|
Právě je 566 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116813740 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVI
Vloženo Pondělí, 17. únor 2014 @ 13:47:17 CET Vložil: Stepan |
poslal BohemianAnonymus
Tento článek je volným
pokračováním článku PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI. V článku se snažím odkrýt příčiny nedorozumění mezi
katolíky a nekatolíky. Mám za to, že na obou stranách je nutná kritická
sebereflexe a odhození všeho, co nám brání na cestě za Kristem.
Neustálé papouškování mantry „my katolíci jsme ta pravá církev
Kristova“ nikam nevede a nikomu nepomůže. Těžiště problému vidím
v tom, že římští katolíci jsou
v jednotě s papežem, kdežto údy Kristovy církve jsou v jednotě
s Kristem. A z toho vyplývá napětí i mimoběžná diskuse; proto se
skuteční kristovci nemohou s římskými katolíky shodnout.
Z tohoto hlediska se dá viditelná církev, která se definitivně
nezřekla násilí, ztotožnit s koukolem. Je to koukol,
který je agresivní a snaží se pšenici zadusit. Království nebeské od dnů
Jana Křtitele násilí trpí (Mt. 11:12).
Jak jsem uvedl, skutečná Kristova církev se zločinů, jejich popírání, či
bagatelizace ani dopouštět nemůže!!! Papež JP II. se za zločiny inkvizice
omluvil. Když odhlédneme od faktu, že je to omluva nikomu (zavraždění se
z principu nemohou o omluvě dovědět, tím méně pak omluvu přijmout) musím
konstatovat, že těchto zločinů se dopouštěl koukol, za nějž se pak papež JP II.
omluvil. Znovu opakuji, že skutečná církev Kristova se násilí ani dopouštět
nemůže, jako i Kristus, jehož následujeme, se ho nedopouštěl - naopak – církev násilí
trpí viz Mt. 11:12! a tudíž žádné omluvy nepotřebuje!!! Pro úplnost: Určité
formy nesvobody a manipulace věřících lze spatřovat v dnešní době i v nejrůznějších
křesťanských společenstvích.
Jedno děsivé
svědectví:
Re: Re: Re: Re:
MŮJ POHLED NA PASÁŽE ZJEVENÍ, TÝKAJÍCÍ SE CÍRKVE
Vložil:
oko v Středa, 01. leden 2014 @ 20:36:37 CET
„Když křesťan
páchá zločin, nenajde pro něj oporu v učení církve.“
Je to hrozné, ale je
to tak. Křesťan může masakrovat valdenské, či hugenoty – ale úd Těla Kristova
se takových činů, jejich schvalování, či bagatelizace ani dopouštět nemůže!!! Zde
je jasně dokumentováno, že mezi údem Kristova těla a křesťanem je obrovský
kvalitativní ROZDÍL!!! Co dodat???
Je-li církev ze světa
vyvolena (J. 15:19), pak ani nemůže
hrát ve světě politickou úlohu (Baar). Je to dáno tím, že všechna království
světa jsou pod Satanovou vládou (Mt.
4:8; Lk. 4:5-7). Naproti tomu Kristovo království není z tohoto světa (J. 18:36). V žádném případě nelze
říci, že ŘKC, nebo PC nehraje ve světě politickou úlohu - což ovšem znamená, že patří světu.
Ale tyto církve
v tom rozhodně nejsou samy. Myslím si však, a kauza CR to podle mého soudu
potvrzuje, že i nekatolické církve zúčastněné v tomto procesu též patří
světu. Z níže uvedeného odkazu cituji:
„Bez kolosu ŘKC by CR vůbec nevznikly. Nespornou genialitu a
intelektuální nadřazenost ŘKC nad nekatolickým zbytkem vidím v tom, že si
ŘKC za státní peníze, tedy peníze od nás všech, nekatolíky v podstatě
koupí – aniž by kromě svého úsilí investovala jedinou korunu!!! Vyjednavači
ŘKC si v tomto procesu vedou skvěle. Z mého pohledu to jsou skuteční
architekti budoucnosti, skuteční inženýři lidských duší, skuteční aktéři –
zatímco nekatolíky vnímám jako statisty, kulisy, či jak kdosi na GS napsal,
„křoví“.
„Církvím vůbec
nevadí přijímat peníze od lidí, kteří nic nezavinili, dokonce i od těch, kteří
v době totality nežili. Jestliže toto pokládají za správné, jestliže
jim „ani na mysl nevstoupilo“ že jednají špatně, dokumentuje to jediné – JEJICH VZDÁLENOST
OD KRISTA. Opravdu
si vedení zúčastněných církví myslí, že jednají spravedlivě??? Mají svědomí???
Jak by počínání církví
zhodnotil Spasitel? Mám za to, že takto:
Mt. 5:20 „Nebude-li vaše spravedlnost O MNOHO
přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, JISTĚ NEVEJDETE do království nebeského.“
(konec cit.)
Zdá se, že „kamenné“ církve směřují neodvratně
k sebezničení. Pokud
o mne jde, tak i přes svůj nesouhlas se špičkami ŘKC k nim chovám hluboký respekt:
s nekatolickým zbytkem to prostě umí skvěle! Ale pro nekatolické špičky zúčastněné
v procesu CR mám jen pohrdání.
