|
Zaznamenali jsme 120914578 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Skrytá tvář charismatismu III. - Bitvy 1. Anonymně mluvit nebo veřejně mlčet?
Vloženo Pondělí, 26. listopad 2007 @ 10:10:51 CET Vložil: bolek |
poslal Farel Předmluva
Začátek svědectví měl původně začínat až v období mého pobytu v charizmatických společenstvích. Po domluvě s Jakobin jsem však před tyto zkušenosti zařadil i některé základní fragmenty z mého dřívějšího života. Stejně jako Jakobin nepředkládám zmíněné svědectví jako podklad k diskuzi, z jednoho prostého důvodu, že sebelepší diskuze už na popisované minulosti nic nezmění, což však neznamená, že se ke mnou popisovaným věcem, nemůže nikdo vyjádřit.
Náš příběh se nenazývá Kutil Tim, ale zachraňte vojína Ryana. Čeká nás mnoho a mnoho bitev na mnoha různých bitevních polích.(John Eldredge Pozor srdce muže str.48)
1. Počátky
S prvními duchovními vjemy jsem se potkal na vojně cca v r.80. Byl jsem na vojně v Dobřanech (ale ne v blázinci), ten byl přes pole., Když jsem tam byl rok, přišel tam farář ČCE. A už zdáli vypadal zajímavě. Přišel ale k jiné jednotce, tak jsem ho jen zdáli sledoval a tajně si přál, aby se ke mně dostal trochu blíž. Za bolševika to bylo o lampasácký prémie mít takovouto zápornou postavu na čistém štítě angažované jednotky. Tak si ho přehazovali jak horký brambor a on se pozvolna po nepravidelných orbitech blížil ke mně. Až opravdu po několika převeleních skončil na naší baterii a tam už jsem prozřetelnosti trochu pomoh s tím, že si tu hnidu společnosti vezmu a vychovám z ní řádnou socialistickou veš. Tak se ocitl v mém družstvu (obsluha protitankového kanónu). S tou vší to byla legrace, ale pointa byla taková, že ze mě správnou socialistickou veš vychovával spíše on. Je to kamarád Karáska, tak jsem prvně slyšel hity jako „Ženský, ty sou fajn“, „Svatbu v Káni“, „Já jsem ňákej stounavej“ apod. Co víc - první duchovní informace, že Bůh je jen jeden velmi zúžila okruh mého (zatím víceméně podvědomého pátrání) v transcedentnu. Jednou přišel zmrzlej odněkud z hlídky, tak jsem mu půjčil ilegální zelenej svetr a on mi za to z vděčnosti půjčil nějakou protistátní literaturu a... a Nový, právě vyšlý, ekumenický a novotou vonící Zákon.
Pak ho na vlastní žádost, kterou jsem mu pomohl zrealizovat, pustili až zázračně do civilu. Setkání s Božím Slovem mě ovlivnilo navždy. V té době však zatím pouze tím, že ho přinesl někdo, kdo pro mě reprezentoval božího posla, a tomu jsem nemohl nepřikládat význam. Zbytek vojny jsem četl Nový zákon a Politiku pro každého (od Jana Procházky). Začalo svítat. Jako bych násobil kapacitu vnímání duchovního i reálného světa. Když jsem odcházel do civilu reálně jsem očekával spasení v jeho biblické podobě. Návrat do civilu by však mohlo symbolizovat zaplevelení koukolem. Světská péče udusila slovo, takže bez užitku bylo. Když jsem okusil mnohých vojnou odepřených radovánek (ale i beznadějí) začal jsem pátrat po Emanovi. Byl v době vojny sborem v Ledčicích pod Řípem. Tam jsem ho už nenašel. Až později v Brandýse n L. Tam jsem si také koupil první celou modrou velkou rodinnou ekumenickou bibli. Stála 80,-korun československých. V té době jsem pravidelně nepravidelně chodil do kostela ČCE U Martina ve zdi, v samém centru Prahy. Byl to kostel evangelické fakulty a každý týden tam kázal někdo jiný. Ohnivá a inspirativní kázání střídala unylé a bezduché, napůl stranické projevy oficiálních a méně oficiálních duchovních. Chodili tam chartisti, intelektuálové všeho druhu (vzpomínám na mladého Mlynáře bylo mu tak 14-15), občas nějaký křížený nebo nalomený kaťas a hodně mladých z podhoubí všech ČCE sborů z celých Čech a Moravy.
