen! Avšak to záleží od toho, jak prožijeme svůj život (Zj 20,12).
|
]
Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Středa, 09. červen 2010 @ 08:05:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano oko, Bůh chce, aby všickni lidé spaseni byli a k známosti pravdy přišli. 1.Tim.2:3
A přece jen ti vyvolení spasení své s bázní a s třesením konají. Jen vyvolení pozvání přijmou, spasení dosahují a k známosti pravdy přicházejí. A ti potom pak vědí, Duch svatý je svědkem v jejich srdcích, že jsou z počtu vyvolených Božích.
Všichni mají povolení přijít k Bohu, ale nikdo nemá tu schopnost to udělat.
Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal a já ho vzkřísím v poslední den. Jan 6:44 Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích. Matouš 16:17 Ne za svět prosím, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou tvoji. Jan 17:9 Všechno je mi dáno od mého Otce a nikdo nezná Syna než Otec, ani Otce nezná nikdo než Syn - a ten, komu by to Syn chtěl zjevit. Matouš 11:27 Proč ne všem? Je to Bůh, který zjevuje duchovní pravdy. Nejdůležitější je, že vybírá Bůh a ne člověk. Důkaz Jan 15:16
Pokud nedospějeme na místo, kde tomu úplně uvěříme, ještě stále nechápeme evangelium, a dá se říct, že ještě naplno nemilujeme Krista. Protože když v konečném důsledku volí člověk a ne Bůh, potom jsme zbožštili člověka a na trůn jsme posadili lidskou vůli!
Ale tobě se líbí na trůně, viď. Přece kdyby vybíral Bůh, tak by omezoval naši svobodu. Ale když vybíráme my, spravedliví lidé, musí se podřídit naší svrchované vůli, aniž by se měl cítit omezovaný. Takového Boha sis vysnil, což, který tě bude poslouchat. Svrchovaného odmítáš! Nejsi přece robot, abys ho poslouchal. Že z něj ty děláš robota, to ti nevadí, hlavně když jsi ty ten svobodný, nezávislý na Stvořiteli. Přál bych ti někdy poznat pravého Boha. Žádný osamělý Bůh toužící po kamarádech, místo toho Bůh slavný, Bůh vznešený, svrchovaný a svatý Bůh vzbuzující bázeň, Bůh absolutní! Žádný kříž sentimentální lásky, ale spíš kříž, kde by byl smířen s hříchy svých vyvolených.
Svatý, svrchovaný Bůh je jistě biblický, ale závěr svrchovanost jedince, z něj nelze biblicky odvodit, je vlastně Písmem výslovně popírána.
Přece si oko nepřejeme, aby se cokoliv přihodilo bez Jeho dopuštění! Či ano?
|
]
Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:13:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero stále ti ještě uniká nesmírná důležitost svobody. Vztah mezi Bohem a člověkem je přímo na ní postaven. Nelze věřit a milovat jinak, než ve svobodě. Bůh dává hořící srdce, které je ale potom i na nás závislé, zda bude hořet, nebo skomírat. Jak a čím ho budeme živit.
Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal
Kristova slova mylně interpretuješ - nepopírají, že každý člověk bez výjimky má v sobě touhu po společenství s Bohem. Bůh stvořil člověka jako bytost duchovní a svobodnou. Kdo nežije duchovní život, strádá, cosi mu chybí. To je to, o čem Pavel mluví, jako o svědomí, o přirozeném Zákonu v lidském srdci (Ř 2,15). Bůh tedy přitahuje každého člověka bez výjimky, ale ne každý je ochoten se nechat přitáhnout.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší,
ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Středa, 09. červen 2010 @ 11:28:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Staňo, ahoj, píšeš: Bůh tedy přitahuje každého člověka bez výjimky, ale ne každý je ochoten se nechat přitáhnout
Kdyby Boží Duch mírně přemlouval neznovuzrozené duše, jak to, že jedni se přemluvit dají a druzí ne? Jedni uvěří, druzí ne. V čem vězí rozhodnutí? Kdo se rozhoduje? Je to lidská ctnost nebo citlivost? Je to inteligence? Hledání smyslu života? Osvícení? Touha? Víra? Ať odpovíme jakkoliv, zabředneme do problému Božího předurčení ještě více a uspokojivou odpověď pohřbíme ještě hlouběji.
