Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangelium - & (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 10:42:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Nevím, Kjubiku, co chceš tímhle hádáním o slovíčka dosáhnout. Pokud to chceš někde vidět opravdu docela přesně jak to požaduješ, tak třeba tady.
Bez ohledu co napsal či nenapsal oko: Pokání není lítost a kdo žije v tom omylu ve kterém jsme byli vyučeni, že lítost=pokání, má dost těžký život. Pokání je změna smýšlení, která vede k rozhodnutí a změně života z Boží moci. Pokání provází lítost a to jak dokonalá tak nedokonalá, ale mnohokrát ta lítost přichází až hodně dlouho poté, co člověk pokání projde a jeho život je proměněn.
Lítost samotná žádnou moc proměny nemá, naopak lítost bez pokání člověka svazuje a přispívá k otroctví hříchu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangelium - & (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 03. červenec 2011 @ 10:53:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, díky za odkaz. Tak on si to Oko opravdu myslí? Opravdu si neumím představit, že by lítost následovala dlouho po pokání. Podle sebe bych řekl, že jsou to téměř souběžné děje. Ale jinak s tebou samozřejmě souhlasím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangelium - (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 11:10:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já myslím, že už si to oko nemyslí, možná si to dokonce nikdy nemyslel. To by musel napsat on. Ale "musí" si to myslet, protože žije v učení, které věří, že člověk má hříchy odpuštěné "zalitováním" či "olitováním" a to, že člověk stihle olitovat učiněný hřích těsně před smrtí a tím se ho zbaví byla jedna z posledních nadějí, ke které jsme se upínali.
Když člověk zjistí, že lítost není pokání a lítost neodpouští a ani nemůže odpouštět hříchy, přijde o berličku, o kterou se opíral a na kterou spoléhal.
Hříchy a otroctví hříchu je pěkné svinstvo. To, co dělá, je likvidace života člověka. A součastí likvidace je i likvidace citové oblasti, takže si člověk zvyká na prázdnotu. Když pak přichází pravda a konfrontuje (ať už v písmu, napomenutím jiného člověka, usvědčuje Duch svatý...) a člověk se rozhoduje pro hřích nebo pro život s Bohem, jsou někteří lidé tak zničení, že "nic necítí" ani když se rozhodnou. Dokonce ani lítost nebo radost. A ty pocity přijdou později.
Ty jsi nezažil, že by ses takhle rozhodnul třeba už zničený nějakým hříchem a lítost nad tím hříchem přišla až později?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangeliu (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 03. červenec 2011 @ 12:04:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takový značně obehraný příklad: Jidáš a Petr, aby svých hříchů litovali... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangeliu (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 17:07:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče nemyslíš, že je to od tebe nefer to co děláš. Na jedné stráně nechceš až někteří za tebe hovoří ale z druhé strany ty za nich mluvíš?
Když člověk zjistí, že lítost není pokání a lítost
neodpouští a ani nemůže odpouštět hříchy, přijde o berličku, o kterou
se opíral a na kterou spoléhal.
Jseš si oprávdu jíst, že oko tak to věří nebo mu to je zde místními antikatolíky (ve vyznámu ne řk ani ti co netíhnou k pravoslaví, či vyjadřuje se ve stavu opozice vůči těma dvěma skupinám) přisuzováno?
Já mám za to, že Oko věří, že hříchy odpouští Bůh ale zároveň je si jíst, že Bůh naše srdce nevypáčí či nevykopne do něho dveře a vtrhne tam jak nějak vandal co chce ukázat jak velký to borec je.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evang (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 03. červenec 2011 @ 20:14:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku,
chtěl si po nás se Slávkem, abychom ti ozřejmili, proč oku přisuzujeme, že si myslí něco, co si podle tebe nemyslí, a když ti to vedle mne ozřejmil naprosto jednoznačně i Toník, tak ho "sprdneš", že mluví za oko. O co ti teda jde?!:-(
Místo toho, abys byl uspokojen, že se vyjasnilo, co si oko myslí skutečně z jeho vlastních slov, která tu Cizinec ocitoval, tak řekneš, že je to do něho nefér. Přemýšlel jsi vůbec o tom, cos napsal? Jde ti vůbec o pravdu v této věci nebo o to, aby oko-katolík vyšel z věci se ctí, ať už je pravda jakákoliv. Jaká by to ale byla pro oko čest, když se teď potvrdilo, že jsem měl pravdu já? Takže ti zřejmě nejde o pravdu, ale o to, aby se oku nepřisuzovalo něco, co není pravda, a když se ukázalo, že to pravda je a když vyšla najevo, tak ti to zase vadí a je to nefér.