Někdy asi v r . 82 mě Eman nasměroval na akci mládeže v Horních Herlíkovicích. Pamatuji si, jak mě autobus vyplivl na silnici z Vrchlabí do Špindlu vedle potoka zvaného Labe a já se ubíral zalesněným krpálem takřka kolmo vzhůru, až jsem vyšel na louku. Připadal jsem si, jak když se vracím z války Severu proti jihu domů. Šel jsem svažitým polem, kde rostla buď vyšší tráva nebo menší obilí. Už nevím. Blížil jsem se zespodu k samotě několika horských chalup a starého luterského kostelíka. Nějaká žena na mě volala. Až když jsem přišel blíž, slyšel jsem, že se jí nelíbí, že nejdu po cestě, ale polem. Netušila, že nevědomky vytvořila i podobenství mého budoucího duchovního i normálního života. Mnohokrát jsem chodil k cíli nevyšlapanými cestami a mnohdy se to mnohým nelíbilo. Dorazil jsem do Horních Herlíkovic takzvaně "na sena".
V Herlíkovicíh jsem se setkal s mládeží z poděbradského seniorátu (senioráty jsou církevní regiony jak si ČR rozdělila ČCE). Byly tam takřka ještě děti, ale rozumu měly víc než já po vojně. Od té doby umím spoustu evangelických písní pro mládež, a to že jsem si je zpíval mě hodně postrčilo dopředu. Byl tam s nimi mladý farář, nevím, jak se ve skutečnosti už jmenoval, ale říkali mu Bob Hašlerka a ten hrál všechny ty písně na piáno. Já hraju odmalička na kytaru, tak sem je rychle zaintegroval mezi své hospodské písně a občas jsem je zazpíval i v hospodě. Mládež byla z Kolína, Lysé n.L.,Nymburka, Kutné Hory. Jezdíval jsem s nimi na různé akce. Třeba chodí každý rok na Sion (to je hrad u Kutné Hory kde zajali Jana Roháče z Dubé než ho pověsili a hrad vypálili). Různá setkání na farách většinou u lidí bez státního souhlasu. Od té doby znám i Luďka a Miloše Rejchrtovi. Miloš je ten, co skládá takový perfektní křesť. písničky jako "Šly z rána ke hrobu,"Otevřete brány hradeb kamenných“ atd. Luděk je (nebo byl) farářem v Bráníku. Poznal jsem velkou spoustu různých lidí a za bolševika byl celkem jasně vymezen nepřítel, takže jsem věděl, že disponují narozdíl od jejich třídního nepřítele, alespoň nějakým charakterem. To mi však ukázalo na to, že já na tom naopak moc dobře se svým charakterem nejsem a nyní použiji text jedné z mých prvních písniček po obrácení (literárně nutno brát s rezervou)
Krvavými ústy jsem líbal prach byl jsem zloděj, smilník, lhář, možná vrah Však cítil jsem slunce, jak svítí a hřeje. tu pravdu jsem hledal, ptal se, kdo ji má, kde je
Můj život byl plný iluzí a mýtů. Podobal se jedné scéně z Ostře sledovaných vlaků, kde starý železničář táhne trakař a klopýtne a chvíli není jisté, jestli to vybere nebo upadne. Nakonec ale upadne. Zdáli ho sleduje jiný (myslím že Neckář) a říká mu: "Já myslel, že to vyrovnáte." Také jsem žil v iluzi, že si nějak pomůžu a všechny životní deficity nějak vyrovnám. Opak se stával tvrdou realitou. Začal jsem chodit s jednou z dívek ze zmíněné mládeže. Byl jsem pro ni mezi těmi dětmi chlap, i když s obsahem hlavy a nitra to bylo horší. Na jednu stranu jsem jezdil s křesťanskou mládeží a na druhou jsem chodil po hospodách a válel se ožralý na silnici. Ve dne Jekyll a v noci Hyde. Měl jsem zajímavě řešenou křesťanskou fasádu a tušil jsem, že to, na čem drží není žádná zeď. Budu pokračovat slovy té písně.