Pokud Bůh přemlouvá všechny stejně přesvědčivě, potom jedni mají ve svém přirozeném kamenném srdci jakousi duchovní kvalitu, která uposlechne Boží přemlouvání a druzí jí postrádají. Potom se znovuzrození mají čím chlubit a spasení není milostí, ani darem, ale osobním rozhodnutím vycházejícím z nitra ještě duchovně mrtvého člověka. Připustíme-li takovou možnost, potom je účinnost Boží oběti (t.j. znovuzrození) podmíněna skutkem lidské víry. Znovuzrození je však podmíněno jen Božím svrchovaným rozhodnutím; naše víra je podmíněna znovuzrozením z Ducha; naše spása je podmíněna naší vírou.
Pokud mi i odpovíš na otázku proč jeden uvěří a druhý ne tím, že ten co uvěřil je inteligentnější, vnímavější, toužebnější, osvícenější, či cokoliv jiného než ten druhý, zeptám se tě - 1. Korintským 4,7 Kdo ti dal vyniknout? Máš něco, co bys nebyl dostal? A když jsi to dostal, proč se chlubíš, jako bys to nebyl dostal? Pak ovšem se nabízí otázka - proč jeden dostal od Boha ( inteligence, čehokoliv, co má vliv na jeho pochopení evangelia ) tolik, aby uvěřil, a druhý tolik, že to nepochopil a neuvěřil. A jsme zpátky u Božího předurčení.
A ptám se tě, ty jsi uvěřil tak, že ti to zjevilo tělo a krev, či tak, že ti to zjevil Otec na nebesích?
Dále píšeš: stále ti ještě uniká nesmírná důležitost svobody. Vztah mezi Bohem a člověkem je přímo na ní postaven. Nelze věřit a milovat jinak, než ve svobodě.
Vidíš i na tyto tvoje slova ses nachytal. Jak jsi tedy mohl uvěřit a začít milovat Krista, dokud jsi byl otrokem hříchu, nesvobodným přirozeným člověkem, zcela pod nadvládou toho zlého, dokud tě Kristus z jeho područí nevytáhl, neučinil svobodným toto rozhodnutí vykonat. A jsme zase tam, kde tvoje víra začíná z Jeho podnětu.
Jsi asi muzikant, dle tvých článků o orchestru atd. Talent, hudební sluch, či jak to chceš nazvat, jsi dostal od Boha. Kdybys ho neměl, můžeš cvičit celé dny, roky, a nic ti to nebude platné, jen budeš chodit opravovat košťata sousedům, otlučená o stropy. A tak je to i s vírou. Kdo nedostal uši schopné uslyšet libé tóny Božího orchestru, těžko je uslyší kolenem, byť by ho nastavoval celé roky.
Proto opakuji:
1. Korintským 4,7 Kdo ti dal vyniknout? Máš něco, co bys nebyl dostal? A když jsi to dostal, proč se chlubíš, jako bys to nebyl dostal?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 06:55:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdyby Boží Duch mírně přemlouval neznovuzrozené duše, jak to, že jedni se přemluvit dají a druzí ne?"...
Stejná otázka: Proč někteří andělé zůstali Bohu věrní a druzí se proti němu vzbouřili?
Právě proto, že je stvořil jako bytosti svobodné, s vlastním rozhodováním, s právem vlastní volby. Kdyby tomu tak nebylo a jejich volba vyplynula z jejich vlastní "konstrukce" (kdyby na volbu měla vliv inteligence, znalosti, kvalita, talent a kdovíco ještě), jak by je mohl Bůh za jejich rozhodnutí potrestat, či odměnit? Vždyť by jejich volba byla už dopředu dána jím samým!
Je to zvrácená představa, že Bůh trestá někoho za to, když se zachoval tak, jak mu sám dopředu určil. To jsou sadistické představy.