Kdysi ti tu někdo napsal, že ti jde o stranické zájmy řkc a ne o věc. Tento tvůj komentář to vrchovatě potvrzuje. A to je také z velké míry důvod, proč jsem na tebe v poslední době nereagoval. Až ti půjde o Boží věci a o Boží pravdu, rád s tebou budu debatovat, do té doby však ne. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 22:49:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | chtěl si po nás se Slávkem, abychom ti ozřejmili,
proč oku přisuzujeme, že si myslí něco, co si podle tebe nemyslí, a když
ti to vedle mne ozřejmil naprosto jednoznačně i Toník, tak ho
"sprdneš", že mluví za oko. O co ti teda jde?!:-(
Willy "nesprdnul" jsem Toníka, podsouváš mi něco co nedělám. Pokud máš potřebu o mně křivě svědčit dělej tak dál. Víš rozdíl je říct tady ten napsál to a to; a je rozdíl když někdo řiká ten myslí to a to. Mám taký řikát co si nemusíš myslet? Já mám za to, že by ti to bylo minimálně nepřijemné kdyby si Kjubik dovolil tuto drzost.
Willy ptál jsem se kterou diskuzi myslíš uvedl mi diskuzi sobotní diskuzi co proběhla v sobotu (možná se pletu a bylo to jiný den), Toník uvedl jinou diskuzi. O Jaké tedy diskuzi se bavíme? Tak to vypadá, že Toník se baví o jedné, ty o druhé a oko vyhazí z toho jako nejvyšší podvodník, který je vždy vedle. O to mi jde, bavme se konkretní souvislosti a nemíchejme dvě souvislosti dohromady jako by to byla jedna.
Místo toho, abys byl uspokojen, že se vyjasnilo,
co si oko myslí skutečně z jeho vlastních slov, která tu Cizinec
ocitoval, tak řekneš, že je to do něho nefér. Přemýšlel jsi vůbec o tom,
cos napsal? Jde ti vůbec o pravdu v této věci nebo o to, aby
oko-katolík vyšel z věci se ctí, ať už je pravda jakákoliv. Jaká by to
ale byla pro oko čest, když se teď potvrdilo, že jsem měl pravdu já?
Takže ti zřejmě nejde o pravdu, ale o to, aby se oku nepřisuzovalo něco,
co není pravda, a když se ukázalo, že to pravda je a když vyšla najevo,
tak ti to zase vadí a je to nefér.
Kdysi ti tu někdo napsal, že ti jde o stranické
zájmy řkc a ne o věc. Tento tvůj komentář to vrchovatě potvrzuje. A to
je také z velké míry důvod, proč jsem na tebe v poslední době
nereagoval. Až ti půjde o Boží věci a o Boží pravdu, rád s tebou budu
debatovat, do té doby však ne. Tož tak.
Willy proč, mi děláš mluvčího? Proč by druzi měli řikát o co mi jde? Willy kdybys nebyl tak silně proti katolický založen, obavám se že pro tebe katolický= satanský, proti Bohu, antikristovský? Co považují nefér máš vyše vysvětleno. Tebe by se líbilo kdyby někdo místo tebe řikál co si myslíš, v co věříš a přitom bys věděl, že to není pravda či velmi zjednodušená a převracená naruby? U tebe taky jsou vidět stranické zájmy ale proti římskokatolické církvi.
Víš Willy ranil jsi moje nitro víckrát, i teď mne raníš, tím že mi přisuzuješ věci, které nedělám. Blahopřeji ti k získáni pravdy a asi ti dělá velikou radost to, že tvoje dokonalost a bezhříšnost bolí jiného člověka. Víš Willy nikdy jsi přede mnou nebyl jsi uznat vlastní chybný názor. Já ti to jednání odpouštím. A víš co kašli na to zrníčko písku zvané Kjubik nestojí ti za to, když ti ozřejmí, tvojí chybu, vždyť je přece mladý a co ten vlastně může vědět. Vždyť on nemá ani právo se vůbec vyjadřovat ten šmejd Kjubik.