Líbal jsem zákon, který mě do rtů bil mým vlastním hříchem. Málem mě zahubil až jednou (díky Pánu) políbil jsem Syna zemřela smrt, Já i má smrtonosná vina
a tou vteřinou ve mně z mrtvých vstal, ten, kterého jsem dřív na kříž bil, ten jediný pravý a svatý král, On v srdci mém, já v jeho byl.
A tehdy nebe políbilo zemi, přišel pokoj, klid a mír za mnou a za všemi těmi, kteří vírou svou políbili nebe a ono přišlo a pohltilo je, mne i tebe.
To už jsem ale trochu předběhl dobu. Pravdou bylo, že jsem v roce 84 byl takřka na dně. Přestal jsem dělat na památkách a jak jsem byl bez práce, dostal jsem povolávák na vojenské cvičení, kde mě vylepali skoro dohola a museli jsme pochodovat po buzeráku. V rámci sebetrýznění jsem jim ani neřek, že jsem desátník, takže mně buzerovali stejně jako poslední lopatu. Ale vyjadřovalo to vnitřní stav, v jakém jsem se nacházel. Cítil jsem, že v tom vztahu s tou dívkou z křesťanské mládeže nejsem upřímný a vůbec jsem netušil, jak zjednat nápravu. Určitě jsem se i za něco modlil, ale Bůh v té době pro mě byl jen intelektuálním pojmem.
Podvědomě jsem tušil, že potřebuji nějakou změnu. Ještě dříve v době před vojnou mě vyhodili ze školy (dodělával jsem ji po vojně dálkově) a musel jsem nastoupit do práce, rozešla se se mnou dívka a byl jsem také svým způsobem na huntě. Začal jsem pít a čekal, až přijde povolávací rozkaz na vojnu. On ale nepřišel. Bydlel jsem tehdy v takovém šíleném squatu u rychlíkové trati pod Barandovem. Bydlely tam dvě holky, co měly lesbický vztah a občas tam přespávaly různé existence. Čekal jsem na nucenou změnu. Na jednu stranu jsem se na vojnu bál. Na druhou stranu jsem to viděl jako jediné východisko ze současného beznadějného stavu. A tak když povolávací rozkaz nepřišel, šel jsem sám na vojenskou správu, aby mě poslali na vojnu. Koukali na mě, že jsem asi spadnul z višně. Byl jsem snad jediný člověk v celé varšavské smlouvě, který se hlásil sám na vojnu. Nakonec mi dali povolávací rozkaz do již zmíněných Dobřan.
Ocitl jsem v Dobřanech. Hned první den jsem si prožil píseň, kterou jsem později zpívával s mazáckým nadhledem po hospodách a sice Kainarovo Stříhali dohola malého chlapečka (kadeře padaly k zemi a zmíraly), ale malý jsem už dávno nebyl. Dohola ostříhán jsem cvičil goodbodyovský krok (levá ruka levá noha) a připadal si placama jako idiot. Pozitivem bylo to, že jsem v rámci totálního vytížení novými vjemy i fyzickou zátěží úplně zapomněl na strasti dosavadního života. Mezi slepými jednooký králem. Tak bych hodnotil výběrové řízení, které během měsíčního přijímače probíhalo mezi poddůstojníky, kteří jej vedli. Ti usoudili, že jsem disponován pro absolvování poddůstojnické školy a v březnu 78 jsem byl převelen do Lešan (Odkud mimo jiné pochází básník Hrubín). Morálka v těchto končinách podléhala rozmarnému a teplému létu, takže jsem se na podzim vrátil k původnímu útvaru vypasen, opálen a demoralizován nezájmem důstojníků o naši výuku. Během měsíce jsem byl povýšen na svobodníka hlavně z pragmatických důvodů (aby měl kdo chodit do služeb). Přežití zimy a úplně celý vojenský život je v pozitivním slova smyslu o poznání velkého množství lidí, jejich charakterů a jejich projevech od bezvýznamných po extrémní a zátěžové situace. K nezaplacení na celý život. Už během zimy jsem zaregistroval, že je zde na vojně i nějaký (snad husitský) farář. Takřka mě nezajímal. Na jaře dalšího roku však přišel na vojnu jiný farář a ten mě začal zajímat.