Člověk byl stvořen k obrazu Boha - tedy dokonale svobodný v
rozhodování. Nikomu Bůh nepřikazuije, jak se má rozhodnout. O nikom to
dopředu sám nerozhodl!
Bůh by chtěl spasit všechny lidi. Protože však lidé jsou svobodní a Bůh jejich svobodu respektuje, respektuje také jejich rozhodnutí pro vlastní existenci bez Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvě (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 11. červen 2010 @ 10:43:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oko,
Píšeš:
o Protože však lidé jsou svobodní a Bůh jejich svobodu respektuje
r Takže věříš, že člověk má svobodu nezávislou na svém charakteru.
Myslíš, že podobnou svobodu má i Bůh?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 11. červen 2010 @ 13:33:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je marné, reformovaný, oko nikdy otrokem nebyl, nikdy na poušti nebyl, on byl svobodný a z toho hned přešel do zaslíbené země, protože se tak rozhodl. Ta země byla opuštěná a oko si ji vybral. Přece všichni musí respektovat jeho svobodu výběru. Ale ještě není jisté, jestli v ní zůstane. Jen se směje, že nám bývalým otrokům musel Bůh i to moře nechat rozestoupit, abychom se z otroctví dostali. Ale ne všem, třeba egypťanům ho zavřel. Oni neměli totiž tu svobodu jako oko, který si to moře nechal rozestoupit sám, když si hledal tu zaslíbenou zem. Jaelka hledala s ním, ale on ji nechal bloudit na poušti a ona od nás kompas nechce, protože věří jen jemu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému živ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 16:31:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero, jsem zvědav na tvou odpověď: Proč někteří andělé zůstali Bohu věrní a druzí se proti němu vzbouřili? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 12. červen 2010 @ 10:55:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero, jsem zvědav na tvou odpověď: Proč někteří andělé zůstali Bohu věrní a druzí se proti němu vzbouřili?
oko, velice těžká otázka pro někoho, jako ty, kdo nechápe, že se děje vše k oslavě Boží skrze Ježíše Krista. Kdo nechápe, že Bůh nakonec přetaví i zlé věci k vítězství dobra. Bůh je láska a to, jak udělá, aby byl tento Jeho atribut prioritní, by se mohl jít třeba poradit za tebou.
Ty mu řekneš, že je zlý, protože stvořil zvířata a pak je nechal, aby se v rámci potravního řetězce pojídala. Jak kruté. Pak mu vyčteš, že stvořil bolest, která má za ůkol nás upozornit, že něco není v pořádku a v konečném důsledku nám zachránit život. Ale když ta operace slepáku tak bolela. Taky ty zuby bolí, když rostou. K čemu nám jsou, když to bolí, když rostou. Bylo by toho hodně, co bys mu mohl vytknout, protože ty víš, jak by se toto vše dalo obejít. Protože studuješ Jeho Písmo, zodpovědně a víš už skoro všechno. Tedy to, co nám dovolil poodhalit. Ale jaksi přitom studiu toho, co nám podhalil, zapomínáš důvěřovat Bohu, že když stvořil tak složitý vesmír, tak pro něj nebude problém tyto z krátkodobého pohledu zlé věci přetavit dle Jeho charakteru v dlouhodobé dobro a odsuzuješ ho svým lidským pohledem na to, co ti bylo dovoleno pochopit a svou nedůvěrou v to, že by to mohl dokázat znaje na rozdíl od tebe příčiny a následky dějů o trochu lépe než ty, i jinak než si myslíš ty.
Ono je to o důvěře Bohu a ne o Jeho odsuzování v době, kdy ten zub roste.
Vyčítáš mi, že vytrhávám z kontextu, ale pokus se také nevytrhávat krátkodobé zlé věci z kontextu Boží lásky. Nestačí jen číst Boží slovo, ale i Bohu důvěřovat!
Ale ty budeš řešit každý rostoucí zub, než zjistíš, že se s nimi dá i kousat! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. červen 2010 @ 22:15:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, opravdu jsem nepochopil, co má tvoje odpověď (blahosklonná a povýšenecká - jako toho, kdo už je "za vodou") společného s volbou andělů pro Boha a proti Bohu.