PS. Asi si myslíš, že žijí v depresi, není tomu tak posuzuješ podle hledisek, které máš velmi slabé a neodpovídají realitě tak aby s nich šlo udělat obraz člověka.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 23:22:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, Kjubiku, to bylo nefér.
Děkují. Víš dost mne raní, když někdo mluví ten to myslí tak a tak. Mám za to, že se jedná o to, že nemám ani rád když taťka se vyjadřuje o řimskokatolické víře a přitom ani v nejmenším ji nerozumí jen pleté páté deváté, nemá to ani ruce ani nohy, jen snuška nesmyslu v lepším případě. Kdyby taťka dál rostl ve víře i třeba ve své původní evangelické byl bych rád, než nyní kdy jeho víra vyhládla a ne její míso přišly jiné věci. Ale to již zabíhám do soukromého života a nemyslím si, že by bylo vhodné mít popis vlastní rodinné historie mít na webu jen tak volně k dispozici všem. A myslím si, že nikdo bolestivé okamžiky nepublikuje tak veřejně. Spíše chceme ukázat na Boha než vlastní či rodinné trampoty našeho rodinného života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 00:11:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se, nezareagoval jsem na druhou část tvého příspěvku.
No, nevím, jestli sdílí obecnou
ŘKC víru že když člověk zalituje tak mu jsou hříchy odpuštěny a jde do
očistce a do nebe a když nezalituje tak mu nejsou odpuštěny a jde do
pekla. To by musel říci nebo napsat sám.
Ano, někteří katolící tak věří, ale obavám se, že to není víra řimskokatolické ani jednotné církve před schizmatem. Jestli pokání je jen to lituje a je o všechno vystaráno. Zajisté by to šlo ozřejmit vyroky katechismu, ale to zase by zde diskuze byla o něčem jiném, že řk katechismus považují za Boží slovo a podobné krávoviny, jak tomu již bylo bezpočetkrát. Ale nechme oka ať se vyjádří k tomu sám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utaje (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 07:34:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, Kjubiku, je pravda, že nemám psát za druhé. To, že se člověk očišťuje od hříchu zalitováním nebo olitováním byla naše víra když jsme byli v ŘKC. S Okem jsem si na tohle téma psal a četl mnoho příspěvků a stejnou víru prezentuje právě například Oko, ale četl jsem i podobné příspěvky od Jaely či JMK a myslím že i od některých dalších. Z toho, co vím, je to obecně rozšířená víra v ŘKC.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: U (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 23:38:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku co to píšeš za polopravdy. ŘKC nikdy nic taková netvrdila. Ani kdybych prošel komentáře či se poptal Jaely či JMK jsem přesvědčen, že by nic takového netvrdli. Na druhou stranu kdybych chtěl někoho usvědčit , že něco takového tvrdí ignoroval bych kontext diskuze a zajisté i další příspěvky co někdy napsal a kde se k tomu vracel. Asi to ta polopravda, že řkc či řk učí že stačí lítost hříchu a je vystaráno je způsobena ztrátou paměti a společenství s řkc. Jsem přesvědčen, že katolík ví někteří jen teoretický, že očišťování od hříchu, že děje prostřednictvím zpovědi čí svatosti pokání. A to zajisté není jen ta lítost, už třeba jen to vyznání hříchů.
Tebou uvedený příspěvek se přece vztahuje k diskuzi o očitsci. A jseš si jíst že potom smetení kamionem bude lítost vždyť vůbec lítost vůbec nemusí nastát, protože smrt bude okamžitá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 00:33:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku.
Řekněme, že uděláš těžký hřích. Třeba zalžeš, vědomě a s plnou parádou, takž je to opravdu těžký hřích.
Pak půjdeš po přechodu a přejede tě auto. Budeš tam ležet a umírat. Nikdež poblíž žádný římskokatolický ani pravoslavný kněz.
Existuje nějaká možnost, jak se v takové situaci ještě můžeš dostat do nebe? Pokud ano, čím se to stane? Můžeš to ty něčím ovlivnit?
Díky za odpověd.
Toník
Ani kdybych prošel komentáře či se poptal Jaely či JMK jsem přesvědčen, že by nic takového netvrdli.
Máš pravdu, JMK měl v tomhle názory mnohem bližší písmu a křesťanskému vyznání. Ten omyl s lítostí zastává asi jen oko.