Další už bylo napsáno, tak musím přeskočit až za vojenské cvičení, které se shodou okolností odehrávalo v Lešanech. Pochodoval jsem na buzeráku, kde pochodoval 20 let přede mnou Walda Matušků a možná jsem spal na cimře, kde spával, či hrával na kytaru. Mé duševní rozpoložení však neodpovídalo uvolnění, které nastalo na začátku 60 let. Po návratu z cvičení jsem začal dělat u cementářů kamenosochařů, a to na kolonádě ve Varech, kde se 15 let po mně procházel král UBU a myl jsem si ruce solvinou v Mlýnském prameni. Stále jsem chodil s dívkou z křesťanské mládeže, ale mám za to, že při svých duševních invencích poznala, kdo že se pod maskou blazeovaného světáka skrývá. Reagovala jinak než se reagovává, asi se za mě začala modlit. Nevím, jestli již byla znovuzrozená, však ne-li, byla tomu velmi blízko a v době, kdy jsem dělal ve Varech jsem jí neprozřetelně slíbil, že s ní pojedu na hory. Netušil jsem v té době, kam začala chodit do sboru, a i kdybych to možná tušil, moc by mi to neřeklo. Byl to sbor Dana Drápala v Holešovicích na Maninách. Na Silvestra r.84 jsem s ní jel za sestrou do Brna. Její švagr byl členem letniční církve. Odpoledne jsem jí řekl, že bych se chtěl podívat, jestli není někde poblíž Kotlářská ulice. ???. Možná tam bydlí jeden básník.??? Ále v jedný sbírce má báseň, která se jmenuje Kotlářská 54a.???. No možná tam bydlí, nebo tam je něco zajímavýho. Byla to ulice kolmá na hlavní do Králova pole. Na zvonku bylo Jan Skácel a pozval nás dál na kafe a jakže jsme ho našli … Bylo to milý. Večer jsme šli na shrom. letničních, odkud jsem odešel na dvě poloviny.
Obsah publikace Skrytá tvář charismatismu: Předmluva I. Psychická manipulace v charismatickém hnutí II. Svědectví III. Bitvy IV. Nesnesitelná lehkost křesťanství
|
Podobná témata
|
|
Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 11:52:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Farel, který zde nemilosrdně častuje své oponenty fulgárními invektivami se zde představuje jako svatoušek. V dalších dílech nám odhalí opět něco ze zlého charismatismu. Před chvíli jsem četl jeho polemiku s Jiřím Krupou. Zatímco Jiří trpělivě, slušně a čestným způsobem předkládá svou verzi, Farel jej nekorektně shazuje. Tvá falešnost se mi Fareli nelíbí. I Jakobin a IC /než začali horlivě obhajovat svou práci / se zde chovali víceméně korektně a rozumně. Opravdu se těším na Tvou verzi zlého charismatismu. Opakuji, že nejsem zastáncem špatných učení ani ulítlých pastorů. Volám jen po tom, aby se nekritizovalo plošně a bez rozmyslu. Žel anonymita, které se tady tolik tleská to dovoluje. Stejně tak dovoluje vylepovat zesměšňující foto hlavních oponentů u piva. Na jedné straně se tváří autoři Skryté tváře jako čestní bojovníci proti negativním projevům v církvi, na straně druhé tiše souhlasí ze zesměšňováním těch, které sami vyzvali k diskusi. To mi nesedí, stejně tak jako anonymní vyřizování účtů přez média. Křesťanství není slučitelné s anonymitou dovolující vylepovat podpásovky v podobě zesměšňujících fotek.