Dokážeš vysvětlit jak vzpoura andělů oslavila Ježíše Krista konkrétně?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 14. červen 2010 @ 12:02:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokážeš vysvětlit jak vzpoura andělů oslavila Ježíše Krista konkrétně?
Oko, tu otázku jsi nemyslel vážně,že?
Jan 11,4 Když to Ježíš uslyšel, řekl: „Ta nemoc není k smrti, ale k slávě Boží, aby Syn Boží byl skrze ni oslaven.“
Položím ti stejně jednoduchou otázku: Dokážeš vysvětlit, jak ta nemoc oslavila Ježíše Krista konkrétně? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému živ (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 11. červen 2010 @ 19:02:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Fero,
Uvidíme, jestli je to marné či nikoliv. To ví jen Bůh.
r
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 16:37:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Reformovaný. Tvé otázce nerozumím.. Člověk má naprostou svobodu volit dobro, či zlo. Bůh tuto jeho volbu dopředu neurčuje. Tato volba je vyloženě "lidská", leží pouze na člověku. Rozhodnutí lidského srdce Bůh respektuje.
Proč nám vlastními slovy nevysvětlíš problém, který jsem nastínil?
Stejná otázka: Proč někteří andělé zůstali Bohu věrní a druzí se proti němu vzbouřili?
Právě
proto, že je stvořil jako bytosti svobodné, s vlastním rozhodováním, s
právem vlastní volby. Kdyby tomu tak nebylo a jejich volba vyplynula z
jejich vlastní "konstrukce" (kdyby na volbu měla vliv inteligence, znalosti, kvalita, talent a kdovíco ještě), jak by je mohl Bůh za jejich rozhodnutí potrestat, či odměnit? Vždyť by jejich volba byla už dopředu dána jím samým!
Je to zvrácená představa, že Bůh trestá někoho za to, když se zachoval tak, jak mu sám dopředu určil. To jsou sadistické představy.
Člověk byl stvořen k obrazu Boha - tedy dokonale svobodný v
rozhodování. Nikomu Bůh nepřikazuije, jak se má rozhodnout. O nikom to
dopředu sám nerozhodl!
Bůh by chtěl spasit všechny lidi. Protože
však lidé jsou svobodní a Bůh jejich svobodu respektuje, respektuje
také jejich rozhodnutí pro vlastní existenci bez Boha.
Je snad na mém výkladu něco proti Písmu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému živ (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 11. červen 2010 @ 19:01:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpověz mi prosím na otázku.
Jestliže věříš, že člověk si volí nezávisle na svém charakteru, zda bude jednat zle či dobře, věříš také, že podobnou svobodu má i Bůh? Nebo chceš říci, že Bůh je méně svobodný než člověk?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 12. červen 2010 @ 08:04:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abych mohl odpovědět, museli bychom se nejdřív shodnout na tom, co je vlastně charakter člověka. Podle mého mínění je to výsledek zformovaný předešlým způsobem života, který odvisel od dřívějších rozhodnutí člověka. Charakter tedy není dar, není nezávislý na člověku. Je to formace člověka jeho svobodnými rozhodnutími do urřitého stavu.
Na kterou stranu se strom naklání, na tu i zpravidla padá.
Protože cokoli uděláme, všechno nás určitým způsobem poznamenává. To proto pro nás nebeský Otec připravil v našem životě skutky, aby nás formovaly správným směrem.
Člověk se pro ně však musí rozhodovat sám a svobodně. Nebo je svobodně odmítnout - a nést následky deformace (či reformace).
Doufám, že se vrátíš k zodpovězení i mých otázek.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Sobota, 12. červen 2010 @ 08:54:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět ses vyhnul odpovědi na otázku:
Jestliže věříš, že člověk si volí nezávisle na svém charakteru, zda
bude jednat zle či dobře, věříš také, že podobnou svobodu má i Bůh?
Nebo chceš říci, že Bůh je méně svobodný než člověk?