...Oko: Všedních hříchů se zbavujeme lítostí a vyznáním přímo Bohu, nejlépe okamžitě, kdy si ten který hřích uvědomíme.... Smrtelný hřích je odpuštěn skrze službu církve (v případě nebezpečí
smrti, když není zpovědník, je i takový hřích odpuštěn ihned pouhou
lítostí a vyznáním Bohu).
...Oko: Hříchy jsou poprvé odpuštěny ve křtu (Kol 2,11-14),
Není to však jediný způsob řádného odpuštění hříchů - další je skrze
službu církve(J 20,21-23). Mimo to círken učí i o mimořádných způsobech
odpuštění hříchů v mimořádných situacích pouze lítostí (okamžik smrti).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 11:30:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obavám se, že oko ten omyl nezastává. Pokud by stačila jen lítost, jak dle mého názoru omylem chapeš oka, tak přece v první ve citaci by nenapsal "... a vyznáním Bohu" a ve druhé skrze službu církve.
Existuje nějaká možnost, jak se v takové situaci
ještě můžeš dostat do nebe? Pokud ano, čím se to stane? Můžeš to ty
něčím ovlivnit? Jistě je taková možnost ale opět není to jen lítost, je to uvědomění vlastní hříšnosti, a vyznáním Bohu. A jestli se dostanu do nebe není věc, kterou bych si mohl zasloužit. Bůh rozhodne jak jsem zúročil hřivny jestli mu je vrátím tak jak mi je dál nebo mu vrátím jiné zúročené ve svém pozemském životě. Tedy jestli se dostanu do nebe rozhodnutí naleží Bohu.
Taky bych měl na tebe dotaz. Obdobná situace ale řekněme, že vynadáš svému bratru nějak jste s něčem nepohodlí a tys mu řekl, že je ku příkladu hňup. A taky se stane že tě auto srazí ale bude to velké rychlosti takže na místě zemřeš. Co pak dál s tebou? Apoštol nas varuje aby slunce nezapadlo nad naším hněvem, ale u tebe to slunce již zapadlo protože jseš mrtvý. Co s tebou dál půjdeš do nebe ušpiněn tou hádkou, nebo půjdeš do pekla jen za tu hádku nebo se to chodí na hřích s tím, že já jsem člověk ospravedlněn Bohem a hříšník je teda ten hřích ve mně?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 00:49:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vlastně je dobře, Kjubiku, že ten omyl s očištěním a odpuštěním lítostí nezastáváš. Docela by mne zajímalo, kdo teda kromě oka ještě v tomhle omylu o očištění lítostí žije a proč teda něco oku nenapíšete, když tu tenhle omyl tak dlouhou dobu stále dokola píše a když to není víra ŘKC? Kdejakému protestantu či křesťanovi jeho víru vymlouváte protože to není víra ŘKC, ale jeho klidně necháte v omylu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evangeliu (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 19:25:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lítost nad spáchaným zlem je neodmyslitelnou součástí pokání (podle Kralických "želeti způsobeného zla").
Nelze činit opravdové pokání bez tohoto postoje lítosti nad hříchem.
Zločinec klidně objektivně uzná svou vinu, ale pokud jí nelituje, nelze mluvit o pokání, ani o obrácení ve smýšlení.
Myslíš, že apoštol Pavel nelitoval toho, že kdysi dříve svým pronásledováním způsobil některým křesťanům utrpení a smrt? Podívej se na to trochu lidsky. Teď byli křesťané jeho bratři v Kristu, za které byl ochoten nasadit i život. Myslíš, že mu nebylo líto zmařeného života mladého ukamenovaného Štěpána?
Lítost není pocit, ale uznání vlastní viny a součást vnitřního rozhodnutí se protivit zlu. Taková lítost je hnacím motorem obrácení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evang (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 19:29:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud mám někoho rád, nechci ho zarmucovat, ale chci mu činit radost. To platí i o našem vztahu k Bohu.
Hříchem Boha zarmucujeme. Pokud nyní skutečně Boha milujeme, toto by nás mělo mrzet. Nemělo by nám být jedno, že jsme Boha zarmoutili, že jsme učinili z údu Kristova těla úd nevěstky.