Petr |
Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 11:57:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen pro doplnění :
Já si myslím, že na svou jednotící autoritu teprve čekají. Jejich vzájemná propojenost je momentálně na úrovni afganistánských lokálních vůdců. Myslím, že Skrytá tvář pomůže ustanovit první charizmatickou schůzku na nejvyšší úrovni. A jestli měl odstupující apoštol východního bloku Derek Prince pravdu (Karlsruhe 1990) usedne antikrist pohodlně na trůn v charizmatické ehm.... Farel
|
]
Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: eleonora v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 18:10:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No a měl pravdu když to tam říkal pane Vlček ?
|
]
Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 19:37:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No naschvál, co si myslíte Vy Eleonoro ? |
]
Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: eleonora v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 21:37:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se ptala první. ( ale to že to tam řekl se obecně ví)
|
]
Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 12:18:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Vlček, vaše chování je opravdu hnusný. |
]
Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 12:26:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je Vaše typická argumentace pane tk. Co je na tom hnusného ? Každý soudný čtenář si může přečíst komentáře Farela. Mám jen svůj názor, který tady demokraticky píši - proto tento portál existuje. Petr |
]
Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 12:37:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybyste se vy tady obnažoval ve svém svědectví jako autoři Skryté tváře, pak byste možná pochopil. Ale vzhledem k tomu, že naprosto postrádáte empatii a hlavní je pro vás vaše diskreditační kampaň Skryté tváře, pak těžko něco vysvětlovat. |
]
Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 13:50:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Autoři Skryté tváře se neobnažují - ti jsou bezpečně ukryti ve sladké anonymitě. Ti kteří jsou obnaženi, jsou právě Olin, Jirka a Petr do kterých se s oblibou strefujete. Ti tady vystupují pod svými pravými jmény, dokonce s odkazy na své www. stránky. Proto o diskreditační kampani nemůže být řeč. Pokud za Skrytou tvář hovoří pokrytec Farel tak jste se zdiskreditovali sami. Petr |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:31:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jediné, co jste tady obnažil vy, pane Vlčku, je neuvěřitelná arogance a bezohlednost, kterým vaše charismatické srdce vůči autorům Skryté tváře přetéká. Podobně též i pan Kadlec. Pan Krupa neobnažil nic, neboť se fikaně skovává za svý grafomanský výlevy.
Bezděky jste se tak stali přiléhavou ilustrací jevů, o kterých autoři Skryté tváře podávají svědectví. Přimlouval bych se za to, aby tu grotesku, kterou jste kolem jednotlivých kapitol rozehráli, autoři připojili ke svému dílu jako přílohu, až vyjde v knižním vydání. Bude to velmi názorné a působivé. Myslím, že by to mohl být bestseller. Pro charismatické sbory by se mohla vydat v kapesním vydání s maskovacím přebalem nějakého braku od Hagina nebo Joynera, aby ji jejich slídící autority jen tak snadno neodhalily. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 17:38:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád Vám nějak nerozumím proto se zeptám : berete nás vůbec za křesťany ? Vždyť nás na jiném místě rovnou odsuzujete a posíláte před Boží soud. To jsou všechno vážné věci. Uvědomujete si co říkáte. Nezlobte se, ale myslím to vážně. Něco jiného je diskutovat se svým sourozencem a něco jiného je posílat jej pomalu do pekla. Fakt na tyhle věci bacha Petr
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 17:44:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vážné věci to skutečně jsou. A jsem rád, že si to uvědomujete. Alespoň tedy doufám. |
]
Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 14:16:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znovu si uvědomte co Farel tady říká. Ano ten samý Farel, který horlivě bojuje proti charismatismu. Jak mohu svědectví takového člověka brát vážně ? Zkuste mi pane tk vysvětlit - to nemyslím nikterak ironicky. Opravdu. Znovu jeden z mnoha citátů Farela :
Já si myslím, že na svou jednotící autoritu teprve čekají. Jejich vzájemná propojenost je momentálně na úrovni afganistánských lokálních vůdců. Myslím, že Skrytá tvář pomůže ustanovit první charizmatickou schůzku na nejvyšší úrovni. A jestli měl odstupující apoštol východního bloku Derek Prince pravdu (Karlsruhe 1990) usedne antikrist pohodlně na trůn v charizmatické ehm.... Farel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 14:47:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Petře, já to vidím trochu jinak, Joe je velmi prostořeký komediant a většinu věcí, co tady kdy napsal, ani nemohl myslet vážně. S ním je vůbec těžká řeč!