To jak píšeš, že rozumíš charakteru ukazuje, že věříš, že člověk si volí nezávisle na svém charakteru. Takže na tu otázku můžeš snadno odpovědět. Nebo nechceš odpovědět, protože tušíš, že konzistentní odpověď ukáže, že ve Tvém pojetí je Bůh omezenější než člověk?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. červen 2010 @ 22:07:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snažíš se mě nachytat podobným způsobem, jako farizeové Pána Ježíše - platit daň císaři, nebo neplatit.
Člověk si volí závisle na svém charakteru a druh jeho volby zpětně mění jeho charakter. Člověk se v důsledku své volby neustále stává lepším, nebo horším.
Bůh je neskonalé dobro, přesahující hranice poznání. Bůh podle svého charakteru svobodně volí vždycky dobro. Volba dobra neomezuje, ale naplňuje.
Svoboda totiž vůbec nespočívá v tom, že si mohu dělat cokoli co chci, co mě zrovna napadne, ale v tom, že naše volba je skutečně naší a že nás vyjadřuje.
Bůh je svobodný, přesto jeho svoboda nezahrnuje volbu zemřít, nezahrnuje volbu zlého a pod. Protože všechny tyto věci jsou proti přirozenosti Boha a nevyjadřují ho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvole (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 14. červen 2010 @ 22:01:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | o Člověk si volí závisle na svém charakteru a druh jeho volby zpětně mění jeho charakter.
r No vidíš. Volby člověka závisí na jeho charakteru. V tom se shodnem.
A na čem myslíš, že závisí charakter člověka ještě před první volbou kterou kdy udělá?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vy (Skóre: 1) Vložil: Revival v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:41:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak je to s tím Adamem? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byl (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 18. červen 2010 @ 09:50:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
Tuším, že ses ptal jestli věřím, zda byl Adamův pád zahrnut v Božím plánu před stvořením světa.
Ano věřím. Přesto za něj Adam (tedy první lidský pár) nese odpovědnost.
Kdyby nebyl i Adamův pád v Božím plánu, jak by se projevila Boží láska
a jak by se Bůh oslavil v příchodu Pána Ježíše Krista a záchraně
vyvolených? Slávu by sklidil Adam (který by odolal pokušení) místo
Krista – a tak by Adamova poslušnost vedla paradoxně k oslavování
člověka na místo Boha – tedy k modlářství.
Více viz článek: Zlo v plánu dobrého Boha
r
|
]
Charakter - Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. červen 2010 @ 10:37:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Říká se: Ten člověk má dobré srdce. Neříká se: Ten člověk má dobrou duši. Srdce je charakter člověka. Léta jsem se snažil zušlechtit svůj charakter a zbavit se špatných charakterových vlastností pomocí ovládání svého charakteru skutky a ten charakter byl stále stejný. Až přišel ten Boží zásah a vyměnil moje srdce, charakter.
Jedna z věcí, které mi vadily, bylo třeba to, že nemám rád lidi. Ne, že bych je nenáviděl, nesnášel, nebo tak, ale byli mi lhostejní. Tenhle nedostatek jsem si hlavou (duší) velmi, velmi silě uvědomoval, protože jsem žil uprostřed náboženství plného slov o lásce a tak ten můj vnitřní stav do toho neseděl. A tak jsem skutkoval, abych ho zlepšil: Chodil jsem do Jedličkárny vozit děti ven, pomáhal jsem starým sousedům u nás, jezdil na různé akce pomáhat s mladými, lalala, všechny možný skutky, co mi jen přišly pod ruku. A vida: Můj charakter se vůbec nezměnil. Když jsem každý večer "zpytoval svědomí", bylo tam pořád to samé, stejný nedostatek lásky, stejná lhostejnost či netečnost.
Podle mého mínění člověk, který nemá věčný život, může pomocí svých skutků zničit svůj charakter, každým zlým skutkem se propadá dál do pekla a není dobrý skutek, který by ho dostal ven. Takový člověk namá svobodu, často je svázán nějakým z démonů, který ho táhne dolů a namlouvá mu nesmysly. Je otrokem hříchu.