Mělo by nám to nyní být líto. Jinak je v našem vztahu cosi špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 03. červenec 2011 @ 19:53:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
když čtu tato tvá slova, s nimiž lze vcelku souhlasit a vedle nich vzpomenu na jiná tvá lživá slova zde v minulosti, pak působíš ve vztahu k Bohu jako lhář, pokrytec, cynik a schizofrenik. Ve tmě některých tvých minulých slov totiž tato tvá slova znamenají, že je ti Bůh "šuma fuk", že Boha a Jeho děti nemiluješ vůbec, čímž ses provinil proti dvěma největším Boží přikázáním.
Je totiž vskutku na pováženou, když ti nebylo a zřejmě stále není vůbec líto toho, že jsi tu o některých opakovaně lhal. Takže tato tvá slova plná pokrytectví, které Bůh nenávidí a kterého by ses měl ty vyvarovat svědčí o tvém vztahu k Bohu velice výmluvně a pro tebe velice neslavně. Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utaje (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 07:44:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy nikdy jsem vědomě nelhal a ty jsi mě nikdy při takové lži nepřistihl.
Přesto se mě zde vytrvale pokoušíš urážet a nazývat mě lhářem. Je mi tě jen líto. Prázdný sud duní pořád stejně, ale mě urazit nemůže.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: U (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 11:01:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
Toník, pokud bude chtít a potvrdí to, ti tu napsal několikrát, že jsi o něm lhal a když tě na to upozornil, tak jsi tu lež opakoval. Když ti po opakování tvé lži napsal, že už to musí být vědomé lhaní, tak jsi ho obvinil, že je vinen on svým nejasným vyjádřením, které jsi špatně pochopil. To se tu dělo opakovaně.
Záměrně nezmiňuji lži o mně. Nesnažím se tě urážet - já chci, abys tu přestal lhát o bratrech v Kristu - Toník není jediný - a chci to kvůli tobě, ne kvůli sobě. Líto by ti mělo být tvých hříchů, které tu kupíš na ostudnou hromadu - a není to jen lhaní, je to i rouhání, pokrytectví a modlářství, jichž ses tu veřejně dopustil a nikdy jsi z toho pokání nečinil! Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 11:54:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už jsme to probírali, nedokážeš být konkrétní, jen pliveš jedovatou slinu (jako správný "křesťan") způsobem, kterému se nelze dost dobře argumentací bránit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 13:18:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě, že jsme to v minulosti probírali a Toník byl velice konkrétní, poněvadž se ho to osobně týkalo a dotýkalo. A tvá reakce? Nic - tedy žádná lístost, žádné pokání, žádná omluva, ale obvinění Toníka, že se pro tebe nejasně vyjádřil a že za tvé lži si může sám. Proč by ses tomu měl bránit?! Bohu se tak jako tak neubráníš!
Prostě vyznej svůj hřích proti brarovi v Kristu/Božímu dítěti/člověku, za něhož zemřel Kristus a kterého si svou lží poškodil, omluv se mu a je to!
Tož tak.
wily
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: U (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 01:05:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, třeba když jsme se bavili o svobodě. Já jsem ti psal něco o svém manželství a o svojí svobodě ve smlouě s manželkou a s Bohem a ty jsi o mne neustále dokola lhal přes mé několikeré upozornění že to, co o mne píšeš, je pravda. A lhal jsi dokonce tučně a podtrženě.
Pro příklad.
Jak by se tobě líbilo, kdybych napsal: "Oko má doma schovaného ve špajzu svého homosexuálního partnera, se kterým každý večer spí a chystá se zabít svojí ženu"! A ty bys říkal: "Ne, to není pravda, nikoho takového doma nemám"! A já bych to napsal znovu "tučně a podtrženě", třeba jen proto, že jsem homosexuál a vrah a nědokážu si představit, že jiný není. Bral bys takové jednání jako lež nebo jako neškodné škádlení?
Máš jistě právo mi nevěřit, ale když ti dvacetkrát napíšu, že něco nemám, tak pokud stále dokola tvrdíš, že to mám - bez toho, že bys o mne věděl cokoliv jiného než co ti napíšu - tak je tvoje jednání lež.
Od té doby jsi neprojevil žádným způsobem lítost či dokonce změnu smýšlení a obávám se, že bys mi nejspíš svobodu odejít od manželky či od Boha nutil znovu a znovu, i kdybych ti svoji situaci znovu a znovu vysvětloval.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené evang (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 23:10:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Ptáš se, že chceš vědět jak to je? Nebo to jsou řečnické otázky?