Jeho zkušenosti s charismatiky jsou dost jedinečné a navíc jde jen způlky o charismatiky, ale on tomu všemu pro jednoduchost říká "charoši". Mohl by říkat třeba neandrtálci, ale on holt používá "charoši".
Ani mi nepřipadá, že by nám vyhlásil soukromou vojnu, jako jakobin. Z něj totiž do smrti nic jinýho než charismatik nebude. On totiž JE zanedbanej, urvanej charismatik.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 15:05:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo, to beru, ale teď mi poraď : mám jeho svědectví, které zde píše a ty v příštích dnech, brát vážně ? Opravdu teď nevím. Jsem asi naivka, že nad věcmi přemýšlím a snažím se dobrat racionálního GRO. Něco mi říká Farelovi nevěř. Petr |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:03:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-) Na to je nejlepší se zeptat své autority :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:23:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Má autorita není z tohoto světa, pane tk. Proto přemýšlím čí bláboly čtu a zdali se jimi nechám ovlivnit. proto se mi nezdá svědectví člověka, který rouhavě hovoří o svých bratrech a zároveň vydává svědectví o negativních jevech v církvi. Co je na tom špatného, že se chci dobrat pravdivé informace ? / Je-li nějaká v tomto případě / A že tady diskutuji s člověkem /Olinem/, který tady v ČR nepřehlédnutelně udělal kus práce pro Boží království ? Nechápu co Vám na tom vadí. Mám pocit, že Vám jde o to šťourat , že. Petr
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 17:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Činnost pana Kadlece je skutečně nepřehlédnutelná. Nejen zde na Grano Salis ale i v době kdy stál v čele KMS. Jeho zodpovědnost za systém, doktríny a strategii českého charismatického hnutí a potažmo i za tisíce jeho obětí je nezpochybnitelná. Však ho na Božím soudu přejde smích. Chápu, že je to pro vás ta nejvhodnější autorita, se kterou byste se měl poradit. A nepochybuji, že vám poradí dobře. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 20:19:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Huhahahahahaha!! Checheche...
"Toť rajská hudba pro můj sluch!" ...a večery trávím tím, že si pouštím video jak stojím s rukama v bok nad těly tisíců svých nebohých obětí - checheche!
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 20:37:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toť smích vpravdě pekelný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 22:19:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...a na jednom záběru klečí dvě dívčiny středního věku a prosí:"Oliné smiluj sé, my už nechceme mluvit těmi jazyky, my už nemůžem!" ale já jsem nepovolil...
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Úterý, 27. listopad 2007 @ 17:41:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane tk, důrazně Vás žádám neprovokujte pana Olina , jo. Víte co mu dalo za práci zotročit ty tisíce nevinných obětí ? Vy si myslíte, že je to procházka růžovým sadem ? Za těch 56 000Kč co měl jako předseda jsme byli rádi, že to dělal. Tak toho vážně nechte a diskutujte prosím slušně. Péťa |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Farel v Úterý, 27. listopad 2007 @ 12:56:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co vím tak většina charizmatických šéfiků nemá autority z tohoto světa. A když už, jsou většinou z jiného kontinentu, nebo alespoň neumí česky. Taky znám jednu co prej umí česky tak jsem jí kontaktoval a ta mi zase řekla, že néni autorita takže je to tady hoši pěkná schíza.
Pojem autorit je jinak charizmatickém pojetí kámo kterej přijede jednou za rok na kafe a kterej má pozitivní slovník. Nepamatuju se, že by nějaká postava která kázala v tej našej grupě neměla jiné než tzv. poplácávací kázaní typu to si udělal dobře Franto, jen dál a výš, víc aj eště víc. Taky nevím, že by se někdo nějak pozastavil nad několika desítkama vyhozenejch a odejitejch. Myslím, že když se Dylan obrátil Tak než se zase obrátil zpátky nazpíval píseň: kde jen autority jsou co se snima mohlo stát kde jen autority jsou kde mohou být
a myslím, že ta píseň by se v křesťanských spolcích měla zpívat do rozbřesku (myslím v hlavě).