Tomu dnes jako křesťané říkáme že "člověk zhřešil a ztratil slávu Boží" a nemá šanci svůj charakter získat svojí mocí zpět. Musel přijít Bůh a vyměnit to srdce. Už je to skoro dvacet let, co mám rád lidi, co dokážu odpouštět, vcítit se do jejich situace, pomáhat jim tak, abych jim pomohl a ne abych dělal dobré skutky a podobně. Neudělal jsem proto jediný "skutek", kterým bych sám sebe takhle napravil. To je to nové narození, které jsi neznal ale tady jsi o něm alespoň četl a může přijít doba, kdy ti někdo přinese tu Boží moc ke spasení. Nemiň jí potom.
Podle mých zkušeností (nejen z mého života, ale desítek dalších, které mám možnost vidět velmi zblízka) je tvůj příspěvěk o formování charakteru k lepšímu, náboženská lež, cesta vedle, skutkařské nevangelium. Pokud jsi přesvědčen o tom, že jsi napsal pravdu, můžeš vydat svědectví ze svého života, jak se pomocí tvých skutků změnil tvůj charakter (k lepšímu)? To by mne fakt zajímalo, protože jsem něco takového ještě v životě neviděl a neslyšel.
|
]
Charakter - Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. červen 2010 @ 22:22:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jak se pomocí tvých skutků změnil tvůj charakter (k lepšímu)? To by mne
fakt zajímalo, protože jsem něco takového ještě v životě neviděl a
neslyšel."...
Zkus občas nahlédnout do Písma:
(Jk 2,21-22) Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků,
když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm
skutkům došla víra k dokonalosti?
|
]
Charakter - Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 13. červen 2010 @ 23:08:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Písmo znám, Jakuba a Judu až velmi dobře, oko, četl jsem je zrovna
dneska. Až pochopíš základy o spravedlnosti a spasení, rád ti něco
napíšu o skutcích a víře.
Co takhle odpovědět na otázku? Nešlo by to třeba alespoň někdy?
Zkusím znovu tu otázku:
jak se pomocí tvých skutků změnil tvůj
charakter (k lepšímu)?
Já jsem ti dal příklad, jak Bůh změnil můj charakter: Byl jsem poněkud
studený člověk a poněkud lhostejný a trochu jsem si to uvědomoval.
Když zasáhnul Bůh do mého života, tuhle věc změnil a začal jsem se o
lidi zajímat. přitom pět lete předchozích skutů na tom nezměnilo k
lepšímu ani ň. (Kromě toho, když pak Bůh změnil můj život, uvědomil jsem si, že předtím jsem si některé věci uvědomoval jen opravdu mělce)
Tak jsem chtěl, abys mi dal příklad, jaké skutky jsi udělal, aby se
tvůj charakter změnil k lepšímu. Máš toho za sebou jistě hodně,
takovouhle důležitou věc jsi tedy jistě musel zažít mockrát a nebude těžké
nějaký malý příklad, který můžeš napsat, najít. Neber to jako svoje
vychloubání, prostě bych rád, aby ses také trochu sdílel s praxí, ne jen
s prázdnými slovy.
A těmi prázdnými slovy (prozatím) myslím toto: To proto pro nás nebeský Otec připravil v našem životě skutky, aby nás
formovaly správným směrem. (aby sis to s něčím nepopletl)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému živ (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 12. červen 2010 @ 11:27:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč někteří andělé zůstali Bohu věrní a druzí se proti němu vzbouřili?
oko, velice těžká otázka pro někoho, jako ty, kdo nechápe, že se děje vše k oslavě Boží skrze Ježíše Krista. Kdo nechápe, že Bůh nakonec přetaví i zlé věci k vítězství dobra. Bůh je láska a to, jak udělá, aby byl tento Jeho atribut prioritní, by se mohl jít třeba poradit za tebou.