Citovaný pramen:
Nekonvenční pohled na narovnání
vztahu mezi státem a církvemi
BA
|
Podobná témata
|
|
Re: KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVI (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Úterý, 18. únor 2014 @ 17:32:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Problém mezi katolíky a protestanty je na obou stranách v tom, že přestože lidé v obou skupinách uvěřili v Ježíše Krista a prohlásili svými ústy, že On je Pán, tak přesto o sobě pochybují. Je v tom spíše pýcha. Tu ale vidím především na straně nabubřelé instituce, která to má i ve svém krédu vnímaném jako její vlastnictví (jediná, svatá, všeobecná, apoštolská církev).
Problém protestantů vidím v tom, že až příliš přeceňují Boží milost, což v nich snižuje aktivitu v konání skutků. V hlásání skutků naopak vynikají katolíci, kteří k tomu mají obludný systém. Ten však pohltil jednotlivce, takže se ti většinoví, ve skutcích ještě horší než někteří protestanté spoléhající na Boží milost, mohou ohánět skutky několika výjimečných ze svých řad. |
Re: Re: KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVI (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 19. únor 2014 @ 11:36:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj unshakene,
to, že někdo uvěří a vyzná, že Ježíš je Pán, z něho ještě
nedělá pšenici. Pšenicí se stáváme teprve zapřením sebe sama, vzetím svého
kříže a následováním Krista. (např. Mt.
16:24; Mar. 8:34). Ne každý, kdo říká Pane, Pane . . .(Mt. 7:21).
*To, co píšeš o katolících a protestantech, píšeš o koukolu. Pšenice tyto pseudoproblémy nemá, protože
si uvědomuje, že Bůh, je nejen LÁSKA, ale především SVATÝ a dokonce TŘIKRÁT
SVATÝ (Iz. 6:3; Zj. 4:8)!!!
*A u vědomí této svatosti Boží nemůže Boží stádce, tedy pšenice,
činit nic, co by Boží svatost jakkoli znevažovalo, zvláště tím, že zásluhy
patřící jen jedinému Bohu přisuzovalo člověku, např. Marii, zde
v českých končinách sv. Václavu, kterému se přisuzuje moc ochraňovat český
národ. A toto vše plyne ze znevážení Kristovy
oběti. Prostě tam, kde je uznávána Boží SVATOST, tyto kulty ani vzniknout
nemohou!!!
*Podobenství o
pšenici a koukolu nám dává možnost uvědomit si, jak to ve sborech, či církvích
vypadá. Zda jsou tyto sbory lány pšenice, či zde koukol pšenici vytěsňuje
na okraj, nebo zda dokonce koukol již pšenici vytěsnil mimo tyto sbory, či
církve. Jak to vypadá, tak k úplnému vytěsnění pšenice ze sborů či církví
za jistou dobu dojde, a pšenice přejde, podobně jako tomu bylo v dobách první
církve – do ilegality. To je dáno tím, že koukol je ze své povahy agresivní,
silnější a životaschopnější než pšenice, která může spoléhat jen na Boží
milost.
*Oba články jsem nenapsal se záměrem polemizovat s katolicismem,
nebo protestantismem, etc. - ale s cílem povzbudit ono maličké stádce,
které v těchto strukturách dosud existuje, tedy oněch 7000 (1Kr. 19:18), kteří nesehnuli svá
kolena před bálem katolicismu, ekumenismu a jinými bohy. Jejich pozice jako
číselně zanedbatelné menšiny není lehká.
*Lk. 12:32 „Neboj se, ó MALIČKÉ stádce, neboť se zalíbilo Otci vašemu dáti
vám království.“ (BK)
*Z textu vyplývá, (a stav celého světa tomu jistě nasvědčuje),
že následování Krista (na rozdíl od následování církve), rozhodně není masovou
záležitostí, a že tedy spaseni budou jen nemnozí – vzdor mohutným církevnickým
organizacím, vzdor ekuméně a jiným bohům, tedy modlám.
*K tématu:
* Vztah člena sboru k vedení své církve
* Ekuména - nekonvenční pohled
* Vesmírný
význam oběti Spasitelovy
BA
|
]
Re: Re: Re: KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVI (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Sobota, 22. únor 2014 @ 16:31:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, BohemianAnonymus, pokud vyznání "Kristus je můj Pán" chápeš ve smyslu "ne každý, kdo mi říká pane...". Pakliže to však člověk ve svém vyznání myslí opravdově a nikoliv formálně nebo dokonce z donucení dogmaty, musí být jen a pouze Kristovým následovníkem. Jinak by to nedávalo smysl.
Pro doplnění - koukol není ten správný překlad, mělo by tam být "jílek mámivý". Což je rostlina podobná pšenici v hlavně počátcích růstu, s jedovatými plody. Dokáže znehodnotit celou sklizeň a je od pšenice prakticky neoddělitelný. Proto Římané trestali úmyslné zaplevelení jílkem mámivým smrtí. Přesnější překlad viz NZ Miloše Pavlíka. |
]
Re: Re: Re: Re: KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVI (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 24. únor 2014 @ 10:56:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky moc za
komentář a příhodné doplnění. BA |
]
|
|
|
|