Autorita je člověk s právem nakopat *****l (pozor to je jen pro okres Bruntál) jinak samozřejmě zadek. Zatím ty realitě nejpodobnější modely autorit jsou na úrovni dělej, že křičíš já budu dělat, že tě trestám a ty lidi co si poslal k šípku (za Šípkama) tos uďál móc dobře.
J.F.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 27. listopad 2007 @ 21:59:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | uáááááá!
kdo tě zbaví těch vklíněných autorit?
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Farel v Středa, 28. listopad 2007 @ 20:17:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No zdá se: že ten, kdo je vklínil slušně při tom línil bude stejně línit, maje je vyklínit ?
Má toho moc na práci? řekl bych,že ano Řekni něco Horáci ne však šmarjá pano
šmarjá pano totiž a vtom je ta potiž situaci neřeší je to stejně naprd jak veverky v ořeší.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 28. listopad 2007 @ 23:00:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Fraška života se žene kupředu jako splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:22:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ho beru stejně vážně jako třeba to, co napsal Ajsí.
Rozdíl je v tom, že u Farela nikdy nevíš, co vážně myslí a co je jen tak sranda, kdy přehání a kdy ne. Jenomže s tímto literárním dílem si dal dost práce, takže to asi bude myšleno vážně, i když to bude v lehkém tónu.
Prostě uvidíme. Kromě toho jsem rozveselen, žes přebral mou imič místního Horáce Bedmena. Stačí na to jediné: mít na někoho věcný a oprávněný požadavek. :-) Já jsem chtěl po pastýřovi, aby přestal podvádět a pronásleduje mě zůřivá nenávist jeho kozlů. Na druhou stranu já tak daleko nejdu. Těžko by bylo v Bibli psáno "napravujte své nedostatky", kdybychom je neměli všichni...
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:41:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, mít tady na někoho věcný a oprávněný požadavek je sen, z kterého se pomalu probírám. Pastýř je kapitola sama pro sebe, jen doufám, že další svědectví nebude od něj. To bych prodal PC, chalupu v Počernicích a jel na doživotní misii do Murtlafurské lidově demokratické republiky. Před tím udělám pochopitelně na Granu sbírku. Petr |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 18:17:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dag byl přece jeho brácha!
A nemohl to býti Badman, když Joe byl Joe a ne Džóu, tak Bedmen musí být Bedmen protože Badman by byl Badman.
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: tk v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 16:41:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Kadlec, z vašich úst plyne lež tak snadno a přirozeně, jako z pana Krupy deseticentimetrové odstavce. Není divu, že vás už nechtějí za kazatele ani charismatici. Ale jako agent s teplou vodou můžete vydělat majlant. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 20:46:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na druhou stranu já tak daleko nejdu. Těžko by bylo v Bibli psáno "napravujte své nedostatky", kdybychom je neměli všichni...
Nejdeme- li daleko daleko nedojdem. Myslím, že je rozdílné jestli někdo má nějaké charakterové nedostatky a vychovává jen sám sebe a nebo jestli má charakterové nedostatky a snaží se vychovávat desítky lidí a je úplně jedno, že je houževnatý a vnějšně ekonomicky prosperující. Podpis na mnohých charakterech reprodukcí těchto chyb může být naprosto osudový. A když se ještě přidruží vymanění i z minimální kontroly k čemu tak může dojít ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 21:01:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K průseru.
Charakterových nedostatků není málo všude vůkol, počítejme do toho i vedoucí. Tak kdypak se církve začnou starat o to, KDO jim to velí? Koho pověřují? Ale v jedné církvi se pověřují lidi podle tzv. čistoty učení (eufemismus pro konformismus), v jiné podle absolvované školy, v jiné zase podle tzv. růstu (rozuměj početního). Jen si nevzpomínám, zda jsem někdy viděl denominaci, kde by mezi kritérii byla taky pevnost charakteru a osvědčení potřebného přístupu k lidem.