Ty mu řekneš, že je zlý, protože stvořil zvířata a pak je nechal, aby se v rámci potravního řetězce pojídala. Jak kruté. Pak mu vyčteš, že stvořil bolest, která má za ůkol nás upozornit, že něco není v pořádku a v konečném důsledku nám zachránit život. Ale když ta operace slepáku tak bolela. Taky ty zuby bolí, když rostou. K čemu nám jsou, když to bolí, když rostou. Bylo by toho hodně, co bys mu mohl vytknout, protože ty víš, jak by se toto vše dalo obejít. Protože studuješ Jeho Písmo, zodpovědně a víš už skoro všechno. Tedy to, co nám dovolil poodhalit. Ale jaksi přitom studiu toho, co nám podhalil, zapomínáš důvěřovat Bohu, že když stvořil tak složitý vesmír, tak pro něj nebude problém tyto z krátkodobého pohledu zlé věci přetavit dle Jeho charakteru v dlouhodobé dobro a odsuzuješ ho svým lidským pohledem na to, co ti bylo dovoleno pochopit a svou nedůvěrou v to, že by to mohl dokázat znaje na rozdíl od tebe příčiny a následky dějů o trochu lépe než ty, i jinak než si myslíš ty.
Ono je to o důvěře Bohu a ne o Jeho odsuzování v době, kdy ten zub roste.
Vyčítáš mi, že vytrhávám z kontextu, ale pokus se také nevytrhávat krátkodobé zlé věci z kontextu Boží lásky. Nestačí jen číst Boží slovo, ale i Bohu důvěřovat!
Ale ty budeš řešit každý rostoucí zub, než zjistíš, že se s nimi dá i kousat!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 12. červen 2010 @ 15:58:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Fero Jeden dotaz. Co myslíš, že bude s těmi, kterým nebylo dáno uvěřit? Věříš na věčné utrpení?
Karel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k věč (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 12. červen 2010 @ 17:12:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, toto mít vyřešené, tak není problém s přijetím Božího vyvolení spravedlivějšími lidmi než je Bůh. Nejsem Bůh, abych věděl, co tím sledoval. Nejsem kompetentní, abych to věděl, ale jsem kompetentní Mu důvěřovat, že to udělá tak, aby nepřišel o jeden ze svých atributů - absolutně spravedlivý. Člověk ve mně křičí, že věčně trpět je příliš krutý trest za nevíru. Kristus ve mně ale říká, že není mojí věcí posuzovat zákony věčného Boha mým omezeným chápáním. Kdybych Jemu nevěřil, nebyl bych věřící. Víme jistě, že trpět věčně bude znamenat věčně a že neexistuje řešení? Že ho neznáme, neznamená, že neexistuje.
Jen pro názornost, co znamenalo slovo věčně ve starém zákoně:
Předobraz naplnění
Kněžství navěky - Áron - Kristus Chrám navěky - Stánek - Kristovo tělo, církev Sobota navěky - Sedmý den - odpočinutí ve spáse (Žd 4) dpObřízka navěky - Tělesná obřízka - Obřízka srdce, znovuzrození Země navěky - Pozemský Jeruzalém - Nový Jeruzalém (Zj 21)
utrpení navěky - X
Nabízí se další a další varianty, ale všechno by byli jen spekulace, které nám nepřísluší. Pravidla jsou jasná a jestli bude Boží milost větší než hřích, tak může být vše jinak, ale nechci spekulovat, neboť to, co nám bylo oznámeno má svůj záměr, který bych nerad měnil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sk 13,48b : ti pak, kteří byli vyvolení k (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 12. červen 2010 @ 17:44:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď.
|
]
|
|
Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 08. červen 2010 @ 17:08:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | S těmi třemi stupni nesouhlasím. O Bohu znalosti nemáme, máme jen pár obrazů o něm, ale to se nerovná znalostem o něm. Přemýšlíme sice o Bohu, ale Bůh se nám do hlavičky nevejde.
Podle mě je napřed ochota ke vztahu. Pak je hledání partnera do vztahu. A teprve pak přichází ke slovu víra. Vztah předchází znalosti.
|
Re: Re: Víra je darem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:20:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napřed je dar. Jak hoří srdce, zažíváme už, že Bůh zde je, poznáváme ho skrze učení církve, které je potvrzováno Božím slovem. Zároveň se v tomto psaném slovu setkáváme s živým Slovem.
Asi jsem to nevyjádřil zcela jasně. Tyto stupně (nebo stavy) neprožíváme postupně, ale současně.
|
]
|
|
|
|