Ano, myslím, že Pavel litoval toho, že pronásledoval Krista. Já také.
Myslím, že Pavel toho litoval až nějakou dobu poté, co změnil smýšlení. Stejně jako já. Ve chvíli, kdy byl slepý sražen z koně na zem měl nejspíš jiné starosti než zalitovávat. Stejně jako já.
Zkus si přečíst skutky 10, kde Bůh dal že první pohané učinili pokání a přijali Krista.
Lítost je pocit, výsledek toho, že člověku opravdu dojde jeho situace. K čemu je hnacím motorem samotná lítost bez pokání jsem ti psal vícekrát.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 23:35:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lítost je pocit, výsledek toho, že člověku opravdu dojde jeho situace.
Podle čeho tak myslíš Cizinče z vlastní zkušenosti, nebo na základě nějakého rozhovoru, četbě nějaké knihy. Já mám zkušenost jinou a nenatloukl mi to do hlavy nikdo. Když mi došla moje situace tak jsem jednou byl šťastný až se mi valily slzy, když mi byla ukázaná budoucnost do předu. Ale na druhou stranu jsem poznal, že třeba poznal, že v některých mých situacích kde jsem chtěl až mi kamarád s něčím vypomůže, tak z jeho pomoci sejde. A to mne rozesmutnilo, že touží dát ruku na usmíření a je mu spíše do ni plivnuto, než aby ruka byla stisknutá. Tvá příklady litosti ale pocit pokaždé jsem měl jiný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utajené e (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 07:40:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejdřív přichází poznání vlastní hříšnosti (v okamžiku "sražení s koně"). Když si člověk uvědomí ošklivost hříchu, současně s tím přichází logicky lítost.
Tvrdit, že lítosti k odpuštění hříchů netřeba, je cynismus.
Bestiální vrah klidně vyzná svůj hřích, detailně popíše všechny hrůzy, které obětem prováděl a je na to dokonce i pyšný.
Chceš tvrdit, že takovéto "vyznání" hříchu bez lítosti nad spáchaným zlem stačí k odpuštění?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Utaje (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 23:46:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chceš tvrdit, že takovéto "vyznání" hříchu bez lítosti nad spáchaným zlem stačí k odpuštění?
Oko, já jsem tu ještě nic k tématu netvrdil, takže vlastně nevíš, co já tvrdím a čemu věřím.
Naše učení říká, že odpuštění máme v krvi Ježíše Krista, vírou v jeho jméno. To odpuštění nám bylo vyhlášeno Ježíšem spolu s Boží mocí ke spasení každému, kdo věří. K odpuštění je pak potřeba pokání ze hříchu. "Pokání" pak znamená "změnu smýšlení".
Pokání a vnitřní změnu, kterou pokání a víra v Krista působí, pak provází mnoho různých vnějších věcí: Například lítost nad hříchem ale také radost z odpuštění, náprava hříchu a změna chování, a další věci.
Ale tohle je stále stejné: Vnější věci nepůsobí ty vnitřní. Je to naopak - to, co je ze srdce člověka, vychází ven. Křesťanství není magie, aby vnější, povrchní věci vyvolávaly ty vnitřní či aby následky vyvolávaly jejich příčiny. Lítost nevzbuzuje pokání, byť by byla sebeopravdovější, ale pokání vzbuzuje opravdovou lítost. Lítost samotná bez pokání pak vede ke smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: U (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. červenec 2011 @ 06:59:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne že bych ti to přál, ale co kdybys zde třeba za rok vystoupil už jako rozvedený?
Jak by to pak bylo s tou tvojí nesvobodou opustit manželku?
A nebyl bys ani zdaleka první.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 08:33:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To věřím, že by tě potěšilo, aby sis mohl dokázat tu spleteninu, ve které žiješ. A nebyl bys zdaleka první římský katolík, který se na něco takového těší, oko.
Já bych ti zase přál pokání a odpuštění hříchů skrze víru v Ježíše Krista, přechod ze smrti do života. Poznat nejen vnější věci a těžkou práci, ale také ty věci vnitřní, věci srdce. Přál bych ti pochopit, jak velkou moc má lidské rozhodnutí, nejen rozhodování a jak Bůh stojí o to, aby se člověk rozhodnul. Pro něj, samozřejmě.
|
]
|
|