Pokud toto někteří vedoucí vykazují ve zvýšené míře, tak je to stejně záležitost, na níž jejich povolání a vyslání nezáviselo. Někteří zodpovědní se ptají - koho vysílá Ježíš. Ale kdo se ptá - jak si ten vyslaný stojí? To není jen problém svobodných sborů.
Olin |
]
Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: eleonora v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 18:13:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neobrácený svatoušek který se válí ožralý na silnici. To jsem se opravdu pobavila. El
|
]
Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 19:53:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fulgární invektiva sice nevím co je, ale máš pravdu, že Ježíšovo milosrdenství k náboženským vůdcům neznalo mezí a tím je příkladné.
Jiří Krupa opravdu trpělivě, slušně a čestným způsobem předkládá svou verzi. Škoda jen že se tento model diskuze opakuje stále a stále bez toho, že by cokoli s toho mělo nějaký viditelný efekt. Já bych to hodnotil tak, že si Jiří tímto způsobem ověřuje již dávno přijaté pravdy a že mu je nikdo nemůže vzít.
Mě se zase nelíbí tvá odrůda upřímnosti.
Jinak verze zlého charizmatizmu není má. Je pouze mnou popisovaná. Já zlý charizmatizmus ani nevymyslel ani se ho nesnažím nikomu implantovat.
Nekritizuji plošně viz můj příspěvek každý máme svého Šimiho. (pokud tedy plošně není míněno celé teritorium mého šimiho, pak je to plošně)
Fotografie mi připadá celkem trefná a zase bych se (bez podkuřování) divil, že by Olinovi nějak vadila. Jinak bych tipoval, že podle názvu Jouk nepatří do žádný party. Pokud ovšem nechápeš rozdělení přispivatelů na partu z Půlnočního království a Partu ze zemně krále Miroslava pak bych chápal, že v té první monarchii by Joukovi pšenka nekvetla ( a teď mě napadá vona pšenka kvete?)
Já jsem se byl juknout do zrcadla jestli se tvářím jako čestný bojovník jak říkáš, ( jen tak mimo kameru nevypadám špatně) nenašel jsem rychle nikde žádnej obrázek čestnýho bojovníka tak jsem to nedokázal posoudit. Nevím ale jak můžeš vědět jak se tvářím když jsem anonym.
Jinak termín jak se tváří autoři skryté tváře to by mě nenapadlo 1 : 0
Ale jinak Péťo já se zesměšňováním tiše nesouhlasím (tak nepodsouvej), leč je mi to plat prtný a co do diskuse žádná výzva nebyla nečetl jsem všechno ale minimálně ode mně a od Jakobin naopak bylo řečeno, že článek není k diskusi ( aže by byla výzva to už vůbec - dávej bacha jak používaš slova to není mop na podlahu) a ode mne je to uvedeno hned kousek nad tebou.
Jinak co se na konci zmíněného účetnictví týká vzhledem k tomu, že se pořád tváříš, že nikoho neznáš je i účetnicví fiktivní.
Jinak chápu, co do fotek, že se tě dotklo, že někdo použil fotky z tvého (nesoukromého) alba, ale s možností zneužití v těchto částech médií nepočítat = velkou naivitu vykazovat.
|
]
Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 20:13:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohu potvrdit, že mi ta fotografie nevadí, neboť jouk obvykle posune diskuse na granu tam, kam patří. Na fotografii si sice podobný nejsem, ale to bude tím, že jsem nekuřák a ani ve své dávné bítnické a vlasaté minulosti jsem nad pivem nekouřil, takže nevim, jak bych vypadal s retkem.
Olin |
]
Re: Re: Re: Jakou hodnotu má svědectví pokrytce ? (Skóre: 1) Vložil: jah v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 22:30:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pan Kadlec se jako obvykle mýlí: jouk je autorem rozkošného vtipu s vlčkovic Markétkou. Fotografii s charismatickým hašišákem Olinem zaslal icicle, který ji vystřihl z nějakýho časopisu, takže šlo o originál dokumentární materiál. Proto tvrzení, že tím jouk posunul diskusi někam je čirá fabulace páně Kadlece, vzešlá jako obvykle z jeho charismatického blouznění. |
]
|
|
|
|